Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(140)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(139)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(8)
Czasopisma
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(91)
dostępne
(77)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Czytelnia
(95)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Józefik Barbara
(4)
Radzicki Józef
(4)
Barbaro Bogdan de
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Grzesiuk Lidia
(3)
Izdebski Mateusz
(3)
Jong Peter De
(3)
Kim Berg Insoo
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Baran Jolanta
(2)
Berne Eric
(2)
Bilikiewicz Adam
(2)
Braithwaite Dominika
(2)
Butcher James N
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Dodziuk Anna
(2)
Freyberger Harald J
(2)
Golec Danuta
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Izdebski Paweł
(2)
Kapera Marta
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Mineka Susan
(2)
Młynarz Miłosz
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Tanalska-Dulęba Anna
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Yalom Irvin D
(2)
Zakrzewski Maria
(2)
Zalewski Bartosz
(2)
Zaremba Ewa
(2)
Łuczak Mateusz
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Attwood Tony
(1)
Baer Jean
(1)
Barbaro Maria de
(1)
Barkley Russell A
(1)
Barrada Amr
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bemis Judith
(1)
Berne Eric (1910-1970)
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielańska Anna
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bosak Adriana
(1)
Bramham Jessica
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Carson Robert C
(1)
Casemore Roger
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Charles Sara C
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślak Roman
(1)
Connors Gerard Joseph (1952- )
(1)
Coyle Brenda
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czabak Marcela
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Denning Patt
(1)
DiClemente Carlo C
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Donovan Denis M
(1)
Drożdżowicz Lucyna
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Feldman Larry
(1)
Fengler Jorg
(1)
Fensterheim Herbert
(1)
Fiutak Agnieszka
(1)
Fromm Erich (1900-1980)
(1)
Fulton Paul R
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(80)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(148)
Język
polski
(148)
Temat
Psychoterapia
(104)
Psychologia
(18)
Osobowość
(14)
Stres
(14)
Młodzież
(12)
Rodzina
(12)
Dziecko
(11)
Psychologia społeczna
(10)
Psychoanaliza
(9)
Zachowanie
(9)
Świadomość
(9)
Motywacja
(8)
Zespół ADHD
(8)
Autyzm
(7)
Choroby psychiczne
(7)
Depresja psychiczna
(7)
Lęk
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Psychoterapia grupowa
(7)
Uczenie się
(7)
Uczucia
(7)
Diagnoza psychologiczna
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Leczenie
(6)
Nałóg
(6)
Pamięć
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Psychopatologia
(6)
Zmysły
(6)
Interakcje społeczne
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Schizofrenia
(5)
Sen
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Agresywność
(4)
Alkoholizm
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko trudne
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Kobieta
(4)
Metody badawcze
(4)
Odżywianie
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Poznanie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Ból
(3)
Choroby
(3)
Mózg
(3)
Narkomania
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psycholodzy
(3)
Rozmowa
(3)
Samobójstwo
(3)
Teoria systemów
(3)
Terapia Gestalt
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Zespół Aspergera
(3)
AIDS
(2)
Anoreksja
(2)
Biblioterapia
(2)
Bulimia
(2)
Chorzy
(2)
Cierpienie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Hipnoza
(2)
Medytacja
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nerwice
(2)
Neuropsychologia
(2)
Nowotwory
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Paranoja
(2)
Poradnictwo
(2)
Profilaktyka zdrowotna
(2)
Programowanie neurolingwistyczne
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Psychozy
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rodzice
(2)
Socjoterapia
(2)
Spostrzeganie
(2)
Strach
(2)
Superwizja w psychoterapii
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(3)
Esej
(2)
Antologia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
148 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Analiza gier: Analiza strukturalna; Analiza transakcyjna; Procedury i rytuały; Rozrywki; Gry. Cz.II Skarbiec gier: Wstęp; Gry życiowe; Gry małżeńskie; Gry na przyjęciach; Gry seksualne; Gry świata podziemnego; Gry terapeutyczne; Gry konstruktywne. Cz.III Na marginesie gier: Znaczenie gier; Gracze; Paradygmat; Autonomia; Osiągnięcie autonomii; Gry i co dalej?; Klasyfikacja zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Analiza gier: Analiza strukturalna; Analiza transakcyjna; Procedury i rytuały; Rozrywki; Gry. Cz.II Skarbiec gier: Wstęp; Gry życiowe; Gry małżeńskie; Gry na przyjęciach; Gry seksualne; Gry świata podziemnego; Gry terapeutyczne; Gry konstruktywne. Cz.III Na marginesie gier: Znaczenie gier; Gracze; Paradygmat; Autonomia; Osiągnięcie autonomii; Gry i co dalej?; Klasyfikacja zachowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Analiza gier: Analiza strukturalna; Analiza transakcyjna; Procedury i rytuały; Rozrywki; Gry. Cz.II Skarbiec gier: Wstęp; Gry życiowe; Gry małżeńskie; Gry na przyjęciach; Gry seksualne; Gry świata podziemnego; Gry terapeutyczne; Gry konstruktywne. Cz.III Na marginesie gier: Znaczenie gier; Gracze; Paradygmat; Autonomia; Osiągnięcie autonomii; Gry i co dalej?; Klasyfikacja zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prezentacje)
Wstęp; Patrząc przez jednostronne lustro: Wywiad z Jayem Haleyem; Po tych wszystkich latach wciąż ten sam: Wywiad z Ronaldem Davidem Laingiem; Śladami Ericksona: Sylwetka Miltona H. Ericksona; Od ideologii do praktyki: Wywiad z przedstawicielkami Women's Project in Family Therapy; Państwo terapeutyczne: Wywiad z Thomasem Szaszem; Cudzoziemiec na obczyźnie: Wywiad z Salvadorem Minuchinem; Świat w żabiej perspektywie: Wywiad z Humberto Maturaną; Wszystko albo nic: Wywiad z Carlem Whitakerem; W kalejdoskopie: Wywiad z Cloe Madanes Żegnaj paradoksie, witaj stałe zlecenie: Wywiad z Marą Selvini-Palazzoli; Niczym przyjazny wydawca: Wywiad z Lynn Hoffman; Prawdziwa bliskość: Wywiad z Virginią Satir.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z plecakiem rodzinnych doświadczeń: Pokolenie, Źródło; Trzy razy "nie"; Pełnione role; Dorosłe Zycie; Odnaleźć sens; Dokonać zmiany; Zaufać Bogu; 2. Historie wyciągnięte z plecaka: Życiorys mojego wnętrza; Bagaż doświadczeń; Prawda mnie wyzwala; Kiedy burza z dzieciństwa nie chce odejść; Mój teatr; Ciernie mojego serca; Czego jeszcze nie wiem o sobie; mama; Jeszcze trochę o Klaudii lat 19; Album zapomnianych zdjęć; Z nadzieją; Na drogach łaski; Ukradzione dzieciństwo; Wolontariuszka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pierwsze wydanie psychiatryczne w serii „W gabinecie lekarza specjalisty”, pod redakcją prof. dr hab. n. med. Marka Jaremy, zostało poświęcone postępom w leczeniu depresji i zaburzeń lękowych. Publikacja kierowana jest do psychiatrów, psychiatrów dziecięcych, lekarzy pozostałych specjalności, którzy mają kontakt z pacjentem psychiatrycznym oraz psychoterapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecko w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju: Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka; Postępowanie interwencyjne i wczesna terapia na oddziałach noworodkowych i niemowlęcych; Możliwości interwencji dietetycznej w terapii wielu schorzeń; Wybrane aspekty diagnozy psychologicznej dziecka z zaburzeniami rozwojowymi; Małe dziecko w procesie terapeutycznym; Problematyka relacji terapeutycznej we wczesnej interwencji u niemowląt i małych dzieci; Wczesne wspomaganie rozwoju- najczęściej popełniane błędy; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w jego najbliższym środowisku: Stymulowanie rozwoju niemowląt; Wczesne komunikowanie się dziecka. Narodziny miłości; Rodzicielskie wsparcie szansą dla rozwoju małego dziecka; Wspomaganie rozwoju małego dziecka w wieku przedszkolnym- propozycje rozwiązań metodycznych; Zabawa tematyczna istotnym czynnikiem wspomagającym rozwój małego dziecka; Rozpoznawanie kolorów przez dzieci w wieku przedszkolnym. Przyczyny nadmiernych trudności; Znaczenie wczesnej interwencji szkolnej wobec ucznia z niepełnosprawnością intelektualna dla jego dalszej drogi edukacyjnej; 3. Wczesna stymulacja rozwoju małego dziecka: Metoda NDT- Bobach w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego; Diagnostyka i terapia metodą Volty we wczesnej interwencji. Zaburzenia ośrodkowej koordynacji ruchowej; Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji sensorycznej u małego dziecka; Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem podniebienia; 4. Wczesna interwencja wobec dziecka zaburzonego w rozwoju: Wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu; Badanie kompetencji językowych u małych dzieci z wadą słuchu; Postępowanie terapeutyczno- wychowawcze wobec dziecka niepełnosprawnego wzrokowo; Wspomaganie rozwoju małego dziecka z uszkodzonym wzrokiem poprzez działania muzykoterapeutyczne; Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa w wieku przedszkolnym; Wczesna rehabilitacja mowy i jej znaczenie u dzieci z zespołem Downa; Wczesna interwencja terapeutyczna u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym ze pomocą systemu nauczania Retta w opinii rodziców; Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych w świetle koncepcji teorii umysłu; "Mali profesorowie" czy inteligentni autyści? Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera; 5. Pomoc dzieciom z problemami emocjonalnymi i trudnościami w zachowaniu: Wczesna interwencja wobec problemów emocjonalnych dziecka związanych z adaptacją do przedszkola; Diagnoza i wczesna interwencja traumy dziecięcej; Zaburzenia w zachowaniu dzieci. Możliwości wczesnej interwencji terapeutycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź małżenska a tożsamość seksualna dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2020. - 178 s. : il. kolor. ; 24 cm.
Zawiera: R. 1 Koncepcja filozoficzna więzi międzyludzkich: Relacja Ja – Ty; Relacja Ja – Ty w małżeństwie. R. 2 Rodzina jako źródło kreatywności i barier: Rodzina jako system społeczny; Parametry systemu rodzinnego; Podsystem małżeński; Wpływ systemu rodzinnego na kreatywność. R. 3 Więź rodziców w oczach dziecka: Oderwanie od matki jako fundament tworzenia się męskiej tożsamości płciowej; Wieź rodziców w oczach dziecka – studium przypadku. R. 4 Puszka Pandory, czyli kompleks Edypa i jego konsekwencje: Studium przypadku – I etap terapii; II faza terapii; III etap – zakończenie. R. 5 Kompleks Elektry: Kompleks Elektry opisany przez Małgorzatę; Przeżywanie kompleksu Elektry przez Agnieszkę. R. 6 Rodzinne bariery blokujące tożsamość seksualną. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ogólna teoria systemów, 2. Cykl życia rodzinnego, 3. Procesy emocjonalne w rodzinie, 4. Struktura rodziny, 5. Komunikacja w rodzinie, 6. Strategie rodzinne, 7. Lojalność rodzinna, 8. Mity rodzinne, 9. Żałoba w rodzinie, 10. Wywiad rodzinny z użyciem genogramu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 9)
1.Wsparcie społeczne-sposoby definiowania, rodzaje i źródła wsparcia, wybrane koncepcje teoretyczne, 2."Prawdziwych przyjaciół...".Wsparcie społeczne, stres, choroba i śmierć, 3.Rola wsparcia społecznego w sytuacjach stresu życiowego. O dopasowaniu wsparcia do wydarzeń stresowych, 4.Wsparcie społeczne a osobowość, 5.Między kulturowy pomiar wsparcia społecznego : postępy, problemy i perspektywy, 6.Wsparcie społeczne-problemy i techniki pomiaru, 7."Wzlot i upadek utopii" : mobilizacja i deterioracja wsparcia społecznego w sytuacjach klęsk żywiołowych, 8.Różnice wynikające z ról płciowych , wsparcie społeczne i radzenie sobie ze stresem, 9. Wsparcie społeczne a stres pracy i bezrobocia, 10.Rola wsparcia społecznego w leczeniu i rehabilitacji osób po zawale serca, 11.Wsparcie społeczne a stres traumatyczny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Różne formy wspierania rozwoju dziecka z autyzmem w Polsce i na świecie: AutismPro- psychoedukacyjne narzędzie wspierające terapię autyzmu; Wybrane techniki rozwijania umiejętności społecznych w pracy z dziećmi z autyzmem metodą stosowanej analizy zachowania; EEG- biofeedback i możliwości jego wykorzystania we wspomaganiu terapii dziećmi z autyzmem; Rola muzykoterapii w terapii dziecka z autyzmem; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jako metoda wspomagająca terapię dzieci z autyzmem. Studium przypadku; 2. Z doświadczeń terapeutów i stażystów uczestniczących we wspomaganiu rozwoju dzieci z autyzmem: Wykorzystanie terapii kontaktowej z udziałem psów jako metody wspierającej leczenie autyzmu- refleksje terapeuty; Szkoła dla dzieci z autyzmem- relacje stażystki z duńskiej Kollegievejens Skole w Aalborgu; Wspieranie rozwoju komunikacji u dziecka z autyzmem. Studium przypadku; Moje wkraczanie w nowy świat: zajęcia muzykoterapii dla dzieci z autyzmem; 3. Rodzice dzieci z autyzmem wobec terapii i rozwoju dziecka: Oczekiwania rodziców związane z edukacją i terapią ich dzieci z autyzmem; Poczucie koherencji u rodziców dzieci z autyzmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Terapia obrazami: czym może być dla Ciebie; 2. Obrazy- klucz do wielu zagadek; 3. Wzmacnianie siły swojej wyobraźni; 4. Ćwiczenia w osiąganiu celu jako sposób budowania wiary w siebie i swoje umiejętności; 5. Przezwyciężanie lęków i niepokojów ludzi dorosłych za pomocą technik obrazowania wewnętrznego; 6. Pokonywanie lęku i niepokoju u dzieci za pomocą technik obrazowania wewnętrznego; 7. Rola wyobraźni w walce ze szkodliwymi nawykami; 8. Rola obrazowania wewnętrznego w przezwyciężania smutku i zniechęcenia; 9. Rola wyobraźni w pokonywaniu zaburzeń psychosomatycznych; 10. Zapobieganie szokowi przyszłości; 11. Kilka dodatkowych ćwiczeń obrazowania wewnętrznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I. Przewodnik: 1. Wstęp. Dlaczego warto prowadzić wywiad motywujący z młodzieżą i młodymi dorosłymi?; 2. Okres dorastania i rodząca się dorosłość. Krótki przegląd problematyki rozwojowej; 3. Duch wywiadu motywującego; 4. Skoncentrowane na kliencie umiejętności prowadzenia go; 5. Reagowanie na opór; 6. Wypowiedzi o zmianie; 7. Zaangażowanie; 8. Włączanie wywiadu motywującego do praktyki terapeutycznej. Część II. Wycieczki po okolicy: 9. Problemy alkoholowe; 10. Palenie marihuany; 11. System wymiaru sprawiedliwości dla nieletnich; 12. Zmniejszanie ryzyka związanego z zrachowaniami seksualnymi; 13. Palenie tytoniu; 14. Zaburzenia psychiczne; 15. Zaburzenia odżywiania; 16. Otyłość u osób należących do mniejszości etnicznych, 17. Samodyscyplina pacjenta w chorobach przewlekłych; 18. Terapia grupowa uzależnień od alkoholu i innych substancji psychoaktywnych; 19. Zastosowanie wywiadu motywującego w szkołach; 20. Interwencje rodzinne. Część III. Chodzenie własnymi ścieżkami: 21. Kwestie etyczne; 22. Osiągnięcie biegłości w wywiadzie motywującym. Bibliografia. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Obraz kliniczny i diagnoza: Kliniczny obraz zaburzeń zachowania; Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania; Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna; Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania; Diagnoza zaburzeń zachowania; 2. Leczenie: Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania; Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne; Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym, rozpoznaniem zaburzeń zachowania; Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania; Leczenie farmakologiczne; Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania; 3. Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce: Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania; Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania; Szkolny System Bezpieczeństwa; Szkolne działania interwencyjne; Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym; przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum; Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko; Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki; Projekt jako metoda pracy wychowawczej; Dom dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Senior jako podopieczny; 2. Ja jako terapeuta; 3. Senior i terapeuta w DPS; 4. Pracownia terapii zajęciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie: Zespół Aspergera – ogólna charakterystyka i kryteria diagnostyczne. Cz. 1 Psychoterapia i pomoc – zagadnienia ogólne: R. 1 Relacje terapeuty z pacjentem; R. 2 Podstawowe warunki i początek terapii; R.3 Pomieszczenia i gabinet terapeutyczny; R.4 Postępowanie podczas terapii; R. 5 Cele terapii i pragnienia, których nie da się spełnić; R. 6 Wymiar finansowy. Cz. 2 Tematy ważne w psychoterapii i pomocy – zagadnienia szczegółowe: R. 7 Przyjaźń i związki; R. 8 Życie intymne; R. 9 Mieszkanie; R. 10 nauka w szkole; R. 11 Praca i zawód; R. 12 organizowanie czasu wolnego; R. 13 Zdrowie, choroba i starość; R. 14 Sytuacje przeciążające; R. 15 Sytuacje kryzysowe; R. 16 Rodzina i inne bliskie osoby; R. 17 Pośredniczenie w uzyskiwaniu pomocy. Słowa autorski do terapeutów: Chciałabym Państwa zachęcić…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Jak perspektywa postrzegania czasu wpływa na twoje życie: Fundamenty negatywnego nastawienia; Stres: matka naszych dolegliwości; Zaburzenia lękowe: dzieci stresu; Depresja: pasierbica stresu; Geneza perspektyw postrzegania czasu; Wypełnij ten kwestionariusz; Sześć głównych perspektyw postrzegania czasu; Zrównoważona perspektywa postrzegania czasu przynosi większą stabilizację; Pozytywne skutki. Rozdział 2. Jak twoja perspektywa postrzegania czasu skazuje cię na toksyczne relacje - i co możesz z tym zrobić: Różne twarze toksycznych relacji; Przeszła negatywna perspektywa postrzegania czasu a toksyczna relacja; Osobowość narcystyczna; Tłumienie emocji; Pięć oznak, że jesteś w toksycznej relacji; Co się stało z Jennifer?; Reakcja bierno-agresywna; Bierna agresja jako reakcja na dręczenie; Działania prewencyjne - zdrowe sposoby reakcji; Nie myl dobrego serca z bierną agresją; Sekrety i kłamstwa; Kłamać uczymy się w dzieciństwie; A co z tajnymi agentami i facetami z kilkoma rodzinami, które o sobie nie wiedzą?; Kończenie toksycznej relacji w pięciu krokach; Uwolnij się od negatywnej przeszłości i wpuść do swojego życia miłość. Rozdział 3. Dręczyciele i ich ofiary: Skąd się biorą dręczyciele?; A co z ofiarami?; Jak rozpoznać potencjalną ofiarę dręczenia; Studium przypadku dręczenia w szkole; Dręczenie w miejscu pracy; Skrajne przypadki dręczenia; Zbrodnie z nienawiści i bohater; Najpotężniejsza broń: edukacja. Rozdział 4. Ostracyzm - ostateczne odrzucenie: Trwałe szkody; Współpraca w społecznościach ssaków z rzędu naczelnych; Perspektywa Jane Goodall; Skokowy rozwój ostracyzmu; Przypadek ostracyzmu religijnego; Przypadki ostracyzmu w miejscu pracy; Poczucie „braku”; Jak przejąć kontrolę. Rozdział 5. Seks a perspektywy postrzegania czasu; Perspektywa przeszła negatywna: Seks nie był przyjemnym doświadczeniem; Perspektywa przeszła pozytywna: Wow! To było super!; Teraźniejszy hedonizm: Zróbmy to teraz!; Teraźniejszy fatalizm: Będzie, co ma być; Przyszły seks: Lęk przed nieznanym; Przyszła transcendentalna perspektywa postrzegania czasu; Jaka jest idealna perspektywa postrzegania czasu w odniesieniu do seksu?; Mężczyźni, seks i perspektywy postrzegania czasu; Kobiety, seks i ich perspektywy postrzegania czasu; Prognozy są bardzo dobre. Rozdział 6. Wychowanie dzieci a perspektywy postrzegania czasu: Bezwarunkowa miłość; Lęk rodzicielski; Współczesne czynniki stresogenne; Dyscyplina; Granice; Pracująca mama; Pracujący tata; Odnaleźć równowagę; Samotne wychowanie dziecka; Pytania i odpowiedzi; Syndrom pustego gniazda; Ciesz się na myśl o świetlanej przyszłości; Bogactwo możliwości. Rozdział 7. Jak stres wpływa na twoją perspektywę postrzegania czasu - i co możesz z tym zrobić; Stres a twoje serce; Stres a choroba pośpiechu; Stres przedświąteczny: gwiazdkowa chandra czy choroba afektywna sezonowa?; Jedzenie a stres; Stres wynikający z nienaturalnych zachowań w kulturze współczesnej; Efekt widza; Rozładowywanie stresu wywołanego wyrzutami sumienia. Rozdział 8. Szczęście i życie, które ma sens: Dążenie do szczęścia; Poszukiwanie sensu; Szczęście kontra sens; Jesteś plusem czy minusem?; Praca z misją; Życie, które ma sens; Życzliwość jest najważniejsza; Perspektywy postrzegania czasu i nasz sposób widzenia świata; Miłość to życzliwość, a życzliwość to siła; Jak nasz pośpieszny styl życia niszczy kulturę uprzejmości; Nadszedł twój czas; Twoja jaśniejsza przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej