Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(140)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(139)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(8)
Czasopisma
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(91)
dostępne
(76)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Czytelnia
(95)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Józefik Barbara
(4)
Radzicki Józef
(4)
Barbaro Bogdan de
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Grzesiuk Lidia
(3)
Izdebski Mateusz
(3)
Jong Peter De
(3)
Kim Berg Insoo
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Baran Jolanta
(2)
Berne Eric
(2)
Bilikiewicz Adam
(2)
Braithwaite Dominika
(2)
Butcher James N
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Dodziuk Anna
(2)
Freyberger Harald J
(2)
Golec Danuta
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Izdebski Paweł
(2)
Kapera Marta
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Mineka Susan
(2)
Młynarz Miłosz
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Tanalska-Dulęba Anna
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Yalom Irvin D
(2)
Zakrzewski Maria
(2)
Zalewski Bartosz
(2)
Zaremba Ewa
(2)
Łuczak Mateusz
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Attwood Tony
(1)
Baer Jean
(1)
Barbaro Maria de
(1)
Barkley Russell A
(1)
Barrada Amr
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bemis Judith
(1)
Berne Eric (1910-1970)
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielańska Anna
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bosak Adriana
(1)
Bramham Jessica
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Carson Robert C
(1)
Casemore Roger
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Charles Sara C
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślak Roman
(1)
Connors Gerard Joseph (1952- )
(1)
Coyle Brenda
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czabak Marcela
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Denning Patt
(1)
DiClemente Carlo C
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Donovan Denis M
(1)
Drożdżowicz Lucyna
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Feldman Larry
(1)
Fengler Jorg
(1)
Fensterheim Herbert
(1)
Fiutak Agnieszka
(1)
Fromm Erich (1900-1980)
(1)
Fulton Paul R
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(80)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(148)
Język
polski
(148)
Temat
Psychoterapia
(104)
Psychologia
(18)
Osobowość
(14)
Stres
(14)
Młodzież
(12)
Rodzina
(12)
Dziecko
(11)
Psychologia społeczna
(10)
Psychoanaliza
(9)
Zachowanie
(9)
Świadomość
(9)
Motywacja
(8)
Zespół ADHD
(8)
Autyzm
(7)
Choroby psychiczne
(7)
Depresja psychiczna
(7)
Lęk
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Psychoterapia grupowa
(7)
Uczenie się
(7)
Uczucia
(7)
Diagnoza psychologiczna
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Leczenie
(6)
Nałóg
(6)
Pamięć
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Psychopatologia
(6)
Zmysły
(6)
Interakcje społeczne
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Schizofrenia
(5)
Sen
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Agresywność
(4)
Alkoholizm
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko trudne
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Kobieta
(4)
Metody badawcze
(4)
Odżywianie
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Poznanie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Ból
(3)
Choroby
(3)
Mózg
(3)
Narkomania
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psycholodzy
(3)
Rozmowa
(3)
Samobójstwo
(3)
Teoria systemów
(3)
Terapia Gestalt
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Zespół Aspergera
(3)
AIDS
(2)
Anoreksja
(2)
Biblioterapia
(2)
Bulimia
(2)
Chorzy
(2)
Cierpienie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Hipnoza
(2)
Medytacja
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nerwice
(2)
Neuropsychologia
(2)
Nowotwory
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Paranoja
(2)
Poradnictwo
(2)
Profilaktyka zdrowotna
(2)
Programowanie neurolingwistyczne
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Psychozy
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rodzice
(2)
Socjoterapia
(2)
Spostrzeganie
(2)
Strach
(2)
Superwizja w psychoterapii
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(3)
Esej
(2)
Antologia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
148 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Misja Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Całościowe zaburzenia rozwojowe w ujęciu DSM-5; Nauka zabawy jako element wspierania rozwoju społecznego dzieci z autyzmem; Komunikacja alternatywna i wspomagająca w życiu osób autystycznych; Zaburzenia integracji sensorycznej u osób z autyzmem, w tym ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - z doświadczeń Polski i innych krajów europejskich; Osoba z autyzmem - to co ją wspiera w rozwoju ku dorosłości; Terapia czaszkowo-krzyżowa wspierająca rozwój osób z autyzmem i innymi zaburzeniami sprzężonymi,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (21) 2002)
Nieregularnie
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ortopedagogika- system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo- ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagigicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiana paradygmatu zdrowia i opieki zdrowotnej. 2. Wprowadzenie do psychologii zdrowia. 3. Krytyczne spojrzenie na badania nad zdrowiem. 4. Psychologiczne mechanizmy zdrowia i choroby. 5. Zastosowanie różnych form terapii psychologicznej i behawioralnej w psychologii zdrowia. 6. Spojrzenie na lekarzy i pacjentów z perspektywy poznawczo-społecznej. 7. Stres a zdrowie. 8. Czynniki związane ze stylem życia I: zdrowie, jedzenie i ćwiczenia fizyczne. 9. Style życia II: niewidoczne narkotyki. 10. Ból i psychologia zdrowia. 11. Współczesne epidemie: choroby układu krążenia. 12. Rak i AIDS: choroby siejące strach. 13. Szersze zastosowanie psychologii zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres psychiatrii oraz jej miejsce w kulturze i wśród innych dyscyplin nauki, 2. Zarys dziejów psychiatrii. Kierunki w psychiatrii, 3. Fizjologiczne podstawy czynności psychicznych, 4. Etiologia i patogeneza zaburzeń psychicznych, 5. Psychopatologia ogólna - objawy i zespoły zaburzeń psychicznych, 6. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zagadnienia nazewnictwa, 7. Epidemiologia psychiatryczna, 8. Badanie chorego, 9. Zaburzenia psychiczne na tle organicznym, 10. Zaburzenia psychiczne spowodowane chorobą somatyczną, 11. Zaburzenia psychiczne spowodowane przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 12. Psychozy schizofreniczne, 13. Paranoja i reakcje paranoiczne, 14.Halucynozy (psychozy parafreniczne), 15. Choroby afektywne, 16. Nerwice, 17. Zaburzenia reaktywne, 18. Rola czynników psychologicznych i behawioralnych w genezie niektórych chorób somatycznych, 19. Zespoły psychopatogeniczne związane z zaburzeniami procesów fizjologicznych, 20. Zaburzenia osobowości, 21. Samobójstwa i zaburzenia psychiczne, 22. Psychiatria dzieci i młodzieży (wybrane zagadnienia), 23. Starzenie się i zaburzenia psychiczne wieku podeszłego, 24. Somatoterapia zaburzeń psychicznych, 25. Farmakologiczna profilaktyka chorób psychicznych, 26. Psychoterapia, 27. Doraźna pomoc psychiatryczna, 28. Psychiatria konsultacyjna. Psychiatria związków z medycyną, 29. Psychiatria środowiskowa i organizacja psychiatrycznej opieki zdrowotnej, 30. Koszty leczenia w psychiatrii, 31. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego i jej realizacja, 32. Psychiatria sądowa i orzecznictwo, 33. Niektóre problemy etyczno-deontologiczne w psychiatrii,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia na co dzień)
1. Potrzeby emocjonalne dzieci: teoria; 2. Dziecięcy strach i lęk; 3. Smutne dzieci; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Nadużycia emocjonalne i fizyczne zaniedbania; 6. Wykorzystywanie fizyczne i seksualne; 7. Rozwód i dzieci; 8. Rodzice, socjalizacja i sprawowanie kontroli; 9. Pomoc psychologiczna dla dzieci- praktyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w różnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w różnorodnych nurtach teoretycznych. W kolejnych rozdziałach omówiona została specyfika pracy diagnostycznej psychoterapeuty z perspektywy różnych teorii psychoterapii par: systemowej, psychoanalitycznej, narracyjnej terapii więzi, skoncentrowanej na emocjach i poznawczo-behawioralnej. Treść tych rozdziałów pozwala dostrzec różnice w sposobie rozumienia i interpretacji problemów, z którymi zgłaszają się osoby doświadczające trudności w swoich związkach, a także określić miejsce pracy diagnostycznej w procesie terapeutycznym. Opracowanie diagnozy jest bardzo ważnym merytorycznie etapem pełnego procesu psychoterapeutycznego. Uważamy, że sformułowanie diagnozy, jej omówienie i wypracowanie celów pracy terapeutycznej jest niezbędne zarówno dla terapeutów, jak i pacjentów. Oddzielenie etapu konsultacji diagnostycznych od sesji terapeutycznych jest konieczne. Wpływa to na poziom zaangażowania pacjentów, ich motywację, upodmiatawia ich oraz daje lepsze rozumienie tego, czym jest psychoterapia. Niniejszym podręcznikiem robimy krok w kierunku mocniejszego wyodrębnienia etapu diagnozy w codziennej praktyce. W ten sposób próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak łączyć wiedzę akademicką i praktyczną. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
11. Odmienność, dysfunkcje i wykorzystywanie seksualne, 12. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe, 13. Zaburzenia po uszkodzeniu mózgu i inne mechanizmy upośledzenia funkcji poznawczych, 14. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, 15. Ocena kliniczna, 16. Biologiczne metody leczenia, 17. Terapie psychologiczne, 18. Współczesne problemy leczenia zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Drugi tom Diagnozy w psychoterapii par poświęcony jest specyficznym zjawiskom zachodzącym w procesie diagnozowania bliskich związków. Autorzy, wywodzący się ze środowiska polskich psychoterapeutów, przybliżyli szczególne, nieczęsto opisywane w literaturze dylematy diagnostyczne, zjawiska i procesy, które pojawiają się na tym etapie pomocy terapeutycznej. Czytelnicy znajdą tu narzędzia pomocne m.in. w lepszym rozumieniu dynamiki relacji czy analizie stanów emocjonalnych obecnych w związku. Przybliżono ponadto specyfikę pracy z parami jednopłciowymi, międzykulturowymi czy odesłanymi przez instytucje, czyli niewolontaryjnymi. Diagnostyczny etap pracy terapeutycznej został tu przedstawiony nie tylko z perspektywy doświadczonych psychoterapeutów-superwizorów. Opisano także trudności, z jakimi borykają się osoby, które dopiero rozpoczynają pracę z parami. Autorzy wskazali ponadto pytania i problemy, których rozstrzygnięcie wymaga dalszej pracy badawczej i koncepcyjnej, a także merytorycznej dyskusji w środowisku psychoterapeutów. Opisując poszczególne wątki pracy ze związkami, staramy się przybliżyć Czytelniczkom i Czytelnikom różne jej aspekty, które – mamy taką nadzieję – będą pomocne w codziennej pracy z pacjentami. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Uwaga! Utwór nie daje możliwości kopiowania tekstu. Istotę uzależnienia można określić następująco: (1) człowiek wielokrotnie podejmuje zachowania, które przynoszą poważne szkody; (2) mimo tych szkód kontynuuje owe zachowania; (3) jego próby powstrzymania tych zachowań i kontrolowania ich kończą się niepowodzeniem. Nałogowe zachowania wynikające z uzależnienia mogą dotyczyć picia alkoholu, zażywania narkotyków, palenia tytoniu, seksu, hazardu, odżywiania, pracy, ćwiczeń fizycznych itp. Prezentowany w książce model psychoterapii uzależnienia jest koncepcją integracyjną, w której autorzy starają się połączyć idee i rozwiązania praktyczne pochodzące z wielu źródeł, szczególnie związanych z: (1) założeniami i doświadczeniami Programu 12 Kroków AA; (2) podejściem behawioralno-poznawczym i teorią społecznego uczenia się; (3) psychoterapią humanistyczno-egzystencjalną; (4) podejściem psychodynamicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) – czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego. W kolejnych częściach podręcznika Czytelnik znajdzie informacje na temat: · Teoretycznych podstaw psychologii klinicznej · Podstawowych kierunków i podejść w psychologii klinicznej: orientacji psychoanalitycznej, behawioralno-poznawczej, egzystencjalno-humanistycznej i koncepcjach systemowych · Diagnozy psychologicznej – modeli, metod diagnostycznych oraz czynników warunkujących jakość diagnozy · Psychologii zaburzeń psychicznych opisanych w aktualnie obwiązujących systemach klasyfikacyjnych (ICD-10 i DSM-5) · Subdyscyplin psychologii klinicznej (psychologia kliniczna dziecka, neuropsychologia kliniczna, kliniczna psychologia zdrowia, psychologia niepełnosprawności i rehabilitacji, psychogerontologia oraz psychologia sądowa) · Form pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych (psychoterapia, poradnictwo psychologiczne, promocja zdrowia, prewencja zaburzeń, pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysu i inne) Książka jest nowoczesnym podręcznikiem, opartym na najnowszej wiedzy psychologicznej, w którym w sposób systematyczny i wyczerpujący, ale jednocześnie klarowny, przedstawiono poszczególne zagadnienia z obszaru współczesnej psychologii klinicznej. Z recenzji prof. dr hab. Władysława Łosiaka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jest to przekład jedenastego wydania znanego niemieckiego podręcznika psychiatrii i psychoterapii, poszerzonego o zagadnienia medycyny psychosomatycznej. Wszystkie rozdziały książki zostały opracowane z uwzględnieniem postępu, jaki nastąpił w tych dziedzinach medycyny. Koncepcja kompendium opiera się na systemie ICD-10. Przedstawiono w nim europejski sposób postrzegania zaburzeń psychicznych, oddzielający aspekt opisowo-fenomenologiczny od etiologiczno-patogenetycznego. Aby ułatwić Czytelnikowi korzystanie z podręcznika, podzielono go na pięć części: podstawy ogólne, grupy zaburzeń, metody leczenia, dziedziny medycyny psychospołecznej oraz zagadnienia specjalne. Książka jest adresowana do lekarzy psychiatrów, psychologów, pracowników społecznych i innych osób związanych zawodowo z psychiatrią. psychoterapią lub medycyną somatyczną. Może również zainteresować studentów medycyny i psychologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jednym z poważnych problemów dziewcząt w okresie adolescencji jest anorexia nervosa – czyli jadłowstręt psychiczny, tj. rozwiązywanie problemów przez działania autodestrukcyjne, polegające na drastycznym ograniczaniu jedzenia i intensywnym wysiłku fizycznym. Pierwsza część książki służy uporządkowaniu wiedzy naukowej dotyczącej zaburzeń łaknienia. Druga ma znaczenie praktyczne. Wskazuje bowiem na zasadność oraz cele prowadzenia działań profilaktycznych w szkole, a ponadto proponuje trzy projekty programów z zakresu profilaktyki pierwszego stopnia. Dzięki sporej dawce wiedzy naukowej, jak i praktycznym podpowiedziom Anoreksja od A do Z może być pomocna dla nauczycieli i wychowawców w działaniach prewencyjnych na terenie szkoły czy innej placówki wychowawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pierwsze wydanie psychiatryczne w serii „W gabinecie lekarza specjalisty”, pod redakcją prof. dr hab. n. med. Marka Jaremy, zostało poświęcone postępom w leczeniu depresji i zaburzeń lękowych. Publikacja kierowana jest do psychiatrów, psychiatrów dziecięcych, lekarzy pozostałych specjalności, którzy mają kontakt z pacjentem psychiatrycznym oraz psychoterapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Maria Lewicka : Dyskusja wokół tekstu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [Discussion around the paper “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists” by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna], s. 289–294; Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna : O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych [On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists], s. 295–308; Hanna Brycz : O prowokacji, czystości i uczonych [On provocation, purity and scientists], s. 309–312; Szymon Chrząstowski : O dialogu (a raczej jego braku) między psychologami akademickimi i psychoterapeutami [On the dialogue (or its lack) between psychotherapists and academic psychologists], s. 313–317; Maciej Dymkowski : W sprawie teoretycznego zaplecza psychoterapii [On the theoretical basis of psychotherapy], s. 318–320; Tadeusz Gałkowski : O strategiach wobec psychobiznesu [Strategies concerning psycho-business], s. 321–325; Janusz Grzelak : Czy krzywe prostuje krzywe? [Do curves straighten curves?], s. 326–328; Grzegorz Gustaw, Krzysztof Brocławik : Homeopatia Witkowskiego [Yet another hoax], s. 329–335; Maciej Haman : Racjonalne powody akceptacji koncepcji pseudonaukowych: dążenie do prostoty,społeczny podział pracy w nauce i fałszywe dychotomie pojęciowe [Rational reasons for acceptance of pseudoscientific theories: Need for simplicity,division of labor in science, and false conceptual dichotomies], s. 336–340; Jarosław Klebaniuk : Nie warto, panie Witkowski, czyli dlaczego trudno walczyć z pseudonauką [It is useless, Mr Witkowski – or why is it so difficult to fight pseudo-science?], s. 341–345; Wojciech Kulesza : O paranaukowym paradowodzie na paranaukowość nauki, czyli o prowokacji dziennikarskiej,ale nie naukowej [On the quasi-scientific quasi-proof of the quasi-scientific character of science or on the journalist but not scientific provocation], s. 345–348; Wiesław Łukaszewski : Kto kogo? Komentarz do artykułu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [By who to whom? Commentary on the article by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna: “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists”], s. 349–352; Krzysztof Mudyń : Miejsce nauki i psychologii w kulturze zdominowanej ideologią wolnego rynku [The place of science and of psychology in a culture dominated by the ideology of a free market],s. 353–361; Michał Parzuchowski : O nieskuteczności prowokowania nieufności [On the ineffectiveness of provoking distrust], s. 362–365; Paweł Smółka : Jak psychologowie akademiccy mogą przeciwdziałać szerzeniu się „szamańskich praktyk” na rynku usług psychologicznych? [How can academic psychologists counteract the dissemination of malpractices on the market of psychological services?], s. 366–369; Maciej Świeży : Czy „naukowe” oznacza „skuteczne”? [Does “scientific” mean “effective”], s. 370–371; Tomasz Witkowski , Paweł Fortuna: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? [If everything is alright why is everything so wrong?], s. 372–382.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej