Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(42)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(32)
dostępne
(23)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(32)
Autor
Radzicki Józef
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Fijałkowski Adam
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borsich Szymon
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derda Ahata
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Fontana David
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gawron Agata
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Idem Magdalena
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karandashev Yuri
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowal-Orczykowska Anna
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Opora Robert
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Prysak Dorota
(1)
Reiher Robert H
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rongies Witold
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rutkowska Angelina
(1)
Senko Tatiana
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skibska Joanna
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Psychologia
(9)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Patologia społeczna
(8)
Psychologia społeczna
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Młodzież
(5)
Pedagogika
(5)
Stres
(5)
Zachowanie
(5)
Dzieci
(4)
Motywacja
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzina
(4)
Uczenie się
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Metody badawcze
(3)
Młodzież trudna
(3)
Narkomania
(3)
Nauczyciele
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Poznanie
(3)
Psychoterapia
(3)
Sen
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zmysły
(3)
Świadomość
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Bezrobocie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Nauczanie
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Reklama
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia niepełnosprawności
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wartość
(2)
Więziennictwo
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Adopcja
(1)
Antropologia kryminalna
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Bezdomność
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etanol
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Feminizm
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Historia wychowania
(1)
Internet
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Austria
(1)
Europa
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka w naukach humanistycznych / red. nauk. Ryszard Winiarski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 177, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Turystyka jako zjawisko humanistyczne. 1. Filozofia turystyki; 2. Historia turystyki; 3. Antropologia turystyki; 4. Socjologia turystyki; 5. Psychologia turystyki; 6. Pedagogika turystyki; 7. Teologia turystyki ; 8. Semiotyka turystyki; 9. Metodologia badań w turystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Reklama jako medium komunikacji masowej, 2. Obszary i mechanizmy percepcji rekalmy w wymiarze psychologicznym, 3. Teoria krytyczna i interakcjonizm symobliczny podstawą teoretyczną pracy, 4. Ukryte przesłania reklamy, 5. Badani uczniowie o reklamie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy zaburzeń procesu adaptacji do środowiska przedszkolnego: Uwarunkowania procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego; Trudności dziecka w adaptacji do środowiska przedszkolnego; Zachowania dzieci wykazujących trudności w adaptacji do środowiska przedszkolnego; przygotowania dzieci trzyletnich do podjęcia edukacji przedszkolnej; Program wstępnej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego: Programy wstępnej adaptacji; Scenariusze zajęć adaptacyjnych; Scenariusze zebrań z rodzicami; Scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problematyka badań własnych: Zjawisko wpływu społecznego; Wybrane pojęcia pedagogiki resocjalizacyjnej; Charakterystyka społeczności więziennej mężczyzn w jej podstawowych wymiarach. Przejawy wpływu społecznego; Zagadnienia badawcze; 2. Charakterystyka metodologiczna: Zdefiniowanie zmiennych i wskaźników zmiennych; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Organizacja badań; 3. Wyniki badań: Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez tymczasowo aresztowanych wobec grup własnej oraz obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na uczestnictwo w programowym oddziaływaniu; Omówienie wyników; Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Specyfika zachowań dewiacyjnych dziewcząt i kobiet, Seksualność, kontrola, styl życia a skłonność kobiet do popełniania przestępstw - związek makrosystemu z przestępczością w świetle skandynawskich analiz empirycznych, Złe dziewczynki i potworne kobiety - dlaczego media lubią je tak przedstawiać?, "Kobiecość" i "męskość" kobiet - sprawczyń rozbojów, Rozmiary i przejawy przestępczości dziewcząt, System wartości dziewcząt przestępczych i nieprzestępczych, Nasilenie skłonności agresywnych i lęku oraz obraz własnej osoby u młodzieży z doświadczeniem przemocy w rodzinie, Kobieta wiktymologiczna. Kulturowe uwarunkowania podatności wiktymologicznej kobiet, 2. Percepcja społeczna dziewcząt nieprzystosowanych społecznie i przestępczych kobiet, Feminizacja patologii - przyczynek do dyskusji w sprawie nieprzystosowania społecznego, Atrybucje przyczynowe zachowań dewiacyjnych kobiet w środkach masowego przekazu, Seksualizacja dziewcząt. Moda czy aberracja procesu socjalizacji?, Reakcja wymiaru sprawiedliwości na przestępczość nieletnich dziewcząt, Resocjalizacja dziewcząt i kobiet - doświadczenia niemieckie, 3. Wybrane zagadnienia z resocjalizacji nieletnich dziewcząt i kobiet, retrospektywny przegląd metod resocjalizacji kobiet moralnie zaniedbanych w Polsce w pierwszej połowie XX w., Wykorzystanie wierszy pisanych przez wychowanki zakładu poprawczego w metodyce resocjalizacji, Uwarunkowania skuteczności kierowanych do kobiet uzależnionych programów redukcji szkód, Zmiany procesów atrybucyjnych droga terapii dziewcząt skierowanych do młodzieżowego ośrodka wychowawczego, Dewiacje seksualne powstające w więzieniu - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej