Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(42)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(32)
dostępne
(23)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(32)
Autor
Radzicki Józef
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Fijałkowski Adam
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borsich Szymon
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derda Ahata
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Fontana David
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gawron Agata
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Idem Magdalena
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karandashev Yuri
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowal-Orczykowska Anna
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Opora Robert
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Prysak Dorota
(1)
Reiher Robert H
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rongies Witold
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rutkowska Angelina
(1)
Senko Tatiana
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skibska Joanna
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Psychologia
(9)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Patologia społeczna
(8)
Psychologia społeczna
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Młodzież
(5)
Pedagogika
(5)
Stres
(5)
Zachowanie
(5)
Dziecko
(4)
Motywacja
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzina
(4)
Uczenie się
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Agresywność
(3)
Dzieci
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Metody badawcze
(3)
Młodzież trudna
(3)
Narkomania
(3)
Nauczyciele
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Poznanie
(3)
Psychoterapia
(3)
Sen
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zmysły
(3)
Świadomość
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Bezrobocie
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Nauczanie
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Reklama
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia niepełnosprawności
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wartość
(2)
Więziennictwo
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Adopcja
(1)
Antropologia kryminalna
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Bezdomność
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etanol
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Feminizm
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Internet
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Austria
(1)
Europa
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Starzenie się i starość w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Problemy ludzi starszych oraz ich źródła, 3. Wspomaganie osób starszych - terminologia i rozwiązania organizacyjne, 4. Instytucje i organizacje wspierajace ludzi starszych w Polce i za granicą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom II)
Część I Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych: "Piętno" jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność); Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego; Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci; Kilka obrazów z drogi życia - od Piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacji matek dzieci niepełnosprawnych; Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych. Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych: Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych - analiza porównawcza; Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych; Młodzi niepełnosprawni - w obliczu antycypowanej przyszłości. Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego: Niepełnosprawność intelektualna - problemy opieki i wyzwania społeczne; Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo; Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi. Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych: Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja - adaptacja - integracja; W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie; Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie; Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zmiana społeczna a przestępczość: Psychologiczny wizerunek młodocianych przestępców w kontekście zmiany społecznej - zarys problematyki; Młodzież w obliczu zagrożeń społecznych. Oblicza przestępczości nieletnich: Relacje pomiędzy płcią psychologiczną a agresywnością na tle czynników ryzyka przemocy u nieletnich dziewcząt i chłopców; Modele przestępczego zachowania nieletnich dziewcząt i chłopców; Przejawy i nasilenie nieprzystosowania społecznego nastoletnich dziewcząt; Charakterystyka wybranych cech psychicznych nieletnich dziewcząt; Nieletni sprawcy rozboju - wybrane charakterystyki psychologiczne; Motywacyjne uwarunkowania przestępczości nieletnich (na przykładzie przestępstw agresywnych i nieagresywnych); "Skryptowe dzieciaki" i "crackerzy" - nowe oblicza przestępczości komputerowej; Gry komputerowe a agresywność młodzieży. Mechanizmy agresji: Jakość przywiązania w etiologii zachowań agresywnych; Ojciec w percepcji nieletnich sprawców przestępstw; Poczucie alienacji a jego osobowościowe i sytuacyjne korelaty u młodocianych przestępców; Agresja w kontekście zachowania autodestrukcyjnego u dorastającej młodzieży; Znaczenie stylów ustosunkowania interpersonalnego w genezie zachowań antyspołecznych nieletnich dziewcząt i chłopców. Resocjalizacja: Rodzinne domy terapeutyczne propozycją modelowego systemu opiekuńczo-wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Doświadczana ocena społeczna jako czynnik warunkujący potencjał poprawczy sprawców przestępstw agresywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autonomia i tożsamość osoby niepełnosprawnej: Autonomia niepełnosprawnych warunkiem ich pełnej rehabilitacji; Pytania dotyczące autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; Niepełnosprawność jako aksjologiczny problem tożsamości osobowej; Kształtowanie poczucia tożsamości u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Sens życia a trud samostanowienia. Rozważania nad problemem wychowania młodzieży z deficytem intelektualnym do doświadczania sensu życia; Niepełnosprawność- konstytutywne doświadczanie osoby ludzkiej; Wizja osoby w ujęciu Karola Wojtyły a człowiek niepełnosprawny; Kategorie personalistyczne w myśleniu o osobach niepełnosprawnych intelektualnie; 2. Socjalizacja osób niepełnosprawnych: Człowiek stary w domu pomocy społecznej; Przystosowanie społeczne dzieci z astmą oskrzelową- zagadnieniem otwartym; Poczucie samotności dziecka przewlekle chorego jako problem pedagogiczny; Rola komunikacji w diagnozie, rozwoju i kontaktach społecznych dziecka niepełnosprawnego; Psychospołeczna etiologia ADHD; Poczucie osamotnienia a depresja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Koszty niepełnosprawności- indywidualny kontekst ekonomiczny; Rola mediów w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży; 3. Wokół edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Możliwości a zaburzenia językowe i komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem; Norweskie media a edukacja niesłyszących; Komputer w edukacji dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej; Podręcznik dla dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym- ucznia szkoły ogólnodostępnej; Jacy są uczniowie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?; Aspekt społeczno-wychowawczy w integracji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z przejawami niedostosowania społecznego na przykładzie działań w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 w Katowicach; Wybrane uwarunkowania i życiowe konsekwencje drugoroczności uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Ślady, pasje i drogowskazy: Postać niezwykła- laudacja z okazji 80. urodzin Profesora zw.dr.hab. Kazimierza Denka; Miedzy paradygmatem poznania a modelem wspierania/ sterowania samokształtowaniem profesjonalnej gotowości studentów; "Wpisany" w Tatry; Nauczyciel w retrospekcji uczonych i studentów; Pasje i drogowskazy w życiu Profesora zw.dr hab. Kazimierza Denka, Doctora Honoris Causa; Profesor Kazimierz Denek jako kreator mojego rozwoju naukowego; 2. Jakość kształcenia: O wyższą jakość kształcenia nauczyciela i edukacji szkolnej w Polsce; Uczenie się i kształcenie w szkole wyższej- wybrane zagadnienia; Profesor Kazimierz Denek jako nauczyciel nauczycieli na szlaku ku poprawie jakości edukacji; Kształcenie nauczycieli- pytania niechciane czy konieczne?; Reinterpretacja kompetencji pedagogicznych na przykładzie poziomu edukacji wczesnoszkolnej; Wewnętrzny System Jakości Kształcenia w uczelni niepublicznej; 3. Ewaluacja postępów w nauce. Efektywność kształcenia. Niepowodzenia szkolne: Współczesna szkoła miejscem edukacyjnej szansy; Technologie informacyjne w akademickim kształceniu technicznym; Postrzeganie roli szkoły przez uczniów orientacji motywacyjnej; Dobre sposoby odmieniania szkoły; Wokół kodeksu etyki nauczyciela; 4. Rola języka w komunikacji uczestników procesów kształcenia: Fraktale w wirtualnej komunikacji dydaktycznej; Strategie aksjolingwistyczne w wybranych typach tekstów dydaktycznych; Tekst literacki jako czynnik stymulujący rozwój małego dziecka; Istota pracy współczesnego nauczyciela w kształtowaniu językowego obrazowania. Dziecięce wyobrażenia świata wyrażone w języku w świetle czterech znaczeń rozumienia Hansa-Georga Gadamera w ujęciu Jeana Rondina; 5. Wyzwania współczesności w kontekście procesów edukacyjnych: Edukacja zawodowa a współczesne wyzwania społeczno-ekonomiczne; Wzrost "kapitału intelektualnego" człowieka w procesie edukacyjnym; Rozwój zawodowy nauczycieli wobec współczesnych wyzwań; Wyłączna domena nauki; Nowe media w pracy dydaktycznej nauczyciela akademickiego; 6. Proces wychowawczy i jego uwarunkowania: Rola krajoznawstwa w kontekście pedagogiki rodzinnej: koncepcje Kazimierza Denka oraz Mirosława Stelmachowicza; System kształcenia zaocznego/ korespondencyjnego w ujęciu profesor Elżbiety Zawackiej; Mała i duża Ojczyzna w edukacji przedszkolnej; O kompetencjach nauczycieli kraju ojczystego; Postawy studentów wobec problemów z dyscypliną w klasie; Varia: Prace doktorskie, których promotorem był prof.zw.dr hab. Kazimierz Denek; Spis publikacji prof. Zw. Dra h.c. Kazimierza Denka za lata 1957-2011; "Tam- pod okiem pamięci- pomiędzy gór szczytem".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Natura stanu bycia dzieckiem. 2. Klasyfikacja dobrych, neutralnych i niebezpiecznych produktów oraz programów. 3. Trzy wymiary rozwoju. 4. Wiek niewinności - o urodzenia do trzeciego roku życia. 5. Bezkrytyczne lata - od trzeciego do siódmego roku życia. 6. Etap rozwoju "dziel i rządź" - wiek od ośmiu do dwunastu lat. 7. Okres dojrzewania - wiek od trzynastu do piętnastu lat. 8. Późny okres dojrzewania - wiek od szesnastu do dziewiętnastu lat. 9. Zastosowanie wiedzy w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I: Psychologiczna, pedagogiczna i medialna perspektywa komunikowania społecznego w edukacji. Trudności językowe dziecka jako bariera komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia ze studentami jako próba dialogu. Dyskurs sieciowy - fenomen ponowoczesny. Komunikat multimedialny w procesie komunikacji społecznej. Zarządzanie dystansem w edukacji i w biznesie: Antropologiczne założenia proksemiki i ich wpływ na strategie komunikowania. Przyzwolenie na dotyk jako jeden z aspektów komunikacji międzyludzkiej a poziom samooceny. Komunikacja dydaktyczna w edukacji instytucjonalnej. Czy nauczyciele są bardziej odporni na telewizyjną deformację świata? Wybrane przejawy i uwarunkowania efektu kultywacji. Cechy ponowoczesności i człowieka ponowoczesnego a wyzwania edukacji medialnej. To nie jest śmieszne - humor w komunikacji językowej. Głos ludzki (technika głosowa) a kompetencje komunikacyjne nauczyciela - stan głosu wśród nauczycieli (doniesienie z badań). Teoria atrybucji w komunikacji społecznej. Osobowość nauczyciela a jego kompetencje. Kobiece piersi, czyli odwrócone serce - o szumach w łańcuchowym systemie komunikacji. Kompetencje do komunikacji międzykulturowej w przestrzeni wielokulturowej. Problematyka barier komunikacyjnych z perspektywy lingwistyki systemowo-funkcjonalnej. Osobowościowe wyznaczniki komunikacji społecznej. Kompetencje komunikacyjne nauczyciela. Tożsamość grupy społecznej internatów. Wybrane techniki manipulacji jako elementy komunikacji perswazyjnej. Sztuka autoprezentacji nauczyciela. II: Komunikowanie społeczne a system szkolny i jego otoczenie. Pedagogiczny model komunikacji językowej w procesie optymalizowania współdziałania nauczyciela z rodzicami uczniów. Kształtowanie się świadomości pedagogicznej a komunikacja i dialog akademicki. Edukacja nauczycielska w dialogu krokiem ku dialogowi w szkole. W stronę komunikacji muzycznej. Rola wychowania muzycznego we wspieraniu kompetencji socjalnych ucznia. Związki i zależności komunikacyjne pomiędzy nauczycielem a uczniem. Dialog edukacyjny we współczesnej uczelni wojskowej. Negocjacje w procesie dydaktycznym. Komunikowanie się nauczyciela z uczniem w szkole społecznej. Terroryzm wąskiego pola konfliktu - problemy i perspektywy komunikacji społecznej. "Animacja, afirmacja, afiliacja" - o roli humoru w procesie edukacji. Asertywność w edukacji psychologów i oficerów. Zachowania higieniczne w umiejętnościach komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kryminologia / Brunon Hołyst. - Wyd. 9 rozszerz. - Warszawa : LexisNexis Wydaw. Prawnicze, 2007. - 1523, [1] s. : il. ; 25 cm.
Cz. I. Zagadnienia wstępne: Przedmiot kryminologii. Stosunek kryminologii do innych nauk. Podstawowe źródła informacji o przestępczości. Podstawowe źródła informacji o przestępczości. CZ.II Metodologia badań kryminologicznych: Cele badań kryminologicznych. Modelowa analiza statystyczna zjawisk społecznych. Metody statystyczne w badaniach kryminologicznych. Obserwacja. Wywiady i kwestionariusze. Wykorzystanie dokumentów. Badania psychologiczne. Analiza stanu zdrowia. Sposoby komunikowania się przestępców. Wybrane zagadnienia ekspertyzy kryminologicznej. Cz. III. Przestępczość: Przestępczość w Polsce w latach 1989-2005. Działalność prokuratury w zwalczaniu przestępczości. Sprawy karne w sądach powszechnych. Wybrane problemy przestępczości zorganizowanej w Polsce. Tendencje rozwojowe przestępczości zorganizowanej w innych krajach europejskich. Terroryzm. Zagrożenie przestępczością nuklearną. Zabójcy seryjni. Pranie brudnych pieniędzy. Korupcja. Przestępstwa komputerowe i internetowe. Handel ludzkimi organami. Handel zwierzętami i roślinami - lukratywny rodzaj przestępczości. Przestępczość nieletnich. Uprowadzenia osób w celu wymuszenia okupu. Przestępczość kobiet. Cz. IV. Niektóre ujemne zjawiska społeczne o potencjale kryminogennym: Zagrożenia środowiska naturalnego. Bezrobocie; Wypadki drogowe. Wypadki przy pracy. Stan zdrowia psychicznego ludności w Polsce. Alkohol a przestępstwo. Narkomania i lekomania a przestępczość. AIDS - nowe zagrożenie społeczne. Przemoc i agresja jako zjawiska społeczne. Samobójstwo jako problem kryminologiczny. Sieroctwo społeczne. Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży. Bezdomność. Sekty religijne. Psychopatia. Prostytucja. CZ.V. Doktryny kryminologiczne: Rys historyczny. Rozwój kierunku biologicznego. Psychologiczne teorie zachowań agresywnych. Zjawisko przestępczości w ujęciu socjologicznym. Nurt "Nowej Kryminologii". Cz. VI. Syndrom i potencjał przestępczości. Czynniki społeczno-ekonomiczne a przestępczość. Migracja a przestępczość. Zjawiska kulturowe o negatywnej treści społecznej. Dysfunkcjonalność rodziny. Wady systemu funkcjonowania szkoły. Niewłaściwe czynniki środowiskowe w miejscu pracy. Religia a przestępczość. Patologia cech biopsychicznych. Rola ofiary w genezie przestępstwa. CZ.VII. System praktyki kryminologicznej: Pojęcie i zakres profilaktyki. Prognozy kryminologiczne. Psychologia rozwojowa a zagadnienia profilaktyki. Rola higieny psychicznej w zapobieganiu przestępczości. Znaczenie kultury w zapobieganiu przestępczości. Społeczne strategie zapobiegania przestępczości. Kształtowanie przez środki masowej informacji postaw antyprzestęczych i antywiktymizacyjnych. Zapobieganie nadużywaniu alkoholu. Zapobieganie przestępczości nieletnich. Ogólne problemy zapobiegania przestępstwom nieumyślnym. Państwowy system zapobiegania przestępczości. Zapobieganie przez policję przestępczości zorganizowanej. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego. Oddziaływania penitencjarne jako sposób zapobiegania przestępczości. Ocena efektów resocjalizacyjnych w warunkach izolacji penitencjarnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 343 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Domy samotnej matki: 1.1. Trudności samotnego macierzyństwa; 1.2. Rola domów samotnej matki; 1.3. Regulacje prawne dotyczące domów samotnej matki; 1.4. Domy samotnej matki w świetle badań. Rozdział 2 Ośrodki interwencji kryzysowej: 2.1. Istota interwencji kryzysowej; 2.2. Zadania ośrodków interwencji kryzysowej; 2.3. Ośrodki interwencji kryzysowej w świetle przepisów prawa; 2.4. Egzemplifikacja funkcjonowania ośrodków interwencji kryzysowej. Rozdział 3 Rodziny zastępcze specjalistyczne: 3.1. Atrybuty rodzin zastępczych; 3.2. Rola rodzin zastępczych specjalistycznych; 3.3. Rodziny zastępcze specjalistyczne w ujęciu regulacji prawnych; 3.4. Praktyka funkcjonowania rodzin zastępczych specjalistycznych. Rozdział 4 Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne: 4.1. Piecza zastępcza nad dziećmi chorymi 4.2. Kompetencje regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; 4.3. Przepisy prawa odnoszące się do regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; 4.4. Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne w ujęciu empirycznym. Rozdział 5 Interwencyjne ośrodki preadopcyjne: 5.1. Znaczenie adopcji; 5.2. Zadania interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych; 5.3. Interwencyjne ośrodki preadopcyjne w świetle rozwiązań prawnych; 5.4. Działalność interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych. Rozdział 6 Opiniodawcze zespoły sądowych specjalistów: 6.1. Znaczenie opiniowania w sprawach dzieci i rodziny; 6.2. Kompetencje opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów; 6.3. Regulacje prawne dotyczące opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów; 6.4. Rzeczywistość opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I : Pojęcie i istota niedostosowania społecznego ; Rozdział II : Geneza niedostosowania społecznego i zachowań przestępczych ; Rozdział III : Nieletni a dewiacje i przejawy niedostosowania społecznego ; Rozdział IV : Diagnoza niedostosowania społecznego ; Rozdział V : Profilaktyka niedostosowania społecznego - teoria i praktyka ; Rozdział VI : Niedostosowani społecznie a instytucjonalne oddziaływania resocjalizacyjno - zabezpieczające
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Geneza i struktura obrazu samego siebie; 2. Regulacyjna funkcja obrazu własnej osoby w świetle teorii oraz badań; 3. Przegląd badań z zakresu samooceny oraz obrazu i struktury "ja"; 4. Terapia poznawczo-behawioralna jako sposób zmiany wizerunku własnej osoby i poziomu samooceny; 5. Zjawisko nieprzystosowania społecznego wśród nieletnich i zachowania agresywne jako główny jego przejaw; 6. Efektywność działań podejmowanych przez instytucje resocjalizacyjne dla nieletnich; 7. Podstawy metodologiczne badań własnych; 8. Prezentacja i analiza wyników badań własnych; 9. Dyskusja wyników, wnioski i perspektywa dalszych badań; Perspektywa badawcza w zakresie samooceny nieletnich niedostosowanych społecznie oraz trwałych pozytywnych zmian w zachowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problematyka zjawisk patologicznych i uzależnień w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Psychospołeczne uwarunkowania patologii indywidualnych dzieci i młodzięzy, 3. Patologia cywilizacji konsumpcyjnej i choroby cywilizacyjne u dzieci i młodzieży, 4. Rodzina patologiczna i jej wpływ na zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży, 5. Patologia zachowań dzieci i młodzieży w grupach społecznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Pedagogika rodziny i jej przedmiot, Cz. II Perspektywa historyczna badań nad rodziną, Cz. III Kulturowe, społeczne, edukacyjne, filozoficzne aspekty działalności rodziny, Cz. IV Kontekst pedagogiczny dysfunkcji i patologii oraz wsparcia społecznego w rodzinie, Cz. V Stosunki rodziny i szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej