Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(361)
IBUK Libra
(14)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(357)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(23)
E-booki
(15)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(247)
dostępne
(205)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(222)
Czytelnia
(249)
Autor
Radzicki Józef
(17)
Aronson Elliot
(9)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(9)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(9)
Kacmajor Magdalena
(7)
Cialdini Robert B. (1945- )
(6)
Lewicka Maria
(6)
Schulz von Thun Friedemann
(6)
Jaworska Aleksandra
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Włodyga Piotr
(5)
Doliński Dariusz (1959- )
(4)
Domachowski Waldemar
(4)
Fromm Erich (1900-1980)
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Kacmajor Anna
(4)
Suchecki Jacek
(4)
Łuczyński Jan
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Bezwińska-Walerjan Anna
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Ekman Paul (1934- )
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Izdebski Mateusz
(3)
Izdebski Paweł
(3)
Jong Peter De
(3)
Kim Berg Insoo
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Nowak Agnieszka
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Rzepa Teresa
(3)
Stephan Cookie W
(3)
Stephan Walter G
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Akert Robin M
(2)
Argyle Michael
(2)
Berne Eric
(2)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Birch Ann
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Brol Michał
(2)
Crisp Richard J
(2)
Cybulko Anna
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Hogan Kevin (1961- )
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Kowalczyk Marek
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Leary Mark
(2)
Lipka Justyna
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Myers David G
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Olejnik Marian
(2)
Orski Marek
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pratkanis Anthony
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Skarżyńska Krystyna
(2)
Skorupa Agnieszka
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Urban Bronisław
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wasilewski Jacek
(2)
Waśkiewicz Olena
(2)
Wilson Timothy D
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zych Adam A
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Abrams Dominic (1958- )
(1)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Adams K
(1)
Alberti Robert Emmons Michael
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Aouil Bassam
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(78)
2000 - 2009
(244)
1990 - 1999
(39)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(374)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(375)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Psychologia społeczna
(134)
Komunikacja społeczna
(75)
Psychologia
(39)
Stosunki interpersonalne
(39)
Osobowość
(29)
Zachowanie
(24)
Grupy społeczne
(23)
Patologia społeczna
(22)
Młodzież
(20)
Motywacja
(19)
Psychoterapia
(19)
Środki masowego przekazu
(19)
Agresywność
(18)
Postawy
(18)
Psychologia rozwojowa
(18)
Perswazja
(17)
Rodzina
(17)
Stres
(17)
Uczucia
(17)
Socjotechnika
(16)
Relacje międzyludzkie
(15)
Wsparcie społeczne
(15)
Dziecko
(14)
Poznanie
(14)
Interakcje społeczne
(13)
Niedostosowanie społeczne
(13)
Uprzedzenia
(13)
Konflikt
(11)
Reklama
(11)
Uczenie się
(11)
Opieka społeczna
(10)
Psychologia stosowana
(10)
Konflikt społeczny
(9)
Konformizm
(9)
Menedżerowie
(9)
Opinia publiczna
(9)
Pamięć
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Praca
(9)
Świadomość społeczna
(9)
Decyzje
(8)
Internet
(8)
Język
(8)
Kobieta
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Ludzie starzy
(8)
Miłość
(8)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(8)
Płeć
(8)
Rozmowa
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Kultura
(7)
Manipulacja (psychologia)
(7)
Nauczyciele
(7)
Negocjacje
(7)
Przywództwo
(7)
Samopoznanie
(7)
Antropologia społeczna
(6)
Dzieci
(6)
Etyka społeczna
(6)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Kadry
(6)
Komunikacja niewerbalna
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Organizacja
(6)
Public relations
(6)
Socjologia
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Zarządzanie
(6)
Zmysły
(6)
Świadomość
(6)
Alkoholizm
(5)
Autoprezentacja
(5)
Bezrobocie
(5)
Integracja społeczna
(5)
Metody badawcze
(5)
Myślenie
(5)
Narkomania
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Pedagogika
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Społeczeństwo
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wartość
(5)
Wychowanie
(5)
Autorytet
(4)
Dziecko trudne
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(4)
Mowa
(4)
Mężczyzna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Polityka
(4)
Polityka społeczna
(4)
Psychoanaliza
(4)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(9)
1901-2000
(4)
2001-0
(4)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Podręcznik
(48)
Opracowanie
(32)
Praca zbiorowa
(15)
Monografia
(9)
Poradnik
(7)
Czasopismo naukowe
(4)
Esej
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Felieton polski
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Porady internetowe
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(87)
Socjologia i społeczeństwo
(52)
Edukacja i pedagogika
(20)
Media i komunikacja społeczna
(16)
Zarządzanie i marketing
(8)
Filozofia i etyka
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Historia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
376 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wyzwania Pedagogiki)
1. Międzykulturowość jako nowy koncept badań humanistyki, 2. W kręgu rozwiązań metodologicznych, 3. Wobec obcości kulturowej - analizy i interpretacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co mówimy po "dzień dobry"; Podstawy analizy transakcyjnej; Programowanie rodzicielskie; Ludzkie przeznaczenie; Na scenie i za kurtyną; Wpływy prenatalne; Wczesny okres rozwoju; Lata elastyczności; Aparat skryptowy; Późne dzieciństwo; Dojrzewanie; Dojrzałość i śmierć; Funkcjonowanie skryptu; Typy skryptów; Niektóre typowe skrypty; Kopciuszek; Skrypt jak to możliwe; Przenoszenie skryptu; Skrypt w praktyce klinicznej; Naukowe podejście do teorii skryptów; Zarzuty wobec teorii skryptów; Problemy metodologiczne; Lista pytań o skrypt.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autonomia i tożsamość osoby niepełnosprawnej: Autonomia niepełnosprawnych warunkiem ich pełnej rehabilitacji; Pytania dotyczące autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; Niepełnosprawność jako aksjologiczny problem tożsamości osobowej; Kształtowanie poczucia tożsamości u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Sens życia a trud samostanowienia. Rozważania nad problemem wychowania młodzieży z deficytem intelektualnym do doświadczania sensu życia; Niepełnosprawność- konstytutywne doświadczanie osoby ludzkiej; Wizja osoby w ujęciu Karola Wojtyły a człowiek niepełnosprawny; Kategorie personalistyczne w myśleniu o osobach niepełnosprawnych intelektualnie; 2. Socjalizacja osób niepełnosprawnych: Człowiek stary w domu pomocy społecznej; Przystosowanie społeczne dzieci z astmą oskrzelową- zagadnieniem otwartym; Poczucie samotności dziecka przewlekle chorego jako problem pedagogiczny; Rola komunikacji w diagnozie, rozwoju i kontaktach społecznych dziecka niepełnosprawnego; Psychospołeczna etiologia ADHD; Poczucie osamotnienia a depresja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Koszty niepełnosprawności- indywidualny kontekst ekonomiczny; Rola mediów w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży; 3. Wokół edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Możliwości a zaburzenia językowe i komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem; Norweskie media a edukacja niesłyszących; Komputer w edukacji dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej; Podręcznik dla dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym- ucznia szkoły ogólnodostępnej; Jacy są uczniowie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?; Aspekt społeczno-wychowawczy w integracji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z przejawami niedostosowania społecznego na przykładzie działań w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 w Katowicach; Wybrane uwarunkowania i życiowe konsekwencje drugoroczności uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Ślady, pasje i drogowskazy: Postać niezwykła- laudacja z okazji 80. urodzin Profesora zw.dr.hab. Kazimierza Denka; Miedzy paradygmatem poznania a modelem wspierania/ sterowania samokształtowaniem profesjonalnej gotowości studentów; "Wpisany" w Tatry; Nauczyciel w retrospekcji uczonych i studentów; Pasje i drogowskazy w życiu Profesora zw.dr hab. Kazimierza Denka, Doctora Honoris Causa; Profesor Kazimierz Denek jako kreator mojego rozwoju naukowego; 2. Jakość kształcenia: O wyższą jakość kształcenia nauczyciela i edukacji szkolnej w Polsce; Uczenie się i kształcenie w szkole wyższej- wybrane zagadnienia; Profesor Kazimierz Denek jako nauczyciel nauczycieli na szlaku ku poprawie jakości edukacji; Kształcenie nauczycieli- pytania niechciane czy konieczne?; Reinterpretacja kompetencji pedagogicznych na przykładzie poziomu edukacji wczesnoszkolnej; Wewnętrzny System Jakości Kształcenia w uczelni niepublicznej; 3. Ewaluacja postępów w nauce. Efektywność kształcenia. Niepowodzenia szkolne: Współczesna szkoła miejscem edukacyjnej szansy; Technologie informacyjne w akademickim kształceniu technicznym; Postrzeganie roli szkoły przez uczniów orientacji motywacyjnej; Dobre sposoby odmieniania szkoły; Wokół kodeksu etyki nauczyciela; 4. Rola języka w komunikacji uczestników procesów kształcenia: Fraktale w wirtualnej komunikacji dydaktycznej; Strategie aksjolingwistyczne w wybranych typach tekstów dydaktycznych; Tekst literacki jako czynnik stymulujący rozwój małego dziecka; Istota pracy współczesnego nauczyciela w kształtowaniu językowego obrazowania. Dziecięce wyobrażenia świata wyrażone w języku w świetle czterech znaczeń rozumienia Hansa-Georga Gadamera w ujęciu Jeana Rondina; 5. Wyzwania współczesności w kontekście procesów edukacyjnych: Edukacja zawodowa a współczesne wyzwania społeczno-ekonomiczne; Wzrost "kapitału intelektualnego" człowieka w procesie edukacyjnym; Rozwój zawodowy nauczycieli wobec współczesnych wyzwań; Wyłączna domena nauki; Nowe media w pracy dydaktycznej nauczyciela akademickiego; 6. Proces wychowawczy i jego uwarunkowania: Rola krajoznawstwa w kontekście pedagogiki rodzinnej: koncepcje Kazimierza Denka oraz Mirosława Stelmachowicza; System kształcenia zaocznego/ korespondencyjnego w ujęciu profesor Elżbiety Zawackiej; Mała i duża Ojczyzna w edukacji przedszkolnej; O kompetencjach nauczycieli kraju ojczystego; Postawy studentów wobec problemów z dyscypliną w klasie; Varia: Prace doktorskie, których promotorem był prof.zw.dr hab. Kazimierz Denek; Spis publikacji prof. Zw. Dra h.c. Kazimierza Denka za lata 1957-2011; "Tam- pod okiem pamięci- pomiędzy gór szczytem".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Naśladownictwo w świecie zwierząt i ludzi. Zarys mimikry i podstawy efektu kameleona; 1.1. Mimikra w perspektywie świata zwierząt; 1.2. Wczesne koncepcje socjologiczne; 1.3. Wczesne koncepcje psychologiczne; 1.4. Psychologia społeczna; 1.5. Psychologia kliniczna; 1.6. Psychologia rozwojowa; 1.7. Synchronia interakcyjna, koordynacja interpersonalna i dopasowanie zachowania (interactional synchrony, interpersonal coordination, behavioral matching); 1.8. Mimikra motoryczna (motor mimicry); 1.9. Nasladownictwo na poziomie emocji – zarażenie afektywne (mood contagion); 1.10. Mimikra emocjonalna; 1.11. Naśladowanie mowy; 1.12. Jednoczesne naśladownictwo mowy, zachowań, emocji – dynamiczna psychologia społeczna; 1.13. Naśladownictwo na poziomie grup – teoria synchronizacji. Rozdział 2. Fundament efektu kameleona; 2.1. Eksperyment pierwszy; 2.2. Eksperyment drugi; 2.3. Eksperyment trzeci; Rozdział 3. Zmienne modyfikujące tendencje; 3.1. Osobowość/cechy naśladowcy; 3.2. Stany naśladowcy; 3.3. Własności osoby naśladowanej. Rozdział 4. Skutki naśladownictwa; 4.1. Wzrost podatności na wpływ społeczny; 4.2. Zmiany w postrzeganiu siebie; 4.3. Zmiany w postrzeganiu świata społecznego; 4.4. Wzrost prospołeczności; 4.5. Wpływ mimikry na wzrost kreatywności naśladowanego; 4.6. Obserwacja mimikry; 4.7. Straty wynikające z naśladownictwa. Rozdział 5. Metodologia badań nad tendencjami do naśladowania; 5.1. Co jest zachowaniem naśladowczym i kiedy ono występuje?; 5.2. Co jest kopiowane – czyli jakie zachowania mają być prezentowane i mogą być naśladowane przez osobę badaną? Jak często należy prezentować dane zachowanie?; 5.3. Jak długa ma być ekspozycja na chowania, które może naśladować osoba badana?; 5.4. Zmienne niezależne; 5.5. Zmienne zależne; 5.6. Jak czułą skalę projektować dla zmiennej zależnej oraz co może mierzyć kwestionariusz?. Rozdział 6. Metodologia badań, w których manipuluje się naśladownictwem; 6.1. Warunek naśladownictwa; 6.2. Warunek nienaśladowania; 6.3. Kwestie temporalne – jak długo (nie) naśladować?; 6.4. Warunek kontrolny naśladownictwa; 6.5. Zmienna zależna. Rozdział 7. Refleksja nad niektórymi fundamentalnymi twierdzeniami; 7.1. Spoiwo społeczne; 7.2. Nieświadomość; 7.3. Automatyzm. Rozdział 8. Pomysły badawcze; 8.1. Badania nad fundamentami mimikry i efektu kameleona; 8.2. Temporalne aspekty mimikry; 8.3. Transfer na inne osoby: „rozlewanie się”/ ekstrapolacja; 8.4. Im więcej, tym więcej?; 8.5. Badania udoskonalające metodologię; 8.6. Wpływ mimikry na obserwatora; 8.7. Nowy trend badawczy: naśladowanie wyobrażenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Społeczna matryca indywidualizacji : 1. Ewolucja : umieszczenie mózgu na jego miejscu, 2. Nauki humanistyczne : krok w przód, dwa kroki w tył, 3. Historia : jednostka jako wytwór nauki Cz.II Człowiek przyzwyczajeń : 4. Druga natura, 5. Różnica między habitusem a przyzwyczajeniem, 6. Dynamika przyzwyczajeń. Cz.III Formy indywidualizacji : 10. Model jednostki demokratycznej, 11. Opakowanie siebie, 12. Ślady siebie, wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologii Społecznej)
Historia i definicje; Ewolucyjne pochodzenie zdolności empirycznych; Ocena różnic indywidualnych w zakresie empatii; Pochodzenie indywidualnych różnic w zakresie empatii; Skutki nieafaktywne; Skutki afektywne; Altruizm i pomaganie; Agresja i zachowania aspołeczne; Zależności społeczne i społeczne zachowania; Gdzie byliśmy, a dokąd powinniśmy zmierzać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Czy tylko dr Cal Lightman z „Magii kłamstwa” potrafi skutecznie wykryć kłamstwo? Czy każdy nastolatek ma tak silną potrzebę określenia swojej tożsamości jak Lady Bird? Czy „Sala samobójców” może nas uwrażliwić na syndrom presuicydalny? “Filmowe spotkania z psychologią” są zaproszeniem do poszukiwania odpowiedzi na te i wiele innych pytań, które pojawiają się na styku psychologii i filmu. W czternastu rozdziałach analizujemy filmy ukazujące funkcjonowanie rodziny w kryzysie, rozwój człowieka na przestrzeni życia, bliskie związki, czy choroby i zaburzenia. Dzieło filmowe staje się ilustracją zjawisk psychologicznych, które tłumaczone są w sposób bardzo przystępny, a jednocześnie zgodny z najnowszą wiedzą naukową z dziedziny. Książka dedykowana jest wszystkim osobom pracującym z filmem, nauczycielom chcącym pogłębić wiedzę własną lub przybliżyć uczniom zjawiska psychologiczne, studentom różnych kierunków jako uzupełnienie kursu z psychologii, a przede wszystkim każdemu, kto jest zainteresowany filmem i psychologią. Każde „spotkanie” jest okazją do analizy zjawisk psychologicznych na przykładzie konkretnego filmu, przytaczane są dialogi i opisy konkretnych scen. Na koniec znajduje się zestawienie innych polecanych filmów, do których czytelnik może sięgnąć samodzielnie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czy tylko dr Cal Lightman z „Magii kłamstwa” potrafi skutecznie wykryć kłamstwo? Czy każdy nastolatek ma tak silną potrzebę określenia swojej tożsamości jak Lady Bird? Czy „Sala samobójców” może nas uwrażliwić na syndrom presuicydalny? “Filmowe spotkania z psychologią” są zaproszeniem do poszukiwania odpowiedzi na te i wiele innych pytań, które pojawiają się na styku psychologii i filmu. W czternastu rozdziałach analizujemy filmy ukazujące funkcjonowanie rodziny w kryzysie, rozwój człowieka na przestrzeni życia, bliskie związki, czy choroby i zaburzenia. Dzieło filmowe staje się ilustracją zjawisk psychologicznych, które tłumaczone są w sposób bardzo przystępny, a jednocześnie zgodny z najnowszą wiedzą naukową z dziedziny. Książka dedykowana jest wszystkim osobom pracującym z filmem, nauczycielom chcącym pogłębić wiedzę własną lub przybliżyć uczniom zjawiska psychologiczne, studentom różnych kierunków jako uzupełnienie kursu z psychologii, a przede wszystkim każdemu, kto jest zainteresowany filmem i psychologią. Każde „spotkanie” jest okazją do analizy zjawisk psychologicznych na przykładzie konkretnego filmu, przytaczane są dialogi i opisy konkretnych scen. Na koniec znajduje się zestawienie innych polecanych filmów, do których czytelnik może sięgnąć samodzielnie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Osoby dorosłe- dzieci alkoholików: kierunki, modele i efekty badań; 2. Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; 3. Czynniki ochronne obecne w rozwoju dda; 4. Metodologia badań własnych; 5. Typologia dorosłych alkoholików; 6. Funkcjonowanie dda i nie-dda. Porównywanie grup; 7. Noodynamika jako czynnik chroniący przed problemami przystosowawczymi; 8. Doświadczenia rodzinne a funkcjonowanie noo-psychiczne dda i nie-dda. Podsumowanie badań i dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Miejsce dysleksji wśród zaburzeń; 2. Wybrane osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji w kontekście przystosowania; 3. Założenia metodologiczne; 4. Samoocena badanych uczniów; 5. Status socjometryczny badanych uczniów; 6. Zaburzenia w zachowaniu u badaniu uczniów; 7. Omówienie wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R.1 Podstawowe prawidłowości funkcjonowania grup; R.2 Dlaczego ludzie tworzą i wybierają grupy; R.3 Rozwój grupy i procesy socjalizacji; R.4 Komunikacja w grupach; R.5 Procesy wpływu w grupie; R.6 Produktywność grupy; R.7 Podejmowanie decyzji; R.8 Władza i przywództwo; R.9 Konflikty intra- i intergrupowe; R.10 Dylematy społeczne jako szczególne przypadki konfliktu; R.11 Stres i zmiany społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
(...) Celem pracy – jak piszą Autorzy – jest przekazanie informacji o sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce „różnym grupom odbiorców – takim, jak pracownicy organizacji pomocowych, stowarzyszeń i fundacji, zakładów opieki zdrowotnej, nauczycielom, a wreszcie osobom doświadczającym ograniczeń z powodu różnego rodzaju niepełnosprawności i ich rodziny oraz wszystkim zainteresowanym problemem nierówności społecznych” .(...) (...) uważam, że praca została poświęcona istotnemu problemowi społecznemu, a jej opublikowanie może zainteresować wielu czytelników. Pomoże bowiem zrozumieć sytuacje osób niepełnosprawnych w Polsce i być może przyczyni się do przekonania tych, którzy maja coś w tej kwestii do powiedzenia, że jeszcze bardzo wiele pozostało do zrobienia. (...) (...) Rozpoczęłam czytanie z zainteresowaniem – i tak też zakończyłam. Moje przekonanie o gorszej sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce znalazło swoje potwierdzenie – i to nie w obiegowych poglądach, a w twardych danych. Obraz sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce jest smutny, ale też rolą Autorów jest wyraźnie i głośne o tym pisanie – reszta należy nie tylko do osób podejmujących decyzje na poziomie instytucjonalnym, ale też do nas – czytelników lobbujących na rzecz tej grupy mieszkańców Polski. Prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM, Poznań Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W e-booku "Inteligencja emocjonalna. Jak zrozumieć emocji ludzi wokoło?" znajdziesz wyczerpujące informacje na temat inteligencji emocjonalnej (EQ). Dlaczego ten temat jest tak ważny? Ponieważ emocje są zawsze w Tobie! Towarzyszą Ci wszędzie, w każdym momencie coś odczuwasz. To emocje odpowiedzialne są za Twoją reakcję na dany temat, łączą lub dzielą Cię z ludźmi. I właśnie tym jest inteligencja emocjonalna; to rozpoznanie, zrozumienie i zarządzanie emocjami swoimi i ludzi wokoło. E-book "Inteligencja emocjonalna" zawiera 5 rozbudowanych rozdziałów, 15 ćwiczeń, sumując 10 podstawowych zagadnień. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki. Możliwa nawet forma edukacyjnej rozrywki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Co to znaczy „utrzymywać mądre relacje”. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Jak dobrze radzisz sobie w kontaktach z innymi?. Umiejętność interpersonalna 1. Rozumieć innych. Umiejętność interpersonalna 2. Jasne wyrażanie się. Umiejętność interpersonalna 3. Dbanie o własne potrzeby. Umiejętność interpersonalna 4. Wymiana opinii. Umiejętność interpersonalna 5. Wywieranie wpływu. Umiejętność interpersonalna 6. Rozwiązywanie konfliktów. Umiejętność interpersonalna 7. Gracz zespołowy. Umiejętność interpersonalna 8. „Zmiana biegów”. Podsumowanie. Lektury polecane. Index. O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 16)
1. Sieć jako środowisko działania: Internet a Zycie społeczne; Aktorzy, artefakty i procesy. Szkic społecznej psychologii cyberprzestrzeni; 2. Sieć jako medium komunikacji: Komunikacja za pośrednictwem komputera z punktu widzenia psychologii społecznej i poznawczej: teraźniejszość i przyszłość interakcji, opartych na technice; Cyber-atrakcyjność: rola komunikacji za pośrednictwem komputera w rozwoju relacji interpersonalnych; Przyczyny i skutki rozhamowanego zachowania w Internecie; Tworzenie się seksualności i tożsamości w młodzieżowych pogawędkach w sieci; Ja w sieciowych stronach domowych: gender, tożsamość i władza w cyberprzestrzeni; 3. Diagnozowanie i terapia w sieci: Od Elizy do Internetu: krótka historia diagnozowania za pomocą komputerów; Testowanie i diagnozowanie za pomocą Internetu; Cyberpsychologia spotyka psychologię kliniczną- pojawienie się e-terapii w opiece nad zdrowiem psychicznym; Interwencje dotyczące zaburzeń wynikających z nadużywania substancji psychoaktywnych za pomocą sieci: przegląd jakościowy; Mity i rzeczywistość pracy klinicznej w sieci (online); 4. Sieć zagrożeń: Gratyfikacja w Internecie a uzależnienia: korzystanie i nadużywanie nowych mediów; Poznawczo-behawioralny model patologicznego używania Internetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pogranicza)
1. Instytucje nie posiadają umysłu; 2. Mała skala jest bez znaczenia; 3. Przetrwanie grup ukrytych; 4. Instytucje opierają się na analogii; 5. Instytucje decydują o podobieństwie; 6. Instytucje pamiętają i zapominają; 7. Przykład instytucjonalnego zapominania; 8. Instytucje dokonują klasyfikacji; 9. Instytucje decydują o życiu lub śmierci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej