Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(65)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
tylko na miejscu
(37)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(48)
Czytelnia
(38)
Autor
Brzezińska Anna
(6)
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(6)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Łuczyński Jan
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Appelt Karolina
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Birch Ann
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Olejnik Marian
(2)
Piaget Jean
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Suchecki Jacek
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bowlby John
(1)
Bruner Jerome
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Butler Gillian
(1)
Bühler Charlotte (1893-1974)
(1)
Cichy Edward
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Dunn Judy
(1)
Fontana David
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Hebb Donald Olding (1904-1985)
(1)
Helms Donald B
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Janiszewska-Rain Joanna
(1)
Jarosz Józef
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karandashev Yuri
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kołudzka Janina
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lis Stanisława
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Marchow Marta
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Materska Maria
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
McManus Freda
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Nastazjak Aleksandra
(1)
Ober-Łopatka Kinga
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Paszkowski Michał
(1)
Pałczyński Janusz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Piekacz Anna
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Radomska Anna
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Satir Virginia
(1)
Schaffer David Reed (1946- )
(1)
Senko Tatiana
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Stec Radosław
(1)
Szurowska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Temat
Psychologia rozwojowa
(53)
Osobowość
(17)
Dziecko
(16)
Psychologia
(15)
Psychologia społeczna
(14)
Mowa
(12)
Młodzież
(12)
Myślenie
(11)
Stres
(9)
Uczenie się
(9)
Zachowanie
(9)
Motywacja
(8)
Uczucia
(8)
Dzieci
(6)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Pamięć
(6)
Psychoterapia
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Niemowlę
(5)
Poznanie
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Metodologia
(4)
Metody badawcze
(4)
Mózg
(4)
Psychopatologia
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Sen
(4)
Genetyka
(3)
Język dziecka
(3)
Neuropsychologia
(3)
Noworodek
(3)
Piaget, Jean (1896-1980)
(3)
Umysł
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Nauczyciele
(2)
Neurobiologia
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samoakceptacja
(2)
Starość
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Życie
(2)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Autyzm
(1)
Brzezińska, Anna (1949- )
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dorosłość
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Eutanazja
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hazardziści
(1)
Hipnoza
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Lateralizacja
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Ontogeneza
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(23)
Edukacja i pedagogika
(8)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Umysł, mózg i doświadczenie; 2. Pamięć; 3. Przywiązanie; 4. Emocje; 5. Reprezentacje. Tryby przetwarzania i konstruowanie rzeczywistości; 6. Stany umysłu. Spoistość, subiektywne doświadczenie i systemy złożone; 7. Samoregulacja; 8. Więzi interpersonalne; 9. Integracja; Bibliografia; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Niepełnosprawność wzroku w kontekście rozwoju w biegu życia: Koncepcja zadań rozwojowych; Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa; Rozdział II. Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo (0 – 5/6 lat) – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Nauka chodzenia a zadania rozwojowe; Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe; Nauka mówienia a zadania rozwojowe; Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii; Nauczenie się odróżniania płci i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej; Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego; Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania; Rozdział III. Wiek szkolny – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Pełnienie roli ucznia – płaszczyzna edukacyjna; Pełnienie roli ucznia – płaszczyzna społeczna; Nabywanie podstawowych technik szkolnych; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne; Rozdział IV. Adolescencja – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku; Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami; Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze; Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych; Kształtowanie tożsamości; Posługiwanie się systemem wartości; Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne; Rozdział V. Wczesna dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Odgrywanie ról rodzinnych; Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi; Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego; Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe; Podjęcie obowiązków obywatelskich; Rozdział VI. Średnia dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej; Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego; Rozdział VII. Późna dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia; Zmiany w otoczeniu fizycznym; Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych; Przystosowanie się do śmierci współmałżonka; Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku; Bibliografia; Netografia; Akty prawne; Spis rycin; Spis tabel; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne. 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne. 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka, 2. Natura rozwoju psychicznego, 3. Mechanizm zmiany rozwojowej, 4. Teorie rozwoju psychicznego, 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny, 7. Wczesne dzieciństwo, 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny, 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny, 10. Dorastanie, 11. Wczesna dorosłość, 12. Średnia dorosłość, 13. Późna dorosłość; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania, 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym, 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów, 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego, 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości, 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się, 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną, 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagrożenia rozwoju w okresie późnej dorosłości - perspektywa psychologii pozytywnej. 2. Proces starzenia się organizmu - czy można spowolnić zegar biologiczny? 3. Soma a psyche, czyli interakcje starzejącego się ciała z psychiką. 4. Kryzys suicydalny w okresie późnej dorosłości. 5. Poczucie zagrożenia przestępczością a aktywność i jakość życia osób starszych. 6. Psychologiczne koszty zmiany miejsca zamieszkania w okresie późnej dorosłości. 7. Proces wycofywania się z życia zawodowego: stereotypy a badania empiryczne. 8. Bierność społeczna osób w okresie późnej dorosłości. 9. Obciążenie psychiczne opiekunów osób chorych na Alzheimera. 10. Stereotypowe przekonania na temat kobiet i mężczyzn w okresie późnej dorosłości. 11. Badania nad stereotypami ludzi starszych i przekonaniami na temat własnej starości. Projekt działań psychoedukacyjnych dla gimnazjalistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. WSPIERANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA – METODY I FORMY: Rozdział 1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; Rozdział 2. Rozwój i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych; Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju fizycznego w zakresie motoryki małej i dużej dzieci w żłobkach i przedszkolach – teoria i praktyka; Rozdział 4. Rozwój mowy i potrzeba jej wspomagania; Rozdział 5. Wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i nabywaniu umiejętności samoobsługowych; Rozdział 6. Metody wspomagania rozwoju. Część II. WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA: Rozdział 1. Wychowanie małego dziecka w rodzinie, żłobku i przedszkolu; Rozdział 2. Media w wychowaniu dzieci: korzyści i zagrożenia; Rozdział 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna; Rozdział 4. Problemy dzieci wychowywanych w domach małego dziecka, rodzinnych domach dziecka i rodzinach zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia rozwojowa w zarysie / Ann Birch ; przeł. Jan Łuczyński, Marian Olejnik. - Wyd. 1 nowe - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 305, [1] s. ; 21 cm.
(Krótkie wykłady z psychologii)
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Badania nad rozwojem. Rozdział 2. Wczesne uspołecznienie: 2.1. Rozwój relacji społecznych; 2.2. Rozwój przywiązania; 2.3. Przywiązanie, separacja i deprywacja; 2.4. Zabawa dziecięca. Rozdział 3. Rozwój poznawczy: 3.1. Piageta teoria rozwoju poznawczego; 3.2. Rozwój poznawczy w kontekście społecznym; 3.3. Pomiar inteligencji; 3.4. Przetworzenie informacji o rozwój poznawczy; 3.5. Nabywanie języka. Rozdział 4. Ujęcia rozwoju społecznego: 4.1. Podejście psychodynamiczne; 4.2. Teorie uczenia się; 4.3. Podejście poznawczo–rozwojowe. Rozdział 5. Zachowania społeczne: 5.1. Rozwój moralny; 5.2. Rozwój ról związanych z płcią; 5.3. Rozumienie siebie i innych. Rozdział 6. Adolescencja i dorosłość: 6.1. Adolescencja; 6.2. Rozwój przez całe życie: badanie dorosłości; 6.3. Wczesna dorosłość; 6.4. Średni wiek dojrzały; 6.5. Późny wiek dojrzały. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Badania nad rozwojem, 2. Wczesne uspołecznienie, 3. Rozwój poznawczy, 4. Ujęcia rozwoju społecznego, 5. Zachowania społeczne, 6. Adolescencja i dorosłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp. 2. Dzieciństwo XXI wieku. 3. Raj utracony. 4. Wrażliwość opiekuna. 5. Kiedy dzieci zaczynają nas rozumieć? 6. Dokąd prowadzi zabawa? 7. Meble z gałganków, klocki lego czy gry komputerowe? 8. Dziecięce kryzysy. 9. Zbuntowane trzylatki. 10. Kłębki energii. 11. Moment intelektualny. 12. Układy ryzyka. 13. Co to jest ufność? 14. Trudne rozmowy. 15. Następna szansa. 16. Edukacja. 17. Epizody wspólnego zaangażowania. 18. Nauczyciel jako organizator. 19. Dzieci nadpobudliwe. 20. Raz jeszcze o organizacji. 21. Trudny wiek. 22. Tożsamość. 23. Wypuszczanie dzieci w świat. 24. Zegary życia. 25. O stałym centrum i płynnych peryferiach. 26. Czy aby się rozwijać, trzeba się cofać? 27. W gorsetach ról. 28. Uwolnienie. 29. Intymność. 30. Lider - jaki jest? 31. Bunt (nie przemija...). 32. Jesień życia. 33. Dziadkowie, rodzice i dzieci. 34. Wspomnienia. 35 Aneks: osiem etapów rozwoju osobowości według Erika. H. Eriksona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 244)
Zawiera: Cz. I Podstawy rozwoju językowego i komunikacyjnego dziecka: Opanowywanie języka i mowy przez dziecko; Konteksty komunikowania kreowane przez rodzinę (kilka uwag i problemów inspirowanych teorią Basila Bernsteina); Rozwój językowych kompetencji dzieci w świetle kompetencji pedagogów; Dialog krytyczny w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. II Czynności językowe dziecka w wybranych kontekstach: Rozwijanie sprawności językowych dziecka; Słów kilka o rozwijaniu sprawności językowych na przykładzie elementarzy Józefa Chociszewskiego 91837-1914); Warunki rozwoju słuchowej kompetencji komunikacyjnej małego dziecka; Koncepcja kształcenia językowego w metodzie Marii Montessori; Kompetencje językowe dzieci z uszkodzeniami słuchu w wieku wczesnoszkolnym. Cz. III Właściwości języka i uwarunkowania kompetencji językowych oraz komunikacyjnych dziecka: Twórczy wymiar aktywności językowej dziecka; Językowy obraz świata zwierząt w literaturze dla dzieci. Analiza na wybranym przykładzie; Rola książki i czasopisma w życiu dziecka - o potrzebie rozbudzania zainteresowań czytelniczych najmłodszego pokolenia; Świat wyrazów w książkach dla dzieci - aspekt poznawczy; Język Internetu w kontekście rozwoju kompetencji komunikacyjnych dziecka. Od wzbogacania komunikacji tekstowej do spłaszczania języka? Cz. IV Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dzieci w obszarze języka obcego: Rozwijanie kompetencji językowych dzieci z tubylczych mniejszości etnicznych. Wybrane przykłady z Kanady i Grenlandii; Drama w edukacji i opanowywaniu języka obcego; Nauczanie języka niemieckiego w aspekcie wymowy - pomiędzy tradycją a wymogami jutra; Nauczanie języka obcego dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 540)
1. Podstawowe zagadnienia procesu komunikowania się; ?. Rozwój umiejętności komunikowania się; 3. Uwarunkowania uczenia się komunikowania w edukacji przedszkolnej; 4. Dziecko jako użytkownik języka w wybranych sytuacjach edukacyjnych; 5. Przygotowania nauczycieli do wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka)
1. Dzieci z układu ryzyka, 2. Psychologiczne i społeczne źródła zagrożeń poczucia ufności w wieku niemowlęcym, 3. O dzieciach zgubionych w fantazji, 4. Poziom ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym według opinii rodziców, 5. Lateralizacja a obraz własnego ciała: podstawy rozwoju w okresie dzieciństwa, 6. Nieśmiałość dziecka jako czynnik zagrażający rozwojowi kompetencji emocjonalnej, 7. Patologia "bordeline" u dzieci, 8. Samoocena i aktywność społeczna dzieci niewidomych a nadopiekuńczość ich rodziców, 9. Negatywny wpływ doświadczeń z dzieciństwa na funkcjonowanie Dorosłych Dzieci Alkoholików, 10. Wykorzystanie seksualne - trauma nadużycia czy trauma ujawnienia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej