Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(139)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(4)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(104)
dostępne
(80)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(90)
Czytelnia
(104)
Autor
Aronson Elliot
(7)
Radzicki Józef
(7)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Lewicka Maria
(4)
Ogińska-Bulik Nina
(4)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(3)
Kaflik-Pieróg Martyna
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Brzezińska Anna
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk Edyta
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Szostak Jacek
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wosińska Wilhelmina
(2)
Wrona Leszek
(2)
Ziętara Renata
(2)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Baca Teresa
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Chmiel Katarzyna
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Coleman Peter T
(1)
Colman Andrew M
(1)
Copp Tomasz
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Dajek Elżbieta Renata
(1)
Deutsch Morton
(1)
Domurat Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Feldman Robert S
(1)
Fiske John
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Foxall Gordon
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Frączek Adam
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gierczak Aleksandra
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grygielski Michał
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Hetherington Angela
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hoffman Edward
(1)
Horgan John
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Hołda Małgorzata
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kafel Monika
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kaliszewska Katarzyna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
King Bruce M
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kodura Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(91)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(143)
Język
polski
(143)
Temat
Psychologia
(26)
Osobowość
(22)
Psychologia społeczna
(17)
Rodzina
(12)
Dziecko
(11)
Młodzież
(10)
Agresywność
(9)
Stres
(8)
Testy psychologiczne
(8)
Metodologia
(7)
Motywacja
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Konformizm
(6)
Poznanie
(6)
Praca
(6)
Uczenie się
(6)
Uprzedzenia
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Wypalenie zawodowe
(6)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Nauczyciele
(5)
Patologia społeczna
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Uczniowie
(5)
Uczucia
(5)
Zawód
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Kadry
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Menedżerowie
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Testy
(4)
Wartość
(4)
Zachowanie
(4)
Zarządzanie
(4)
Alkoholizm
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Lęk
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Organizacja
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Postawy
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia pracy
(3)
Psychometria
(3)
Psychopatologia
(3)
Psychoterapia
(3)
Ratownictwo
(3)
Rodzice
(3)
Samobójstwo
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Ankieta
(2)
Autorytet
(2)
Badania ilościowe
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Ból
(2)
Choroby afektywne
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Eksperyment
(2)
Empatia
(2)
Grupy społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Kobieta
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Kryminalistyka
(2)
Kształcenie
(2)
Lekarze
(2)
Ludzie starzy
(2)
Małżeństwo
(2)
Mobbing
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nerwice
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Pamięć
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Policja
(2)
Przestępczość
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Chiny
(1)
Kanada
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(18)
Opracowanie
(9)
Monografia
(7)
Podręcznik
(6)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(10)
Nauka i badania
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Zarządzanie i marketing
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
143 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Obserwacja psychologiczna: Znaczenie obserwacji psychologicznej w pracy wychowawczej; Rozwój metody obserwacji psychologicznej; Przedmiot obserwacji; Rodzaje obserwacji psychologicznej; Technika obserwacji; Ukierunkowanie obserwacji; Cechy poprawnych obserwacji; Trudności i błędy w obserwacjach. II. Psychologiczna interpretacja zachowania się: Określenie psychologicznej interpretacji zachowania się; Zagadnienie psychologicznej interpretacji zachowania się w literaturze naukowej; Tłumaczenie zachowania się działaniem aktualnych podniet zewnętrznych; Wyjaśnianie zachowania się za pośrednictwem aktualnych przeżyć psychicznych; wyjaśnianie zachowania się wpływem procesów fizjologicznych; Tłumaczenie zachowania się oddziaływaniem aktualnych warunków środowiskowych; Wyjaśnianie zachowania się wpływem minionych doświadczeń życiowych; Próby zastosowania niektórych teorii psychologicznych przy interpretacji zachowania się dziecka; Teoria odruchów warunkowych a interpretacja zachowania się dziecka; Zakres stosowalności różnych sposobów interpretacji zachowania się. III. Charakterystyki psychologiczne: Określenie charakterystyk; Znaczenie charakterystyk w pracy wychowawczej; Zasady opracowywania charakterystyk; Inwentarze czynności; Główne rodzaje charakterystyk; Charakterystyki zachowania się i charakterystyki osobowości; Charakterystyki swobodne; Charakterystyki opisowe opracowane według planu; Charakterystyki przyczynowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Etiologia i fazy uzależnienia alkoholowego; 2. Założenia teoretyczne teorii systemów; 3. Rodziny alkoholowe w modelu Steinglassa; 4. Modele ról rodzinnych; 5. Współuzależnienie; 6. Dorosłe dzieci alkoholików; 7. Specyfika lecznictwa odwykowego; 8. Metodologia badań własnych; 9. Wyniki badań; 10. Podsumowanie- charakterystyka rodzin alkoholowych przed i po rozpoczęciu leczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika specjalna jako subdyscyplina pedagogiczna; 2. Niepełnosprawność jako znaczący problem natury psychopedagogicznej; 3. Postawa jako kategoria badawcza; 4. Problem i organizacja badań własnych; 5. Analiza wyników badań poziomu depresji i lęku u pacjentów z Oddziałów Oparzeń i Paraplegii; 6. Statystyczna weryfikacja hipotez; 7. Uogólnienia końcowe i wnioski z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Ergonomia wobec obciążeń pracą umysłową. Cz. I. Teoria, metodologia, normalizacja: Symulacyjne modele mózgu jako droga do poznania tajników umysłu; Nowe czasy – nowe źródła stresu w pracy; Wspomaganie zdolności poznawczych człowieka; Zastosowanie metod neuroobrazowania w badaniach obciążenia umysłowego; Prace normalizacyjne dotyczące obciążenia psychicznego pracą. Cz. II. Obciążenie psychiczne – badania własne: Adaptacja do przewlekłego stresu a modele nieasocjacyjnego uczenia się; Neuroobrazowanie metodą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i subiektywna ocena stanu zmęczenia i senności; Funkcjonowanie uwagi ciągłej w stanie chronicznego deficytu snu – badanie okulograficzne; Obciążenie kontrolera ruchu lotniczego pracą umysłową; Obciążenie kontrolera ruchu lotniczego praca umysłową; Niepewność pracy jako czynnik ryzyka zdrowotnego; Specyfika i konsekwencje mobbingu jako procesu obniżającego efektywność wykonywania pracy zawodowej; Poczucie zagrożenia u osób pracujących w zawodach wysokiego ryzyka. Cz. III. Czas, przestrzeń, środowisko a obciążenie psychiczne: Czas jako czynnik stresy pracy – współczesne wyzwania chronoergonomii; Zdrowie psychiczne w miastach cywilizacji informacyjnej; Natura w architekturze i urbanistyce jako lek na stres środowiskowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Wprowadzenie teoretyczne: 1. Proces atrybucji winy, 2. Rola odniesienia zdarzenia do Ja w procesie odwołania, 3. Rola stereotypów w procesie obwiniania, 4. podsumowanie. Część II badania empiryczne: 5. Ogólna charkterystyka programu badawczeg, 6. Eksperyment 1, 7. Eksperyment 2, 8. Rola stereotypu sprawcy i odniesienia negatywnego zdarzenia do Ja w obwinianiu - konkluzje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Twórczość i sztuka w świetle wybranych koncepcji psychologicznych i badań nad twórczością. Twórca jako podmiot w badaniach psychologicznych: Wizerunek twórcy w wybranych teoriach osobowości; Pojęcie twórczości w estetyce i psychologii; Z historii badań nad zjawiskiem twórczości i osobowością ludzi twórczych; Psychologiczne badania niektórych wymiarów osobowości w grupie aktorów polskich. Wielowymiarowość sztuki aktorskiej: Twórczość aktorska w świetle koncepcji teatrologicznych; Psychospołeczne uwarunkowania twórczości aktorskiej; Znaczenie teatru i wartość sztuki aktorskiej. Problematyka aksjologiczna i edukacja artystyczna: Problematyka aksjologiczna w psychologii; Twórcza motywacja poznawcza młodych ludzi a zadania edukacji; Rola szkoły aktorskiej w kształceniu aktorów i kształtowaniu systemów wartości. II. Badania własne nad wybranymi aspektami osobowości uzdolnionych studentów aktorstwa i wybitnych aktorów polskich. Metodologia badań własnych: Założenia podjętych badań: problem, pytania, hipotezy badawcze; Zastosowane metody psychomotoryczne. Preferowane wartości a poczucie sensu życia u badanych aktorów: Poczucie sensu życia na różnorodnych etapach twórczości; Hierarchia wartości badanych aktorów; Ocena sensu życia a preferowane wartości w badanych grupach aktorów. Obraz siebie i poziomu dojrzałości osobowości badanych aktorów: Obraz realny, idealny i retrospektywny; Akceptacja dojrzałości w badanych grupach aktorów; Potrzeba dojrzałości w badanych grupach aktorów .Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Kara pozbawienia wolności w poslkim systemie penalnym: 1. System obowiązujących sankcji, 2. teoria i cele karania 3. Sądowy wymair kary, 4. Wykonywanie kary pozbawienia wolności, R.II Polityka kryminalna: 1. Przestępczość w Polsce, 2. Profilaktyka przestępczości, 3. Stosowanie kar izolacyjnych, 4. Pomoc postpenitencjarna, 5. Stosowanie alternatyw kary pozbawienia wolności. R.III Zadania psychologa w systemie penitencjarnym: 1. Diagonstyka penitencjarna, 2. Oddziaływania resocjalizacyjne, 3. Oddziaływania terapeutyczne, 4. Integrowanie oddziaływań penitencjarnych i postpenitencjarnych. R.IV Pozytywne efekty kary pozbawienia wolności: 1. Wskaźniki skuteczności sankcji izolacyjnych, 2. Porównanie efektywności sankcji izolacyjnych i nieizolacyjnych, 3. Instytucjonalne uwarunkowania efektywności uwięzienia, 4. Społeczne determinanty efektywonosći izolowania przestępców, 5. Podmiotowe determinanty skuteczności sankcji izolacyjnych. R.V Problematyka badań własnych nad osobowościowymi uwarunkowaniami skuteczności kary pozbawienia wolności: 1. Problem pracy, 2. Strategia prowadzonych badań, 3. Charkaterystyka badanych osób, 4. Opis zastosowanych metod pomiaru psychologicznego, 5. Sposób statystycznego opracowania wyników badań własnych, 6. Grupy uwzględniające potencjał poprawczy i kryteria zmiannych kontrolowanych. R.VI Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a miejsce pobytu osób karanych: 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u byłych i aktualnych więźniów. R.VII Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a powrotność do przestępstwa: 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u jednokrotnie karanych przestępców i recydywistów penitencjarnych, R.VIII Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a rodzaj przestępstwa: 1. 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u sprawców przestępstw nieagresywnych i osób karanych za czyny o charakterze agresywnym. R.IX Znaczenie osobowościowe determinantów skuteczności kar izolacyjnych w polityce kryminalnej: 1. Weryfikacja hipotez badawczych, 2. Dyskusja wyników badań, 3. Implikacje praktyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Inteligencja i style poznawcze; Kształtowanie się osobowości; Teorie osobowości - ujęcie w terminach cech; Freudowskie teorie osobowości; Testy osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 95)
Zawiera: Przedmowa. 1.Charakter i rola pomiarów w psychologii: Potrzeba ocen ilościowych; Cztery poziomy pomiarów. 2.Podstawowe pojęcia statystyczne: Porządek w zmienności; Miary tendencji centralnej; Miary zmienności; Miary zależności; istotność statystyczna a przypadek. 3.Testy psychologiczne: Testy a pomiary; Tło historyczne; Znaczenie trafności i testu; Znaczenie rzetelności; Normy i wyniki pochodne; Klasyfikacja testów. 4.Testy inteligencji: Charakterystyczne cechy testów binetowskich; Znaczenie ilorazu inteligencji; Testy Wschslera; grupowe testy inteligencji; Testy dla niemowląt; Błędne poglądy na inteligencję; Inteligencja jako myślenie symboliczne; Rozwój inteligencji. 5.Testy zdolności specjalnych: Zdolności a wiadomości i umiejętności; Trafność dla różnych celów; Badania nad zdolnościami specjalnymi; Czy różne zawody wymagają różnych rodzajów uzdolnień?; Zestaw Testów Zdolności Ogólnych; Specjalne właściwości i zastosowania testów wiadomości i umiejętności; Połączone zestawy testów zdolności i wiadomości. 6.Testy osobowości: Specjalne problemy w badaniach testowych osobowości; Klasyfikacja testów osobowości; Kwestionariusze osobowości; Techniki projekcyjne; Różne sposoby określania osobowości 7.Zastosowania testów i pomiarów: Testy a indywidualne decyzje; Testy jako narzędzia w badaniach nad różnicami grupowymi; Różnice związane z wiekiem ludzi dorosłych; Zależność między cechami psychicznymi a fizycznymi; Dziedziczność a środowisko; Zastosowania testów i pomiarów - uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Co to jest komunikacja?; Teoria komunikacji, Model Shannona i Weavera, Redundacja i entropia, Kanał, śro- dek, kod; Inne modele: Model Gerbnera, Model Lasswella Model Newcomba, Model Westleya i Macleana, Model Jakobsona, Modele i modelowanie; Komunikacja, znacze- nie, znak, Semiotyka; Kody; Sygnifikacja; Semiotyczne metody i ich zastosowania; teoria strukturalna i jej zastosowania; Metody empiryczne; Ideologia znaczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Testy dzisiaj. R.2 Co to jest osobowość? R.3 Krótka historia badań testowych w środowisku pracy. R.4 Testy a prawo. R.5 W jaki sposób tworzy się testy. R.6 Dane biograficzne. Czy zatrudniłbyś zapalonego lotniarza? R.7 Jaki typ reprezentujesz? R.8 Ukłon w stronę Diogenesa: w poszukiwaniu uczciwości. R.9 Pomiar inteligencji emocjonalnej i stresu. R.10 Czy masz własny styl rozwiązywania problemów? R.11 Samorealizacja najwyższy poziom osobowości. R.12 Duchowość nowe perspektywy. R.13 Sposoby przewodzenia innym. R.14 Przedsiębiorcy i "gastarbeiterzy". R.15 W kierunku globalizacji : ocena psychologiczna w Chinach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomiar w pedagogice; 2. Pomiar dydaktyczny; 3. Narzędzie pomiaru- test dydaktyczny; 4. Opracowanie testu dydaktycznego; 5. Analiza i ocena zadań testu; 6. Analiza i ewaluacja testu dydaktycznego; 7. Wartościowanie i ewaluacja testu dydaktycznego- egzemplifikacja praktyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. nowe. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - XIX, [1], 524, [2] s. : il. ; 29 cm.
Zawiera: I. Natura procesu badawczego w psychologii: 1. Psychologia jest nauka empiryczną - zagadnienia wprowadzające, 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi - odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja, 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze, 4. Struktura procesu badawczego w psychologii., II. Uwarunkowania procesu badawczego: 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego - psychologia a praktyka społeczna, 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego, 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych. III. W stronę metod statystycznych: 8. Próba - wybrane zagadnienia, 9. Miary siły związku między zmiennymi - wybrane zagadnienia, 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES - wybrane zagadnienia, IV. Modele sprawdzania hipotez: 11. Model eksperymentalny (E ), 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego - nieeksperymentalny model ex post facto (EPF), 13. Model korelacyjny - model wielokrotnej regresji liniowej (MLR). V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia: 14. Rzetelność - błąd standardowy - moc dyskryminacyjna pozycji testowych, 15. Ustalanie trafności testu, 16. Standaryzacja - obiektywność - normalizacja, 17. Analiza profilów psychometrycznych - porównania intraindywidualne i interidywiduale, 18. Problemy adaptacji kulturowej testów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Perspektywa holistyczna w psychologicznych badaniach rodzin; Cz. II. Zmodyfikowana metoda lozańska; Cz. III. Badania - analiza danych i diagnozy; Cz. IV. Rozważania wokół badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Środowisko zamieszkania jako przedmiot badań psychologicznych: 1. Pojęcie środowiska w wybranych koncepcjach psychologicznych, 2. Środowisko zamieszkaniaz perspektywy psychologii środowiskowej. R.II Mapy poznawcze środowiska zamieszkania: 1. Geneza i rozwój pojęcia mapy w psychologii, 2. Wiedza o środowisku. R.III Ryzyko i zagrożenie w środowisku zamieszkania: 1. Przestępczość w środowisku zamieszkania, 2. Ryzyko zostania ofiarą przestępstwa a poczucie bezpieczeństwa. R.IV Percepcja zagrożenia przestępczością w mapach poznawczych środowiska zamieszkania młodzieży: 1. Model map poznawczych środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością, 2. Społeczne i percepcyjne wskaźniki zagrożenia przestępczością w środowisku życia młodzieży, 3. Procedura wyodrębniająca regiony mentalne środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością, 4. Analiza struktury map poznawczych środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 231, [1] s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia Teoria Badania)
Zawiera: 1. Psychologia pozytywna i jej wpływ na psychologię pracy i organizacji. 2. Dobrostan jako pojęcie ogólne dotyczące różnych obszarów życia; Dobrostan osobisty, społeczny i zawodowy; Koncepcja hedonistyczna i eudajmonistyczna dobrostanu przyjemne i wartościowe życie; Sens rozróżnienia perspektywy hedonistycznej i eudajmonistycznej; Dobrostan i złe samopoczucie. 3. Dobrostan w pracy stan wiedzy aktualnej; Hedonistyczny dobrostan w pracy i organizacji; Emocje w sytuacji pracy; Satysfakcja z pracy; Eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Zaangażowanie w pracę; Flow w pracy; Pasja w pracy; Poczucie powołania w pracy; Praca jako wartość centralna w życiu człowieka; Wartości realizowane w pracy; Sens pracy. 4. Budowanie pozytywnej organizacji poprzez nadawanie sensu pracy; Praktyki organizacyjne a odczuwanie sensu pracy przez pracowników; Przyczyny dobrostanu w pracy w szerokim kontekście dopasowania do pracy i organizacji. 5. Kwestionariusz eudajmonistycznego dobrostanu w miejscu pracy; Założenia teoretyczne kwestionariusza; Konstrukcja narzędzia do pomiaru dobrostanu w miejscu pracy; Badania konstrukcyjne Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Definicje skal Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Analiza konfirmacyjna struktury Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Stabilność pomiaru Kwestionariuszem Dobrostanu w Miejscu Pracy; Profile dobrostanu w pracy. 6. Weryfikacja konceptualnego modelu relacji eudajmonistycznego dobrostanu zawodowego z innymi typami dobrostanu; Relacja hedonistycznego i eudajmonistycznego dobrostanu w pracy; Badanie 1 eudajmonistyczny i hedonistyczny (satysfakcja z pracy) dobrostan w pracy; Badanie 2 eudajmonistyczny i hedonistyczny (afekt) dobrostan w pracy; Empiryczny model zależności różnych typów dobrostanu w sytuacji pracy; Relacja dobrostanu w miejscu pracy do dobrostanu osobistego i społecznego; Badanie 3 dobrostan w pracy i w życiu w perspektywie hedonistycznej; Badanie 4 eudajmonistyczny dobrostan w pracy i w życiu; Badanie 5 dobrostan w pracy i w życiu w mieszanej perspektywie; Badanie 5a hedonistyczny dobrostan osobisty i eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 5b eudajmonistyczny dobrostan osobisty i hedonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 6 dobrostan w pracy i dobrostan społeczny w perspektywie eudajmonistycznej; Empiryczny model zależności eudajmonistycznych miar dobrostanu w różnych obszarach funkcjonowania człowieka; Empiryczny model zależności dobrostanu zawodowego (eudajmonistycznego i hedonistycznego) z dobrostanem w innych obszarach funkcjonowania człowieka. 7. Podsumowanie rola psychologicznego dobrostanu u pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 4. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 684 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Wprowadzenie: dlaczego metodologia?: Różne rozumienia metodologii; Dwa cele nauczania metodologii; Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych. Cz.I Natura procesu badawczego w psychologii: Struktura procesu badawczego w psychologii; Zewnętrzne determinanty procesu badawczego w psychologii- psychologia a praktyka społeczna; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (I)- wpływ świadomości metodologicznej na rezultaty procesu badawczego; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (II)- badania psychologiczne jako interakcja- "badacz-osoba badana"; Etyczne problemy psychologii (I)- miedzy kodeksem etycznym a laboratorium; Etyczne problemy psychologii (II)- między kodeksem etycznym a praktyką społeczną. Cz.II Zmienne - Problemy - Hipotezy: Zmienne i ich operacjonalizacja; Problemy badawcze i hipotezy badawcze. Cz.III W stronę metod statystycznych: Próba; Miary siły związku między zmiennymi- wybrane zagadnienia; Testy istotności różnic- wybrane zagadnienia. Cz.IV Modele sprawdzania hipotez: Modele eksperymentalne (E); Modele wielokrotnej regresji (MR); Model ex post facto (EPF). Cz.V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych: Rzetelność i błąd standardowy pomiaru; Moc dyskryminacyjna pozycji testowych; Trafność; Standaryzacja- obiektywność normalizacja; Analiza profilów psychometrycznych- porównania intraindywidualne i interindywidualne; Problemy adaptacji kulturowej testów; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej