Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(113)
IBUK Libra
(6)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(110)
Publikacje naukowe
(20)
E-booki
(9)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(82)
dostępne
(76)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(81)
Czytelnia
(82)
Autor
Ehrlich Andrzej
(5)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(5)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(4)
German Janusz (1974- )
(3)
Kożusznik Barbara
(3)
Rusiński Michał
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Barge J. Kevin
(2)
Carew Donald
(2)
Freeman Edward R. (1951- )
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Jaworska Aleksandra
(2)
Justyna Marlena
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kostera Monika
(2)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(2)
Lany Magdalena
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Mikołajczyk Zofia
(2)
Morreale Sherwyn P
(2)
Pawłowski Konrad
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Robbins Stephen P
(2)
Spitzberg Brian H
(2)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Zigarmi Drea
(2)
Zigarmi Patricia
(2)
Świątek Włodzimierz
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Albigowski Marek
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Austen-Tynda Agata
(1)
Avery Gayle (1947- )
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baran Katarzyna
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Biliński Witold
(1)
Bjerke Bjorn
(1)
Blanchard Madeleine
(1)
Blanchard Marjorie (1940- )
(1)
Blanchard Scott
(1)
Borówka Ewa
(1)
Boyatzis Richard E
(1)
Boyatzis Richard E. (1946- )
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Cadle James
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Conley Randy
(1)
Cuff Kathy
(1)
Cywoniuk Mirosława
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czarnecka-Wójcik Ewa
(1)
Czerwiński Marek
(1)
Demarest Garry
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Diaz-Ortiz Claire (1982- )
(1)
Dowgiałło Zygmunt
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drozdowski Krzysztof Jan
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dziekański Paweł
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Edmonds Chris
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Finch Fred
(1)
Fowler Susan (ok. 1990- )
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Glaser Robert
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gobillot Emmanuel
(1)
Goldsmith Marshali
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Good Lael
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Grzybek Robert
(1)
Głód Wojciech
(1)
Hall Brendan
(1)
Halsey Victoria
(1)
Harkins Phil
(1)
Haromszeki Łukasz
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Hawkins Laurence
(1)
Hesselbein Frances (1915- )
(1)
Hiam Alexander
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(121)
Rosja
(1)
Język
polski
(120)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy HR
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Przywództwo
(109)
Zarządzanie
(40)
Menedżerowie
(36)
Organizacja
(26)
Kadry
(18)
Motywacja pracy
(16)
Decyzje
(12)
Kultura organizacyjna
(12)
Przedsiębiorstwo
(12)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(12)
Motywacja
(10)
Stosunki interpersonalne
(9)
Praca zespołowa
(8)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Planowanie
(6)
Praca
(6)
Innowacje
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Zachowanie organizacyjne
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Grupy społeczne
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Polityka
(4)
Autorytet
(3)
Demokracja
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Język
(3)
Kompetencje przywódcze
(3)
Negocjacje
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Produktywność pracy
(3)
Przywództwo polityczne
(3)
Psychologia zarządzania
(3)
Retoryka
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Styl kierowania
(3)
Teoria organizacji
(3)
Unia Europejska
(3)
Władza państwowa
(3)
Zarządzanie kompetencjami
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Coaching
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Elita władzy
(2)
Etyka biznesu
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kontrola
(2)
Kultura
(2)
Kultura pracy
(2)
Liderzy lokalni
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Organizacje
(2)
Osobowość
(2)
Postawy
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przywódcy i głowy państw
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Public relations
(2)
Socjotechnika
(2)
Władza
(2)
Zachowanie
(2)
Zachowanie prospołeczne
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Administracja
(1)
Administracja publiczna
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
COVID-19
(1)
Charyzma (cecha osobowości)
(1)
Clipper Round the World
(1)
Czas pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dane osobowe
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Działanie
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Empatia
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europa
(1)
Franciszek Józef I (cesarz Austrii ; 1830-1916)
(1)
Hall, Brendan
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacyjność
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja społeczna
(1)
Internet
(1)
Jakość
(1)
Jan Paweł I (papież ; 1912-1978)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jobs, Steve (1955-2011)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Poradnik
(12)
Praca zbiorowa
(10)
Monografia
(7)
Opracowanie
(7)
Esej
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(51)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zachowań w organizacji. 2. Osobowość i wartości. 3. Postrzeganie i indywidualne podejmowanie decyzji. 4. Postawy w pracy. 5. Koncepcje motywacji. 6. Motywacja: od koncepcji do zastosowań. 7. Emocje i nastroje. 8. Podstawy zachowań. 9. Zespoły robocze. 10. Komunikacja. 11. Przywództwo. 12. Władza i politykowanie. 13. Konflikt i negocjacje. 14. Podstawy struktury organizacyjnej. 15. Kultura organizacji. 16. Zmiana w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Wejście. Kontekst wewnętrzny i zewnętrzny: 1. Środowisko społeczno-polityczne: Zaufanie podstawą relacji społecznych, Normy etyczne a normy sprawnościowe w zarządzaniu, biznesie i gospodarce, Ewolucja państwa opiekuńczego, Sprawiedliwość społeczna w Polsce lat dziewięćdziesiątych. O kontekście problematyki i realizacji zasady równości szans, Stosunki pracy w Polsce: od społecznego partnerstwa do oświeconego paternalizmu, 2. Środowisko ekonomiczno-konkurencyjne: Jaki kapitalizm? Modelowe trendy i kierunki polityki, Modelowe trendy i kierunki polityki kapitalizmu. Cz. II Transformacja: 1. Menedżer: Fenomen przywództwa, Przywództwo: między Scyllą potrzeb a Charybdą możliwości, Błogosławiony zmierzch przywództwa, Kultura menedżerska, 2. Decyzje: Konsulting menedżerski dla przyszłości, Konsulting menedżerski dla przyszłości: przemysł i tworzenie wiedzy, Społeczno-kulturowe uwarunkowania eksternalizacji funkcji organizacyjnych, Przedsiębiorczość intelektualna, Możliwości rozwoju przedsiębiorczości intelektualnej w Polsce, Ewolucja myślenia o strategii organizacyjnej, Sens i nonsens w wypowiedziach na temat ryzyka. Cz. III Aplikacje: Nadzór korporacyjny - perspektywy badawcze, Transformacja administracji publicznej (1990-1999) w świetle teorii organizacji i zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I: Kierowanie i kierownicy, Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; Część II ZARZĄDZANIE W XXI wieku: Środowisko organizacji i środowisko naturalne, Odpowiedzialność społeczna i etyka, Globalizacja a zarządzanie, Tworzenie i przekształcanie organizacji, Kultura i wielokulturowość, Jakość; Część III: PLANOWANIE: Podejmowanie decyzji, Planowanie i zarządzanie strategiczne, Wdrażanie strategii, Część IV: ORGANIZOWANIE: Projektowanie organizacji i jej struktura, Władza i autorytet, Gospodarowanie zasobami ludzkimi, Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacją; Część V: PRZEWODZENIE: Motywacja, Przywództwo, Zespoły i praca zespołowa, Komunikacja i negocjowanie; Część VI: KONTROLOWANIE: Skuteczna kontrola, Kierowanie operacjami, Systemy informacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Natura autorytetów społeczno-ekonomicznych: Pojęcie autorytetu; Niuanse zjawiska; Specyfika autorytetu politycznego; 4. Autorytet polityczny jako mistyfikacja społeczna; 2. Sugestia jako korelat funkcjonowania autorytetu: Natura sugestii i jej interpretacje; Sugestia jako element sterowania społecznego; Sugestywność autorytetu; 3. Socjotechniczne wyznaczniki kreacji autorytetu: Autorytet- między racjonalnością a automatyzmem; Wyznaczniki sugestywności autorytatywnego podmiotu; Podatność odbiorcy autorytetu na sugestie; Sugestywność autorytatywnego komunikatu; Sytuacyjno- środowiskowe przesłanki sugestywności autorytetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesny kontekst organizowania- organizacja w relacjach z otoczeniem: Organizacja w środowisku międzynarodowym. Zarys teoretyczno-instytucjonalny; Ponadnarodowi normo dawcy i biznes; Kultura i organizacje. Perspektywa antropologiczna; Koncepcja klasy kreatywnej Richard Floridy- nowa rzeczywistość współczesnych organizacji?; Społeczna odpowiedzialność organizacji; Ekologiczny kontekst zarządzania; Wykorzystanie teorii corporate governance w korporacjach; 2. Różnorodność świata organizacji- metody i archetypy: Archetypy, opowieści archetypiczne i metafory; Sektor publiczny- specyfika i metody zarządzania; Gmina jako organizacja- zarządzanie gmina; Kwestie praktyczne zarządzania w kontekście wielonarodowym. Perspektywa firmy i jej interesariuszy; Małe przedsiębiorstwa- specyfika i problemy zarządzania; Fenomen przedsiębiorczości społecznej; 3. Społeczne i techniczne elementy organizacji- powiązania i ewolucja: Nowe technologie w organizacjach; Struktury i projektowanie organizacji; Różnorodność kulturowa współczesnych organizacji; Gender w organizacjach; Duchowość w organizacji; Kompetencje przedsiębiorcze w tworzeniu i rozwijaniu organizacji; 4. Współczesne trendy w zarządzaniu: teoria i praktyka: Zarządzanie na rynku doznań; Współczesne koncepcje zarządzania strategicznego; Planowanie jako walka z niepewnością; Nowe kierunki w zarządzaniu ludźmi- zaangażowanie organizacyjne; Nowe kierunki w badaniach nad przywództwem; Marketing krytyczny; Doradztwo naukowe jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy; Budowa i diagnoza organizacji uczących się; Rachunkowość jako system informacyjny wspomagający zarządzanie; Negocjacje w organizacji; 5. Badanie współczesnych organizacji- wybrane metody i ich implikacje: Zarządzanie zmianą i badanie wartości organizacji z użyciem techniki siatki repertuaru; Teoria aktora-sieci; Wykorzystanie teorii ugruntowanej do badań przedsiębiorczości; Opowiadania o karierze- zawodowe paradygmaty i gra dystynkcji; Podwójne czytanie rzeczywistości: wspieranie badań ilościowych badaniami jakościowymi; Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści do wyd.2 Cz. I Wprowadzenie do zarządzania: R.1 Zarządzanie i praca menedżera, R.2 Tradycyjne i współczesne problemy i wyzwania. Cz. II Środowiskowy kontekst zarządzania: R.3 Otoczenie organizacji i menedżerów, R.4 Etyczne i społeczne otoczenie organizacji, R.5 Globalny kontekst zarządzania, R.6 Otoczenie kulturowe i wielokulturowe. Cz. III Planowanie i podejmowanie decyzji: R.7 Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji, R.8 Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne, R.9 Zarządzanie podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów, R.10 Zarządzanie przedsiębiorczością i tworzeniem nowych przedsiębiorstw. Cz. IV Proces organizowania: R.11 Podstawowe elementy organizowania, r.12 Zarządzanie projektowaniem struktury i schematu organizacji, R.13 Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacjami, R.14 Zarządzanie zasobami ludzkimi. Cz. V Proces przewodzenia: R.15 Podstawowe elementy zachowania jednostek w organizacjach, R.16 Motywowanie pracowników do wykonywania pracy, R.17 Przywództwo i procesy oddziaływania na pracowników, R.18 Zarządzanie stosunkami interpersonalnymi i komunikowaniem się, R.19 Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi. Cz. VI Proces kontrolowania: R.20 Podstawowe elementy kontrolowania, R.21 Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacjach, R.22 Zarządzanie informacjami i techniką informacyjną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Team Spirit)
1. Dowództwo 2. Regaty 3. Inspiracja 4. Przygotowania 5. Team Spirit 6. Trening 7. Wreszcie płyniemy 8. Wyrok 9. Nastawienie 10. Wytrwałość 11. Niebezpieczeństwo 12. Zamknięcie pętli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od autorki; Wstęp; Władza, wpływ, panowanie, przywództwo; Przywództwo a zarządzanie; Część I Rozdział 1. Perspektywa teoretyczna: Od wspólnoty celu do wspólnoty niezbędności Rozdział 2. Fenomen charyzmy Część II Rozdział 3. Jan Paweł II: niestrudzony obrońca: Godności osoby ludzkiej; „Bóg chce, ażebym został kapłanem”; Przywrócić „wartość wszystkiego w Człowieku”; II Sobór Watykański; Arcybiskup Krakowa; Opór wobec komunizmu; Posoborowy Kościół na świecie; Na Stolicy Piotrowej; Pielgrzym; Zwycięskie starcie z komunizmem; Charyzmatyczny prorok; Postać w ramie teorii: charyzma globalna; Rozdział 4. Lech Wałęsa: bojownik o „normalność”; Trudna młodość; Zamieszki w latach 1970 i 1976; Opozycja; Początek przywództwa; Strajk stoczniowców; Pierwsza „Solidarność”; Stan wojenny; Druga „Solidarność”; Prezydentura; Postać w ramie teorii: dwa spektakle; Rozdział 5. Margaret Thatcher: orędowniczka wolności: Upadłe mocarstwo; Nowa przywódczyni; Downing Street 10; Wojna; Druga kadencja; Trzecia kadencja; Thatcheryzm; Postać w ramie teorii: charyzma urzędu; Rozdział 6. Steve Jobs: wielki innowator: Na skrzyżowaniu dróg; Apple; Cudotwórca; Trudna psychika; Nowe wyzwanie; Powrót; Postać w ramie teorii: charyzma innowatora; Między teorią a biografią; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studenckie Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Śląskiego)
1. Michał Grażyński- naukowiec, polityk i śląski bojownik o polskość; 2. Konflikt indyjsko-pakistański o Kaszmir 1948-2005; 3. Wpływ przywódcy na członka grupy na przykładzie sekty; 4. Partie i system partyjny Republiki Łotwy; 5. Polska Jagiellonów a wzorce humanizmu chrześcijańskiego- zarys stanowiska Stefana Swieżawskiego; 6. Franciszek Józef I na tle epoki- wprowadzenie do biografii politycznej; 7. Legenda o Wielkim Inkwizytorze na tle chrześcijańskiej teodycei; 8. Decentralizacja w federalizmie. Wybrane zagadnienia teoretyczne; 9. Deficyt demokracji w Unii Europejskiej; 10. Samorząd terytorialny w Austrii; 11. Droga do ukształtowania się systemu partyjnego w Rosji; 12. Działalność polityczna Romana Dmowskiego; 13. Główne założenia teorii cywilizacji Feliksa Konecznego; 14. Metafizyka Immanuela Kanta, czyli jak możliwe są sądy syntetyczne a priori; 15. Krytyka chrześcijaństwa w macjiavellizmie; 16. Przywództwo polityczne- kształtowanie wizerunku politycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Cz. I podstawy komunikacji: 1. Wprowadzenie do komunikacji, 2. Model kompetencji komunikacyjnej, 3. Spostrzeganie, 4. Język, 5. Komunikacja niewerbalna, 6. Słuchanie, 7. Kompetencja w komunikacji internetowej, Cz.II Komunikacja interpersonalna: 8. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, 9. Związki międzyludzkie a wiedza, 10. Związki międzyludzkie a umiejętności. Cz. III Komunikacja w małej grupie, 11. Komunikacja w małej grupie a motywacja, 12. Podejmowanie decyzji, 13. Przywództwo, czyli zarządzanie relacjami w grupie. Cz. IV przemawianie publiczne, 14. Wprowadzenie do przemawiania publicznego, 15. Przygotowanie wystąpienia publicznego, 16. Prezentacja wystąpienia, 17. Wystąpienia informacyjne, 18. Wystąpienia perswazyjne. Dodatek: Kompetentne prowadzenie wywiadów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Celem opracowania jest systematyzacja wybranych zagadnień tworzących głównie społeczny wymiar koncepcji ZZZL rozpatrywanych w kontekście pochodzenia analizowanej koncepcji oraz roli i architektury systemu HRM. Ponieważ problematyka ZZZL jest obszerna i wielowątkowa, w monografii skoncentrowano się na prezentacji najważniejszych kwestii. Ze względu na to, że jednym z głównych filarów ZZL jest rozwój personelu, autorzy omawiają w książce zagadnienia kształtowania tzw. kompetencji przyszłości oraz zrównoważonego przywództwa. Poruszają także rzadko eksplorowany w kontekście ZZL temat dotyczący kreowania form zatrudnienia. Aby osiągnąć przyjęty cel, dokonują analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu, a także posługują się wynikami badań wtórnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem monografii jest prezentacja aspektów, czynników i komponentów kształtujących zarządzanie talentami w organizacji. Obecna sytuacja, zdeterminowana dynamicznie zachodzącymi zmianami, okazała się względnie stabilna do czasu pojawienia się i rozwoju epidemii koronawirusa oraz ukształtowania się nowej rzeczywistości geopolitycznej od początku wojny w Ukrainie. W tej rzeczywistości zagadnienia opisane w opracowaniu nabierają zupełnie nowego znaczenia. Publikacja jest skierowana do osób zainteresowanych problematyką zarządzania talentami i kompetencjami, przywództwa i szeroko rozumianego rozwoju pracowników w organizacji - badaczy i praktyków - oraz wszystkich tych, którzy zainspirowani nią chcieliby pogłębić swoją wiedzę w danej dziedzinie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zbuduj zwinny zespół - szybko i skutecznie!

  • Poznaj zasady produktywności
  • Naucz się zwinnie zarządzać ludźmi
  • Wdróż metodykę Scrum w swojej organizacji

Zwinne metody zarządzania przeobraziły oblicze branży IT w znacznie większym stopniu niż jakiekolwiek zmiany technologiczne, które mieliśmy okazję obserwować do tej pory. Wśród tych metod prym niewątpliwie wiedzie Scrum - iteracyjny sposób pracy, w ramach którego samoorganizujący się zespół w stałych odstępach czasu dostarcza klientowi realną wartość biznesową. Scrum nie wnosi dużego narzutu organizacyjnego, jest bardzo efektywny i znacznie ułatwia pracę. Jest też łatwy do zrozumienia i... trudny do opanowania w praktyce.

Właśnie z tego powodu warto sięgnąć po odpowiednie źródło wiedzy! Ta książka pozwala z łatwością wkroczyć w świat Scruma, poznać jego zasady i w praktyczny sposób nauczyć się je stosować. Dzięki niej dowiesz się, jak budować zwinny zespół, dbać o efektywną komunikację i dostarczać klientowi wartość. W tym kontekście poznasz też role niezbędne do prawidłowego funkcjonowania zespołu, ich wpływ na pracę i przebieg procesu wytwarzania oprogramowania. Nauczysz się efektywnie planować, definiować wymagania i prezentować wyniki sprintów klientowi. Z tą książką zostaniesz wzorcowym Scrum Masterem doskonałego zespołu!

  • Budowanie zespołu scrumowego
  • Zasady, artefakty i wydarzenia
  • Role, zakresy odpowiedzialności i wartości
  • Metody ułatwiające komunikację
  • Planowanie, wizja i strategia
  • Zbieranie i uzgadnianie wymagań
  • Prezentacja wyników pracy
  • Wyciąganie wniosków ze sprintu
  • Praktyczne narzędzia budowania zespołu

Zostań takim Scrum Masterem, jakiego sam chciałbyś mieć!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jednym z twierdzeń najczęściej powtarzanych przez teoretyków i praktyków zarządzania jest to mówiące, że ludzie są najważniejszym zasobem organizacji, warunkującym jej przetrwanie i rozwój. Jednocześnie jest to też bezsprzecznie jeden z najtrudniejszych dla menedżerów obszar zarządzania - z uwagi na nieprzewidywalność i ograniczoną sterowalność całego społecznego podsystemu organizacji. W obliczu tego wyzwania poszukiwane są skuteczne praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Menedżerowie pełnią w tym procesie bardzo ważną funkcję. Dążą do przywództwa, podejmują próby tworzenia skutecznych systemów motywowania oraz wykorzystują zróżnicowane narzędzia zarządzania kadrami, a wszystko to w imię budowania kapitału ludzkiego. Co ciekawe - te starania nie zawsze jednak przynoszą oczekiwane skutki. Ukształtowany z czasem charakter relacji przełożony – podwładny może okazać się bardziej lub mniej proefektywnościowy. Tworzenie skutecznych systemów motywowania i wspieranie zaangażowania pracowników w warunkach różnorodności postaw i nietrwałości struktur organizacyjnych wynikającej ze zmienności otoczenia są wciąż uznawane za największe wyzwania współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Ludzie różnie interpretują te same bodźce, a zatem celowe działania skutkują wielością indeterministycznych, trudnych do przewidzenia zmian w całej organizacji. Ostatecznie pojawiające się paradygmaty nierzadko nie znajdują potwierdzenia w praktyce organizacyjnej, przepełnionej wieloma sprzecznościami. Należy pogodzić się chyba z faktem, że paradoksy są wpisane w rzeczywistość organizacyjną, której uczestnicy wciąż balansują pomiędzy dychotomicznymi wyborami, często wykluczającymi się, ale też w rezultacie uzupełniającymi istotę trwania i rozwoju. Niniejsza publikacja to zestawienie różnorodnych artykułów przygotowanych na potrzeby Szkoły Letniej Zarządzania 2016, zatytułowanej „W świecie paradoksów i paradygmatów zarządzania”. Opracowania są utrzymane w optyce postaw, zachowań i relacji pomiędzy ludźmi w organizacji, a główne perspektywy rozważań obejmują: 1) przywództwo i role menedżerskie, 2) kompetencje pracownicze, 3) kapitał ludzki oraz 4) wybrane praktyki zarządzania kadrami, głównie nakierowane na motywację i zaangażowanie pracowników. Żywimy nadzieję, że lektura po-może czytelnikom nieco lepiej odnaleźć się w świecie paradoksów i paradygmatów ludzkiej strony zarządzania. Ewa Głuszek, Sylwia Stańczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana – podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, a także przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich samych, ale także gospodarki. W pierwszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech, które po¬kazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Tematem kolejnego opracowania jest zmienność modelu biznesowego. Przedstawiono w nim propozycję – będącą efektem badań empirycznych – czynników ilościowych i jakościowych umożliwiających określenie zmienności modelu. Zaprezentowana w artykule koncepcja powinna ułatwić planowanie i wdrażanie zmian w modelu biznesowym innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii oraz językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji (fragment) Tematem organizującym treść artykułów tego zeszytu Przeglądu Socjologicznego jest szeroko pojmowana problematyka wsparcia społecznego. Świadczenie i otrzymywanie wsparcia w ramach kontaktów społecznych przebiega w określonej przestrzeni społecznej, a jeśli dotyczy podstaw bytowych w przestrzeni socjalnej. W ostatnich latach wskutek obserwowanego kryzysu zabezpieczających funkcji dwóch podstawowych struktur społecznych: rodziny i państwa oraz postępującej indywidualizacji życia i pauperyzacji znaczących grup społecznych, zachowania pomocowe, poprzez które członkowie społeczeństwa zaspokajają bardziej lub mniej podstawowe potrzeby, zyskują na znaczeniu. Studia podejmowane w ramach socjologii, gerontologii, polityki, pedagogiki społecznej, a także ekonomii ujawniają różne kierunki ich refleksji, dylematy badawcze i sposoby analizy problemu: wzorów i determinant zachowań pomocowych. Składające się na niniejszy tom artykuły dotyczą teoretycznych i empirycznych aspektów współczesnych studiów nad sieciami społecznymi, których treścią jest oferowanie lub świadczenie pomocy jednostkom w ramach ich różnych bezpośrednich kontaktów oraz w ramach struktur o zróżnicowanym poziomie ich zorganizowania, o różnym zasięgu przestrzennym. Rozważania podjęte w tym tomie cechuje pluralizm problemów badawczych, sposobów ich konceptualizacji, prezentacji, zastosowanych przez autorów podejść metodologicznych oraz zbiorowości społecznych, których potrzeby i dostęp do wsparcia uczyniono przedmiotem analizy. Wśród zbiorowości badanych są nie tylko grupy i kategorie społeczne powszechnie uznane jako doświadczające wielorakich deficytów i wymagające pomocy (żyjący w biedzie, osoby w podeszłym wieku), ale także środowiska, które wykazują tendencje do samoorganizowania się (np. środowiska lokalneosiedli, stowarzyszenia migrantów).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej