Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(63)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(34)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(55)
Autor
Filipowicz Grzegorz
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Pietrulewicz Bogusław
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baka Łukasz
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczak Andrzej S
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Detyna Beata
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Francik Kamila
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hallada Marek
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Janiga Jan
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Konarski Stanisław
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lodziński Krzysztof
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lęgowicz Aleksandra
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Temat
Przydatność zawodowa
(44)
Menedżerowie
(16)
Nauczyciele
(11)
Kadry
(10)
Przywództwo
(7)
Zawód
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(5)
Innowacje
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Praca
(5)
Przedsiębiorstwo
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Zarządzanie kompetencjami
(4)
Kariera
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Organizacja
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Dziecko
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konsumenci
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie
(2)
Negocjacje
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Ocena pracowników
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Assessment center
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Biblioterapia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Development center
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Ekonomiści
(1)
Emerytura
(1)
Etyka biznesu
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Katecheci
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Bieruń (woj. śląskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
63 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Istota zawodoznawstwa: Przedmiot zawodoznawstwa; Zawodoznawstwo w systemie nauk. R. 2 Praca człowieka: Praca, jej funkcje i znaczenie dla człowieka; Praca zawodowa i jej charakterystyka; środowisko pracy człowieka. R. 3 Podstawowe wiadomości o zawodzie: Istota zawodu; Klasyfikacja zwodów i specjalności; Charakterystyki kwalifikacyjne zawodów; Taryfikatory kwalifikacyjne zawodów. R. 4 Kwalifikacje pracownicze: Istota kwalifikacji; Podział kwalifikacji; Kompetencje zawodowe. R. 5 Wspomaganie procesu rozwoju zawodowego: Istota rozwoju zawodowego pracownika; Poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy a rozwój zawodowy człowieka; Zawodoznawstwo w procesach wspomagania rozwoju zawodowego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Poziom i struktura popytu na pracę w województwie podlaskim w latach 1999-2008: Wprowadzenie; Istota popytu na pracę; Zmiana poziomu popytu na pracę w województwie podlaskim w latach 1999-2008; Popyt na pracę według sektorów gospodarki; Struktura popytu na pracę wedlug dziedzin działalności gospodarki; Struktura popytu na pracę w sektorze usługowym; Struktura popytu na pracę w przemyśle; 2. Potrzeby kadrowe podlaskich firm w świetle badań ilościowych: Uwagi metodologiczne; Ogólna charakterytyka badanych przedsiębiorstw; Sytuacja ekonomiczna podlaskich firm oraz perspektywy ich rozwoju; Charakterytyka zatrudnionych oraz ruch kadrowy w badanych firmach; Polityka kadrowa firm; Trudności w pozyskiwaniu pracowników; Oczekiwania pracodawców wobec kandydatów do pracy; Sposoby rekrutacji nowych pracowników; Przewidywane zmiany kadrowe i ich przyczyny; Perspektywiczne potrzeby kadrowe podlaskich firm a edukacja zawodowa; Kierunki kształcenia zawodowego w kontekście bieżących i perspektywicznych potrzeb kadrowych; Przyszłościowe kierunki kształcenia zawodowego na Podlasiu w opinii pracodawców; 3. Potrzeby szkoleniowe podlaskich firm w świetle badań ilościowych: Zakres działalności szkoleniowej; Przyczyny braku szkoleń pracowników; Tematyka dotychczasowych szkoleń kierownictwa i pracowników; Źródła finansowania szkoleń; Typy dotychczasowych szkoleń; Kryteria wyboru ofert szkoleniowych; Preferowane terminy odbywania szkoleń; Bariery uczestnictwa pracowników w szkoleniach; Szkolenia a system motywacyjny pracowników, kształtowanie ścieżki kariery i ocen pracowniczych; Obszary potrzeb szkoleniowych podlaskich firm; 4. Potrzeby kadrowe i szkoleniowe podlaskich firm w swietle badań jakościowych: Metodologia badań; Opis próby badawczej; Ocena poziomu i struktury popytu na pracę w województwie podlaskim; Wpływ kryzysu na kondycję podlaskich firm i poziom zatrudnienia; Ocena poziomu zatrudnienia w firmach oraz ruchu kadrowego; Potrzeby kadrowe a system edukacji zawodowej; Potrzeby szkoleniowe podlaskich przedsiębiorców; 5. Wnioski końcowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie pedagogiczne: Umiejętności konstruowania programów kształcenia w przygotowaniu zawodowym nauczycieli; Praktyki jako istotna forma przygotowania zawodowego absolwentów w kontekście przemian rynku pracy; Nauczyciele między indywidualizacją a integracją; Studenci kierunków nauczycielskich wobec nowych zadań edukacyjnych; Kształcenie i zatrudnienie pedagogów specjalnych- wielowątkowość zagadnienia; Nauczyciel przedmiotów zawodowych a wymagania rynku pracy; 2. Plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych: Aspiracje i plany zawodowe studentów pedagogiki KUL w kontekście czynników wspomagających wejście na rynek pracy; Aspiracje i plany zawodowe młodzieży akademickiej w Polsce na przykładzie studentów geografii; 3. Młodzi pedagodzy na rynku pracy: Adaptacja zawodowa młodych pedagogów; Kompetencje społeczne kandydatów do zawodu pracownika socjalnego; Rynek pracy i wartość pracy w opiniach studentów; Przygotowanie zawodowe absolwentów studiów wyższych do wymagań stawianych przez współczesne organizacje; Kompetencje społeczno-emocjonalne absolwentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych; Postrzeganie wychowawcy świetlicy profilaktyczno-wychowawczej przez wychowanków- młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiedza jako symulator rozwoju, 2. Uealstycznienie jako sposób rozowju przedsiębiorstwa, 3. Budowanie kompetencji przedsiębiorstwa, 4. kompetencje przywódcze w przedsiębiorstwach o zasiegu globalnym, 5. rozwój kompetencji pracowniczych, 6. system motywowania pracowników jako czynniki rozwoju przedsiębiorstwa, 7. Rola technologii i systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstwa, 8. Systemy pomiatu wyników działalności przedsiębiorstwa, 9. Zaufanie jako warunek kooperacji przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Metodologia rynku pracy województwa śląskiego : 1.Modelowanie rynku pracy Cz. II Struktura zawodowa a potrzeby gospodarki województwa śląskiego : 2.Struktura zawodowa a działy, sekcje i sektory gospodarki, 3.Bezrobocie a edukacja zawodowa, 4.Zapotrzebowanie na kwalifikacje zawodowe a edukacja zawodowa, 5.Postawy absolwentów ponadpodstawowych szkół zawodowych wobec bezrobocia. Cz. III Lokalne rynki pracy województwa śląskiego : 6.Ocena lokalnej infrastruktury społeczno-gospodarczej, 7.Kwalifikacje zawodowe a rynek pracy, 8.Kształtowanie modeli kształcenia i zarządzania (Projekt metody obserwacji rynku pracy). Cz. IV Monitorowanie rynku pracy w województwie śląskim : 9.Analiza rynku pracy, 10.Lokalne rynki pracy, 11.Kwalifikacje zawodowe generujące bezrobocie lub zapotrzebowanie na pracę, 12.Analiza rynku pracy województwa śląskiego w przekroju zawodowo-kwalifikacyjnym, 13.Analiza rynku pracy Żor w przekroju zawodowo-kwalifikacyjnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Wyd. 6 Stan prawny na 01.09.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2015. - 1486, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; Przepisy ogólne; Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki; Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek; zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi; Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; Sprawdzian, egzamin gimnazjalny i egzamin maturalny oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie; Społeczne organy w systemie oświaty; Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych; Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli; Finansowanie szkół i placówek publicznych; Szkoły i placówki niepubliczne; Pomoc materialna dla uczniów; Przepisy szczegółowe; Zmiany w przepisach obowiązujących; Przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Etyczne drogowskazy w pracy nauczyciela; 2. W poszukiwaniu idealnego nauczyciela; 3. Autorytet nauczyciela; 4. Kwalifikacje i kompetencje nauczyciela; 5. Nauczyciel- badacz, refleksyjny praktyk; 6. Optymizm w pracy nauczyciela; 7. O potrzebie samorealizacji nauczyciela; 8. Praktyka jako jeden z elementów kształtowania osobowości; 9. Wypalenie zawodowe nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawy; 2. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; 3. Rozwój zawodowy; 4. Mapa kompetencji- opisy; 5. Testy kompetencyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2018. - 394, [7] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji: 1.1. Kompetencje a kwalifikacje; 1.2. Kompetencje a wartości; 1.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny; 1.4. Kluczowe kompetencje; 1.5. Kompetencje organizacji; 1.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste; 1.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe; 1.8. Profesjogramy/profile stanowisk; 1.9. Role organizacyjne; 1.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty. Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji: 2.1. Wiedza; 2.2. Doświadczenie i praktyczne umiejętności; 2.3. Kreatywność i innowacyjność; 2.4. Samodzielność; 2.5. Odpowiedzialność; 2.6. Przedsiębiorczość; 2.7. Orientacja biznesowa; 2.8. Profesjonalizm; 2.9. Decyzyjność; 2.10. Od formalnej dyscypliny pracy do „5 S”; 2.11. Skuteczność i ekonomiczność – czyli efektywność; 2.12. Komunikacja; 2.13. Współpraca; 2.14. Kompetencje etyczne; 2.15. Inteligencja; 2.16. Kultura i styl; 2.17. Asertywność; 2.18. Niektóre inne kompetencje. Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style: 3.1. Misja przywódców; 3.2. Przywództwo a zarządzanie; 3.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie; 3.4. Przywództwo dzikie – jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)używanie władzy; 3.5. Przywództwo jako służenie; 3.6. Demokracja i przywódcy demokratyczni; 3.7. Autorytaryzm i przywódcy autorytarni; 3.8. Przywódcy charyzmatyczni i transakcyjni; 3.9. Od przewodzenia opartego na przymusie do „przewodzenia bez przewodzenia”; 3.10. Indywidualne style kierowania. Rozdział 4. Wymiary przywództwa: 4.1. Wskazywanie i uzasadnianie celów; 4.2. Określanie zasad i wartości; 4.3. Dobór i wymiana ludzi; 4.4. Budowa zespołów; 4.5. Integrowanie; 4.6. Rozwój zawodowy; 4.7. Inspirowanie i motywowanie; 4.8. Komunikacja; 4.9. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje; 4.10. Reprezentowanie; 4.11. Inne wymiary przywództwa; 4.12. Jak być przywódcą akceptowanym. Rozdział 5. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw: 5.1. Przedsiębiorcy i biznesmeni; 5.2. Menedżerowie i liderzy; 5.3. Kompetencje różnych grup menedżerów; 5.4. Specjaliści, specjaliści wiodący/koordynatorzy, główni specjaliści; 5.5. Pracownicy merytoryczno-wykonawczy; 5.6. Pracownicy operacyjni. Rozdział 6. Zarządzanie kompetencjami w organizacji: 6.1. Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym; 6.2. Podmioty zarządzania kompetencjami w organizacji; 6.3. Wzmacnianie portfeli kluczowych kompetencji; 6.4. Harmonizacja kompetencji oczekiwanych i posiadanych; 6.5. Doskonalenie zawodowe; 6.6. Organizacja ucząca się – wybrane problemy; 6.7. Zarządzanie kompetencjami a ocena; 6.8. Zarządzanie kompetencjami a wynagradzanie. Rozdział 7. Zarządzanie własnymi kompetencjami: 7.1. Self-management w świetle psychologii rozwoju; 7.2. Dobre praktyki związane z rozwojem własnym; 7.3. Meandry i zagrożenia samorozwoju; 7.4. Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?; 7.5. Sztuczna inteligencja – pomocnik i rywal. Uwagi końcowe. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawowe pojęcia i związane z nimi kontrowersje. 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji. 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje. 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych. 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 357, [3] s. : il., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wyjaśnienie pojęć; 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji; 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje; 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw; 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji; 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R.1 Podstawy teoretyczne: Dlaczego kompetencje?; Parę słów o początkach zarządzania kompetencjami zawodowymi; Definicje; Rozwój kompetencji zawodowych; Kompetentna firma, czyli organizacja ucząca się; Jak grupować kompetencje?; Profile kompetencji zawodowych. R.2 Koncepcja zarządzania kompetencjami zawodowymi: Cele zarządzania kompetencjami zawodowymi; Sposób wdrażania zarządzania kompetencjami zawodowymi; Obszary zarządzania kompetencjami zawodowymi; Systemy motywacyjno-płacowe. R.3 Pomocne techniki - przykładowe narzędzia: Opis kompetencji; Skale obserwacyjne; Wskazówki rozwojowe; Tekst kompetencyjny; Pytania i zadania selekcyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota kompetencji zawodowych, 2. Zarządzanie kompetencjami w organizacjach, 3. Problematyka kompetencji w teoriach motywowania pracowników, 4. Motywacyjny wymiar procesów kadrowych opartych na zarządzaniu kompetencjami zawodowymi, 5. Wynagradzanie pracowników w procesie zarządzania kompetencjami, 6. modelowanie systemu zarządzania kompetencjami, 7. Motywowanie w systemie zarządzania kompetencjami zawodowymi - studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XIX Zeszyt 2/2018)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie. 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Scientific examination and valuation of holistic managerial competence; Innovation culture as the basis for innovative environment of the enterprise; Innowacyjne produkty i usługi w polskiej bankowości; Financial risk in the contemporary environment of enterprises; Wdrożenie koncepcji „szczupłego” zarządzania w szkole wyższej; „Rodzinny znaczy godny zaufania” - przedsiębiorstwa rodzinne w opinii polskich konsumentów; Talent jako element potencjału organizacji XXI wieku; Istota kapitału relacyjnego - ujęcie empiryczne oraz dalsze kierunki badań; Big data jako narzędzie zarządzania procesem budowania społeczeństwa idealnego; Wynagrodzenie i zatrudnienie w mikroprzedsiębiorstwach; Integralne oceny równowagi makroekonomicznej na przykładzie polskiej gospodarki; Analiza założeń teorii uwarunkowań sytuacyjnych w kontekście zarządzania projektem europejskim; Change or continuation? Long-term city management on the example of local development strategy of Katowice; Zastosowanie chmury obliczeniowej dla potrzeb systemów BPMS; Chosen aspects of it resources security in sme sector enterprises - results of the research; Koncepcja modelu zagrożenia w systemach ostrzegających organizację; Recenzja książki: D. Martin, J. Schouten, Sustainable Marketing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauki o Zdrowiu / Uniwersytet Jagielloński)
1. Zagadnienia wprowadzające. Health care in the Netherlands: structure, problems and solutions; Zdrowie publiczne i system opieki zdrowotnej w Wielkiej Brytanii; The changing face of employment in the field of public health in the UK; Zdrowie publiczne a system zdrowotny w Polsce; Worldwide definitions of public health - identyfing common themes. Leonardo project; Perspektywy badania problemu zatrudnienia absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Profesjonalne kompetencje absolwentów kierunku: zdrowie publiczne a rynek instytucji obszaru zdrowia publicznego. 2. Badanie oczekiwań pracodawców. Oczekiwania pracodawców. Projekt badawczy - metody i wyniki; Zastosowanie metody zogniskowanego wywiadu grupowego do skonstruowania kwestionariusza na temat oczekiwań pracodawców wobec kompetencji absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Identyfing the Key Skills required by Future Public Health Proffesionals - Results of UK Public Health Practitioner Focus Groups; Badanie oczekiwań pracodawców wobec kompetencji absolwentów: za pomocą ankiety pocztowej; Oczekiwania jednostek administracji rządowej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania jednostek administracji samorządowej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania świadczeniodawców jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne. Grupa "małych" świadczeniodawców; Oczekiwania Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania instytucji płatnika jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania przedstawicieli organizacji pozarządowych jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania pracodawców reprezentujących pomoc społeczną jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Role zawodowe absolwentów kierunku: zdrowie publiczne w instytucjach infrastruktury zdrowia publicznego; Competences for entry-level academic public health proffesionals: what do employers prefer? 3. Badanie samooceny absolwentów zdrowia publicznego. Badanie samooceny kompetencji absolwentów i studentów ostatniego roku kierunku: zdrowie publiczne; Samoocena profesjonalnych kompetencji absolwentów kierunku: zdrowie publiczne. Wyniki drugiej części badań projektu Leonardo da Vinci; SAQ - kwestionariusz samooceny profesjonalnych kompetencji; A self-assessment tool for MPH graduates-results of a pre-test; Utilization of the Leonardo project online public health competence self Assessment questionnaire to evaluate a degree course curriculum; Ocena adekwatności programów nauczania w zdrowiu publicznym w kontekście wyników przprowadzanych badań oczekiwań pracodawców na rynku pracy. Wnioski i rekomendacje; Możliwości transferu narzędzi do samooceny kompetencji na inne kierunki uniwersyteckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej