Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(63)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(35)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(55)
Autor
Filipowicz Grzegorz
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Pietrulewicz Bogusław
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baka Łukasz
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczak Andrzej S
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Detyna Beata
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Francik Kamila
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hallada Marek
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Janiga Jan
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Konarski Stanisław
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lodziński Krzysztof
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lęgowicz Aleksandra
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Temat
Przydatność zawodowa
(44)
Menedżerowie
(16)
Nauczyciele
(11)
Kadry
(10)
Przywództwo
(7)
Zawód
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(5)
Innowacje
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Praca
(5)
Przedsiębiorstwo
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Zarządzanie kompetencjami
(4)
Kariera
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Organizacja
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Dziecko
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konsumenci
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie
(2)
Negocjacje
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Ocena pracowników
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Assessment center
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Biblioterapia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Development center
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Ekonomiści
(1)
Emerytura
(1)
Etyka biznesu
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Katecheci
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Bieruń (woj. śląskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Manipulacja w kierowaniu ludźmi; 2. Szkolenia pracowników z wykorzystaniem outsourcingu; 3. Pragmatyczne przywództwo jako sposób budowania potencjału organizacji; 4. Pomiar cech i zachowań przywódczych w kontekście wartości kultury organizacyjnej; 5. Metody kształtowania kultury organizacyjnej; 6. Zarządzanie karierami pracowniczymi w organizacji: współczesne problemy i wyzwania; 7. Kształtowanie satysfakcji i zaangażowania pracowników; 8. Koncepcje, modele i metody zarządzania różnorodnością; 9. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wirtualizacji zarządzania; 10. Metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; 11. Metody kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie; 12. Jak zmierzyć to, co niemierzalne? Zasady konstruowania wskaźników syntetycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje zawodowe nauczycieli. Integrowanie kompetencji nauczycieli dla jakości edukacji; Education in the 21st century; Kompetencje zawodowe nauczyciela w świetle reformy systemu edukacji; Kształcenie nauczycieli do prowadzenia edukacji kulturalnej; Kształcenie integracyjne niepełnosprawnych a kompetencje nauczyciela; Kompetencje nauczycieli przyszłości w świetle raportu dla UNESCO, opracowanego przez Międzynarodową Komisję do Spraw Edukacji XXI wieku; Wiedza i kompetencje nauczyciela w świetle teorii pedagogicznych; Innowacje pedagogiczne nauczycieli jako wskaźnik ich kompetencji zawodowych; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela a skuteczność porozumiewania się w klasie w edukacji wczesnoszkolnej; Znajomość podstawowych pojęć informatycznych wśród studentów jako czynnik kompetencji nauczycieli; Rola oraz kompetencje pedagoga szkolnego w zreformowanej szkole podstawowej; kompetencje pedagoga pracującego w wielokulturowym środowisku pogranicza a jakość kształcenia w procesie edukacji; Kompetencje językowe nauczycieli; Kompetencje nauczyciela - samoocena pracy nauczycieli szkół specjalnych; Jakość kształcenia - kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w klasie integracyjnej; Kompetencje kreatywne nauczycieli; Edukator-nauczyciel zdrowia. Wymagania i rzeczywistość; Akty językowe jako przejaw przemocy symbolicznej i wyraz kompetencji komunikacyjnych nauczycieli przedszkola; Kompetencje nauczyciela w reformowanym systemie edukacji; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli czynnych zawodowo - propozycje rozszerzenia kompetencji pedagogicznych; Kształcenie nauczycieli wyznaczone potrzebą uzyskania kompetencji zawodowych; Kompetencje nauczycieli akademickich w opinii studentów - na przykładzie studentów WSH w Pułtusku i Uniwersytetu w Białymstoku; Badanie oczekiwań studentów w zakresie niewerbalnych zachowań nauczycieli na zajęciach edukacyjnych; Kompetencje zawodowe nauczyciela. Nauczyciel epoki przemiany a jakość kształcenia. Ankiety studenckie jako narzędzia doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Opolskim; Jakość kształcenia jako istotna kategoria współczesnej edukacji; Rizenim kvality v pregradualni priprave ucitelu k profesionalnim kompetencim; Jakość kształcenia oświatowych kadr kierowniczych; Kultura szkoły a jakość kształcenia. Próba eksplikacji; Wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych a podnoszenie jakości pracy szkoły; Przygotowanie nauczycieli do doskonalenia procesu ewaluacji; System zarządzania jakością według ISO 9001:2000 narzędziem doskonalenia procesu kształcenia w szkole wyższej na przykładzie Wydziału Towaroznawstwa Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Czy wagary mają wpływ na jakość kształcenia; Stosunki interpersonalne między nauczycielem i uczniem a jakość kształcenia (refleksje z badań); Technologia informacyjna w edukacji - zagrożenia; Wideokonferencja w edukacji; Nauczyciel i jego rola w rozwoju osobowości ucznia; Kształtowanie umiejętności zawodowych nauczyciela; Możliwości i ograniczenia rozwoju zawodowego nauczycieli; Opinie nauczycieli o procesie wdrażania reformy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Key Account Manager / Krzysztof Kałucki. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 188, [1] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Od Autora. Rozdział I. Kim jest Kluczowy Klient?: Kluczowy Klient, czyli kto?; Wybór Kluczowego Klienta; Decyzja o wyborze klienta oraz sposobu współpracy; Co robić w przypadku, kiedy umowa jest podpisywana po raz pierwszy?; Specyfika relacji z Kluczowymi Klientami. Rozdział II. Praca na stanowisku Key Account Managera: Początki zawodu KAM w Polsce; Ścieżka kariery; Zadania; Cykliczność pracy; Trochę o zaangażowaniu w pracy; Dokumentacja w dziale. Rozdział III. Kompetencje na stanowisku Key Account Managera: Umiejętności, wiedza, odpowiedzialność?; Manager czy lider?; Kreowanie nowego lidera; Praca z zespołem KAM-ów. Stawianie celów i rozliczanie; Finansowa strona pracy; Analiza rentowności promocji; Rachunek wyników (P&L); Kaskadowanie rabatów; Marża a narzut; Marża dostawcy a marża klienta; Kontrakty net/net; Poprawa warunków – co, kiedy się opłaca?; Przesunięcia z „back” na „front” i odwrotnie – co, kiedy się opłaca?; Budżetowanie; Współpraca z Działem Kontrolingu. Rozdział IV. Dualizm pracy na stanowisku Key Account Managera: Współpraca z innymi działami wewnątrz organizacji; Grupy robocze, praca zespołowa; Zasady dobrej pracy zespołowej; Feedback; Prawa w środowisku międzynarodowym; Sprzedaż czy negocjacje?; Zrozumieć sposób myślenia kupującego. Rozdział V. Proces negocjacyjny: Negocjacje; Negocjacje: indywidualne, w parach, a może grupowe?; Negocjacje a sztuki walki – skąd to porównanie?; Nastawienie do siebie i do działania; Trudny Klient a typy osobowości: od Hipokratesa do Donalda Trumpa. Wpływ osobowości na proces negocjacyjny; „No logo” – etykietowanie; Stawianie celów, metoda SMART, Spotkanie negocjacyjne: etapy; Wybrane techniki negocjacyjne; Tabela zmiennych; Negocjacje: uniwersalne i dobre rady; Podobieństwa i różnice w pracy KAM-a i Kupca; Perswazja i manipulacja; Etyczna perswazja czy zaspokajanie potrzeby bezpieczeństwa?; Komunikacja interpersonalna: rola pytań; SPIN „łączy” sprzedaż i negocjacje: jeszcze o sztuce zadawania pytań; Lingwistyka negocjacyjna; Aktywne słuchanie: jak słuchać, aby usłyszeć i zrozumieć?; Informacje ukryte w komunikacji niewerbalnej; Wartości etyczne w pracy KAM-a. Rozdział VI. Rola emocji w pracy Key Account Managera: Emocje w biznesie; Kłamstwo w biznesie. Rozdział VII. Praktyczne NLP w pracy Key Account Managera: Co to jest NLP?; Uniwersalny model komunikacji a filtracja myśli; Indywidualne predyspozycje w komunikacji interpersonalnej; Rola predykatów; Jeszcze o dopasowaniu do drugiej osoby. Znaczenie metaprogramów. Zakończenie. Aneks. Studium przypadku: Negocjacje handlowe. Przygotowanie do procesu; Studium przypadku. Firmy Orion i Cezar. Słownik popularnych zwrotów w języku angielskim. Bibliografia. O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Wyd. 6 Stan prawny na 01.09.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2015. - 1486, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; Przepisy ogólne; Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki; Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek; zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi; Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; Sprawdzian, egzamin gimnazjalny i egzamin maturalny oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie; Społeczne organy w systemie oświaty; Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych; Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli; Finansowanie szkół i placówek publicznych; Szkoły i placówki niepubliczne; Pomoc materialna dla uczniów; Przepisy szczegółowe; Zmiany w przepisach obowiązujących; Przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiadomości wstępne o komunikacji; 2. Klasyfikacja potrzeb człowieka i ich charakterystyka; 3. Komunikacja interpersonalna; 4. Komunikacja werbalna i niewerbalna; 5. Typologia zachowań klientów; 6. Komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa; 7. Podróż psychologiczna; 8. Konflikty międzyludzkie - główne ich przyczyny w miejscu pracy; 9. Różne role w grupie; 10. Negocjacje; 11. Etyka w relacji z drugim człowiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łodzkiego / Uniwersytet Łódzki)
1. Wielokulturowość, 2. Polska "wielokulturowość", 3. Implikacje pedagogiczne wielokulturowości, 4. Dziecko w wieku przedszkolnym wobec "inności", 5. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 6. Nauczyciel przedszkola wobec wielokulturowości - wyzwania współczesnej edukacji, 7. Wizerunke nauczyciela wychowania przedszkolnego, 8. Nauczyciel i jego umiejętności w kontekscie przygotowania do edukacji wielokultrowej i edukacji międzykulturowej, 9. Ja i świat - analiza treści dzieciecych rysunków jako odzwierciedlenie "jakości" pracy nauczyciela w odniesieniu do poznawania przez dzieci ludzi innych kultur, ras i wyznań, 10. "Profesjonalizm" nauczyciela wychowania przedszkolengo w obliczu narastającej wielokulturowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagog specjalny z perspektywy pedeutologii. 1. Normalizacja życia młodzieży niepełnosprawnej wyzwaniem dla pedagoga specjalnego, 2. nominalne zawody (stanowiska pracy) dla absolwentów kierunku pedagogiki specjalnej, 3. Pedagog specjalny jako terapeuta w ujęciu klasyków oraz w ujęciu współczesnym, 4. Socjopedagogiczne aspekty współpracy pedagoga specjalnego z rodzicami dziecka niepełnosprawnego, 5. Etos i misja zawodowa sądowych kuratowrów rodzinnych w zderzeniu z odczuciami podopiecznych, 6. Kompetencje nauczyciela w świetle potrzeb ucznia o specalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej, 7. Model przygotowania nauczycili języków obcych do pracy z osobami z dysfunkcja wzroku w projekcie "Per linguas mundi ad laborem", 8. Umiejętności nauczyciela pracującego w klasie integracyjnej, 9. Przemiany kompetencji i postaw surdopedagogów i logopedów związane ze stosowaniem metody fonogestów, 9. Wypalenie zawodowe nauczycieli - pedagogów specjalnych a ich zawodowe kompetencje i pełnione role, 10. Zagrożenie wypalaniem się sił u pedagoga specjalnego a zagadnienie oceniania zachowania u uczniów, 11. Wolontariat - niewykorzystany potencjal w rehabilitacji, 12. Tożsamość pedagoga specjalnego w europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Część II Deontologiczne aspekty pedagogiki spewcjalnej: 13. Aksjologiczny kontekst procesu rehabilitacji, 14. Kompromis i ustępstwo w pracy pedagoga specjalnego, 15. Rodzina z dzieckiem upośledzonym jako rodzina nierozumiana. Wymiary marginalizacji, 16. Moralna odpowiedzialność surdopedagoga za rozwój niesłyszącego wychowanka, 17. Realizacja funkcji rekonstrukcyjnej, adaptacyjnej i emancypacyjnej w szkole specjalnej, 18. wartości preferowane przez studentów pedagogiki specjalnej - komunikat w sprawie badań, 19. Aksjologiczny i społeczny wymiar słuzby nauczycielskiej w autopercepcji pedagogów specjalnych zatrudnionych w tradycyjnym i integracyjnym systemie kształcenia, 20. Uwarunkowania postaw pedagogów wobec edukacji integracyjnej uczniów niepełnosprawnych, 21. Wpływ osób niepełnosprawnych na aksjologiczne preferencje studentow, 22. o genetyce dysleksji, trudności w uczeniu się oraz zaburzeń współistniejących, 23. Poziom empatii i hierarchia wartości studentów pedagogiki specjalnej, 24. Cechy identyfikacji z matką i ojcem podopiecznych ośrodków kuratorskich, 25. Korekta Dysfunkcjonaluch Schematów Zachowanie (KDSZ) - wersja "B" w zastasowaniu do rehabilitacji psychicznej osób niewidomych, 26. Nauczyciel wobec psychospołecznych problemów dzieci i mlodzieży, 27. Niektóre aspekty metodyki katechezy osób uposledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego: 1. Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 2. Opiekun praktyk studenckich (wprowadzenie do rozważań nad nowym modelem pedagogicznego kształcenia), 3. Wychowanie przedszkolne w wybranych systemach edukacyjnych - analiza porównawcza, 4. pozycja społeczna i zawodowa nauczycieli przedszkola w Polsce po II wojnie światowej. Wybrane problemy, 5. Dostęp dzieci do edukacji - mity i rzeczywistość. Część II. Kompetencje nauczyciela i jego działalność praktyczna: 6. Kompetencje nauczycieli w zakresie kształcenia artystycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 7. Kompetencje muzyczne nauczycieli wychowania przedszkolnego, 8. Kompetencje informatyczne nauczyciela przedszkola, 9. Demokratyczny styl rozmowy nauczyciela z dzieckiem, 10. Edukacja środowiskowa dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli, 11. Stopień rozumienia edukacji regionalnej przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, 12. Procedura zawierania umowy nauczyciela z dzieckiem w przedszkolu. Stan i możliwości. Część III. Współpraca nauczyciela przedszkola ze środowiskiem rodzinnym: 13. Edukacja z partnerskim udziałem rodziców - rozwiązywania stosowane w bydgoskich przedszkolach, 14. Rodzina promująca zdrowie w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną, 15. Dziecko i jego środowisko rodzinne, 16. Znaczenie roli kobiety w edukacji przedszkolne, 17. Jakiego przedszkola chcą dla woich dzieci rodzice?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Metodologia rynku pracy województwa śląskiego : 1.Modelowanie rynku pracy Cz. II Struktura zawodowa a potrzeby gospodarki województwa śląskiego : 2.Struktura zawodowa a działy, sekcje i sektory gospodarki, 3.Bezrobocie a edukacja zawodowa, 4.Zapotrzebowanie na kwalifikacje zawodowe a edukacja zawodowa, 5.Postawy absolwentów ponadpodstawowych szkół zawodowych wobec bezrobocia. Cz. III Lokalne rynki pracy województwa śląskiego : 6.Ocena lokalnej infrastruktury społeczno-gospodarczej, 7.Kwalifikacje zawodowe a rynek pracy, 8.Kształtowanie modeli kształcenia i zarządzania (Projekt metody obserwacji rynku pracy). Cz. IV Monitorowanie rynku pracy w województwie śląskim : 9.Analiza rynku pracy, 10.Lokalne rynki pracy, 11.Kwalifikacje zawodowe generujące bezrobocie lub zapotrzebowanie na pracę, 12.Analiza rynku pracy województwa śląskiego w przekroju zawodowo-kwalifikacyjnym, 13.Analiza rynku pracy Żor w przekroju zawodowo-kwalifikacyjnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
1. Interpretacja i zakres metodologii projektowania; 2. Wybrane obszary projektowania; 3. Zasady projektowania; 4. Klasyczne i współczesne metodyki projektowania; 5. Projektowanie usprawniające i projektowanie bazowe; 6. Uniwersalne ujęcie procesu projektowo-realizacyjnego; 7. Dyspozycje projektów; 8. Procedura operacjonizacji; 9. Makiety badawcze i listy kontrolne; 10. Ryzyko i wykonalność projektu; 11. Podejście systemowe w projektowaniu organizacji; 12. Projektowanie struktur organizacyjnych w perspektywie gospodarki opartej na wiedzy; 13. Projektowanie zintegrowane systemu zadaniowego; 14. Projektowanie systemów zarządzania procesowego; 15. Projektowanie systemów zarządzania strategicznego; 16. Projektowanie łańcucha wartości; 17. Projektowanie systemów zarządzania jakością; 18. Projektowanie systemów logistycznych i operacyjnych; 19. Projektowanie struktur sieciowych; 20. Projektowanie struktur algorytmicznych; 21. Projektowanie systemów wczesnego ostrzegania; 22. Projektowanie systemów zarządzania kryzysowego; 23. Projektowanie systemów zarządzania ryzykiem; 24. Projektowanie systemów motywacyjnych; 25. Projektowanie systemu oceny kompetencji kadry menedżerskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dostosowanie studiów ekonomicznych do potrzeb współczesnej gospodarki 2. Oczekiwania biznesu wobec absolwentów studió ekonomicznych 3. Współpraca między uczelniami a potencjalnymi pracodawcami absolwentó studiów ekonomicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauki o Zdrowiu / Uniwersytet Jagielloński)
1. Zagadnienia wprowadzające. Health care in the Netherlands: structure, problems and solutions; Zdrowie publiczne i system opieki zdrowotnej w Wielkiej Brytanii; The changing face of employment in the field of public health in the UK; Zdrowie publiczne a system zdrowotny w Polsce; Worldwide definitions of public health - identyfing common themes. Leonardo project; Perspektywy badania problemu zatrudnienia absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Profesjonalne kompetencje absolwentów kierunku: zdrowie publiczne a rynek instytucji obszaru zdrowia publicznego. 2. Badanie oczekiwań pracodawców. Oczekiwania pracodawców. Projekt badawczy - metody i wyniki; Zastosowanie metody zogniskowanego wywiadu grupowego do skonstruowania kwestionariusza na temat oczekiwań pracodawców wobec kompetencji absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Identyfing the Key Skills required by Future Public Health Proffesionals - Results of UK Public Health Practitioner Focus Groups; Badanie oczekiwań pracodawców wobec kompetencji absolwentów: za pomocą ankiety pocztowej; Oczekiwania jednostek administracji rządowej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania jednostek administracji samorządowej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania świadczeniodawców jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne. Grupa "małych" świadczeniodawców; Oczekiwania Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania instytucji płatnika jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania przedstawicieli organizacji pozarządowych jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania pracodawców reprezentujących pomoc społeczną jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Role zawodowe absolwentów kierunku: zdrowie publiczne w instytucjach infrastruktury zdrowia publicznego; Competences for entry-level academic public health proffesionals: what do employers prefer? 3. Badanie samooceny absolwentów zdrowia publicznego. Badanie samooceny kompetencji absolwentów i studentów ostatniego roku kierunku: zdrowie publiczne; Samoocena profesjonalnych kompetencji absolwentów kierunku: zdrowie publiczne. Wyniki drugiej części badań projektu Leonardo da Vinci; SAQ - kwestionariusz samooceny profesjonalnych kompetencji; A self-assessment tool for MPH graduates-results of a pre-test; Utilization of the Leonardo project online public health competence self Assessment questionnaire to evaluate a degree course curriculum; Ocena adekwatności programów nauczania w zdrowiu publicznym w kontekście wyników przprowadzanych badań oczekiwań pracodawców na rynku pracy. Wnioski i rekomendacje; Możliwości transferu narzędzi do samooceny kompetencji na inne kierunki uniwersyteckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza i terapia uczniów- wybrane zagadnienia: Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego; Diagnoza i praca z uczniem zdolnym; Diagnoza i terapia ucznia z ADHD; Diagnoza i terapia ucznia agresywnego; Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami; Diagnoza i praca z uczniem- ofiarą przemocy domowej; 2. Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów: Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów; Rozwijanie asertywności u uczniów; Rozwijanie empatii uczniów; 3. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą: Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą; Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.O koncepcji stosunku pracy i zasadach prawa stosunku pracy: Koncepcja stosunku pracy w pismach Macieja Święcickiego; Fikcja pozaumownych stosunków pracy; Pojęcie pracodawcy w polskim prawie pracy i wynikające z niego problemy praktyczne; Jeszcze o zasadach prawa pracy w rozumieniu art. 300 k.p.; Wpływ społecznej nauki Kościoła katolickiego na kształtowanie się podstawowej zasady prawa do pracy; Wybrane aspekty ujmowania prawa do wypoczynku; 2. Z zagadnień powstania, treści i ustania stosunku pracy w "powszechnym" prawie pracy; 2. Z zagadnień powstania, treści i ustania stosunku pracy w "powszechnym" prawie pracy: Dopuszczalność wykorzystywania danych biometrycznych pracowników i kandydatów do pracy w stosunkach pracy; Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników. Wybrane problemy prawne; Obowiązek poszanowania prywatności pracownika jako warunek legalności monitoringu stosowanego przez pracodawcę; Wybrane aspekty czasu pracy telepracownika; Zastosowanie konstrukcji fikcji w przepisach Kodeksu pracy o wynagrodzeniu gwarancyjnym; Prawo pracownika do wynagrodzenia za przerwy w pracy nadliczbowej; Koncepcje ochrony trwałości stosunku pracy w Stanach Zjednoczonych i Europie; Obowiązki pracodawcy związane z rozwiązywaniem stosunków pracy w przypadku upadłości likwidacyjnej; Roszczenia pracownicze w razie upadłości pracodawcy; Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy; 3. Z zagadnień polityki społecznej: Polityka społeczna a CSR; Regulacje UE w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego; Faktyczne i prawne okoliczności podwyższania i zrównywania wieku emerytalnego; Kryteria oceny konstrukcyjności zmian prawa ingerującego w eksektatywę emerytalną w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego; Subkonto w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych- zagadnienia wybrane; Uprawnienia ojców związane z rodzicielstwem; Zakazy zatrudniania kobiet i modyfikacje warunków pracy w ciąży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XIX Zeszyt 2/2018)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie. 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Scientific examination and valuation of holistic managerial competence; Innovation culture as the basis for innovative environment of the enterprise; Innowacyjne produkty i usługi w polskiej bankowości; Financial risk in the contemporary environment of enterprises; Wdrożenie koncepcji „szczupłego” zarządzania w szkole wyższej; „Rodzinny znaczy godny zaufania” - przedsiębiorstwa rodzinne w opinii polskich konsumentów; Talent jako element potencjału organizacji XXI wieku; Istota kapitału relacyjnego - ujęcie empiryczne oraz dalsze kierunki badań; Big data jako narzędzie zarządzania procesem budowania społeczeństwa idealnego; Wynagrodzenie i zatrudnienie w mikroprzedsiębiorstwach; Integralne oceny równowagi makroekonomicznej na przykładzie polskiej gospodarki; Analiza założeń teorii uwarunkowań sytuacyjnych w kontekście zarządzania projektem europejskim; Change or continuation? Long-term city management on the example of local development strategy of Katowice; Zastosowanie chmury obliczeniowej dla potrzeb systemów BPMS; Chosen aspects of it resources security in sme sector enterprises - results of the research; Koncepcja modelu zagrożenia w systemach ostrzegających organizację; Recenzja książki: D. Martin, J. Schouten, Sustainable Marketing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej