Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(63)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(34)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(55)
Autor
Filipowicz Grzegorz
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Pietrulewicz Bogusław
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baka Łukasz
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczak Andrzej S
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Detyna Beata
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Francik Kamila
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hallada Marek
(1)
Horodeński Ryszard Cz
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Janiga Jan
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Konarski Stanisław
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lodziński Krzysztof
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lęgowicz Aleksandra
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nikodemska Sabina
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Temat
Przydatność zawodowa
(44)
Menedżerowie
(16)
Nauczyciele
(11)
Kadry
(10)
Przywództwo
(7)
Zawód
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(5)
Innowacje
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Praca
(5)
Przedsiębiorstwo
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Zarządzanie kompetencjami
(4)
Kariera
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Organizacja
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Dziecko
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konsumenci
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie
(2)
Negocjacje
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Ocena pracowników
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Assessment center
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Biblioterapia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Development center
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Ekonomiści
(1)
Emerytura
(1)
Etyka biznesu
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Katecheci
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Bieruń (woj. śląskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2018. - 394, [7] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji: 1.1. Kompetencje a kwalifikacje; 1.2. Kompetencje a wartości; 1.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny; 1.4. Kluczowe kompetencje; 1.5. Kompetencje organizacji; 1.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste; 1.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe; 1.8. Profesjogramy/profile stanowisk; 1.9. Role organizacyjne; 1.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty. Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji: 2.1. Wiedza; 2.2. Doświadczenie i praktyczne umiejętności; 2.3. Kreatywność i innowacyjność; 2.4. Samodzielność; 2.5. Odpowiedzialność; 2.6. Przedsiębiorczość; 2.7. Orientacja biznesowa; 2.8. Profesjonalizm; 2.9. Decyzyjność; 2.10. Od formalnej dyscypliny pracy do „5 S”; 2.11. Skuteczność i ekonomiczność – czyli efektywność; 2.12. Komunikacja; 2.13. Współpraca; 2.14. Kompetencje etyczne; 2.15. Inteligencja; 2.16. Kultura i styl; 2.17. Asertywność; 2.18. Niektóre inne kompetencje. Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style: 3.1. Misja przywódców; 3.2. Przywództwo a zarządzanie; 3.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie; 3.4. Przywództwo dzikie – jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)używanie władzy; 3.5. Przywództwo jako służenie; 3.6. Demokracja i przywódcy demokratyczni; 3.7. Autorytaryzm i przywódcy autorytarni; 3.8. Przywódcy charyzmatyczni i transakcyjni; 3.9. Od przewodzenia opartego na przymusie do „przewodzenia bez przewodzenia”; 3.10. Indywidualne style kierowania. Rozdział 4. Wymiary przywództwa: 4.1. Wskazywanie i uzasadnianie celów; 4.2. Określanie zasad i wartości; 4.3. Dobór i wymiana ludzi; 4.4. Budowa zespołów; 4.5. Integrowanie; 4.6. Rozwój zawodowy; 4.7. Inspirowanie i motywowanie; 4.8. Komunikacja; 4.9. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje; 4.10. Reprezentowanie; 4.11. Inne wymiary przywództwa; 4.12. Jak być przywódcą akceptowanym. Rozdział 5. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw: 5.1. Przedsiębiorcy i biznesmeni; 5.2. Menedżerowie i liderzy; 5.3. Kompetencje różnych grup menedżerów; 5.4. Specjaliści, specjaliści wiodący/koordynatorzy, główni specjaliści; 5.5. Pracownicy merytoryczno-wykonawczy; 5.6. Pracownicy operacyjni. Rozdział 6. Zarządzanie kompetencjami w organizacji: 6.1. Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym; 6.2. Podmioty zarządzania kompetencjami w organizacji; 6.3. Wzmacnianie portfeli kluczowych kompetencji; 6.4. Harmonizacja kompetencji oczekiwanych i posiadanych; 6.5. Doskonalenie zawodowe; 6.6. Organizacja ucząca się – wybrane problemy; 6.7. Zarządzanie kompetencjami a ocena; 6.8. Zarządzanie kompetencjami a wynagradzanie. Rozdział 7. Zarządzanie własnymi kompetencjami: 7.1. Self-management w świetle psychologii rozwoju; 7.2. Dobre praktyki związane z rozwojem własnym; 7.3. Meandry i zagrożenia samorozwoju; 7.4. Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?; 7.5. Sztuczna inteligencja – pomocnik i rywal. Uwagi końcowe. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawowe pojęcia i związane z nimi kontrowersje. 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji. 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje. 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych. 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacyjne wyzwania wobec kształcenia na poziomie akademickim: Społeczna rola uniwersytetu: siedlisko rozumu czy szkoła fachowców?; Kompetencje absolwenta szkoły wyższej- model teoretyczny; Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji; Absolwent szkoły wyższej- humanista na rynku pracy; Studia doktoranckie jako element Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Humanistyczny kontekst edukacji akademickiej: Osoba i rozwój. Podejście Gestalt w edukacji akademickiej; Odkrywanie nadziei- wybranej kompetencji pedagogicznego działania; Znaczenie kompetencji autokreacyjnych w procesie kształcenia akademickiego; Kompetencje kluczowe studentów w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kompetencje edukacyjne z perspektywy zarządzania wiedzą; Aksjologiczne aspekty kształcenia studentów w szkole wyższej; Obywatelskość w procesie kształcenia studentów; Kompetencje międzykulturowe absolwenta szkoły wyższej; Kompetencja kreowania zdrowia jako komponent wykształcenia na poziomie wyższym; 3. Nauczycielskie kompetencje: Nauczyciel jako "aktor społeczny"- możliwości teoretycznego wyjaśnienia profesjonalizacji; Różne modele i kategorie przygotowania zawodowego współczesnego nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli- rzeczywistość a oczekiwania; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opinii studentów; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich- przyszłych nauczycieli; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich do współpracy z rodzicami uczniów; 4. Kompetencje zawodowe studentów wybranych kierunków: Wyzwania cywilizacyjne a kompetencje zawodowe studentów pedagogiki- rozważania o pewnym rozdźwięku; Autoedukacja studentów pedagogiki w perspektywie przygotowania do zawodu; Potencjał zawodowy absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej; Ocena jakości kształcenia oraz przygotowania do zawodu pedagoga w opinii absolwentów krakowskich uczelni pedagogicznych; Wiedza o kulturze jako niezbędny komponent edukacji akademickiej pielęgniarek, lekarzy i nauczycieli; Standardy kształcenia dla kierunku lekarskiego w Polsce; Absolwent Wydziału Prawa i jego przyszłość w kontekście projektu zmian ustaw samorządowych radcowskiej i adwokackiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kluczowe znaczenie kompetencji społeczno-psychologicznych we współczesnych koncepcjach i praktyce systemów edukacji ekonomistów i menedżerów. O potrzebie nowej filozofii edukacyjnej. Kompetencje człowieka - tradycja i współczesność. Kompetencje społeczne we współczesnej psychologii i teorii zarządzania. Przegląd wybranych podejść i problemów. Badania nad kompetencjami menedżerów. Przegląd problemów i kierunków. Właściwości psychologiczne i poziom kompetencji społecznych a formy aktywności studentów oraz ich motywacje do edukacji psychologicznej. Synteza badań. Kompetencje społeczne menedżerów i osób bezrobotnych. Własne badania porównawcze z lat 1996-2004. Model kształcenia kompetencji społeczno-psychologicznych u studentów uczelni ekonomiczno-menedżerskich. Wybrane aspekty rozwijania kompetencji społeczno-psychologicznych. Kierunki dalszych badań w zakresie kompetencji społeczno-psychologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy; Nowelizacja Agendy Lizbońskiej; Organizacje uczące się; Strategia ustawicznej edukacji; Nowe wyzwania wobec kadry menedżerskiej; 2. Rodowód kompetentnego kierowania: Nauka o zarządzaniu; Ekonomia i ekonomiki szczegółowe; Nauki o prawie; 3. Kompetencje do pracy z ludźmi: Wyznaczniki kompetencji menedżera; Interakcje z kulturą organizacji; Kompetencje w elastycznych strukturach; Ekonomiczny kontekst kompetencji; Budowanie profilu kompetencji menedżera; 4. Zarządzanie kompetencjami kierownika (menedżera): Kierowanie w organizacji; Kompetencje menedżera jako element kapitału ludzkiego organizacji; Wartość kompetencji kierowniczych jako wielkość kapitału ludzkiego organizacji; Kształtowanie kompetencji menedżera- kierownika; 5. Koncepcje i metody doboru menedżerów: istota i zasady doboru menedżerów; Determinanty doboru typów menedżerów w przedsiębiorstwach; Typy menedżerów w zależności od poziomu kierowania; Typy menedżerów w zależności od stylów kierowania; Determinanty wyboru źródeł rekrutacji określonych typów menedżerów; selekcja kandydatów na menedżerów; 6. Szkolenie i doskonalenie zawodowe: Proces doskonalenia zawodowego w firmie; Szkolenie i doskonalenie menedżerów; Funkcje i zadania edukacyjne komórek kadrowych; Kształcenie i szkolenie zawodowe w świetle zaleceń UE; Kształcenie i szkolenie w przepisach prawa; 7. Organizacja pracy własnej menedżera: Przyczyny niesprawności w organizacji pracy menedżerów; Uwarunkowania efektywności pracy własnej menedżera; Czas i priorytety działania menedżera; 8. Menedżerowie w zarządzaniu zasobami ludzkimi- kontekst aksjologiczny: Pojecie wartości; Wartości kierownicze; Badanie wartości poprzez niekompetencje zagrażające zarządzaniu zasobami ludzkimi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
1. Wiedza i organizacyjne uczenie się: Wiedza czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw; Proces organizacyjnego uczenia się jako czynnik rozwoju organizacji; Organizacja ucząca się wzorcem współczesnego przedsiębiorstwa; Funkcje kierownicze; 2. Kompetencje pracownicze a rozwój organizacji: Istota i komponenty kompetencji pracowniczych; Kluczowe kompetencje organizacji źródłem przewagi konkurencyjnej; Kompetencje pracownicze determinantą kapitału intelektualnego organizacji; Kompetencje menedżerskie czynnikiem rozwoju organizacji; Metody i techniki kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się; 3. Kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się: Formułowanie funkcji kompetencji pracowniczych; Metodologiczne aspekty kształtowanie kompetencji; Szkolenia off-the-job w organizacji uczącej się; Zmienne sterowanie procesami rozwoju kompetencji; Metoda oceny kompetencji pracowniczych w oparciu o logikę zbiorów rozmytych; Scenariusze doskonalenia kompetencji pracowniczych; Instrumenty stymulujące zarządzania wiedzą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształcenie i kwalifikacje zawodowe w teoriach naukowych, 2. Umiejętności i kwalifikacje zawodowe, 3. Pięcioczynnikowa koncepcja rozwoju kwalifikacji zawodowych, 4. Metodologiczne założenia badań własnych, 5. Wartościowania kwalifikacji zawodowych przez uczniów kończących szkołę zawodową, 6. Kwalifikacje zawodowe uczniów kończących szkołę zawodową w świetle wyników badań, 7. Cząstowe zdobywanie kwalifiakcji zawodowych w świetle wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. CZĘŚĆ I STUDIUM TEORETYCZNE. Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY DEFINICJI I POJĘĆ: 1.1. Menedżer vs przywódca - przegląd pojęć; 1.2. Spory i kontrowersje wokół badań nad przywództwem; 1.3. Zmieniające się problemy w zarządzaniu, czyli o tym, jak menedżer stawał się przywódcą. Rozdział 2. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY TEORII - WĄTKI HISTORYCZNE I WSPÓŁCZESNE: 2.1. Teorie cech; 2.1.1. Współczesne spojrzenie na cechy w zarządzaniu; 2.2. Teorie zachowań; 2.2.1. Badania na Uniwersytecie Ohio; 2.2.2. Badania na Uniwersytecie Michigan; 2.2.3. Siatka kierownicza; 2.3. Teorie sytuacyjne; 2.3.1. Teoria ścieżki i celu; 2.3.2. Teoria przywództwa sytuacyjnego Herseya i Blanchatda; 2.3.3. Teoria substytutów przywództwa; 2.3.4. Teoria decyzji normatywnej; 2.3.5. Sytuacyjna teoria przywództwa Fiedlera; 2.3.6. Teoria LMX; 2.3.7. Teoria zasobów poznawczych; 2.4. Przywództwo transformacyjne i charyzmatyczne; 2.4.1. Teoria charyzmatycznego przywództwa House‘a; 2.4.2. Teoria charyzmy Congera i Kanungo; 2.4.3. Teoria przywództwa transformacyjnego Burnsa; 2.4.4. Teoria przywództwa transformacyjnego Bassa; 2.5. Inne współczesne koncepcje przywództwa; 2.5.1. Przywództwo rozproszone; 2.5.2. Przywództwo autentyczne; 2.5.3. Teoria ograniczonego przywództwa Koźmińskiego. Rozdział 3. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY ROZWOJU W ORGANIZACJI: 3.1. Rodzaje szczebli menedżerskich w organizacji, typy autorytetów oraz rola doświadczenia zawodowego; 3.2. Rozwój menedżerski. Rozdział 4. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA: 4.1. Skuteczne przywództwo - kryteria oceny; 4.2. Cechy i zachowania a skuteczne przywództwo; 4.3. Zachowania menedżera; 4.3.1. Związek zachowań i cech a skuteczność; 4.3.2. Zachowania lidera a teorie sytuacyjne. Rozdział 5. PRZYWÓDZTWO Z PERSPEKTYWY KOMPETENCJI LIDERSKICH I MENEDŻERSKICH: 5.1. Kompetencje - definicja pojęcia; 5.2. Ocena kompetencji w organizacji; 5.3. Kompetencje menedżera i lidera; 5.3.1. Kompetencje przywódcze wg Koźmińskiego. CZĘŚĆ II STUDIUM EMPIRYCZNE. BADANIA WŁASNE. Rozdział 6. WCZEŚNIEJSZE BADANIA AUTORKI. KOMPETENCJE MENEDŻERÓW A ZDOLNOŚCI I CECHY OSOBOWOŚCI: 6.1. Związek zdolności oraz kompetencji menedżerskich; 6.2. Związek cech osobowości i kompetencji menedżerskich oraz liderskich. Rozdział 7. BADANIE WŁAŚCIWE. KOMPETENCJE LIDERA I MENEDŻERA: 7.1. Metody i przebieg badania; 7.2. Wyniki. Rozdział 8. IMPLIKACJE TEORETYCZNE: 8.1. Wnioski z badań wcześniejszych; 8.2. Wnioski z badań właściwych. Rozdział 9. IMPLIKACJE PRAKTYCZNE. Rozdział 10. IMPLIKACJE DO DALSZYCH BADAŃ. Podziękowania. Bibliografia. Aneks 1. Aneks 2. Aneks 3. Aneks 4. Aneks 5. Aneks 6. Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw wysokich technologii: 1.1. Pojęcie i cechy przedsiębiorstw wysokich technologii; 1.2. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw wysokich technologii; 1.3. Analiza sektora wysokich technologii. 2. Kompetencje kadry kierowniczej: 2.1. Istota i swoistość kompetencji kadry kierowniczej; 2.2. Klasyfikacja kompetencji kadry kierowniczej; 2.3. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej. 3. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii: 3.1. Determinanty wykorzystania potencjału przedsiębiorstw wysokich technologii przez kadrę kierowniczą; 3.2. Zbiór kluczowych kompetencji kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 3.3. Kluczowe umiejętności i postawy kadry kierowniczej – wyniki badań pilotażowych. 4. Luka kompetencyjna kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii: 4.1. Organizacja postępowania badawczego; 4.2. Charakterystyka próby badawczej; 4.3. Analiza kluczowych kompetencji kadry kierowniczej: 4.3.1. Wykształcenie kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.2. Doświadczenie kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.3. Umiejętności kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.4. Postawy kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.4. Model analizy luki kompetencyjnej kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii. Załączniki: 1. Dyspozycje do wywiadu; 2. Kwestionariusz ankiety do badań eksperckich w zakresie wyceny cech; 3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody eksperta na upublicznienie nazwiska w publikacji naukowej; 4. Zbiór kluczowych umiejętności i postaw kadry kierowniczej; 5. Porównanie średnich ważności czynników wpływających na możliwości wykorzystania potencjału zmiennych opisujących przedsiębiorstwa wysokich technologii dla wpływu osób zarządzających – graniczny poziom istotności (p) dla wyników testy t-Studenta ma porównanie dwóch średnich; 6. Kwestionariusz ankiety (badania pilotażowe); 7. Zestawienie organizacji wylosowanych do badań pilotażowych; 8. Podział kluczowych kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii z uwzględnieniem kluczowych umiejętności i kluczowych postaw (uzupełniony o stwierdzenia do badań pilotażowych); 8a. Podział kluczowych kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii z uwzględnieniem kluczowych umiejętności i kluczowych postaw (układ stwierdzeń po analizie dyskryminacyjnej); 9. Podział sektora wysokiej techniki zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności; 10. Kwestionariusz ankiety; 11. Kwestionariusz ankiety (samoocena); 12. Podziękowanie za udział w badaniach naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane modele zachowań kierowcy; Starsi kierowcy; Praktyka psychologiczna badań kierowców seniorów; Cel badań; Metoda badań; Wyniki badań; Podsumowanie i interpretacja wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Personel & Zarządzanie / INFOR)
Zawiera: Wprowadzenie. 1. Jakich liderów i menedżerów potrzebują organizacje?: Rola menedżera i lidera; Potencjał zawodowy menedżera i lidera; Możliwości rozwoju. 2. Profile kompetencji liderów i menedżerów: Wybierane kompetencje; Wskazanie poziomu pożądanego kompetencji; Jak widzą to inni? 3. Ocena/diagnoza (własnych) kompetencji: Na czym polega ocena kompetencji?; Źródła oceny; Metody oceny kompetencji. 4. Rozwój kompetencji menedżera i lidera – wyniki badań: Analiza uzyskanych wyników; Porównanie wyników menedżerów i liderów; Podstawowe wnioski. 5. Jak rozwijać własne kompetencje?: Nowe zadania; Informacje zwrotne od współpracowników; Szkolenia i inne formy edukacyjne; Coaching i mentoring; Uczenie innych – dzielenie się własną wiedzą i doświadczeniami. 6. Kształtowanie własnej kariery: Jak warto myśleć o karierze?; Osobista mapa kariery. 7. Wskazówki rozwojowe dla określonych kompetencji: Planowanie i organizowanie; Delegowanie; Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem; Zarządzanie sobą; Podejmowanie decyzji; Dążenie do rezultatów; Budowanie zespołów; Wywieranie wpływu; Innowacyjność i elastyczność. Polecana literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC|DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 357, [3] s. : il., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wyjaśnienie pojęć; 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji; 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje; 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw; 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji; 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja roli czynnika ludzkiego organizacji; 2. Klasyczne ujęcia kompetencji pracowniczych; 3. Podstawy metodyczne badania kompetencji; 4. Samoorganizacja; 5. Współczesne ujęcia kompetencji pracowniczych; 6. Kompetencje pracownicze a kapitał intelektualny; 7. Kierowanie pracownikami we współczesnej organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach)
1. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych, 2. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w gimnazjach, 3. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach ponadgimnazjalnych, 4. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach lub placówkach specjalnych, 5. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela języków obcych w poszczególnych typach szkół, 6. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela religii w poszczególnych typach szkół, 7. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela bibliotekarza w poszczególnych typach szkół, 8. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska psychologa, logopedy i pedagoga szkolnego w poszczególnych typach szkół.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie pedagogiczne: Umiejętności konstruowania programów kształcenia w przygotowaniu zawodowym nauczycieli; Praktyki jako istotna forma przygotowania zawodowego absolwentów w kontekście przemian rynku pracy; Nauczyciele między indywidualizacją a integracją; Studenci kierunków nauczycielskich wobec nowych zadań edukacyjnych; Kształcenie i zatrudnienie pedagogów specjalnych- wielowątkowość zagadnienia; Nauczyciel przedmiotów zawodowych a wymagania rynku pracy; 2. Plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych: Aspiracje i plany zawodowe studentów pedagogiki KUL w kontekście czynników wspomagających wejście na rynek pracy; Aspiracje i plany zawodowe młodzieży akademickiej w Polsce na przykładzie studentów geografii; 3. Młodzi pedagodzy na rynku pracy: Adaptacja zawodowa młodych pedagogów; Kompetencje społeczne kandydatów do zawodu pracownika socjalnego; Rynek pracy i wartość pracy w opiniach studentów; Przygotowanie zawodowe absolwentów studiów wyższych do wymagań stawianych przez współczesne organizacje; Kompetencje społeczno-emocjonalne absolwentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych; Postrzeganie wychowawcy świetlicy profilaktyczno-wychowawczej przez wychowanków- młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji; 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji; 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników; 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych; 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego; 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej