Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(17)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(27)
Autor
Dambach Karl E
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Walc Wiesława
(2)
Wawrzyniak Joanna
(2)
Bidziński Andrzej
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Burczyk Irena
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Coyne Iain
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Filion Lorraine
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gebauer Karl
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
James Richard K
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Krahe Barbara
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malinow Anna
(1)
Malinowski Jan A
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Monks Claire P
(1)
Musialska Kinga
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Plichta Piotr
(1)
Prościak Beata
(1)
Rigby Ken
(1)
Skibska Joanna
(1)
Solak Adam
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Urban Bronisław
(1)
Waluś Roman
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Wołosik Anna
(1)
Zandecki Aleksander
(1)
Łuczeczko Paweł
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(18)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Przemoc w szkole
(31)
Agresywność
(14)
Przemoc w rodzinie
(9)
Przemoc
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko maltretowane
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Samobójstwo
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Rodzice
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Cierpienie
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Handel ludźmi
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Korupcja
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kryzys
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Medycyna
(1)
Mobbing
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ofiary katastrof i wypadków
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Policja
(1)
Prawa dziecka
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przestępczość
(1)
Prześladowanie w miejscy pracy
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Stopa życiowa
(1)
Stres
(1)
Terroryzm
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Urazy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wagary
(1)
Wiktymologia
(1)
Więziennictwo
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wypadki
(1)
Wypadki drogowe
(1)
Wypadki przy pracy
(1)
Zakładnicy
(1)
Zapobieganie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zgwałcenie
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Przemoc w społeczeństwie. Wybrane aspekty socjologiczne, 3. Niektóre uwarunkowania przemocy w Polsce. Aspekty socjologiczne, 4. Przemoc jako zjawisko społeczne, 5. Przemoc jako problem społeczny XXI wieku - analiza socjologiczna, 6. Kulturowo - społeczna "płeć" agresji. Perspektywa pedagogiczna, 7. Mobbing. Niektóre aspekty socjologiczne, 8. Mobbing jako forma przemocy. Społeczne tło występowania zjawiska w Polsce, 9. Przemoc w miejscu pracy, 10. Zespół dziecka potrząsanego (Shaken Baby Syndrome) jako jedna z form przemocy w rodzinie, 11. Wpływ postaw rodzicielskich na zachowania agresywne dzieci, 12.Poziom agresji wychowanków domów dziecka z doświadczeniem przemocy w rodzinie (komunikat z badań), 13. Proces formowania się osobowości osób wywodzących się z rodzin patologicznych. Socjologiczna charakterystyka badań., 14. Nauczyciel wobec zjawiska przemocy psychicznej w klasie szkolnej, 15. Działania WODN wspierające nauczyciela w pracy nad agresją, 16. Patologia społeczna i przemoc nieletnich. Wybrane aspekty socjologiczne, 17. Zjawisko agresji i przemocy w szkole a poziom edukacji, 18. Diagnoza agresji i przemocy wśród młodzieży liceum ogólnokształcącego - raport z badań przeprowadzonych w LO w Sieradzu, 19. Agresja w szkole podstawowej i gimnazjum. Wybrane aspekty socjologiczne, 20. Przemoc w szkole zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa uczniów, 21. Projekt tematów wychowania antynarkotykowego w programach nauczania I stopnia w szkołach podstawowych w Czechach i na Słowacji, 22. Obrazy przemocy w komiksach, 23. Przestępczość w sieci i jej wpływ na młodego człowieka. Wybrane aspekty socjologiczne, 24. Stowarzyszenie 'Azyl" Na Rzecz Pomocy Kobietom i Dzieciom Ofiarom Przemocy, 25. Przemoc w starości, 26. Zjawisko przemocy wśród żołnierzy zasadniczej służby wojskowej. Wybrane zagadnienia socjologiczne, 27. Formalne członkostwo a rzeczywiste uczestnictwo społeczne - problem marginalizacji społecznej, 28. Mediacje jako procedura umożliwiającą redukowanie przemocy i zachowań agresywnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przyczyny agresji i przemocy w szkole: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynależność do subkultur młodzieżowych; "Lawina bieg do tego zmienia,/ Po jakich toczy się kamieniach" Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym; Rozpoznanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. 2. Percepcja zjawisk agresji i przemocy: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji; Przemoc w pomorskich gimnazjach; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczonej przez nią przemocy w szkole; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. 3. Typy i formy agresji i przemocy w szkole: "Fala w szkole?" Sprawcy, ofiary, motywy; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych; Uwarunkowania agresji wśród młodzieży akademickiej; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej . 4. Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie, Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu i agresji w szkole; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. 5. Sposoby przeciwdziałania szkolnej agresji i przemocy: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole; Zachowania agresywne wśród dzieci i młodzieży. Praktyczne szkolna w Internecie; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane?, 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?, 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości, 4. Dać czy nie dać klapsa?, 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu, 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy?, 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole, 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele?, 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
CD 1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?
CD 2. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości ; Dać czy nie dać klapsa? ; Przekazywanie zdrowego podejścia do sukcesu.
CD 3 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole?
CD 4 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? ; W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Ogólna charakterystyka mobbingu; 2. Mobbing z perspektywy; 3. Zakres i uwarunkowania lobbing; 4. Metodologia badań własnych; 5. Mobbing wśród nauczycieli. Wyniki badań własnych; 6. Rekomendacje antymobingowe dla środowiska nauczycielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Rozdział 1: Wprowadzenie. Rozdział 2: Zmartwienia rodziców. Rozdział 3: Istota przemocy szkolnej. Rozdział 4: Badania nad przemocą szkolną. Rozdział 5: Wasze dzieci w szkole. Rozdział 6: Informowanie. Rozdział 7: Świadkowie. Rozdział 8: Wchowanie a prawidłowy rozwój dziecka. Rozdział 9: Rodzice jako nauczyciele życia. Rozdział 10: Rodzice pomagają dzieciom, które zetknęły się z przemocą. Rozdział 11: Jak dobre szkoły radzą sobie z przemocą. Rozdział 12: Wybrane pytania i odpowiedzi. Załącznik 1: Diagram dłoni - pomoc dla najmłodszych uczniów. Załącznik 2: Metody intewencji w przypadkach znęcania się. Załącznik 3: Wskazówki dotyczące szkolnych strategii przeciwdziałania przemocy. Załącznik 4: Wskazówki dotyczące przeciwdziałąnia przemocy elektronicznej. Załącznik 5: Przeciwdziałanie przemocy w programach szkolnych. Załącznik 6: Kwestionariusz do oceny poziomu przemocy. Załącznik 7: Programy i metody przeciwdziałania przemocy. Załącznik 8: Przydatne strony internetowe poświęcone przemocy w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
1. osobowość a zachowania agresywne; 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja; 3. Odrzucenie rówieśnicze 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego; 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja i reforma)
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną, 2. Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo-wychowawcza, 3. Pedagogika rodziny i wychowanie rodzinne, 4. Więzi społeczne w rodzinie, 5. Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych, 6. Pedagogiczna typologizacja rodzin, 7. Rodzina a start społeczny i edukacyjny młodych pokoleń, 8. Stosunki rodziny i szkoły. Integracja i syntonia, 9. Funkcja opiekuńcza współczesnej rodziny polskiej,10. Zagadnienia przemocy wobec dziecka w rodzinie, 11. Warunki wychowawcze bliźniąt w rodzinie, 12. Dziecko w rodzinie ryzyka - zagrożenia socjalne, 13. Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia, 14. Mozaikowość i koloryt współczesnej rodziny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Prawa dziecka w teorii pedagogicznej i praktyce wychowawczej: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka. Część II: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli; Prawa ucznia we współczesnej szkole; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej. Część III: Prawa dziecka w systemie opieki. Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań); Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka; Prawa dziecka w opiniach wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. Część IV: Dzieci o specyficznych potrzebach i ich prawa. Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju. Scenariusze zajęć dotyczących praw dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Możliwości zapobiegania i radzenia sobie z przemocą rówieśniczą, w którą zaangażowani są uczniowie z niepełnosprawnościami i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 1.2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.3. Agresja elektroniczna i cyberbullying; 1.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a przemoc rówieśnicza - wybrane aspekty zapobiegania i interwencji; 1.5. Ogólne zasady w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych; 1.6. Szkoły wobec zaangażowania uczniów z SPE w przemoc rówieśniczą - specyfika działań profilaktycznych i zaradczych realizowanych na poziomie instytucjonalnym; 1.7. Wybrane typy specjalnych potrzeb edukacyjnych w kontekście ryzyka zaangażowania w agresję rówieśniczą; 1.8. Działania nauczyciela ukierunkowane na jednostkę z SPE. 2. Specyfika pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna - aspekty definicyjno-klasyfikacyjne; 2.2. Charakterystyka rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; 2.3. Autyzm - terminologia; 2.4. Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD); 2.5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie towarzyszące zaburzeniom ze spektrum autyzmu; 2.6. Diagnoza ułatwiająca konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; 2.7. Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.8. Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.9. Pomoc rodzinie ze strony szkoły - współpraca dla dobra dziecka. 3. Edukacja uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu: 3.1. Zmiany w obszarze regulacji prawnych dotyczące uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Formy kształcenia uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.3. Wybrane pojęcia dotyczące zróżnicowanej grupy osób z uszkodzonym słuchem; 3.4. Przyczyny i konsekwencje uszkodzenia zmysłu słuchu; 3.5. Uwarunkowania psychofizyczne dziecka z uszkodzonym zmysłem słuchu; 3.6. Metody wykorzystywane w komunikacji z uczniem z uszkodzonym słuchem; 3.7. Wspomaganie dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole; 3.8. Metody nauczania uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu. 4. Uczeń z niepełnosprawnością wzrokową w szkole ogólnodostępnej: 4.1. Kształcenie segregacyjne i integracyjne w Polsce w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością wzrokową; 4.2. Uwarunkowania wzajemnych postaw osób widzących i niepełnosprawnych wzrokowo; 4.3. Specjalne potrzeby osób niewidomych i słabowidzących w kontekście edukacji i możliwości ich zaspokajania. 5. Wspieranie i edukacja dziecka z choroba przewlekłą: 5.2. Modele choroby przewlekłej; 5.3. Choroba przewlekła jako sytuacja trudna; 5.4. Wsparcie dzieci przewlekle chorych; 5.5. Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. 6. Nauczanie dziecka z niepełnosprawnością ruchową: 6.1. Podstawowe jednostki chorobowe powodujące niepełnosprawność ruchową; 6.2. Specyfika nauczania dziecka z niepełnosprawnością ruchową; 6.3. Dobór właściwego stanowiska pracy; 6.4. Dostosowanie programu i pomocy dydaktycznych; 6.5. Wspieranie porozumiewania się - alternatywne formy komunikacji; 6.6. Współpraca z rodzicami ucznia niepełnosprawnego ruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wokół problemu napastowania seksualnego; 2. Wymiary seksualnego napastowania; 3. Różne formy napastowania seksualnego; 4. Szkolny program przeciwdziałania przemocy seksualnej w relacjach rówieśniczych; 5. Prawo- wybrane przepisy dotyczące równouprawnienia płci, molestowania seksualnego w pracy i przemocy; 6. Scenariusze zajęć dla młodzieży do programu profilaktycznego dotyczącego przemocy ze względu na płeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Świadomość ekologiczna wyzwaniem dla edukacji, 2. Wpływ hierarchii wartości na formowanie postaw ekologicznych w rodzinie, 3. Młodzi konsumenci "cooltury", 4. Dorośli wobec zła wśród dzieci i młodzieży, 5. Postawy moralne młodzieży wobec zachowań dewiacyjnych, 6. Zachowania samobójcze młodzieży i jej stosunek do kary śmierci, 7. wybrane problemy przestrzegania norm prawnych przez młodzież w ujęciu pedagogicznym, 8. Dzieci i młodzież szkolna w kręgu przemocy, 9. młodzież a narkotyki - charakterystyka osób podejmujących terapię, 10. Dostosowanie wymagań szkolnych a zaspokajanie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów, 11. Prawne i społeczno-edukacyjne zakresy działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku szkolnym, 12. Szkolne zadania z zakresu promocji zdrowia a ogólnopedagogiczne kompetencje nauczycieli do ich podejmowania, 13. Jak usamodzielnić "dziecko" z dzieckiem? Program usamodzielniania niepełnoletniej matki z dzieckiem w świetle idei i praw, 14. Charakterystyka porównawcza wybranych cech osobowości młodocianych matek i uczenni liceum ogólnokształcącego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wychowawcza funkcja szkoły; 2. Trudności wychowawcze w szkole; 3. Niezgrana klasa; 4. Niezdyscyplinowana klasa; 5. Skonfliktowana klasa; 6. Agresja i przemoc w klasie; 7. Nadmierna rywalizacja w klasie; 8. Klasa mało aktywna; 9. Niska motywacja do nauki; 10. Ściąganie; 11. Niepowodzenia w szkole; 12. Uczeń drugoroczny w klasie; 13. Wagary uczniowskie; 14. Mobbing elektroniczny; 15. W powodzi „komórek”; 16. Uczniowie różniący się kulturowo i językowo w klasie szkolnej; 17. Trudne relacje z rodzicami uczniów oraz pomiędzy nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiktymologia / Brunon Hołyst. - Wyd. 3 zm. i poszerz. - Warszawa : LexisNexis Wydaw. Prawnicze, 2006. - 1271, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Zawiera: 1. Zagadnienia wstępne: Pojęcie i zakres wiktymologii; Wiktymologia – między mitem a nauką; Ogólna klasyfikacja zagrożeń; Czynniki kształtujące potencjał wiktymogenny i podatność wiktymizacyjna; O nowy paradygmat wiktymologii kryminalnej. 2. Wybrane zagadnienia metodologii i badań wiktymologicznych: Uwagi wstępne; Operacjonalizacja pojęcia osoby wiktymnej; Normalizacja, czyli tworzenie norm; Klasyfikacja Fattaha; Zmienne i relacje między nimi; Pytania identyfikujące; Rzetelność i trafność wskaźników; Zarys zaawansowanych metod analizy statystycznej. 3. Wiktymologia społeczna: Warunki życia w naturalnym środowisku; Choroby cywilizacyjne; Kondycja materialna polskiego społeczeństwa; Bezrobocie jako czynnik wiktymizacyjny w skali makrospołecznej; Kształtowanie postaw antywiktymizacyjnych w ruchu drogowym; Samobójstwo – ekstremalna forma autowiktymizacji; Wypadki przy pracy; Utonięcia w Polsce i na świecie; Zachowania kompulsywne; Patologizacja rodziny; Wiktymizacja klienta w handlu i usługach; Wiktymogenne aspekty budownictwa mieszkaniowego i osiedlowego; Subkultura blokersów; Wiktymologiczne aspekty rozwoju nowych technologii; Problemy wiktymizacji w medycynie; Przemoc w szkole; „Fala” w wojsku; Agresja i przemoc w sporcie; Manipulacyjne działania sekt religijnych; Wiktymologiczne aspekty mobbingu; Wiktymollogiczne implikacje wypalenia emocjonalnego; Wiktymizacja ludzi w starszym wieku; Wiktymizacja osób niepełnosprawnych; Wiktymizacja osób społecznie zmarginalizowanych; Cybernetyczne molestowanie – technologia nienawiści; Wiktymizacja osób cierpiących na zespół stresu pourazowego; Ofiary kultu pięknego ciała we współczesnym świecie. 4. Wiktymologia kryminalna: Ogólne zagadnienia wiktymizacji kryminalnej; Zakres i skutki wiktymizacji kryminalnej; Nowy model ofiary przestępstwa; Związki ofiary ze sprawcą przestępstwa; Ofiara sprawcą przestępstwa; Strach przed przestępczością; Wiktymizacyjne aspekty przestępczości terrorystycznej; Przestępczość narkotykowa; Handel żywym towarem; Nadużycie władzy; Seksualne nadużycia wobec dzieci; Korupcja; Ochrona przed fałszerstwami dokumentów; Wiktymologia zachowań nieumyślnych; Policja wobec etnicznych i rasowych mniejszości; Policjanci jako ofiary postaw agresywnych; Mediacja między ofiarą a sprawcą przestępstwa; Wiktymologia penitencjarna; System pomocy ofiarom przestępstw. 5. Opinie Polaków o współczesnych zagrożeniach dla kraju i obywateli: Metodologia badań; Świadomość występowania zagrożeń wśród Polaków i przewidywane kierunki ich zmian; Źródła zagrożeń; Wpływ cech respondentów na wskazywanie źródła największych zagrożeń; Kierunki zmian zachowań przestępczych i negatywnych zjawisk społecznych; Źródła pomocy w odczuciu respondentów; Kontrola nad zagrożeniami; Wpływ środków masowego przekazu na ograniczanie zagrożeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Książka stanowi kompendium wiedzy o dużych walorach dydaktycznych, które mogą być wykorzystane w kształceniu pracowników socjalnych czy mediatorów (zwłaszcza rodzinnych, również szkolnych). Niesie także wiele akcentów o charakterze teoretycznym, pogłębiających ukierunkowanie lektur i kompetencji w procesie rozwijania świadomości metodologicznej i refleksyjności praktyków w obszarze zawodów społeczno-pedagogicznych. Szczególnym walorem związanym z analizami zawartymi w książce są interdyscyplinarne odniesienia formułowanych przesłanek. Widoczna jest tu perspektywa prawna, psychospołeczna czy psychologiczna. Zawarto w niej również przykłady praktyk w prowadzeniu mediacji (zwłaszcza mediacji rodzinnej). Teksty są przygotowane przez wysokiej klasy praktyków − mediatorów kanadyjskich, francuskich, belgijskich. Ich usytuowanie w strukturze książki zostało tak skonfigurowane, aby dać możliwość powrotu do tego samego problemu, który był omawiany wcześniej przez innego autora i tym samym pokazać, jak u różnych autorów odnajduje się bardzo podobne perspektywy teoretyczne, odniesienia, które stanowią o specyficznej i już bardzo spójnej koncepcji podejść mediacyjnych.
W swoim przekroju książka stanowi istotne novum, może zarówno pełnić rolę podręcznika akademickiego, jak i stanowić aktualne odniesienie do badań i dalszych studiów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidulanym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego „ukrytego” zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków. Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice maja trudnosć z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt. Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej