Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(1)
Autor
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Temat
Przemoc w rodzinie
(3)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dychawica oskrzelowa
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Młodzież
(1)
Pedagogika
(1)
Policjanci
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Psychofizjologia
(1)
Raport z badań
(1)
Rodzina
(1)
Socjometria
(1)
Stres pourazowy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Służba zdrowia
(1)
Temperament
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
I. Podstawy diagnozy psychopedagogicznej 1. Diagnoza psychopedagogiczna - ogólne założenia teoretyczne 2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego 3. Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice II. Główne obszary diagnozy psychopedagogicznej - założenia teoretyczne i rozwiązania metodologiczne 1. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny - założenia teoretyczne 2. Wybrane koncepcje i środki diagnozy rodziny 3. Diagnoza niektórych problemów funkcjonowania rodziny jako środowiska wychowawczego - przemoc i zaniedbywanie dzieci 4. Sytuacja szkolna jako przedmiot diagnozy psychopedagogicznej 5. Diagnoza dojrzałości szkolnej jako podstawa prognozy funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 6. Diagnoza funkcjonowania dziecka w szkole 7. Diagnoza dysleksji rozwojowej jako postawa prognozy trudności w uczeniu się - model psychopedagogiczny 8. Odmowa chodzenia do szkoły jako zaburzenie funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 9. Błąd wychowawczy jako kategoria diagnozy sytuacji szkolnej i jakości środowiska rodzinnego 10. Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej 11. Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia - Etologia - Genetyka. Tom 14. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2006. - 159 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Psychologia - Etologia - Genetyka / Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwer. Warszawskiego ; red. nacz. Włodzimierz Oniszczenko ISSN 1508-583X ; Tom 14)
Kryteria oceny zwierzęcych modeli zaburzenia po stresie traumatycznym (PTSD). Biologiczne korelaty i uwarunkowania chronotypu. Przemoc w dzieciństwie a ryzyko nadużywania substancji psychoaktywnych w okresie adolescencji i dorosłości z perspektywy traumatologii rozwojowej. Zakotowa arytmia oddechowa w przebiegu depresji. Dominujący styl afektywny a sprawność różnicowania ekspresji mimicznych emocji. Cechy temperamentu jako zasoby indywidualne w radzeniu sobie ze stresem przez licealistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Przemoc w rodzinie jako zjawisko patologii społecznej; 1.1. Definicja i rodzaje przemocy. Przemoc a agresja; 1.1.1. Agresja i przemoc w ujęciu psychologii; 1.2. Pojęcie patologii społecznej w relacji do innych terminów; 1.3. Zjawisko przemocy w rodzinie; 1.3.1. Definicja przemocy w rodzinie; 1.3.2. Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemocy w rodzinie; 1.3.3. Przemoc wobec dziecka; 1.3.4. Rozmiary zjawiska przemocy wewnątrzrodzinnej i stosowanych środków zapobiegawczych; 1.3.5. Przemoc domowa w świetle Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i polskiego orzecznictwa sądowego; 2. Wybrane przestępstwa współistniejące z przemocą w rodzinie; 2.1. Przestępstwo znęcania się; 2.2. Przestępstwo zgwałcenia; 2.3. Zabójstwo w rodzinie; 2.4. Przestępstwa czynów lubieżnych dokonywanych na nieletnich; 3. Sprawcy przemocy domowej; 4. Ofiary przemocy domowej; 5. Policjanci wobec przemocy w rodzinie; 5.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne; 5.2. Analiza wyników badań; 5.2.1. Dane demograficzne badanych; 5.2.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocyw rodzinie; 5.2.3. Możliwości obrony ofiar przed przemocą w rodzinie; 5.3. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród policjantów; 6. Pracownicy służby zdrowia wobec przemocy w rodzinie; 6.1. Ogólne dane dotyczące badanych; 6.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocy w rodzinie; 6.3. Sposób działania badanych wobec ujawnionej przemocy w rodzinie; 6.4. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników służby zdrowia; 6.5. Skuteczność szkolenia z zakresu zjawiska przemocy w rodzinie adresowanego do pracowników służby zdrowia. Prezentacja wyników badań ankietowych; 7. Badania dotyczące zjawiska przemocy w rodzinie wśród wybranej grupy sprawców zabójstw; 7.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne; 7.2. Zastosowane techniki i narzędzia badawcze; 7.2.1. Inwentarz Osobowości H.J. Eysencka w autoryzowanej adaptacji M. Choynowskiego; 7.2.2. Kwestionariusz Osobowy opracowany w Zakładzie Psychologii Sądowej Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie; 7.2.3. Analiza akt sądowych; 7.3. Analiza wyników badań; 7.4. Weryfikacja przyjętych hipotez; 8. Zagadnienia diagnostyczne, interwencyjne i psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie; 8.1. Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinie; 8.2. Wybrane zagadnienia interwencyjne w sprawach przemocy w rodzinie; 8.2.1. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – zatrzymanie; 8.2.2. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – warunkowy dozór Policji; 8.2.3. Leczenie odwykowe sprawców przemocy domowej w rodzinie nadużywających alkoholu według ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi; 8.3. Zagadnienia psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej