Form of Work
Książki
(43)
Status
only on-site
(33)
available
(22)
unknown
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(35)
Author
Dambach Karl E
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Badura-Madej Wanda
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Francuz Piotr
(1)
Franken Robert E
(1)
Gebauer Karl
(1)
Gierlińska Anna
(1)
Gilchrist Mary
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Gulla Bożena
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
James Richard K
(1)
Karwat Mirosław
(1)
Krahe Barbara
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lankamer Agata
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Liberska Hanna
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malinow Anna
(1)
Malinowski Jan A
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Miller Alice
(1)
Miller Arthur G
(1)
Minga Urszula
(1)
Mossakowska Małgorzata
(1)
Musialska Kinga
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Reder Violetta
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rode Danuta
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Szluz Beata
(1)
Ulfik Iwona
(1)
Ulfik-Jaworska Iwona
(1)
Urban Bronisław
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka
(1)
Więcek Andrzej
(1)
Wołosik Anna
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Zandecki Aleksander
(1)
Year
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(27)
Country
Poland
(43)
Language
Polish
(43)
Subject
Przemoc w rodzinie
(21)
Przemoc w szkole
(17)
Przemoc
(14)
Agresywność
(11)
Dziecko maltretowane
(7)
Dziecko
(6)
Uczniowie
(6)
Prześladowanie w miejscu pracy
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Cyberprzemoc
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Internet
(3)
Młodzież
(3)
Nałóg
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Rodzina
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Gry komputerowe
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczyciele
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Przestępcy
(2)
Samobójstwo
(2)
Stres
(2)
Uczucia
(2)
Zarządzanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Cierpienie
(1)
Dobro
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Gniew
(1)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kara cielesna
(1)
Konflikt
(1)
Kryzys
(1)
Kłamstwo
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Motywacja
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Odżywianie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka nad dzieckiem
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Perswazja
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Popęd płciowy
(1)
Prawa dziecka
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przemoc kobiet wobec mężczyzn
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Prześladowanie w miejscy pracy
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia sądowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Sen
(1)
Socjotechnika
(1)
Starzenie sie społeczeństwa
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Telewizja
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Twórczość
(1)
Uraz psychiczny u dzieci
(1)
Urazy
(1)
Wychowanie
(1)
Zakładnicy
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zgwałcenie
(1)
Zniewaga
(1)
Zło
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Żałoba
(1)
Subject: time
1989-
(2)
Genre/Form
Powieść angielska
(1)
53 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-501-9
Cz. I Zarys problematyki karalności, Cz. II Karalność - wieloaspektowość zjawiska, Cz. III Praktyczny wymiar karalności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14966-6
Cz. I Krytyka merytoryczna a chytra napastliwość: 1. istota i standardy krytyki, 2. Krytyka jako narzędzie walki, 3. Dyskredytacja, 4. Krytyka złośliwa i destrukcyjna. Cz. II Pobudki, cele i taktyka złośliwych krytyków: 5. Psychiczno - moralne oblicze tendencyjności, 6. Funkcje i cele manipulatorskiej dyskredytacji, 7. taktyka i narzędzia dyskredytacji podstępnej, 8. Predyskredyctacja. Cz. III Metodyka złośliwości: tendencyjność jako narzędzie piętnowania i wykluczenia. 9. Krzywe zwierciadło, czyli deformacja cudzego wizerunku, 10. Tendencyjne redukcje i znaki równości, 11. Etykietki. Cz. IV Szukanie dziury w całym, czyli punkty zaczepienia i płaszczyzny ataku: 12. Dyskredytacja detaliczna i hurtowa, 13. Niezgodność osoby z wizerunkiem i wymaganiami, 14. Złe wrażenie i podejrzane koneksje, 15. Niegodna postawa i złe zachowanie, 16. Akcenty dyskredytacji grupowej. Cz. V Poniżanie zniewagami i śmiechem: 17. istota zniewag, 18. mechanizm znieważania, 19. konwencjonalne formy znieważania, 20. Napastliwe formy zniewagi, 21. Ośmieszanie i wyśmiewanie, czyli dyskredytacja prześmiewcza. Cz. VI Spektrum form zniesławienia: 22. Tendencyjne osądzanie i fałszywe oskarżenia, 23. Obmowa, czyli dyskredytacja zaoczna i "zaplecza", 24. Typowe narzędzia, 25. arsenał przewrotności, 26. W pajęczej sieci sprostowań0
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-432-7
1. Klasa szkolna jako środowisko odrzucenia rówieśniczego ; 2. Pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego ; 3. Status odrzucenia w grupie i podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo ; 4. Zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników ; 5. Determinanty odrzucenia rówieśniczego ; 6. Konsekwencje odrzucenia rówieśniczego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja i reforma)
ISBN: 83-233-1979-0
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-478-9
Zawiera: Wstęp. Rodzina z problemem przemocy. Podejście interdyscyplinarne; Prawne aspekty przemocy w rodzinie. Aktualny stan prawny; Działania pracownika socjalnego na rzecz rodzin z przemocą; Szkolna diagnoza i skuteczne działania na rzecz dzieci doświadczających przemocy w rodzinie; Socjoterapia w pracy z dzieckiem doświadczającym przemocy; Przemoc seksualna wobec dzieci – terapia sprawców i ofiar; Praca terapeutyczna z problemem przemocy w rodzinie alkoholowej; Praca terapeutyczna z nieletnimi sprawcami przemocy; Praca kuratora sądowego z rodziną z problemem przemocy; Oddziaływania korekcyjne personelu więziennego wobec skazanych z art. 207 i 209 k.k.; Wsparcie duchowe w rodzinie z przemocą – profilaktyka duszpasterska; Przestrzeń dla mediacji jako formy wsparcia rodziny z problemem przemocy; Osoby starsze jako ofiary przemocy domowej; Przemoc a występowanie zaburzeń jedzenia i odżywiania się. Informacje o autorach. Spis schematów, tabel wykresów. Aneks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-1384-7
Zawiera: Wprowadzenie. ROZDZIAŁ I: Definicja i rodzaje przemocy: 1. Terminologia i rodzaje przemocy; 2. Formy przemocy; 3. Teoretyczne ramy przemocy w rodzinie; 4. Czynniki ryzyka; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ II: Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinie: 1. Koncepcja zaburzeń pourazowych; 2. Przemoc w rodzinie jako sytuacja chronicznej traumy; 3. Inne pojęcia opisujące relacje między kobietą – ofiarą a sprawcą przemocy; 4. Postępowanie diagnostyczne; piśmiennictwo. ROZDZIAŁ III: Interwencja kryzysowa wobec kobiet – ofiar przemocy w rodzinie: 1. Pierwsza pomoc; 2. Interwencja kryzysowa w stosunku do kobiet – ofiar przemocy w rodzinie; 3. Umiejętności niezbędne przy podejmowaniu interwencji kryzysowej wobec ofiar przemocy w rodzinie; 4. Zagrożenia w trakcie interwencji kryzysowej; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ IV: Psychoterapia ofiar przemocy w rodzinie: 1. Zasady leczenia ofiar traumy; 2. Specyficzne kwestie w psychoterapii indywidualnej ofiar przemocy w rodzinie; 3. Etapy terapii; 4. Długoterminowa psychoterapia indywidualna; 5. Grupowe formy pomocy psychologicznej; 6. Grupa wsparcia dla kobiet – ofiar przemocy w rodzinie. Doświadczenia własne; 7. Grupy terapeutyczne; piśmiennictwo. ROZDZIAŁ V: Kontrowersje wokół terapii rodzin w sytuacji przemocy; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VI: Problematyka leczenia sprawców przemocy w rodzinie: 1. Podejścia teoretyczne; 2. Leczenie podstawowe – programy interwencyjne; 3. Wymagania wobec osób prowadzących programy dla sprawców przemocy w rodzinie; 4. Przykłady programów; 5. Ewaluacja wyników leczenia sprawców przemocy w rodzinie; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VII: Dzieci jako świadkowie przemocy w rodzinie: 1. Zaburzenia emocjonalne u dzieci; 2. Pomoc psychologiczna dla dzieci – świadków przemocy w rodzinie; 3. Zagadnienia związane z leczeniem dzieci; 4. Uwagi końcowe; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VIII: Przemoc wobec osób starszych: 1. Rozmiary i przejawy przemocy; 2. Lista odznak przemocy; 3. Uwagi końcowe; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ IX: Przemoc w rodzinie a zaburzenia psychiczne sprawcy: 1. Charakterystyki sprawców przemocy z zaburzeniami psychicznymi; 2. Ochrona ofiary przez doprowadzenie do leczenia psychiatrycznego sprawcy; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ X: Alkohol a przemoc w rodzinie: 1. Częstotliwość współwystępowania;2. Rodzaj związku między nadużywaniem alkoholu a przemocą; 3. Interwencje terapeutyczne; Piśmiennictwo.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88149-84-9
Cz.I Przemoc - analiza zjawiska: 1. Przemoc - próba analizy zjawiska, 2. Uwarunkowania przemocy w rodzinie, 3. Zjawisko przemocy w świadomości społecznej. Cz.II Rzeczywistość. Przemoc w rodzinie w środowisku miasta przemysłowego na przykładzie Jastrzębia zdroju: 4. Metodologiczne podstawy badań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-332-6
Część I: Przemoc wyzwaniem dla współczesnego społeczeństwa. Przemoc w aspekcie aksjologicznym; Szkoła i nauczyciel - w kręgu ograniczeń funkcji pedagogicznych; Prawa małego dziecka w percepcji licealistów; Młodzież akademicka wobec przemocy; Opinie młodzieży na temat dopuszczalności przemocy; Subkultury młodzieżowe a zjawisko przemocy; Przemoc strukturalna wobec dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Przemoc wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie - profilaktyka i interwencja; Psychospołeczne uwarunkowania niedostosowania społecznego osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Część II: Zjawisko przemocy w rodzinie. Trudności wychowawcze jako istotny czynnik stosowania przemocy rodzicielskiej; Ubóstwo formą przemocy ekonomicznej w polskiej rodzinie; Oschłość emocjonalna rodziców formą krzywdzenia dziecka; Szantaż emocjonalny w rodzinie a zadania wychowawcy w szkole; Ojciec w rodzinie a zachowania agresywne młodzieży; Percepcja związku małżeńskiego przez kobiety - ofiary przemocy; Społeczno-ekonomiczne konsekwencje przemocy w środowisku rodzinnym; Przemoc wobec dzieci w rodzinie; Nie(?)bezpieczny dom; Przemocowe doświadczenia wychowanków domów dziecka; Na ratunek dzieciom dotkniętym przemocą - rola placówek socjalizacyjnych; Pracownik socjalny wobec zjawiska przemocy w rodzinie. Część III: Psychologiczne aspekty przemocy. Ewolucja zachowań agresywnych w cyklu życiowym człowieka; Psychologiczny portret dziecka doświadczającego przemocy; Przemoc rówieśnicza a diagnozowanie zaburzeń zachowania; Przemoc seksualna wobec dzieci jako przedmiot psychologicznego opiniodawstwa sądowego; Masturbacja dziecięca - skrywany problem wychowawczy; Autoagresja wśród dzieci - uwarunkowania i konsekwencje; Przemoc emocjonalna wobec dzieci w kontekście komunikacji interpersonalnej; Odbiór dowcipów agresywnych przez młodzież gimnazjalną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-332-6
Część I: Zajwisko przemocy w szkole. Przemoc w życiu szkolnym (doniesienie z badań nad uczniami klas młodszych); Przemieszczenie agresji w szkolnej przestrzeni; Przemoc w szkole w perspektywie teorii gier - nowe ujęcie problemu; Przestrzeganie praw ucznia w szkole - wyniki badań ogólnopolskich; Premoc w szkole średniej z perspektywy studentów; Zjawisko przemocy w grupie rówieśniczej wśrod uczniów w małym mieście; Wybrane czynniki strukturalne sprzyjające przemocy w szkole; Przejawy i formy przemocy występujące we współczesnej szkole; Zjawisko przemocy we współczesnej szkole. Część II: Kulturowe konteksty przemocy. Ludzka przemoc w świecie przedstawionym współczesnego horroru; Prze-grane dzieci i bezradni rodzice; Socjalizacyjne0wychowawcze aspekty Internetu; Dziecko.m@internet.pl, czyli o profilaktyce zagrożeń w Sieci; Zjawisko przemocy w mediach na przykładzie reklam i gier komputerowych dla dzieci i młodzieży; Poziom agresywności dzieci a ich percepcja przemocy w filmach; Zjawisko przemocy w środkach masowego komunikowania na przykładzie filmów animowanych; Wpływ telewizji na postawy agresywne uczniów klas III szkoły podstawowej. Część III: Profilaktyka przemocy. Wychowanie w wolności od uzależnień jako podstawa profilaktyki wobec przemocy; Zapobieganie i przeciwdziałanie przmocy rowieśniczej wśród dzieci i młodzieży; Profilaktyka przemocy psychicznej w szkole ponadgimnazjalnej; Rola pedagoga szkolnego w zapobieganiu i eliminowaniu agresji oraz przemocy w szkole; Przeciwdziałanie przemocy w szkole średniej w środowisku miejskim - propozycje rozwiązań; Działania profilaktyczne pedagoga i zespołu nauczycielskiego - praktyka wychowawcza; Profilaktyka uzależnień oraz przeciwdziałanie przemocy w rodzinie (działania samorządu województwa podkarpackiego); Zadania Wojewody w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18101-7
Zawiera: Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji - zagadnienia podstawowe. 1. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji: Agresja (aggression) - co to jest?; Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji; Czy oprócz ofiary cierpi także agresor?; Czy agresja jest równa agresji?; Agresja: emocje czy rozum?; Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji?; W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja?; Czy agresja, przymus i przemoc to to samo?; Czy agresja jest tym samym co agresywność?; Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji?. 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji: Biologiczne teorie agresji; Agresja w ujęciu etologicznym; Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji - stanowisko socjobiologii; Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej - problem dziedziczenia. 3. Psychologiczne koncepcje agresji: Agresja jako destrukcyjny instynkt; Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji - agresji; Rola negatywnych afektów w regulacji agresji; Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych; Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa; Agresja jako przymuszający wpływ społeczny; Ogólny interakcyjny model agresji; Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne. Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami. 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru: Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów; Metody badania agresji - podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru; Wybrane metody badań nad agresją. 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży: Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego; Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania; Uwarunkowania socjodemograficzne agresji - mit czy rzeczywistość?; Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży; Sprawca i ofiara - dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary. 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności - propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji: Prezentacja modelu; Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji; Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań. Część III. Przejawy agresji - ponadczasowe problemy i nowe wyzwania. 7. Zachowania agresywne - klasyczna klasyfikacja zjawiska: Podział zachowań agresywnych; Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych. 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych - stary problem, nowe formy: Asertywność - technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie?; Cyberbullying - przemoc grupowa w nowej odsłonie; Mobbing - przemoc ukryta w zasadach grupy. 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki - agresja w późnej dorosłości: Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem; Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się; Zachowania agresywne wobec seniorów; Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości; Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-61-6
1. Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją, 2. Składniki motywacji, 3. Głód i jedzenie, 4. Namiętność, miłość, sex, 5. Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania, 6. Czuwanie, spanie i marzenia senne, 7. Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych, 8. Agresja, przymus, złość, 9 .Emocje i stres a zdrowie, 10. Emocje niespójne z celem (negatywne), 11. Emocje spójne z celem (pozytywne), 12. Od ciekawości do twórczości, 13. Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości, 14. Samoregulacja motywacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 96)
ISBN: 83-7306-200-9
1. Magia obrazu, 2. Perswazyjne oddziaływanie telewizji - możliwości obrony, 3. Mitologizowanie przemocy ekranowej, 4. Uwaga i rozumienie w odbiorze przekazu audiowizualnego przez dzieci, 5. Psychologiczne funkcje odbioru telewizji, 6. Torowanie intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych: w kierunku rozumienia narracji, 7. Torowanie intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych: efekty asymilacji i kontrastu, 8. Zapamiętanie treści telewizyjnych programów informacyjnych o zróżnicowanym nasyceniu emocjonalnym, 9. Poziom refundacji i rodzaj ekspozycji materiału audiowizualnego a rozpoznawanie informacji telewizyjnych, 10. Ocena programu telewizyjnego w zależności od miejsca logo stacji, 11. Wpływ źródła przekazu na odbiór i ocenę telewizyjnych programów informacyjnych, 12. Czego możemy nauczyć się o naszej pamięci na podstawie analizy rozpoznawania treści słownych i obrazowych umieszczonych w materiale audiowizualnym w pobliżu ciecia montażowego?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia)
ISBN: 978-83-944691-6-0
Zawiera: Rozdz. 1. Przemoc domowa. Dylematy definicyjne i ustalenia teoretyczne uwarunkowania: Interpretacje definicyjne przemocy; Przemoc w rodzinie w ujęciu prawa karnego i cywilnego; Ustalenia teoretyczne wyjaśniające agresję i przemoc. Rozdz. 2. Charakterystyka sprawców przemocy domowej: Mężczyzna sprawca przemocy. Motywy; Kobieta jako sprawczyni przemocy. Rozdz. 3. Relacje w związku z problemem przemocy – mechanizm uzależnienia: Wyznaczniki uzależnienia sprawcy w relacji przemocy; Wyznaczniki uzależnienia ofiary w relacji przemocy; Błędne koło uzależnienia w bliskich relacjach przemocy między dorosłymi. Rozdz. 4. Model diagnozy motywacji sprawstwa przemocy w relacjach rodzinnych. Rozdz. 5. Konstatacje końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-254-2
1. Wstęp, 2. Przemoc w społeczeństwie. Wybrane aspekty socjologiczne, 3. Niektóre uwarunkowania przemocy w Polsce. Aspekty socjologiczne, 4. Przemoc jako zjawisko społeczne, 5. Przemoc jako problem społeczny XXI wieku - analiza socjologiczna, 6. Kulturowo - społeczna "płeć" agresji. Perspektywa pedagogiczna, 7. Mobbing. Niektóre aspekty socjologiczne, 8. Mobbing jako forma przemocy. Społeczne tło występowania zjawiska w Polsce, 9. Przemoc w miejscu pracy, 10. Zespół dziecka potrząsanego (Shaken Baby Syndrome) jako jedna z form przemocy w rodzinie, 11. Wpływ postaw rodzicielskich na zachowania agresywne dzieci, 12.Poziom agresji wychowanków domów dziecka z doświadczeniem przemocy w rodzinie (komunikat z badań), 13. Proces formowania się osobowości osób wywodzących się z rodzin patologicznych. Socjologiczna charakterystyka badań., 14. Nauczyciel wobec zjawiska przemocy psychicznej w klasie szkolnej, 15. Działania WODN wspierające nauczyciela w pracy nad agresją, 16. Patologia społeczna i przemoc nieletnich. Wybrane aspekty socjologiczne, 17. Zjawisko agresji i przemocy w szkole a poziom edukacji, 18. Diagnoza agresji i przemocy wśród młodzieży liceum ogólnokształcącego - raport z badań przeprowadzonych w LO w Sieradzu, 19. Agresja w szkole podstawowej i gimnazjum. Wybrane aspekty socjologiczne, 20. Przemoc w szkole zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa uczniów, 21. Projekt tematów wychowania antynarkotykowego w programach nauczania I stopnia w szkołach podstawowych w Czechach i na Słowacji, 22. Obrazy przemocy w komiksach, 23. Przestępczość w sieci i jej wpływ na młodego człowieka. Wybrane aspekty socjologiczne, 24. Stowarzyszenie 'Azyl" Na Rzecz Pomocy Kobietom i Dzieciom Ofiarom Przemocy, 25. Przemoc w starości, 26. Zjawisko przemocy wśród żołnierzy zasadniczej służby wojskowej. Wybrane zagadnienia socjologiczne, 27. Formalne członkostwo a rzeczywiste uczestnictwo społeczne - problem marginalizacji społecznej, 28. Mediacje jako procedura umożliwiającą redukowanie przemocy i zachowań agresywnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88075-47-0
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61121-39-8
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89163-14-1
1. Świadomość ekologiczna wyzwaniem dla edukacji, 2. Wpływ hierarchii wartości na formowanie postaw ekologicznych w rodzinie, 3. Młodzi konsumenci "cooltury", 4. Dorośli wobec zła wśród dzieci i młodzieży, 5. Postawy moralne młodzieży wobec zachowań dewiacyjnych, 6. Zachowania samobójcze młodzieży i jej stosunek do kary śmierci, 7. wybrane problemy przestrzegania norm prawnych przez młodzież w ujęciu pedagogicznym, 8. Dzieci i młodzież szkolna w kręgu przemocy, 9. młodzież a narkotyki - charakterystyka osób podejmujących terapię, 10. Dostosowanie wymagań szkolnych a zaspokajanie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów, 11. Prawne i społeczno-edukacyjne zakresy działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku szkolnym, 12. Szkolne zadania z zakresu promocji zdrowia a ogólnopedagogiczne kompetencje nauczycieli do ich podejmowania, 13. Jak usamodzielnić "dziecko" z dzieckiem? Program usamodzielniania niepełnoletniej matki z dzieckiem w świetle idei i praw, 14. Charakterystyka porównawcza wybranych cech osobowości młodocianych matek i uczenni liceum ogólnokształcącego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Uzależnienie od narkotyków : od teorii do praktyki terapeutycznej / red. Anna Kurzeja. - Warszawa : Difin , 2012. - 214 s. : rys., tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-598-7
1. Wybrane zagadnienia z problematyki uzależnień od środków psychoaktywnych; 2. Uwarunkowania używania narkotyków przez młodzież a doświadczenie przemocy domowej; 3. Wpływ przemocy doznanej w rodzinie w grupie osób uzależnionych; 4. Koincydencja używania substancji psychoaktywnych z zespołem paranoidalnym; 5. Terapia osób uzależnionych od narkotyków na przykładzie Ośrodka Readaptacyjnego Ministerstwa Zdrowia w Piastowie; 6. Duchowość w terapii osób uzależnionych; 7. Instytucje oraz organizacje działające na rzecz osób uzależnionych od narkotyków i ich rodzin w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Z zagadnień psychologii sądowej : (wybrane studia empiryczne) / pod red. Jana M. Stanika. - Katowice : Uniwersytet Śląski , 2002. - 210, [2] s., [1] s. złoż. tab. : tab., wykr. ; 24 cm.
(Psychologia. Badania i aplikacje , ISSN 1428-8664 ; T. 5)
Zawiera: Słowo wstępne; Przestępstwo dzieciobójstwa w świetle psychologiczno-psychiatrycznego opinio dawstwa sądowego; Motywacja i obraz własnej osoby młodocianego dokonującego zabójstwa; Przemoc wobec kobiet w rodzinie - przejawy i uwarunkowania nieletnich; Problematyka rekonstrukcji stanu psychicznego testatora w sytuacji oświadczania woli; Specyfika opinio dawstwa psychologiczno-sądowego dotyczącego małego dziecka - płaszczyzny porozumienia i czynniki różnicujące współpracę psychologiczno-prawniczą; Rozwój mediacji rodzinnych na świecie i w Polsce; Osobowościowe i sytuacyjne wyznaczniki podatności na sugestię.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 343 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86117-47-8
1. Telewizja i gry komputerowa jako czynnik oddziaływania na dzieci, 2. Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci : Oddziaływanie telewizyjnych obrazów przemocy w świetle literatury, Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci. 3. Wpływ "agresywnych" gier komputerowych na orientację wobec rzeczywistości : Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci w świetle literatury, Oddziaływanie "agresywnych" gier komputerowych na dzieci w świetle badań własnych, 4. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające wpływ przemocy medialnej na psychikę odbiorców, 5. Obrona przed szkodliwym wpływem przemocy w mediach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again