Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(137)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(135)
Publikacje naukowe
(15)
E-booki
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Proza
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(101)
dostępne
(67)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(80)
Czytelnia
(102)
Autor
Spurek Sylwia (1976- )
(4)
Hołyst Brunon (1930- )
(3)
Brzezińska Anna
(2)
Chakowski Maciej
(2)
Dambach Karl E
(2)
Depko Andrzej
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Kopsztejn Maria
(2)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(2)
Krasowska Aleksandra
(2)
Krzysztoń Dorota
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Lipka Anna
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Stanik Jan M
(2)
Szczepanik Renata
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Urban Bronisław
(2)
Walc Wiesława
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Wawrzyniak Joanna
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Śniegulska Anna
(2)
Adamczyk Marta (1970- )
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Ambroziak Wiesław
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Appadurai Arjun
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Bajer Ewa
(1)
Barabas Magdalena
(1)
Baranowska Aneta (1979- )
(1)
Bartkiewicz Katarzyna
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Bentovim Arnon
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielak Agnieszka
(1)
Biernacka Ewa
(1)
Bieńkowska Beata T
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Bilska Ewa
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Bulenda Teodor
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Burczyk Irena
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chmielewska Małgorzata
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chłopek Ryszard (1979- )
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Coyne Iain
(1)
Cugowski Mikołaj
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czubik Paweł
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dejko Karolina
(1)
Dembińska Aleksandra
(1)
Desperak Izabela
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Dobrowolska Małgorzata
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Duniewska Zofia (1953- )
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Filion Lorraine
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Francuz Piotr
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Frk Vladimir
(1)
Frątczak-Nowotny Elżbieta
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gawrońska Anita
(1)
Gebauer Karl
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(79)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(148)
Język
polski
(147)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Przemoc w rodzinie
(65)
Przemoc
(40)
Przemoc w szkole
(31)
Agresywność
(25)
Dziecko
(17)
Dziecko maltretowane
(17)
Patologia społeczna
(14)
Uczniowie
(12)
Rodzina
(11)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Młodzież
(9)
Cyberprzemoc
(8)
Przemoc wobec kobiet
(8)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(7)
Opieka społeczna
(7)
Prześladowanie w miejscu pracy
(7)
Szkolnictwo
(7)
Internet
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Przestępczość
(6)
Alkoholizm
(5)
Gry komputerowe
(5)
Ludzie starzy
(5)
Narkomania
(5)
Narkotyki
(5)
Nauczyciele
(5)
Nałóg
(5)
Ofiary przestępstw
(5)
Prawa dziecka
(5)
Przemoc symboliczna
(5)
Przemoc wobec ludzi starych
(5)
Wychowanie
(5)
Zapobieganie
(5)
Kobieta
(4)
Molestowanie seksualne
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(4)
Samobójstwo
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Zwalczanie
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Islam
(3)
Jakość życia
(3)
Kultura
(3)
Nauczanie
(3)
Przemoc emocjonalna
(3)
Przestępcy
(3)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(3)
Psychologia
(3)
Terroryzm
(3)
Uczucia
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zabójstwo
(3)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Chuligaństwo
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Handel ludźmi
(2)
Kryminologia
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mediacja (socjol.)
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(2)
Pedagogika
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc kobiet wobec mężczyzn
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Religia
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Stres
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Wiktymologia
(2)
Więziennictwo
(2)
Wrogość
(2)
Zarządzanie
(2)
AIDS
(1)
Akta stanu cywilnego
(1)
Annika Bengtzon (postać fikcyjna)
(1)
Arabska Karta Praw Człowieka
(1)
Aresztowanie tymczasowe
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Buddyzm
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
2001-
(8)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(2)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(11)
Praca zbiorowa
(10)
Podręcznik
(6)
Komentarz do ustawy
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Powieść
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Kryminał
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(15)
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
148 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Od etnobójstwa do ideobójstwa; 2. Cywilizacja zderzeń: amerykańska reakcja; Systemy komórkowe a systemy szkieletowe; Wojna jako ład; 3. Globalizacja i przemoc; Strach przed małymi liczbami: Strach przed małymi liczbami; Strach przed słabością; Tożsamości drapieżce; Liczba w liberalnej wyobraźni; Niezgoda i odmienność we współczesnej polityce; Muzułmanie w Indiach: appeasement i czystość; Jak małe są małe liczby? Mniejszości, diaspory i terror; Małe liczby i globalne sieci; Globalizacja, liczby odmienność; 5. Nasi terroryści, my sami: Terror i niepewność; Geografia gniewu; Terror w stolicy kapitału; Domykanie łańcucha wyjaśnień; Oddolna globalizacja w erze ideobójstwa; Ideobójstwo i cywilizacjobójstwo; Nienawiść na odległość; Globalizacja oddolna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kim są sprawcy przemocy domowej?; 2. Pomoc udzielana sprawcom przemocy domowej na świecie; 3. Integratywna psychoterapia dla osób stosujących przemoc wobec bliskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Kulturoznawswto ; Nr 10)
1. Szwankujące mechanizmy społecznej kontroli władzy, 2. Socjologiczna ambiwalencja, 3. Spór o pryncypia, 4. Pułapki społeczne, 5. Dominacja i urzeczowienie, 6. Wyemancypowane media?, 7. Przemoc symboliczna jako przedmiot badania, 8. W poszukiwaniu wspólnej miary spraw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie : komentarz / Sylwia Spurek. - Wyd. 4 uzupeł. Stan prawny na 10.01.2019 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2019. - 688, [3] s. : tab. ; 24 cm.
(Komentarze Praktyczne)
Zawiera: Wykaz skrótów. Słowo wstępne. Wprowadzenie: 1. Przemoc w rodzinie – zjawisko, Mity i stereotypy; 2. Przemoc w rodzinie w liczbach; 3. Międzynarodowe akty prawne i inne dokumenty dotyczące przeciwdziałania przemocy w rodzinie; 4. Austriackie regulacje w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie; 5. Geneza ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz jej nowelizacji z 2010 r. Ustawa z dnia 29 Lipca 2005 r. O przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ( tekst jedn. Dz.U. z 2015 r. poz. 1390): preambuła; Art. 1. [Zakres ustawy]; Art. 2. [Definicje pojęć ustawowych]; Art. 3. [Zakres działań adresowanych do osób dotkniętych przemocą w rodzinie]; Art. 4. [Zakres działań adresowanych do osób stosujących przemoc w rodzinie]; Art. 5. [Upoważnienie ustawowe do wydania rozporządzenia w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, a także szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych i kwalifikacji osób prowadzących te oddziaływania]; Art. 6. [Zadania administracji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie]; Art. 6a. [Kwalifikacje osób kierujących specjalistycznymi ośrodkami wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie]; Art. 7. [Zadania wojewody]; Art. 8. [Zadania ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego]; Art. 8a. [Wytyczne Prokuratora Generalnego w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie]; Art. 9. [Współpraca organów administracji z podmiotami pozarządowymi]; Art. 9. [Współpraca organów administracji z podmiotami pozarządowymi]; Art. 9a. [Zespoły interdyscyplinarne]; Art. 9b. [Zadania zespołu interdyscyplinarnego]; Art. 9c. [Przetwarzanie danych przez zespół interdyscyplinarny]; Art. 9d. [Niebieska Karta]; Art. 10. [Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10a. [Zespół Monitorujący do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10b. [Skład Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie; Art. 10c. [Organizacja prac Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10d. [Pomoc dla zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10e. [Obsługa zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 10f. [Upoważnienie ustawowe do wydania rozporządzenia w sprawie Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 11. [Sprawozdanie z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie]; Art. 11a. [Nakaz opuszczenia mieszkania w postępowaniu cywilnym]; Art. 12. [Obowiązek zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z użyciem przemocy w rodzinie]; Art. 12a. [Odebranie dziecka z rodziny]; Art. 12b. [Zażalenie na odebranie dziecka z rodziny]; Art. 12c. [Pouczenie o prawie do złożenia zażalenia na odebranie dziecka z rodziny]; Art. 12d. [Wniosek kuratora w sprawie skazanego za przestępstwo popełnione z użyciem przemocy lub groźby bezprawnej wobec członka rodziny]; Art. 13. [Dodatkowe elementy orzeczenia sądu w przypadku zastosowania art. 72 § 1 pkt 7a i 7b k.k.]; Art. 14. [Warunkowy dozór Policji]; Art. 15. [Nowelizacja kodeksu karnego]; Art. 16. [Nowelizacja ustawy o pomocy społecznej]; Art. 17. [Termin wejścia w życie]. Ustawa z dnia 10 czerwca 2010r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 125, poz. 842): Art. 2. [Nowelizacja Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego]; Art. 3. [Nowelizacja Kodeksu postępowania cywilnego]; Art. 4. [Nowelizacja ustawy o Policji]; Art. 5. [Nowelizacja Kodeksu karnego]; Art. 6. [Nowelizacja Kodeksu postępowania karnego]; Art. 7. [Nowelizacja Kodeksu karnego wykonawczego]; Art. 8. [Nowelizacja ustawy o pomocy społecznej]; Art. 9. [Nowelizacja ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych]; Art. 10. [Utrzymanie w mocy przepisów wykonawczych]; Art. 11. [Termin spełnienia wymogów dotyczących kwalifikacji osób kierujących specjalistycznymi ośrodkami dla ofiar przemocy w rodzinie]; Art. 12. [Informacja ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego oraz Rzecznika Praw Dziecka o skutkach obowiązywania ustawy]. Akty prawne i inne dokumenty: Ustawa z dnia 29 Lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (tekst jedn. Dz.U. z 2015 r. poz. 1390); Ustawa z dnia 10 czerwca 2010 r o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 125, poz. 842); Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 22 października 2010 r. W sprawie wzoru zaświadczenia lekarskiego o przyczynach i rodzaju uszkodzeń ciała związanych z użyciem przemocy w rodzinie (Dz.U. Nr 201, poz. 1334); Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 stycznia 2011 r. w sprawie Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (Dz.U. Nr 28, poz. 146); Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 lutego 2011 r. w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno-edukacyjne (Dz.U. Nr 50, poz. 259); Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 września 2011 r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta” (Dz.U. Nr 209, poz. 1245); Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 3 czerwca 2011 r. w sprawie nadzoru i kontroli nad realizacją zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie (Dz.U. Nr 126, poz. 718); Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie procedury postępowania przy wykonywaniu czynności odebrania dziecka z rodziny w razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w związku z przemocą w rodzinie (Dz.U. Nr 81, poz. 448); Uchwała Nr 76 Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2014 r. w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2014-2020 (M.P. zoz. 445); Zarządzenie Nr 162 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 lutego 2008 r. w sprawie metod i form wykonywania przez Policję zadań w związku z przemocą w rodzinie w ramach procedury „Niebieskie Karty” (Dz.Urz. KGP Nr 4, poz. 30); Wytyczne Nr 2 Komendanta Głównego Policji z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie sposobu postępowania policjantów podczas realizacji procedury „Niebieskie Karty” (Dz.Urz. KGP Nr 10, poz.77); Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 343 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przyczyny agresji i przemocy w szkole: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynależność do subkultur młodzieżowych; "Lawina bieg do tego zmienia,/ Po jakich toczy się kamieniach" Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym; Rozpoznanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. 2. Percepcja zjawisk agresji i przemocy: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji; Przemoc w pomorskich gimnazjach; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczonej przez nią przemocy w szkole; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. 3. Typy i formy agresji i przemocy w szkole: "Fala w szkole?" Sprawcy, ofiary, motywy; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych; Uwarunkowania agresji wśród młodzieży akademickiej; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej . 4. Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie, Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu i agresji w szkole; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. 5. Sposoby przeciwdziałania szkolnej agresji i przemocy: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole; Zachowania agresywne wśród dzieci i młodzieży. Praktyczne szkolna w Internecie; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Krytyka merytoryczna a chytra napastliwość: 1. istota i standardy krytyki, 2. Krytyka jako narzędzie walki, 3. Dyskredytacja, 4. Krytyka złośliwa i destrukcyjna. Cz. II Pobudki, cele i taktyka złośliwych krytyków: 5. Psychiczno - moralne oblicze tendencyjności, 6. Funkcje i cele manipulatorskiej dyskredytacji, 7. taktyka i narzędzia dyskredytacji podstępnej, 8. Predyskredyctacja. Cz. III Metodyka złośliwości: tendencyjność jako narzędzie piętnowania i wykluczenia. 9. Krzywe zwierciadło, czyli deformacja cudzego wizerunku, 10. Tendencyjne redukcje i znaki równości, 11. Etykietki. Cz. IV Szukanie dziury w całym, czyli punkty zaczepienia i płaszczyzny ataku: 12. Dyskredytacja detaliczna i hurtowa, 13. Niezgodność osoby z wizerunkiem i wymaganiami, 14. Złe wrażenie i podejrzane koneksje, 15. Niegodna postawa i złe zachowanie, 16. Akcenty dyskredytacji grupowej. Cz. V Poniżanie zniewagami i śmiechem: 17. istota zniewag, 18. mechanizm znieważania, 19. konwencjonalne formy znieważania, 20. Napastliwe formy zniewagi, 21. Ośmieszanie i wyśmiewanie, czyli dyskredytacja prześmiewcza. Cz. VI Spektrum form zniesławienia: 22. Tendencyjne osądzanie i fałszywe oskarżenia, 23. Obmowa, czyli dyskredytacja zaoczna i "zaplecza", 24. Typowe narzędzia, 25. arsenał przewrotności, 26. W pajęczej sieci sprostowań0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mechanizmy defaworyzacji w kontekście wybranych sytuacji społecznych: Społeczne oddziaływania defawoyzujące a poczucie własnej wartości dzieci i młodzieży; Problem dzieci ulicy w kontekście zjawiska defaworyzacji społecznej; Wpływ instytucji "pomocowych" na proces wykluczenia społecznego dzieci i mlodzieży zagrożonej demoralizacją; Droga do osiągnięcia wielu celów Unii wiedzie przez społeczeństwo informacyjne; Społeczna defaworyzacja otyłości; Defaworyzacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualna; 2. Zjawisko defaworyzacji społecznej w środowisku szkolnym: Przeciwdziałanie społecznej defawoyzacji dzieci i młodzieży. Rola przywództwa edukacyjnego; Poziom kompetencji komunikacyjnej a defaworyzacja dziecka w środowisku szkolnym; Profilaktyka wobec zjawiska defaworyzacji w szkole; Przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży- implikacje profilaktyczne i terapeutyczne; Społeczna defaworyzacja nastolatków z ADHD- raport z badań; Równość szans oświatowych- koncepcje teoretyczne oraz zalecenia w zakresie polityki edukacyjnej; 3. Przeciwdziałanie defaworyzacji i działania profilaktyczne: Kampanie społeczne jako szansa w przezwyciężeniu społecznej defaworyzacji; Równe szanse w edukacji- dwa oblicza idei; Uczelnia równych szans. O praktycznym wymiarze wprowadzania tutoringu na polskie uczelnie; Zapomniane wpływy natury- survival drogą do samego siebie?; System pomocy dla osób uzależnionych od grup destruktywnych (sekt); Znaczenie metody warsztatowej w procesie przeciwdziałania defaworyzacji młodzieży akademickiej; Malarstwo jako źródło ekspresji, energia odbioru działa. Spotkanie ze sztuką spotkaniem siebie. Dzieci i młodzież w muzeum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne mity o nauczycielu i jego wizerunki: 1.1. Nauczyciel – mediator; 2. O współczesnych uzależnieniach: 2.1. Uzależnienie od mediów a manipulacja; 2.2. „Pokolenie spektaklu”; 2.3. Charakter filmowych zainteresowań współczesnej młodzieży; 3. Jak mówić o cierpieniu i bólu z radością?; 4. O mediacjach; 5. O inteligencjach wielorakich; 6. O mediacjach uwzględniających różne typy inteligencji uczniów; 7. Spojrzenie młodzieży na nieagresywny i bezkonfliktowy wymiar życia człowieka w oparciu o literaturę – stan obecny; 8. Czy można nabyć umiejętności mediacji, zdając dzisiejszą maturę z języka polskiego?; 9. Nowy kształt matury z języka polskiego; 10. Mediacje w pracy i w życiu dorosłym; 11. Piramida mediacji literackich w obszarze wielu inteligencji – przykłady; 12. Między krytyczną i alternatywną akceptacją a lansowaniem fascynacji młodych – czyli o możliwościach przełożeń w piramidzie mediacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
1. Bezpieczeństwo- zagrożenia dzieci i młodzieży w ujęciu psychologii; 2. Ochrona małoletniego przed złym traktowaniem i prawnokarna ochrona prawidłowego rozwoju człowieka; 3. Rozpoznany stan przestępczości nieletnich oraz poziom demoralizacji i patologii rodziny w województwie śląskim w 1999 roku; 4. Działania sądownictwa rodzinnego na rzecz zapobiegania zagrożeniom dzieci i młodzieży przestępczością i demoralizacją, w tym alkoholizmem i narkomanią w obrębie Sadu Okręgowego w Katowicach; 5. Kontrola wychowawcza w rodzinie a typy zaburzeń w zachowaniu dzieci; 6. Przemoc wobec dziecka w rodzinie i jej eliminowanie; 7. Wpływ postaw rodzicielskich na kształtowanie się agresywnych zachowań dzieci; 8. Zagrożenia społeczne w percepcji dzieci i młodzieży; 9. Młodzież o przyczynach, przejawach, skutkach i profilaktyce przestępczości nieletnich; 10. Negatywne przejawy podkultury szkolnej jako czynnik zagrożenia bezpieczeństwa ucznia; Zachowania agresywne dzieci w wieku szkolnym; 11. Demoralizacja i przestępczość nieletnich w środowisku wielkomiejskim w okresie przemian społeczno-gospodarczych w Polsce w latach 1985-1994 (na Chorzowa); 12. Telewizja- zagrożenie czy inspiracja? Z zagadnień oddziaływania telewizji na dziecko; 13. Kompensacja braku poczucia bezpieczeństwa dzieci w zastępczym środowisku rodzinnym; 14. Wybrane aspekty pracy z dzieckiem niewidomym i słabo widzącym; 15. Problemy profilaktyczne podstawą walki z uzależnieniem od środków odurzających;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wartościujący wymiar przestrzeni społecznej; Podstawowe podejścia metodyczne stosowania w badaniach wartości etnicznych; Uczeń w środowisku wielokulturowym; Codzienność jako kategoria opisu rzeczywistości; Po co komu rodzina? Miniprzyczynek do maxidyskusji; Nowe wymiary pracy socjalnej z rodzina; Wpływ rodziny na system (anty)wartości współczesnej młodzieży; Przemoc wobec dziecka w rodzinie; W poszukiwaniu nowych kategorii pedagogicznych - mariaż zdrowia i radości życia; Współczesna edukacja zdrowotna. Kontrowersje i wyzwania; Podmiotowe obszary jakości życia ludzi znajdujących się w różnej sytuacji życiowej; Senior i jego wsparcie we współczesnej konfiguracji międzypokoleniowej; Przyszli tancerze baletowi. Cechy osobowości i ich korelacja z sukcesem zawodowym; Rozumienie realnie przeżytych doświadczeń przez ofiary przemocy; Wybuchy agresji oraz samoocena; Rola komputera w życiu, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością na przykładzie przewlekle chorych; Wpływ rehabilitacji ruchowej, a w szczególności hipoterapii (i terapeutycznej jazdy konnej) na człowieka niepełnosprawnego fizycznie i umysłowo; Bajkoterapia jako metoda wspomagająca rozwój dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych; Zagrożenia kryminalne w percepcji osób bezdomnych; Wizja dzielnicowego w perspektywie kształtowania poczucia bezpieczeństwa w społecznej lokalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pary i Związki)
I. Zrozumieć transakcję szantażu : 1. Diagnoza : szantaż emocjonalny, 2. Cztery oblicza szantażu, 3. Wszechobecna MGŁA, 4. Narzędzia pracy szantażysty, 5. Wewnętrzny świat szantażysty, 6. Trzeba dwojga, 7. Wpływ szantażu. II. Przełożyć wiedzę na czyny : 1. Zanim zaczniesz, 2. Czas na decyzję, 3. Strategia, 4. Przebić się przez MGŁĘ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
1. Wprowadzenie i przegląd problematyki. Część I: Dobro i zło - perspektywy pojęciowe. 2. Psychologia zła z perspektywy sytuacyjnej. 3. Podstawowe potrzeby ludzkie, altruizm i agresja. 4. Cztery korzenie zła. 5. Ewolucja zła. Część II: Krzywdzenie innych: konteksty, przyczyny i konsekwencje. 6. Co zawiera kategoria? 7. Współczesna tendencyjność rasowa. 8. Zło brutalne a ogólny model agresji. 9. Co badania Milgrama nad posłuszeństwem mogą powiedzieć na temat Holocaustu? 10. Konceptualizacja przemocy seksualnej. Część III: Samowiedza a dobre i złe czyny. 11. Dążenie do poczucia własnej wartości. 12. Różne oblicza kłamstwa. 13. Źli ludzie i złe czyny z perspektywy emocji moralnych. Część IV: Jak można być życzliwym. 14. Korzyści i problemy związane z altruizmem wzbudzonym przez empatię. 15. Reakcje pokrewne empatii. 16. Społeczne wsparcie a zachowania wobec innych. 17. Poświęcanie czasu i trudu dla dobra innych. 18. Redukcja wrogości i budowanie współczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Rozdział 1: Wprowadzenie. Rozdział 2: Zmartwienia rodziców. Rozdział 3: Istota przemocy szkolnej. Rozdział 4: Badania nad przemocą szkolną. Rozdział 5: Wasze dzieci w szkole. Rozdział 6: Informowanie. Rozdział 7: Świadkowie. Rozdział 8: Wchowanie a prawidłowy rozwój dziecka. Rozdział 9: Rodzice jako nauczyciele życia. Rozdział 10: Rodzice pomagają dzieciom, które zetknęły się z przemocą. Rozdział 11: Jak dobre szkoły radzą sobie z przemocą. Rozdział 12: Wybrane pytania i odpowiedzi. Załącznik 1: Diagram dłoni - pomoc dla najmłodszych uczniów. Załącznik 2: Metody intewencji w przypadkach znęcania się. Załącznik 3: Wskazówki dotyczące szkolnych strategii przeciwdziałania przemocy. Załącznik 4: Wskazówki dotyczące przeciwdziałąnia przemocy elektronicznej. Załącznik 5: Przeciwdziałanie przemocy w programach szkolnych. Załącznik 6: Kwestionariusz do oceny poziomu przemocy. Załącznik 7: Programy i metody przeciwdziałania przemocy. Załącznik 8: Przydatne strony internetowe poświęcone przemocy w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne i praktyczne problemy profilaktyki społecznej wobec zjawisk pereprzestępczych i przestępczych, Typologia i funkcje obrazu bezpieczeństwa w umyśle człowieka a prewencja środowiska zamieszkania przed przestępczością, wiedza i sposób postrzegania zjawiska niedostosowania społecznego przez nauczycieli szkół podstawowych jako wyznacznik skuteczności ddziaływań profilaktycznych, Polityka bezpieczeństwa lokalnego w zakresie przeciwdziałania przestępczości w opiniach młodzieży szkolnej, 2. Przemoc w rodzinie:przejawy i uwarunkowania a perspektywy profilaktyki i korekcji, Psychologiczna chrakterystyka sprawców przemocy seksualnej w małżeństwie, Przestępstwo znęcania się na tle specyfiki środowiska lokalnego i sytuacji materialno-bytowej rodziny, Psychospołeczne uwarunkowania stosowania przemocy w rodzinie a programy psychokorekcyjne wobec sprawcy, Interwencje wobec zjawiska krzywdzenia dzieci w rodzinie jako czynnika ryzyka przestępczości-możliwości i ograniczenia w świetle teorii i praktyki, Relacje emocjonalne w rodzinach skazanych kobiet i mężczyzn (analiza porównawcza), 3. Psychologiczne i prawne przesłanki w procesie sądowym i resocjalizacji, Ustalanie elementów kryminogenezy a sędziowskie decyzje o wszczęciu i prowadzeniu postępowania z nieletnimi sprawcami czynów karalnych, Prawne i psychologiczne przesłanki wszczęcia postępowania karnego wobec nieletnich szczególnie zdemoralizowanych, Normy prawne w świetle opinii nieletnich poniżej minimalnego wieku odpowiedzialności karnej (14 roku życia), Przedmiot psychologicznej opinii sądowej z perspektywy psychologii społecznej, Poglądy psychografologiczne dotyczące tzw.pisma przestępców-dawniej i dziś, Stadia wykolejenia społecznego a implikacje resocjalizacyjne, Wybrane osobowościowe uwarunkowania autoagresji wśród skazanych, Wykonywanie kary pozbawienia wolności i proces resocjalizacji w opinii osadzonych (Informacja z badań)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Reklama społeczna - czym jest i jak się zmienia, 2. Polskie kampanie społeczne w latach 2002-2006, 3. Reklama społeczna w Polsce - podsumowanie ostatnich lat, 4. Między propagandą a reklamą, 5. Nietypowa reklama społeczna, 6. Wartość marki w reklamie społecznej Kampania "Dzieciństwo bez krzywdzenia" - edycja międzynarodowa, 7. PAH - pomoc bez granic, 8. Caritas - kampania opiekuna ubogich, 9. Dlaczego warto zainteresować się reklamą społeczną na poziomie lokalnym. Śląski program promocji trzeźwości, 10. Prasa lokalna i dzienniki regionalne - niedoceniony partner akcji społecznych, 11. Reklama społeczna. zagadnienia prawne, 12. Przygotowanie kampanii społecznej - krok po kroku, 13. Kampanie społeczne w agencjach reklamowych, 14. Badania marketingowe - droga do sukcesu społecznej kampanii reklamowej, 15. Społeczniku - badaj swoje kampanie! Znajomość i ocena wybranych kampanii społecznych z lat 2002 - 2006, 16. Reklama społeczna w czasach nieuwagi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Ogólna charakterystyka mobbingu; 2. Mobbing z perspektywy; 3. Zakres i uwarunkowania lobbing; 4. Metodologia badań własnych; 5. Mobbing wśród nauczycieli. Wyniki badań własnych; 6. Rekomendacje antymobingowe dla środowiska nauczycielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przemoc wobec dzieci: Charakterystyka sprawców przemocy w rodzinie; Psychologiczne uwarunkowania realizacji zadań rozwojowych przez dzieci alkoholików; Wstyd u dzieci krzywdzonych - mechanizmy i konsekwencje; Seksualność osób skazanych za czyny seksualne z małoletnim (pedofilne) i jej uwarunkowania; Fantazje w modelu motywacyjnym przestępstwa seksualnego; Terapia kognitywno-behawioralna nieletnich sprawców przestępstw seksualnych; Psychologiczna charakterystyka kobiet agresywnych seksualnie; Postawy wobec sytuacji dziecka wykorzystywanego seksualnie, przejawiane przez studentów psychologii, prawa, pedagogiki i medycyny - analiza porównawcza wyników badań, Bidula - studium przypadku. Opiniowanie sądowo-psychologiczne i ochrona dziecka krzywdzonego: Ochrona interesu dziecka w polskich regulacjach prawnych w okresie transformacji ustrojowej. Perspektywa biegłego psychologa sądowego; Przemoc wobec dziecka a możliwości oddziaływania psychologiczno-prawnego w sprawach rodzinnych i karnych; Opiniowanie sądowo-psychologiczne w sprawach nieletnich - błędy proceduralne i merytoryczne; Interdyscyplinarna współpraca w zakresie ochrony dziecka - małoletniej ofiary lub świadka przestępstwa na przykładzie doświadczeń środowiska lubelskiego. Mechanizmy psychologiczne: Zjawisko przymuszającego wpływu społecznego w etiopatogenezie zachowań agresywnych; "Odzyskane wspomnienia" - kwestie psychologiczne, etyczne i prawne; Jak dzieci rozumieją i ujmują czas? Psychologia czasu w ujęciu rozwojowym i jej implikacje praktyczne; Zjawisko zemsty w ujęciu procesualnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej