Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
IBUK Libra
(9)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(22)
E-booki
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(17)
Autor
Mruk Henryk (1948- )
(4)
Cyfert Szymon
(2)
Janasz Władysław
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Bangs David H. Jr
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Cadle James
(1)
Duraj Jan
(1)
Franków-Czerwonko Bożena
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gołębiowski Marian
(1)
Hutt Michael D
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jeżak Jan
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuraś Piotr
(1)
Lent Bogdan
(1)
Malûk Vladimir Ivanovič
(1)
Moszkowicz Mieczysław
(1)
Penc Józef (1939-2017)
(1)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Pluta Jacek
(1)
Popławska Wanda
(1)
Prozorowicz Magdalena
(1)
Ptak Michał
(1)
Rajzer Mirosław
(1)
Rojek-Nowosielska Magdalena
(1)
Rutkowski Ireneusz P. (1953- )
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Sajnóg Artur
(1)
Speh Thomas W
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szadkowska-Rucińska Małgorzata
(1)
Szemborska Ewa
(1)
Szulce Halina (1939- )
(1)
Sławińska Maria (1946- )
(1)
Yeates Donald
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Rosja
(1)
Język
polski
(31)
rosyjski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(19)
Zarządzanie strategiczne
(8)
Strategia marketingowa
(7)
Marketing strategiczny
(5)
Konkurencja
(4)
Marketing
(4)
Strategia organizacyjna
(4)
Organizacja
(3)
Segmentacja rynku
(3)
Strategia rozwoju
(3)
Analiza strategiczna
(2)
Badania rynku
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Innowacje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Plan marketingowy
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Prognozy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Strategia
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Badania marketingowe
(1)
Benchmarking
(1)
Bezrobocie
(1)
Dywersyfikacja portfela
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Etyka biznesu
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Handel
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Informatyka
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Inwestycje
(1)
Jakość produktu
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konflikt
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Polska
(1)
Praca zespołowa
(1)
Produkcja
(1)
Projekty
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przemysł
(1)
Przywództwo
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek
(1)
Ryzyko
(1)
Siła robocza
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Telekomunikacja -- automatyzacja
(1)
Usługi
(1)
Współdziałanie
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie produktem
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
32 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Odpowiedzialność środowiskowa organizacji wiąże się z podejmowaniem działań mających na celu zdiagnozowanie wzajemnych relacji organizacji i środowiska przyrodniczego, a także działań przyczyniających się do ograniczania niekorzystnego oddziaływania różnych podmiotów na środowisko przyrodnicze. Zmniejszeniu skali wykorzystania zasobów naturalnych, ilości zanieczyszczeń wprowadzanych do środowiska, a także ryzyka dla organizacji i jej otoczenia służą zmiany w produktach, usługach i procesach produkcyjnych. Zmiany te mogą być źródłem korzyści nie tylko ekologicznych, ale również społecznych czy gospodarczych – zarówno dla samej organizacji, jak i w obszarze jej oddziaływania. Oddają w ten sposób istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju organizacji. Osiąganiu celów wynikających z tej koncepcji rozwoju służą również polityka państwa i stosowane w jej ramach instrumenty. Odpowiednie działania podejmowane przez władze motywują i wspierają organizacje w implementowaniu nowego paradygmatu rozwoju. Autorzy niniejszej publikacji podjęli trud zaprezentowania środowiskowych aspektów idei rozwoju zrównoważonego. Publikacja składa się z trzech względnie jednorodnych modułów tematycznych, w których zamieszczono artykuły powiązane z główną problematyką tej pracy. Dotyczą one kolejno: • narzędzi zarządzania środowiskowego, w tym systemów zarządzania środowiskowego i oceny cyklu życia, • pozostałych aspektów odpowiedzialności środowiskowej organizacji, • stymulowania odpowiedzialności środowiskowej za pomocą instrumentów polityki ekologicznej, a także problematyki odpowiedniego wykorzystania zasobów środowiska przyrodniczego. Różnorodność prezentowanych treści i koncepcji pozwala redaktorom tej publikacji mieć nadzieję, że czytelnicy znajdą w niej inspirujące myśli do wdrażania w życie koncepcji zrównoważonego rozwoju. Zamieszczone w tej książce projekty artykułów były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy niniejszej publikacji wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów tworzących tę książkę.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej