Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(37)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(21)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(28)
Autor
Dobija Mieczysław (1943- )
(3)
Kadysz Piotr
(3)
Saunders Edmund J
(2)
Vollmuth Hilmar J
(2)
Vollmuth Hilmar J. (1936- )
(2)
Bartosiewicz Bohdan
(1)
Borkowska Ines
(1)
Błeszyński Tomasz
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Dahms Angelika
(1)
Doyle David P
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Górecki Emilian
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jasiukiewicz Marian
(1)
Kamiński M
(1)
Karwatowicz Grzegorz
(1)
Kałużny Stanisław
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Knedler Konrad
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(1)
Kulpa N
(1)
Leszczyński Zbigniew
(1)
Lewandowski Marcin
(1)
Lubelczyk Sylwia
(1)
Markowski Bogusław
(1)
Melezini Andrzej
(1)
Militz Małgorzata
(1)
Nieżurawski Lech
(1)
Nowacki Robert
(1)
Ochman Jacek
(1)
Oczachowski Marian
(1)
Olechowski W
(1)
Owczarczyk--Szpakowska Grażyna
(1)
Paczuła Czesław
(1)
Pawłowicz Krystyna
(1)
Piaszczyk Artur
(1)
Pniewski Krzysztof
(1)
Płóciennik-Napierała Janina
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Rybacki R
(1)
Sarnowski Janusz
(1)
Sasenko Lucjan
(1)
Soroka Józef Michał
(1)
Stasik Mirosław
(1)
Steindel M
(1)
Strużycki Marian
(1)
Strysik J
(1)
Surmacz Marta
(1)
Szablewski Andrzej
(1)
Szołtysek Katarzyna
(1)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(1)
Wiśniewski Jan (1946- )
(1)
Wnuk Tomasz
(1)
Wowra Jarosław
(1)
Zalewski Dariusz
(1)
Zołotar Anna
(1)
Ładoński Wiesław
(1)
Świstak Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Temat
Przedsiębiorstwo
(29)
Controlling
(10)
Kontrola finansowa
(10)
Audyt wewnętrzny
(6)
Koszty
(5)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(4)
Kontrola
(4)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(4)
Rachunkowość
(3)
Rachunkowość zarządcza
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Analiza strategiczna
(2)
Decyzje
(2)
Finanse
(2)
Kontrola zarządcza
(2)
Organizacje
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Analiza SWOT
(1)
Analiza wartości
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Budżet państwa
(1)
COVID-19
(1)
Ceny transferowe
(1)
Certyfikacja zgodności
(1)
Energetyka
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość
(1)
Jakość produktu
(1)
Kadry
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kapitał
(1)
Koncesja
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola -- metody
(1)
Kontrola gospodarcza
(1)
Kontrola państwowa
(1)
Kontrola państwowa -- metody -- podręcznik
(1)
Menedżerowie
(1)
Motywacja pracy
(1)
Multimedia
(1)
Najwyższa Izba Kontroli
(1)
Negocjacje
(1)
Opakowania
(1)
Organizacja
(1)
Organizacje -- kontrola
(1)
Organizacje -- kontrola -- prawo -- Polska -- stan na 2001 r.
(1)
Outsourcing
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Podatek
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polski Fundusz Rozwoju
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorstwo -- kontrola
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przywództwo
(1)
Rachunek kosztów
(1)
Rada nadzorcza
(1)
Reklama
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko
(1)
Spółki handlowe
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Tarcza antykryzysowa (pakiet rządowy)
(1)
Transport
(1)
Turystyka
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wolność ekonomiczna
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
39 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu)
1. Przedsiębiorstwo jako organizacja społeczna, 2. Kultura przedsiębiorstwa - uwarunkowania jednostkowe i organizacyjne, 3. Warunki pracy - struktura i zagrozenia, 4. Menedżerowie, 5. Przywództwo, 6. Dezycje i ich psychospołeczne uwarunkowania, 7. Komunikacja w organizacji, 8. Negocjowanie, 9. Problemy motywacji w organizacji, 10. Proces kontroli w organizacji, 11. Zmiany
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 9)
Cz.1 Nowoczesne technologie informatyczne w działalności przedsiębiorstwa: Multimedia w zarządzaniu; Możliwości zastosowania rozległych sieci komputerowych w obiektach gospodarczych; Wybór właściwego narzędzia do projektowania sieciowego. Cz.2 Wybrane problemy informatyzacji rachunkowości jako głównego źródła informacji do oceny działalności przedsiębiorstwa: Ryzyko informatyzacji rachunkowości; Rewizja finansowa wspomagana komputerem; Ryzyko użytkownika systemów informatycznych rachunkowości w aspekcie rewizji finansowej. Cz.3 Metody badania sprawozdań finansowych przedsiębiorstw: Ryzyko w badaniu sprawozdań finansowych; Badanie ksiąg rachunkowych w środowisku informatycznym; Ocena majątkowo-kapitałowa przedsiębiorstwa na podstawie mierników efektywności. Cz.4 Zasady formułowania oceny działalności przedsiębiorstwa: Opinia i raport biegłego rewidenta; Ocena działalności przez biegłego rewidenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Cz. I Modele i funkcje nadzoru właścicielskiego: Rola i miejsce rad nadzorczych w spółkach kapitałowych; Modele naczelnego kierownictwa w spółkach kapitałowych; Funkcje i metody nadzoru właścicielskiego w spółkach. Cz. II Nadzór właścicielski w spółkach z udziałem Skarbu Państwa: Zakres nadzoru właścicielskiego w spółkach Skarbu Państwa; Współdziałanie rad nadzorczych z zarządem i walnym zgromadzeniem w spółkach akcyjnych Skarbu Państwa; Widziane z trzech stron- opinie członków rad nadzorczych; Corporate Governance w ramach Narodowych Funduszy Inwestycyjnych; Wstępne wyniki badań sondażowych funkcjonowania nadzoru właścicielskiego w ramach programu NFI; Miejsce i rola nadzoru właścicielskiego w odniesieniu do spółek Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa; Nadzór właścicielski a rady nadzorcze w przedsiębiorstwie państwowym. Cz. III Efektywność nadzoru właścicielskiego: Struktura własności a efektywność nadzoru właścicielskiego; Nadzór właścicielski a systemy motywowania zarządów spółek; Problemy wynagradzania zarządów spółek kapitałowych w systemie nadzoru właścicielskiego; Nadmiar właścicielski nad przedsiębiorstwami objętymi bankowym postępowaniem ugodowym. Cz. IV Nadzór właścicielski- doświadczenia zagraniczne: System nadzoru właścicielskiego w polskim i niemieckim prawie handlowym; Niemiecki system nadzoru właścicielskiego; Nadzór właścicielski w Wielkiej Brytanii i USA; Próby reformowania brytyjskiego systemu nadzoru właścicielskiego; System nadzoru właścicielskiego w Korei Południowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podręcznik prezentuje w kompleksowy sposób kluczowe koncepcje i teorie z obszaru organizacji i zarządzania. Uaktualnione i rozszerzone trzecie wydanie Podstaw zarządzania organizacjami jest adresowane do studentów realizujących programy przedmiotów w obszarze zarządzania organizacjami, jak również do menedżerów, którzy otrzymają kompleksową wizję tego, czym jest organizacja, jak nią zarządzać i jak ją doskonalić. Rozdział pierwszy poświęcono ogólnej charakterystyce teorii organizacji i zarządzania. W rozdziale drugim jest przedstawiona ewolucja nauki organizacji i zarządzania. Rozdział trzeci omawia proces planowania w organizacji. Strukturom organizacyjnym oraz procesowi ich budowy i kształtowania poświęcono rozdziały czwarty i piąty. W rozdziale szóstym został omówiony proces motywowania. Treść rozdziału siódmego stanowi realizacja procesu kontroli w organizacji, analizowana zarówno w ujęciu strategicznym, jak i operacyjnym. Rozdział ósmy zawiera charakterystykę znaczenia i roli informacji w procesie zarządzania. W rozdziale dziewiątym przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące podejmowania decyzji kierowniczych. Pracę kierowniczą w organizacji omawia rozdział dziesiąty. W rozdziale jedenastym omówiono założenia koncepcji stylów kierowania i zaprezentowano podstawowe ich modele. Rozdział dwunasty to rekonstrukcja i prezentacja współczesnego stanu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Ostatni, trzynasty rozdział poświęcono zagadnieniom dotyczącym zarządzania zmianami w organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Przepisy ogólne, 2. Zasady podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej, 3. Ewidencja działalności gospodarczej, 4. Koncesje oraz regulowania działalność gospodarcza, 5. Kontrola przedsiębiorcy, 6. Oddziały i przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych, 7. Mikroprzedsiębiorcy, mali i średni przedsiębiorcy, Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie, Prace zbiorowe / Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego)
Cz. I Pojęcia ogólne: 1. Wyjaśnienie pojęć, 2. Podstawy prawne wykonywania kontroli państwowej. Cz. II Kontrola przedsiębiorców przez NIK: 3. Państwowa kontrola przedsiębiorców w regulacjach prawnych 1919-1949, 4. Przedsiębiorca wobec kontroli państwowej w świetle ustawy o Najwyższej Izbie Kontroli z 1994 roku - uwagi wstępne, 5. Przedmiot i zakres kontroli przedsiębiorców, 6. Kryteria kontroli przedsiębiorców prywatnych - zagadnienia wspólne, 7. Kryterium legalności, 8. Kryterium gospodarności, 9. Kryteria kontroli przedsiębiorców w praktyce, 10. O potrzebie ustawowego zdefiniowania kryteriów kontroli państwowej podmiotów prywatnych. Cz. III Postępowanie kontrolne: 11. Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli jako bezpośrednia podstawa prawna obowiązku poddania się kontroli, 12. Procedura kontroli, 13. Środki stosowane przez NIK w związki z kontrolą przedsiębiorcy, 14. Ustalenia dotyczące położenia przedsiębiorcy prywatnego wobec NIK, 15. Dopuszczalność sądowej ochrony praw przedsiębiorców naruszanych w toku kontroli państwowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunkowość zarządcza i controlling / Mieczysław Dobija. - Wyd. 2. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 374 s. : tab. wykr. ; 24 cm.
Rachunkowość i controlling w sterowaniu ekonomiką przedsiębiorstwa; Rachunkowość w sterowaniu inwestycjami; Podstawy rachunku i kontroli kosztów; Rozrachunek wewnętrzny; Rachunkowość w zarządzaniu majątkiem trwałym; Analiza cen, sprzedaży i rentowności; Sporządzanie budżetu przedsiebiorstwa. Planowanie finansowo - kosztowe; Wskażniki oceny płynności, produktywności i wypłacalności; Perspektywy i kierunkirozwoju rachunkowość zarządczej i controllingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rachunkowość zarządcza i controlling / Mieczysław Dobija. - Wyd. 2 dodruk 3. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 374 s. : tab., wzory, rys. ; 24 cm.
Rachunkowość i controlling w sterowaniu ekonomiką przedsiębiorstwa; Rachunkowość w sterowaniu inwestycjami; Podstawy rachunku i kontroli kosztów; Rozrachunek wewnętrzny; Rachunkowość w zarządzaniu majątkiem trwałym; Analiza cen, sprzedaży i rentowności; Sporządzanie budżetu przedsiebiorstwa. Planowanie finansowo - kosztowe; Wskażniki oceny płynności, produktywności i wypłacalności; Perspektywy i kierunkirozwoju rachunkowość zarządczej i controllingu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunkowość zarządcza i controlling / Mieczysław Dobija. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1997. - 374 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Zawiera: Rachunkowość i controlling w sterowaniu ekonomiką przedsiębiorstwa; Rachunkowość w sterowaniu inwestycjami; Podstawy rachunku i kontroli kosztów; Rozrachunek wewnętrzny; Rachunkowość w zarządzaniu majątkiem trwałym; Analiza cen, sprzedaży i rentowności; Sporządzanie budżetu przedsiebiorstwa. Planowanie finansowo - kosztowe; Wskażniki oceny płynności, produktywności i wypłacalności; Perspektywy i kierunkirozwoju rachunkowość zarządczej i controllingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reklama w przedsiębiorstwie / Robert Nowacki, Marian Strużycki. - Warszawa : Difin, 2002. - 265,[6] s. : 80 rys., 55 tabel ; 23 cm.
R.1 Zarządzanie marketingiem a działalność reklamowa przedsiębiorstwa: Strategia marketingowa i taktyka działania przedsiębiorstwa; Proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem; Instrumenty promocji; Programowanie działalności reklamowej w przedsiębiorstwie. R.2 Procesy decyzyjne w zakresie doboru mediów: Ch-ka mediów reklamy; Uczestnicy procesu doboru mediów i środków reklamy; Dobór mediów i środków reklamy jako proces decyzyjny; Kryteria doboru mediów i środków reklamy w przedsiębiorstwie; Zewnętrzne bariery doboru mediów i środków reklamy. R.3 Zarządzanie działalnością reklamową w polskich przedsiębiorstwach- założenia i praktyka: Strategia reklamy w działalności przedsiębiorstwa; Preferencje przedsiębiorstw w zakresie mediów i środków reklamy; Stopień wykorzystania poszczególnych mediów i środków reklamy; Kryteria doboru mediów i środków reklamy; Struktura działań reklamowych w przedsiębiorstwie; Ograniczenia działalności reklamowej przedsiębiorstw; Preferencje konsumentów a proces zarządzania reklamą w przedsiębiorstwie. R.4 Wpływ działalności reklamowej przedsiębiorstw na kształtowanie preferencji i zachowań konsumentów na rynku: Ch-ka postaw konsumentów wobec reklamy; Ocena poszczególnych mediów, środków i technik reklamy; Ocena atrybutów reklamy i stopnia ich wyrażania przez poszczególne media i środki reklamy. R.5 Stan i perspektywy rozwoju rynku reklamowego w Polsce: Ch-ka rynku reklamy w Polsce; Perspektywy rozwoju rynku reklamowego w Polsce na tle innych krajów europejskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Finanse - C.H.Beck. Finanse przedsiębiorstwa)
1. Istota i funkcje współczesnej rachunkowości; 2. Analiza kryzysu kreatywnej rachunkowości; 3. Kwantyfikacja przejawów zagrażających kontynuacji działalności przedsiębiorstwa; 4. Miejsce systemu kontroli przedsiębiorstwa i jego uwarunkowania; 5. Metodyka kontroli przedsiębiorstwa; 6. Wyniki badań nad systemem kontroli w jednostkach zainteresowania publicznego; 7. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i klasyfikacja audytu wewnętrznego, 2. Funkcje audytu wewnętrznego, 3. Wpływ wytycznych Unii Europejskiej na wprowadzenie audytu wewnętrznego w Polsce, 4. Powiązania między audytem wewnętrznym a kontrolą wewnętrzną i audytem zewnętrznym, 5. Zakres zastosowań audytu wewnętrznego, 6. Audytor wewnętrzny doradcą kierownika jednostki, 7. Standardy audytu wewnętrznego, 8. Zasady organizacji prac audytorskich, 9. Przyszłość audytu wewnętrznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Budowanie wartości i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 2. Kreowanie wartości jako cel nadrzędny; 3. Pomiar tworzonej wartości w systemie zarządzania wartością; 4. Formułowanie i komunikacja strategii wzrostu wartości; 5. Zarządzanie realizacją strategii wartości; 6. Motywowanie menedżerów do realizacji wzrostu wartości; 7. Mierniki tworzenia wartości a wymagania regulacyjne na przykładzie branży ubezpieczeniowej; 8. Zarządzanie wartością spółki w kontekście teorii chaosu; 9. Budowa kapitału klienta; 10.Ocena projektów inwestycyjnych podnoszących wartość spółki; 11. Wpływ funduszy venture capital na kreowanie wartości spółki; 12. Wykupy menedżerskie i lewarowane jako narzędzie tworzenia wartości spółki; 13. Wpływ zarządzania IT na budowę wartości przedsiębiorstwa; 14. Wpływ fuzji i przejęć na wartość spółki; 15. Systemy Business Intelligence we wspomaganiu decyzji zarządczych; 16. Zwrot gotówki do właściciel: polityka dywidendy i wykupu własnych akcji; 17. Otwartość informacyjna spółki jako źródło wzrostu jej wartości; 18. Globalna strategia budowania i zarządzania wartością - Gazprom; 19. Organizowanie globalnej informacjo - przykład Google; 20. Wdrażanie programu VBM w PKN ORLEN SA w okresie 2002-2004; 21. Strategia budowania wartości - Boryszew SA; 22. Strategia budowania wartości Grupy TVN SA; 23. Całkowita stopa zwrotu (TSR) spółek notowanych na GPW w Warszawie w latach 2002-2006
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Określenie statusu przedsiębiorstwa: 1. Wstęp; 2. Przepisy właściwe dla ustalenia statusu przedsiębiorstwa; 3. Wykładnia przepisów; 4. Limity i pułapy właściwe dla określenia statusu przedsiębiorstwa; 5. Dane stanowiące podstawę kwalifikacji; 6. Przedsiębiorstwa samodzielne; 7. Przedsiębiorstwa partnerskie; 8. Przedsiębiorstwa powiązane; 9. Ustalenie właściwych dla przedsiębiorstwa danych. Założenia programu „Tarcza finansowa polskiego funduszu rozwoju dla małych i średnich firm”: 1. Normatywne podstawy obowiązywania programu; 2. Warunki udziału w programie; 3. Subwencja PFR jako pomoc publiczna (zasady szczególne i odstępstwa); 4. Wydatkowanie, koszty kwalifikowane; 5. Warunki zwrotu subwencji wynikające z programu PFR (dla poszczególnych kategorii MŚP); 6. Skutki podatkowe uzyskania i umorzenia subwencji; 7. Kontrola wykorzystania środków z programu. Preferencje podatkowe udzielane w związku z epidemią COVID-19: 1. Szczególne warunki potrzebne do uzyskania niektórych preferencyjnych rozwiązań podatkowych i sposoby udokumentowania ich spełnienia w celu zminimalizowania ryzyka podatkowego; 2. Wybrane preferencje podatkowe wprowadzone w związku z COVID-19 i kwestie praktyczne wynikające z ich stosowania; 3. Preferencje w podatku od nieruchomości i ulgi podatkowe z Ordynacji podatkowej udzielone w związku z COVID-19 jako pomoc publiczna; 4. Okres przechowywania dokumentacji. Przyznawane przez starostów dofinansowanie realizowane przez powiatowe urzędy pracy: 1. Wprowadzenie; 2. Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców; 3. Dofinansowanie części kosztów działalności gospodarczej przedsiębiorców będących osobami fizycznymi niezatrudniających pracowników; 4. Pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców; 5. Jednorazowa dotacja z Funduszu Pracy dla mikro- i małych przedsiębiorców. Dofinansowanie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych realizowane przez wojewódzkie urzędy pracy: 1. Wprowadzenie; 2. Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków FGŚP na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy (art. 15g u.COVID-19); 3. Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy pracowników nieobjętych przestojem, przestojem ekonomicznym ani obniżonym wymiarem czasu pracy – art. 15gg u.COVID-19. Tarcza finansowa 2.0: 1. Uwagi wprowadzające; 2. Warunki programu; 3. Szczegółowe warunki dla mikroprzedsiębiorców; 4. Szczegółowe warunki dla MŚP; 5. Warunki umorzenia subwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Skrypty Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu)
1. Podstawy terminologii i klasyfikacji wyrobów w zarządzaniu jakością. 2. Ochrona konsumenta a jakość wyrobów. 3. System ochrony zgodności wyrobów. 4. Kształtowanie jakości w cyklu życia wyrobu. 5. Opakowania i ich funkcje w ochronie jakości towarów. 6. Transport i jednostki ładunkowe w ochronie jakości towarów. 7. Zachowanie jakości towarów w magazynowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania Naukowe / Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu)
Formalno-prawne ograniczenia swobody inicjacji działalności gospodarczej - na przykładzie koncesji na przewozy lotnicze; Prawno-ekonomiczne bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego; Problematyka wdrażania międzynarodowego prawa bilansowego w Polsce; Funkcjonowanie rynku pracy w Polsce; Ośrodki odpowiedzialności w przedsiębiorstwie; Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach aliansu strategicznego; Zarządzanie zasobami firmy i jej procesami gospodarczymi wspomagane systemem ERP/ERP II; Zasady finansowania działalności w średnich i dużych przedsiębiorstwach; Zasady prezentacji zmian w kapitałach własnych w różnych formach prawno-organizacyjnych; Rachunkowość przerobu Goldratta w świetle paradygmatów rachunkowości - wyniki badania ankietowego; Biegły rewident jako instytucja zaufania publicznego - ocena korzyści z audytu (wyniki badań empirycznych); Metodyka wyznaczania rodzaju polityki rachunkowości w zakresie rezerw w bankach spółdzielczych; Wybór formy opodatkowania jako optymalizowanie ponoszonych wydatków przez przedsiębiorcę będącym osoba fizyczną; Znaczenie wprowadzenia jednolitej stawki podatkowej w podatku dochodowym od osób fizycznych dla małych i średnich przedsiębiorstw; Rola cen transferowych w planowaniu optymalizacji obciążeń podatkowych; Prawa i obowiązki podmiotów kontrolowanych przez organy kontroli skarbowej; Wyspecjalizowana administracja podatkowa - czynnik wspomagający procesy gospodarcze i zarządzanie dużą firmą; Podatki i ich wpływ na dochody budżetu państwa w Polsce w latach 1991-2003; Kierunki dostosowywania wyższego szkolnictwa zawodowego do potrzeb zmieniającego się rynku pracy w Polsce - wybrane aspekty; Trzecia Droga czy liberalizm gospodarczy? Rozwiązania dla Polski w kontekście ustrojów gospodarczych krajów Unii Europejskiej; Uwarunkowania przepływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wyzwania dla Polski; Międzynarodowe kryzysy finansowe. Wybrane zagadnienia; Strategia polityki pieniężnej w strefie euro; Działalność europejska Funduszu Inwestycyjnego w zakresie venture capital jako element strategii lizbońskiej; Długoterminowa polityka energetyczna Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo turystyczne - istota, formy. 2. Otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstwa turystycznego. 3. Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne. 4. Projektowanie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego. 5. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. 6. Finansowe zarządzanie przedsiębiorstwem. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi. 8. Zarządzanie operacyjne w przedsiębiorstwie turystycznym. 9. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie turystycznym. 10. Kontrola i controlling w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie i kontrola w systemie zarządzania strategicznego; Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa; Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; Analiza zdolności konkurencyjnej i pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa; Formułowanie i ocena strategii przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka zarządzania strategicznego, 2. Cele przedsiębiorstwa, 3. Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji, 4. Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie, 5. Globalne przywództwo strategiczne, 6. Kontrola strategiczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędzia analizy strategicznej wnętrza przedsiębiorstwa, ale ukazano także ich różnorodność. Omówiono m.in. macierze portfelowe, których celem jest stworzenie zrównoważonych aktywów organizacji, oraz ogólną ideę analizy portfelowej służącej do diagnozy otoczenia i rynku oraz wnętrza organizacji istniejącego w przedsiębiorstwie portfela produkcji, aż do zbudowania portfela docelowego. Następnie zapoznano czytelników ze Zrównoważoną (Strategiczną) Kartą Wyników, która jest uważana za jeden z najpopularniejszych modeli pomiaru wydajności biznesowej i zarządzania pomiarem osiągnięć wydajności. SKW podkreśla potrzebę integracji finansowych i niefinansowych miar wyników, z jednoczesnym powiązaniem strategii i pomiaru wyników, a cztery jej perspektywy: finansowa, klienta, procesów wewnętrznych, rozwoju, pozwalają na ocenę realizacji strategii z różnych punktów widzenia i uwzględnienie interesów wszystkich grup zaangażowanych w działalność przedsiębiorstwa. Kolejnym omawianym w opracowaniu narzędziem analizy poprawności działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo w celu wytworzenia wartości i budowania przewagi konkurencyjnej jest łańcuch wartości. Założeniem podstawowym modelu łańcucha wartości jest podział działalności przedsiębiorstwa na strategicznie istotne czynności, aby móc określić miejsca powstawania kosztów i zysków oraz potencjalne źródła przewag konkurencyjnych. Łańcuch wartości to sekwencja działań przekształcania zasileń, technologii i pracy ludzi na produkty finalne. Składa się on z funkcji podstawowych i pomocniczych oraz marży (zysku). Działalność podstawowa może być przedprodukcyjna, produkcyjna i sprzedaży, natomiast działalność pomocnicza koncentruje się w każdym przedsiębiorstwie na innych elementach. Kolejna zaprezentowana metoda to bilans strategiczny przedsiębiorstwa, czyli „teoretycznie prosta” metoda oceny potencjału strategicznego, wymagająca jednak skrupulatnego przestrzegania założeń analizy, czyli: wyodrębnienia obszarów analizy potencjału, określenia czynników/elementów organizacyjnych w ramach poszczególnych obszarów, zdefiniowania skali ocen i charakteru oceny, wyszczególnienie kluczowych czynników sukcesu w obszarach oceny itp. Następnie omówiono analizę SWOT, czyli metodę integrującą wszystkie istotne informacje uzyskane w trakcie diagnozowania organizacji i szacowania zmian w otoczeniu w procesie zmierzającym do sformułowania strategii. Jest to metoda bardzo trudna, gdyż wymaga udzielenia odpowiedzi dotyczących profilu działalności przedsiębiorstwa, zakresu jego działania, określenia klientów i ich potrzeb oraz orientacji naczelnego kierownictwa organizacji. Niezbędna jest też identyfikacja makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego organizacji oraz ich ocena w kategoriach szans i zagrożeń. To są podstawy do dokonania diagnozy oraz oceny słabych i mocnych stron organizacji, a także określenia wewnętrznych zasobów przedsiębiorstwa, którymi będzie ono dysponowało w przyszłości. Kolejnym krokiem jest sformułowanie wariantów strategicznych oraz określenie działań i taktyk, które musi podjąć przedsiębiorstwo, aby zrealizować cele strategiczne. Całościowy plan strategiczny wieńczy analizę. Ponieważ zarządzanie strategiczne jest procesem formułowania i wdrażania strategii, w którym wyróżnia się: etap analizy strategicznej, etap oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa oraz zdefiniowanie lub redefiniowanie misji oraz strategii i ustalenie celów strategicznych, końcowym etapem jest formułowanie i wybór strategii oraz jej wdrażanie. Z tego powodu podręcznik wieńczą modele strategii. Zaprezentowano modele „klasyczne” – strategie konkurencji M.E. Portera, macierz H. Ansoffa – oraz zbiór różnych strategii zbudowanych według kryterium pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w sektorze i prognozy jego wzrostu. Pokazano także poszukiwania nowych rozwiązań w budowaniu przyszłości przedsiębiorstwa, odwołując się do metafor strategicznych i opisując modele strategii „nieoczywistych”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej