Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(115)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(115)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(95)
dostępne
(79)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(80)
Czytelnia
(97)
Autor
Duliniec Elżbieta (1948- )
(4)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(3)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(2)
Antonowicz Paweł
(2)
Gorynia Marian
(2)
Jerzemowska Magdalena
(2)
Mazur Jolanta
(2)
Mruk Henryk (1948- )
(2)
Pietraszewski Marian
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Wędzki Dariusz
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Antczak Zbigniew
(1)
Bajdak Andrzej
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Blankenship Albert Breneman (1914- )
(1)
Bobowski Sebastian
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Breen George Edward (1911- )
(1)
Burkett Holly
(1)
Busławski Adam
(1)
Butowski Leszek
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Cooter Robert
(1)
Cotis Jean-Philippe
(1)
Czubasiewicz Halina
(1)
Dembińska-Cyran Izabela
(1)
Dudzik Teresa Magdalena
(1)
Dziwota Janusz
(1)
Dźwigoł Henryk
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Ellis John
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gardawski Juliusz
(1)
Glińska-Neweś Aldona
(1)
Gołębiowski Grzegorz
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Gregor Bogdan
(1)
Grzenkowicz Nikodem
(1)
Gąsiorowska Elżbieta
(1)
Helfert Erich A
(1)
Hoffman Edward
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Janczyk-Strzała Elżbieta
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Johnson Hazel
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(1)
Kaden Robert J
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Karmańska Anna
(1)
Kister Agnieszka
(1)
Knecht Zdzisław
(1)
Kola Maria
(1)
Kolterman Krzysztof
(1)
Kostera Monika
(1)
Kowalak Robert
(1)
Kowalczyk Jacek
(1)
Kowalczyk Lucyna
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kośmider Rudolf
(1)
Kryńska Elżbieta
(1)
Król Marianna
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kusak Aleksander
(1)
Kuźmińska-Haberla Aleksandra
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lech Przemysław
(1)
Leszczyński Zdzisław
(1)
Lewandowska Małgorzata
(1)
Lorimer Sally E
(1)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(1)
Maleszyk Edward
(1)
Mamet Piotr
(1)
Martyniak Zbigniew
(1)
Matyszczak Andrzej
(1)
Michalak Jan
(1)
Michalski Krzysztof
(1)
Miszewski Maciej
(1)
Mroziewski Marian
(1)
Munce Howard
(1)
Mytlewski Adam
(1)
Niewiadoma Maria
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Olzacka Barbara
(1)
Pachura Aneta
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Patten Dave
(1)
Perenc Józef (1945- )
(1)
Phillips Jack J
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Podgórski Zygmunt
(1)
Pokorska Barbara
(1)
Popławski Wojciech
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Prokopowicz Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(93)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(119)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(120)
Temat
Przedsiębiorstwo
(86)
Marketing
(23)
Badania marketingowe
(16)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(12)
Kadry
(10)
Finanse
(7)
Rachunkowość
(7)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(6)
Otoczenie firmy
(6)
Zarządzanie
(6)
Badania rynku
(5)
Internet
(5)
Marketing strategiczny
(5)
Rynek
(5)
Turystyka
(5)
Zarządzanie wiedzą
(5)
Efektywność ekonomiczna
(4)
Konkurencja
(4)
Marketing partnerski
(4)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Banki
(3)
Controlling
(3)
Ekorozwój
(3)
Globalizacja
(3)
Gospodarka
(3)
Jakość
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Koszty
(3)
Praca
(3)
Produkt turystyczny
(3)
Promocja handlowa
(3)
Upadłość
(3)
Usługi turystyczne
(3)
Wartość ekonomiczna
(3)
Ceny
(2)
Ekonomia
(2)
Ekonomia społeczna
(2)
Fuzja przedsiębiorstw
(2)
Handel
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Innowacje
(2)
Inwestycje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kanały marketingowe
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Logistyka
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing międzynarodowy
(2)
Metody badawcze
(2)
Obsługa klienta
(2)
Optymalizacja
(2)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(2)
Polska
(2)
Promocja
(2)
Przedsiębiorstwo handlowe
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Rolnictwo
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Segmentacja rynku
(2)
Siła robocza
(2)
Strategia marketingowa
(2)
Systemy informacyjne
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Usługi
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zachowania konsumentów
(2)
Akcjonariusze
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza wartości
(1)
Badania operacyjne
(1)
Bhp
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Decyzje
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Emerytura
(1)
Europejskie rady zakładowe
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Franchising
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Fundusze poręczeń kredytowych
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Górnictwo
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Interesariusze
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(15)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(22)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Nauka i badania
(2)
Podróże i turystyka
(2)
120 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie Część I. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 1. Mobilność i decyzje migracyjne – uwarunkowania i aktorzy: 1.1. Pojęcie i rodzaje mobilności; 1.2. Obszary mobilności i migracji; 1.3. Aktorzy i wybrane przyczyny; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 2. Koncepcje i modele migracji międzynarodowych: Wstęp; 2.1. Przegląd koncepcji teoretycznych migracji międzynarodowych; 2.1.1. Teorie ekonomiczne; 2.1.2. Teorie socjologiczne; 2.2. Migracje a globalizacja; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 3. Migracja, ekspatriacja tradycyjna i samoinicjowana – charakterystyka zjawisk: Wstęp; 3.1. Migracje międzynarodowe; 3.2. Ekspatriacja tradycyjna i samoinicjowana; 3.3. Samoinicjowani ekspatrianci (SIE); Zakończenie; Bibliografia. Część II. PERSPEKTYWA INDYWIDUALNA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 4. Motywy przemieszczeń międzynarodowych z perspektywy migranta i ekspatrianta: Wstęp; 4.1. Migracje. Migrant. Ekspatriant. Dylematy definicyjne; 4.2. Migrant vs ekspatriant; 4.3. Metodyka badań; 4.3.1. Motywy ekonomiczne; 4.3.2. Motywy pozaekonomiczne; 4.3.3. Motywacja do powrotu do kraju pochodzenia; 4.3.4. Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 5. Osobowość migranta i ekspatrianta – perspektywa psychologiczna: Wstęp; 5.1. Cechy „osobowości migranta” w ujęciu kapitału psychologicznego; 5.2. „Osobowość migranta” w odniesieniu do teorii potrzeb McClellanda; 5.3. Model koncepcji osobowości Wielkiej Piątki; 5.4. Cechy „osobowości migranta” w koncepcji pozytywnego potencjału organizacji; 5.5. Koncepcja prosperowania, kwitnienia i uskrzydlenia wyjaśniające decyzje migracyjne; 5.6. Inne cechy kluczowe dla mobilności międzynarodowej; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 6. Przedsiębiorczość imigrantów: Wstęp; 6.1. Definicje, istota i znaczenie pojęcia przedsiębiorczości imigrantów; 6.2. Przyczyny i formy aktywności przedsiębiorczej imigrantów; 6.3. Przedsiębiorczość imigrantów: wybrane kierunki badań; Zakończenie; Bibliografia. Część III. PERSPEKTYWA ORGANIZACYJNA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 7. Rola kapitału ludzkiego w biznesie międzynarodowym (implikacje dla migracji i ekspatriacji): Wstęp; 7.1. Biznes międzynarodowy w warunkach globalizacji i liberalizacji – implikacje dla kwestii migracji i ekspatriacji; 7.2. Istota i znaczenie kapitału intelektualnego we współczesnym przedsiębiorstwie – implikacje dla kwestii migracji i ekspatriacji; 7.3. Wpływ zachodzących zmian na system organizacyjno-zarządczy przedsiębiorstw – miejsce ekspatów i migrantów w strukturach organizacyjnych; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 8. Koszty i korzyści międzynarodowej mobilności pracowników: Wstęp; 8.1. Korzyści delegowania pracowników na misje zagraniczne; 8.2. Koszty związane z wykorzystaniem misji zagranicznych; 8.3. Korzyści i koszty międzynarodowej mobilności pracowników w warunkach zróżnicowania typów misji zagranicznych; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 9. Efekt kraju pochodzenia w ocenie kompetencji migrantów: Wstęp; 9.1. Kraj pochodzenia a postrzeganie migrantów w dotychczasowych badaniach; 9.2. Efekt kraju pochodzenia a postrzeganie kompetencji w procesie rekrutacji do polskiej firmy; 9.2.1. Uczestnicy badania i metoda; 9.2.2. Wyniki badań; Zakończenie; Bibliografia. Część IV. PERSPEKTYWA SPOŁECZNO-KULTUROWA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 10. Modele adaptacji kulturowej obcokrajowców: Wstęp; 10.1. Istota adaptacji kulturowej; 10.2. Wymiary adaptacji kulturowej i ich związek z efektywnością pracy; 10.3. Indywidualne sposoby radzenia sobie z szokiem kulturowym; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 11. Proces akulturacji polskich samoinicjowanych ekspatriantów (self-initiated expat) z perspektywy indywidualnej: Wstęp; 11.1. Modele procesu akulturacji; 11.2. Samoinicjowani ekspatrianci jako nowa grupa mobilnych pracowników; 11.3. Metodyka badań własnych; 11.3.1. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze udziału w funkcjonowaniu kraju pobytu; 11.3.2. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze udziału w życiu zawodowym; 11.3.3. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze życia rodzinnego; 11.3.4. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze relacji społecznych; 11.3.5. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze życia religijnego; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 12. Feminizacja migracji: Wstęp; 12.1. Zmiany ilościowe w migracjach kobiet; 12.2. Zmiana charakteru migracji kobiet; 12.3. Perspektywa płci w badaniach nad migracjami; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 13. Kulturowe uwarunkowania ekspatriacji: Wstęp; 13.1. Ekspatrianci jako szczególna grupa menedżerów międzynarodowych; 13.2. Przystosowanie kulturowe menedżerów – ekspatriantów; 13.3. Czynniki kulturowe sprzyjające wysokiej efektywności międzykulturowej menedżerów – ekspatriantów; 13.4. Bariery kulturowe ograniczające efektywność międzykulturową menedżerów – ekspatriantów; 13.5. Podnoszenie efektywności międzykulturowej menedżerów – ekspatriantów; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 14. Zewsząd i znikąd. Mobilizacja polityczna emigrantów. Bibliografia. Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Mechanizmy wzrostu wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw:1. Uwarunkowania i czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku globalnym; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej; 3. Wartość dla akcjonariuszy a wartość dla interesariuszy. Ewolucja orientacji spółek publicznych w świetle badań empirycznych; 4. Kapitał menedżerski oferowany przez fundusze venture capital/private equity jako źródło wzrostu wartości spółek portfelowych; 5. Wykorzystanie Valute at Risk w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa; 6. Rola kapitału intelektualnego w kształtowaniu kompetencji przedsiębiorstwa; 7. Tworzenie wartości w sieciach przedsiębiorstw; 8. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez fuzje i przejęcia. Cz. II Instrumenty finansowe i prawne zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw: 9. Fundusze poręczeń kredytowych a bankowe finansowanie przedsiębiorstw; 10. Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z własności przemysłowej podatkami dochodowymi; 11. Opodatkowanie dochodów osób fizycznych z depozytów bankowych jako jeden z elementów tworzenia jednolitego rynku usług finansowych w ramach Strategii Lizbońskiej; 12. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - nowa koncepcja postrzegania wartości przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy; 13. Zarządzanie kosztami w prowadzeniu działalności gospodarczej warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; 14. Ekonomiczna wartość dodana - szansa na wzrost konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw? Cz. III Rozwój przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach: 15. Ewolucja przedsiębiorczości a małe i średnie przedsiębiorstwa; 16. Determinanty przedsiębiorczości gospodarstw domowych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 4)
Cz. I Współczesne problemy ekonomii i polityki ekonomicznej: 1.Konkurencje jako podstawa systemu gospodarczego w doktrynie Fridricha Augusta von Hayeka, 2.Wybrane czynniki zmian wydajności pracy w sektorze publicznym i prywatnym, 3.Przedstawicielstwo pracownicze w polskich radach nadzorczych, 4.Zasada zrównoważonego rozwoju jako priorytet polskiej polityki społecznej i gospodarczej oraz jako zasada ogólna systemu prawa, 5.Przyczyny protekcjonizmu rolnego w Polsce w okresie transformacji systemowej. Cz. II Orientacja marketingowa : 1.Orienatacja marketingowa a rozumienie strategii marketingowej, 2.Pozycjonowanie przedsiębiorstwa poprzez kreatywne kształtowanie wizerunku rynkowego, 3.Znaczenie sektorowych procesów ewolucyjnych w strategicznych zachowaniach przedsiębiorców, 3.Idea tożsamości firmy - koncepcja Corporate Identity, 5.Pozyskiwanie inwestorów zagranicznych jako ważny element strategii rozwoju gospodarczego miasta Glasgow. Cz. III Analiza ekonomiczna przedsiębiorstw: 1.Różnice w krajowych systemach rachunkowości oraz jej harmonizacja i standaryzacja, 2.Analiza kosztów przedsiębiorstwa w układzie rodzajowym, 3.Ocena kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw budowlanych określana za pomocą rozmytej metody analizy skupień, 4.Problem implementacji controllingu operatywnego i jego informatyzacja we współczesnym przedsiębiorstwie, 5.Analiza punktów krytycznych jako narzędzie wyboru optymalnej formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. Cz.IV Problemy politologii: 1.O pojęciu potęgi państw (jednostek politycznych), 2.Grupy narodowe i etniczne a polityka multikulturalizmu w Kanadzie, 3.Altywne wykorzystanie Internetu w polityce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Istota i rola marketingu w turystyce; Rynek turystyczny; Zarządzanie marketingowe; Segmentacja rynku turystycznego i wybór rynków docelowych; Produkt turystyczny; Polityka cen; Kanały dystrybucji produktu turystycznego; Promocja sprzedaży; Badania marketingowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing w turystyce / Jerzy Altkorn. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, 1998. - 202, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Wstęp; Istota i rola marketingu w turystyce; Rynek turystyczny; Zarządzanie marketingowe; Segmentacja rynku turystycznego i wybór rynków docelowych; Produkt turystyczny; Polityka cen; Kanały dystrybucji produktu turystycznego; Promocja sprzedaży; Badania marketingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Koncepcja i uwarunkowania działań marketingowych, 2. Zachowania i segmentacja nabywców oraz badania marketingowe jako podstawa działalności przedsiębiorstwa, 3. Instrumenty marketingu, 4. Zasady tworzenia strategii planu marketingowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Wykorzystanie teorii interesariuszy w rozwoju uczelni publicznych w Polsce 1.1. Podstawowe założenia teorii interesariuszy 1.2. Uczelnia publiczna oraz jej interesariusze 1.2.1. Formalne i prawne ramy funkcjonowania szkolnictwa wyższego w Polsce 1.2.2. Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce 1.2.3. Źródła finansowania uczelni publicznych w Polsce 1.2.4. Modele szkolnictwa wyższego w Europie i na świecie w kontekście współpracy z przedsiębiorstwami 1.2.5. Charakterystyka interesariuszy uczelni publicznej w Polsce 1.3. Przedsiębiorstwa jako grupa interesariuszy uczelni publicznej 1.3.1. Uczelnia jako podmiot wpływający na rozwój gospodarki opartej na wiedzy 1.3.2. Istota współpracy uczelni z przedsiębiorstwami Rozdział 2. Podstawy teoretyczne relacji pomiędzy uczelnią a przedsiębiorstwami 2.1. Teoria relacji międzyorganizacyjnych 2.1.1. Relacje w kontekście usługowym 2.1.2. Ekonomiczne aspekty relacji między podmiotami 2.1.3. Relacje w ujęciu marketingowym 2.1.4. Wybrane modele marketingu relacji i ich znaczenie w kształtowaniu relacji organizacji z interesariuszami 2.2. Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji 2.2.1. Etapy rozwoju relacji 2.2.2. Model oceny rentowności relacji z interesariuszami 2.3. Znaczenie relacji uczelni publicznych z przedsiębiorstwami w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej na rynku usług edukacyjnych 2.3.1. Współczesne modele przewagi konkurencyjnej 2.3.2. Znaczenie wyróżniających zdolności w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji 2.3.3. Zarządzanie relacjami z interesariuszami przez publiczne uczelnie 2.3.4. Wartość jako element warunkujący budowanie relacji na rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej Rozdział 3. Charakterystyka relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami na przykładzie województwa zachodniopomorskiego 3.1. Uwarunkowania i charakterystyka otoczenia współpracy uczelni z przedsiębiorstwami w województwie zachodniopomorskim i w Polsce 3.2. Próba badawcza i metodyka badań wybranych wydziałów uczelni publicznych 3.3. Analiza wyników badań ilościowych 3.4. Analiza wyników badań jakościowych 3.5. Podsumowanie zebranych wyników badań Rozdział 4. Koncepcja modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami 4.1. Założenia modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami; 4.2. Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania implementacji modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi czelni publicznych a przedsiębiorstwami 4.3. Uzasadnienie i możliwości wykorzystania modelu rozwoju relacji; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Załączniki; Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety; Załącznik 2. Pierwszy scenariusz do badania fokusowego; Załącznik 3. Drugi scenariusz do badania fokusowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Wzrost gospodarczy, regulacje monetarne i fiskalne w procesie generowania nierówności, 2.Systemow uwarunko wania nierówności, 3.Małe i średnie przedsiębiorstwa w rozwiązywaniu problemów nierówności i wzrostu gospodar czego, 4.Nierówności i wzrost w wymiarze regionalym i lokalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłanki wdrażania koncepcji marketingu opartego na wiedzy w zarządzaniu jednostką samorządu terytorialnego; Relacyjne przesłanki tworzenia megaproduktu terytorialnego; Metody badań marketingowych dotyczących interesariuszy w marketingu terytorialnym; Możliwości wykorzystania Internetu w promocji jednostek terytorialnych; Instytucje regionalnego systemu innowacji a marketing terytorialny; Orkiestracja innowacyjnych sieci przedsiębiorstw; Rozwiązania teleinformatyczne służące do komunikacji i współpracy wielko¸ polskich podmiotów ekonomii społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie procesem produkcji / Ewa Kulińska, Adam Busławski. - Warszawa : Difin SA, 2019. - 234 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
Wprowadzenie; ROZDZIAŁ I. Proces produkcji jako obiekt zarządzania 1.1. Struktura procesów przedsiębiorstwa produkcyjnego 1.2. Zdefiniowanie istoty i determinant procesów produkcyjnych 1.3. Klasyfikacja procesów produkcyjnych 1.4. Cykl produkcyjny, przebieg produkcji, typy produkcji 1.5. Przegląd wybranych mierników produkcji ROZDZIAŁ 2. Q, C, D, S, M jako system narzędzi w procesie produkcji 2.1. Istota wskaźników Q, C, D, S, M jako systemu zarządzania procesem produkcyjnym 2.2. Monitoring pracy zespołu produkcyjnego 2.2.1. Q – Jakość jako wskaźnik procesu produkcji 2.2.2. C – Koszt jako wskaźnik procesu produkcji 2.2.3. D – Dostawy jako wskaźnik procesu produkcji 2.2.4. S – Bezpieczeństwo jako wskaźnik procesu produkcji 2.2.5. M – Morale jako wskaźnik procesu produkcji 2.2.6. Q, C, D, S, M ‒ ocena zbiorcza 2.3. Audyt procesów produkcyjnych na potrzeby analizy wskaźników Q, C, D, S, M 2.4. Plan akcji wyznaczony systemem wskaźników Q, C, D, S, M ROZDZIAŁ 3. Procesowe rozwiązywanie problemów produkcyjnych 3.1. Reakcja na problemy – procesowe rozwiązywanie problemów produkcyjnych 3.2. Ocena procesu rozwiązywania problemów 3.3. Komunikacja – spotkania kierownictwa z pracownikami ROZDZIAŁ 4. Analiza modelowa narzędzi Q, C, D, S, M 4.1. Analiza Q, C, D, S, M w ujęciu matematycznym 4.2. Analiza Q, C, D, S, M w ujęciu obiektowym 4.2.1. Analiza procesu rozwiązywania problemów w produkcji systemu wskaźników Q, C, D, S, M 4.2.2. Analiza procesu audytu procesu produkcji systemu wskaźników Q, C, D, S, M 4.2.3. Analiza działań zapobiegawczych procesu produkcji systemu wskaźników Q, C, D, S, M 4.2.4. Analiza działań korygujących procesu produkcji systemu wskaźników Q, C, D, S, M ROZDZIAŁ 5. Wskaźnik Q jako narzędzie zarządzania procesem produkcji 5.1. Analiza wskaźnika jakości Q – kontrola procesu 5.2. Analiza wskaźnika Q – monitoring odpadu i reject line 5.3. Analiza wskaźnika jakości Q – rejestracja kart Q, C, D, S, M 5.4. Analiza wskaźnika jakości Q – realizacja akcji naprawczych 5.5. Analiza wskaźnika jakości Q – szkolenia i ocena pracowników na liniach produkcyjnych ROZDZIAŁ 6. Wskaźnik C jako narzędzie zarządzania procesem produkcji 6.1. Analiza wskaźnika kosztów C jako składowej modelu 6.2. Analiza wskaźnika kosztów C – kontrola procesu zużycia materiałów na linii głównej ROZDZIAŁ 7. Wskaźnik D jako narzędzie zarządzania procesem produkcji 7.1. Analiza wskaźnika dostaw D jako składowej modelu 7.2. Analiza wskaźnika dostaw D – całkowita efektywność O.E.E ROZDZIAŁ 8. Wskaźnik S jako narzędzie zarządzania procesem produkcji 8.1. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S jako składowej modelu 8.2. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S – analiza środków ochrony zbiorowej badanych podmiotów 8.3. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S – analiza środków ochrony indywidualnej badanych podmiotów gospodarczych 8.4. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S – analiza oznaczeń materiałów chemicznych i niebezpiecznych 8.5. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S – analiza przechowywania materiałów i narzędzi 8.6. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S – analiza dotycząca zagrożeń – rejestr zagrożeń 8.7. Podsumowanie dotyczące wskaźnika S ‒ bezpieczeństwo badanych podmiotów gospodarczych za 2017 rok ROZDZIAŁ 9. Wskaźnik M jako narzędzie zarządzania procesem produkcji 9.1. Analiza wskaźnika morale M jako składowej modelu 9.2. Analiza wskaźnika morale M – absencje chorobowe 9.3. Analiza wskaźnika morale M – housekeeping (gospodarność) 9.4. Analiza wskaźnika morale M – rozwiązywanie problemów, akcje naprawcze 9.5. Analiza wskaźnika morale M – zespoły usprawniające – QIT 9.6. Analiza wskaźnika morale M – nowe szkolenia stanowiskowe, procesowe i BHP 9.7. Analiza wskaźnika morale M – opracowanie materiałów szkoleniowych 9.8. Analiza wskaźnika morale M – szkolenia przypominające 9.9. Podsumowanie wyników analizy wskaźnika morale M ROZDZIAŁ 10. Przykład zastosowania 10.1. System Q, C, D, S, M – plan 10 kroków eliminacji i problemu w procesie produkcji; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty i Wykłady Wyższej Szkoły Zarządzania Edukacja)
1.Identyfikacja operacji gospodarczych i zdarzeń gospodarczych. Klasyfikacja operacji gospodarczych, 2.Identyfikacja aktywów i pasywów.Bilans, 3. Księgowanie "od bilansu do bilansu".Zestawienia obrotów i sald, 4. Stornowanie błędnych zapisów, 5. Aktywa trwałe, 6. Materiały, 7. Towary, 8. Środki pieniężne, rozrachunki oraz krótkotermonowe aktywa finansowe, 9. Ewidencja i rozliczenia kosztów, 10. Przychody i koszty ich uzyskania, 11. tworzenie, podział i rozliczenie wyniku finansowego, 12. Kapitały i rezerwy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp 1. Znaczenie wartości dla klienta 1.1. Wartość i źródła wartości - perspektywa klienta 1.2. Kreowanie wartości dla klienta - perspektywa przedsiębiorstwa 1.3. Obszary kreowania wartości 2. Jakość w kształtowaniu wartości dla klienta 2.1. Znaczenie jakości w kreowaniu wartości 2.2. Klient w Systemie Zarządzania Jakością 2.3. Transformacja potrzeb klientów w obliczu konkurencji oraz pandemii 2.4. Jakość obsługi klienta w kontekście relacji klient - przedsiębiorstwo 2.5. Doskonalenie jakości w aspekcie wartości dla klienta 3. Kreatywność a wartość dla klienta 3.1. Kreatywność w przedsiębiorstwie 3.2. Produkt kreatywny - próba deskrypcji pojęcia 3.3. Cechy produktu kreatywnego 3.4. Czynniki wpływające na kreatywność produktu w przedsiębiorstwie 4. Wartość w opinii konsumentów i przedsiębiorców 4.1. Wartość w opinii konsumentów i przedsiębiorców - case study 4.2. Charakterystyka badanych 4.3. Hipotezy i pytania badawcze 4.4. Rezultat i wnioski z badań ilościowych; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Ekonomia / red. nauk Jerzy Gawinecki ; Zeszyt 7)
R.1 Strategia marketingowa a strategia rozwoju przed siębiorstwa. R.2 Zastosowanie metod portfelowych w pro cesie formułowania strategii marketingowej (na przykła dzie przedsiębiorstwa przemysłu mięsnego). R.3 Rozwój rynków instytucjonalnych w Internecie. R.4 Promocja w Internecie-nowy element budowania przewagi konkurencyj nej przedsiębiorstw na rynku : 1.Promocja tradycyjna a promocja on-line, 2.Public relations w sieci, 3.Spon soring on-line, 4.Reklama w sieci, 5.Pozostałe formy promocji on-line, 6.Efekty działań promocyjnych w sie ci. R.5 Budowa lojalności klienta jako czynnika przewa gi konkurencyjnej. R.6 Licencjonowanie marki a inne sp osoby jej pozyskiwania, R.7 Partnerstwo jako przejaw o rientacji marketingowej przedsiębiorstw. Relacje po między polskimi eksporterami a ich zagranicznymi par tnerami handlowymi (wyniki badań), R.8 Handel w kra jach Unii europejskiej i w Polsce na tle trendów w han dlu światowym. R.9 Kultura a globalizacja konsumpcji. R.10 Metoda conjoint analysist w badaniach nad wpły wem kraju pochodzenia na decyzje konsumnetów. R.11 Za sady tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku usług bankowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Determinanty i kierunki rozwoju badań w naukach o zarządzaniu i jakości; Determinanty wartości przedsiębiorstwa; Tworzenie i przechwytywanie wartości jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa; Zarządzanie jakością w rozwoju przedsiębiorstwa; Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Analiza sektorowa we współczesnej gospodarce; Wybrane problemy zwiększenia poprawności wyceny przedsiębiorstwa z perspektywy właścicielskiej; Granice społecznego charakteru i jego pomiar w działalności przedsiębiorstw; Key Performance Indicators (KPI) – kluczowe mierniki pomiaru działalności przedsiębiorstw na przykładzie portów morskich; Praktyczny wymiar KPI – granice opomiarowania procesów w dużej, złożonej strukturalnie organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Katedry Nauk Ekonomicznych / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ISSN 1642-980X ; Nr 1-2/2003 Nr 1-2/2004)
1.Doktryna ortoliberalizmu - założenia i charkaterystyka, 2.Badanie otoczenia rynkowego i makroekonomicznego na potrzeby identyfikacji sytuacji rynkowej, 3.Wykorzystanie koncepcji mikroekonomicznych nowej ekonomii keynesowskiej w polityce personalnej przedsiębiorstw, 3.Decyzje inwestycyjne śląskich przedsiębiorców sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) wobec członkowstwa Polski w Unii Europejskiej, 4.Logistyczna struktura procesowa - próba budowy modelu transformacji, 5.Wycena inwestycji, 6.Wybrane zaganienia franchisingu, 7.Instrumenty oddziaływania na klienta w działalności gospodarczej - wybrane aspekty, 8.Jakość usług w administracji samorządowej jako obiekt badań, 9.Środki trwałe w świetle przepisów bilansowych i podatkowych, 10.Podatki bezpośrenie w śwecji, 11.Wybrane problemy bezpieczeństwa i higieny pracy w rolnictwie, leśnictwie i łowiectwie, 12.Nowe regulacje w prawie prawcy w 2004 r a nowe obowiązki przedsiębiorców zatrudniających pracowników - wybrane zaganienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej trwałej przewagi konkurencyjnej. W książce opisano rolę informacji, pozyskiwanych głównie w drodze badań marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Wyjaśniono istotę informacji i jej znaczenia w zarządzaniu modelem biznesowym przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem relacji potrzeby informacyjne – decyzje marketingowe. Zebrano wyniki szeroko zakrojonych badań empirycznych wśród przedsiębiorstw. Poza diagnozą stanu i uwarunkowań badań marketingowych, dokonano oceny użyteczności tychże badań w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw. Zawarto ocenę wykorzystania wyników badań marketingowych w rozwiązywaniu konkretnych problemów rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczące negocjacji biznesowych. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Treści pracy mogą być inspirujące dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania informacjami (głównie marketingiem). Poruszono w niej także wiele wątków użytecznych dla praktyki gospodarczej. Może być wykorzystywana w dydaktyce na różnych poziomach studiów ekonomii i zarządzania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Prezentujemy Państwu kolejny numer naszego czasopisma. I tym razem, zgodnie z przyjętą koncepcją periodyku przedstawiamy opracowania bardzo różnorodne, dotyczące różnych dziedzin nauk o zarządzaniu. Pragniemy dostarczyć inspiracji do bardziej fundamentalnych przemyśleń na temat kierunków rozwoju i specyfiki współczesnego zarządzania. W tym nurcie sytuują się opracowania na temat dojrzałości procesu innowacji, japońskiej koncepcji doskonalenia organizacji czy procesu zarządzania strategicznego w małych przedsiębiorstwach. Za istotny problem − o podobnie zasadniczym charakterze − uznajemy zarządzanie wiedzą, zwłaszcza w organizacji tak nietypowej, jak jednostka miejska. Uwarunkowaniem kluczowym dla zarządzania dzisiejszymi organizacjami jest z pewnością specyfika zachowań tzw. pokolenia Y, czego dotyczy kolejny artykuł. Obok rozważań na tematy fundamentalne oferujemy też Państwu zestaw publikacji o charakterze bardziej instrumentalnym, ukierunkowanych na doskonalenie poszczególnych procesów zarządzania. W tym obszarze polecamy zarówno opracowanie przedstawiające metodę doskonalenia zarządzania projektami, jak też artykuł poświęcony usprawnianiu logistyki miejskiej. Równie dużą wartość aplikacyjną wydają się mieć teksty dotyczące badania satysfakcji pracowników i ich motywowania w szczególnych organizacjach, jakimi są jednostki ochrony zdrowia i urzędy administracji samorządowej. Życzymy przyjemności i pożytku z lektury. Zachęcamy również do polemiki z naszymi Autorami. Głosy polemiczne zobowiązujemy się zamieszczać w kolejnych numerach pisma. Zapraszamy do publikowania na naszych łamach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W książce zidentyfikowano atrybuty innowacyjnych przedsiębiorstw typu startup, scharakteryzowano kluczowych elementów ekosystemu startupowego oraz omówiono jego wpływ na powstawanie i rozwój startupów na przykładzie Wrocławia. W części analitycznej opracowania przedstawione zostały wyniki badania jakościowego przeprowadzonego wśród lokalnych przedsiębiorców tworzących startupy, przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu oraz ekspertów, mierzących się z zagadnieniami natury finansowej, marketingowej, kadrowej, technologicznej oraz prawno-instytucjonalnej, związanymi z innowacjami w biznesie. W publikacji dowiedziono korzyści wynikających z funkcjonowania ekosystemu, wskazano także na jego zasadnicze mankamenty. Zgromadzony materiał empiryczny stał się podstawą do uogólnień oraz rekomendacji w zakresie dobrych praktyk tworzenia i rozwoju ekosystemów startupowych w innych regionach kraju i za granicą, dzięki czemu książka ma walor aplikacyjny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej