Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(107)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(93)
Publikacje naukowe
(16)
Czasopisma
(14)
E-booki
(12)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(81)
dostępne
(73)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(77)
Czytelnia
(83)
Autor
Grabiec Olimpia (1975- )
(9)
Huczek Marian (1939-2023)
(9)
Kozioł Leszek
(9)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(9)
Dzieńdziora Joanna
(8)
Chodyński Andrzej
(5)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Kowalska Sylwia
(4)
Pachura Aneta
(4)
Wolniak Radosław
(4)
Fleszer Dorota (1971- )
(3)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(3)
Janczewski Jerzy
(3)
Lemańska-Majdzik Anna
(3)
Safin Krzysztof
(3)
Wróbel Magdalena
(3)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Bartkowiak Piotr
(2)
Borkowski Stanisław (1945- )
(2)
Bławat Franciszek (1945- )
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Detyna Beata
(2)
Gajewska Paulina
(2)
Gębczyńska Alicja
(2)
Huczek Antoni
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(2)
Kamińska Joanna
(2)
Kaźmierczak Magdalena
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Kocot Maria
(2)
Król Henryk (1932-2014)
(2)
Levinson Jay Conrad
(2)
Lis Marcin
(2)
Matejun Marek
(2)
Michalski Grzegorz
(2)
Paradowski Mariusz
(2)
Piocha Stanisław (1941- )
(2)
Porvazník Ján
(2)
Rybicka Karolina
(2)
Sadowski Józef
(2)
Sobczyk Genowefa
(2)
Strużycki Marian
(2)
Sulich Adam
(2)
Synowiec Jadwiga
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Szewczyk Irena
(2)
Szulgina Ludmiła
(2)
Widera Wiktor
(2)
Wojtaszek Henryk
(2)
Zasępa Piotr
(2)
Znańska-Kozłowska Katarzyna
(2)
Adam Jabłoński
(1)
Adamczewski Piotr
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Artemenko Lina
(1)
Balcerek Ewa
(1)
Bangs David H. Jr
(1)
Baran Michał
(1)
Barrow Colin
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bazan-Bulanda Anna
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Berliński Andrzej
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Bojarski Roman
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borodin Yevgeniy
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brazilij Natalija
(1)
Brdulak Halina
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Brzeziński Andrzej
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Błaszczyk Mateusz
(1)
Chibowski Robert
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chorób Roman
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Chwistecka-Dudek Halina
(1)
Coop Tomasz
(1)
Cygan Zdzisław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czuba-Kulisińska Beata
(1)
Danik Lidia
(1)
Danylenko Olena
(1)
Demidenko Svitlana
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dojwa Katarzyna
(1)
Douglas Laura Clampitt
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Duda Magdalena
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(118)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(113)
angielski
(6)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(53)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(51)
Przedsiębiorstwo
(20)
Zarządzanie
(20)
Kadry
(15)
Innowacje
(14)
Zarządzanie wiedzą
(10)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(8)
Systemy informatyczne zarządzania
(8)
Zarządzanie jakością
(7)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(7)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Globalizacja
(5)
Klaster (ekonomia)
(5)
Konkurencyjność
(5)
Kultura organizacyjna
(5)
Motywacja pracy
(5)
Przedsiębiorczość
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Efektywność ekonomiczna
(4)
Menedżerowie
(4)
Ocena pracowników
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Banki
(3)
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Gospodarka
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Internet
(3)
Konsumenci
(3)
Logistyka
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Organizacja
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(3)
Rynek pracy
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Decyzje
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Energetyka
(2)
Etyka biznesu
(2)
Euro (pieniądz)
(2)
Franchising
(2)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencja
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing partyzancki
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Normy ISO 9000
(2)
Odpowiedzialność społeczna
(2)
Outsourcing
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Polska
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorstwo małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Przetwarzanie w chmurze
(2)
Rachunkowość
(2)
Reklama
(2)
Reklama internetowa
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Szczupłe zarządzanie
(2)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(2)
Turystyka
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Zarządzanie talentami
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Administracja
(1)
Administracja publiczna
(1)
Agroturystyka
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Audyt zewnętrzny
(1)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
Awans zawodowy
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biopaliwa
(1)
Blog
(1)
Budownictwo przemysłowe
(1)
Budżet państwa
(1)
Budżetowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1989-2000
(9)
1901-2000
(7)
1989-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Czasopismo ekonomiczne
(10)
Poradnik
(9)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(6)
Monografia
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuły
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Przegląd literatury
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(49)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(35)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
119 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Cz. I Zmiany w motywowaniu: 1. Motywowanie dziś i jutro; Główne problemy, 2. Jak nie demotywować pracowników, 3. Metoda trójaspektowej motywacji. Cz. II Motywowanie w Unii Europejskiej: 1. Główne aspekty motywowania do pracy, 2. Zróżnicowanie systemów motywacyjnych w krajach Unii Europejskiej 2. Prawne aspekty motywowanie. Rozwiązania polskie, a wymogi Unii Europejskiej, 3. Jedność w różnorodności motywowanie. Przypadek firmy Novartis. Cz. III motywowanie w zmieniającej się organizacji: 1. Fuzje i przejęcia a motywowanie, 2. Motywowanie w warunkach zmian technologicznych w organizacyjnych, 3. Czy polskie pracownicze programy emerytalne w formie ustawowej można uznać za narzędzia motywowania pracowników? Cz. IV Instrumenty motywowania: 1. Grupowe formy organizacji pracy i wynagradzania, 2. "Kompleks" jako forma grupowej organizacji wynagradzania w fabryce Urządzeń Górnictwa Odkrywkowego S.A, 3. Bodźce długoterminowe - determinantami wzrostu wartości organizacji, 4. E=mc2, czyli motywowanie do wzrostu efektywności pracy a kultura organizacji, Cz. V: 1. System wynagrodzeń w małych i średnich firmach - realia oraz kierunki modernizacji, 2. Determinanty poziomu wzrostu wynagrodzeń w małych i średnich przedsiębiorstwach, 3. Struktura wewnętrzna wynagrodzeń w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, 4. Prorozwojowe instrumenty motywowania w małych i średnich przedsiębiorstwach, 5. Symboliczno-rytualny sposób motywowania na przykładzie firmy marketingu sieciowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Nauki o Zarządzaniu”. Zawiera on zbiór różnorodnych problemowo artykułów, choć dominuje w nim głównie nurt związany z zarządzaniem strategicznym. Tak jest choćby w teoriopoznawczym artykule „Klient w strategiach organizacji biznesowych”. Jego autorzy (E. Stańczyk-Hugiet oraz J. Niemczyk) poszukują głównego wyznacznika strategii organizacji biznesowych. Prowadząc swoją analizę, wskazani badacze przyjmują perspektywę historyczną kształtowania się poszczególnych koncepcji zarządzania strategicznego i w tych perspektywach lokują klienta. Całość rozważań zakończona jest przedstawieniem koncepcji ekosystemu organizacji, w której to klient jest centralnym węzłem wpływającym na strategię zarządzania organizacjami biznesowymi. W artykule „Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej – od podejścia planistycznego do zwinnego przedsiębiorstwa” zastosowano metodę analizy krytycznej wybranej literatury z zakresu zarządzania strategicznego. K. Malewska i M. Sajdak opisują ewolucję koncepcji przewagi konkurencyjnej z perspektywy zmian zachodzących w wa-runkach funkcjonowania przedsiębiorstw. Autorki podejmują również próbę sformułowania definicji przewagi konkurencyjnej dla współczesnej koncepcji zwinnego przedsiębiorstwa. Artykuł E. Kanak pt. „Identyfikacja i ocena strategii rynkowych deweloperów na wrocławskim rynku nieruchomości mieszkaniowych” ma charakter empiryczny. Autorka przedstawia w nim wyniki swoich badań przedsiębiorstw deweloperskich realizujących inwestycje związane z budownictwem mieszkaniowym na rynku wrocławskim oraz podejmuje się identyfikacji i oceny misji, celów rynkowych oraz rodzajów strategii rynkowych tych przedsiębiorstw. Z kolei S. Urban oraz M. Michałowska w swoim artykule identyfikują działania podejmowane przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw w województwie lubuskim w warunkach koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym. Przeprowadzone przez autorów analizy wskazują na wyróżniające sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MSP oraz identyfikują kluczowe czynniki sukcesu branży. T. Dyczkowski i J. Dyczkowska, autorzy artykułu pt. „Zarządzanie partycypacyjne a satysfakcja z pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach”, prezentują wyniki swoich badań empirycznych dotyczących relacji między stopniem włączenia pracowników przedsiębiorstw sektora MSP w działania zarządcze a strategiami wynagradzania oraz satysfakcją pracowników z wynagrodzeń. W artykule „Zastosowanie koncepcji organizacji uczącej się w procesie zarządzania organizacją pozarządową” E. Gałka na podstawie analizy literatury przedmiotu wskazuje zalecenia dotyczące skutecznego zarządzania organizacją pozarządową z perspektywy koncepcji organizacji uczących się. Z kolei P. Bandurowski w swoim artykule „Polityka migracyjna Unii Europejskiej w kontekście różnic kulturowych na przykładzie Polski” podejmuje problemy związane z kreowaniem polityki migracyjnej. Ta istotna w kontekście zjawiska starzenia się społeczeństw Unii Europejskiej kwestia rozpatrywana jest przez autora z perspektywy różnic kulturowych. W artykule „Ana-liza sieci w badaniach struktury organizacji” A. Zbieg, B. Żak i P. Zaręba przedstawiają metodę prowadzenia badań i analiz sieci społecznych w organizacji. Celem tych badań jest zdefiniowanie relacji pomiędzy pracownikami wewnątrz firmy. Przedstawiona na wybranym przykładzie przez autorkę metoda analizy służyć może określeniu wybranych relacji między uczestnikami organizacji, w tym sposobów przepływu informacji oraz koordynacji w strukturach organizacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Onepress)
CZĘŚĆ I. POLITYKA REDAKCYJNA TWOJEJ FIRMY; Rozdział 1. Content marketing nie jest o Tobie, tylko o Twoich odbiorcach: Mój klient, czyli kto?; Zacznij od zdefiniowania celów; Rozpoznaj potrzeby swoich odbiorców; Komunikaty adekwatne do odbiorców; Jak poznawać się z odbiorcą?; Media własne; Google Analytics; Monitoring internetu; Kampanie CPC; Remarketing; Jak zbudować personę z twarzą?. Rozdział 2. Jak budować komunikację contentmarketingową wspierającą sprzedaż?: Wiadomości klucze, które zapełnią Twój koszyk; Narzędzia contentmarketingowe wspierające sprzedaż; ROI, czyli zwrot z inwestycji w content marketing; Biznes pełen treści; CZĘŚĆ II. BUDOWA SERWISU BRANDEDCONTENTOWEGO - PIERWSZE KROKI: Rozdział 3. Typ domeny internetowej ma znaczenie; Serwis w domenie firmowej; Serwis we własnej domenie, czyli niezależny blog lub portal firmowy; Jak skonstruować niezależną domenę dla bloga lub portalu?; Rozdział 4. O technikaliach dla humanistów, czyli co technicznego każdy redaktor wiedzieć powinien: Dobry dom dla treści, czyli wybór hostingu; Wybór silnika dla Twojego serwisu; Rozdział 5. Jak powinna wyglądać treść, żeby była wiarygodna?: Wygląd serwisu - pierwsze wrażenie ma znaczenie; Czy projektowanie graficzne serwisu od zera jest konieczne?; Wygląd serwisu dostosowany do liczby publikacji; Logo przystosowane do wysokich rozdzielczości; Rozdział 6. Mobile first, mobile only...; Rozdział 7. Bezpieczeństwo Twojego serwisu: Zabezpieczenie WordPressa; Zadbaj o kłódkę przy adresie WWW, czyli bezpieczne przesyłanie danych; Konta użytkowników i uprawnienia; CZĘŚĆ III. STRUKTURA TREŚCI W SERWISIE BRANDEDCONTENTOWYM: Rozdział 8. Kategoryzacja w serwisie, czyli tzw. menu marketing; Rozdział 9. Jak budować serwis w zgodzie z SEO?; Adresy URL; Linki; Polityka treści; Konstrukcja treści w Twoim serwisie brandedcontentowym; Poprawność kodu Twojego serwisu; Mikroformaty; Zdobywanie linków; Rozdział 10. Struktura artykułu: Umiejscowienie tytułu artykułu; Grafika główna - co się klika?; Podpisy pod ilustracjami; Szerokość kolumny; Interlinia i wielkość fontów; Śródtytuły; Stopka autora pod artykułem; Rozdział 11. Zbuduj mosty między swoimi treściami: Crosslinkowanie treści; Doładowywanie artykułów; Rozdział 12. Generowanie leadów za pomocą bloga lub portalu firmowego: Numer telefonu vs adres e-mail; Ogranicz liczbę pól w formularzu; Pop-up - denerwuje czy konwertuje?; Exit pop-up; MailWall; Chatbot; Rozdział 13. Co na to prawo?: Polityka prywatności; Obowiązek informacyjny; Zgody marketingowe; Treść biznesu; Podziękowania; Polecam lekturę serwisów, które wzbogacą Twoją wiedzę o marketingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój działań wirtualnych w przedsiębiorstwach, 2. Zarządzanie i funkcjonowanie MŚP w układach wirtualnych, 3. Strategie i działania innowacyjne MŚP funkcjonujących w układach wirtualnych, 4. Optymalizacja działania MŚP funkcjonujących w układach wirtualnych, 5. Działania innowacyjne MŚP na Ukrainie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sieciowe organizacje wirtualne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Konfigurowanie łańcuchów dostaw na bazie internetowych giełd - wyzwaniem dla MŚP. Implementacja procesów biznesowych na platformie BPEL-WEB Services. Opisywanie procesów biznesowych z wykorzystaniem przypadków użycia. Strategiczna karta wyników jako instrument zarządzania strategicznego. Optymalizacja w planowaniu produkcji. Od systemu ERP do systemu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Komputerowo wspomagany controlling w średnim przedsiębiorstwie produkcyjnym z wykorzystaniem systemu proALPHA. Faktury elektroniczne w łańcuchach dostaw i płatności w małych i średnich przedsiębiorstwach. Biznesowe aspekty funkcjonowania technologii elektronicznej wymiany danych XML/EDI. Rozwiązania Business Inteligence - naturalne dopełnienie systemów informatycznych przedsiębiorstwa. Eksploracja danych - wybrane metody i zastosowania w analizie danych o klientach. Technologie mobilne i bezprzewodowe dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przegląd wybranych metod reklamy w Internecie - propozycja prezentacji ogłoszeń osadzonych w kontekście znaczeniowym i geograficznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja badania. 1. Sformułowanie problemu badawczego. 2. Model badawczy i hipotezy. 3. Metoda badawcza. Część II: Wyniki badania empirycznego. 1. Poziom orientacji menedżerów na wiedzę. 2. Orientacja przedsiębiorstw na wiedzę. 3. Poziom orientacji menedżerów a poziom orientacji przedsiębiorstw na wiedzę. 4. Poziom orientacji menedżerów na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw. 5. Poziom orientacji przedsiębiorstw na wiedzę a wyniki ekonoimczne. 6. Poziomy orientacji nenedżerów na wiedzę oraz poziomy orientacji przedsiębiorstw na wiedzę w segmentach przedsiębiorstw a wyniki ekonomiczne. 7. Poziom orientacji przedsiębiorstw na wiedzę w wyróżnionych zakresach a wyniki ekonomiczne. 8. Struktura orientacji przedsiębiorstw na wiedzę a wyniki ekonomiczne. 9. Łączna orientacja menedżerów i przedsiębiorstw na wiedzę. Część III: Interpretacja wyników badania empirycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem sztuczną inteligencją na przykładzie zastosowania chatbotów w wybranych bankach w Polsce; Dojrzałość organizacyjna w krytycznym przeglądzie literatury; Zmiany na rynku przestrzeni coworkingowych w Polsce na przestrzeni lat 2016–2021; System ratownictwa medycznego w Polsce jako system logistyczny – struktura i wyzwania; Faktura jako dowód prawa do odliczenia przez podatnika ulgi na złe długi; Zarządzanie wiedzą w procesie onboardingu; Przywództwo transformacyjne a satysfakcja z pracy w sektorze hotelarsko-gastronomiczno-turystycznym w czasie pandemii COVID-19; Projekt systemu budżetowania sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej, oparty na usługach chmury obliczeniowej Microsoft Azure – studium przypadku; Wpływ percepcji na zarządzanie organizacją – metodyczny przegląd literatury; Zarządzanie dobrostanem pracowniczym w organizacji; Rola instytucji otoczenia biznesu województwa śląskiego w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw z sektora MŚP; Wykluczenie cyfrowe w kontekście pandemii COVID-19: wprowadzenie do zagadnienia; Metody zarządzania wiedzą ukrytą pracowników z długim stażem naukowym na przykładzie instytucji naukowych zajmujących się budownictwem. Założenia wstępne; Model kompetencji dyrektora szkoły podstawowej; Model architektury systemu zarządzania talentami w organizacji; Porównanie holakracji z innymi strukturami organizacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1 Teorematy rozwoju regionalnego a praktyka polityczna: 1.1. Rozwój regionalny i wzrost gospodarczy w ujęciu regionalnym; 1.2. Teorie rozwoju jako problem makroekonomii; 1.3. Miejsce regionu w teoriach rozwoju gospodarczego; 1.4. Wiedza i innowacja jako przedmiot polityki rozwoju regionalnego; 1.5. Produkowanie innowacji; 1.6. Innowacyjność jako strategia rozwoju regionalnego. Rozdział 2 Współczesne tendencje internacjonalizacji firm: 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Istota i motywy procesu międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw; 2.3. Tradycyjne modele internacjonalizacji a etapowość jej przebiegu; 2.4. Modele sieciowe; 2.5. Born-global - zjawisko firm globalnych od początku działalności; 2.6. Holistyczne ujęcie internacjonalizacji; 2.7. Bariery internacjonalizacji. Rozdział 3 Konceptualizacja młodych innowacyjnych przedsiębiorstw (Knowledge Intensive Companies - KIC): 3.1. Definicje KIC; 3.2. Klasyfikacje KIC; 3.3. Działalność innowacyjna. Rozdział 4 Miary internacjonalizacji i innowacyjności przedsiębiorstw: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Miary internacjonalizacji przedsiębiorstw - zarys problemu; 4.3. Miary innowacyjności przedsiębiorstw - zarys problemu. Rozdział 5 Parki technologiczne jako narzędzie rozwoju gospodarczo-społecznego: 5.1. Teoretyczny wymiar procesów rozwojowych - parki technologiczne w ujęciu paradygmatu polityki rozwoju; 5.2. Parki technologiczne jako kluczowi animatorzy sieci prorozwojowych; 5.3. Generacje, funkcje oraz modele parków technologicznych; 5.4. Nowy wymiar aktywności parków - internacjonalizacja działalności; 5.5. Bariery i obecny stan rozwoju parków technologicznych. Rozdział 6 Przedsiębiorstwa - rezydenci parków technologicznych: innowacyjność, internacjonalizacja i pomoc publiczna. Wyniki badań ilościowych: 6.1. Rola innowacji w działalności przedsiębiorstw; 6.2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw-lokatorów parków technologicznych w Polsce; 6.3. Uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw w parkach: determinanty i bariery; 6.4. Park technologiczny jako instytucja wsparcia innowacyjności i internacjonalizacji swoich lokatorów. Rozdział 7 Polskie parki technologiczne: kondycja i perspektywy rozwoju. Wyniki badań jakościowych: 7.1. Obszar problemowy: parki technologiczne - modele, sposób działania, współpraca; 7.1.1. Definiowanie parku technologicznego, model biznesu, formy organizacyjne; 7.1.2. Specjalizacja parków technologicznych; 7.1.3. Zasoby, partnerstwo, współpraca i otoczenie parków technologicznych; 7.1.4. Polityka wobec parków; 7.1.5. Perspektywy rozwoju parków technologicznych; 7.2. Obszar problemowy: lokatorzy parków technologicznych; 7.2.1. Przedsiębiorstwa współpracujące z parkami; 7.2.2. Selekcja firm do parków; 7.2.3. Oferta parków technologicznych; 7.3. Obszar problemowy: internacjonalizacja firm-lokatorów oraz internacjonalizacja parku technologicznego; 7.3.1. Stosunek parków technologicznych do internacjonalizacji przedsiębiorstw; 7.3.2. Przejawy internacjonalizacji przedsiębiorstw w parkach technologicznych; 7.3.3. Wsparcie parków technologicznych dla internacjonalizacji przedsiębiorstw; 7.3.4. Dalsze plany parków technologicznych w zakresie wspierania internacjonalizacji lokatorów; 7.3.5. Internacjonalizacja parków technologicznych. Podsumowanie, wnioski, rekomendacje; Dylematy rozwojowe parków technologicznych; Par k technologiczny jako środowisko wsparcia rozwoju innowacji i umiędzynarodowienia - perspektywa lokatorów; W stronę modelu IV generacji parków technologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Partneryzm społeczny i gospodarczy: partneryzm społeczny; partneryzm gospodarczy; pracownik i praca. II. Determinacja ladu partnerskiego. III. Partneryzm a państwo. IV. Partneryzm i zagranica. V. Kapitał i rynek. VI. Modelowanie ładu partnerskiego. VII. Struktura partneryzmu. VIII. Struktura przedsiębiorstwa. IX. Metody gospodarowania w firmie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Tworzenie planu strategicznego; Marketingowe podejście; Produkty i usługi; Klienci obecni i klienci potencjalni; Analiza konkurencji; Ustalanie cen, loka- lizacja oraz metody sprzedaży; Mocne i słabe strony firmy; Promocja; Marketing strategiczny; Plan marketi- ngowy; Plan działań marketingowych; Pytania i szkic planu marketingowego; Plan marketingowy amerykańskiej firmy Delicious Delectables; Plan marketingowy pol- skiej firmy VITAL; Słowniczek terminów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele i charakter działalności małych i średnich przedsiębiorstw, 2. Płynność finansowa i jej pomiar, 3. Wartość pieniądza w czasie i w przestrzeni, 4. Kapitał obrotowy i jego znaczenie w małych i średnich przedsiębiorstwach, 5. Zarządzanie zapasami w małych i średnich przedsiębiorstwach, 6. Polityka kredytu kupieckiego stosowana przez małe i średnie przedsiębiorstwa oraz zarządzanie należnościami, 7. Krótkoterminowe źródła finansowania działalności bieżącej małych i średnich przedsiębiorstw, 8. Zarządzanie środkami pieniężnymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Małe przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej; 2. Logistyka w funkcjonowaniu małych przedsiębiorstw; 3. Metody prognozowania procesów gospodarczych; 4. Prognozowanie w praktyce logistycznej małych przedsiębiorstw w Polsce w świetle badań empirycznych; 5. Referencyjny model ekonometrycznego prognozowaniu popytu dla małego przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wieloznaczność i ewolucja pojęcia "przedsiębiorca", 2. Charakterystyka przedsiębiorcy, 3. Typologia przedsiębiorców, 4. Kompetencje przedsiębiorcy oraz właściciela-menedżera małego i średniego przedsiębiorstwa, 5. Rola kategorii zysku w teorii celów przedsiębiorstwa i przedsiębiorcy, 6. Motywacje przedsiębiorcy - założyciela i właściciela małej firmy oraz paradygmaty jego kariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość : podstawy teoretyczne / Teresa Piecuch. - Warszawa : C.H.Beck, 2010. - 173, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
1. Przedsiębiorczość w teoriach ekonomii i zarządzania; 2. Przedsiębiorczość i jej rodzaje; 3. Charakterystyka przedsiębiorcy; 4. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości; 5. Małe i średnie przedsiębiorstwa efektem zachowań przedsiębiorczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego własny biznes?, 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć, 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu, 4. Źródła finansowania, 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia, 6. System finansowo-księgowy, 7. Zespół założycielski kadry, kultura organizacyjna firmy na starcie, 8. Jak zaistnieć na rynku, 9. Franchising, 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa, 11. Wykorzystanie potencjału Internetu, 12. Specyfika nowych przedsięwzięć technologicznych, 13. Uruchomienie firmy - i co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego własny biznes?, 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć, 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu, 4. Źródła finansowania, 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia, 6. System finansowo-księgowy, 7. Zespół założycielski, kadry, kultura organizacyjna firmy na starcie, 8. Jak zaistnieć na rynku, 9. Franchising, 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa, 11. Wykorzystanie potencjału Internetu, 12. Specyfika nowych przedsięwzięć technologicznych, 13. Uruchomienie firmy - i co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
Zawiera: Część I. Przedsiębiorczość Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność – wprowadzenie: 1.1. Przedsiębiorczość; 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności – analiza pojęciowa; 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość; 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości; 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej; 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce; 2.4. Studium przypadku – koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego. Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw: 3.1. Systemy wsparcia MSP; 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw; 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE; 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; 3.5. Studium przypadku – przykłady wsparcia dla MSP. Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości; 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów; 4.3. Studium przypadku – Klaster Life Science w Krakowie. Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka: 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji; 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej – analiza pojęciowa; 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej;5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej; 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej;5.6. Studium przypadku – przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu – analiza przypadku polskiej uczelni publicznej: 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej; 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego – wybrane zagadnienia; 6.3. Studium przypadku – przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza. Część II. Zarządzanie innowacjami Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo: 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych; 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo – istota pojęcia; 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa; 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem; 7.5. Studium przypadku – innowacyjne przedsiębiorstwa. Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania: 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA); 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ); 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC); 8.4. Studium przypadku – projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD. Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami: 9.1. Zarządzanie innowacjami – analiza pojęciowa; 9.2. Źródła innowacji; 9.3. Strategie innowacji; 9.4. Modele zarządzania innowacjami; 9.5. Źródła finansowania innowacji; 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji; 9.7. Studium przypadku – plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży Motoryzacyjnej. Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem: 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych; 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym; 10.3. Studium przypadku – firma Flukar Sp. z o.o. Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce; 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji; 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji; 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji; 11.4. Studium przypadku – zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską). Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności: 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności; 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań; 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności; 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności; 12.5. Studium przypadku – innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Enterprise performance management - nowe wsparcie dla przedsiębiorczości korporacyjnej w warunkach globalizacji; Migracja wartości a procesy przedsiębiorczości; Zarządzanie wiedzą jako przejaw przedsiębiorczości; Przedsiębiorczość w restrukturyzacji i wycenie przedsiębiorstwa; Reorientacja procesowa w organizacji a warunki wyzwalania przedsiębiorczości; Integracja personalna w grupach kapitałowych. Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorczości; Public relations a inne formy wpływu na otoczenie - przejawy przedsiębiorczości; Project finance jako metoda pobudzania przedsiębiorczości; Umowy handlowe i regulacje celne jako uwarunkowania przedsiębiorczości; Wpływ prywatyzacji przedsiębiorstw na innowacyjność gospodarki na przykładzie gospodarki polskiej; Wspieranie przedsiębiorczości w działalności gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; Wzrost przedsiębiorczości na polskim rynku telekomunikacyjnym jako efekt procesów liberalizacyjno- demonopolizacyjnych; Uwarunkowania i przejawy przedsiębiorczości na obszarach wiejskich w Polsce; Przejawy przedsiębiorczości w zarządzaniu kryzysowym w transporcie lotniczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Przedsiębiorca w teorii ekonomii; R.2 Istota i za kres przedsiębiorczość; R.3 Warunki podejmowania działalności gospodarczej w Polsce; R.4 Planowanie i podejmowanie decyzji; R.5 Wybrane metody przedsiębiorczego zarządzania; R.6 Istota i zakres strategii przedsiębiorstwa; R.7 Zintegrowane systemy zarządzania jakością firmy; R.8 Wpływ zintegrowanego systemu zarządzania jakością na funkcjonowanie firmy; R.9 Wpływ niepewności i ryzyka na możliwość prowadzenia działalności gospodarczej; R.10 Ch-ka i ocena sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; R.11 Ch-ka i ocena sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej; R.12 Ocena możliwości rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; R.13 Ch-ka przedsiębiorstwa międzynarodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej