Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(21)
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(23)
Autor
Chodyński Andrzej
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Danik Lidia
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Górzyński Michał
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kochmańska Magdalena
(1)
Kola Maria
(1)
Korenik Dorota
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Krzemień Eugeniusz
(1)
Król Henryk (1932-2014)
(1)
Kröger Fritz
(1)
Kurowska Joanna
(1)
Kwiatkowski Aleksander
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Lech Aleksandra
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Matejun Marek
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(1)
Mikołajczyk Bożena
(1)
Mruk Henryk (1948- )
(1)
Najlepszy Eugeniusz
(1)
Nehring Anna
(1)
Nowak Paweł
(1)
Piocha Stanisław (1941- )
(1)
Puślecki Łukasz
(1)
Rosa Kacper
(1)
Rzemieniak Magdalena
(1)
Samul Joanna
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Simiński Roman
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Sosnowska Alicja
(1)
Staszków Michał
(1)
Strużycki Marian
(1)
Stępień Beata
(1)
Słociński Sebastian
(1)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(1)
Vizjak Andrej
(1)
Wilczyńska Barbara
(1)
Witkowska Janina
(1)
Wojewoda Izabela
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Wolniak Radosław
(1)
Woodward Richard
(1)
Woś Sonia
(1)
Wysokińska Zofia
(1)
Zalewski Romuald I. (1941- )
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Żejmo Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(18)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Globalizacja
(6)
Konkurencja
(6)
Konkurencyjność
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Unia Europejska
(6)
Innowacje
(5)
Polska
(4)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Kadry
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Banki
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Factoring
(1)
Faktoring
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Internacjonalizm
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Meblarstwo
(1)
Medycyna
(1)
Metody badawcze
(1)
Monopole
(1)
Motywacja pracy
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Polityka zatrudnienia
(1)
Postęp
(1)
Pracownicy wysoko wykwalifikowani
(1)
Programy pomocowe UE
(1)
Przedsiębiorstwo małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przemysł
(1)
Public relations
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sprawozdawczość
(1)
Swobodny przepływ kapitału
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Technologia
(1)
Telekomunikacja
(1)
Tworzywa sztuczne
(1)
Współpraca międzynarodowa
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przewaga konkurencyjna firmy: od lokalizacji do strategii globalnych, 2. Nieporozumienia wokół konkurencyjności, 3. Restrukturyzacja przedsiębiorstw jako warunek rozwoju, 4. Warunki konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej, 5. Czynniki rozwoju MSP w Unii Europejskiej i w Polsce, 6. Projektowanie podjęcia i/lub rozszerzenia działalności gospodarczej przez małe i średnie przedsiębiorstwa, 7. Wybór optymalnego źródła finansowania przedsiębiorstwa w dobie wzmożonej konkurencyjności gospodarki, 8. Realizacja innowacji w przedsiębiorstwie produkcyjnym, 9. Wrażliwość przedsiębiorstwa na zmieniające się potrzeby klienta, 10. Efekty dostosowań strukturalnych w przemyśle Polski w okresie przedakcesyjnym do Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
1. Kierunki badań nad zarządzaniem małymi i średnimi przedsiębiorstwami: Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce; Badania małych i średnich przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce; Zmiany kultury organizacyjnej przedsiębiorstw- wyniki badań empirycznych; Stan innowacyjności przedsiębiorstw i jej perspektywy (na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw subregionu tarnobrzeskiego; Budowa przewagi konkurencyjnej przez małe i średnie przedsiębiorstwa poprzez działalność proekologiczną; 2. Przedsiębiorczość oraz rozwój zasobów kadrowych w małych i średnich przedsiębiorstwach: Zarządzanie przedsiębiorczością w MSP; Jakościowa analiza porównawcza. Konceptualizacja przedsiębiorczości akademickiej; Wsparcie przedsiębiorczości studenckiej na podstawie studium przypadku Uniwersytetu w Coventry; Identyfikacja form zatrudnienia w małych i średnich przedsiębiorstwach budowlanych w świetle wyników badań empirycznych; System motywowania kadr menedżerskich w MSP; Kompetencje jako główny element kapitału ludzkiego w małym przedsiębiorstwie ( na przykładzie regionu tarnobrzeskiego); 3. Wpływ otoczenia na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw: Analiza warunków ograniczających rozwój małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w regionach zmarginalizowanych; Wpływ form opodatkowania podatkiem dochodowym na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw; Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem a polityka rachunkowości; Wpływ transferu technologii na tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw akademickich w świetle wyników badań; Wewnętrzne uwarunkowania potencjału do zmian w małych i średnich przedsiębiorstwach powiatu tarnobrzeskiego; 4. Perspektywy wykorzystania współpracy w podnoszeniu konkurencyjności firm sektora MSP: Elementy kapitału relacyjnego oddziałujące na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw; Uwarunkowania społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa; Wewnętrzne uwarunkowania współdziałania gospodarczego małych przedsiębiorstw; Współpraca przedsiębiorstw warunkiem rozwoju innowacyjnego sektora MSP w Polsce; Procesy umiędzynarodowienia małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Raport z badań ankietowych: 1. Charkaterystyka badanych firm, 2. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi, 3. Dobór pracowników, 4. Ocenianie pracowników, 5. Motywowanie pracowników, 6. Szkolenie pracowników, 7. Stosunki międzyludzkie, 8. Tendencje zmian planowanych, 9. Konkurencyjność badanych przedsiębiorstw, Cz.II Raport z badań pogłębionych - analiza przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp 1. Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji?: 1.1. Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw; 1.2. Formy ekspansji międzynarodowej; 1.3. Przegląd teorii internacjonalizacji; 1.4. Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP; 1.5. Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się; 1.6. Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań; 1.7. Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm; 1.7.1. Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o; 1.7.2. Uczestnictwo w sieci międzynarodowej — CCC S.A; 1.7.3. Dynamiczna ekspansja — born global (Booksy); Podsumowanie; Bibliografia. 2. W poszukiwaniu zagranicznego partnera — racjonalizm czy ograniczona racjonalność?: 2.1. Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego; 2.2. Metodyka wyboru partnera zagranicznego; 2.2.1. Gelg Sp. z o.o. — studium przypadku; 2.2.2. Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions; Podsumowanie; Bibliografia. 3. Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw: 3.1. Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw; 3.2. W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności — metodyka i próba badawcza; 3.3. Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw — wyniki badań; 3.4. Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących; 3.5. Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw; Podsumowanie; Bibliografia. 4. Międzynarodowa współpraca konkurentów — polskie przejawy kooperencji: 4.1. Kooperencja — podstawowa charakterystyka; 4.2. Kooperencja w ujęciu teoretycznym; 4.2.1. Teoria gier; 4.2.2. Model PARTS; 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych (TKT); 4.2.4. Teoria zasobowa; 4.2.5. Teoria kapitału społecznego; 4.3. Warunki trwałości i sukcesu kooperencji; 4.4. Kooperencja międzynarodowa — szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności?; 4.5. Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów — analiza studiów przypadków spoza Polski; 4.5.1. Badania i rozwój — przesłanka łączenia zasobów; 4.5.2. Badania i rozwój — przesłanka tworzenia zasobów; 4.5.3. Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji; 4.5.4. Wspólne kampanie marketingowe; 4.6. Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy; 4.7. Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw — studia przypadków; 4.7.1. Zelmer S.A. i Philips NV; 4.7.2. Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini); 4.7.3. BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS; Podsumowanie; Bibliografia. 5. Rodzinni giganci — ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych: 5.1. Wprowadzenie do tematyki; 5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne — istota i cechy charakterystyczne; 5.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania; 5.3.1. Teoria zasobowa; 5.3.2. Teoria agencji; 5.4. Typy przedsiębiorstw rodzinnych; 5.5. Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych; 5.6. Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych; 5.7. Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych — analiza studiów przypadków; 5.7.1. Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT; 5.7.2. Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A.; 5.7.3. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl; 5.7.4. Strategia internacjonalizacji firmy VOX; Podsumowanie; Bibliografia. 6. Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym — przykłady polskich przedsiębiorstw: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Kompetencje przywódcze; 6.3. Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy; 6.4. Przyjmowanie szerokiej perspektywy; 6.5. Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta; 6.6. Przewodzenie zmianom; 6.7. Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach; 6.8. Zarządzanie różnorodnością; 6.9. Budowanie marki osobistej lidera; 6.10. Planowanie sukcesji;6.11. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Bibliografia. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: 7.1. Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi; 7.2. Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7.3. Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw; 7.4. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce — analiza studiów przypadków; 7.4.1. Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda”; 7.4.2. Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k.; Podsumowanie; Bibliografia. 8. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych: 8.1. Pojęcie luki kapitałowej; 8.2. Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3. Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3.1. Alternatywny system obrotu w Polsce — rynek NewConnect; 8.3.2. Alternatywny system obrotu w Niemczech; 8.3.3. Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii — AIM (Alternative Investment Market); 8.3.4. Alternatywny system obrotu w Austrii — Dritter Markt; 8.3.5. Alternatywny system obrotu w Rumunii — BVB AeRO; 8.4. Emitenci alternatywnych rynków akcji — przykłady; Podsumowanie; Bibliografia. 9. Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym: 9.1. Istota i znaczenie komunikacji marketingowej; 9.2. Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C; 9.3. Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej; 9.4. Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej; 9.5. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C; 9.6. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C — analiza studiów przypadków; 9.6.1. Lego (B2C, B2B); 9.6.2. Nike (B2C); 9.6.3. Toshiba (B2B); 9.6.4. Kukliki FeltDesign Studio (B2C); 9.6.5. Reserved (B2C); Podsumowanie; Bibliografia. 10. Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym: 10.1. Współpraca pomiędzy firmami i uniwersytetami; 10.2. Zarządzanie aliansami pomiędzy firmami biofarmaceutycznymi i uniwersytetami; 10.3. Rozwój aliansu z uniwersytetem; 10.4. Możliwości rozwoju aliansów pomiędzy uniwersytetami i firmami biofarmaceutycznymi w Polsce; Podsumowanie; Bibliografia. Zakończenie. Spis rysunków. Spis tablic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoretyczne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw. Prawno-finansowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Zarządzanie wiedzą i zasobami ludzkimi. Rola jakości w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw. Logistyczna obsługa klienta w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacje jako element konkurencyjności przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wpływ gospodarki opartej na wiedzy na rozwój przedsiębiorstw: Organizacja wirtualna jako nowoczesna forma modelu biznesowego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy i globalizacji; Zarządzanie wiedzą w małych i średnich przedsiębiorstwach; Czy wiedza jest elementem kapitału przedsiębiorstwa i wyznacznikiem jego wartości?; Wiedza jako zasób strategiczny w zarządzaniu przedsiębiorstwem; The diffusion of knowledge management practises in turkish private sector (tps): a literature review; Knowledge and management wn Enterprise; Reengineering źródłem innowacji w przedsiębiorstwie; 2.Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach. Problematyka oceny zasobów niematerialnych małych i średnich przedsiębiorstw - badania własne; Wykorzystanie elementów zarządzanie wiedzą w hotelarstwie; Zarządzanie wiedzą w firmach branży motoryzacyjnej - badania własne; Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem przemysłowym na przykładzie odlewni żeliwa; Zarządzanie wiedzą a jakość procesów w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw branży odlewniczej; Zarządzanie wiedzą a doskonalenie jakości; Competitive inteligence - part of knowledge management or new marketing; cooperative management of Small and Medium Enterprises; Zarządzanie wiedzą - kluczowe zagadnienia dla rozwoju organizacji; 3. Edukacja, wiedza, zmiany postaw ludzi w organizacjach; Wiedza - strategiczny zasób organizacji a rozwój kadr menedżerskich; W trosce o edukację. Polityka lokalnego rynku pracy wobec zagrożenia wykluczeniem społecznym na przykładzie Bielska-Białej; Przemiany systemu szkolnictwa wyższego w dobie zarządzanie wiedzą; System edukacji i szkoleń wobec zarządzania wiedzą w organizacji; Znaczenie internal relations w zarządzaniu przedsiębiorstwem opartym na wiedzy (zarys problematyki); Integracja emocjonalna warunkiem funkcjonowania biblioteki jako organizacji opartej na wiedzy; Zasoby i wiedza w organizacji w perspektywie zagrożeń korupcyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 1/2008)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
1. Sieci z udziałem organizacji niekomercyjnych; 2. Przedsiębiorczość sektora publicznego; 3. Czynniki sukcesu rozwoju przedsiębiorczości w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami w regionie małopolskim; 4. Konkurencyjność małych przedsiębiorstw; 5. Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw; 6. Klaster jako forma powiązań przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy; 7. Strategie inwestora w budowanie wartości przedsiębiorstwa; 8. Humanistyczne aspekty wdrażania zintegrowanych systemów zarządzania; 9. Wykorzystanie wyszukiwarek internetowych w marketingu; 10. Wykorzystani systemów ekspertowych we wspomaganiu decyzji marketingowych; 11. Instrumenty ograniczania niepewności konsumenta; 12. Rola oceniania pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi w administracji publicznej; 13. Perspektywy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu tożsamością biblioteki uczelnianej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej