Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(6)
Autor
Gajewski Dominik
(1)
Gumularz Mirosław
(1)
Herc Grzegorz
(1)
Janc Agnieszka
(1)
Kałużny Radosław
(1)
Komorowski Edward
(1)
Kozik Patrycja
(1)
Laskowska Marzena
(1)
Szustakiewicz Przemysław
(1)
Wawrzyniak Jan
(1)
Wojciechowski Paweł
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Kontrola
(2)
Audyt wewnętrzny
(1)
Banki
(1)
Finanse
(1)
Holdingi
(1)
Kapitał akcyjny
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Podatek -- prawo -- Polska -- stan na 2005 r.
(1)
Polska
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo krajowe a prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo państwowe
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Praworządność
(1)
Rachunkowość -- prawo -- Polska -- stan na 2005 r.
(1)
Sektor publiczny
(1)
Umowa
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Żywność
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. audyt wewnętrzny w banku: Struktura systemów kontroli wewnętrznej w instytucjach bankowych; Definicje oraz standardy i regulacje audytu wewnętrznego w banku; Funkcja audytu wewnętrznego w polskich regulacjach; Audyt wewnętrzny w standardach międzynarodowych; Zasady efektywnego funkcjonowania audytu wewnętrznego w banku; Ryzyko w banku a audyt wewnętrzny; Rodzaje audytów; Identyfikacja ryzyka i mechanizmów kontrolnych; Dokumentowanie ustaleń - dokumentacja robocza; Raportowanie i monitoring; Audyt kredytów dla klientów korporacyjnych - wstęp; Audyt kredytów dla klientów korporacyjnych - przykłady testów i wnioskowania; Etyka w pracy audytora. 2. Audyt zewnętrzny w banku: Wymogi dotyczące sprawozdawczości banków komercyjnych; Regulacje prawne dotyczące badania sprawozdań finansowych banków; Krajowe i międzynarodowe normy wykonywania zawodu biegłego rewidenta; Czynności wykonywane przed rozpoczęciem badania sprawozdania finansowego; Badanie właściwe - badanie zgodności i wiarygodności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zasady ustrojowe i aksjologia konstytucyjna: O bardziej prawidłowe pojmowanie konstytucyjnego pojęcia "dobro wspólne"; Aksjologia systemu oświaty jako przedmiot regulacji konstytucyjnej (na przykładzie wybranych konstytucji europejskich); Poszukiwania formuły suwerenności państwa-członka UE w polskiej nauce prawa; Zasada pomocniczości jako norma konstytucyjna. Czy wstep do Konstytucji RP zobowiązuje?; Nazwy państw współczesnych; Neutralność polityczna sił zbrojnych jako konstytucyjna zasada ustroju państwa; Władza neutralna w świetle nowej interpretacji podziału władz; Zasada podziału władz a problem nadużywania władzy; Dyrektywa "współdziałania władz" jako element organizujący życie wspólnoty państwowej w świetle Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 r.; Instytucja konstytucjonalizmu a prawo konstytucyjne; Zasada zaufania jednostki do państwa i prawa w okresie zmiany ustrojowej; 2. Państwo i jego instytucje w okresie przemian ustrojowych: kilka uwag o systemie rządów na Węgrzech po zmianach ustrojowych w 1989 r.; Geneza i charakterystyka Konstytucji Rumunii z 1991 roku; Służba cywilna w Konstytucji RP z 1997 r.; Formy organizacji parlamentarzystów w Sejmie i senacie (kluby, koła i zespoły) a mandat wolny; Zasady kandydowania oraz repartycji mandatów w wyborach do Riksdagu i Parlamentu Europejskiego w Szwecji (w świetle ustawy o wyborach z 2005 r.); Republika Francuska jako państwo zdecentralizowane w świetle ustawy konstytucyjnej z 2003 roku; "Parlamentaryzacja" systemów rządowych w Polsce, Finlandii i Chorwacji w świetle ostatnich przekształceń konstytucyjnych w tych krajach; Rozwiązanie parlamentu. Uwarunkowania prawne i polityczne; 3. Procesy integracyjne i instytucje Unii Europejskiej: Parlament narodowy w systemie decyzyjnym Unii Europejskiej (po wejściu w życiu postanowień Traktatu z Lizbony); Pozycja Parlamentu Europejskiego w toku reformy ustrojowej UE; Zasada pewności prawa we wspólnotowym ustawodawstwie rolnym i orzecznictwie ETS; Konstytucje praw członkowskich w porządku prawnym Unii Europejskiej; Przekazywanie kompetencji organów władzy sądowniczej podmiotom międzynarodowym; 4. Władza wykonawcza i ustawodawcza a polityka zagraniczna: Kompetencje Prezydenta RP w zakresie spraw zagranicznych i ich realizacja; Ratyfikacja Traktatu Lizbońskiego w sejmie i Senacie; Wielka, duża i mała ratyfikacja- typy procedur wyrażania zgody na ratyfikację umowy międzynarodowej przez Prezydenta w świetle Konstytucji RP; Prezydent może, musi czy powinien ratyfikować umowę międzynarodowa? Kilka słów na tle ratyfikacji Traktatu z Lizbony; w sprawie kompetencji Prezydenta RP w "stosunkach zewnętrznych"; Przedmiot ustawy ratyfikacyjnej, wyrażającej zgodę na przekazanie organizacji międzynarodowej kompetencji organów władzy państwowej; O zgodności z konstytucją RP prezydenckiego projektu ustawy o ratyfikacji Traktatu z Lizbony; Wiele hałasu o nic? Realizowanie irracjonalności na przykładzie Protokołu polsko-brytyjskiego do karty Praw Podstawowych UE' 5. prawo- jego źródła, wykładnia i kontrola: Spór o kodyfikację jako metodę unifikacji prawa prywatnego w Europie; O wzajemnych relacjach niektórych pojęć prawa konstytucyjnego, międzynarodowego i europejskiego; O ustawie organicznej; Projekt ustawy jako podstawa i przedmiot wypowiedzi Trybunału Konstytucyjnego; Funkcjonalna swoistość kontroli konstytucyjności inicjowanej pytaniem sadu i jej skutki; Trybunał Konstytucyjny- negatywny ustawodawca czy strażnik konstytucji?; Szarłat i nawiązanie do niego w konstytucjach państw muzułmańskim; Zamknięty system źródeł prawa a implementacja prawa Unii Europejskiej; 5. Prawa jednostki ich ochrona: Seks a Europejska Konwencja Praw Człowieka; Dyplomacja konferencyjna: w piętnasta rocznicę II Światowej Konferencji praw Człowieka; Prawo jednostki do środowiska. Rola rady Europy w kształtowaniu nowych standardów prawnych; Obowiązki pozytywne państwa prawnego. Uwagi na tle prawa do sadu; Nieletni w badaniach katamnestycznych- dorosła przestępczość dawnych nieletnich; Publiczny Obrońca Praw Człowieka Republiki Czeskiej; Rzecznik Praw Obywatelskich w Polsce. Dwadzieścia z dwustu lat istnienia ombudsmana na świecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów. Część I: Podziały danych osobowych objętych kontrolą: 1. Dane osobowe wrażliwe (szczególne kategorie danych), dane o karalności oraz dane osobowe zwykłe; 2. Dane osobowe podane, zaobserwowane, pochodne oraz wywnioskowane; 3. Dane uporządkowane oraz nieuporządkowane: 3.1. Ogólne informacje; 3.2. Uporządkowanie a ustrukturyzowanie; 4. Dane identyfikowalne oraz nieidentyfikowalne: 4.1. Dwie normy wynikające z art. 11 RODO; 4.2. Artykuł 11 RODO a definicja danych osobowych; 4.3. Krótkotrwałe i długotrwałe przetwarzanie danych; Część II: Pytania i odpowiedzi: 1. Czym jest RODO?; 2. Jakie sankcje administracyjne i karne mogą grozić za naruszenie RODO?; 3. Jakich kategorii danych dotyczy kontrola/postępowanie?; 4. Kiedy przepisy RODO nie będą miały zastosowania?; 5. Jakie podmioty podlegają kontroli / mogą być adresatem decyzji w ramach postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 6. Kiedy prowadzona jest kontrola, a kiedy prowadzi się postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych?; 7. Czy do kontroli uzupełniającej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (w tym przepisy gwarancyjne)?; 8. Jaka jest relacja pomiędzy przepisami o kontroli w RODO a przepisami prawa przedsiębiorców?; 9. Jak należy rozumieć pojęcie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 10. Jakie są tryby kontroli? Czy kontrole mogą być niezapowiedziane?; 11. Jakie są obowiązki kontrolowanego w trakcie kontroli i co grozi za ich naruszenie?; 12. Czy można kwestionować wszczęcie kontroli lub inne czynności w toku kontroli?; 13. Czy można kwestionować wszczęcie postępowania administracyjnego lub inne czynności w jego toku?; 14. Jaka jest relacja zasady rozliczalności do obowiązku zebrania materiału dowodowego przez organ nadzorczy (art. 77 k.p.a.)?; 15. Jak ustalić moment wszczęcia postępowania administracyjnego?; 16. Jakie dokumenty inicjują kontrolę?; 17. Czy i jak chroniona jest tajemnica przedsiębiorstwa?; 18. Czy i w jakim zakresie Prezes UODO może mieć dostęp do tajemnic prawnie chronionych w toku kontroli i postępowania administracyjnego, na przykładzie poszczególnych tajemnic?; 19. Jakie są konsekwencje naruszenia wymogów co do treści upoważnienia do kontroli?; 20. Czy kontrola może być realizowana wyłącznie w zakresie upoważnienia?; 21. Czy pracownicy kontrolowanego administratora /podmiotu przetwarzającego podlegają kontroli? 22. Czy można odpowiadać dyscyplinarnie za naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych?; 23. Jak długo może być prowadzona kontrola?; 24. Kto prowadzi kontrolę?; 25. Kto może brać udział w kontroli? Czy można prowadzić kontrolę pod nieobecność kontrolowanego?; 26. Czy sektor publiczny objęty jest także kontrolą?; 27. Czy można prowadzić kontrolę u procesora (podmiotu przetwarzającego)?; 28. Jakie uprawnienia ma kontrolujący?; 29. Jaka jest rola osoby, której dane dotyczą, w ramach kontroli i postępowania?; 30. W jaki formalny sposób dochodzi do zakończenia kontroli?; 31. W jaki sposób można kwestionować treść protokołu kontroli?; 32. Czy protokół kontroli i materiał dowodowy kontroli stają się automatycznie częścią materiału dowodowego w postępowaniu administracyjnym?; 33. Czy czynności w toku kontroli są utrwalane jedynie w protokole?; 34. Czy wadliwość czynności w toku kontroli może mieć wpływ na postępowanie administracyjne?; 35. Kto jest stroną w postępowaniu administracyjnym?; 36. Kiedy postępowanie administracyjne może być umorzone?; 37. Jakie są rodzaje rozstrzygnięć co do istoty sprawy w ramach postępowania w przedmiocie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 38. Jakie są skutki doręczenia decyzji Prezesa UODO?; 39. Jaki środek przysługuje w postępowaniu administracyjnym w przypadku niezałatwienia sprawy w terminie?; 40. Czy decyzja Prezesa UODO w postępowaniu w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych jest natychmiastowo wykonalna?; 41. Jak można kwestionować (skarżyć) decyzję Prezesa UODO?; 42. Czy niekorzystny wyrok WSA można zakwestionować?; 43. Czy do postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych stosuje się reguły dotyczące milczącego załatwienia sprawy?; 44. Jakie są podstawy wyłączenia kontrolera/ pracownika organu prowadzącego postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 45. Jakie są administracyjne kary pieniężne w sektorze prywatnym , a jakie w sektorze publicznym? 46. Jakie są kryteria miarkowania kary w ramach decyzji kończącej postępowanie?; 47. Czy można nałożyć karę pieniężną bez postępowania/ decyzji?; 48. Czy administracyjne kary pieniężne ulegają przedawnieniu?; 49. W jakim terminie należy zapłacić karę?; 50. Czy można starać się o rozłożenie kary na raty, odroczenie terminu płatności lub o ulgę w jej wykonaniu?; 51. Jaka jest wysokość opłaty w przypadku skargi do WSA na decyzję Prezesa UODO?; 52. Relacje pomiędzy kontrolą/postępowaniem w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych a postępowaniem cywilnym; 53. Jaka jest rola inspektora ochrona danych w toku kontroli i postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 54. Jaka jest rola pełnomocników profesjonalnych w toku kontroli i postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?; 55. Jakie przepisy znajdą zastosowanie do kontroli i postępowania administracyjnego wszczętych przed 25.05.2018 r.?; 56. Czy organy nadzorcze z poszczególnych państw członkowskich mogą prowadzić wspólne postępowania?; 57. Czy wiadomo u kogo będzie prowadzona kontrola w 2019 roku?; Część III: Jak przygotować się do kontroli? Rozdział I: Kategorie obowiązków: wymogi bezpośrednie i metawymogi; Rozdział II: Jak zapewnić i udokumentować zgodność; 1. Zapewnienie rozliczalności w ramach przygotowania do kontroli – wprowadzenie; 2. Rozliczalność na gruncie ustawy o ochronie danych osobowych z 1997 r.; 3. Rozliczalność w RODO; 4. Znaczenie rozliczalności w aspekcie kontroli; 5. Zakres rozliczalności; 6. Realizacja rozliczalności; 7. Inne przykłady realizacji rozliczalności; 8. Dokumentowanie w ramach rozliczalności; 9. Dokumentowanie naruszeń ochrony danych osobowych; 10. Obowiązki dokumentacyjne związane z realizacją obowiązków informacyjnych oraz praw podmiotów danych; 11. Obowiązki dokumentacyjne związane z korzystaniem z podmiotu przetwarzającego; 12. Rejestrowanie czynności przetwarzania; 13. Ocena skutków i uprzednie konsultacje; 14. Inne obowiązki dokumentacyjne; 15. Obowiązki dokumentacyjne w RODO a dotychczasowe dokumenty; 16. Rozliczalność w opiniach i wytycznych Europejskiej Rady Ochrony Danych; 17. Podsumowanie; Rozdział III: Ocena ryzyka; 1. Ocena ryzyka w RODO; 1.1. Normatywny kontekst analizy ryzyka w RODO (kiedy ocena ryzyka jest wymagana?); 1.2. Ogólny wymóg monitorowania ryzyka dla praw lub wolności (art. 24 ust. 1 RODO); 1.3. Ocena ryzyka w fazie projektowania (art. 25 ust. 1 RODO); 1.4. Ocena ryzyka pod kątem obowiązku prowadzenia rejestru czynności (art. 30 ust. 5 RODO); 1.5. Ocena ryzyka w ramach oceny środków służących bezpieczeństwu (art. 32 ust. 1–2 RODO); 1.6. Ocena ryzyka w ramach oceny incydentów bezpieczeństwa danych osobowych pod kątem obowiązku zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu (art. 33 ust. 1 RODO); 1.7. Ocena ryzyka w ramach oceny potrzeby zawiadamiania osoby, której dane dotyczą, w przypadku incydentu (art. 34 ust. 1 RODO); 1.8. Ocena ryzyka w ramach oceny skutków dla ochrony danych osobowych (art. 35 ust. 1 RODO); 1.9. Ocena ryzyka a funkcjonowanie inspektora ochrony danych (art. 39 ust. 2 RODO); 1.10. Założenia wstępne; 2. Ramy analizy ryzyka; 2.1. Ryzyko naruszenia praw lub wolności; 2.2. Przykłady ryzyk; 2.3. Etapy oceny ryzyka; 2.4. Zagrożenie a ryzyko; 2.4.1. Waga zagrożenia a waga ryzyka; 2.4.2. Prawdopodobieństwo zagrożenia i prawdopodobieństwo ryzyka; 2.5. Obiektywność oceny; 2.6. Kryteria postępowania z ryzykiem; 2.7. Rola podmiotu przetwarzającego; 3. Ocena skutków dla ochrony danych i uprzednie konsultacje; 3.1. Ocena skutków – wstęp; 3.2. Kiedy ocena skutków może być wymagana?; 3.3. Powiązanie oceny ryzyka i oceny skutków; 3.4. Kiedy należy się konsultować z organem nadzorczym?; 3.5. Elementy dokumentacyjne oceny skutków; 3.6. Ocena ryzyka a inspektor ochrony danych; 4. Podsumowanie; Część IV: Tabele. Część V: Wzory pism. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istota instytucji holdingu; R.2 Holding jako podmiot prawa podatkowego i bilansowego; R.3 Opodatkowanie holdingów na zasadach ogólnych; R.4 Podatkowa grupa kapitałowa jako szczególne rozwiązanie opodatkowania holdingów; R.5 Opodatkowanie dochodów holdingów w państwach Unii Europejskiej; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wspólnotowy model urzędowej kontroli żywności / Paweł Wojciechowski. - Stan prawny na 1.03.2008 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2008. - 333, [3] s. ; 21 cm.
(Monografie)
1. Wspólnotowe regulacje prawne z zakresu urzędowej kontroli żywności. 2. Zagadnienia teoretycznoprawne związane z pojęciem ukż. 3. Zakres przedmiotowy ukż. 4. Cele prawa żywnościowego realizowanego przez ukż i zadania ukż. 5. Kompetencje organów ukż. 6. Zasady ukż. 7. Pozostałe elementy modelowe ukż.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wspólnotowe prawo zamówień publicznych, 2. Zasady zamówień publicznych, 3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy prawa zamówień publicznych, 4. Tryby udzielania zamówień publicznych, 5. Zamówienia sektorowe, 6. Postępowanie szczególne, 7. Umowy w sprawach zamówień publicznych, 8. Środki ochrony prawnej, 9. Kontrola prezesa urzędu zamówień publicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351.71 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.71 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej