Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(220)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(216)
Publikacje naukowe
(47)
Publikacje fachowe
(32)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(5)
Audiobooki
(3)
Czasopisma
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(145)
dostępne
(130)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(148)
Czytelnia
(146)
Autor
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Lipka Anna
(4)
Sęk Helena (1938- )
(4)
Kożusznik Barbara
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Waszczak Stanisław
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Bańka Augustyn
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Brol Michał
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Gamian-Wilk Małgorzata
(2)
Janicka Iwona
(2)
Janicka-Olejnik Ewa
(2)
Korchut Aleksander
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kranas Grażyna
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Kusztal Justyna
(2)
Lipka Justyna
(2)
Lubrańska Anna
(2)
Mink Joanna
(2)
Piątek Karolina
(2)
Rostowska Teresa (1947- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Skorupa Agnieszka
(2)
Stawnicka Jadwiga
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szwejka Łukasz
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(2)
Abbrederis Katharina
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adamczewski Rafał
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta (1970- )
(1)
Adams Scott
(1)
Agathos Monika (1969- )
(1)
Allen David
(1)
Arnold Wolfgang H
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bailey Reinholdt Barbara
(1)
Bailey Roy
(1)
Bajer Ewa
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Banasik Przemysław
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bańka Augustyn (1950- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Belbin Meredith
(1)
Belbin R. Meredith
(1)
Bernacka Ryszarda Ewa
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Blanchard Scott
(1)
Blanpain Roger
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Borsich Szymon
(1)
Boryczka Stanisław (1949- )
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Braksal Katarzyna
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Brzęk Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bucki Piotr
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bumeder Irmgard
(1)
Burghofer Karin
(1)
Buzan Tony
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Búgelová Tatjana
(1)
Bączek Karolina
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chin-Ning Chu
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chrapoński Dariusz
(1)
Chłopek Ryszard (1979- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(68)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
Kraj wydania
Polska
(226)
nieznany (us)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(227)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Praca
(74)
Motywacja pracy
(33)
Psychologia pracy
(32)
Kadry
(25)
Zarządzanie
(22)
Stres
(19)
Wypalenie zawodowe
(18)
Organizacja
(16)
Zawód
(16)
Menedżerowie
(15)
Stosunki interpersonalne
(15)
Przedsiębiorstwo
(14)
Relacje międzyludzkie
(13)
Prześladowanie w miejscu pracy
(12)
Psychologia
(12)
Kariera
(10)
Nauczyciele
(10)
Stres zawodowy
(10)
Bezrobocie
(9)
Mentoring
(8)
Praca zespołowa
(8)
Motywacja
(7)
Osobowość
(7)
Poradnictwo zawodowe
(7)
Przywództwo
(7)
Satysfakcja zawodowa
(7)
Zachowanie organizacyjne
(7)
Internet
(6)
Jakość życia
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Nauczanie
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Decyzje
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Mobbing
(5)
Molestowanie seksualne
(5)
Przemoc
(5)
Psychologia zarządzania
(5)
Płaca
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina
(5)
Socjologia pracy
(5)
Sukces
(5)
Uczucia
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zachowanie
(5)
Agresywność
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Humanizacja pracy
(4)
Kobieta
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Prawo pracy
(4)
Produktywność pracy
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Psychologia rodziny
(4)
Socjologia rodziny
(4)
Uczniowie
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Zatrudnienie
(4)
Autyzm
(3)
Czas pracy
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Konflikt
(3)
Leczenie
(3)
Motoryka mała
(3)
Myślenie
(3)
Mężczyzna
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Negocjacje
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacje
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Pośrednictwo pracy
(3)
Pracoholizm
(3)
Prawo
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Psychologia zdrowia
(3)
Rynek pracy
(3)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1989-
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(2)
Czechy
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(61)
Podręcznik
(23)
Opracowanie
(17)
Poradnik
(10)
Karty pracy ucznia
(5)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Raport z badań
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(76)
Socjologia i społeczeństwo
(41)
Zarządzanie i marketing
(35)
Edukacja i pedagogika
(26)
Medycyna i zdrowie
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
228 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologiczne doradztwo karier / Augustyn Bańka. - Poznań : PRINT-B , 2007. - 137, [3] s. : ryc., tab. ; 24 cm.
Zawiera: 1.Uwarunkowania i konteksty: Definicje kariery; Zmiana w uwarunkowaniach przejścia z edukacji do pracy; konteksty zmian w planowaniu i realizacji karier; Ewolucja koncepcji doradztwa psychologicznego w kontekście nowych karier - od doradztwa zawodowego do psychoterapii i doradztwa karier jako nowego paradygmatu; Kariery w kontekście mobilności międzynarodowej, geograficznej i zawodowej. 2.Teorie karier: Podstawowe zmiany w rozumieniu karier - wyzwania teoretyczne w doradztwie karier bez granic; Zmiany w teoriach rozwoju jednostki i zmiany w teoriach osobowości; Klasyczne teorie kariery - makroteorie; współczesne teorie kariery - mikroteorie jako nowego typu teorie wspomagania praktyki doradczej w tranzycjach rozwojowych; Kompetencje w doradztwie karier - różnice i podobieństwa do doradztwa zawodowego i psychoterapii; Teorie konstruktywistyczne kształtowania kapitału kariery; Portfolio kariery i strategie inwestycyjne w kapitał kariery. 3.Modele praktyki doradczej: Modele doradztwa w systemie edukacyjnym i rynku pracy; Modele doradztwa karier optymalizujące proces diagnostyczno-prognostyczny; Modele doradztwa oparte na „Byciu z klientem”; Modele doradztwa w stadium stagnacji rozwoju kariery. 4.Działania praktyczne w doradztwie karier: Doradztwo karier jako doradztwo personalne i nowy trend w pomocy psychologicznej; Budowanie i rozwiązywanie związku doradczego; Rozwiązywanie i przerywanie związku doradczego; Budowanie zespołów doradczych i problem partycypacji. 5.Działania diagnostyczne w doradztwie karier: Tradycyjne metody diagnozy oparte na diagnozie uzdolnień i preferencji; Wybrane metody diagnozowania związane z mikroteoriamia rozwoju osobowości;. 6.Ocena jakości i informacja zwrotna: Jakość doradztwa w teorii i praktyce; Uwarunkowania jakości doradztwa; Normatywne podejście do jakości w doradztwie; Badania i ewaluacje jakości doradztwa; Pomiar psychometryczny jakości procesu doradztwa; Skala do samobadania jakości procesu doradztwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W stronę kwalitologii zasobów ludzkich / Anna Lipka. - Warszawa : Difin, 2005. - 220 s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Jakość zasobów ludzkich organizacji a rozwój nauki o zarządzaniu i współczesne realia ekonomiczno-społeczne, 2. Interpretacja i możliwości opercjonalizacji pojęcia jakości zasobów ludzkich organizacji, 3. Wybrane metody diagnozy jakości zasobów ludzkich organizacji, 4. Drogi i granice kształtowania jakości zasobów ludzkich organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Determinanty zachowań menedżerów w chronicznym stresie zawodowym / Jacek Szostak. - Warszawa : Difin, 2009. - 223, [1] s. : rys.; tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Psychologiczne i społeczne koncepcje pojęcia zachowań menedżerskich; 2. Osobowość i jej znaczenie dla regulacji zachowania jednostki; 3. Problematyka stresu w ujęciu psychologicznym; 4. Specyfika stresu zawodowego; 5. Zjawisko stresu chronicznego w pracy menedżera w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Teoria Badania)
Podziękowania; 1. Wokół definicji 1.1. Mobbing w różnych kontekstach 1.2. Skala problemu 1.3. Mobbing i pojęcia pokrewne 1.4. Mobbing w kontekście patologii miejsca pracy 1.5. Kryteria definicyjne mobbingu 1.6. Działania o charakterze mobbingu 1.7. Mobbing jako proces 1.8. Teoretyczne wyjaśnienia mobbingu w miejscu pracy 2. Metody pomiaru 3. Społeczne i organizacyjne uwarunkowania mobbingu 3.1. Organizacja pracy 3.2. Kultura i klimat organizacyjny 3.3. Sposób zarządzania 3.4. Zmiany organizacyjne 3.5. Hipoteza organizacyjnych czynników pojawiania się mobbingu 3.6. Podsumowanie 4. Indywidualne uwarunkowania mobbingu 4.1. Sprawcy mobbingu 4.2. Podsumowanie: sprawca mobbingu 4.3. Osoby poddawane mobbingowi 4.4. Podsumowanie: osoby poddawane mobbingowi 5. Konsekwencje mobbingu 5.1. Konsekwencje występowania mobbingu na poziomie organizacji 5.2. Konsekwencje doświadczania mobbingu 6. Badanie: Organizacyjne czynniki pojawiania się mobbingu 6.1. Procedura generowania pozycji testowych 6.2. Badanie pilotażowe 6.3. Opis KOCRPM 6.4. Trafność KOCRPM 6.5. Podsumowanie 7. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 7.1. Badanie 1: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 8. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania emocjonalnego 8.1. Badanie 2: Bycie poddawanym mobbingowi a negatywna emocjonalność 8.2. Badanie 3: Bycie poddawanym mobbingowi a depresyjność 8.3. Badanie 4: Bycie poddawanym mobbingowi a doświadczanie ruminacji 8.4. Badanie 5: Bycie poddawanym mobbingowi a klarowność pojęcia ja 8.5. Dyskusja ogólna 9. Badanie: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania społecznego 9.1. Badanie 6: Bycie poddawanym mobbingowi a kompetencje społeczne 9.2. Badanie 7: Bycie poddawanym mobbingowi a agresja 9.3. Dyskusja ogólna 10. Podsumowanie; Literatura cytowana; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik nauczyciela, wychowawcy, pedagoga)
1.O realistycznym myśleniu; 2. O emocjach - zarówno pozytywnych, jak i negatywnych; 3. O skutecznym działaniu; 4. Przed czym się bronimy, zmieniając zachowanie i sposób myślenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna pedagogika pracy - problemy interdyscyplinarne, 2. Pracownik w organizacji, 3. Badanie pracy i zawodów, 4. Organizacja czasu pracy, 4. Przedsiębiorczość, 5. Psychologiczne mechanizmy zachowania człowieka w organizacji, 7. Przystosowanie do pracy i dobór zawodowy, 8. Motywacja do pracy, 9. Edukacja dorosłych w organizacji, 10. Sztuka bycia pracownikiem, 11. Style zachowania dorosłych, 12. Autorytet przełożonego, 13. Zjawiska patologiczne we współczesnym przedsiębiorstwie, 14. Pedagogika pracy XXI wieku - koncepcje, badania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania : wybrane zagadnienia / Sylwia Przytuła. - Wrocław : Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2008. - 209, [2] s. : fot., rys., tab., wykr. ; 24 cm.
(Skrypty Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu / przewodniczący komitetu red. Andrzej Matysiak)
1. Praktyczne aspekty psychologii zarządzania. 2. Psychologiczne koncepcje osobowości. 3. Profil kwalifikacyjny współczesnego menedżera. 4. Determinanty zachowań ludzi w organizacji. 5. Manipulacje w biznesie i sposoby obrony przed nimi. 6. Ekspresja emocji i manipulowanie nimi. 7. Relacje interpersonalne utrudniające i wspierające wzajemne porozumiewanie się. 8. Teoria stresu psychologicznego i wypalenie zawodowe. 9. Dysfunkcje psychologiczne w zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Motywacja - sztuka kierowania sobą i innymi; Decyduje zasadnicza postawa; Wykorzystanie własnych możliwości; Motywator jako charyzmatyczna osobowość; Forsować? Tak! Ale, proszę, z wyczuciem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Znaczenie ról zespołowych, 2. Zespół w krzyżowym ogniu pytań, 3. Zespół czy grupa?, 4. Zrozumieć rolę pracy, 5. Czym naprawdę jest różowa praca, 6. Formuły spotkań, 7. Co się stało z delegowaniem uprawnień?, 8. Nagrody i płace, 9. Wartość dodana do pracy, 10. Informacyjne sprzężenie zwrotne i praca w sieci, 11. Podejmowanie decyzji i dojrzały zespół, 12. Paradoks zarządzania, 13. Superorganizm - model organizacji pracy, 14. Od grup do supergrup, 15. Zróbmy krok we właściwym kierunku, 16. Węże i drabiny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Zamiast wstępu: Historia badań nad wpływem społecznym i manipulacją; Rewizja obiegowych pojęć manipulacji; Kłamstwo a manipulacja. Część II. Manipulacja w reklamie, w sprzedaży i w internecie: Wieloznaczność językowa w kontekście przekazu reklamowego; Zastosowanie wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych na przykładzie parków rozrywki na Florydzie; Wykorzystanie wiedzy psychologicznej, w tym mechanizmów wpływu społecznego, w projektowaniu serwisów internetowych; Poziomy manipulacji w fotografii. Przykład zdjęć inscenizowanych. Część III. Manipulacja w relacjach partnerskich i zawodowych: Na smyczy miłości, czyli o manipulacji w bliskich związkach; Oblicza wpływu społecznego i manipulacji w miejscu pracy; Zarządzanie informacją. Dezinformacja w kartach pacjentów Część IV. Manipulacja w polityce: Zakres manipulacji politycznej; Narzucanie ram interpretacji problemów i strategiczna wieloznaczność w manipulacji politycznej. Część V. Przeciwdziałanie manipulacji: Przeciwdziałanie manipulacji: wzmocniona autoafirmacja jako przykład techniki uodporniającej na wpływ społeczny; Refleksyjność i uważność jako sposoby przeciwdziałania manipulacji; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Fenomen GDT; 2. Fenomen GDT; 3. Jak sprawić by wszystko działało- proces; 4. Podstawy zarządzania samym sobą; 5. Odzyskiwanie kontroli: uchwycenie; 6. Przejmowanie kontroli: rozjaśnianie; 7. Przejmowanie kontroli: organizowanie; 8. Odzyskiwanie kontroli: refleksja; 9. Przejmowanie kontroli: zaangażowanie; 10. Przejmowanie kontroli: wykorzystanie metody w życiu i w pracy; 11. Odzyskiwanie perspektywy; 12. Osiąganie perspektywy na rozbiegu: następne działanie; 13. Osiąganie perspektywy na poziomie 10 000 stóp: projekty; 14. Osiąganie perspektywy na poziomie 20 000 stóp: obszar skupienia i odpowiedzialności; 15. Osiąganie perspektywy na poziomie 30 000 stóp: cele i zamierzenia; 16. Osiąganie perspektywy na poziomie 40 000 stóp: wizja; 17. Osiąganie perspektywy na poziomie 50 000 stóp: przyczyna i zasady; 18. Odzyskiwanie perspektywy: ponowne odwiedziny w Ogrodach Gracie; 19. W prawdziwym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia biznesu : psychologia w biznesie / red. nauk. Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - XXI, [1], 590 s. : fotografie, ilustracje, wykres ; 29 cm.
Wstęp Część I. Historia psychologii biznesu 1. Między dociekaniem i manipulacją. zarys historii związków psychologii i biznesu 1.1. Geneza relacji psychologia – biznes 1.2. Wpływ dziedzictwa funkcjonalistów na rozwój psychologii biznesu 1.3. Początki relacji psychologia – biznes w Europie i Polsce Część II. Kwestie etyczne 2. Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR 2.1. Podstawowe wartości etyczne 2.2. Kto jest klientem? – problem odbiorcy i podmiotu oddziaływania 2.3. Kto decyduje o metodach diagnozy? 2.4. Kto może mieć dostęp do informacji uzyskanych w trakcie badań? 2.5. Jak zapewnić anonimowość w badaniach wewnątrz organizacji? 2.6. Jak wprowadzać zmiany organizacyjne? 2.7. Podsumowanie Część III. Kwestie metodologiczne 3. Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji 3.1. Wstęp 3.2. Czym jest diagnozowanie? 3.3. Metody badawcze w psychologii biznesu 3.4. Metody gromadzenia danych na potrzeby organizacji 3.5. W jaki sposób przeprowadzać diagnozę w organizacjach? 4. Badanie jakościowe zachowań w organizacji 4.1. Zamiast wstępu – ostrzeżenie 4.2. Jakościowe badania organizacji jako przedsięwzięcie humanistyczne 4.3. Krytycyzm i zaangażowanie – sedno metodologii jakościowej 4.4. Badanie etnograficzne na gruncie organizacji – praktyczna (i krótka) instrukcja obsługi 4.5. Zakończenie: naukowość i poezja 5. Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników 5.1. Opis funkcjonowania człowieka przez konfigurację cech 5.2. Rozumienie cech intelektu; inteligencja ogólna, zdolności specjalne 5.2.1. Badania nad związkiem cech intelektu z funkcjonowaniem w pracy 5.3. Rozumienie cech osobowości; modele cech podstawowych i tzw. wąskie cechy osobowości 5.4. Zainteresowania zawodowe: między intelektem a osobowością 5.5. Podsumowanie Część IV. Kariera zawodowa 6. Wzory karier i ich rozwój 6.1. Wstęp 6.2. Klasyczne teorie kariery 6.3. Współczesne teorie kariery 6.4. Wzory kariery 7. Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy 7.1. Rozwój osobisty i uczenie się osób dorosłych w świetle teorii 7.2. Specyfika uczenia się w organizacji 7.3. Efektywny proces formalnego uczenia się w miejscu pracy 7.4. Ułatwianie nieformalnego uczenia się w miejscu pracy 8. zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika 8.1. Wstęp 8.2. Istota i aspekty utraty pracy 8.3. Funkcjonowanie człowieka w sytuacji bezrobocia 8.4. Powrót do pracy 8.5. Podsumowanie 9. Psychologia przedsiębiorczości 9.1. Wstęp 9.2. Czym jest przedsiębiorczość? 9.3. Analizy teoretyczne przedsiębiorczości i badania jej psychologicznych uwarunkowań Część V. Psychologia pracy 10. Praca ludzka i jej analiza 10.1. Praca ludzka w ujęciu psychologii pracy i psychologii organizacji 10.2. Pojęcie pracy 10.3. Znaczenie pracy 10.4. Rodzaje pracy 10.5. Analiza pracy 10.6. Zastosowanie analizy pracy 11. Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania 11.1. Błędy w pracy jako problem społeczny 11.2. Błędy i ich rodzaje w procesie pracy 11.3. Charakterystyka błędów w ujęciu Jamesa Reasona 11.4. Afektywne konsekwencje wystąpienia błędów w pracy 11.5. Odziaływanie z perspektywy indywidualnej. Edukacyjna funkcja błędów 11.6. Odziaływanie z perspektywy systemowej 12. Proces doboru personelu: procedury i metody 12.1. Procedura doboru pracowników: podstawowy schemat i uwarunkowania 12.2. Pojęcie predyktora i kryterium – problem trafności decyzji selekcyjnych 12.3. Poszukiwanie kandydatów 12.4. Metody używane do badania kandydatów 12.5. Planowanie procedury: kolejność metod, łączenie wyników i wyciąganie wniosków 12.6. Podsumowanie 13. Ocena pracy – ewaluacja efektywności i potencjału pracowników 13.1. Wstęp 13.2. Efektywność zawodowa 13.3. Funkcje i cele ocen pracowniczych 13.4. Problem trafności ocen pracowniczych 13.5. Wprowadzanie systemów ocen w organizacji 13.6. Techniki pomiaru efektywności pracy i ewaluacji potencjału pracowników 13.7. Rola informacji zwrotnych 13.8. Nowe trendy w ocenianiu pracy Część VI. Organizacja 14. Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników 14.1. Wstęp 14.2. Czym jest organizacja i kim są jej członkowie? 14.3. Metafory organizacji 14.4. Tożsamość organizacyjna jako rodzaj tożsamości społecznej i rozumienie fenomenu tożsamości społecznej 14.5. Tożsamość organizacyjna a funkcjonowanie 15. Różnorodność kulturowa w miejscu pracy – perspektywa psychologiczna 15.1. Wstęp 15.2. Europejski kontekst zarządzania wielokulturowego – mobilność i migracja 15.3. Czym jest „kultura”? 15.4. Problemy integracji pracowników odmiennych kulturowo – szok kulturowy 15.5. Praktyczne zastosowanie umiejętności międzykulturowych w miejscu pracy – edukacja międzykulturowa 16. Kultura organizacji i klimat organizacyjny 16.1. Wstęp 16.2. Przegląd wybranych teorii oraz modeli kultury i klimatu organizacyjnego 16.3. Badanie kultury i klimatu organizacyjnego 16.4. Kultura i klimat organizacyjny – implikacje dla praktyki 17. Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania 17.1. Co rozumiemy przez pojęcie sprawiedliwości organizacyjnej? 17.2. Jak formułowane są sądy o sprawiedliwości? 17.3. Czynniki organizacyjne i osobowe a sądy o sprawiedliwości 17.4. Konsekwencje (nie)sprawiedliwości w organizacji 17.5. Budowanie sprawiedliwego miejsca pracy – aplikacja teorii 18. Społeczna odpowiedzialność biznesu 18.1. Wstęp 18.2. Geneza i ewolucja pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu 18.3. Współczesne uwarunkowania rozwoju CSR – CSR w Polsce 18.4. Sposoby ujęcia i obszary CSR 18.5. Teoretyczne modele CSR i ich klasyfikacja 18.6. Aplikacje teorii. Instrumenty i metody pomiaru CSR 18.7. Psychologiczne aspekty CSR. Badania i perspektywy badawcze 19. Przywództwo w organizacji 19.1. Wstęp 19.2. Przywództwo a kierowanie 19.3. Teorie cech 19.4. Teorie zachowań 19.5. Zależnościowe modele kierowania 19.6. Model Full Range of Leadership Avolio i Bassa 19.7. Przywództwo charyzmatyczne 19.8. Teoria wymiany między przywódcą a członkiem zespołu i model tworzenia przywództwa 19.9. Przywództwo autentyczne 19.10. Przywództwo współdzielone 19.11. Przywództwo służebne 19.12. Przywództwo piątego stopnia 19.13. Koncepcje przywództwa dla biznesu 19.14. Wyzwania wobec przywództwa. Ciemna strona triada przywództwa 19.15. Związki przywództwa z dobrostanem pracowników 19.16. Czasopisma dotyczące przywództwa 19.17. Centra badań nad przywództwem 20. Komunikacja w organizacji 20.1. Wstęp 20.2. Tradycje w teoriach komunikacji 20.3. Komunikacja w zespołach 20.4. Przyszłe kierunki badań 21. Zespół pracowniczy 21.1. Wstęp 21.2. Pojęcie zespołu 21.3. Czynniki funkcjonowania zespołu 21.4. Klasyczne modele efektywności zespołu 21.5. Wielopoziomowe uwarunkowania efektywności zespołu 21.6. Tradycyjne formy współpracy zespołowej 21.7. Multizespołowość 21.8. Nowe struktury zespołowe 22. Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji 22.1. Wstęp – innowacja w kontekście procesu twórczego 22.2. Psychologiczna specyfika innowacji – dwa modele 22.3. Innowacyjność jako właściwość pracownika 22.4. Innowacyjność jako właściwość grup i zespołów 22.5. Innowacyjność a kontekst organizacyjny 22.6. Konieczność różnicowania i wzbogacania modeli innowacji 23. Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej 23.1. Wstęp 23.2. Globalne trendy w zmianie charakteru pracy 23.3. Rozumienie zmiany organizacyjnej i oporu wobec zmian 23.4. Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania reakcji pracowniczych na zmianę Część VII. Człowiek w organizacji 24. Kontrakt psychologiczny w organizacji 24.1. Wstęp 24.2. Koncepcja kontraktu psychologicznego 24.3. Właściwości kontraktu psychologicznego 24.4. Treść kontraktu psychologicznego 24.5. Wyznaczniki treści kontraktu psychologicznego 24.6. Naruszenie i złamanie kontraktu psychologicznego 24.7. Konsekwencje naruszenia kontraktu psychologicznego 24.8. Kontrakt psychologiczny w przyszłości: nierozstrzygnięte pytania 25. zachowania organizacyjne „poza rolą” 25.1. Wstęp 25.2. Definicja zachowań „poza rolą” i ich cechy osiowe 25.3. Typologia organizacyjnych zachowań „poza rolą” 25.4. Typologie zachowań kontrproduktywnych 25.5. Modele teoretyczne wyjaśniające źródła zachowań „poza rolą” 25.6. Teorie odwetowe 25.7. Model stresory – emocje 25.8. Problemy metodologiczne 26. Motywacja do pracy 26.1. Wstęp 26.2. Motywacja do pracy – wczesne podejścia badawcze 26.3. Osobowościowe uwarunkowania motywacji – w kierunku autodeterminacji 27. Dobrostan zawodowy 27.1. Wstęp 27.2. Hedonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – zadowolenie, satysfakcja i emocje w pracy 27.3. Eudaimonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – poczucie sensu i ważności pracy 27.4. Podsumowanie Część VIII. Psychologia konsumpcji 28. Psychologia zachowań konsumenckich 28.1. Wstęp 28.2. Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii 28.3. Psychologiczne aspekty posiadania 28.4. Psychologiczne aspekty oddziaływania marki 28.5. Relacja konsument – marka 28.6. Konsumpcja na pokaz 29. Psychologia w marketingu 29.1. Wstęp 29.2. Modele zachowań konsumentów 29.3. Zastosowanie psychologii w polityce produktowej 29.4. Zastosowanie psychologii w polityce cenowej 29.5. Zastosowanie psychologii w dystrybucji 29.6. Zastosowanie psychologii w akcjach promocyjnych i reklamie; Bibliografia; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia / Anna Lubrańska. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Difin, 2017. - 224 s. ; 21 cm.
Zawiera: R. 1 Człowiek w pracy, czyli o uwarunkowaniach realizacji roli zawodowej; R. 2 Praca i pracownik wobec współczesnych wyzwań zawodowych; R. 3 Praca jako przestrzeń rozwoju zagrożeń dla dobrostanu jednostki; R. 4 Stres w pracy; R. 5 człowiek w pracy z innymi; R. 6 Motywacja do pracy; R. 7 Satysfakcja z pracy; R. 8 Współczesny rynek pracy - zróżnicowanie pokoleniowe; R. 9 Teoria i praktyka - wzajemne relacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; O autorze; Ciekawi mnie, co dobrego u Ciebie? Akt I. Fundament 1.1. Menedżer — czyli kto? 1.2. Triada biznesowej efektywności 1.3. Samoświadomość menedżerska 1.4. Inteligencja emocjonalna 1.5. Analiza transakcyjna 1.6. Proces grupowy Nowa psychologia zarządzania Akt II. Model 2.1. Dlaczego coaching (nie) działa? 2.2. 7 filarów coachingowego modelu zarządzania 2.2.1. Cel indywidualny 2.2.2. Koncentracja na zasobach 2.2.3. Wzmacniająca informacja zwrotna 2.2.4. Działanie w ramie rozwiązania 2.2.5. Pozytywna intencja 2.2.6. Autonomia 2.2.7. Wewnętrzna motywacja Akt III. Implementacja 3.1. Menedżer w roli coacha, mentora i trenera 3.2. 10 kroków w rozmowie motywacyjno-korygującej 3.2.1. SMART+ 3.2.2. Metoda błyskawicznej motywacji 3.2.3. Przykładowa rozmowa motywacyjno-korygująca; Jaki będzie Twój pierwszy krok, jeżeli go w ogóle zrobisz? Dodatek A. Słownik terminów merytorycznych; Dodatek B. Coachingowy model zarządzania — opis schematu; Rekomendowana literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Pojecie i odmiany coachingu; 2. Coaching a zarządzanie strategiczne; 3. Coaching jako wsparcie procesu adaptacji pracowników awansowanych na stanowiska kierownicze; 4. Kompetencje profesjonalnego coacha; 5. Zawieranie kontraktu coachingowego; 6. Coach- klient: etapy budowania relacji; 7. Metody i narzędzia pracy coacha; 8. Coaching międzykulturowy; 9. Efektywność coachingu; 10. Coaching wewnętrznego nastawienia; 11. Coaching biznesowy a psychologia pozytywna; 12. Pojecie i istota life coachingu; 13. Superwizja coachingu w odniesieniu do realiów polskich organizacji; 14. Etyka coachingu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ty i twoja praca. 2. Jakie są moje relacje z pracą? 3. Przygotowanie planu działania. 4. Rozwiązywanie problemó związanych z obciążeniem pracą. 5. Rozwiązywanie problemów związanych z kontrolą. 6. Rozwiązywanie problemów związanych z nagrodą. 7. Rozwiązywanie problemów związanych ze społecznością. 8. Rozwiązywanie problemów związanych ze sprawiedliwością. 9. Rozwiązywanie problemów związanych z wartościami. 10. Zmiana relacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenia; Słowo wstępne; 1. Praca. Elastyczność pracy. Plusy i minusy elastycznych form pracy; 2. Pracodawca. Doradztwo personalne. Promocja elastycznych form pracy; 3. Pracownik. Poradnictwo zawodowe. Predyspozycje zawodowe pracownika elastycznego; Rodzina. Poradnictwo psychologiczne. Rodzina i praca w ujęciu systemowym; Równowaga. Godzenie życia zawodowego i rodzinnego przez telepracę. Opis przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychologia wobec zagrożeń współczesnego świata, 2. Psychologia wobec problemów życiowych jednostki, 3. Psychologiczne badania nad rozwojem dziecka, 4. Psychologia w edukacji, 5. Psychologia w praktyce klinicznej, 6. Warsztat badawczy współczesnej psychologii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia motywacji w organizacji / Zdzisław Nieckarz. - Warszawa : Difin , 2011. - 192 s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Wprowadzenie do teorii motywacji; 2. Proces motywowania a rola czynników zewnątrz- i wewnątrzorganizacyjnych; 3. Finansowe narzędzia motywowania pracowników; 4. Systemowe narzędzia motywowania pracowników; 5. Indywidualne narzędzia motywowania pracowników; 6. Ocena organizacji poprzez pryzmat czynników motywacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej