Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(84)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(79)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(5)
E-booki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(62)
dostępne
(41)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(43)
Czytelnia
(62)
Autor
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(2)
Chodyński Andrzej
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kocór Maria
(2)
Koralewicz Jadwiga
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Nycz Edward
(2)
Rosa Kacper
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Sadowska-Snarska Cecylia
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Smyczek Leon
(2)
Urbańska Magda
(2)
Walczak-Duraj Danuta
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Antonów Kamil
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Bera Milena
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Burceva Tetyana
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Bąba Michał
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chętkowski Dariusz
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cupryś Katarzyna
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Cyz Katarzyna Emilia
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Donets Oksana
(1)
Drogosz Marek
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawron Iwona
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Giedrowicz-Niewińska Aneta
(1)
Glinka Beata
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grewiński Mirosław (1973- )
(1)
Grmanová Eva
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hallada Marek
(1)
Haviernikova Katarína
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Horodyńska Małgorzata
(1)
Ivanová Eva
(1)
Jankiewicz Sławomir
(1)
Janulek Piotr
(1)
Jaworowska Mirosława
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(87)
Temat
Postawy
(40)
Przedsiębiorczość (postawa)
(29)
Młodzież
(13)
Przedsiębiorstwo
(10)
Studenci
(8)
Wartość
(8)
Nauczyciele
(7)
Zarządzanie
(7)
Gospodarka
(6)
Polska
(6)
Bezrobocie
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Szkolnictwo
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Innowacje
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Siła robocza
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Kształcenie
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacja
(3)
Osobowość
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rynek
(3)
Rynek pracy
(3)
Uczniowie
(3)
Unia Europejska
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Dialog społeczny
(2)
E-learning
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Etyka społeczna
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Historia wychowania
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kultura
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Matematyka
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagogika
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Przedsiębiorczość akademicka
(2)
Regionalizacja gospodarcza
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Solidarność (postawa)
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Spożycie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zatrudnienie
(2)
Administracja publiczna
(1)
Administracja samorządowa
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aksjologia prawa
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Algorytmy
(1)
Andragogika
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Antyglobalizm
(1)
Antypedagogika
(1)
Aspiracje
(1)
Autorytaryzm
(1)
Autyzm
(1)
BHP
(1)
Badania marketingowe
(1)
Barwy
(1)
Benchmarking
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Bioetyka
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czas pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1989-
(15)
2001-
(13)
1989-2000
(6)
2001-0
(5)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1301-1400
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Czasopismo naukowe
(5)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz.I Opis badań: 1. Metody i narzędzia badawcze zastosowane w badaniach "Wymiary sytuacji pracy i ich psychologiczne konsekwencje", 2. Społeczne czynniki podziałów badanej zbiorowości, 3. Charakterystyka wybranych kategorii społeczno-zawodowych. Cz.II Lęk: 1. Teoretyczna problematyka nerwic, 2. Lęk i zaburzenia nastroju, 3. Lęk a stratyfikacja społeczna - wyniki i interpretacja badań. Cz.III Autorytaryzm: 1. The Authoritarian Personality - koncepcja teoretyczna i metodologia badań, 2. Autorytaryzm: socjologiczna kontynuacjia koncepcji Adorno, 3. Autorytaryzm jako sposób widzenia świata. Źródła autorytaryzmu, 4. Autorytaryzm - wyniki badań z 1997 r. i ich interpretacja, 5. Autorytaryzm społeczeństwa polskiego w 1984 r.. Cz.IV Konformizm: 1. Konformizm - wartości rodzicielskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. O Profesorze Suchodolskim 2. Profesor Suchodolski w Polskiej Akademii Nauk 3. Profesor Suchodolski w Narodowej Radzie Kultury 4. Humanistyczne przesłanie Bogdana Suchodolskiego 5. W stronę przyszłości 6. O modelu historii nauki Bogdana Suchodolskiego 7. Bogdan Suchodolski jako historyk literatury polskiej 7. Myśl profesora Bogdana Suchodolskiego o technice i kulturze technicznej 8. Wychowanie przez naukę 9. Profesor Suchodolski jako ekspert edukacyjny 10. O relacjach pedagogiki i polityki edukacyjnej 11. Autoedukacja szansą pełni indywidualnego rozwoju człowieka 12. Pedagogika odwagi i nadziei 13. Profesora Bogdana Suchodolskiego idea uspołecznienia kultury: trwałość inspiracji i aktualność ostrzeżeń 14. Bogdana Suchodolskiego propozycja uspołeczniania kultury i jej inspiracje 15. Bogdana Suchoolksiego spojrzenie na naukę i wychowanie przez sztukę 16. Współczesne kontrowersje wokół edukacji estetycznej 17. Pampaedia J. A. Komenskiego w interpretacji Profesora B. Suchodolskiego 18. Europa w refleksjach B. Suchodolskiego 19.Używanie "rozumu" a stan aktualny ludzkości 20. Globalizacja jako iluzja wcielana. Od możliwości świata do świata możliwości 21. Humanistyczne inspiracje wizji swiata, kultury, człowieka 22. Historia jednej pomyłki 23. Rozmowa z Profesorem Bogdanem Suchodolskim 24. Myśliciel i bieg stuleci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Dialog społeczny na poziomie zakładu pracy - zakres, warunki i efektywność reprezentacji interesów: Relacje pracodawca - przedstawicielstwo pracowników w świetle obowiązujących przepisów; Poglądy na gospodarkę i politykę społeczną państwa a dialog społeczny; Stosunki pracy a integracja z UE w ocenie pracowników i aktorów dialogu społecznego na poziomie zakładu pracy; Opinie aktorów dialogu na poziomie zakładu pracy o roli Komisji Trójstronnej ds. Społeczno-Gospodarczych i oczekiwaniach wobec niej; Kondycja i warunki dialogu społecznego na poziomie zakładu pracy w opinii jego aktorów; Postawy wobec dialogu oraz zasady dialogu społecznego w zakładzie pracy; Pracodawcy, związki zawodowe i rady pracowników a reprezentacja interesów pracowniczych; Ocena działalności związków zawodowych na terenie zakładu pracy. 2. Dialog społeczny na poziomie zakładu pracy ocena funkcjonowania poszczególnych obszarów w stosunkach pracy: Przestrzeganie prawa pracy w opinii respondentów; Układy zbiorowe pracy; Spory zbiorowe i ich rozwiązywanie w zakładzie pracy; Wynagrodzenia jako najważniejszy obszar reprezentacji interesów w stosunkach pracy; Informowanie pracowników i partycypacja załogi w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Kryzys międzynarodowy w Polsce a dialog społeczny w stosunkach pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
Wstęp, I. Teoretyczne i metodologiczne założenia badań nad wartościami moralnymi, 1. Wartości moralne w ujęciu socjologicznym, 2. Metoda oraz sposób przeprowadzenia badań, 3. Społeczna i religijna charakterystyka badanych osób, II. Podstawowe orientacje moralne, 1. Stosunek do ogólnych norm moralnych, 2. Postawy licealistów wobec Dekalogu, 3. Stosunek do norm moralnych odnoszących się dożycia codziennego, 4. Autorytety moralne, III. Cele i dążenia życiowe młodzieży, 1. Znaczenie wartości w życiu codziennym, 2. Codzienne wartości ogólne i konkretne, 3. Wartości codzienne jako ostateczne cele życiowe, 4. Wartości codzienne nadające sens życiu, IV. Wartości prospołeczne i egoistyczne, 1. Pojęcie wartości prospołecznych i egoistycznych, 2. Ocena tzw. natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich, 3. Postawy młodzieży wobec wartości prospołecznych, 4. Zasada miłości bliźniego jako ideał etyczny, V. Wartości godnościowe, 1. Godność jako wartość społeczna, 2. Godność ludzka w kontekście wartości codziennych i uroczystych, 3. Sytuacje naruszające godność ludzką, VI. Wartości życia małżeńskiego i rodzinnego, 1. Rodzina podstawowym nośnikiem przekazu wartości moralnych, 2. Treści moralne w przekazie rodzinnym, 3. Ciągłość i zmiana w przekazie wartości moralnych, 4. Wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną, 5. Style wychowania moralnego, Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ / red. Janusz Barta ; Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ ; Zeszyt 90)
1. Konstytucyjna zasada wolności prasy i jej ograniczenia, 2. Dziennikarskie prawo do informacji jako środek dochodzenia prawdy, 3. Organizacja działalności prasowej, 4. Środki masowego komunikowania, 5. Przestępstwo prasowe jako skutek działalności dziennikarskiej, 6. Część jako dobro prawnie chronione, 7. Znamiona zniesławienia w środkach masowego komunikowania, 8. Odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 9. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 10. Kary i środki karne za zniesławienie popełnione w środkach masowego komunikowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Kapitał ludzki: Jakość kapitału ludzkiego a stopa bezrobocia w Polsce; Wydajni i bezrobotni. II. Rynek pracy: Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a poziom zatrudnienia w Polsce; Znaczenie i stan wykształcenia w Polsce; Rozwój sektora usług a rynek pracy w Polsce w świetle doświadczeń krajów wysoko rozwiniętych. III. Przedsiębiorczość: Istota przedsiębiorczości w gospodarce; Znaczenie informacji rynkowej w rozwoju przedsiębiorczości na wsi w Polsce; Skuteczność menedżera w zarządzaniu procesowym; Problem przedsiębiorczości w rolnictwie Polski; Sprzedaż bezpośrednia w firmach sieciowych; Migracja intelektualna jako czynnik obniżania poziomu bezrobocia w gospodarce transformacyjnej; Venture Capital jako szansa rozwoju przedsiębiorstw innowacyjnych; Audyt wewnętrzny - zarządzanie systemem jakości; Dostęp do funduszy unijnych a konkurencyjność przedsiębiorstw; Małe i średnie przedsiębiorstwa w perspektywie wejścia Polski do Unii Europejskiej; Kobieta we współczesnym biznesie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 7)
Wstęp; 1 Edukacja włączająca – podstawy teoretyczne; 1.1. Koncepcja edukacji włączającej; 1.2. Rozwój edukacji włączającej w Europie: strategie mające na celu podnoszenie osiągnięć wszystkich uczących się; 1.3. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa nauczyciela; 1.3.1. Postawy wobec edukacji włączającej – jakie skutki?; 1.3.2. Kompetencje zawodowe – jakie wyzwania?; 1.3.3. Zróżnicowane grupy uczniów – jakie problemy?; 1.4. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa ucznia; 1.4.1. Osiągnięcia szkolne – jakie uwarunkowania?; 1.4.2. Kompetencje społeczne – jakie szanse?; 1.4.3. Relacje rówieśnicze – jakie zagrożenia?; 1.5. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa rodzica; 2 Edukacja włączająca w praktyce – czy nowy model przedszkola/szkoły?; 2.1. Dostępne przedszkole, dostępna szkoła – co to znaczy?; 2.2. Finansowanie zadań oświatowych w edukacji włączającej; 2.3. Nauczyciel w edukacji włączającej; 2.4. Uczeń w edukacji włączającej; 2.4.1. Diagnoza – obszary, sposoby, narzędzia; 2.4.2. Wsparcie – instrumenty, zobowiązania systemowe, formalne i nieformalne formy; 2.4.3. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych; 2.4.4. Kształtowanie pozytywnych relacji uczniów w edukacji włączającej; 2.4.5. Ocenianie kształtujące – ocenianie wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.4.6. Start w dorosłość – uwarunkowania, wyznaczniki oraz proces przejścia z edukacji do rynku pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.5. Rodzic w edukacji włączającej jako współuczestnik procesu; 2.6. Nowa rola placówek specjalnych; 3 Wspólna przestrzeń – wspólne problemy – wspólne rozwiązania. Doświadczenia praktyków; 3.1. Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji; 3.2. Nie marnujmy talentów! Wspieranie uczniów zdolnych w praktyce edukacyjnej; Bibliografia; Dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Między ciągłością z zmianą, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Pedagodzy/nauczyciele a kariera zawodowa/praca zawodowa, 4. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi, 5. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci, 6. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzinność, 7. Pedagodzy/nauczyciele akdemiccy - specyfika zawodu a rodzina, 8. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim, 9. "Pierwsze skojarzenia" - między zadowoleniem, samorealizacją a "pruskim konceptem" (suplement)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etyka solidarności oraz homo sovieticus / Józef Tischner. - Wyd.2 rozszerz. - Kraków : Znak, 2005. - 295 s. ; 20 cm.
1. Etyka solidarności, 2. Homo sovieticus, 3. Etyka solidarności po latach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorczość podstawowym czynnikiem rozwoju społeczno-gospodarczego Polski, 2. Przedsiębiorczość wśród młodzieży studiującej na kierunkach ekonomicznych - wyniki badań ankietowych, 3. Koncepcja i uwarunkowania prawno-ekonomiczne studenckiego pre-inkubatora przedsiębiorczosći
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. "Polacy są wielkim i dumnym narodem" czyli nasz portret (wielce) zróżnicowany, 2. Kultura narzekania czyli o psychicznych pułapkach ekspresji niezadowolenia, 3. O tym, co pozytywnego może wyniknąć z narzekania, 5. Społeczeństwo obywatelskie i symbole wspólnoty, 6. Czy stajemy się lepsi? o nieoczekiwanym uspołecznieniu Polaków, 7. Optymiści i ryzykanci. Polskie paradoksy, 8. Historie, które kształtują nasze życie: O konsekwencjach proaktywnych i defensywnych autonarracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Bezpośrednie konsekwencje wejścia do Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorstw; Pozyskiwanie finansowania we wczesnych fazach rozwoju przedsiębiorstwa; Polityka proeksportowa Unii Europejskiej; Strategia rozwoju rynku; Skutecznie konkurować; W poszukiwaniu źródeł oszczędności; Analiza kondycji spółki; Jak zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku UE poprzez strategię wzrostu zewnętrznego?; Ocena ryzyka strategicznego; Kompleksowe podejście do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie; Zarządzanie ryzykiem a wpływ na reputację firmy; Ocena ryzyka regulacyjnego Współpraca czy rywalizacja?; Podglądać liderów - benchmarking; Zarządzanie marką a pozycja konkurencyjna polskich przedsiębiorstw; Ile warta jest wolność wybory - opcje rzeczowe; Uwolnić kapitał - jak usprawnić procesy zarządzania kapitałem obrotowym; Zarządzanie należnościami; Restrukturyzacja finansowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Psychologiczne aspekty zakładania działalności gospodarczej: 1. Motywacja do podjęcia własnej działalności gospodarczej; Predyspozycje osobowościowe a pomysł na firmę i rodzaj działalności, w której można się spełnić; Własna firma a mentalny tor przeszkód - bariery psychologiczne związane z pracą na własny rachunek; Kiedy kobieta zakłada własną firmę. II. Pasja, region, tradycja - pomysły na działalność: 1. Społeczność lokalna - czynniki powodujące rozwój regionalny. III. Zakładam firmę: 1. Wybór formy prawno-organizacyjnej przedsiębiorstwa; Wybór formy opodatkowania; Rejestracja firmy; Księgowość twojej firmy; Co to jest działalność gospodarcza i kim jest przedsiębiorca; Reglamentacja działalności gospodarczej; Wsparcie finansowe działalności gospodarczej; 8. Likwidacja firmy. IV. Fundusze unijne a własna działalność: 1. Przedsiębiorczość; 2. Biznesplan, czyli zasady tworzenia planu własnej działalności; 3. Co to znaczy stworzyć i zrealizować projekt. Cykl życia projektu; 4. Pieniądze do wzięcia - możliwości ubiegania się o dotacje; 5. Kredyty, fundusze pożyczkowe i poręczeniowe; 6. Bezpłatna pomoc informacyjna. V. Komunikacja, reklama i zarządzanie zasobami ludzkimi: 1. Komunikacja; 2. Reklama; 3. Jestem pracodawcą. VI. Prawa, ulgi i obowiązki prowadzącego działalność: 1. Obowiązki wobec ZUS osoby prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą; 2. Zgłoszenie do obowiązkowego ubezpieczenia społecznego osoby prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą i świadczenia z tego tytułu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 5)
Wprowadzenie; 1 Przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa; Przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa w systemie edukacji; Geneza i ewolucja pojęcia przedsiębiorczości; Przedsiębiorczość a innowacyjność – rozumienie i delimitacja pojęć; Kształtowanie przedsiębiorczości jako narzędzie uwalniania potencjału gospodarczego społeczeństwa i rozwoju społeczno-gospodarczego; Znaczenie wiedzy finansowej dla rozwoju przedsiębiorczości; 2 Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji; Etyka korczakowska a duch przedsiębiorczości; Bankructwo małego Dżeka Janusza Korczaka jako studium przedsiębiorczości; Przedsiębiorczość w edukacji przedszkolnej i szkole podstawowej w warunkach zmian podstawy programowej; Wolontariat szkolny jako narzędzie rozwoju kompetencji przedsiębiorczych; Formy i metody kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w szkole podstawowej; Pozycja i ranga przedsiębiorczości w edukacji geograficznej w szkole podstawowej w kontekście zmian edukacyjnych; Przedsiębiorczość w szkole średniej w warunkach reformy systemu oświaty; Przedsiębiorczość w kształceniu studentów, dorosłych i seniorów; Dobre praktyki edukacji pozaformalnej; Metody i formy kształcenia w zakresie innowacyjnej przedsiębiorczości; Przedsiębiorczy nauczyciel; Wpływ zagranicznych mobilności edukacyjnych na rozwój postaw przedsiębiorczych; 3 Doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych; Kompetencja kluczowa czy przedmiot szkolny? Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie; Edukacja w zakresie przedsiębiorczości we Francji; Edukacja w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim w Republice Korei; Rola przedsiębiorczości imigrantów w rozwijaniu postaw przedsiębiorczych kraju przyjmującego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość jako zjawisko, wartość, proces, 2. Twórcza postawa w narracji osobowości kreatywnej, 3. Koncepcja twórczych orientacji życiowych, 4. Przestrzeń kształtowania orientacji życiowych, 5.Próba empirycznej egzemplifikacji koncepcji, 4.Edukacyjne konsekwencje twórczego paradygmatu myślenia, 5. Wokół idei człowieka poszukującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Od Autora; Jak ja nienawidzę swojej generacji. Cz. I Wybuchy wolności w szkolnych murach: Wychowawca czy polonista?; Jak zrobić awans dzięki niepełnosprawnym?; Umyj gębę uczniowi; O polityce - pół żartem, pół serio; Posłowie na szrot albo tartaku; Kto ma jakiś pomysł?; Plan wychowawczy nie przewiduje kradzieży; Kto się boi szkolnych gejów?; Poczuj odrazę do artysty; Pochwal się, ile wypiłeś; Kto uczy młodych?; Kiedy i jak używać życia; Seks a praca domowa, czyli o czym marzą uczniowie w weekend; Kto zrobił w szkole „chlew”?; Kto zamienia szkołę w „oborę” i „stajnię”?; Jak spóźniać się i mieć wytłumaczenie?; Nagraj maturę na komórkę; Wychowanie rodziców. Cz. II Bez ograniczeń w weekend: 250 funtów od Macloma McLarena; Ile trzeba zarabiać, aby coś znaczyć w mieście?; Kto odpowiada za nieuczciwość?; Komu nie spodobały się usta Mariana?; Po ilu browarach kołuje się w głowie?; Tarapaty Italiańca w Łodzi, czyli jak dokopać obcokrajowcowi; Perły przed wieprze; Przyjaciela zawsze zdradzisz; Komu kominiarz przynosi szczęście?; Dziewczynka z zapałkami. Cz. III Swoboda po ostatnim dzwonku: łomem naprawie się telefon; Ziomal uczy się asertywności dwa razy; Czy nauczyciel powinien sam jechać na wakacje?; Dzielę pokój z uczniami; Od czego są wczasy?; „Na zdrowie!” w ustach Francuza; Polski król we francuskim więzieniu; Ksiądz w księgarni; Przepisy ruchu drogowego dla młodzieży; Brać kufle z baru czy nie?; Walka o grzałkę; Niech mnie aresztują w Baden-Baden; Dyskusja o wielkim spawaczu; Ojciec od niczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
Rozdział 1. Instrumenty wspierania lokalnych inicjatyw gospodarczych pozostające w dyspozycji JST: 1.1. Wprowadzenie - aspekty decentralizacji państwa a lokalna polityka wspierania przedsiębiorczości; 1.2. Regulacje warunkujące prowadzenie polityki wspierania przedsiębiorczości przez JST; 1.3. Klasyfikacja instrumentów wspierania przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny; 1.4. Próba systematyzacji; 1.5. Podsumowanie i próba oceny. Rozdział 2. Tocqueville w Polsce. Efektywność instrumentów wspierania przedsiębiorczości pozostających w dyspozycji JST i rola samoorganizacji społecznej i gospodarczej: 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Instrumenty wspierania przedsiębiorczości: badania ankietowe gmin; 2.3. Konstrukcja zmiennych wyjaśniających powstawanie nowych firm; 2.4. Strategia estymacji; 2.5. Wyniki: modele podstawowe; 2.6. Wyniki: gminy o niskiej i wysokiej przedsiębiorczości; 2.7. Wyniki: różne rodzaje działalności; 2.8. Podsumowanie. Rozdział 3. Rola klastrów w rozwoju podregionów i regionów 3.1. Wprowadzenie: 3.2. Konceptualizacja definicyjna klastra i inicjatyw klastrowych; 3.3. Klastry w rozwoju podregionów i regionów; 3.4. Podsumowanie. Rozdział 4. Znaczenie kapitału społecznego dla rozwoju klastrów: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Wpływ kapitału społecznego na inicjatywy klastrowe; 4.3. Podsumowanie. Rozdział 5. Terytorialny i branżowy rozkład klastrów: 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Charakterystyka klastrów mających siedzibę w Polsce; 5.3. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej