Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(12)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(8)
Autor
Bednarczyk Henryk
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Figurski Janusz
(1)
Kotlorz Dorota
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kucharski Tomasz
(1)
Kukla Daniel
(1)
Lelińska Krystna
(1)
Pietrulewicz Bogusław
(1)
Rączaszek Andrzej
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Sierkiewicz Elżbieta
(1)
Skłodowski Henryk (1930-2018)
(1)
Szajek Stanisław (1916- )
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Wojdyło-Preisner Monika
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Zawadzki Kamil
(1)
Żurek Mirosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Poradnictwo zawodowe
(12)
Wybór zawodu
(6)
Kariera
(4)
Doradcy zawodowi
(3)
Kształcenie zawodowe
(2)
Młodzież
(2)
Oświata
(2)
Rynek pracy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Adopcja
(1)
Ankieta
(1)
Bezrobocie
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Internet
(1)
Kadry
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pośrednictwo pracy
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Projekt studiów podyplomowych "Doradca - trener - konsultant. Całożyciowe poradnictwo zawodowe"; I - Codzienne doświadczenia doradców: Drogi życiowe doradców zawodu; Jakim jestem doradcą?; Znaczenie dokumentów aplikacyjnych (współ)tworzonych przez doradcę zawodowego na współczesnym rynku pracy; Ustawowe i rzeczywiste zadania doradcy zawodowego w powiatowym urzędzie pracy; Warsztat doradcy zawodowego w instytucjach użyteczności publicznej i firmach komercyjnych; Rola i zadania doradcy zawodowego w urzędzie pracy - teoria i praktyka; Czy coach jest doradcą? Czy doradca może być ciachem?; Kierowanie własnym rozwojem zawodowym w miejscu pracy - wybrane koncepcje wsparcia w poradnictwie zawodowym; Doradca w akademickiej codzienności, czyli założenia a rzeczywistość Akademickich Biur Karier; II - Rozwiązania metodyczne stosowane przez doradców: Metoda towarzyszenia jako forma pracy doradcy zawodu; rozwijanie umiejętności klienta w zakresie gospodarowania czasem jako jeden z obszarów pracy doradcy zawodu. Przykłady rozwiązań metodycznych; Zawody wybierane przez gimnazjalistów; Doświadczenia doradców karier w środowisku studentów i absolwentów uczelni medycznych; Usługi Towarzystwa Wiedzy Powszechnej na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy we Wrocławiu; III - Nowe wyzwania w pracy doradcy: Doradca wobec wyzwań współczesności; Udzielenie pomocy doradcy zawodowego jako sytuacja edukacyjna; Zmiany na rynku pracy i planowanie kariery zawodowej. Nowe wyzwania dla poradnictwa zawodowego; Coaching jako jedna ze współczesnych form poradnictwa; Coaching jako metoda pracy doradcy zawodowego; Poradnictwo zawodowe realizowane w ramach zajęć grupowych w zakładzie karnym. Projekt "WANT2LEARN - CHCĘ SIĘ UCZYĆ"; O możliwościach poradnictwa zawodowego w warunkach izolacji; Doradca rehabilitacyjny jako nowa profesja; IV - Poradnictwo w sieci: Znaczenie sieci kontaktów w sytuacji poradniczej; Proces formalizowania Dolnośląskiej Sieci Biur Karier; Poradnictwo zawodowe na odległość. Możliwości i ograniczenia; E-poradnictwo. Pomoc w sieci?; Poradnictwo on-line jako nowy obszar działalności (po)nowoczesnego doradcy; Typy doradców i rodzaje poradnictwa na wybranych portalach internetowych; Poradnictwo w prasie młodzieżowej; V - Doradca wobec wielokulturowości: Spotkanie z wielokulturowym doradcą zawodu; "Wędrowcy" - ponowocześni klienci Akademickiego Biura Karier; Refleksje nad praktyką poradniczą doradcy w Kanadzie i w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Podstawy teoretyczne przystosowania zawodowego i ich praktyczne wykorzystanie do tworzenia narzędzi badawczych oraz diagnozy. Cz. II Kwestionariusz do Badania Funkcjonowania Zawodowego Kadry Kierowniczej. Cz. III Kwestionariusz Samooceny Charakterologicznej. Cz. IV Kwestionariusz do Badania Orientacji Zawodowej. Cz. V Osobowościowe wyznaczniki efektywności poszukiwania pracy w regionie łódzkim (przegląd, analiza i ocena)
przydatności). Cz.VI Wnioski i rekomendacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: O autorce. Wstęp. Rozdział 1. Coaching kariery – próba charakterystyki pojęcia: Czym jest coaching; Coach – człowiek, który pyta; Rodzaje coachingu; Specyfika coachingu kariery. Rozdział 2. Kariera zawodowa – centralne pojęcie coachingu kariery: Kilka uwag terminologicznych; Dawne a obecne podejście do zagadnień kariery zawodowej; Modele współczesnych karier; Kariera proteuszowa; Kariera bez granic; Kariera kalejdoskopowa; Kariery zawodowe w praktyce. Rozdział 3. Zatrudnialność (employability) oraz budowanie marki osobistej (personal branding) – ważne pojęcia współczesnego rynku pracy: Istota zatrudnialności (employability); Istota budowania marki osobistej (personal branding); Cechy silnej marki osobistej; Budowanie marki osobistej (personal branding) a budowanie marki pracodawcy (employer branding). Rozdział 4. Doradztwo (poradnictwo) zawodowe a coaching kariery: Doradztwo czy poradnictwo zawodowe?; Preorientacja, orientacja i reorientacja zawodowa; Praca z dziećmi i młodzieżą jako zadanie doradcy zawodowego; Budowanie zainteresowań w wieku przedszkolnym; Poradnictwo zawodowe w niższych klasach szkoły podstawowej; Poradnictwo zawodowe w wyższych klasach szkoły podstawowej; Poradnictwo zawodowe w szkołach ponadpodstawowych; Praca z osobami dorosłymi – w stronę coachingu kariery. Rozdział 5. Przedstawiciele różnych pokoleń jako klienci coacha kariery: Pięć pokoleń na współczesnym rynku pracy; Przynależność generacyjna jako czynnik różnicujący podejście do kariery zawodowej; Praca z klientami różnych pokoleń – niektóre wyzwania; Klienci pokolenia baby boomers (BB); Klienci pokolenia X; Klienci pokolenia Y; Klienci pokolenia Z (C). Rozdział 6. Elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych: Kształtowanie ścieżek kariery we współczesnych organizacjach; Wielokierunkowość rozwoju pracowników; Różnicowanie ścieżek kariery w organizacji; Rozmowa jako podstawa wspierania pracowników organizacji; Coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami. Rozdział 7. Podstawowe narzędzia pracy coacha kariery: Pytania jako główne narzędzie coachingowe; Aktywne słuchanie; Model GROW; Koło życia. Rozdział 8. Praca z wybranymi grupami klientów: Coaching w Akademickich Biurach Karier (ABK); Coaching jako element programów outplacementowych; Kilka uwag terminologicznych; Wędka, ryba czy umiejętności wędkarza?; Etapy outplacementowego coachingu kariery; Praca z osobami niepełnosprawnymi; Aktywność zawodowa a rehabilitacja osób niepełnosprawnych; Rozwój osób niepełnosprawnych w środowisku zawodowym; Coachingowe formy wspierania osób niepełnosprawnych. Studia przypadków: Seria I: 1. Wybór kierunku studiów; 2. Długie dojrzewanie do samodzielności; 3. Kryzys wieku średniego (?); 4. Jak zmienić kierunek kariery?; 5. Dyrektor finansowy czy restaurator?; 6. Niechciana emerytura; Seria II: 1. Zbyszek; 2. Ryszard; 3. Hanna; 4. Beata; 5. Andrzej; 6. Krystyna. Załączniki: 1. Wieloaspektowa ocena preferencji zawodowych (WOPZ); 2. Kwestionariusz „Moja kariera”; 3. Biuro Karier Politechniki Warszawskiej. Regulamin uczestnictwa i prowadzenia sesji coachingowych. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju i pracy zawodowej człowieka: Współczesność rozwoju zawodowego, pracy zawodowej i kariery zawodowej; Powstawanie nowych dziedzin wiedzy; Kryzys gospodarczy w krajach Unii Europejskiej a sytuacja na rynku pracy; Homo Faber w epoce globalizacji; Determinanty rozwoju kariery zawodowej w dobie organizacji wiedzy; 2. Edukacja w rozwoju zawodowym: Edukacja do zawodu(ów) na chaotycznym rynku pracy; Samokształcenie nauczycieli wobec wyzwań współczesności. Wybrane aspekty; Uczniowie szkół gimnazjalnych o współczesnym rynku pracy; Współpraca pomiędzy firmami uczniowskimi- wkład sieci do orientacji zawodowej; Młodzież szkolnictwa zawodowego o swoim przygotowaniu do wejścia na rynek pracy; Orientacja zawodowa dziś- wspomaganie młodzieży w procesie wyboru zawodu; Orientacja i poradnictwo zawodowe w rozwoju zawodowym człowieka; Kierunki zmian w kształceniu zawodowym i ustawicznym uwzględniające potrzeby rynku pracy; 3. Niektóre aspekty pracy człowieka: Praca fizyczna zintelektualizowana w gospodarce; Praca ważną dla pedagoga pracy kategorią naukową, poznawczą i badawczą; Praca poza granicami kraju jako składnik biografii zawodowych. Kazus Polek na niemieckim rynku pracy; Świat wartości i praca w świetle filozofii Stanisława L. Brzozowskiego; 4. Aktywność zawodowa pracowników: Formy wsparcia aktywności pracowniczej; Psychologiczny dyskurs sytuacyjnych kontekstów środowiska pracy; Aktywność pracowników ze względu na wartości ich stałych indywidualnych cech osobowości; Postawy pracowników wobec podnoszenia kwalifikacji; Postulowany profesjonalny model nowoczesnego menedżera; Szef jako zawód- wybrane zagadnienia. Refleksja nad pracą współczesnych kierowników; Prawno-organizacyjne aspekty podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; 1. Geneza i rozwój problematyki orientacji i poradnictwa zawodowego; 2. System orientacji i poradnictwa zawodowego; 3. Elementy realizacyjne systemu orientacji i poradnictwa zawodowego; 4. Zawodoznawstwo w procesie orientacji i poradnictwa zawodowego; 5. Etapy orientacji i poradnictwa zawodowego; 6. Formy, metody i środki stosowane w orientacji i poradnictwie zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Edukacja drogą wyrównywania szans życiowych osób niepełnosprawnych; 2. System poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych; 3. Kariera i praca zawodowa osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.128)
Zawiera: I. Współczesne problemy doradztwa zawodowego: Nowe trendy w poradnictwie zawodowym; Modernizacja polskiego poradnictwa zawodowego; Rozterki i niepokoje polskiego doradcy w realiach ponowoczesnego świata; profesjonalne i nieprofesjonalne doradztwo zawodowe; Doradztwo zawodowe w warunkach dynamicznych zmian zawodów i specjalności; Najlepsze praktyki europejskie; Doradca zawodowy – wymagania kwalifikacyjne; Status doradcy zawodowego w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy; Standardy usług rynku pracy. II. Metody, techniki, narzędzia doradztwa zawodowego: Wybrane metody i techniki stosowane przez doradcę zawodowego; Koncepcje wartości oraz modele życia związane w planowaniem kariery zawodowej; Znaczenie socjologicznych teorii wyboru zawodu w pracy doradcy zawodowego; Proces przystosowania zawodowego w kontekście koncepcji stałych indywidualnych cech osobowości; Studium przypadku w poradnictwie zawodowym; Bilanse kompetencyjne – nowa metoda poradnictwa zawodowego; Kształcenie doradców zawodowych na studiach podyplomowych; kształcenie doradców zawodowych na potrzeby XXI wieku. Doświadczenia Uniwersytetu Łódzkiego. III. Orientacja i poradnictwo zawodowe w szkole: Doradztwo zawodowe w systemach szkolnych Unii Europejskiej; Orientacja i poradnictwo zawodowe w nowym systemie edukacji; Praca doradcy zawodowego w placówkach oświatowych; Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w okresie transformacji doradztwa zawodowego; Szkolne Ośrodki Kariery – szansą dla młodzieży na lepszy start; Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego w gimnazjum. IV. Wybrane instytucje rynku pracy: Program „Pierwsza Praca”; Poradnictwo zawodowe na Mazowszu; EURES – nowa możliwość na znalezienie pracy w Europie; Kluby pracy w Polsce; Doradztwo zawodowe w ochotniczych hufcach pracy (Mobilne Centa Informacji zawodowej); Doświadczenia i nowe zadania akademickich biur karier; Gminne Centra Informacji w społecznościach lokalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Planowanie kariery i jej uwarunkowania Rozdział 1. Planowanie kariery jako proces przygotowania do podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych 1.1. Istota procesu planowania kariery 1.2. Zadania doradztwa zawodowego w przygotowaniu młodzieży do planowania kariery 1.3. Kariera zawodowa – pojęcie, modele oraz problemy z nią związane 1.4. Rozwój kariery zawodowej a rozwój zawodowy Rozdział 2. Uwarunkowania planowania kariery w świetle teorii i badań 2.1. Czynniki kształtujące karierę zawodową wg D.E. Supera 2.2. Rola informacji w planowaniu kariery H. Riesa 2.3. Znaczenie prestiżu zawodu w planowaniu kariery L. Gottfredson 2.4. Autorski model uwarunkowań planowania kariery 2.5. Poziom planowania kariery młodzieży szkół zawodowych w świetle badań własnych Rozdział 3. Czynniki psychologiczne a planowanie kariery 3.1. Planowanie kariery a osobowość 3.2. Zdolności jako ważna cecha w planowaniu kariery 3.3. Kompetencje zawodowe a zdolności 3.4. Zainteresowania jako ukierunkowanie kariery zawodowej 3.5. Temperament i jego rola w planowaniu kariery 3.6. Potrzeby i wartości w odniesieniu do pracy zawodowej 3.7. Rodzaje narzędzi diagnostycznych w planowaniu kariery Rozdział 4. Czynniki społeczne a planowanie kariery 4.1. Struktura społeczna 4.2. Rodzina 4.3. System edukacji i selekcje szkolne 4.4. Instytucje systemu poradnictwa zawodowego 4.5. Rynek pracy Część II. Koncepcja interaktywnej sieci zawodów Rozdział 5. Znaczenie i zakres informacji zawodowej w planowaniu kariery 5.1. Proces przekazu informacji zawodowej 5.2. Zawodoznawstwo jako podstawa tworzenia informacji zawodowej 5.3. Kategorie i zakres informacji zawodowej 5.4. Formy informacji zawodowej 5.5. Gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji zawodowej 5.6. Metody przekazu informacji zawodowej Rozdział 6. Źródła wiedzy o zawodach 6.1. Klasyfikacja zawodów i specjalności 6.1.1. Polska Rama Kwalifikacji a klasyfikacja zawodów i specjalności 6.2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego 6.3. Wykaz kierunków studiów Rozdział 7. Podziały zawodów i ich znaczenie w planowaniu kariery 7.1. Klasyfikacja zawodów wg doświadczeń rodzinnych A. Roe 7.2. Grupy zawodów wg funkcjonalnej analizy pracy S.A. Fine’a 7.3. Podział zawodów wg skłonności zawodowych B.A. Klimowa 7.4. Środowiska zawodowe wg typów osobowości zawodowych J.D. Hollanda 7.5. Mapa świata pracy wg koncepcji D. Predigera 7.6. Sferyczny model zainteresowań i przekonań o kompetencjach T. Traceya Rozdział 8. Podstawy teoretyczne Interaktywnej sieci zawodów 8.1. Założenia koncepcji Interaktywnej sieci zawodów wg kryterium przedmiotu pracy 8.1.1. Podział zawodów na obszary wg D. Predigera 8.1.2. Rodzaje aktywności w czterech obszarach zawodów 8.1.3. Hierarchia zadań zawodowych jako kryterium podziału zawodów na sektory, dziedziny i branże 8.1.4. Typologia funkcji psychicznych C. Junga a rodzaje aktywności 8.1.5. Koncepcja potrzeb a rodzaje aktywności 8.2. Charakterystyka czterech obszarów zawodów Interaktywnej sieci zawodów 8.3. Opis sektorów zawodów 8.4. Struktura Interaktywnej sieci zawodów wraz z branżami zawodów 8.5. Metodologia doboru zawodów do Interaktywnej sieci zawodów Rozdział 9. Diagnoza aktywności wspomagająca proces planowania kariery 9.1. Założenia i opis Kwestionariusza preferowanych aktywności 9.2. Kwestionariusz preferowanych aktywności 9.3. Analiza wyników pomiaru aktywności zawodowych w KPA Rozdział 10. Możliwości wykorzystania programów komputerowych w planowaniu kariery 10.1. Dostępne programy komputerowe dla młodzieży i dorosłych 10.2. Opis programu komputerowego 102 Zawody z przyszłością 10.2.1. Baza opisów zawodów 10.2.2. Baza zawodów z przyszłością 10.2.3. Quizy do zawodów z przyszłością 10.2.4. Kwestionariusz preferowanych aktywności 10.2.5. Pomoce dydaktyczne 10.3. Przykładowe scenariusze zajęć na bazie programu 102 Zawody z przyszłością; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i diagramów; Aneks; Aneks 1. Interaktywna sieć zawodów; Aneks 2. Grupy, podgrupy i kierunki studiów opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów; Aneks 3. Zawody szkolnictwa zawodowego opatrzone kodami Interaktywnej sieci zawodów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach , ISSN 2083-8611 ; 115)
Zawiera: Edukacja dla rynku pracy: Struktura wykształcenia bezrobotnych w województwie podlaskim na tle Polski; Prognozy zmian na rynku pracy a programy kształcenia na poziomie wyższym; Znaczenie doradztwa zawodowego dla jakości zasobów pracy w Polsce; Sytuacja młodzieży na rynku pracy w warunkach kryzysu - kontekst europejski; Edukacja jako priorytet polityki społecznej i najważniejszy czynnik rozwoju społecznego. Kształcenie zawodowe i specjalistyczne: oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w regionie jeleniogórsko-legnickim - wyniki badań; Nadwyżka wykształcenia na polskim rynku pracy: młodzi w zawodach poniżej kwalifikacji; Lekarz oraz pielęgniarka i położna zawodami deficytowymi w ochronie zdrowia; Ustawiczne kształcenie i kapitał ludzki jako determinanty rozwoju zawodowego; Edukacja ponadgimnazjalna wobec wyzwań rynku pracy na przykładzie Dolnego Śląska; Kompetencje pracowników i ich rozwój na kieleckim rynku pracy w opinii pracodawców. Niepełnosprawni i wykluczeni na rynku pracy: Kwotowe systemy wspierania zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Polski, Czech i Węgier; Dostęp do dzieci i młodzieży do edukacji w świetle statystyki; Diagnozowanie sytuacji osób wykluczonych z rynku pracy oraz uwarunkowania współpracy z pracownikiem socjalnym; Zróżnicowanie poziomu wykluczenia społecznego w Polsce według województw. Varia: Bariery udziały polskiego społeczeństwa w kształceniu ustawicznym; Działalność ochotniczych hufców pracy w opiniach wychowanków; Rola instytucji naukowo-badawczych we wspieraniu integracji poziomej rolników w Polsce na przykładzie grup producentów rolnych; Polityka penitencjarna w Polsce w świetle doświadczeń zagranicznych; Wyznaczanie wskaźnika kompetencji ogólnych pracowników przy wykorzystaniu teorii zbiorów rozmytych; Znaczenie edukacji w zakresie zrównoważonej konsumpcji energii; Wpływ wykształcenia na aktywność ekonomiczną i wynagrodzenia; Wpływ wykształcenia na aktywność ekonomiczną i wynagrodzenia - rys historyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Ustrój szkolny: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej; Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach; Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych; System szkolny Finlandii; System szkolny Irlandii. Część 2. Program nauczania: Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich; Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich; Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich. Część 3. Uczniowie: Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA; Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej; Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich; Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Część 4. Organizacja pracy szkoły: Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich; wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej; nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii; Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich. Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty: Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie; Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów; Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji; Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. Ekonomiczno-polityczne i kulturowe tło poradnictwa kariery w wymiarze globalnym; 2. Kontekst polityczny przemian w polskim poradnictwie kariery; 3. System poradnictwa kariery w resorcie pracy i polityki społecznej; 4. System poradnictwa kariery w oświacie i przyczyny jego dysfunkcjonalności; 5. System poradnictwa kariery w strukturach Ochotniczych Hufców Pracy; 6. Poradnictwo kariery w strukturach organizacyjnych zorientowanych na tworzenie sieci; 7. Poradnictwo biograficzne aktualną ideą poradnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział i. Podstawy doradztwa zawodowego 1.1. Doradztwo i poradnictwo zawodowe 1.2. Tradycyjne a współczesne podejście do doradztwa zawodowego 1.3. Zadania i role doradcy zawodowego Rozdział II. Doradztwo zawodowe dla młodzieży 2.1. Specyfika doradztwa zawodowego dla młodzieży 2.2. Przejścia między edukacją a pracą zawodową 2.3. Cele i zadania doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych 2.4. Przeedukowanie i nadmierne kwalifikacje 2.5. Doradztwo zawodowe dla młodzieży kształcącej się zawodowo 2.5.1. Uwarunkowania prowadzenia doradztwa zawodowego w szkołach kształcenia zawodowego 2.5.2. Dobre praktyki w zakresie współpracy szkół kształcenia zawodowego i PSZ 2.6. Percepcja szkolnego doradztwa zawodowego 2.7. Perspektywy doradztwa zawodowego dla młodzieży w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 Rozdział III. Doradztwo zawodowe w paradygmacie pozytywnym 3.1. Cele pozytywnego doradztwa zawodowego 3.2. Źródła koncepcji pozytywnego doradztwa zawodowego 3.2.1. Immanentna "pozytywność" doradztwa zawodowego 3.2.2. Zakotwiczenie PDZ w psychologii pozytywnej 3.3. Założenia pozytywnego doradztwa zawodowego 3.4. Pozytywna edukacja a pozytywne doradztwo zawodowe Rozdział IV. Obszary modelu pozytywnego doradztwa zawodowego SELF 4.1. Wprowadzenie 4.2. S -jak samodzielność i samoświadomość 4.3. E -jak elastyczność 4.4. L - jak lojalność wobec siebie 4.5. F - jak fokus na silnych stronach; Rekomendacje dla doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych w zakresie wykorzystania modelu SELF; Literatura; Spis schematów i tabel; Załącznik; Zbiór caseow dotyczących współpracy szkół kształcenia zawodowego i publicznych służb zatrudnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej