Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(28)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(16)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Baca Teresa
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Brudnik Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Colina Donatella
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Fontana David
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Grad Jan
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hryszkiewicz Ewa
(1)
Jakacka Ewa
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczmarek Urszula
(1)
Kafel Monika
(1)
Kincel Adam
(1)
Kopeć Katarzyna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kulik Iwona
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Kuś Joanna
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matysek Agnieszka
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Nowakowska Ilona
(1)
Oszywa Urszula
(1)
Podhájecká Mária
(1)
Podolska Beatrix
(1)
Pyła Marzena
(1)
Reddy Linda A
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sher Barbara
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smolec Bożena
(1)
Stolińska-Pobralska Nella
(1)
Stępień Barbara
(1)
Surdyk Augustyn
(1)
Szafraniec Grażyna
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szymik Eugeniusz
(1)
Uznańska Anna
(1)
Vopel Klaus W
(1)
Wagner Martina
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasilewska Joanna
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Łyczek Kamila
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Gry i zabawy
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Terapia zabawą
(5)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika zabawy
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Nauczyciele
(3)
Uczenie się
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagogika
(2)
Twórczość
(2)
Ubóstwo
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zabawa
(2)
Agresywność
(1)
Andragogika
(1)
Autyzm
(1)
Cele wychowania
(1)
Coaching
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Eksperymenty
(1)
Escape rooms
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Ewaluacja
(1)
Gry fabularne
(1)
Hipoterapia
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Intersubiektywność
(1)
Języki
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka obywatelska
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Polska
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Refleksyjność
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Rytmika
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Trening grupowy (psychol.)
(1)
Tutoring
(1)
Uczucia
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Uniwersytety ludowe
(1)
Wartość
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Gry i zabawy
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Monografia
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Część I Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych: Rozdział I. Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy: 1. Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia; 2. Zabawa a cechy dziecięcości; 2.1. Przejawianie i wyrażanie uczuć; 2.2. Specyficzne cechy umysłowości dziecka; 2.3. Kontakt z rzeczami; 2.4. Specyfika społecznych kontaktów dziecka; 2.5. Dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki; 2.6. Kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości; 3. Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy; 4. Przestrzenie życia i przestrzenie zabawy; 5. O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu o zabawie. Rozdział II. Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy: 1. Czytaj i baw się z nami, czyli różne barwy zabawy w literaturze; 2. Zabawa jako stan istnienia i źródło radości dla niezbyt dużych dzieci - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej; 3. Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego; 4. Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren; 5. Żywioł zabawy. Rozdział III. Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży: 1. Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska; 1.1. Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek; 1.2. „Omne trinum perfektum” - co potrójne, to doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów; 1.3. Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym; 1.4. Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej; 1.5. Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania; 2. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej; 2.1. Rozmyślania nauczyciela; 2.2. Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca; 2.3. Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje); 2.4. Bawimy się w teatr; 2.5. Zakończenie zajęć. Refleksja i samoocena; 3. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum; 3.1. Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów; 3.2. Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi; 3.3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze na temat; 3.4. Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy; 3.5. Rozmyślania końcowe, czyli poza dane informacje; 4. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum; 4.1. Myśl o sławie, nie zawsze służy sprawie; 4.2. Znów o sztuce projektowania; 4.3. Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizacyjnych; 4.4. Wyniki końcowe, nie zawsze typowe; 4.5. Nagroda wierszem dla wytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia; 5. Radość i optymizm jako dar i nadzieja Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część II Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz w twórczości dzieci i młodzieży: Rozdział I. Wokół zabawy, tańca, radości i szczęścia; 1. W poszukiwaniu szczęścia i radości; 2. Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka; 3. Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości - czyli słów kilka o sztuce poetyckiej. Rozdział II. Poezja o zabawie i tańcu: 1. Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia; 2. Zabawa w poezji dla dzieci; 3. Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie; 4. Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach przez dzieci i młodzież tworzonych; 5. Zabawa i taniec w poezji a droga do radości, szczęścia - uwagi końcowe. Rozdział III. Uczymy się kompleksowo: 1. Wstępne spojrzenie na kompleks; 2. Struktura kompleksu; 3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze; 3.1. Wielopostaciowość szczęścia w twórczości poetyckiej; 3.2. „Kontrast”: radość - cierpienie podstawą ludzkiej egzystencji; 3.3. Zabawa i taniec w literaturze jako stan istnienia, żywioł, forma przejawiania kultury i dialog ze światem; 3.4. Humor a gra o ludzkie szczęście; 4. Lekcje podsumowujące; Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część III Zabawa w muzyce pieśni i tańcu: Rozdział I. Śpiewaj i baw się z nami: 1. Zabawa w muzycznych działaniach dziecka; 1.1. Ja, ty, my... czyli o zabawie muzycznej więcej; 1.2. Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy; 1.3. Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy; 1.4. Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości; 1.5. Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy; 2. Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole; 2.1 Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą; 2.2. Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki w szkole; 2.3. Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien; 2.4. Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej; 2.5. Zainteresowania czynnikiem wzmagającym potrzebę zabawy; 3. Systemy nauczania muzyki uwzględniające treści zabawowe; 3.1. Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jaquesa-Dalcroze’a oraz Rudolfa Labana; 3.2 . Zabawa wyrażona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly’a; 3.3. Gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka wg. Shinichi Suzuki. i Carla Orffa; 3.4. Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki; 3.5. Zintegrowana pedagogika muzyczna specyficznym rodzajem aktywności twórczej dzieci i młodzieży; 4. Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie; 4.1. Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę; 4.2. Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki); 4.3. Zabawy muzyczne w rodzinie; 4.4. Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków znakiem tradycji i przeszłości; 4.5. Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze; 5. Katalog dobrej zabawy w domu, szkole, oraz w grupie rówieśniczej. Rozdział II. Piosenki, pląsy i tańce dzieci w różnym wieku: 2.1. Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni; 2.2. Muzykujemy i bawimy się dźwiękami; 2.3. Ruch pląsy i tańce na zajęciach muzycznych dzieci różnych grup wiekowych; 2.4. Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości; 2.5. Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców. Rozdział III. Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć: 3.1. Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej nt. Fryderyk Chopin to wielki ale jeszcze mało znany Polak i muzyk; 3.2. Kompleks zajęć dla studentów nt. Pieśni, muzyka i tańce różnych epok. Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Antologia Bliżej zabawy, radości i szczęścia Część pierwsza: Jak dawniej bawiono się, radowano, zabawiano? - od Renesansu do przełomu XIX i XX wieku Część druga: Bliżej naszych czasów - zabawa radość i szczęście w poezji dla wszystkich Część trzecia: Dar poetów dla dzieci i młodzieży - wiersze o zabawie, zabawkach, tańcu i radości Część czwarta: Być dzieckiem, uczniem, poetą - wiersze współczesnych dzieci i młodzieży o radości, zabawie, tańcu i szczęściu Część piąta: Studenci pedagogiki bawią się, rymują - radości, szczęścia poszukują... 15 wierszy dla Ciebie Czytelniku! i Ty bądź artystą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauka przy pomocy zabaw interakcyjnych, 2. Psychospołeczna nauka w grupie, 3. Prowadzący grupę, 4. Zadania prowadzącego, 5. Poziomy rozwoju grupowego, 6. Radzenie sobie z problemami, 7. Aksjomaty i podstawowe reguły dotyczące prowadzenia grupy interakcyjnej, 8. Repertuar interwencji u prowadzącego grupę
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rytmika dla dzieci / Beatrix Podolska. - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2018. - 90, [12] stron : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: 1. Dźwięki i czary muzyczne. 2. Sygnał muzyczny. 3. Przerwa w muzyce. 4. Marsz i bieg w dwóch grupach. 5. Ćwierć nuty i ósemki, formowanie koła. 6. Obraz graficzny. 7. Spostrzeganie zmian dynamicznych (głośności dźwięku). 8. Wyrabianie wyczucia ruchu miarowych ćwierć nut. 9. Słuchanie śpiewu nauczyciela; osłuchanie z piosenką. 10. Reagowanie na znaną melodię. 11. Rozpoznawanie ćwierć nut. 12. Rysowanie nut. 13. Zabawa w dwóch grupach. 14. Rysowanie nut. 15. Opowiadanie bajek, słuchanie muzyki. Pytania nauczyciela. 16. Rejestr wysoki i niski. 17. Kształtowanie wyobraźni działaniem dźwięków. 18. Skojarzenia z muzyką (rejestr wysoki). 19. Skojarzenia z muzyką (rejestr niski). 20. Stopniowa zmiana wysokości dźwięków. 21. Reagowanie na zmiany kierunku melodii. 22. Wykres wysokości gestem ręki lub kreską. 23. Wprowadzenie II- zwrotki piosenki „Piłka”. 24. Pojęcia: wyżej, niżej, w lewo, w prawo. 25. Sylwetki nut, reagowanie na zmianę wysokości dźwięków. 26. Liczenie ilości dźwięków, wprowadzenie do ćwiczeń metrycznych. 27. Klaskanie określoną ilość razy na wywołaną cyfrę. 28. Ruch po promieniu koła w przód i w tył. 29. Akcent. 30. Liczenie nut z zaznaczeniem akcentu. 31. Akcentowanie. Takty 2/4, 3/4, 4/4. 32. Ćwiczenia metryczne. Figury. 33. Reakcja na pojawienie się ósemek. 34. Ósemka pojedyncza. 35. Głośno czy cicho? 36. Zabawa ruchowa w dwóch grupach. 37. Gra na instrumentach. 38. Dyrygowanie grupami instrumentów. 39. Rysowanie instrumentów. 40. Zróżnicowanie dynamiczne. 41. Głośno czy cicho? 42. Dyrygowanie ze zmianami dynamicznymi. 43. Objaśnienia znaków f, p, przyswojenie nazw włoskich. 44. Koordynacja wzroku, słuchu i dotyku. 45. Realizacja ruchowa muzyki głośnej i cichej. 46. Spostrzeganie znaków f i p w nutach drukowanych. 47. Przykłady zabawy uwrażliwiającej na zmianę dynamiki. 48. Wprowadzenie całej nuty; demonstracja brzmienia trójkąta( triangla). 49. Reagowanie na pojawienie się całej nuty, ćwierć nuty i ósemki. 50. Dyrygowanie wartościami nut. 51. Realizowanie wartości nut w ruchu. 52. ”Pokoiki”(takty) i „Krzesełka” ( miejsca ćwierciowe). 53. Zabawa w nutki. 54. Rozmieszczenie nut na miejscach ćwierć nutowych. 55.Wprowadzenie pauzy ćwierćnutowej. Wyklaskanie rytmu. 56. Cymbałki; rozwijanie wyobraźni. 57. Glissando i staccato. 58. Ćwiczenia metryczne. 59. Gra zespołowa na cymbałkach. 60. Wprowadzenie III zwrotki piosenki „Piłka” J. Wasowskiego. 61. Zmiany tempa. 62. Zabawa w pociągi. 63. Zmiany tempa. 64. Karuzela II cz. 65. Incytacje i inhibicje – zabawy pobudzające i hamujące ruch. 66. Dzieci same dobierają do swoich grup instrumenty perkusyjne. 67. Zmiany tempa, zatrzymanie się na sygnał. 68. Wprowadzenie piosenki „Pociąg”. 69. Zagadki słuchowe. Opowiadania dzieci. 70. Crescendo i diminuendo. 71. Słuchanie muzyki, opowiadania, bajki. 72. Plastyczne wyobrażenie bajki muzycznej. 73. Improwizacje na cymbałkach. Estetyka dźwięku. 74. Pan Bas i Pani Wiolin. 75. Dzieci próbują odnaleźć głosy zwierząt. 76. Plastyczne przedstawienie Pani Violin i Pana Basa. 77. Zagadki słuchowe. 78. Wysoko, nisko czy w środku? 79. Dźwięki wysokie, średnie i niskie. Zabawa piłkami. 80. Wprowadzenie pół nuty. 81. Zagranie pół nuty na różnych instrumentach. 82. Zabawa w cztery domki. Rozpoznanie wartości nut. 83. Zapamiętanie rytmu. 84. Dzieci poruszają się podskokami. 85. W podobny sposób nauczyciel stosuje inne, coraz trudniejsze rytmy. 86. Echo melodyczne i rytmiczne. 87. Gra na instrumentach perkusyjnych. 88. Rysowanie nut. 89. Orkiestra perkusyjna. Dyrygowanie wartościami nut. 90. Ćwiczenie bez instrumentów. 91. Pobudzanie wyobraźni, ekspresja ruchowa. 92. Graficzne przedstawienie muzyki. 93. Ilustracja muzyczna opowiadania. Improwizacja na instrumentach. 94. Dzieci interpretują słownie opowieści muzyczne. 95. Kształcenie pamięci rytmicznej, wymyślanie tekstów do rytmu. 96. Rozpoznawanie znanego rytmu. 97. Dyrygowanie tematami rytmicznymi. 98. Wyrabianie pamięci rytmicznej i poczucia rytmu. 99. Improwizowanie melodii do podanego tekstu. 100. Słuchanie wiolinu lub basu. Ćwiczenie w dwóch grupach. 101. Reagowanie na sygnał muzyczny. 102. Granie rytmów w wiolinie i w basie. 103. Słuchanie dwugłosu. Realizacja ósemki i ćwierć nuty. 104. Incytacje i inhibicje w takcie 4/4. 105. Rozmieszczanie nut w taktach. 106. Ćwiczenie słuchowe: ile słychać dźwięków? 107. Spostrzeganie sygnału, zmiany kierunku ruchu. 108. Własne melodie do podanego tekstu. 109. Wyrabianie pamięci rytmicznej. 110. Korelacja wyobrażenia słuchowego z wizualnym. 111. Muzyka smutna i wesoła. 112. Zabawa z piłkami :„wesoło i smutno”. 113. Dzieci słuchają muzyki i malują w blokach. 114. Rozmieszczenie nut w taktach. 115. Wprowadzenie do dwugłosowości. 116. Zabawa „Kot i myszki”. 117. Improwizacja rytmów. 118. Dzieci klaszczą kolejno własne rytmy. 119. Rozpoznanie barwy dźwięku instrumentów perkusyjnych. 120. Równoczesne realizowanie wartości rytmicznych przez 4 grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji. Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota intersemiotycznej formuły zajęć. Rozważania teoretyczne: Ruch w diagnostyce i terapii; Niedyrektywna koncepcja terapeutyczna; Zastosowanie technik plastycznych w ocenie ekspresji i wspomaganiu rozwoju dziecka. 2. Metodologiczne podstawy badań diagnostycznych i procedury wizualizacyjnej 3. Wyniki wstępnych badań diagnostycznych: Grupa dzieci uzdolnionych – G 1; Grupa dzieci z zaburzeniami rozwoju – G 2; Rozszerzone wyniki badań diagnostycznych. 4. Materiał przeznaczony do indukowania wizualizacji: Przebieg wizualizacji kinetycznych w ujęciu uczestniczącym. 5. Analiza wyników badań - ich interpretacja – wnioski: Ruch i tworzenie układów przestrzenno-kinetycznych jako narzędzie poznania; Przydatność technik plastyczno-psychologicznych w weryfikacji i falsyfikacji danych diagnostycznych; Wyniki w kategoriach indywidualnych. Próby uogólnienia i wnioski. Bibliografia; Aneksy: Dokumentacja tekstowa i rysunkowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura - uczestnictwo w kulturze - upowszechnianie kultury (rozumienie pojęć). 2. Uczestnictwo w kulturze artystycznej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania. 3. Animacja społeczno-kulturalna. 4. Organizacja i zarządzanie instytucjami kultury. 5. Polska rzeczywistość kulturowa po 1989 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Percepcja ciała; 2. Koordynacja dynamiczna i równowaga; 3. Sprawność manualna kończyn górnych; Aneks. Materiały do kopiowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp; 1. Jakość zaangażowania; 2. Rozwój sensoryczny; 3. Ćwiczenia w zakresie motoryki dużej; 4. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą; 5. Komunikacja; 6. Zmysł społeczny; 7. Przygotowujemy się do szkoły; 8. Czynności w domu; 9. Zabawy na dworze; 10. Wykorzystanie gotowych gier i zabawek; Słowniczek najważniejszych pojęć; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Strategie terapeutyczne w integracji sensorycznej - przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk sensoryczny”: 1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem; 2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi; 3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym; 4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli; 5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych; 6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji; 7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka. Cz. II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci: 1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne; 2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego; 3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Przyroda jako środowisko sprzyjające zabawie i nauce; Ruszamy! Proste zabawy ruchowe; Zabawy w rycerzy i inne przygody: Z odwagą dążymy do celu; O leśnych skrzatach: Poprzez zabawę poznajemy przyrodę; Życie Indian i dzika dżungla: przyroda w czterech ścianach; Pobudzamy wszystkie zmysły: Badamy przyrodę za pomocą różnych zmysłów; Bawimy się i majsterkujemy: Twórcze doświadczenia przyrodnicze; Sen i relaks: Ukojenie na łonie przyrody; Dodatkowe inspiracje; Indeks zabaw i gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: 1. Podstawy prawne funkcjonowania żłobków 2. Rozwój psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia 3. Trudności rozwojowe małych dzieci 4. Żłobek jako instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 4.1. Organizacja pracy w żłobku 4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach 4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej 4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku? 4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem 4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku 4.3. Realizacja funkcji wychowawczej 4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych 4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę 5. Przestrzeń dla edukacji w placówce 5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi 5.2. Język angielski w żłobku – nauka poprzez zabawę i czynności dnia codziennego 5.3. Dobre praktyki – zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu rocznego 5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi 6. Zabawa jako forma uczenia się dzieci 6.1. Zabawy fundamentalne 6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku 6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna – Edyta Żebrowska 6.4. Zajęcia taneczne 6.5. Teatr w życiu małych dzieci 6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych 7. Bajki i baśnie dla najmłodszych 8. Profesjonalny opiekun małych dzieci 9. Znaczenie dobrych relacji z rodzicami 10. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach; Kilka słów na zakończenie…; Dedykacja Bożeny Kurelskiej; Dedykacja Anety Jegier; Bibliografia; O autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zabawa/masaż „Pod krzaczkiem z malinami…” 2. Zabawa „Podróż statkiem” 3. Zabawa „Jeżykowy masaż stóp” 4. Zabawa „Paluszkowy fryzjer” 5. Zabawa „Wierszyki na codzienne okazje” 6. Zabawa „Relaksacyjne okienko” 7. Zabawa „Kacza mama” 8. Zabawa „Potwór łaskotek” 9. Zabawa „Wiaderka pełne skarbów” 10. Zabawa „W koszach na straganie” 11. Zabawa „Głodne zwierzaki” 12. Zabawa „Pacynka w okienku” 13. Zabawa „Ciało mówi: Witaj!” 14. Zabawa „Odkrywca” 15. Zabawa „Stuku-puku” 16. Zabawa „Gdzie jesteś…?” 17. Zabawa „A kuku!” 18. Zabawa „Wyjadacz ukrytego skarbu” 19. Zabawa „Woreczki sensoryczne na oknie” 20. Zabawa „Kolorowe bazy” 21. Zabawa „Wąż i sowa” 22. Zabawa „Sieć pająka” 23. Zabawa „Rysowanie po cioci” 24. Zabawa „Balonowe kopytka” 25. Zabawa „Bezpieczna wspinaczka” 26. Zabawa „Kropelki i fale” 27. Zabawa „Paluszki na dywanie” 28. Zabawa „Żabki na spacerze” 29. Zabawa „Zakamarki torebek” 30. Zabawa „Ogród pełen piany” 31. Zabawa „Podlewanie kwiatków” 32. Zabawa z pokazywaniem „Wystroiła się raz kurka” 33. Zabawa „Durszlakowy potwór” 34. Zabawa „Ukryte płatki” 35. Zabawa „Paluszkowe pszczółki” 36. Zabawa „Pakowanie zakupów” 37. Zabawa „Parawan – pory roku” 38. Zabawa „Pakowanie kosmetyków” 39. Zabawa „Autorski album” 40. Zabawa „Ciocia detektyw” 41. Zabawa „Tańczące klamerki” 42. Zabawa „Grzybobranie” 43. Zabawa „Hamaczek dla misia” 44. Zabawa „Sensoryczna gąsienica” 45. Zabawa „Wypakowanie zakupów” 46. Zabawa „Porządki” 47. Zabawa „Głoskowy plac zabaw” 48. Zabawa „Park trampolin” 49. Zabawa „Moc mimiki” 50. Zabawa „Głoskowe wyspy” 51. Zabawa „Kisielowa koszykówka” 52. Zabawa „Lody dla ochłody” 53. Zabawa „Emotki” 54. Zabawa „Sensotaniec paluszków” 55. Zabawa „Worek z zabawkami” 56. Zabawa „Domek a la mandala” 57. Zabawa „Samoloty i latarki” 58. Zabawa „Zajączek, pajączek i kłopot na łące” 59. Zabawa „Sztorm na morzu” 60. Zabawa „Na walizkach”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Wstęp. Część I. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego? Rozdział 1. SPD pokrótce. Rozdział 2. Dziesięć najczęściej występujących problemów sensorycznych u dzieci z SPD. Rozdział 3. Po co bawić się w domu? Część II. Gry i zabawy. Rozdział 4. Gry i zabawy wzmacniające zmysł dotyku. Rozdział 5. Gry i zabawy wzmacniające zmysł wzroku. Rozdział 6. Gry i zabawy wzmacniające utrzymanie równowagi. Rozdział 7. Gry i zabawy wzmacniające zmysł smaku. Rozdział 8. Gry i zabawy wzmacniające zmysł węchu. Rozdział 9. Gry i zabawy usprawniające ruch. Rozdział 10. Gry i zabawy wzmacniające zmysł słuchu. Rozdział 11. Gry i zabawy wzmacniające motorykę dużą. Rozdział 12. Gry i zabawy wzmacniające motorykę małą. Rozdział 13. Gry i zabawy rozwijające umiejętności społeczne. Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Gra jako okno do poznania dziecięcego świata; 3. Menedżmnet gier edukacyjnych; 4. Gra w kontekście procesu edukacyjnego; 5. Program edukacyjny Dziecko i świat; 6. Powiązanie diagnozy pedagogicznej z programem edukacyjnym i grą; 7. Rozwiązania praktyczne w zakresie rocznego programu edukacyjnego; 8. Propozycje gier edukacyjnych; 9. Unikalność gry w edukacji przedszkolnej; 10. Kompetencja nauczyciela w dziedzinie gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 449)
1. Historyczno- epistemologiczne podstawy pedagogiki przedszkolnej; 2. Metodologiczne problemy pedagogiki przedszkolnej; 3. Wybrane teorie człowieka jako podstawa pedagogiki i edukacji w dzieciństwie; 4. Cele w edukacji dzieci- pojecie, rodzaje, źródła; 5. Zabawa jako problem pedagogiczny; 6. Zadaniowa strategia w edukacji; 7. Dzieciństwo zapomniane i niczyje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej