Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(240)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(232)
Publikacje naukowe
(47)
Publikacje fachowe
(21)
E-booki
(8)
Czasopisma
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(196)
dostępne
(133)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(139)
Czytelnia
(197)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(6)
Badora Sylwia
(5)
Gajdzica Zenon (1970- )
(5)
Grabowska Tatiana
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Marynowicz-Hetka Ewa
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kosek-Nita Bogumiła
(4)
Radzicki Józef
(4)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Białoszewski Dariusz
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Deptuła Maria
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Kamiński Arkadiusz
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozaczuk Franciszek
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Maliszewski Wojciech J
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Piasecka Małgorzata
(3)
Piekarski Jacek
(3)
Pilch Tadeusz (1939- )
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Urban Bronisław
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(3)
Borowska Teresa
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Gajda Janusz
(2)
Hallada Marek
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kamińska Janina
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klinik Anna
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Krajewska Beata
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Matyjas Bożena
(2)
Mendel Maria
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Nita Marek
(2)
Nowak Anna
(2)
Nycz Edward
(2)
Opora Robert
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Palak Zofia
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pospiszyl Irena
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Pytka Lesław
(2)
Raś Danuta
(2)
Roter Adam
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Skibska Joanna
(2)
Stanik Jan M
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(159)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(248)
Język
polski
(248)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(58)
Pedagogika społeczna
(50)
Patologia społeczna
(36)
Opieka społeczna
(32)
Niedostosowanie społeczne
(31)
Wychowanie
(28)
Pedagogika
(26)
Pedagogika opiekuńcza
(24)
Dziecko
(23)
Młodzież
(23)
Pedagogika specjalna
(23)
Rodzina
(22)
Szkolnictwo
(20)
Wsparcie społeczne
(17)
Nauczyciele
(15)
Komunikacja społeczna
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Młodzież trudna
(13)
Rodzina zastępcza
(12)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(11)
Ludzie starzy
(10)
Adaptacja społeczna
(9)
Integracja społeczna
(9)
Nauczanie
(9)
Psychologia
(9)
Studenci
(9)
Uczniowie
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Agresywność
(8)
Socjalizacja
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Dzieci
(7)
Dziecko trudne
(7)
Edukacja medialna
(7)
Kształcenie
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Nieletni przestępcy
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Oświata
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Więźniowie
(7)
Wykluczenie społeczne
(7)
Domy dziecka
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Kobieta
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Kuratela
(6)
Osobowość
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Polityka społeczna
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Socjologia
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Zachowanie
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Bezdomność
(5)
Bezrobocie
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Internet
(5)
Marginalizacja społeczna
(5)
Motywacja
(5)
Nierówności społeczne
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagogika medialna
(5)
Pedagogika penitencjarna
(5)
Probacja (prawo)
(5)
Rodzice
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Stres
(5)
Uczenie się
(5)
Wartość
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zapobieganie
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Alkoholizm
(4)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Jakość życia
(4)
Metody badawcze
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauki społeczne
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Postawy
(4)
Poznanie
(4)
Prawa dziecka
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Przestępczość
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Socjologia rodziny
(4)
Społeczeństwo
(4)
Surdopedagogika
(4)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
1989-2000
(15)
2001-0
(6)
1901-2000
(5)
1989-
(5)
1901-
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(44)
Europa
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(38)
Opracowanie
(27)
Podręcznik
(16)
Monografia
(10)
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Raport z badań
(4)
Encyklopedia
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Szkic literacki
(1)
Varia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(110)
Socjologia i społeczeństwo
(59)
Media i komunikacja społeczna
(11)
Psychologia
(11)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
248 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Kultura - rozumienie pojęcia, wybrane konteksty: 1.1. Kultura i jej znaczenia; 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna. 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze: 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne; 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty; 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury. 3. Wybranie przestrzenie aktywności seniorów: 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości; 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej; 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej. Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Summary; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wieś jako obszar animacji współpracy środowiskowej, 2. Wspólnota: włączanie zamiast wykluczenia. Przeciw repulsywnym praktykom w życiu lokalnym społeczności, 3. Mała społeczność - wielkie sprawy. Lokalne i globalne wymiary współpracy środowiskowej, 4. Przykłady dobrej praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.171)
1. 95 lat życia i 70 lat pracy naukowej Profesora Tadeusza w. Nowackiego: O Nestorze pedagogów polskich w kontekście jego 95-lecia; Przyczynek do historii pedagogiki pracy; Profesor Tadeusz Witold Nowacki- humanista i niezwykła osobowość; Profesor Tadeusz Witold Nowacki jako uczony współczesnej i przyszłej pedagogiki; Fascynacje Profesora Tadeusza Nowackiego Polską; Profesor Tadeusz W. Nowacki- doktor honoris causa Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego; Pedagogika senioralnych wartości- prawdy o Profesorze Tadeuszu Nowackim; Inspiracje i perspektywa badawcza pedagogiki pracy; Spotkania z Profesorem Tadeuszem Nowackim; Problemy społeczne wyzwaniem dla pedagogiki pracy; Wychowanie w świetle wyzwań cywilizacji technicznej aktualnym problemem pedagogiki; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego człowiekiem; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego praca; Zaufanie a podejrzliwość jako podstawa metodologiczna; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego- mój spolegliwy opiekun naukowy; Szkoła naukowa Profesora Tadeusza Nowackiego; Recenzja Tadeusz Nowacki "Dydaktyka wojskowa"; O "Zawodoznawstwie" zawodoznawcy Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Nauczyciel techniki i jego rozwój zawodowy w aspekcie doradztwa pedagogicznego; Tadeusz Nowacki: człowiek- badacz- pedagog; Twierdzenie psychologiczne Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; 2. Pisarstwo naukowe: zasady i rodzaje: Pisarstwo naukowe jako przejaw twórczego rozwoju człowieka; Pisarstwo naukowe a upowszechnianie wiedzy; Pisarstwo naukowe- cele, etapy, zasady; Kilka uwag o redagowaniu tekstów; 3. Subiektywizm i obiektywizm w badaniach naukowych: Subiektywizm w badaniach społecznych i humanistycznych; O subiektywizmie w naukach społecznych; Samoocena- subiektywizm czy obiektywizm w badaniach pedagogicznych; Prawda i fałsz w pracach promocyjnych; Obiektywizm i subiektywizm. Wielość znaczeń na gruncie filozofii i przykłady ich zastosowań w pedagogice; Problemy obiektywizmu i subiektywizmu w psychologii; Bliżej obiektywizmu w badaniach pedagogicznych; Wymogi stawiane problemom badawczym i hipotezom roboczym z myslą o obiektywizmie w badaniach naukowych; Obserwacja- cechy subiektywne i obiektywne; Obiektywizm i subiektywizm w odbiorze tekstu literackiego w szkole; 4. Analizy teoretyczne i empiryczne: Pedagogika empiryczna; Poznanie podstawą wychowania i rozwoju człowieka; Rzeczywistość medialna i wirtualna w badaniach naukowych; Edukacja medialna w opinii rodziców; Jakościowe badania rozumienia; Intuicja w teorii i praktyce edukacyjnej; Krytyczne studiowanie literatury i dokumentów jako metoda poznania i badania naukowego; Kompetencje pedagogiczne nauczyciela; Aspiracje życiowe mieszkańców pogranicza polsko-ukraińskiego; Założenia Procesu Bolońskiego jako problem badawczy; Obiektywizm w badaniach nad obroną cywilna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ch. I Psychological-pedagogical and environmental conditioning. Didactic-educational difficulties of choldren and youth at the school age: Polish traditions in children and youth’s school education. The outline of problems until 1939 and the reality in the first years of the Polish People’s Republic; Early primary school children’s development in dysfunctional family; Adaptive difficulties of seven-year-olds in context of school maturity; Education of a child at pre-primary age. The essence of the matter, assumption and organizational and legal basis of pre-primary eduction in Poland. Ch. II The problem of pupils’ functioning in school environment: School truancies as a factore of non-adaption to social life; The problem of nicorinism among school youth; Factors conditioning the formation of the value system among teenagers; Reflections on Education and Preventive Actions at School; Prevention of sexually transmitted diseases. Ch. III Cooperation between school, family and tuteraly-educational institutions as a factory of education and general child’s development: Social worker facing the problem of poverty in families; Integration and alienation of child in family and didactic end educational achievements at younger school age; Culture creative role of family in a country environment; Psychological-pedagogical counselling service as a source of family aid; Educational environments in work on prosody of speech; Art. Activity as a from of theraphy of children who have educational difficulties.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Starzenie się i starość w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Problemy ludzi starszych oraz ich źródła, 3. Wspomaganie osób starszych - terminologia i rozwiązania organizacyjne, 4. Instytucje i organizacje wspierajace ludzi starszych w Polce i za granicą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej )
Pedagogika społeczna wobec zjawiska marginalizacji i normalizacji; Nierówności społeczne w globalizującym się świecie. Wybrane zagadnienia; W potrzasku globalizacji; Ubóstwo w Polsce w okresie przemian: fakty i mity; Wykluczenie i marginalizacja społeczna jako zagrożenia człowieka współczesnego; Modele demokracji a problem równych szans edukacyjnych; Biograficzny wymiar uczestnictwa społecznego i jego marginalizacja; Wykluczeni z ojczyzn prywatnych; Między stygmatyzacją a "nową etnicznością". Wybrane problemy edukacji mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce; Stygmat HIV/AIDS, wykluczenie i dyskryminacja: wyzwania dla pedagogów; Marginalizacja i wykluczenie społeczne rodziny - perspektywa pedagogiczna; Matki samotnie wychowujące dzieci - marginalizacja czy wykluczenie społeczne?; Marginalizacja społeczna młodzieży w kontekście ograniczenia jej podmiotowości; Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; Marginalizacja starości w dobie późnonowoczesnego konsumeryzmu - spojrzenie feminologii na media masowe; Seniorzy wobec marginalności i marginalizacji społecznej; Śmierć i przemijanie człowieka w dobie współczesnych przemian cywilizacyjnych; Wolontariat - definicja. Prawa i obowiązki wolontariusza; O funkcjonowaniu trzech pojęć: żebracy (żebractwo), włóczędzy (włóczęgostwo), bezdomni (bezdomność); Podmiotowość jednostki ludzkiej w aspekcie systemu społecznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom II)
Część I Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych: "Piętno" jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność); Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego; Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci; Kilka obrazów z drogi życia - od Piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacji matek dzieci niepełnosprawnych; Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych. Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych: Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych - analiza porównawcza; Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych; Młodzi niepełnosprawni - w obliczu antycypowanej przyszłości. Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego: Niepełnosprawność intelektualna - problemy opieki i wyzwania społeczne; Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo; Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi. Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych: Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja - adaptacja - integracja; W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie; Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie; Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zróżnicowanie społeczne a edukacja, 2. Rola i znaczenie decentralizacji zarządzania dla oświaty wiejskiej i małomiasteczkowej, 3. Reformy edukacji a SNE, 4. Nauczyciele wobec społecznych nierówności edukacyjnych, 5. Polityka oświatowa samorządów terytorialnych w kontekście SNE, 6. Efekty edukacyjne uczniów z badanych gmin w kontekście SNE, 7. Oświatowe sukacsy i porażki badanych gmin w zakresie poprawy szans edukacyjnych uczniów, 8. Propozycja modelu zarządzania zdecentralizowaną oświatą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży; Dysocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży; Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości; Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka; Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego u młodocianych; Zaburzenia osobowości u młodzieży - psychopatia i socjopatia; W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności; Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej; Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych; Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych; Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji; Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej; Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej); Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej; Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych; Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia ... ; 03)
CZ. I. Diagnostyka : Jednostka, rodzina i środowisko lokalne jako przedmiot badań pedagogiki społecznej - refleksja nad rozwojem dyscypliny ; Zaburzenia zachowania uczniów jako dysfunkcyjna siła działająca w systemie społecznym szkoły ; Diagnoza zaburzeń zachowania i zaburzeń osobowości - dylematy i propozycje metodologiczne ; Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie - założenia zintegrowanego modelu diagnozy ; Diagnoza kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym ; Wybrane aspekty diagnozy i profilaktyki niepowodzeń szkolnych ; Profilaktyka a obszary i zakres diagnozy w szkole ; Cz. II. Profilaktyka adresowana do całej populacji dzieci i młodziezy : Rozpowszechnienie zachowań prblemowych młodzieży. Badania mokotowskie ; Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej ; Wybrane czynniki interweniujące w sekwencję ryzyka używania substancji psychoaktywnych ; Działalność profilaktyczna w uczelni wyższej w opiniach studentów ; Zmiany w zakresie kompetencji społecznej zachodzące u uczniów starszych klas szkoły podstawowej ; Samoocena uczniów klas IV-VI ; Zajęcia dla hobbystów - badanie odroczonych efektów programów profilaktycznych ; Zastosowanie Grupy Fokusowej do ewaluacji szkolnego programu profilaktyki ; Aspekty profilaktyczne w programie dukacyjnym " Moje konsumenckie ABC " ; Praktyka profilaktyki - problemy i doświadczenia Cz. III. Profilaktyka adresowana do grup ryzyka : Rodzina długotrwale bezrobotna jako rodzina dysfunkcyjna - charakterystyka i formy pomocy ; Edukacja uliczna wśród młodych ludzi w wieku 15-25 lat w gminie Sion ; Zgodność między oczekiwaniami odbiorców pomocy Akcji Wychowawczej w Środowisku Otwartym AEMO a spojrzeniem wychowawców AEMO na swoją działalność ; Ocena zapotrzebowania na działania profilaktyczne w programie " Tak czy Nie " ; Destrukcyjne wzory przystosowania społecznego dzieci z rodzin z problemem alkoholowym ; Proces tworzenia tożsamości u Dorosłych Dzieci Alkoholików ; Skuteczność autorskiego programu wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych ; Wpływ bajek terapeutycznych na sposoby radzenia sobie z lękiem przez dzieci sidmioletnie ; Ekologiczny kontekst socjoterapii ; Psychologiczne problemy osób pomgających dzieciom i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ... ; 01)
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wychowawca - zawód czy rola społeczna?; 2. Równouprawnienie na rynku pracy; 3. Praktyczny wymiar pracy wychowawcy; 4. Przygotowanie zawodowe; 5. Wychowawca poza szkołą: kolonie, wycieczki szkolne etc.; 6. Wychowawca wobec współczesnych przemian społecznych; 7. Sprawdź, czy sobie poradzisz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Szary dom Sióstr Urszulanek na warszawskim Powiślu 2. Spotkania z Heleną Radlińską... . Liceum Pedagogiczne oraz Kurs Pedagogiczny prowadzony przez Siostry Urszulanki SJK w Warszawie w latach 1942-1944
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Dysfunkcjonalność rodziny - zagadnienia aksjologiczne, kulturowe, demograficzne i gospodarcze. Dysfunkcjonalność rodziny jako skutej rozchwiania aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego; rodziny a resocjalizacja społecznie wykolejonych (problematyka moralna i systemowa); Dysfunkcjonalność rodziny a przestępczość w województwie świętokrzyskim (aspekt demograficzny); Rozpad więzi społecznych jako skutek zjawiska dysfunkcjonalności rodziny (na przykładzie badań osób przebywających w więzieniach na terenie województwa świętokrzyskiego); Społeczno-gospodarcze uwarunkowania zjawiska dysfunkcjonalności rodziny w Polsce południowo-wschodniej; Rodzina dysfunkcjonalna a prawidłowy model rodziny w oczach dziecka ze środowiska ryzyka społecznego (na podstawie badań wychowanków Pogotowia Opiekuńczego w Kielcach); Wolontariat w służbie rodzinom dysfunkcjonalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej