Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(23)
Autor
Dykcik Władysław
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Doroszewska Janina
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Badora Sylwia
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Draus Jan
(1)
Dycht Marzena
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Mikruta Adam
(1)
Mink Joanna
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Sowa Józef
(1)
Speck Otto
(1)
Stankowski Adam
(1)
Syniow Wiktor M
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Vašek Štefan
(1)
Walthes Renate
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Zakrzewski Andrzej P
(1)
Zeidler Włodzimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(21)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
Pedagogika specjalna
(23)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Ludzie starzy
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Surdopedagogika
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Logopedia
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niewidomi
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Autyzm
(1)
Diagnoza
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko trudne
(1)
Głusi
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Mowa
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedeutologia
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Sens życia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowanie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
1. Przedmiot psychopedagogiki korekcyjnej; 2. Metodologiczne i teoretyczne podstawy psychopedagogiki korekcyjnej; 3. Dzieci z deficytami rozwoju intelektualnego jako uczestnicy procesu korakcyjno-pedagogicznego; 4. System specjalnych usług edukacyjnych dla osób z zaburzeniami rozwoju intelektualnego. Kierowanie dzieci do instytucji edukacyjno-korekcyjnych; 5. Uwarunkowanie pedagogicznego procesu korekcyjnego w placówkach specjalnych dla osób z deficytami rozwoju intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rehabilitacja a proces edukacji. 1. Niepełnosprawność człowieka. 2. Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności - kryteria, kategorie, tendencje. 3. Aksjologiczne i prakseologiczne aspekty procesy rehabilitacji. 4. Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesie rehabilitacji. 5. Ekologiczny i edukacyjny kontekst procesu rehabilitacji. 6. Życie człowieka z niepełnosprawnością - stereotypy i oczekiwane standardy. Część II: Struktura i dynamika procesu rehabilitacji. 1. Swoiste problemy kształtowania się zadań rehabilitacyjnych. 2. Systemowe ujęcie procesu rehabilitacji. 3. Podstawowe strategie i procedury w procesie rehabilitacji. 4. Zasady procesu rehabilitacji. 5. Postępowanie w procesie rehabilitacji. 6. Przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością. Część III: Specyfika procesu rehabilitacji różnych kategorii osób. 1. Dobór treści w procesie rehabilitacji i edukacji. 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i niedosłyszących. 4. Rehabilitacja osób niewidomych i niedowidzących. 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 6. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi. Część IV: uwarunkowania, komponenty i ewaluacja procesu rehabilitacji. 1. Diagnoza podstawą procesu rehabilitacji. 2. Funkcja poradnictwa i doradztwa w toku rehabilitacji. 3. Podmiotowa rola rodziców w procesie rehabilitacji. 4. Instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji. 5. Prawne podstawy procesu rehabilitacji i wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prekursorzy i twórcy polskiej pedagogiki specjalnej: Józefa Joteyko, Maria Grzegorzewska, Franciszek Jakub Falkowski. Tyflopedagogika: Róża Czacka, Włodzimierz Dolański, Zofia Sękowska. Olifrenopedagogika: Kazmimierz Kirejczyk. Surdopedagogika: Tytus Benni. Pedagogika terapeutyczna: Janina Doroszewska, Aleksanda Hulek. Pedagogika resocjalizacyjna: Otton Lipkowski, Stanisław Jedlewski, Czesław Czapów. Pedagogika korekcyjna. Pomoc logopedyczna: Wacław Otłuszewski, Aleksandra Mitrinowicz-Modrzejewska, Halina Koneczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Spostrzegać, uważać za prawdziwe, widzieć, nie widzieć, 3. Ślepota a uszkodzenie wzroku, 4. system tyflopedagoiki, 5. Historia tyflopedagogiki, 6. Tyflopedagogika w systemie nauk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej