Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(123)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(117)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Czasopisma
(6)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(100)
dostępne
(60)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(66)
Czytelnia
(101)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Szumski Grzegorz
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Palak Zofia
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Badora Sylwia
(2)
Baran Jolanta
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Bujnowska Anna
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klinik Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rongies Witold
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wrońska Marta
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Zielińska Jolanta
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Alexová Milena
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed E
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bullock Claire
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Christ Magdalena
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(67)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(125)
Język
polski
(125)
Odbiorca
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Przedszkola
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(81)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Niepełnosprawni
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(15)
Nauczyciele
(14)
Kształcenie integracyjne
(13)
Nauczanie
(11)
Szkolnictwo specjalne
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Pedagogika
(10)
Dziecko głuche
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Dziecko niewidome
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Szkolnictwo
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Autyzm
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Surdopedagogika
(6)
Wsparcie edukacyjne
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Komputery
(5)
Ludzie starzy
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Oświata
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Młodzież
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Opieka społeczna
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Dziecko trudne
(3)
Głusi
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Socjalizacja
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Uczenie się
(3)
Biblioterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Logopedia
(2)
Mobilność edukacyjna
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedeutologia
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rehabilitacja zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Samobójstwo
(2)
Sens życia
(2)
Socjologia niepełnosprawności
(2)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-2000
(6)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(20)
Karty pracy ucznia
(8)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Opracowanie
(5)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(3)
Monografia
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(60)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
125 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Przedmowa. Wstęp. Jak korzystać z tej książki. Część I. Dobra praktyka. 1. O czym należy pamiętać. 2. Praca na rzecz integracji. 3. Podejście obejmujące całą szkołę. 4. Zaczynamy od imion. 5. Czas na zastanowienie się. 6. Stosujcie proste rozwiązania. 7. Mówienie w sposób dosłowny. 8. Najważniejsza jest konsekwencja. 9. Uwaga! 10. Nie kruszcie kopii o drobiazgi. 11. Pomoce wizualne. 12. Zasoby ludzkie. 13. Współpraca z rodzicami. 14. To nic osobistego. Część II. Okres przejściowy i zmiana. 15. Dzielenie się informacjami. 16. Wizyty aklimatyzacyjne. 17. Zajęcia w czasie wizyt aklimatyzacyjnych. 18. Pierwsze dni. 19. Wzajemne poznawanie się. 20. Gdy nie wszystko idzie zgodnie z planem. 21. Przezorny zawsze ubezpieczony. 22. Karty informacyjne. 23. Wycieraczki i wyjścia. 24. Droga do szkoły i z powrotem. 25. Dalsza droga. Część III. Wspomaganie w zakresie lęku i zachowania. 26. Rozpoznawanie lęku. 27. Relaksowanie się. 28. Wyjaśnianie i rozumienie lęku. 29. Rozpraszanie rozproszonych. 30. Samopomoc. 31. Przejdźmy do ćwiczeń fizycznych. 32. Praca nad problemami - jeden na jeden z uczniem. 33. Uspokajająca lektura. 34. Radzenie sobie z błędami. 35. Dziewczęta. 36. Zestaw pomocy w sytuacjach lękowych. 37. Głos uczniów. Część IV. Zachowanie. 38. Praca detektywistyczna. 39. Agresja fizyczna. 40. Karać czy nie karać? 41. Relacja ze zdarzenia. 42. Lista kontrolna nieporządanych zachowań. 43. Karty "Czas rozmowy". 44. Przerwa. 45. Rozpoznawanie emocji. 46. Światła uliczne. 47. Barometr emocji. 48. Słoik uczuć. 49. Okna mozliwości. 50. Fobia szkolna. 51. Uciążliwe rozmowy. 52. Czy to jest autyzm? Część V. Rozwój umiejetności i relacji społecznych. 53. Trudności z rozumieniem interakcji społecznych. 54. Podtrzymywanie rozmowy. 55. Przemyśl to, co chcesz powiedzieć, zrób przerwę i powiedz tak, jak należy. 56. Znęcanie się versus żarty. 57. Wskazówki niewerbalne. 58. Radzenie sobie z prześladowcą i z ofiarą. 59. Naucz, przećwicz, powtórz. 60. System koleżeński. 61. Czekanie na swoją kolej. 62. Książeczki wspomagania społecznego. 63. Dzeń dobry, do widzenia i to, co pomiędzy. 64. Wsparcie rówieśników. 65. Plakaty uczniów. 66. Umiejętności życiowe. Część VI. Środowisko fizyczne i uwarunkowania sensoryczne. 67. Sala lekcyjna. 68. Wszystko na swoim miejscu. 69. Wizualne przypomnienia. 70. Potencjalne trudności na boisku. 71. Korytarze, stołówki i pracownie specjalistyczne. 72. Zmiana sali. 73. Bądźcie wrażliwi. 74. Przestrzeń przyjazna dla osób z autyzmem. 75. Rozsądne wsparcie. 76. Przygotowanie specjalistycznej bazy. Część VII. Program naczania, prace domowe i sprawdziany. 77. Postaw na prostotę. 78. Wykorzystanie szczególnych zainteresowań. 79. Różnicowanie treści. 80. Dostosowanie, konsekwencje społeczne, komunikacja. 81. Zastępstwo. 82. Przedmioty sprawiające trudność. 83. Wychowanie do życia w rodzinie. 84. Nagrywanie lekcji. 85. Zaangażujcie uczniów. 86. Zmaganie się z pracami domowymi. 87. Projekty i prace zaliczeniowe. 88. Powtórki. 89. Przygotowanie do egzaminów. 90. Możliwości. Część VIII. Nadzorowanie, monitorowanie i dokumentowanie. 91. Gromadzenie informacji. 92. Plan działań wspierających. 93. Lista kontrolna metod wspomagających. 94. Program zajęć rewalidacji indywidualnej. 95. Monitorowanie postępów. 96. Rejestr bieżący. 97. Omówienia doroczne i omówienia związane z okresem przejścia. 98. Listy i przypomnienia. 99. Procedury bezpieczeństwa. 100. Nauka przez ocenianie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji; Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej; Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja przedstawia wiedzę naukową i kliniczną dla czytelnika szerszego niż środowisko profesjonalistów. Sposób prezentacji aktualnej wiedzy o anoreksji w tej monografii pozwala na dotarcie do: rodziców osób chorych, nauczycieli i wychowawców, wreszcie do osób doświadczających problemów z anoreksją. [...] Z recenzji naukowej prof.dr hab. Czesława Czabały Większość tekstu to próba odpowiedzi na pytania dotyczące natury, przebiegu i leczenia tych zaburzeń. Wśród pytań pojawiają się m.in. Czy anoreksja jest chorobą? Jak rozpoznać osobę z anoreksją w najbliższym otoczeniu? Czy anoreksja jest nałogiem? Czy przyczyną anoreksji jest kultura? Jaki jest „tajemniczy kod” osób z anoreksją? Dlaczego stosuje się terapię anoreksji za pomocą poczty elektronicznej? Czy osoba z anoreksją chce umrzeć? Jak powinno się rozmawiać z osobą z anoreksją?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Struktura książki? Podręcznik; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Kto w rzeczywistości napisał ten podręcznik? O czym trzeba pamiętać, kiedy posługujemy się pomysłami z tej książki. Rozdział 1. Wprowadzenie: Mogę mieć pytania; Lektura tej książki; To podręcznik; Pisanie w tej książce; Praktyka zaznaczania tego, co jest prawdą; Strona z ćwiczeniami; Przedstawianie się; Mocne strony i talenty; Autyzm to jedna z moich cech; Czym jest autyzm? Dlaczego autyzm? Czy urodziłem się z autyzmem? Z myślą o starszych czytelnikach; Samowiedza; Autyzm i samowiedza; Neuroróżnorodność; Wyrażenia opisujące mnie i autyzm: „tożsamość przede wszystkim” ...; Więcej informacji o wyrażeniach opisujących mnie i autyzm: „osoba przede wszystkim”; Dobór słów nie ma dla mnie znaczenia; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Zaznaczanie tego, co jest prawdą; Podręcznik wymaga twojej współpracy i pomocy; Co zrobić, jeśli młody czytelnik chce zaznaczyć wszystkie opcje albo nie zaznaczy żadnej? Zachęć czytającego, by za pomocą kawałka papieru wskazywał istotny fragment, przysłaniając resztę tekstu, co pomoże mu się skupić; Wybierz strony do przeczytania; Jak to powiedzieć? Język: „osoba przede wszystkim” i „tożsamość przede wszystkim”. Rozdział 2. Doświadczenie zmysłowe: Pięć zmysłów; Głośne lub niespodziewane dźwięki; „Ciche” dźwięki, których inni nie słyszą; Dotyk; Powonienie; Wzrok; Smak; Ból fizyczny; Manieryzmy ruchowe: jak to robię? Manieryzmy ruchowe: dlaczego to robię? Zrozumieć manieryzmy ruchowe; Z myślą o starszych czytelnikach; Tiki; Ból emocjonalny; Współczucie emocjonalne; Samookaleczanie; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Strefa ciszy; Ograniczanie stymulacji wzroku; Kontrolowanie stymulacji słuchu; Kierowanie stymulacją dotyku; Zapachy; Stymulacja sfery oralnej i narządów artykulacyjnych; Jedzenie; Preferencje wizualne i rozpraszanie uwagi; Manieryzmy ruchowe; Ocena integracji sensorycznej; Ból fizyczny; Współczucie emocjonalne; Tiki; Samookaleczanie. Rozdział 3. Sposoby myślenia: Szczególne zainteresowania; Szczegóły; Sposoby uczenia się; Perfekcjonizm; Perfekcjonizm a robienie wszystkiego, na co cię stać; Rutyna i przyzwyczajenia; Zmiany; Planowanie może pomóc mi być elastycznym; Zmiany w ostatniej chwili; Z myślą o starszych czytelnikach; Skupianie się i niepodzielność uwagi; Uwaga i wielozadaniowość; Rozpraszanie uwagi; Organizacja; Co to znaczy „uczyć się na błędach”? Plan siedmiu kroków: kiedy znajdę błąd; Niepewność; Dla rodziców i nauczycieli; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Potrzeba odnoszenia sukcesów; Błędy; Ocena; Codzienna nieformalna ocena; Brak konsekwencji; Nauka oparta na bodźcach wizualnych; Plan; Sześć przykładów planów. Rozdział 4. Talent i twórcze wyrażanie siebie: Muzyka; Teatr; Rysowanie; Malowanie; Fotografowanie i kręcenie filmów; Pisanie; Komiksy; Majsterkowanie i robótki ręczne; Gotowanie; Projekty mechaniczne; Komputery, tablety i inne technologie; Wiele innych sposobów; Z myślą o starszych czytelnikach; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Dlaczego uważasz, że kreatywne wyrażanie siebie jest ważne? W jaki sposób rodzice mogą wpłynąć na rozwój talentu swojego dziecka? Czy masz jakieś inne refleksje na temat osób z autyzmem i talentów? Jakie jest twoje osobiste doświadczenie związane z rozwijaniem swojego talentu? Rozdział 5. Ludzie: Ludzie; Członkowie mojej rodziny; Więcej informacji o członkach mojej rodziny; Nowi lub inni ludzie w domu; Drzewo genealogiczne mojej rodziny; Nowi lub inni ludzie w szkole; Inni ważni ludzie; Zwracanie uwagi na więcej niż jedną osobę; Bezpieczeństwo; Więcej o bezpieczeństwie; Przyjaciele; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Wpisywanie nowych osób do planu; Posługiwanie się kalendarzem; Zapisywanie planu wydarzeń, gdy spodziewasz się gości; Goście, którzy zostają na noc; Rodzice poza domem; Rozumienie zmian zachodzących w rodzinie; Nauczyciel na zastępstwie; Zapisywanie historyjek społecznych; Historyjka społeczna: dni, kiedy mamy zastępstwo; Wyrabianie nawyku proszenia o pomoc. Rozdział 6. Rozumienie: Kontakt wzrokowy; Słowa: znaczenie dosłowne i przenośne; Więcej przykładów wyrażeń o znaczeniu przenośnym; Język ciała i mimika twarzy; Więcej informacji o języku ciała i mimice twarzy; Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających stan szczęścia; Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających smutek; Zrozumienie mojej mimiki twarzy; Trudności w rozumieniu ludzi; Lepiej rozumieć ludzi; Zrozumieć, o co im chodzi; Wyłączanie się; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Ogromna przepaść między mówieniem a rozumieniem; Przyjrzyj się bliżej; Kontakt wzrokowy; Dobór słów; Tempo i pauzy; Bądź świadomy czynników rozpraszających uwagę; Kształtowanie czasu na słuchanie; Język ciała; Zapisz to; Wyłączanie się. Rozdział 7. Myśli: Czym są myśli? Kto myśli? Marzenia to myśli; Obawy to myśli; Wyobraźnia: świat fantazji; Myśli innych ludzi; Kto zna moje myśli? Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Założenia; Komiksowe rozmówki; Rozdział 8. Komunikacja: Komunikacja za pomocą mowy jest naturalna dla wielu ludzi; Komunikacja nie zawsze przychodzi łatwo; Proces komunikacyjny; Ubieranie myśli w słowa; Jak rozpocząć zdanie; Pewność, że ktoś słucha; Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha; Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha; Z kim się komunikować? Słuchanie i odpowiadanie na to, co ktoś mówi; Dlaczego rozmowa może wprawiać w zakłopotanie; Mówić dużo; Zadawać to samo pytanie; Milczeć; Style wypowiadania się; Zakończenie rozmowy; Mówienie do siebie; Proszenie o pomoc; Bycie szczerym i uprzejmym; Więcej o byciu szczerym i uprzejmym; Poczucie humoru; Więcej o poczuciu humoru; Dlaczego ludzie się śmieją, kiedy nie żartuję; Komunikacja poprzez sztukę; Z myślą o starszych czytelnikach; O co chodzi z tą całą komunikacją? Nieporozumienie; Co powinienem robić, jeśli doszło do nieporozumienia? Skąd mam wiedzieć, że mam coś do zakomunikowania? Kategoria pierwsza: wyrażanie potrzeby zmiany (na lepsze); Co może się zdarzyć, gdy poproszę o pomoc? Kategoria druga: pozytywne doświadczenia i wyrażanie wdzięczności; Kategoria trzecia: dzielenie się pomysłami, myślami i uczuciami; Komunikacja: istnieją możliwości wyboru! Odkryj ulubiony sposób na rozmowę; Komunikuj się szczerze i życzliwie; Upominanie się o swoje prawa; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepty wprowadzone w tym rozdziale; Język i komunikacja to dwie różne sprawy; Mowa nie świadczy o tym, że dziecko jest komunikatywne; Znaczące różnice pojawiają się już we wczesnych latach; Dokonaj oceny rozwoju mowy i języka; Korzystaj z tej książki; Eksperyment z pisaniem odręcznym lub na komputerze; Dostarczaj wskazówek wizualnych; Proszenie o pomoc, przy mojej błękitnej bufiastej kurtce; Wypróbuj to! Ułatw rozmowę; Korzystaj z formuł komunikacyjnych; Strony stworzone „z myślą o starszych czytelnikach”. Rozdział 9. Szkoła: Różne rodzaje szkół; Świadomość tego, co się dzisiaj stanie; Miejsce do pracy; Moje własne biuro; Więcej informacji o moim własnym biurze; Dlaczego może być trudno pracować samodzielnie; Bycie samodzielnym i zorganizowanym w systemie pracy; Wskazówki pisemne; Świadomość tego, co jest najważniejsze; Pisanie odręczne; Wykorzystywanie moich szczególnych zainteresowań; Technologia; Prace szkolne; Czas wolny; Wiedzieć więcej o czasie wolnym; Zasady; Więcej o zasadach; Praca domowa; Dobre oceny; Więcej informacji o dobrych ocenach; Strefa ciszy; Uczenie innych dzieci o mnie; Co myślę o szkole; Z myślą o starszych czytelnikach; IN (indywidualne nauczanie); IN: co i kto? Moja lista na spotkanie na temat IN; Informacje, jakich potrzebuje zespół do spraw IN; Formularz komunikacyjny IN; Więcej informacji na temat zespołu do spraw IN; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Środowisko edukacyjne; Pamiętaj o planie! Problemy w nabywaniu umiejętności samodzielnej pracy; Osobisty asystent; Tworzenie biura; Jak mam stosować tryb pracy, by nauczyć dziecko pracować samodzielnie? Zapewnianie wskazówek pisemnych; Pisemne wskazówki można też stosować w domu; Organizowanie miejsca pracy, przyborów i materiałów; Modyfikowanie arkuszy; Zadania z wykorzystaniem papierowych teczek; Satysfakcja i motywacja ucznia; Włączanie szczególnych zainteresowań; Konspekty, rysunki, modele, notatki i mapy; O tworzeniu mapy umysłu; Jak stworzyć mapę umysłu; Dziewięć sposobów adaptowania lekcji; Instrukcje grupowe; Komputer: środki bezpieczeństwa; Praca domowa; Jakie są najważniejsze umiejętności, których powinienem nauczyć dziecko? Strefa ciszy; Dlaczego on taki jest? Programy, które uczą rówieśników o różnicach; Rozmawianie o autyzmie i twoim dziecku; Autentyczne uczestnictwo w IN. Rozdział 10. Przyjaciele: Kim jest przyjaciel? Zabawa; Zabawa na niby; Zabawa na świeżym powietrzu; Bieganie i inne umiejętności motoryczne; Wygrywanie i przegrywanie; Bycie dobrym graczem; Drużyny; Przyjaciel przychodzi do mnie do domu; Dogadywanie się z przyjacielem; Bycie przyjacielskim; Zastanawiam się, dlaczego; Czy przyjaciele powinni wiedzieć o autyzmie? Szukanie autystycznych przyjaciół; Przyjaciel-zwierzątko; Mieć mentora; Przyjaciele i internet; Z myślą o starszych czytelnikach; Przyjaciele, których znamy osobiście; Znajomi; Kim jest znajomy z sieci? Czy znajomi z internetu nie są niebezpieczni; Odpowiedzialność podczas czatowania; Sześć zasad dotyczących znajomych z sieci; Dlaczego nawiązywanie kontaktów w sieci może być łatwiejsze; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Zacznij od szacunku; Ocena; Zbadaj, co jest fajne z perspektywy twojego dziecka; Ocena 1: Co jest fajne? Oceń poziom komfortu społecznego; Ocena 2: Poziom komfortu społecznego; Zapewnij niezbędną strukturę; Ocena 3: Struktura; Wzór na udane doświadczenie społeczne; Pomocnicy z grupy rówieśniczej i inne formy współpracy; Indywidualizacja wydarzenia towarzyskiego: duże przyjęcie nie zawsze jest przyjemne! Historyjki społeczne; Wszyscy jesteśmy w tym razem; Prawdziwi przyjaciele; Grupy społeczne; Ostatnie słowo o rozwoju społecznym; Przyjaciele-zwierzęta; Bezpieczeństwo w Internecie: apel. Rozdział 11. Mieć zły humor: Odczuwanie emocji; Nazywanie emocji; Odczuwanie niepokoju; Co się dzieje, kiedy odczuwam niepokój; Robić na przekór; Robienie sobie krzywdy; Robienie krzywdy innym; Odczytywanie emocji innych ludzi; Emocjometr dla mojego rodzica; Emocjometr dla mnie; Doradztwo; Czuć się lepiej; Z myślą o starszych czytelnikach; Wyrażanie emocji; Co to znaczy, gdy ktoś mówi, że; Te wyrażenia mogą wejść w nawyk; Co naprawdę mogą oznaczać nawykowe wyrażenia; Depresja; Dlaczego powinienem powiedzieć komuś, że mam depresję? Co robić; Wybierz jeden albo kilka sposobów komunikowania się z tej listy; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepty wprowadzone w tym rozdziale; Zapobieganie; Samoakceptacja; Podczas ataku; Po ataku; Uważaj przy wychodzeniu z pociągu; Korzystanie z emocjometru; Ponowna ocena; Ogranicz stymulację zmysłową; Częste przerwy; Strefa ciszy; Doradztwo; Środki farmakologiczne; Specjalna wzmianka o dorastaniu; Depresja i lęk. Rozdział 12. Szczęście – poczucie dobrostanu: Czym jest szczęście? Ćwiczenie mięśnia sercowego; Rozciąganie; Relaks; Sen; Zdrowa dieta; Bycie uprzejmym; Czym jest szacunek? Wszyscy są jednakowi; Czy na świecie istnieją inne osoby autystyczne? Jak wiele osób z autyzmem mieszka w moim województwie lub kraju? Dopasowanie się lub bycie tym niepowtarzalnym sobą; Wdzięczność; Mówienie o tym, jak się czuję; Jak się dzisiaj czuję (przykład codziennego formularza komunikacyjnego do wykorzystania w szkole); Więcej o szczęściu; Z myślą o starszych czytelnikach; Słowa wyrażające szczęście; Więcej o relaksie; Więcej o ćwiczeniach; Dlaczego ćwiczenia fizyczne tak pomagają? Stwórz plan aktywności fizycznej; Akceptacja; Przebaczenie; Wdzięczność; Po co odczuwać i wyrażać wdzięczność? Odwaga; Życzliwość; Związki; Więcej o związkach; Miłość; Wiara; Żyj tylko jednym dniem; Więcej o życiu tylko jednym dniem; „Wzloty i upadki”; Pozytywne nastawienie; Wypracowanie pozytywnego nastawienia; Żyj pełnią życia; Sprawiać, by świat był lepszym miejscem; Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów; Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale; Ćwiczenia; Relaks; Dieta; Sen; Badania na temat szczęścia; Autorzy ilustracji i inni; Podziękowania; O autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. W kierunku dookreślenia znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej. Część I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne; Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Część II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku; Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą; Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym; Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Część III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Część IV Kształcenie uczniów głuchoniewidomych; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia. Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców- współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji; 2. Dydaktyka specjalna- dział pedagogiki specjalnej i dydaktyki ogólnej; 3. Dydaktyka specjalna- z przeszłości w przyszłość; 4. Podmiot dydaktyki specjalnej- uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w powszechnym systemie oświatowym; 6. Nauczanie diagnostyczne w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 7. Rozwiązania dydaktyczne w specjalnym oddziaływaniu pedagogicznym; 8. Rodzina ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 9. Pedagog specjalny w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 10. Niekonwencjonalne prezentacje i szkice rozwiązań w realizacji przedmiotu- dydaktyka specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza psychopedagogiczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka; 3. Dziecko z niepełnosprawności intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 4. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 5. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie integracyjnym i ogólnodostępnym; 6. Uczeń z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej w szkole specjalnej; 7. Dzieci młodzież z głęboka niepełnosprawnością intelektualna w systemie edukacji; 8. Młodzież z lekka niepełnosprawnością w szkole ponadgimnazjalnej; 9. Młodzież z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością w szkolnictwie ponadgimnazjalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Komunikacja – diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne: Psychologiczne aspekty języka i mowy; zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu; Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS – doniesienie z badań; Mowa i język dzieci z zespołem Downa – czynniki zakłócające; Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym – dylematy diagnostyczne. Cz. II Komunikacja – relacje interpersonalne, komunikacja społeczna: Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi – rozważania o możliwościach komunikacyjnych; Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa; Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej; Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych; Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie. Cz. III Komunikacja – grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna: Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych; Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej; Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej; Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej. Cz. IV Komunikacja – wspomaganie rozwoju i terapia: Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji; Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną; wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego; Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę; Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu; wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozpoznanie- różne podejścia diagnostyczne: Diagnoza dziecka z zaburzeniami w rozwoju- konteksty definicyjne; Pojęcie diagnozy psychologicznej i problem testowego diagnozowania intelektu; Podejście diagnostyczne wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu; O dwóch takich, co.. dostali diagnozę. Problematyka diagnozy dziecka z dysleksją; 2. Terapia- wspieranie- edukacja: Programy wczesnej interwencji O.I. Lovaasa i S. Greenpana w terapii małego dziecka z autyzmem; ADHD- terapia czy inne spojrzenie na dziecko?; Czytanie mapy czy recytowanie wiersza? Strategie utrwalania wiedzy przez dzieci z uszkodzonym słuchem; Terapia poprzez dramę dziecka napotykającego trudności szkolne; Dziecięca obecność w działaniach artystycznych; Dolnośląski Ośrodek Osób Twórczych- jako przykład zintegrowanych działań dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Improwizacje na dziecięcych instrumentach perkusyjnych w muzykoterapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; Wczesne wspomaganie rozwoju psychomotorycznego małego dziecka z zastosowaniem metody R. Castillo Moralesa; Nauczanie Kierowane dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Wpływ rehabilitacji w wodzie na usprawnianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i dzieci z autyzmem; Aktywność ruchowa jako forma rehabilitacji młodzieży oraz dzieci niewidomych i słabo widzących na przykładzie zimowych obozów integracyjnych; Edukacja seksualna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; 3. Rodzina w aspekcie diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju dziecka: Niedoceniony w wychowaniu dziecka- świat uczuć; Podejście zorientowane na rodzinę we współczesnej teorii i praktyce wczesnej interwencji; Diagnoza rodziny biologicznej w pracy z wychowankiem domu dziecka; Porozumiewanie się dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w codziennych sytuacjach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Kierunki zmian w surdopedagogice wymuszone rozwojem społeczeństwa informacyjnego, 2. Ontologiczne i metodologiczne podstawy prac badawczych nad procesem uczenia się i nabywania ortofonicznej sprawności przez dzieci niesłyszące, 3. Metody pracy edukacyjnej z dzieckiem niesłyszącym nad jego rozwojem językowym, 4. Specyfika pracy edukacyjnej dziecka niesłyszącego z komputerem, 5. Szanse edukacyjne z uszkodzeniem słuchu a rozwój społeczeństwa informacyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Doświadczenia i tradycje kształcenia Głuchych 1.Język migowy w edukacji dzieci głuchych – ujęcie historyczne 2.Historia i doświadczenia kształcenia niesłyszących w Łodzi Część II. Tożsamość społeczno-kulturowa Głuchych 1.Głusi – edukacja a emancypacja 2.Paradygmaty tożsamości u g/Głuchych: przegląd wybranych koncepcji 3.Perspektywa temporalna a zasoby osobowe u głuchych/Głuchych w fazie wyłaniającej się dorosłości Część III. Współczesne wyzwania edukacji niesłyszących 1.Jak pisać teksty adresowe do głuchych Polaków? – Efektywnie. Transformacje językowe i typograficzne instrukcji w dostosowanych arkuszach egzaminacyjnych P7 części humanistycznej po III klasie gimnazjum (2012-2014) 2.Metoda audytywno-werbalna w pracy z dziećmi z wadą słuchu 3.Głusi na uczelniach wyższych w Polsce 4.Edukacja dziecka głuchego z perspektywy słyszących rodziców – co jej sprzyja, a co ją ogranicza? Ujęcie psychologiczne 5.Wpływ wieku w momencie operacji wszczepienia implantu ślimakowego na osiągnięcia szkolne dzieci z niedosłuchem prelingwalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 7)
Wstęp; 1 Edukacja włączająca – podstawy teoretyczne; 1.1. Koncepcja edukacji włączającej; 1.2. Rozwój edukacji włączającej w Europie: strategie mające na celu podnoszenie osiągnięć wszystkich uczących się; 1.3. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa nauczyciela; 1.3.1. Postawy wobec edukacji włączającej – jakie skutki?; 1.3.2. Kompetencje zawodowe – jakie wyzwania?; 1.3.3. Zróżnicowane grupy uczniów – jakie problemy?; 1.4. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa ucznia; 1.4.1. Osiągnięcia szkolne – jakie uwarunkowania?; 1.4.2. Kompetencje społeczne – jakie szanse?; 1.4.3. Relacje rówieśnicze – jakie zagrożenia?; 1.5. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa rodzica; 2 Edukacja włączająca w praktyce – czy nowy model przedszkola/szkoły?; 2.1. Dostępne przedszkole, dostępna szkoła – co to znaczy?; 2.2. Finansowanie zadań oświatowych w edukacji włączającej; 2.3. Nauczyciel w edukacji włączającej; 2.4. Uczeń w edukacji włączającej; 2.4.1. Diagnoza – obszary, sposoby, narzędzia; 2.4.2. Wsparcie – instrumenty, zobowiązania systemowe, formalne i nieformalne formy; 2.4.3. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych; 2.4.4. Kształtowanie pozytywnych relacji uczniów w edukacji włączającej; 2.4.5. Ocenianie kształtujące – ocenianie wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.4.6. Start w dorosłość – uwarunkowania, wyznaczniki oraz proces przejścia z edukacji do rynku pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.5. Rodzic w edukacji włączającej jako współuczestnik procesu; 2.6. Nowa rola placówek specjalnych; 3 Wspólna przestrzeń – wspólne problemy – wspólne rozwiązania. Doświadczenia praktyków; 3.1. Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji; 3.2. Nie marnujmy talentów! Wspieranie uczniów zdolnych w praktyce edukacyjnej; Bibliografia; Dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, 2. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy oligofrenopedagogiki, 3. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy tyflopedagogiki, 4. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy surdopedagogiki, 5. Pedagogika specjalna szczegółowa: wprowadzenie do pedagogiki terapeutycznej, 6. Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej