Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(106)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(106)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(90)
dostępne
(57)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(58)
Czytelnia
(90)
Autor
Kuć Małgorzata
(6)
Świtka Jan
(4)
Bartkowicz Zdzisław
(3)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Kozaczuk Franciszek
(3)
Niewiadomska Iwona
(3)
Opora Robert
(3)
Ostrowska Krystyna
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Urban Bronisław
(3)
Cekiera Czesław
(2)
Frąckowiak Przemysław
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Kosek-Nita Bogumiła
(2)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Marczak Monika
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Palak Zofia
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Pospiszyl Kazimierz
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Pytka Lesław
(2)
Raś Danuta
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Stanik Jan M
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Węgliński Andrzej
(2)
Ambroziak Wiesław
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Badora Sylwia
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Breska Radosław
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guz Sabina
(1)
Górka Marek
(1)
Hernik-Pikulska Beata
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Hofmański Piotr (1956- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaczorowski Włodzimierz
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Koukola Bohumil
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kranc Michał
(1)
Krans Michał
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwiatkowski Piotr
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Nowak Anna
(1)
Palka Stanisław
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pierzchała Kazimierz
(1)
Podgajna-Kuśmierek Magdalena
(1)
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skowroński Bartłomiej
(1)
Skołowska-Dzioba Teresa
(1)
Stadniczeńko Stanisław Leszek
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stankowski Adam
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczygieł Grażyna B. (1954- )
(1)
Szecówka Adam
(1)
Szykut Michał
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Vašek Štefan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(67)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(108)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(103)
Patologia społeczna
(24)
Niedostosowanie społeczne
(23)
Młodzież trudna
(18)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(17)
Więźniowie
(13)
Agresywność
(12)
Nieletni przestępcy
(12)
Młodzież
(11)
Niepełnosprawni
(11)
Pedagogika penitencjarna
(10)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(10)
Pedagogika specjalna
(8)
Dziecko trudne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Probacja (prawo)
(7)
Przestępczość
(7)
Kuratela
(6)
Rodzina
(6)
Więziennictwo
(6)
Dziecko
(5)
Młodociani przestępcy
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Służba więzienna
(4)
Kara pozbawienia wolności
(3)
Kazirodztwo
(3)
Kuratorzy (prawo)
(3)
Narkomania
(3)
Nałóg
(3)
Pedagogika
(3)
Penitencjarystyka
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przestępcy
(3)
Psychoterapia
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Uczniowie
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zachowanie
(3)
AIDS
(2)
Adaptacja społeczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Biblioterapia
(2)
Duszpasterstwo więzienne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Kara (prawo)
(2)
Kryminologia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie
(2)
Ofiary przestępstw
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedofilia
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Policja
(2)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(2)
Prostytucja
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(2)
Psychologia kryminalistyczna
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Resocjalizacja
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Socjalizacja
(2)
Terroryzm
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie
(2)
Zabójstwo
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Antropologia kryminalna
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobro dziecka
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etanol
(1)
Etyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europejski Trybunał Sprawiedliwości
(1)
Grupy społeczne
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(9)
2001-0
(6)
1989-2000
(5)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Encyklopedia
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
108 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Część I: Między heurystyką a pedagogiką resocjalizacyjną. 1. Tożsamościowe konteksty twórczej resocjalizacji. 2. Metodyczne konteksty twórczej resocjalizacji. 3. Metody twórczej resocjalizacji. Część II: Między teorią a praktyką twórczej resocjalizacji. 5. Wybrane formy działań socjalizacyjno-kulturowych w placówkach penitencjarnych. 6. Zakończenie - od resocjalizacji naprawczej do kreująco-rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 1)
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej; Badania intergranokulturowe w resocjalizacji i terapii; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji; Agression Replacement Training (ART.) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich. Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką); Drama stosowana jako interwencja społeczna; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Od kaźni i tortur do poprawy w uwięzieniu i społecznej izolacji – przegląd koncepcji resocjalizacji. Rozdział 2. Przejawy dysfunkcjonalności instytucjonalnego systemu oddziaływań resocjalizacyjnych. Rozdział 3. Uspołecznienie instytucjonalnego systemu resocjalizacji szansą na przezwyciężenie dotykającego go kryzysu. Zakończenie. Bibliografia. Nota edytorska. Indeks rzeczowy. Indeks osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Zawiera: Zamiast wstępu. Resocjalizacja w kryzysie zmiany; Rozdział 1. Współczesne dylematy socjalizacyjne; Rozdział 2. Dwie pedagogiki resocjalizacyjne na przełomie wieków; Rozdział 3. Resocjalizacja jako kreująca a działalność wychowawcza; Rozdział 4. Metodyka resocjalizacji. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
2.Historia pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Modele naukowe pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Wybrane koncepcje pedagogiki zaburzeń zachowania, 5. Diagnozowanie zaburzeń zachowania, 6. Działania wychowawcze podejmowane w przypadku występowania zaburzeń zachowania, 7. Instytucje pomocy wychowawczej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, 8.Agresja, nadpobudliwość, lęk i inne rodzaje zaburzeń, 9. Perspektywy pedagogiki zaburzeń zachowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Toruńska ; t. 11)
Zawiera: R. 1 Patologia społeczna – próba wyjaśnienia istoty problemu: Wprowadzenie; Norma a patologia; Pojęcie patologii społecznej; Patologia społeczna a dewiacja społeczna; Rola zachowań patologicznych i dewiacyjnych w społeczeństwie; Źródła zachowań patologicznych w teoriach; Resocjalizacja i profilaktyka jako praktyka pedagogiczna w przeciwdziałaniu zachowaniom z obszaru patologii społecznej. R. 2 Metodologiczne parametry pedagogiki resocjalizacyjnej: Wprowadzenie; Konceptualizacja systemu pojęciowego pedagogiki resocjalizacyjnej; Wyjaśnienie jako cel badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Strategie badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Typy badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Schematy badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Metody badań społecznych pedagogiki resocjalizacyjnej. R. 3 Wieloaspektowe możliwości diagnozy pedagogicznej: Wprowadzenie; Diagnoza w naukach społecznych; Diagnoza w pedagogice; Typy i rodzaje diagnoz w pedagogice jako nauce; Metody i techniki badawcze w diagnozie pedagogicznej; Błędy diagnostyczne i etyka w procesie diagnozy; Diagnoza resocjalizacyjna jako przykład specyficznej diagnozy zachowań patologicznych; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 1)
Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku; Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagog aga specjalnego; Droga Metody Dobrego startu do Republiki Czeskiej; Wybrane zagadnienia edukacji społecznej w działalności profesora Wiktora Degi; Turystyka osób niepełnosprawnych; Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta; Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych); Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej; Warsztaty arte- i muzykoterapeutyczne- działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga socjalnego; Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995-2005); Różni wychowawcy- różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych; Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażeniem mózgowym; Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych- źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 1)
Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku; Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagog aga specjalnego; Droga Metody Dobrego startu do Republiki Czeskiej; Wybrane zagadnienia edukacji społecznej w działalności profesora Wiktora Degi; Turystyka osób niepełnosprawnych; Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta; Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych); Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej; Warsztaty arte- i muzykoterapeutyczne- działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga socjalnego; Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995-2005); Różni wychowawcy- różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych; Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażeniem mózgowym; Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych- źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem
Książka
W koszyku
Probacja : teoria i metodyka / Bartłomiej Skowroński. - Warszawa : Difin, 2018. - 483 s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp. Część I. Konteksty probacji: ROZDZIAŁ 1. Probacja: ustalenia definicyjne i tożsamościowe: 1.1. Definicje pojęcia probacji; 1.2. Tożsamość probacji; 1.3. Podsumowanie. ROZDZIAŁ 2. Perspektywa sytuacyjna osoby oddanej pod dozór kuratora w kontekście trwałej zmiany: 2.1. Socjalizacyjne warunki wychowawcze w okresie dzieciństwa i dorastania osób łamiących prawo; 2.2. Zasoby i deficyty tkwiące w podmiocie; 2.3. Uwarunkowania środowiskowe; 2.4. Uwarunkowania systemowe; 2.5. Uwarunkowania interpersonalne; 2.6. Podsumowanie. ROZDZIAŁ 3. Wybrane teorie kryminologiczne: 3.1. Teorie zróżnicowania kulturowego; 3.2. Koncepcja dewiacji wtórnej Edwina Lemerta; 3.3. Teorie kontroli; 3.4. Teorie strukturalne; 3.5. Koncepcje ekologiczne; 3.6. Teoria zróżnicowanych powiązań Edwina Sutherlanda; 3.7. Podsumowanie. Część II. Probacja – prezentacja koncepcji: ROZDZIAŁ 4. Aksjologia w stanowieniu celów probacyjnych: 4.1. Aksjologia a teleologia; 4.2. Podstawowe założenia aksjologiczne probacji; 4.3. Teleologia probacji. ROZDZIAŁ 5. Podstawy teoretyczne i koncepcyjne probacji: 5.1. Ogólny model prezentowanej koncepcji probacji; 5.2 kropka problem efektywności pracy kuratora W metodyce probacji. ROZDZIAŁ 6. Probacja i jej metodyka: 6.1. Ogólny zarys działań metodycznych; 6.2. Podstawowe rolę kuratora i błędy w percepcji roli kuratora w metodyce probacji; 6.3. Zasady pracy w metodyce probacji; 6.4. Wybrane kompetencje i umiejętności interpersonalne kuratora; 6.5. Wybrane metody pracy kuratora; 6.6. Wybrane techniki komunikacyjne i konwersacyjne; 6.7. Metodyka pracy kuratora w różnych kontekstach sytuacyjnych. ROZDZIAŁ 7. Etyczne aspekty metodyki pracy kuratora: 7.1. Etos pracy kuratora sądowego. ROZDZIAŁ 8. Kuratela (sądowa?) – perspektywy zmian. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane przejawy patologii społecznej: Współczesne tendencje w rozwoju zjawisk patologii społecznej wśród młodzieży; zachowania dewiacyjne o wysokim potencjale kryminogennym; Przemoc w relacjach rówieśniczych w szkole, w opiniach uczniów; Używanie środków odurzających przez młodzież szkolną; Młodzież akademicka wobec zjawiska alkoholizmu; Niedostosowanie społeczne młodzieży należącej do subkultury blokers; Postawy wychowawcze jako determinanty przystosowania społecznego dzieci; 2. Uwarunkowania i koncepcje oddziaływań resocjalizacyjnych: Resocjalizacja- ku środowisku wolnościowemu; Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym. Koncepcja heurystyczna; Światopogląd, aksjologia, wychowanie, resocjalizacja; Ewolucje zaburzeń w zachowaniu a profilaktyka i resocjalizacja w środowisku otwartym; "Społeczne hartowanie" jako forma profilaktyki wychowania resocjalizacyjnego; Resocjalizacja w środowisku otwartym- międzynarodowe standardy, ustawodawstwo polskie i praktyka ostatnich lat; 3. Praktyka i projekty oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym: Metodologiczne odrębności profilaktyki społecznej i resocjalizacji w środowisku społecznym; Rodzinne domy terapeutyczne- propozycją modelowego systemu opiekuńczo- wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Edukacja do resocjalizacji w środowisku otwartym- doświadczenia studentów polskich i niemieckich- Projekt Wspólna nauka; Środowiskowe formy pomocy osobom z zaburzeniami w przystosowaniu; Integracja osób niedostosowanych społecznie ze środowiskiem otwartym- pułapki i możliwości; Wykorzystanie unikatowych technik plastycznych w resocjalizacji w środowisku otwartym; Dzieci ulicy- potrzeby i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych; Metodyka pracy wychowawcy podwórkowego wśród "dzieci ulicy"; Progam STACJA jako alternatywna forma pomocy dzieciom ulicy; Rola pedagoga szkolnego w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi i młodzieżą; Syrvival, czyli sztuka przetrwania- możliwości wykorzystania programu w resocjalizacji; Projekt MUR jako propozycja oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; Sposoby zabezpieczeń społecznych przed przestępcami seksualnymi; Praca korekcyjna z nastolatkami wykorzystującymi seksualnie; Działalność Misji Dworcowych elementem przeciwdziałania procederowi handlu kobietami i dziećmi w Polsce (1918-1939); System pracy z ofiarami handlu kobietami w fundacji La Strada; Mediacja jako jeden z obszarów działań pedagoga resocjalizacyjnego; Wykorzystanie kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego w noclegowni dla bezdomnych- kilka refleksji praktyka; Pomoc na odległość czyli Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie "Niebieska linia"; Geneza i rozwój alternatywnych sposobów postępowania wobec kary izolacyjnej; Kuratela sądowa- możliwości i ograniczenia; Praca z indywidualnym przypadkiem jako model pracy kuratora sądowego; 4. Problemy pedagogiki specjalnej: Organizacja kształcenia specjalnego dzieci po wejściu Polski do UE; Integracyjny potencjał społeczności dziecięcych w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Rozprawy z Pedagogiki Resocjalizacyjnej / Instytut Nauk Politycznych Uniwersytet Opolskiego ; T. 2)
1. Teoretyczne problemy resocjalizacji w środowisku zamkniętym: Stan kryzysu czy nieuspołecznieni systemu penitencjarnego?; System probacji rewolucyjną zmianą polityki karno-penitencarnej w Polsce; Resocjalizacja. Destygmatyzacja poprzez kreowanie alternatywnych autoprezentacji; Efektywność czy efektywność polityki karnej?; Proksemiczny wymiar instytucji więziennej; Terapia pedagogiczna o oddziaływanie penitencjarne- wybrane problemy; 2. Z praktyki penitencjarnej: Problemy kadrowe i organizacyjne więziennictwa w województwie opolskim; Zakłady penitencjarne Opolszczyzny; Niektóre zmienne osobowości nowo przyjętych funkcjonariuszy Służby Więziennej w kontekście stawianych przed nimi zadań służbowych; Więźniowie uchylający się od obowiązku alimentacyjnego w polskich zakładach karnych; Sztuka resocjalizacji- resocjalizacja przez sztukę. O arteterapii w pracy resocjalizacyjnej; Miejsce duszpasterstwa w zakładzie karnym; Edukacja w przestrzeni oddziaływań resocjalizacyjnych w czeskich zakładach karnych; O problemach litewskiego więziennictwa; 3. W kręgu obchodów 90-lecia polskiego więziennictwa: Wystąpienie okolicznościowe podsekretarza stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości na uroczystości 90-lecia polskiej Służby Więziennej w Krakowie 7 lutego 2009 roku; Wystąpienie okolicznościowe dyrektora Centralnego Zarządu Służby Więziennej wygłoszone w Krakowie 7 lutego 2009 roku z okazji 90. rocznicy ogłoszenia Dekretu marszałka Józefa Piłsudskiego o zasadach organizacji i działania polskich więzień; Perspektywy rozwoju systemu penitencjarnego w Polsce; Więziennictwo a pastwo i społeczeństwo- 90 lat polskich doświadczeń (1919-2009); Stan aktualny i perspektywy związku zawodowego w polskim więziennictwie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Sprawcy przestępstw: modele i formy oddziaływań resocjalizacyjnych: 1. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków; 2. Warunki efektywnych programów resocjalizacyjnych w ujęciu ekologii społecznej; 3. Dobre praktyki w zakresie sprawiedliwości naprawczej w USA i Europie; 4. Poziom aktywności fizycznej a zaburzenia depresyjne wśród mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności; 5. Wykształcenie jako czynnik inkluzji społecznej skazanych; 6. Praca wychowawcy penitencjarnego ze zbiorowością osób zdegradowanych w społeczności więziennej; 7. Przewidywanie przestępczości jako element składowy procedury resocjalizacji; 8. Diagnoza penitencjarna i jej rola w projektowaniu oddziaływań penitencjarnych; 9. Grupy ryzyka powrotu do przestępstwa na gruncie Kodeksu karnego wykonawczego. Rola i zadania kuratora wykonującego orzeczenia w sprawach karnych; 10. Analiza preferencji wartości kobiet skazanych za zabójstwo. Część druga. Resocjalizacja osób niedostosowanych i wykluczonych społecznie: 1. Wykorzystanie konfliktu motywacyjnego w procesie resocjalizacji; 2. Rozmowa indywidualna wychowanka z wychowawcą w placówce resocjalizacyjnej; 3. Złe dzieci czy źli rodzice? Rodzina pochodzenia a funkcjonowanie nieletniego w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 4. Obawy i oczekiwania w zakresie usamodzielniania wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Szczecinie; 5. Poczucie bezpieczeństwa chłopców niedostosowanych społecznie przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 6. Metoda Balinta – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i wsparcie oddziaływań kadry pedagogicznej; 7. Poczucie koherencji osób uzależnionych od narkotyków; 8. Teatr jako narzędzie adaptacji społecznej; 9. Wykorzystanie metod, technik i narzędzi psychologicznych w pracy resocjalizacyjnej; 10. Bezdomność kobiet z dziećmi a możliwości profilaktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej; 2. System probacji - kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania; 3. Modernizacja więzień jako próba reformowania systemu karania; 4. Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym; 5. Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej; 6. Odpowiedzialność karna a środki probacyjne; 7. Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania; 8. Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo- cywilizacyjnej; 9. Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji; 10. Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji; 11. Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki; 12. Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej; 13. Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii; 14. Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa; 15. Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji; 16. Kuratela dla dorosłych - pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Dążenie ku prawdzie kształtowaniem sumienia człowieka i prawa: 1. Odkrywanie rzeczywistości na poziomie sceptycznym lub postprawdy; 2. Rozwój antynauki, która dla ludzkości nie stanowi wartości, a jedynie jej paliatywy; 3. Strategia ochrony „sumienia jednostkowego” i „sumienia wspólnotowego” w dobie powszechnej postprawdy; 4. Metafizyczny, psychologiczny i ontologiczny wymiar sumienia; 5. Sumienie jako proces formowania prawdy o człowieku i świecie, w którym żyje; 6. Dotykanie wartości prawdy. 2. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej: 1. Profilaktyka przestępczości nieletnich; 2. Reifikacja i postantropologia środków probacyjnych dla nieletnich; 3. Filozofia probacji – ogólna prezentacja zagadnienia; 4. Działalność probacyjna jako kontrola, opieka i zmiana społeczna będące resocjalizacją wspierającą z udziałem społeczeństwa. 3. System probacji – kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania: 1. Wykorzystanie sankcji karnych; 2. Konwergencja; 3. Odrodzenie orzekania na podstawie reguł sprawiedliwości formalnej; 4. Polityka karna oparta na podejściu systemowym; 5. Uniwersalizm; 6. Dywergencja; 7. Władza wykonawcza a reformy; 8. Ograniczenia fiskalne i prawne; 9. Lokalna polityka karna źródłem systemu sprawiedliwego karania. 4. Modernizacja więzień jako próba reformowania systemy karania: 1. Cele i funkcje systemu penitencjarnego; 2. Więzienia w perspektywie aglomeracji miejskich; 3. Kolonizacja przestępczości; 4. Więzienia a infrastruktura społeczna; 5. Technologie izolacji więziennej; 6. Organizacja cel więziennych; 7. Czas trwania izolacji więziennej. 5. Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym: 1. Scena karania; 2. Odosobnienie więźniów; 3. Internowanie więźniów; 4. Więzienia niepoddające się reformie; 5. Więzienia a brutalizacja obyczajów; 6. Więzienia a ideał braterstwa ludzi. 6. Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej: 1. Kara pozbawienia wolności jako sytuacja deprywacyjna; 2. Wpływ nieformalnej organizacji skazanych na efektywność procesów resocjalizacyjnych; 3. Dehumanizacja instytucji penitencjarnych; 4. Ograniczony zakres środków oddziaływania wychowawczego; 5. Zakwestionowanie kary pozbawienia wolności jako środka poprawczego; 6. Reperkusje niespójności poszczególnych stadiów polityki karnej; 7. Efektywność kary pozbawienia wolności w świetle ważniejszych badań empirycznych; 8. Współczesne niewolnictwo więźniów w zakładach karnych; 9. Krytyczna analiza prawa normatywnego w ustawie o Służbie Więziennej z 2010 roku. 7. Odpowiedzialność karna a środki probacyjne: 1. Polityka karania – jej mankamenty; 2. Znaczenie kar pośrednich; 3. Rozbudowany system odpowiedzialności karnej; 4. Teoria zasłużonej kary. 8. Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania: 1: Prawo karne i prawo penitencjarne pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek; 2. Wykluczenie społeczne przestępców standardem kulturowo-normatywnym zdehumanizowanej władzy karania; 3. Diagnoza środowisk wychowawczych recydywistów; 4. Stadium prekryminalne w dynamicznym ujęciu dewiacyjnych zachowań recydywistów; 5. Kariera kryminalna badanych osób; 6. Postawa pracownicza badanych recydywistów; 7. Postawy recydywistów wobec własnych środowisk rodzinnych; 8. Postawy recydywistów w miejscach publicznych; 9. Postawa wobec prawa recydywistów w okresie badań katamnestycznych; 10. Środki alternatywnego karania badanych osób; 11. Konkluzje. 9. Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo-cywilizacyjnej: 1. Przedzałożeniowe myślenie aksjologiczne dotyczące procesu reintegracji społecznej 2. Diagnozowanie społeczne a teorie naukowe; 3. Funkcjonalność struktur społecznych; 4. Reintegracja wsparta na wartościach; 5. Synkretyzm w miejsce scjentyzmu poznawczego w myśleniu o readaptacji społecznej jako systemie kulturowym. 10. Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji: 1. Podmiotowość a przedmiotowość osoby w procesie reintegracji; 2. Autonomia i godność osoby a reintegracja społeczne; 3. Wzmacnianie procesu destygmatyzacji eksdewianta jako warunek reintegracji społecznej. 11. Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji: 1. Funkcjonalność systemu reintegracji a stopień jego koherencji; 2. Terapia indywidualna, na rzecz grupy i środowiska oraz podejście rezydencjalne; 3. Dekalog praktycznych oddziaływań pomocowych w systemie reintegracji i probacji; 4. Terapia środowiskowa i rezydencjalna jako kierunek pomocy, zmiany i kontroli społecznej 5. Proces integracji społecznej dewiantów w ujęciu terapii systemów; 6. Inkluzja, faworyzacja i integracja społeczna podstawą przeciwdziałania wykluczeniu i marginalizacji jednostki. 12. Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki – ujęcie historyczne: 1. Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań; 2. Uniwersalna wymowa obozów dyscyplinujących; 3. Stanowe obozy dyscyplinujące dla dorosłych; 4. Cechy obozu dyscyplinującego; 5. Obozy dyscyplinujące dla dorosłych prowadzone przez władze lokalne; 6. Obozy dyscyplinujące dla więźniów federalnych; 7. Obozy dyscyplinujące dla nieletnich; 8. Ocena funkcjonowania obozów dyscyplinujących. 13. Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej: 1. Określenie problemu; 2. Ekonomiczna efektywność kar; 3. Program społecznego karania na przykładzie stanu Arizona; 4. Organizacja wykonywania kary średniej mocy na przykładzie stanu Arizona; 5. Badania nad ekonomiczną efektywnością aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem. 14. Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii w XX wieku: 1. Historia rozwoju stosunków między sędziami pokoju a urzędem kuratora. 15. Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa: 1. Casework jako podstawowa strategia i procedura oddziaływania resocjalizacyjnego w warunkach probacji; 2. Terapia grupowa, praca środowiskowa i opieka rezydencjalna; 3. Praktyka pracy resocjalizacyjnej w warunkach probacji oparta na podejściu systemowym. 16. Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji: 1. Fazy oddziaływania wychowawczego; 2. Potrzeby podopiecznych, których zaspokojenie stanowi warunek powodzenia procesu resocjalizacji; 3. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków. 17. Kuratela dla dorosłych – pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie: 1. Interwencje w sytuacji kryzysowej a praca długoterminowa; 2. Oddziaływanie na środowisko rodzinne; 3. Praca terenowa i etapy procesu adaptacyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wartości moralne w procesie socjalizacji, 2. Wartości moralne a odpowiedzialność za proces resocjalizacji, 3. Wartości moralne a skuteczność procesu resocjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja i przeciwdziałanie; Agresja- pojęcie i podział; Agresja- teorie rozwoju zachowań agresywnych; Aksjologia resocjalizacji; Autoagresja i jej przeciwdziałanie; Dewiacje społeczne młodzieży; Diagnoza w resocjalizacji; Historia refleksji resocjalizacyjnej; Historia resocjalizacji instytucjonalnej w Polsce; HIC i AIDS; Kara pozbawienia wolności; kary i nagrody w resocjalizacji penitencjarnej; Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich; Kompetencje osobowościowe i zawodowe wychowawców resocjalizacyjnych; Kurator sądowy; Mediacja w resocjalizacji; Metodologia badań w resocjalizacji; Metodyka resocjalizacji; Niedostosowanie społeczne: etiologia, pojęcie, stan osobowości; symptomatologia; typologie; Podkultura przestępcza; Pomoc postpenitencjarna; Probacja; profilaktyka zachowań ryzykownych; prostytucja nieletnich; Przemoc w rodzinie i jej przeciwdziałanie; Przemoc w szkole i jej przeciwdziałanie; Przestępczość kobiet- rozmiary zjawiska; Przestępczość nieletnich; Przestępstwa internetowe; Resocjalizacja- definiowanie pojęcia; Resocjalizacja humanistyczno-egzystencjalna; Resocjalizacja kobiet; Resocjalizacja nieletnich: formy instytucjonalne; tendencje europejskie; Resocjalizacja penitencjarna: aspekty negatywne; rola służby więziennej; struktura organizacyjna; Resocjalizacja penitencjarna przestępców niebezpiecznych; Resocjalizacja przestępców uzależnionych; Resocjalizacja- podstawy teoretyczne; Resocjalizacja skazanych z przestępstwa seksualne; Resocjalizacja sprawców zabójstw; Resocjalizacja więźniów w wieku senioralnym i niepełnosprawnych; Rola edukacji ekologicznej w resocjalizacji; Rola kultury fizycznej w resocjalizacji; Rola pracy w resocjalizacji penitencjarnej; Rola religii w resocjalizacji penitencjarnej; Rola społeczeństwa w resocjalizacji- reedukacja inkluzyjna; Rola sztuki w resocjalizacji penitencjarnej; Rola wolontariatu w resocjalizacji; samobójstwa- rozpoznawanie i przeciwdziałanie; System dozoru elektronicznego w resocjalizacji; Teleologia resocjalizacji; Terapie pedagogiczne w resocjalizacji;Terapia w resocjalizacji- arteterapia, biblioterapia, filmoterapia, audiowizoterapia; muzykoterapia; socjoterapia; teatroterapia; terapie niekonwencjonalne; żagloterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Wybrane zagadnienia prawne i organizacyjne w pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych: 1.1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w systemie środków oddziaływania resocjalizacyjnego wobec nieletnich; 1.2. Diagnoza w procesie resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.3. Indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.4. Indywidualizacja procesu resocjalizacji wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych; 1.5. Warunki organizacyjne procesu resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.6. Struktura i dynamika przyczyn umieszczania objętych badaniami nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Rozdział 2 Opieka w procesie resocjalizacji nieletnich: 2.1. Założenia teoretyczne opieki w procesie resocjalizacji nieletnich; 2.2. Potrzeby opiekuńcze nieletnich wynikające z problemów środowiskowych i zaburzeń zdrowia psychofizycznego; 2.3. Warunki realizacji opieki w procesie resocjalizacji wychowanków w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 2.4. Przejawy indywidualizacji oddziaływań opiekuńczych wobec objętych badaniami wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Rozdział 3 Wychowanie specjalne w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 3.1. Założenia teleologiczne i metodyczne wychowania specjalnego w procesie resocjalizacji nieletnich; 3.2. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą wpływu osobistego; 3.3. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przekonywania; 3.4. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przykładu własnego; 3.5. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą doradzania wychowawczego; 3.6. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą organizowania doświadczeń; 3.7. Założenia i warunki realizacji oddziaływania dyscyplinującego; 3.8. Przejawy indywidualizacji oddziaływań wychowawczych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 4 Terapia w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Koncepcja i warunki realizacji terapii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej; 4.3. Koncepcja psychodynamiczna i warunki realizacji psychoterapii indywidualnej; 4.4. Koncepcja i warunki realizacji Socjoterapii; 4.5. Koncepcja i warunki realizacji Treningu Zastępowania Agresji; 4.6. Koncepcja i warunki realizacji Metod Twórczej Resocjalizacji; 4.7. Przejawy indywidualizacji oddziaływań terapeutycznych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 5 Zakończenie i wnioski praktyczne. Bibliografia. Aneks: Załącznik 1 Podstawa programowa wychowania resocjalizacyjnego dla młodzieżowych ośrodków wychowawczych; Załącznik 2 Kwestionariusz analizy dokumentów osobowych wychowanka młodzieżowego ośrodka wychowawczego; Załącznik 3 Kwestionariusz oceny warunków organizacyjnych realizacji procesu resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; Załącznik 4 Kwestionariusz ankiety dla wychowawców młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. I Pomoc postpenitencjarna - idea, teoria, podstawy prawne: Początki pomocy postpenitencjarnej w Polsce; Idea wsparcia postpenitencjarnego - wymiar resocjalizacyjny; Wsparcie skazanego po wyroku - zagadnienia prawne. R. II Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Szczegółowe pytania badawcze i hipotezy; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. R. III Pomoc postpenitencjarna - empiryczny obraz zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Podstawowe zagadnienia związane z pomocą postpenitencjarną; Regulacje i formalne przesłanki pomocy postpenitencjarnej; Idea pomocy postpenitencjarnej a przyszłość osadzonych; Metodyczne aspekty oddziaływań postpenitencjarnych; Skuteczność pomocy postpenitencjarnej. Podsumowanie; Zakończnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wprowadzające: Sukcesy i pułapki poszczególnych strategii resocjalizacyjnych; Rys historyczny penitencjarystyki i resocjalizacji polskiej; Współuczestnictwo psychologów w inspirowaniu przeobrażeń penitencjarystyki polskiej; Tolerancja w społeczeństwie wielokulturowym aksjologiczną przesłanką rozwoju resocjalizacji; Koncepcje systemów penitencjarnych w Polsce i Republice Czeskiej; Słowacki system penitencjarny w kontekście transformacji ustrojowej przełomu XX i XIX wieku; Praca socjalna czy socjalna resocjalizacja. W poszukiwaniu nowego modelu; 2. Diagnoza, oddziaływanie profilaktyczne i penitencjarno-resocjalizacyjne: Postępowanie wobec sprawców przemocy; Konsultacja rodzinna jako środek stymulujący resocjalizację; Postępowanie ze sprawcami przestępstw seksualnych w polskim systemie penitencjarnym; Samorządność młodzieży w instytucjonalnej młodzieży resocjalizacji; Autoprezentacja nieletnich jako kategoria resocjalizacyjna; Reakcje emocjonalne nieletnich sprawców czynów karalnych w procesie kontaktów z przedstawicielami organów ochrony prawnej; Kultura fizyczna w resocjalizacji nieletnich i dorosłych przestępców; Rola działalności pastoralnej w placówkach resocjalizacyjnych i penitencjarnych; Deficyty samokontroli w genezie zaburzeń zachowania (na przykładzie narkomanii); Asertywność a wybrane czynniki ryzyka narkomanii; Ewolucja polskich i czeskich subkultur młodzieżowych w Euroregionie Silesia; 3. Działania optymalizujące: Kadrowe determinanty sukcesu resocjalizacyjnego w warunkach penitencjarnych; Praca penitencjarna w percepcji pracowników czeskich zakładów karnych; Koncepcje kształcenia pedagogów resocjalizacyjnych w Polsce; Polsko-czeska współpraca na obszarze penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia resocjalizacyjna- nauka teoretyczna i stosowana; 2. Kryteria wyznaczania działań resocjalizacyjnych; 3. Teoretyczne koncepcje wykorzystywane do wyjaśniania zaburzonych stylów funkcjonowania społecznego; 4. Wybrane metody i narzędzia badawcze; 5. Rozwój moralny; 6. System wartości a zaburzone zachowania społeczne; 7. Rozwój religijny i religijność a resocjalizacja i profilaktyka społeczna; 8. Środowisko rodzinne w genezie zachowań dewiacyjnych i przestępczych; 9. Znaczenie środowiska szkolnego w procesie socjalizacji, resocjalizacji i profilaktyce; 10. Środowisko rówieśnicze w genezie zachowań dewiacyjnych i przestępczych; 11. Teoretyczne i praktyczne aspekty resocjalizacji o orientacji psychologicznej; 12. Psychologiczne aspekty resocjalizacji nieletnich; 13. Resocjalizacja w warunkach izolacji więziennej; 14. Mediacja i kuratela jako instytucje sprawiedliwości i resocjalizacji; 15. Wsparcie społeczne w teorii i praktyce resocjalizacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej