Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(63)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(59)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(39)
Placówka
Wypożyczalnia
(39)
Czytelnia
(51)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Głażewski Michał
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kucyper Krzysztof
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Paszkiewicz Angelika
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Zieliński Jerzy
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Batiuk Anna
(1)
Benjamin Harold
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borucka Paula
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Carlgren Frans
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cichosz Mariusz
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Dauzenroth Erich
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Domagalska Sylwia
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dziewięcki Artur
(1)
Eller Helmut
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gebel Katarzyna W
(1)
Giza Teresa
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Głogowska Renata
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kincel Adam
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klingborg Arne
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kosiorek Małgorzata
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krzesińska-Żach Beata
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Lawergne Maria
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Malach Josef
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maziarz Agnieszka
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nowacki Zbigniew
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Oelszlaeger Beata
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Palka Stanisław
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Phillips D.C
(1)
Piechaczek Sławomir
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Podolska Beatrix (1938- )
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Półturzycki Józef (1934-2021)
(1)
Rachwał Anna
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Rudek Iwona
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Sajdak Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Temat
Pedagogika
(39)
Nauczanie
(17)
Wychowanie
(17)
Kształcenie
(12)
Szkolnictwo
(9)
Uczenie się
(9)
Nauczyciele
(8)
Pedagogika społeczna
(7)
Dziecko
(5)
Opieka społeczna
(5)
Oświata
(5)
Teoria wychowania
(5)
Edukacja
(4)
Rodzina
(4)
Ludzie starzy
(3)
Młodzież
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Poznanie
(3)
Teoria nauczania
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Biblioterapia
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kontrola społeczna (socjol.)
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Starość
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Teoria
(2)
Teoria poznania
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Agresywność
(1)
Antypedagogika
(1)
Asertywność
(1)
Autorytaryzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Choreoterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Domy dziecka
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emancypacja
(1)
Folklor
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hospicja
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Innowacje
(1)
Instytucja totalna
(1)
Język
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kojs, Wojciech
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konstruktywizm (filozofia)
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Małżeństwo
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Ojcostwo
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika - teoria - historia - Niemcy - 19-20 w.
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Pedagogika
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
68 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Formy ekspresji muzycznej w przedszkolu: Ruch z zabawą; Śpiew dzieci; Gra na instrumentach; Słuchanie muzyki; Tworzenie muzyki; Z zagadnień integracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Prolog. Początek szkoły; Zajęcia główne i zasada cykliczności; Pierwszy rok nauki szkolnej; Rodzice i nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy; Drugi rok nauki; Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy; Trzeci rok nauki szkolnej; Czwarty rok nauki szkolnej; Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie; Piaty rok nauki; Szósty rok nauki szkolnej; Siódmy rok nauki szkolnej; Ósmy rok nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O systematyzacji treści kształcenia / Artur Stachura. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 193, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
1. Systemowa struktura umysłu jako podstawa planowania procesu kształcenia: Pojęcie systemu w świetle ogólnej teorii systemów i jego zastosowanie w pedagogice; Pojęcie jako kategoria epistemologiczna, psychologiczna i dydaktyczna; System pojęć w umyśle człowieka i jego reprezentacja; Operacje umysłowe na systemie pojęć- myślenie systemowe; Określenie celów kształcenia na statycznych i dynamicznych własnościach systemu pojęć; Zasada systemowości rozwoju człowieka; 2. Konstrukcja usystematyzowanych zasobów treści i ich wykorzystanie w procesie kształcenia: Systemowe rozumienie pojęć przez ucznia jako cel kształcenia; Treści kształcenia jako składnik warunków kształcenia; Warunki kształcenia związane z własnościami ucznia; sposób podawania usystematyzowanej treści kształcenia; Sposób diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Prawidłowości przebiegu procesu przyswajania systemu pojęć; Wnioski z diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O tożsamości pedagogiki. Humanistyka i pedagogika; Filozofia i pedagogika - tradycja i współczesność związków inspirujących teorię i praktykę edukacyjną; Dylematy metodologii pedagogiki. O kondycji pedagogiki. O kondycji pedagogiki (uwagi adresowane do Wydziału I Nauk Społecznych PAN); O przemianach pedagogiki - ewolucja czy rewolucja? Rozwój pedagogiki i jej oddziaływanie na edukację; Pedagogika - dziesięć lat później (1994-2004) - szkic o kondycji dyscypliny naukowej oraz próbach sprostania potrzebom społecznym. O subdyscyplinach pedagogiki. Problemy pedagogiki szkolnej. Szkoła - przemiany instytucji i jej funkcji; O pedagogice społecznej (szkic okolicznościowy); Problemy życia społecznego a tradycje i nowe zadania pedagogiki społecznej; Miejsce pedagogiki specjalnej w nauce polskiej; Tradycje i współczesne przemiany dydaktyki; Polityka oświatowa - od demona przeszłości, przez chaos okresu przemian ustrojowych - ku nowej polityce edukacyjnej; O pedagogice, teoriach pedagogicznych i praktyce oświatowej - kilka niemodnych dziś uwag z myślą o pedagogice pracy i zagadnieniach pracy w oświacie; O "ogólności" pedagogiki ogólnej - kilka uwag pod rozwagę; Pedagogika pracy i andragogika wobec europejskiej integracji i globalizacji - uwagi prowokacyjne. O powinnościach pedagogiki. Pedagogika wobec (nie)moralności sfery publicznej; O ptrzebie pedagogiki konstruktywnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybitni przedstawiciele nauk o wychowaniu; 2. Dydaktyka i jej obrzeża; 3. O szkole, jej misji i funkcjonowaniu; 4. Idee i zalecenia reporterów edukacyjnych a reformowanie edukacji w praktyce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Życie, praca naukowa, dydaktyczna i organizacyjna Jubilata: Rozwój pedagogiki czasu w sensie wartości; Czytelne ślady. Dokonania organizacyjne i dydaktyczno-naukowe Wojciecha Kojsa; Profesor Wojciech Kojs: wybitny uczony, dydaktyk i organizator życia naukowego; Jubileuszowe rozmowy z Prof. Wojciechem Kojsem; Pożytek z lektury; Rola szkoły, myślenia dydaktycznego Wojciecha Kojsa w kształtowaniu kultury logicznej uczniów i wychowanków; R.2 Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość pedagogiki: Pedagogika - między zagubieniem a dążeniem ku synergii mądrości tradycji i wielości ujęć współczesnych; Sytuowanie pedagogicznych badań edukacji szkolnej; Działanie i czyn w przestrzeni pedagogicznej; Innowacyjność pedagogiczna nauczycieli szkół średnich i wyższych Galicji autonomicznej (1868-1918); Z obowiązku, powinności i pasji. Szkic do portretu pewnej zbiorowości; Aspekty edukacji ogólnej w dorobku pedagogicznym Augustyna Wołoszyna; Zarys stanu aktualnego polskiej pedagogiki (zindywidualizowane refleksje autorskie dedykowanie uznanemu autorytetowi w naukach społecznych, Panu Prof. Wojciechowi Kojsowi); Współczesne wyznaczniki dotyczące rangi i treści kształcenia a kultura pedagogiczna nauczycieli i sytuacja szkoły; W trosce o edukację i wychowanie. W siedemdziesiątą rocznicę urodzin Prof. Wojciecha Kojsa; Uczenie się całożyciowe a wyzwania edukacyjne; Uczenie się podstawą samokształcenia; Skuteczna socjalizacja a samodzielność w społeczeństwie ryzyka; Edukacja akademicka w trakcie zmiany - wybrane problemy; Przemiany systemu kształcenia specjalnego; E-learning - jako wyzwanie i nowe szanse dla nauczyciela na miarę XXI wieku; R.3 Zagrożenia edukacyjne i propozycje ich rozwiązań: Dialog wokół pojęcia niepowodzeń szkolnych - refleksja dedykowania Prof. Wojciechowi Kojsowi z okazji Jego Jubileuszu; Niedostatki szkoły jako instytucji edukacyjnej; Edukacja szkolna a kapitał ludzki w organizacji; Stres w pracy nauczyciela jako obszar badawczy pedeutologii; Reklamy telewizyjne a proces wychowania dzieci; O trudnościach w byciu animatorem edukacji kulturalnej we współczesnej szkole; Twórcze działanie nauczyciela techniki przeciwko ograniczeniu praktycznych czynności uczniów (studium przypadku); R.4 Aksjologia i teologia w edukacji - wybrane aspekty: Wolność, godność, humanizm podmiotów edukacji; Idea nowego humanizmu jako źródło wartości w edukacji; Wychowanie w duchu podmiotowym jako wspieranie dzieci i młodzieży na drodze do dojrzałości; Promocja zdrowego stylu życia rodzinnego - edukacyjny aspekt zagadnienia; Kulturotwórcza wartość edukacji muzycznej; R.5 Proces kształcenia i jego uwarunkowania: Nauczyciel i uczeń jako równoprawne podmioty w procesie uczenia się - nauczania; Próby kształcenia integralnego w szkole podstawowej; Indywidualizacja procesu kształcenia - podejście systemowe; Miejsce podręczników w działaniach edukacyjnych nauczycieli uczniów klas początkowych; Asymetria funkcjonalna mózgu a wykorzystanie mnemotechnik w procesie dydaktycznym; R.6 Językowe aspekty edukacji: "Cel" w terminologicznej konwencji: prakseologii i/a dydaktyki ogólnej; Aktywność językowa dziecka w kształceniu zintegrowanym - lingwistyczne kompetencje bazowe i docelowe; W poszukiwaniu dialogu nauczyciela z uczniem o sztuce zadawania pytań; Strategie stosowane przez rodziców podczas nauczania dzieci języka; Nauczanie języków obcych w kontekście edukacji wczesnoszkolnej; Dodatek: Zatrzymane w obiektywie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ideowo-filozoficzne, społeczno-kulturowe i psychologiczne załozenia totalitaryzmu i autorytatyzmu, 2. Pedagogika autorytarna w Poslce w latach 1948-1989 , 3. Współczesne teorie i ideologie wychowania autorytarnego, 4. Perspektywy rozwoju oraz miejsce pedagogiki autorytarnej we współczesnej systematyce pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
Część I Edukacja i pedagogika w warunkach zmiany kulturowej: 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy, 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki, 3. "Uczenie się" jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej. Część II Pedagogika ogólna. Społeczna praktyka edukacyjna jako przedmiot badań pedagogicznych (w perspektywie poznawczej współczesnej pedagogiki ogólnej): 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przelomu wieków, 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną, 6. Język wspólczesnej pedagogiki, 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej. Część III ewolucja myslenia oraz reguł i zasad związanych z wytwarzaniem wiedzy o edukacji: 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związne z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii, 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wyd. 2 popr. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 384 s. : rys., tab. ; 21 cm.
1. Etymologia pojęcia "wychowania"; 2. Systematyzowanie wiedzy o wychowaniu; Teleologia o wychowaniu; Aksjonormatywny status wychowania; Zasady wychowania; Wychowanie jako działanie; Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania- doznawania; Wychowania jako spotkanie; Wychowanie w ujęciu systemowych; Wychowanie jako pielęgnacja, piecza; Wychowanie jako proces; Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie, terapia); Wychowanie jako samorealizacja, samowychowanie; Wychowanie jako formacja duchowa; Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja; Granice wychowania; Pseudowychowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. 1. Pedagogika ogólna. 2. Kulturowe wymiary edukacji. 3. Kulturowe podstawy pedagogiki ogólnej. 4. Aksjologiczne podstawy pedagogiki ogólnej. 5. Znaczenie koncepcji człowieka - dla kreowania przez pedagogikę ogólną - ideałów i celów wychowania. Część II: Subdyscypliny pedagogiczne (Pedagogiki stosowane) - nauki stosowane. Część III: Nauki pomocnicze pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika opiekuńcza (pedagogika opieki) jako dyscyplina naukowa. 2. Pojęcie opieki międzyludzkiej. 3. Zakresy opieki. 4. Kategorie opieki. 5. Struktura opieki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
6. Formy i metody opieki. 7. Stosunek opiekuńczy. 8. Proces opieki. 9. Funkcje opieki. 10. Opieka a wychowanie. 11. Wychowanie przez opiekę i wychowanie opiekuńcze. 12. Zasady opieki wychowawczej (procesu opiekuńczo-wychowawczego) 13. O planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot pedagogiki rodziny i problematyka zainteresowań. Wyjaśnienie podstawowych kategorii i pojęć 1.1 Małżeństwo i rodzina 1.2 Relacje rodzinne 1.3 Więź rodzinna 1.4 Atmosfera wychowawcza 1.5 Wychowanie rodzinne 2. Małżeństwo i rodzina w apekcie historycznym i współczesnych przemian jej funckji 2.1 Rodzina i jej funkcje 2.2 Kierunki przemian życia małżeńsko-rodzinnego 2.3 Transmisja kulturowa w rodzinie 3. Ojciec i jego rola we współczesnej rodzinie 3.1 Ojciec - ojcostwo jako kategoria pojęć 3.2 Udział ojca w opiece nad dzieckiem 3.3 Rola ojca w procesie wychowania rodzinnego 3.4 Modele ojcostwa we współczesnych rodzinach 4. Rodziny dysfunkcyjne - zagrożenia struktury i funckjonowania współczesnych rodzin 4.1 Rodziny funckjonalne i dysfunkcjonalne 4.2 Rodzina z problemem bezrobocia jako rodzina dysfunkcyjna 4.3 Zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa 5. Osamotnione dzieciństwo w rodzinach dysfunkcyjnych. Wyjaśnienie podstawowych kategorii pojęć 5.1 Samotność i osamotnienie jako kategoria pojęć 5.2 Samotność i osamotnienie w przeżyciach dziecka w młodszym wieku szkolnym 5.3 Osamotnione dzieciństwo w rodzinie dysfunkcyjnej 6. Pomoc rodzinie - kierunki i formy pomocy współczesnej rodzinie dysfunkcyjnej 6.1 Kierunki pomocy rodzinie 6.2 Formy pomocy 6.3 Ochrona praw dziecka - wybrane aspekty 7. Dom rodinny jako obszar zainteresowań współczesnej pedagogiki rodziny 7.1 Pojęcie domu rodzinnego i dzieciństwa 7.2 Dom rodzinny w życiu dziecka - przegląd badań 7.3 Model rodzinnego domu 8. Wybrane zagadnienia z metodologii pedagogiki rodziny 8.1 Techniki projekcyjne i analiza wytworów działalności dziecka w postrzeganiu domu rodzinnego przez dzieci 8.2 Dom i rodzina w rysunkach dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
Cz. I. Pedagogika społeczna w strukturze pedagogiki jako dyscypliny naukowej oraz jako wyodrębniająca się praktyka zawodowa w sferze opieki i pomocy społecznej: 1. Przednaukowa wiedza oraz refleksje teoretyczne związane z pomocniczością, samopomocą i woluntaryzmem. Pojawienie się dobroczynności i działalności charytatywnej; 2. Geneza powstania oraz fazy przeobrażeń polskiej pedagogiki społecznej; 3. Opieka, pomoc społeczna i praca socjalna jako tradycyjne przedmioty zainteresowań polskiej pedagogiki; 4. Dominujące stanowiska teoretyczne towarzyszące rozwojowi pedagogiki społecznej w Polsce; 5. Badania i analizy podejmowane przez pedagogów społecznych w Polsce w okresie tworzenia się nowego ładu społeczno-ekonomicznego (1989-2007); Cz. II. Przeobrażenia społeczne, procesy, pojęcia oraz problemy towarzyszące zmianie społecznej: Procesy urbanizacyjne, rozwój miast i ekspansja tzw. Miejskiego stylu życia. Rozwój ekologii społecznej; 7. Rola i znaczenie zjawiska globalizacji w egzystencji jednostek i grup społecznych na świecie; 8. Zmiana społeczna a zjawisko ubóstwa. Zbiorowe symptomy poczucia traumy i politraumy w dobie transformacji. Marginalizacja oraz wykluczenie jako typowe przykłady przyrostu obszaru upośledzenia społecznego; 9. Modernizacja tradycyjnych społeczeństw i społeczności. Przydatność teorii modernizacji dla potrzeb pedagogikispołecznej; Cz. III. Wybrane zagadnienia z metodologii i metodyki badań w naukach społecznych użyteczne badaczom doby transformacji: 10. Zbieżności i różnice w systematyzacji uogólnień oraz postrzeganiu i eksploracji zmieniającej się rzeczywistości (socjologia versus pedagogika); 11. Pluralizm metodologiczny oraz dylematy badaczy analizujących współczesność; 12. Niektóre oblicza etyki w badaniach, w publikacjach i w życiu naukowym; Cz. IV. Od ideologii ku rehabilitacji społecznej i wyzwoleniu aktywności człowieka. Problemy i interakcje społeczne wpływające na pomyślne uczestnictwo we współczesnych organizacjach społecznych: 13. Przewodnie idee postępu społecznego w społeczeństwie obywatelskim, partycypacja społeczna a rola i znaczenie kapitału społecznego; 14. Przestrzeń społeczna jako układ pewnych elementów i zależności występujących w każdej strukturze społecznej. Wybrane pojęcia, procesy i zagadnienia; 15. Struktualizacja mechanizmów socjalizacyjno-identyfikacyjnych. Znaczenie wiedzy ogólnej kreatora o sztuce w kształtowaniu tożsamości jednostki. Warunki wzrostu bądź znikania integracji społecznej; 16. Przejawy wpływu ważniejszych instytucji oraz zinstytucjonalizowanych struktur i kręgów społecznych; 17. Organizacja sfery publicznej społeczności lokalnej. Upowszechnianie wzorów środowiskowej mobilizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i przemiany pedagogiki społecznej - okres PRL i III RP. 1. Pedagogika społeczna po II wojnie światowej. 2. Pedagogika społeczna w okresie PRL (po 1957 r.). 3. Pedagogika społeczna po 1989 r. Część II: Rozstrzygnięcia i koncepcje. 4. Pedagogika społeczna w poglądach jej głównych twórców. 5. Oblicze pedagogiki społecznej u schyłku XX wieku. 6. Dokąd zmierza współczesna pedagogika społeczna - refleksje niedokończone.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej