Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(35)
Forma i typ
Książki
(32)
Czasopisma
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(33)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Kosek-Nita Bogumiła
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Mastalski Janusz
(3)
Borowska Teresa
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Kucyper Krzysztof
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Nita Marek
(2)
Popławska Agata
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Borowski Marek
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Jaguś Monika
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Karpińska Anna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kincel Adam
(1)
Klinik Anna
(1)
Konieczna Ewelina
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Koukola Bohumil
(1)
Kucyper Ewa
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwiatkowski Piotr
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Roskosz Alina
(1)
Selerzyńska-Martela Lidia
(1)
Skołowska-Dzioba Teresa
(1)
Skręt Rafał
(1)
Skutnik Jolanta
(1)
Smolec Bożena
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Stolińska-Pobralska Nella
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szecówka Adam
(1)
Szluz Beata
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa
(1)
Urban Janina
(1)
Walc Wiesława
(1)
Witkowski Lech (1951- )
(1)
Witkowski Lech (1951- ). Tryptyk edukacyjny T. 2
(1)
Wojnar Irena
(1)
Wójtowicz Marek
(1)
Łacina-Łanowski Artur
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Łysek Jan
(1)
Świtka Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(33)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
Pedagogika
(14)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Nauczyciele
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Szkolnictwo
(4)
Kształcenie
(3)
Kultura
(3)
Nauczanie
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika penitencjarna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Podmiotowość
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Biblioterapia
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Gry i zabawy
(2)
Muzykoterapia
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Przemoc
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Alkoholizm
(1)
Autorytet
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja
(1)
Etyka społeczna
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Komitet Prognoz "Polska 2000 Plus"
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratela
(1)
Lęk
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Młodzież
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika penitencjarna -- materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody -- Polska
(1)
Pedagogika resocjlizacyjna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Penitencjarystyka
(1)
Polska
(1)
Pomoc penitencjarna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prognoza społeczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzina
(1)
Samotność
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Studenci
(1)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Służba więzienna -- psychologia -- materiały konferencyjne
(1)
Służba więzienna -- socjologia -- Polska -- od 1989 r. -- materiały konferencyjne
(1)
Teoria
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Twórczość
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wilgocka-Okoń, Barbara
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zawód
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Szkic
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wybrane przejawy patologii społecznej: Współczesne tendencje w rozwoju zjawisk patologii społecznej wśród młodzieży; zachowania dewiacyjne o wysokim potencjale kryminogennym; Przemoc w relacjach rówieśniczych w szkole, w opiniach uczniów; Używanie środków odurzających przez młodzież szkolną; Młodzież akademicka wobec zjawiska alkoholizmu; Niedostosowanie społeczne młodzieży należącej do subkultury blokers; Postawy wychowawcze jako determinanty przystosowania społecznego dzieci; 2. Uwarunkowania i koncepcje oddziaływań resocjalizacyjnych: Resocjalizacja- ku środowisku wolnościowemu; Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym. Koncepcja heurystyczna; Światopogląd, aksjologia, wychowanie, resocjalizacja; Ewolucje zaburzeń w zachowaniu a profilaktyka i resocjalizacja w środowisku otwartym; "Społeczne hartowanie" jako forma profilaktyki wychowania resocjalizacyjnego; Resocjalizacja w środowisku otwartym- międzynarodowe standardy, ustawodawstwo polskie i praktyka ostatnich lat; 3. Praktyka i projekty oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym: Metodologiczne odrębności profilaktyki społecznej i resocjalizacji w środowisku społecznym; Rodzinne domy terapeutyczne- propozycją modelowego systemu opiekuńczo- wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Edukacja do resocjalizacji w środowisku otwartym- doświadczenia studentów polskich i niemieckich- Projekt Wspólna nauka; Środowiskowe formy pomocy osobom z zaburzeniami w przystosowaniu; Integracja osób niedostosowanych społecznie ze środowiskiem otwartym- pułapki i możliwości; Wykorzystanie unikatowych technik plastycznych w resocjalizacji w środowisku otwartym; Dzieci ulicy- potrzeby i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych; Metodyka pracy wychowawcy podwórkowego wśród "dzieci ulicy"; Progam STACJA jako alternatywna forma pomocy dzieciom ulicy; Rola pedagoga szkolnego w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi i młodzieżą; Syrvival, czyli sztuka przetrwania- możliwości wykorzystania programu w resocjalizacji; Projekt MUR jako propozycja oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; Sposoby zabezpieczeń społecznych przed przestępcami seksualnymi; Praca korekcyjna z nastolatkami wykorzystującymi seksualnie; Działalność Misji Dworcowych elementem przeciwdziałania procederowi handlu kobietami i dziećmi w Polsce (1918-1939); System pracy z ofiarami handlu kobietami w fundacji La Strada; Mediacja jako jeden z obszarów działań pedagoga resocjalizacyjnego; Wykorzystanie kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego w noclegowni dla bezdomnych- kilka refleksji praktyka; Pomoc na odległość czyli Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie "Niebieska linia"; Geneza i rozwój alternatywnych sposobów postępowania wobec kary izolacyjnej; Kuratela sądowa- możliwości i ograniczenia; Praca z indywidualnym przypadkiem jako model pracy kuratora sądowego; 4. Problemy pedagogiki specjalnej: Organizacja kształcenia specjalnego dzieci po wejściu Polski do UE; Integracyjny potencjał społeczności dziecięcych w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno prawne aspekty resocjalizacji: System probacji - resocjalizacja z udziałem społeczeństwa; Zachowania patologiczne młodego pokolenia; Przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w rodzinie - uwagi krytyczne wobec obecnego i postulowanego stanu prawnego; Aspekty prawne bullyingu/lobbingu: ujęcie komparatystyczne; Społeczne uwarunkowania udziału społeczeństwa w świadczeniu pomocy postpenitencjarnej; Ułatwienia i trudności na drodze do readaptacji społecznej po karze pozbawienia wolności; Uczestnictwo społeczeństwa w wykonywaniu orzeczeń oraz pomoc w społecznej readaptacji skazanych. 2. Resocjalizacja penitencjarna: Paradygmatyczne podstawy współczesnej resocjalizacji penitencjarnej; W stronę readaptacji społecznej skazanych; Kultura fizyczna jako środek oddziaływania penitencjarnego - założenia systemowe a możliwości ich realizacji; Możliwości resocjalizacji sprawców zabójstw; Postawy rodzicielskie skazanych matek oraz ich uwarunkowania; Przestępczość kobiet - wybrane teorie etiologiczne; Aspiracje życiowe osób skazanych; Rola alkoholu w genezie zachowań przestępczych dorosłych skazanych; Człowiek stary w placówce penitencjarnej. 3. Niedostosowanie społeczne - uwarunkowania i terapia: Socjoterapia - twórcza metoda oddziaływań resocjalizacyjnych wobec jednostek niedostosowanych społecznie; Sztuka resocjalizacji - terapeutyczne aspekty twórczości plastycznej; Rodzina jako podstawowe środowisko socjalizacyjno-wychowawcze a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Sytuacja rodzin nieletnich sprawców czynów karalnych i świadczących o demoralizacji, wobec których orzeczono środek poprawczy; Zmiany funkcjonowania współczesnej rodziny jako determinanty demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich; Nieletni jako sprawcy przestępstw przeciwko mieniu; Metody i formy oddziaływań resocjalizacyjnych wobec n nieletnich w schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych; Resocjalizacja nieletnich w warunkach młodzieżowego ośrodka wychowawczego - teraźniejszość i przyszłość; Sekta jako środowisko zagrożenia- postulaty i działania w zakresie profilaktyki; Zachowania dorosłych a utrwalanie agresywnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym - komunikat z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 93)
1. Rodzina jako środowisko życia dziecka i przestrzeń dzieciństwa, 2. Wypełnianie funkcji i zadań opiekuńczo-wychowawczych przez rodzinę, 3. Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku loklanym, 4. Rodzina i sieroctwo społeczne - ujęcie teoretyczne i empiryczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cieszyńska szkoła badań pogranicza; Problematyka wielokulturowości oraz edukacji międzykulturowej w działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej Zakładu i Katedry Pedagogiki Ogólnej Uniwersytetu Śląskiego na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie (1989-2009). I. Czas społeczny a pedagogika i edukacja międzykulturowa: Idea postępu w czasie społecznym Katedry Pedagogiki Ogólnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w ośrodku akademickim w Cieszynie; O stawaniu się pogranicznym - refleksji kilka na okoliczność 20-lecia spotkań Cieszyńskich badaczy Pogranicza; Twórcze kreowanie się tożsamości problemem współczesnej edukacji międzykulturowej; Europejska tożsamość a kultura symboliczna antyku w pedagogice międzykulturowej; "Nowy nieporządek świata" a kształtowanie (się) tożsamości globalnej. Ku pedagogice odpowiedzialności w XXI wieku; Edukacja kulturowa we współczesnej pedagogice. Wielokulturowość i konteksty lokalne; Turystyka kulturalna - zagrożenie czy szansa dla edukacji międzykulturowej?. II. Więzi społeczne w sytuacji wielokulturowości: Konflikt - bariery czy szansa w kształtowaniu pozytywnych relacji międzykulturowych; Rzecz o możliwych polach konfliktów w środowiskach zróżnicowanych etnicznie i zadaniach edukacji międzykulturowej; Więzi społeczne w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - droga ku (prze)trwaniu; Wybrane mechanizmy wpływu społecznego - ich rola w edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa - szansą na budowanie "kultury zaufania"; Więzi społeczne i identyfikacja społeczna w perspektywie społeczeństwa informacyjnego. III. Historia i współczesność mniejszości narodowych i etnicznych na pograniczach: Wiejskie szkolnictwo elementarne na Górnym Śląsku po zakończeniu wojny trzydziestoletniej (na przykładzie wiosek położonych na północ od Rybnika, w późniejszym dekanacie dębieńskim); Polskie gimnazjum w Orłowej jako środowisko kształtowania tożsamości polskiej mniejszości narodowej na Zaolziu - w stulecie jego powstania; Wyzwania współczesności wobec edukacji regionalnej i międzykulturowej; Tożsamość na pograniczu jako kategoria do badania: łotewskie implikacje - cieszyńskie inspiracje. IV. Wielo- i międzykulturowość w kształtowaniu świata: Przeobrażenia systemu aksjo-normatywnego a problemy edukacji; W poszukiwaniu dialogu, współpracy i jedności. Nauczanie Kościoła katolickiego dotyczące ekumenizmu; Edukacja międzykulturowa - drogą kształtowania wrażliwości na Innego; Edukacja międzykulturowa w kontekście teorii rozwoju Lwa S. Wygotskiego; Tematyka gender i queer w ujęciu edukacji międzykulturowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wprowadzające: Sukcesy i pułapki poszczególnych strategii resocjalizacyjnych; Rys historyczny penitencjarystyki i resocjalizacji polskiej; Współuczestnictwo psychologów w inspirowaniu przeobrażeń penitencjarystyki polskiej; Tolerancja w społeczeństwie wielokulturowym aksjologiczną przesłanką rozwoju resocjalizacji; Koncepcje systemów penitencjarnych w Polsce i Republice Czeskiej; Słowacki system penitencjarny w kontekście transformacji ustrojowej przełomu XX i XIX wieku; Praca socjalna czy socjalna resocjalizacja. W poszukiwaniu nowego modelu; 2. Diagnoza, oddziaływanie profilaktyczne i penitencjarno-resocjalizacyjne: Postępowanie wobec sprawców przemocy; Konsultacja rodzinna jako środek stymulujący resocjalizację; Postępowanie ze sprawcami przestępstw seksualnych w polskim systemie penitencjarnym; Samorządność młodzieży w instytucjonalnej młodzieży resocjalizacji; Autoprezentacja nieletnich jako kategoria resocjalizacyjna; Reakcje emocjonalne nieletnich sprawców czynów karalnych w procesie kontaktów z przedstawicielami organów ochrony prawnej; Kultura fizyczna w resocjalizacji nieletnich i dorosłych przestępców; Rola działalności pastoralnej w placówkach resocjalizacyjnych i penitencjarnych; Deficyty samokontroli w genezie zaburzeń zachowania (na przykładzie narkomanii); Asertywność a wybrane czynniki ryzyka narkomanii; Ewolucja polskich i czeskich subkultur młodzieżowych w Euroregionie Silesia; 3. Działania optymalizujące: Kadrowe determinanty sukcesu resocjalizacyjnego w warunkach penitencjarnych; Praca penitencjarna w percepcji pracowników czeskich zakładów karnych; Koncepcje kształcenia pedagogów resocjalizacyjnych w Polsce; Polsko-czeska współpraca na obszarze penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Tryptyk edukacyjny / Lech Witkowski ; T. 2)
Cz. I Myślenie o kulturze i nowoczesności, Cz. II Myślenie o pedagogice i edukacji, cz. III Myślenie o tożsamości i podmiotowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 2)
1. Resocjalizacja a terapia; 2. Milieu therapy w resocjalizacji; 3. Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie;4. Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy; 5. Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; 6. Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych; 7. Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń); 8. Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujący swoje ciało - propozycja modelu; 9. Narracja w dramie; 10. Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna; 11. Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności; 12. Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej; 13. Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków; 14. System pomocy skazanym uzależnionym środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności; 15. Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego; 16. Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 1)
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej; Badania intergranokulturowe w resocjalizacji i terapii; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji; Agression Replacement Training (ART.) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich. Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką); Drama stosowana jako interwencja społeczna; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Dyskusja wokół pojęć upowszechniania kultury i edukacji kulturalnej oraz ich związków, Cz.II Z przeszłości - w przyszłości kultury i jej upowszechniania, Cz.III Kultura i edukacja kulturalna w zmedializowanej przestrzeni społecznej, Cz.IV Akademickie kształcenia w kulturze i dla kultury, Cz.V Edukacja kulturalna w szkole - poszukiwania i odkrycia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 4)
Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością- integracja czy segregacja; Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi; Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych; Dzieci rodziców niepełnosprawnych; Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców; Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju; Od izonomii w stronę alienacji- sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualna; Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym zyciu przez młodzież w wieloraką niepełnosprawnością; Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej; Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji; Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie; Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich; Wolontariusze- przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych; Genialni autyści. Prawda czy mit?; Technologie informacyjne, Internet, kształcenie na odległość- nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych; "Szkoła fotografii" jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualna; Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych zawodowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania, obszary i formy aktywności i aktywizacji: Aktywność ludzka jako składnik osobowości produktywnej (w świetle poglądów Ericha Fromma); Osobowość i środowisko wychowawcze jako determinanty potencjalnej aktywności twórczej jednostki; Carpe diem- "dziś" jako obszar aktywności; Literatura jako projekcja "straconych złudzeń" transformacyjnych; Prekursorzy w nauce o polityce społecznej; Aktywizujące funkcje nauczania Jana Pawła II; Znaczenie filmu w zmieniającej się rzeczywistości; Europejska aktywizacja kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym- inspiracje i dylematy; Optymizm życiowy studentów jako stymulator ich rozwoju; Aktywność zawodowa młodzieży; Aktywność psychospołeczna młodzieży bezrobotnej- doniesienia z badań; Rola oddziaływań psychologicznych w podnoszeniu kompetencji społecznych i aktywizacji osób bezrobotnych; Funkcja pracy socjalnej w aktywizowaniu społeczności lokalnej; Kontrakt socjalny jako technika aktywizowania beneficjentów pomocy społecznej; Promocja aktywności społecznej na łamach lubelskiej pracy. Na przykładzie "Kuriera Lubelelskiego"; Z problematyki doktryn prawnych i systemu prawa polskiego po 4 czerwca 1989r; 2. Aktywność i aktywizacja w resocjalizacji i rehabilitacji: Korzystna zmiana jako kategoria pedagogiki resocjalizacyjnej; Zainteresowania młodzieży nieprzystosowanej społecznie; Symptomy wykolejenia nieletnich z zespołem ADHD; Muzykoterapia w resocjalizacji; Szanse i zagrożenia w rozwoju aktywności zawodowej kuratorów rodzinnych; Zadania założone działalności kuratora sądowego a uwarunkowania ich realizacji jako przesłanka aktywizacji form profilaktyki społecznej; Probacja szansą na aktywizowanie podopiecznych; Sytuacja psychologiczno- prawna osób psychicznie chorych będących w konflikcie z prawem w aspekcie szans i zagrożeń w rozwoju aktywności jednostki; Zasoby odpornościowe osób niepełnosprawnych jako predykator ich aktywności życiowej; Choreoterapia jako zaniedbywana forma aktywizacji i rehabilitacji; Problemy aktywizowania osób niepełnosprawnych intelektualnie w warsztacie terapii zajęciowej; Aktywizacja ruchowa dzieci z astmą oskrzelową; Postawy społeczne wobec osób przewlekle chorych i kalekich szansą i zagrożeniem ich aktywności; Determinanty i poziom aktywności rodziców dzieci autystycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. I Pomoc postpenitencjarna - idea, teoria, podstawy prawne: Początki pomocy postpenitencjarnej w Polsce; Idea wsparcia postpenitencjarnego - wymiar resocjalizacyjny; Wsparcie skazanego po wyroku - zagadnienia prawne. R. II Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Szczegółowe pytania badawcze i hipotezy; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. R. III Pomoc postpenitencjarna - empiryczny obraz zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Podstawowe zagadnienia związane z pomocą postpenitencjarną; Regulacje i formalne przesłanki pomocy postpenitencjarnej; Idea pomocy postpenitencjarnej a przyszłość osadzonych; Metodyczne aspekty oddziaływań postpenitencjarnych; Skuteczność pomocy postpenitencjarnej. Podsumowanie; Zakończnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja w "epoce Hermesa"; 2. Zamiast empatii- podnoszenie standardów, zamiast wspólnoty- fabryki uczenia się: edukacyjna scena Wielkiej Brytanii; 3. Edukacyjny doping ery globalizacji- czy potrafimy go zrównoważyć?; 4. Nauczyciel akademicki- doradca, ekspert czy przedstawiciel handlowy; 5. Stres ucznia i nauczyciela w odpowiedzi na współczesne zagrożenia cywilizacyjne; 6. "Jakość" i "efektywność" nauczania w hybrydalnej rzeczywistości edukacyjnej "ery Hermesa"; 7. Idee edukacji globalnej w programach nauczania elementarnego (między zaściankiem zaściankiem globalną wioską); 8. Reakcja, chaos, transformacja: z australijskiej perspektywy; 9. Wirtualne wspólnoty edukacyjne; 10. Przygotowania do zawodu w globalizujacym się świecie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp; 2. Życiorys prof. dra hab. Czesława Kupisiewicza; 3. Dwie strategie rozwoju edukacji do roku 2020- próba porównania; 4. Strategia rozwoju edukacji w Polsce do roku 2020 (projekt); 5. Ekspertyzy edukacyjne w Polsce w latach 1970-1989; 6. Idee przewodnie raportów Faur'a, Szczepańskiego, Delorsa- próby analizy porównawczej; 7. Inne dzieciństwo i młodość- inna szkoła; 8. Niepowodzenia szkolne- pedagogiczne wyzwanie dla Europy; 9. Ogólnodydaktyczne problemy otwarte na progu XXI wieku; 10. Bibliografia prac Czeslawa Kupisiewicza: druki zwarte, druki redagowane, tłumaczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne i tendencje rozwojowe pedagogiki rewalidacyjnej: Z podstaw pedagogiki rewalidacyjnej niepełnosprawności w życiu kobiety; Pedagogika specjalna - rys historyczny; Bariery w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ich uwarunkowania i przezwyciężanie; Zwielokrotniona nierówność - sytuacja osób niepełnosprawnych; Integrowanie edukacji; Aksjologia w rewalidacji; Zadania pedagoga w pracy wobec osób niepełnosprawnych; Pedagogika rewalidacyjna wobec integracji społecznej ludzi w starszym wieku. II. Doświadczenia praktyki edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych: Usprawnianie osób niepełnosprawnych wybrane zagadnienia z fizjoterapii; Terapia kreatywna w rewalidacji upośledzonych umysłowo; E-learning kształceniu osób niepełnosprawnych; Rewalidacja dzieci z wadą słuchu - współczesne tendencje; Komputery i Internet jako narzędzie w walce z dysleksją; niepełnosprawność w oczach dzieci; Autyzm wczesnodziecięcy - diagnoza terapia; Dziecko z zespołem Aspergera w szkole powszechnej. III. Doświadczenia w Polsce i za granicą: System kształcenia specjalnego w Polsce; Wybrane konteksty niepełnosprawności dorosłych w Stanach Zjednoczonych; Rewalidacja i jej wybrane aspekty w Republice Federalnej Niemiec
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej