Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(20)
Forma i typ
Książki
(18)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(19)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(7)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Łuszczuk Władysława
(4)
Ciechanowska Dorota
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bibik Renata
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gomola Joanna
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Adam
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guz Sabina
(1)
Herman Ewa
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kiedrowicz Grzegorz
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kogut Wiesława
(1)
Komorowska Alina
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Koprek Bogdan
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzak Małgorzata
(1)
Krzyśko Grzegorz
(1)
Królica Maria
(1)
Kujawska Maria
(1)
Kumala Regina
(1)
Kłoda Maria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Majzner Rafał
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Morawski Roman Zdzisław (1949- )
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Murawska Ewa (1958- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Niklová Miriam
(1)
Nowak Jolanta
(1)
Nowotniak Justyna
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Olszewski Jacek
(1)
Ostaficzuk Elżbieta
(1)
Ostalak Mateusz
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Plewka Czesław (1947- )
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Prusak Paweł
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przybyła Ewa
(1)
Pulak Irena
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Półturzycki Józef (1934-2021)
(1)
Randak Jan
(1)
Ratkowska-Pasikowska Justyna
(1)
Rogalska Magdalena
(1)
Rongies Witold
(1)
Rudy-Muża Monika
(1)
Samborska Iwona
(1)
Sapijaszki Zofia
(1)
Skwarek Janusz
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Efektywność nauczania
(13)
Nauczyciele
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Nauczanie
(5)
Pedagogika
(4)
Jakość kształcenia
(3)
Czas wolny od pracy
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wychowanie
(2)
Badania naukowe
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Duchowość
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Język
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Organizacja
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Podmiotowość
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Praca
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Samokształcenie
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Część pierwsza: Recepcja idei i ewaluacji i jej źródła w polu praktyki edukacyjnej: Wprowadzenie; 1. Istota pojęcia „ewaluacja”; 2. Praktykowanie ewaluacji poza teorią - teoria na usługach praktyki ewaluacyjnej; 3. Ewaluacja edukacyjna - w drodze do autoewaluacji (ewaluacji wewnętrznej); 4. Zmiana systemu nadzoru pedagogicznego w Polsce; 5. Nieoczywiste potencjały ewaluacji wewnętrznej; 6. Nauczyciele ewaluatorami – nowa rola czy nowa scena? 7. Zespoły ewaluacyjne. Część Druga: Konceptualizacja projektu badawczego: 1. Teoria społecznych światów Anselma Straussa jako perspektywa teoretyczna; 2. Cele, przedmiot, problematyka badań; 3. złożona natura przedmiotu badań a procedura analityczna badawcza; 4. temporalne ramy doboru próby celowej do badań. Część 3: Społeczne światy szkolnych ewaluatorów: Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie podstawowe; 2. Subświaty ewaluacji – proces segmentacji; 3 Proces legitymizacji ewaluacji w zróżnicowanych perspektywach temporalnych cztery profile evaluatorów – Areny sporu; 5. Proces „ stawania się” ewaluatorem. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.170)
1. Ku szkole uczącej, wychowującej, dobrze zorganizowanej - wprowadzenie, 2. Zarządzanie oświatą, 3. Jakość pracy w szkole, 4. Międzynarodowe programy edukacyjne i operacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Polityka edukacyjna jutra: Wyzwania i zadania polskiej edukacji w latach 2012-2025; Kultura polityczna ludności determinantą modernizacji pragmatyki sytemu edukacyjnego; Kompetencje społeczne, kulturowe i emocjonalne w Krajowych Ramach Kwalifikacji- istota i efekty kształcenia; Edukacja formalna i nieformalna- pomiędzy symetrią a dominacją; 2. Jakość kształcenia w szkole wyższej: Ku poprawie jakości uniwersyteckiej edukacji; Aksjologiczne aspekty poprawy jakości studiów pedagogicznych; Kompetencje dydaktyczne nauczycieli akademickich a jakość kształcenia w perspektywie KRK; Aktywność i samodzielność studentów w ocenie uczestników procesu kształcenia- wyniki badań; 3. Jakość kształcenia i związane z nią przeszkody: Uczeń zdolny w aspekcie kapitału indywidualnego i społecznego; Uniwersytet dziecięcy w rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego; Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne; Batalia o poprawę jakości kształcenia; 4. Kreatywność i estetyka w edukacji jutra: Wychowanie do piekna- niedoceniony (zapomniany) obszar szkolnej edukacji; Kreatywność jako istotna kategoria aksjologiczna we współczesnej edukacji; Edukacja kreatywna jako wyzwanie dla współczesnej polskiej koncepcji edukacji; Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju; 5. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Odpowiedzialność i podmiotowość w procesie edukacyjnym współczesnej młodzieży- implikacje zmian kulturowych; Aktywność samowychowawcza kandydatów do zawodu nauczyciela; Fenomen zainteresowań studentów pedagogiki studiowaniem oraz przyszłą pracą zawodową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Ślady, pasje i drogowskazy: Postać niezwykła- laudacja z okazji 80. urodzin Profesora zw.dr.hab. Kazimierza Denka; Miedzy paradygmatem poznania a modelem wspierania/ sterowania samokształtowaniem profesjonalnej gotowości studentów; "Wpisany" w Tatry; Nauczyciel w retrospekcji uczonych i studentów; Pasje i drogowskazy w życiu Profesora zw.dr hab. Kazimierza Denka, Doctora Honoris Causa; Profesor Kazimierz Denek jako kreator mojego rozwoju naukowego; 2. Jakość kształcenia: O wyższą jakość kształcenia nauczyciela i edukacji szkolnej w Polsce; Uczenie się i kształcenie w szkole wyższej- wybrane zagadnienia; Profesor Kazimierz Denek jako nauczyciel nauczycieli na szlaku ku poprawie jakości edukacji; Kształcenie nauczycieli- pytania niechciane czy konieczne?; Reinterpretacja kompetencji pedagogicznych na przykładzie poziomu edukacji wczesnoszkolnej; Wewnętrzny System Jakości Kształcenia w uczelni niepublicznej; 3. Ewaluacja postępów w nauce. Efektywność kształcenia. Niepowodzenia szkolne: Współczesna szkoła miejscem edukacyjnej szansy; Technologie informacyjne w akademickim kształceniu technicznym; Postrzeganie roli szkoły przez uczniów orientacji motywacyjnej; Dobre sposoby odmieniania szkoły; Wokół kodeksu etyki nauczyciela; 4. Rola języka w komunikacji uczestników procesów kształcenia: Fraktale w wirtualnej komunikacji dydaktycznej; Strategie aksjolingwistyczne w wybranych typach tekstów dydaktycznych; Tekst literacki jako czynnik stymulujący rozwój małego dziecka; Istota pracy współczesnego nauczyciela w kształtowaniu językowego obrazowania. Dziecięce wyobrażenia świata wyrażone w języku w świetle czterech znaczeń rozumienia Hansa-Georga Gadamera w ujęciu Jeana Rondina; 5. Wyzwania współczesności w kontekście procesów edukacyjnych: Edukacja zawodowa a współczesne wyzwania społeczno-ekonomiczne; Wzrost "kapitału intelektualnego" człowieka w procesie edukacyjnym; Rozwój zawodowy nauczycieli wobec współczesnych wyzwań; Wyłączna domena nauki; Nowe media w pracy dydaktycznej nauczyciela akademickiego; 6. Proces wychowawczy i jego uwarunkowania: Rola krajoznawstwa w kontekście pedagogiki rodzinnej: koncepcje Kazimierza Denka oraz Mirosława Stelmachowicza; System kształcenia zaocznego/ korespondencyjnego w ujęciu profesor Elżbiety Zawackiej; Mała i duża Ojczyzna w edukacji przedszkolnej; O kompetencjach nauczycieli kraju ojczystego; Postawy studentów wobec problemów z dyscypliną w klasie; Varia: Prace doktorskie, których promotorem był prof.zw.dr hab. Kazimierz Denek; Spis publikacji prof. Zw. Dra h.c. Kazimierza Denka za lata 1957-2011; "Tam- pod okiem pamięci- pomiędzy gór szczytem".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia, 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu, 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczość / red. Jerzy Dietl)
Akredytacja. Standardy i procedury: Akredytacja uniwersytecka w Polsce po trzech latach; Proces akredytacji w państwowych uczelniach ekonomicznych w Polsce - założenia i perspektywy; Ekonomia akredytacji; Akredytacja Standardt i procedury (wypowiedź moderatora); Ewolucja standardó jakości w systemie akredystacji SEM FORUM; Procedura akredystacji jako element systemu zarządzania jakością kształcenia - doświadczenia akredytacji programu MBA w ZPSB; Akredytacja - dynamiczny proces zapewnienia jakości kształcenia; Rola akredytacji w procesie doskonalenia jakości kształcenia. Jakość kształcenia. Narzędzia i procedury: Ocena jako ści nauczania i akredytacja programów studiów Akade miach Medycznych - czteroletnie doświadczenia, wyniki pracy i plany dalszych działań; Akredytacja kierunków uczelni technicznych; Perspektywy akredytacji wyższych szkół zawodowych; Dylematy rozwoju akredytacji szkolni ctwa wyższego w Polsce; Standardy jakości w zarządzaniu szkoła wyższą; Badanie zadowolenia ze studiowania - pierwszy krok w stronę akredytacji środowiskowej (Do świadczenia Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w łodzi); Jakość nauczania szkół wyższych drogą do europeizacji studiów; Ankiety studenckie jako narzędzie doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Opolskim; Akredytacja uczelni wyższych na podstawie norm ISO serii 9000. Doświadczenia i kierunki rozwoju akredytacji: Problemy związane z tworzeniem standardów akredytacyjnych; Do świadczenia polskiej akredytacji menedżerskiej na tle innych inicjatyw polskich i europejskiech; Doświadczenia i kierunki rozowju akredytacji; Akredytacja versus konkurencja programów - co hamuje postęp jakości?; Doś wiadczenia procesów akredytacyjnych WSB-NLU; O akredytacji na pięciu kierunkach studiów w Uniwersytecie Gdańskim; Dylematy akredytacji środowiskowej (kilka uwag w wyniku doświadczenia uzyskanego w Komisji Akredytacyjnej SEM FORUM); Drogi i bezdroża akredytacji - garść obserwacji rektora uczelni niepaństwowej; Akredytacja w świetle systemowego zarządzania jakością; O wyższości akredytacji społecznej nad państwową; Wizja szkolnictwa wyższego w świetle Deklaracji Bolońskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Cz. I. Znaczenie oceny efektywności szkoleń 1. Cele oceny efektywności szkoleń 2. Podejścia do oceny efektywności szkoleń 3. Wybrane zagadnienia związane z oceną efektywności szkoleń Cz. II Ocena efektywności szkoleń 4. Modele szkolenia 5. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych 6. Etapy procesu uczenia się 7. Szkolenia w kontekście organizacyjnym Cz. III. Ocena zmian zachodzących w wyniku szkolenia 8. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu wiedzy 9. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu nowych umiejętności 10. Sprawdzanie stopnia zmiany postaw i zachowań 11. Zmiana efektywności organizacji 12. Kalkulacja kosztów szkoleń 13. Bibliografia 14. Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Bez(za)radny nauczyciel na drogach i bezdrożach współczesności - rozważania o kruchej tożsamości i racjonalnej nadziei; 2. Nie(łatwa) sztuka oswajania pedagogiki (nauczyciel miedzy tym, co można, a czego nie udaje się zmienić); 3. Między poczuciem braku a możliwością. O konieczności budowania pedagogiki nadziei; 4. Odwaga i trud bycia profesjonalnym nauczycielem w postmodernistycznej rzeczywistości edukacyjnej; Rola nauczyciela "w szkole dla wszystkich dzieci" (uwagi o integracji); Agresja w szkole. Analiza czynników zewnątrz- i wewnątrzszkolnych w genezie jej rozwoju; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w obecnej rzeczywistości; Bycie "nauczycielem wszystkich uczniów" - czy zadanie (nie)realne?; Stereotyp nauczyciela w świadomości młodzieży (na podstawie badań przeprowadzonych w Środkowopomorskim Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Tadeusza Kotarbińskiego w Słupsku); wybrane konteksty tożsamościowego dyskursu we współczesnej pedeutologii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady tworzenia Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej; 3. Problemy tworzenia i realizacji standardów jakości kształcenia w szkole wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modele i systemy szkolnictwa wyższego w państwach europejskich; 2. Instytucjonalne mechanizmy zapewniania jakości; 3. Wpływ instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości na autonomię szkół wyższych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktury organizacyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Struktury decyzyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; System finansowania szkolnictwa wyższego a efektywność funkcjonowania zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Wpływ struktury kadrowej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Wpływ struktury informacyjnej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Struktury kontrolne w zachodnioeuropejskich instytucjach akademickich - wpływ na efektywność i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel obec reformy systemu eduakcji, 2. Refleksje na temat wizji przyszłej szkoły i potrzeby zmian koncepcji edukacji nauczycieli, 3. Poszukiwanie kanonu treści kształcenia nauczycieli, 4. Uczestnictwo w globalnej dyskusji - współczesne trendy standaryzacji kształcenia nauczycieli na świecie, 5. Sytuacja zdrowotna studentów w aspekcie zdrowia fizycznego a proces kształcenia, 6. Psychologiczne kompetencje w szkole, 7. Warunki skuteczności studiowania na studiach zaocznych w opinii studentów pedagogiki, 8. Rozwój szkolnictwa wyższego w Nowym Saczu w latach 1959-2002, 9. Z dziejów kształcenia nauczycielskiego w Nowym Sączu, 10. Wymogi kompetencyjne edukacji przyrodniczej na poziomie wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli nauczania zintgrowanego, 11. Kształcenie pedagogiczne przez działalność praktyczną studentów, 12. Pedagogika zabawy w rozwoju kompetencji twórczych nauczycieli, 13. Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli, 14. Kształcenie umiejętności studentów z zakresu ratownictwa przedmedycznego na kierunku pedagogika, specjalność: wychowanie obronne i fizyczne, 15. Narzędzia TI i ich wykorzystanie w zawodzie nauczyciela, 16. Edukacja regionalna w kształceniu nauczycieli, 17. Regionalizm w systemie wychowawczym Szkoły Postawowej w Męcinie, 18. Zaintersowania badwcze studnetów Kolegium Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego w Nowym Sączu (na podstawie analizy tytułów prac magisterskich i licencjackich z lat 1984-2004)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej