Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(85)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(69)
dostępne
(34)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(69)
Autor
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Sapijaszka Zofia
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Kojs Wojciech (1940- )
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kubinowski Dariusz
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Palak Zofia
(3)
Piekarski Jacek
(3)
Bujnowska Anna
(2)
Cyrańska Ewa
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Kornas-Biela Dorota
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Nowak Marian
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Szloska Franciszek
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Adamczyk Beata
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Ambroziak Wiesław
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Guz Sabina
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hofmański Piotr (1956- )
(1)
Jamrożek Wiesław (1954-2021)
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kaczor Stanisław (1924-2014)
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kameduła Eugeniusz
(1)
Kanios Anna
(1)
Kantor Halina
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowlaska Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kuźniak Ignacy
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kędzierska Anna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lukas Marek
(1)
Majewska Mirosława
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mendel Maria
(1)
Mrózek Robert (1942- )
(1)
Musiał Agnieszka
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Olszewska Agata
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Opozda Danuta
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(64)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Temat
Pedagogika
(30)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Szkolnictwo
(12)
Wychowanie
(11)
Kształcenie
(10)
Nauczyciele
(8)
Nauczanie
(7)
Oświata
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Rodzina
(7)
Metodologia
(6)
Młodzież
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Agresywność
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Opieka społeczna
(4)
Metody wychowawcze
(3)
Patologia społeczna
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Rynek pracy
(3)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Badania naukowe
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody badawcze
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauka
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Praktyki studenckie
(2)
Przemoc
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
AIDS
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Andragogika
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Bezdomność
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Cmentarze żydowskie
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekonomia
(1)
Etyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka społeczna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(9)
1901-2000
(5)
1989-
(4)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(1)
Górny Śląsk
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(40)
Praca zbiorowa
(6)
Księga pamiątkowa
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Nauka i badania
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I W poszukiwaniu podstaw pedagogiki: Pluralizm w edukacji, realia i prognoza; Pedagogika emancypacyjna - szanse i bariery; Wiedza generatywna - nowy paradygmat rozwoju człowieka; Współczesne kierunki pedagogiczne a postęp w edukacji. Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej; Manipulowanie wartościami w reformie edukacji; Aspekty komunikacji językowej i artystycznej w świetle programów, teorii i praktyki pedagogicznej; Kształcenie konstruktywistyczne we współczesnej szkole - nadzieje i możliwości; Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej. Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydaktyki; Wpływ Nowego Wychowania na edukację w Polsce międzywojennej (historyczne inspiracje dla współczesności); Miejsce i rola edukacji regionalnej w procesie przemian eduakcyjnych; Aktualne problemy pedagogiki specjalnej w Polsce. Część II. Rola nauczyciela w edukacji; Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej edukacji; Ustawiczny rozwój zawodowy nauczycieli w krajach Unii Europejskiej - spojrzenie wieloaspektowe; Kształtowanie świadomosci metodologicznej studentów pedagogiki; Wykorzystanie metody Marii Montessori we współczesności; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako współtwórca sukcesu językowego dziecka; Nowatorstwo i innowacje w pracy nauczycieli w świetle najnowszych badań; Formowanie twórczej osoby pedagoga poprzez samorozwój i samokształcenie; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli a jakość pracy szkoły (na przykładzie szkoły Podstawowej nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Grajewie); Wprowadzanie zmian programowych na przykładzie autorskiego programu "Edukacja regionalna w klasach I-III"; Odwołanie się do tradycji wojskowej innowacją w wychowaniu młodzieży z niepowodzeniami szkolno-społecznymi w dobie kultury postmodernistycznej we Francji; Intelektualne uwarunkowania odbioru i tworzenia tesktów humorystycznych u nauczycieli; Nauczanie kryminalistyki w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku; Reformowanie uniwersytetów jako ośrodków oświaty w procesie integracji europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogiczne konteksty edukacji rodziców. Z historii kształcenia rodziców; Programy Szkoły Rodziców jako przejaw troski o wychowanie do rodzicielstwa; Wiedza rodziców o wychowaniu podstawą planowania edukacji; Permanentna edukacja rodziców pilnym wyzwaniem doby współczesnej w świetle nauczania Jana Pawła II; Szkoła Rodziców w świetle nauczania Jana Pawła II; Problem podmiotowości wychowanka - aspekt pedagogiczny; Kulturowy kontekst wychowania dziecka wyzwaniem dla edukacji rodziców. Część II: Kierunki edukacji rodziców w dyskursie pedagogicznym. Kultura pedagogiczna rodziców a rodzinna edukacja medialna; Pedagogiczne aspekty "kultury medialnej" rodziców; Specyfika religijnego wychowania w rodzinie; Pomoc rodzicom w wychowaniu moralnym dzieci w świetle pism Luigiego Giussaniego; Znaczenie świadomości rodziców w zakresie kształtowania poczucia sensu życia; Znaczenie ojca w kształtowaniu tożsamości płciowej córki; Źródła i czynniki kształtujące kulturę pedagogiczną ojców - na przykładzie badań w środowisku wielkomiejskim; Świadomość opiekuńczo-wychowawcza rodziców dzieci przewlekle chorych; Formacja rodziców zastępczych a potrzeby dzieci opuszczonych. Część III: Instytucje i środowiska wspierające rodzicielstwo. Szkoła rodzenia szkołą rodzicielstwa; Miejsce rodziny i instytucji przedszkola w wychowaniu dziecka - stan aktualny i możliwości; Szkoła rodzinie, ale i rodzina szkole - dylemat stale otwarty; Rodzice znaczącym podmiotem edukacji szkolnej; Edukacja zdrowotna w szkole - współpraca szkoły z rodzicami; Rodzina jako miejsce wychowania świeckiego i religijnego w diecezji lubelskiej w okresie międzywojennym; Parafia katolicka a edukacja rodziców; Ocena psychoedukacyjnych walorów publikacji na temat Szkół dla Rodziców w miesięczniku "Twoje Dziecko"; Edukacja rodziców w świetle doświadczeń pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej z rodziną; Wolontariat wobec rodziców niewydolnych wychowawczo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 63)
Część I: Wartość rodziny we współczesnym świecie. Rodzina wobec współczesnych zagrożeń; Wyzwania kultury śmierci - wolność i prawo, za czy przeciw życiu; Małżeństwo, rodzina i dziecko w systemie norm i wartości współczesnych społeczeństw europejskich; Rodzina wobec wartości: rozpad czy transformacja; rodzina w opinii młodego pokolenia Polaków. Częśc II: Rodzicielstwo jako zadanie. Teologiczne podstawy odpowiedzialnego rodzicielstwa. Na kanwie nauczania Jana Pawła II; Płciowość jako dar i zadanie; Zgoda na płodność - umieć żyć z płodnością; Rola rodziny w kształtowaniu postaw wobec własnego rozwoju; Rodzice i dzieci: jak mogą pomagać sobie nawzajem w sytuacjach trudnych? Część III: System wartości rodziców i dzieci jako zadanie rozwojowe; Rola rodziny w kształtowaniu postawy wobec życia jako fundamentalnej wartości; Rodzina środowiskiem wychowania prospołecznego; Rola rodziny w kształtowaniu umiejętności psychospołecznych u dzieci; Doświadczenie osamotnienia u młodzieży a postawy rodzicielskie; Style reagowania na stres w kontekście postaw rodzicielskich. Badania młodzieży wnoszone do rodziny przez dziadków. Część IV: Trudne rodzicielstwo. Osoba niepełnosprawna, chora, cierpiąca: nauczanie Jana Pawła II; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z nepełnosprawnością umysłową; Rola rodziców we wspomaganiu rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu; Rodzinne i społeczne uwarunkowania jadłowstrętu psychicznego. Część V: Rodzicielstwo wymagające szczególnych umiejętności. O potrzebie pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu; Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu u dziecka. Doświadczenia rodziców, pomoc profesjonalistów; Trudne wybory rodziców wychowujących dzieci niesłyszące; Rola języka migowego w życiu rodziny dziecka niesłyszącego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Referat wprowadzający: Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce. Kognitywistyka edukacyjna marzenia a rzeczywistość. Rozdział I - Problemy cywilizacji informacyjnej. Cywilizacja informacyjna i edukacja medialna; Technologia informacyjna w procesie globalizacji edukacji; Mass media, edukacja i przemiany kultury współczesnej; Tożsamość wirtualna, konteksty i paradoksy; Technologia informacyjna zmieniająca edukację; Sieciowa infrastruktura edukacyjna społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej; Program PIONIER - implikacje edukacyjne; Przygotowania studentów do wykorzystania Internetu; Tworzenie oscylacyjnych struktur wiedzy w procesie kształcenia w okresie cywilizacji informacyjnej; Inicjatywy na rzecz popularyzacji technologii informacyjnej w Polsce. Rozdział II - Kształcenie na odległość. Wybrane problemy przekazu informacji wykorzystywane w procesie kształcenia; Profesjonalne systemy wideokonferencyjne w projektach edukacyjnych; multimedialny moduł edukacyjny jako element systemu kształcenia na odległość; Zasady dydaktyki ogólnej w kształceniu na odległość; Sztuka ważenia słów w edukacji na dystans; Internet - pojęcie, narzędzie, obszary wykorzystania w kulturze, nauce i edukacji; Standaryzacja materiałów edukacyjnych; Nowe możliwości, potrzeby i zastosowania nauczania na odległość na podstawie praktycznego eksperymentu; Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji dorosłych. Rozdział III - Kształcenie nauczycieli. Informatyka i pedagogika; Kilka refleksji z badań pilotażowych dotyczących wykorzystania szkolnej pracowni internetowej przez gminę; Technologia informacyjna a twórczy nauczyciele; Technologia informacyjna w kształceniu nauczycieli różnych specjalności; Internet w pracy pedagogicznej nauczyciela - na przykładzie Multimedialnej Witryny Nauczania Wczesnoszkolnego - www.edukacja.torun.pl; Wykorzystanie interakcyjnych właściwości edytora pisma nutowego w nauczaniu i uczeniu się muzyki w Wyższym Zawodowym Studium Pedagogicznym; Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji. Rozdział IV: Studia podyplomowe. O Podyplomowym Studium w zakresie technologii informacyjnej w nauczaniu niestacjonarnym; Interakcja między uczestnikami kursu internetowego na przykładzie Studium Menedżerskiego Global MiniMBA; Pokolenie dorastające z komputerem wkracza na uniwersytety - nowe wyzwania edukacyjne; Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej AP im. KEN w Krakowie jako propagatorzy technologii informacyjnej; Multimedialne prace dyplomowe. Rozdział V - Komputer (TI) w kształceniu. Jakie zmiany powoduje stosowanie nowych technologii w szkolnym nauczaniu matematyki?; Technologia informacyjna w szkole. Środki i narzędzia dydaktyczne w zreformowanej szkole; Systemy multimedialne w edukacji. Multimedia a gry dydaktyczne; Struktury informacyjne komunikatu multimedialnego w formie prezentacji; Analiza zastosowania multimedialnych programów komputerowych w procesie dydaktycznym; Multimedialny charakter symulacji lotniczej; Authorware Proffesional For Windows - uniwersalne narzędzie do tworzenia oprogramowania wspomagającego kształcenie; Wspomaganie komputerowe w kształceniu kulturowym na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum; Wykorzystanie metody projektów do interdyscyplinarnego nauczania informatyki; Elektroniczne obrazy w katechezie, czyli e-ikony; Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu; Propozycja zajęć plastycznych wykorzystujących komputer jako narzędzie plastyczne; Komputerowe wspomaganie nauki czytania u dzieci 6-letnich; Programowanie obiektowe w kształceniu przyrodników; Przegląd wybranych systemów oceniania wspomaganego komputerowo (CAA); Samoocena szkoły w dobie reformy oświaty. Rozdział VI - Technologia informacyjna w pedagogice specjalnej. Media w kształceniu specjalnym; Technologia informacyjna w kształceniu studentów pedagogiki rewalidacyjnej; Komputerowo wspomagany proces diagnostyczno-terapeutyczny trudności w nauce czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola uczelni w kształtowaniu aktywności obywatelskiej: Blokady aktywności obywatelskiej w Polsce; Czy uniwersytet może dziś kształtować elitę obywatelską?; Uniwersytet - instytucja nie na te czasy?; Uniwersytet Humboldtowski versus McUniwersytet a rozwój społeczeństwa obywatelskiego; Współczesny uniwersytet a społeczeństwo obywatelskie. Uwarunkowanie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego: Uniwersytet i europejskie modus Vivendi; Wspólnota akademicka, wspólnota obywatelska; Kształtowanie postaw obywatelskich młodzieży akademickiej: możliwości i ograniczenia; Zaangażowanie społeczne a kompetencje społeczne na przykładzie badań uczestników Krajowego Zjazdu Doktorantów; Kształtowanie motywacji u studentów narzędziem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Ograniczenia kształtowania postaw obywatelskich studentów w polskim szkolnictwie wyższym; Społecznie odpowiedzialny absolwent - wyzwanie nowoczesnej uczelni; przyczyny ograniczonego zainteresowania partycypacją w życiu społecznym środowiska akademickiego w Polsce; Związki szkół wyższych z systemem szkolnictwa średniego w Polsce i ich wpływ na odpowiedzialność społeczną. Kształcenie ekonomiczne a rozwój społeczeństwa obywatelskiego: Jak kształcenie ekonomiczne może służyć rozwojowi społeczeństwa obywatelskiego; Kapitał społeczny w edukacji ekonomicznej. Kształtowanie postaw obywatelskich - z doświadczeń uczelni: Rola uczelni w mieście niemetropolitarnym w rozwijaniu inicjatyw i aktywności obywatelskiej; Oczekiwania i postawy obywatelskie studentów pierwszego roku studiów ekonomicznych; Aktywność społeczna studentów szkoły niepaństwowej (na przykładzie Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku); Świadomość ekologiczna i odpowiedzialność środowiskowa społeczności akademickiej jako element świadomości społecznej; Aktywność społeczna studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Rola Kół Naukowych w uczelniach niepublicznych w rozwoju społecznego zaangażowania na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku; Możliwości kształtowania aktywności społecznej młodzieży akademickiej w uczelniach niepublicznych; Uczelnia platformą działania. Przykłady aktywności obywatelskiej studentów z USA i Wielkiej Brytanii; Program uczelni Amerykańskich w rozwoju społecznego zaangażowania; Wykorzystanie portalu internetowego uczelni do pobudzania aktywności społecznej studentów; Student "usieciowiony" - nowy model aktywności społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształcenie na potrzeby Unii Europejskiej, 2. Rynek pracy w integrującej sie Europie - szanse i zagrożenia dla obywateli polskich, 3. Zabezpieczenie społeczne pracowników polskich na europejskim rynku pracy, 4. Pozyskiwanie funduszy z Unii Europejskiej, 5. Znajomość języków obcych jako warunek uzyskania zatrudnienia, 6. Kultura fizyczna podstawą sukcesu zawodowego, 7. Waga edukacji, w tym nowej matury po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, 8. Zagrożenia i przestrogi dla młodych ludzi wkraczających na europejski rynek pracy, 9. Zawody przyszłości w regionie radomskim, 10. Lekarz w Unii europejskiej, 11. Profesjonalizacja zawodu polityka, 12. Informatyk zawodem przyszłości w Unii Europejskiej, 13. Doradca zawodowy w świetle europejskiego rynku pracy, 14. Nauczyciele i organizacje nauczycielskie w Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Podstawy metodologiczne i koncepcje teoretyczne edukacji dorosłych. Wartość w andragogice; Pedagogika dorosłych i jej wskazania dla edukacji ustawicznej; W poszukiwaniu teorii uczenia się ludzi dorosłych; Od nauczania dorosłych do całożyciowego uczenia się; Wartości i ich przydatność w refleksji nad edukacją dorosłych; Andragogika w systemie nauk pedagogicznych; Znaczenie teorii andragogicznych dla wyjaśnienia i prognozowania aktywności edukacyjnej dorosłych; Europejskie idee i inspiracje edukacji dorosłych; Usamodzielnienie się teorii oświaty dorosłych jako nauki społecznej; Andragogika a perspektywy badań biograficznych; Różne wymiary refleksji nad edukacją dorosłych; Poradnictwo andragogiczne. Konsekwencje paradygmatycznego przesunięcia; O potrzebie refleksji i działań na polu wychowania obywatelskiego dorosłych. Część II: Inspiracje w andragogice. Edukacja dorosłych w strategii kształcenia ustawicznego. Polska a Europa; Uczenie się koniecznym warunkiem funkcjonowania człowieka w "społeczeństwie ryzyka"; Emancypacja kobiet - poza nurtem pedagogiki emancypacyjnej; Edukacja międzykulturowa jako obszar refleksji andragogicznej; Spotkania międzykulturowe jako obszar uczenia się; U źródeł andragogiki polskiej - refleksja Heleny Radlińskiej. Nurty podjęte i zaniechane; Pionierzy instytucjonalnej refleksji andragogicznej; Andragogika w działaniu - perspektywa równoważenia wiedzy; Refleksje nad tradycjami i perspektywami popularyzacji wiedzy w uczelniach wyższych; Aktualność myśli Bohdana Suchodolskiego o wychowaniu w warunkach kryzysu cywilizacyjnego i edukacji ustawicznej; Edukacja dorosłych w dobie globalizacji i wielokulturowości; Sparten - kulturelle und sozialintegrative Angebote der Erwachsenenbildung; Edukacja dorosłych wobec depersonalizacyjnych procesów kulturowych; Część III: Andragogika w służbie praktyki edukacyjnej. Praca zawodowa jako stymulator aktywności edukacyjnej dorosłych; Perspektiven der Sicherung von Qualitat in der Erwachsenenbildung; Teorie andragogiczne i ich znaczenie w praktyce edukacyjnej oficerów; uczestnictwo w kulturze czy kulturowe uwarunkowania uczestnictwa. Refleksja na pograniczu andragogiki i kulturoznawstwa; Lifelong education as a support for social inclusion of people with disabilities; Nowe style życia młodzieży koniecznością kształcenia w nowych zawodach. Od wolontariatu do asystenta osoby niepełnosprawnej; Nauczyciele akademiccy i ich przygotowanie metodologiczno-pedagogiczne w opinii studentów zaocznych wyższych szkół niepaństwowych; Pluralizm kulturowy wyzwaniem dla andragogiki? Osobowość nauczyciela andragoga. Prolegomena do zagadnień ogólnych; Promowanie refleksyjnego i autonomicznego uczenia się w instytucjach kształcenia wyższego. Wprowadzenie w problematykę międzynarodowego projektu Socrates-Grundtvig; Kompetencje osobiste w refleksji nad akademicką edukacją pedagogów i nauczycieli; Wychowanie w warunkach pluralistycznego społeczeństwa; Refleksje wokół kształcenia dorosłych w zakresie ekologii; Człowiek dorosły współtwórcą własnej edukacji - od nauczania do autoedukacji. Część IV: Praktyczne aspekty edukacji dorosłych. Działalność katolickich uniwersytetów ludowych po roku 1989. Między tradycją a wyzwaniami współczesności; Uczenie się w codzienności - narracje studentów z małych miasteczek i wsi rejonu przygranicznego; W poszukiwaniu tożsamości andragogiki - próba organizacji wiodących pojęć oświaty dorosłych; Niestandardowe formy zatrudnienia jako element integrujący rynek pracy oraz edukację zawodową dorosłych; Pomiędzy procesami lokalizacji, de-lokalizacji i relokalizacji małych społeczności w perspektywie transformacji społeczno-politycznych; Edukacja wobec logiki reklamy i rynku; Rozwój refleksji nad edukacją dorosłych osób niepełnosprawnych; Odkrywanie nowych obszarów uczenia się dorosłych osób niepełnosprawnych; Bariery przeciwko aktywizacji edukacyjnej seniorów; Najstarsze pokolenie jako kapitał edukacyjny. Rola dziadków w przekazie dziedzictwa kulturowego wśród Polaków na Grodzieńszczyźnie; Dorośli jako rodzice - zagrożenia wychowania XXI wieku; Postawy żołnierzy wojsk międzynarodowych wobec życia w pokoju; Student jako człowiek dorosły; Dorosły uczeń jako użytkownik wiedzy - czyli jak przyjemnie doświadczać nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Założenia praktyk pedagogicznych- egzemplifikacje badawcze: Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych; Jakiego pedagoga potrzebuje współczesna szkoła?; W poszukiwaniu modelu praktyk pedagogicznych do realizacji zadań profilaktycznych w szkole; Badania w działaniu podczas zawodowych praktyk pedagogicznych- walory aktywizowania przyszłych nauczycieli; O możliwościach realizowania refleksyjnej praktyki; 2. Projekty i programy praktyk pedagogicznych: Założenia i realizacja praktyk pedagogicznych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego- perspektywa doświadczeń studentów i nauczycieli akademickich; Kształtowanie kompetencji i umiejętności pedagogicznych przyszłych nauczycieli w trakcie praktyk pedagogicznych- analiza wybranych zagadnień; Pracownia Konsultacji i Poradnictwa Psychologicznego dla dzieci młodzieży jako miejsce studenckiej praktyki pedagogicznej; Nauczyciel wychowania fizycznego wobec chuligaństwa stadionowego- propozycja praktycznych zajęć dla studentów pedagogiki na przykładzie projektu "Jestem fair" realizowanego w Łodzi; Promowanie zdrowia i bezpieczeństwa w łódzkich placówkach- praktyczne zajęcia studentów; 3. Doświadczenie praktyk- perspektywa nauczycieli akademickich, nauczycieli w szkole i studentów: Doświadczenia z praktyk pedagogicznych- perspektywa studentów, perspektywa pedagoga szkolnego, perspektywa nauczyciela akademickiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie odpowiedzialności społecznej poprzez studia: Społeczeństwo mądrości; Korzyści indywidualne i korzyści wspólne z edukacji - pewniki i znaki zapytania; Non (nisi) scholae, sed vitae discimus - Ku odpowiedzialnemu nauczaniu organizacji i zarządzania; Konkurencja szkolnictwa wyższego i jej wpływ na kształtowanie oferty edukacyjnej; Wprowadzenie do komunikatów; Wpływ działalności uczelni na kształtowanie społeczne odpowiedzialnych postaw wśród absolwentów; Możliwości i ograniczania kształtowania odpowiedzialności społecznej i postaw obywatelskich studentów; Kształtowanie postaw etycznych w procesie kształcenia na kierunkach biznesowych w Polsce; Postawy społeczeństwa internetowego; Teoria i praktyka społecznej i ekologicznej odpowiedzialności przedsiębiorcy w programach nauczania i dodatkowych formach aktywizacji studentów. Rozwijanie umiejętności i kształtowanie postaw poprzez studia kierunków ekonomicznych: Organizacja i programowanie studiów ekonomicznych; Wartości dodane przez uczelnie w procesie kształcenia poza programem studiów; Wprowadzenie do komunikatów; Kształtowanie postaw przedsiębiorczych na studiach ekonomicznych; Kompetencje absolwentów uczelni ekonomicznej. Przykład SGH; Postawy absolwentów wobec wykształcenia i pracy zawodowej; System kształtowania jakości kształcenia w AE w Poznaniu; Studia ekonomiczne z perspektywy absolwenta, menedżera i profesora; Kreatywność w edukacji na poziomie wyższym; Uczelnia obywateli. Kształtowanie postaw obywatelskich w środowisku WSZiB w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Studia i badania: Twórczość plastyczna dziecka- próba syntezy; Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty; Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym; Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym; Komunikacja z uczniem trudnym; Jakie znaczenie mają Indywidualne Wzorce Myślenia w edukacji dziecka oraz w komunikacji nauczyciel-uczeń?; Stymulacja przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym a możliwości stymulacji zdolności muzycznych dzieci; Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka?; Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej- możliwości ograniczania wielostronnego rozwoju; Program "The Geteway Award" jako propozycja do planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego dla młodszych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym; Uczeń zdolny- kim jest, kim może być?; 2. Doświadczenia i propozycje: Zabawy fundamentalne jako propozycja pracy z dzieckiem u progu szkoły; Dziecko w szkole waldorfskiej; Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej; "Szkoła diagnozująca"- wczesne wykrywanie symptomów zaburzeń w szkole- tworzenie systemów pomocy; Praca zespołów terapeutycznych w szkole z dzieckiem niepełnosprawnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Dziecko z ADHD i zespołem Aspergera w szkole. Co pomaga we wspieraniu dziecka, a co stanowi przeszkodę (na podstawie doświadczeń własnych oraz rodziców uczestniczących w www.forum.adhd.org.pl; Dwa światy- wspólne metody pracy. O objawach i terapii dzieci z ADHD i Zespołem Aspergera; Pomóżmy sobie wzajemnie. O tym, jak trudno być rodzicem i nauczycielem dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera. Sposoby wsparcia i możliwości współpracy; Tutaj jestem sobą. Metody pracy z dzieckiem z ADHD i Zespołem Aspergera umożliwiające integrację i wsparcie w świetlicy terapeutycznej; Uczeń z zespołem superkinetycznym z deficytem uwagi- opis i analiza przypadku. Budowanie systemu wsparcia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Tożsamość i miejsce pedagogiki opiekuńczej w systemie nauk o wychowaniu: O tożsamości pedagogiki opiekuńczej; Pedagogika opiekuńcza w procesie rozwoju; Inspiracje chrześcijańskie w pedagogice opiekuńczej' Wspomaganie rozwoju i zdrowia jako przedmiot zainteresowań pedagogiki opiekuńczej; O postawie twórczej w pracy socjalno-opiekuńczej; Wspólne obszary badań pedagogiki społecznej i opiekuńczej. Cz. II Pedagogika opiekuńcza jako dyscyplina praktyczna: Pomocniczość w pracy opiekuńczej i socjalnej; Aksjologia i prakseologia opieki nad osobami niepełnosprawnymi wobec normalizacyjnego paradygmatu pedagogiki specjalnej; Niedostrzegane aspekty procesu opieki i wychowania integralnego; Kompetencje pracowników socjalnych do wypełniania zadań w systemie w pomocy dziecku w rodzinie; System opieki nad dziećmi i młodzieżą w Danii; Wyzwania oraz ograniczenia w praktyce funkcjonowania systemu opieki; Zarys koncepcji profilaktyki i opieki nad dzieckiem w reformowanym systemie oświaty; "Stowarzyszenie:Trarwa" i "pedagog uliczny" jako formy aktywizacji młodzieży w środowisku lokalnym. Cz. III Metodologiczne inspiracje pedagogiki opiekuńczej: Podejście jakościowe w badaniach z pedagogiki opiekuńczej; Wykorzystanie analizy systemowej w badaniach nad rodzinami zastępczymi - refleksja metodologiczna; Obecność - uczestnictwo w relacji człowieka z człowiekiem - opiece. Cz. IV Rola pedagogiki opiekuńczej w pedagogicznym kształceniu akademickim: Transformacje w kształceniu pedagogów opiekuńczych; Przygotowanie studentów pedagogiki opiekuńczej do pracy - potrzeby a rzeczywistość; Kompetencje zawodowe opiekuna w planach specjalistycznego kształcenia na Akademii Bydgoskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Proces kształcenia i jego uwarunkowania: 1. W stronę szkoły jako organizacji uczącej się, 2. Wyzwania edukacyjnej współczesności, 3. Wpływ standardów kwalifikacji zawodowych na cele kształcenia w systemie szkolnym, 4. Priorytetowe cele edukacji w procesie integracji europejskiej, 5. Cząstkowe i finalne cele kształcenia. Rzeczywiste kwalifikacje zawodowe, 6. W kręgu powodzeń i niepowodzeń edukacyjnych- "kręgi" inspirowane refleksją i namysłem pedagogicznym Jubilata, 7. Kapitał kulturowy Polski w przededniu integracji europejskiej- wnioski dla edukacji, 8. Transgresyjne podejście do procesu kształcenia, 9. Aktualne uwarunkowania procesu kształcenia w uczelniach akademickich, 10. Refleksie nad edukacją nauczycielską, 11. Autorytet współczesnego nauczyciela i jego uwarunkowania, 12. Reforma edukacji a nauczyciel (refleksje metodologiczne), 13. Skuteczność procesu kształcenia nauczycieli, 14. Zmiany w polskim szkolnictwie na tle cywilizacji informatycznej, 15. Media wyznacznikiem zmian organizacji procesu kształcenia, 16. Edukacyjna perspektywa alfabetyzacji medialnej, 17. Edukacja wobec poliparadygmatyczności nauk o niej, 18. Udział technik komputerowych w aktywizowaniu metod kształcenia, 19. Aplikacyjna wartość metod stosowanych podczas nauczania uczenia się czynności motorycznych, 20. Kształcenie zintegrowane w świetle opinii nauczycieli, uczniów i rodziców, 21. O niektórych kompetencjach przyszłych nauczycieli- głos w dyskusji, 22. O re-kreację profesjonalizmu pedagoga, 23. Internaty szkół podstawowych w prcesie kształcenia dzieci wiejskich, 24. Zastosowanie koncepcji " e-learning" w edukacji dorosłych, 25. Kształcenie formalne wobec zadania wzbudzania i wspomagania autoedukacji, 26. Model asynchronicznego uczenia się w sieci globalnej, 27. Studenci bilingwalni w procesie kształcenia pedagogicznego w Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 27. Samodzielność uczenia w procesie kształcenia w świetle podejścia interakcjonistycznego, 28. Postawy wobec kultury fizycznej młodzieży szkolnej kończącej edukację na poziomie gimnazjalnym, 29. Czy właściwości osobowościowe, temperamentalne i motywacyjne ucznia wpływają na jego osiągnięcia w samoregulowanym uczeniu się motorycznym?, 30. Co się dziej z pracami domowymi uczniów ?, 31. O źródłach autorytetu nauczyciela refleksji kilka, 32. Funkcja motywacyjna oceny szkolnej w opinii uczniów, 33. Wymiar twórczości pedagogicznej, 34. Czym jest dzisiaj edukacja kulturalna, 35. Aktywizująca strategia kształcenia w edukacji najmłodszych, Cz. II Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji: 1. Praca i naród u Norwida, 2. Ku humanistycznej edukacji, 3. W poszukiwaniu pedagogicznej wizji przekształcenia świata- zderzenie tradycji z wartościami społeczeństwa ponowoczesnego, 4. wartości dialogu w edukacji, 5. Wartości w koncepcji wielostronnego życia i bycia, 6. Edukacja a zagrożenia i ochrona człowieka, 7. Rola wartości w wychowaniu, 7. Systemy i hierarchie wartości edukacyjnych, 8. Preferowane wartości współczesnej młodzieży, 9. O arystotelesowskiej tradycji rozwoju filozofii nauki i edukacji w kulturze europejskiej, 10. Cnota wyrozumiałości jako współczesna wartość hodegetyczna, 11. Spotkania z Profesorem Kazimierzem Denkiem na ścieżkach nauki, oświaty i dydaktyki, 12. Funkcje poznawcze kształcenia a prawda jako kategoria aksjologiczna pedagogiki, 13. Sens życia według wartości wyzwaniem dla współczesnej pedagogiki, 14. Komunikacja w sztuce, 15. Edukacja aksjologiczna warunkiem humanizmu we współczesnej szkole, 16. Nauczycielski autorytet w patriotycznej edukacji młodzieży, 17. Nauczyciele nauczycieli- sztuka kształcenia i kształtowania z pozycji chrześcijaństwa, Cz. III Pedagogiczne aspekty krajoznawstwa i turystyki w szkole: 1. "Wpisany" w krajobrazy, 2. Szkolne krajoznawstwo i turystyka wobec wyzwań współczesności, 3. Kadry dla turystyki, czyli przypomnienie działalności Podyplomowego Studium Kultury i Turystyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 4. Miejsce turystyki w autorozwoju, 5. Zajęcia pozalekcyjne we współczesnej szkole, 6. Edukacja regionalna a eurointegracja, 7. Edukacja leśna zintegrowana, 8. Egzotyka polskiego pogranicza. Reminiscencje krajoznawczo- turystyczne, 9. Wycieczki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 10. Wspólnie z Profesorem Kazimierzem Denkiem Nagórskich szlakach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogika a edukacja dziecka. Studia. Wczesna edukacja dziecka - problemy teoretyczne i praktyczne. Janusz Korczak - wybitny myśliciel - humanista - lekarz i pedagog. Przygotowanie do nauki czytania i pisania w systemie Montessori. Rola przedszkola i szkoły w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka. Rozwijanie umiejętności myślenia uczniów w procesie edukacji zintegrowanej. Arteterapia jako metoda korygowania zaburzeń emocjonalnych u dzieci. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Nowe kierunki w edukacji matematycznej dziecka. Część II: Nauczyciel a potrzeby edukacyjne dziecka. Komunikaty z badań. Udział dziecka we własnym procesie korekcyjnym. Ryzyko dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym. Opieka logopedyczna w Ośrodku Wczesnej Interwencji. Tematyka regionalna w praktyce nauczania początkowego. Zmiany w edukacji wczesnoszkolnej po trzyletniej realizacji reformy oświaty w opinii nauczycieli klas początkowych (komunikat z badań). Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych we współczesnej szkole. Jak przedszkolaki widzą i różnicują odcienie barwne. Możliwość prognozowania przez nauczycieli rozwoju umiejętności czytania i pisania uczniów klas I-III na podstawie wyników orientacyjnej oceny stanu słuchu fonetycznego sześciolatków. Edukacja regionalna w przedszkolu. Komputerowe pomoce dydaktyczne w pracy nauczyciela przedszkola. Dojrzałość emocjonalno-społeczna dzieci sześcioletnich (komunikat z badań).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Regionalizm w szkolnej edukacji ; Tom 3)
Cz. I.: Edukacja regionalna- zadania szkoły w społeczeństwie globalnym; Od wielokulturowości do międzykulturowości- od edukacji wielokulturowej do edukacji międzykulturowej; Integracja z niepełnosprawnymi intelektualnie jako zadania Kościoła- regionalizm w świeckiej i kościelnej edukacji; Ogólnopolska konferencja YACHAD, czyli nasz sposób na budowanie relacji polsko-żydowskich; Działalność Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego w regionie; Cz. II.: Dzieje społeczności żydowskiej, niemieckiej, rosyjskiej i innych narodowości w Sosnowcu (do roku 1939); Pochodzenie narodowe właścicieli kopalń węgla kamiennego na terenie Zagłębia Dąbrowskiego w XIX wieku; Zagłębiowski "Sokół" w walce o wartości narodowe i sportowe w latach zaborów i II Rzeczypospolitej; Sport w Zagłębiu Dąbrowskim podczas pierwszej i drugiej wojny światowej; Sport w życiu i twórczości wybranych zagłębiowskich muzyków; Cmentarze żydowskie- zagadnienia konserwatorskie; Kwestia będzińskiego kirkutu przy ulicy Sieleckiej w latach 1945-1946; Hermy miast i gmin pogranicza Zagłębia i Małopolski- uwagi krytyczne; Wielokulturowość Zagłębia Dąbrowskiego na przykładzie stroju ludowego z terenu Dąbrowy Górniczej; Cz. III.: Brandenburg- ślad po sosnowieckich fabrykantach sprzed stulecia; Adam Marceli Piwowar- archeolog amator; Wspomnienie o Kazimierzu Bogusławie Srokowskim (1864-1924); Wartościowy typ urzędnika: działalność publiczna i społeczna Edwarda Trznadla- urzędnika państwowego w Zagłębiu Dąbrowskim i Małopolsce Zachodniej (powiaty: olkuski; będziński i zawierciański- okres międzywojenny); Majer Bałaban o Żydach olkuskich i zabytkach żydowskiej sztuki nagrobkowej; Anna Ćwikowska- pisarka, dziennikarka, tłumaczka. Izrael: na krawędziach polszczyzny, polskości i żydowskości; Cz. IV.: Dyskusja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wsparcie społeczne w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością: Dylematy wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością; Rola kompetencji (dyspozycji instrumentalnych i osobowościowych) pedagogów specjalnych we wsparciu osób rehabilitowanych i resocjalizowanych; Postawy nauczycieli wobec kształcenia integracyjnego a wsparcie pedagogiczne; Relacje interpersonalne w procesie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych; Ryzyko osłabienia wsparcia społecznego jako podstawowy dylemat współczesnej rehabilitacji; Społeczne wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie ich integracji; Problemy pedagogicznego wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie społecznego funkcjonowania w klasie szkolnej; Interdyscyplinarna wiedza jako punkt wyjścia do właściwej opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym; Społeczne wsparcie studentów niesłyszących w społeczności akademickiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; Sytuacja społeczno-ekonomiczna osób niesłyszących; Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności a wieloaspektowość wsparcia; Wsparcie osób niepełnosprawnych i ich rodzin w placówkach Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Wykorzystanie osiągnięć dydaktyki w kształceniu uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Turnus rehabilitacyjny dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi jako jedna z form społecznego wsparcia; Warsztaty terapii zajęciowej w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Elementy sieci wsparcia społecznego nauczycieli w środowisku profesjonalnym; Wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacji; Dylematy diagnozy i pomiaru efektów wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko z Zespołem Downa; Wspólnoty "Wiary i Światła" jako grupy wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich opiekunów; Prawnoadministracyjne i społeczne formy pomocy osobom niepełnosprawnym i rodzinom; 2. Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej: Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej; Wspomaganie psychopedagogiczne i formalnoprawne pedagogów i podopiecznych z wolnościowych i zakładowych instytucji resocjalizacyjnych; Kontrowersje wokół roli samooceny w procesie wykolejenia i resocjalizacji; Wsparcie społeczne młodzieży zażywającej środki odurzające; Postawy młodzieży wobec zjawiska uzależnień jako wyznacznik działalności profilaktycznej; Psychologiczne aspekty terapii sprawców nadużyć seksualnych wobec dzieci; Podkultura "grypsujących" jako grupa wsparcia w warunkach izolacji więziennej; Przemoc w percepcji nieletnich przestępców; profil osobowości rodzinnych kuratorów sądowych oraz czynniki redukujące satysfakcję z pracy- komunikat z badań; Działalność duszpasterstwa więziennego- możliwości i ograniczenia; Czy rzeczywiście bezkarni? O odpowiedzialności nieletnich sprawców przestępstw; Działalność resocjalizacyjna zakładu karnego typu półotwartego; Wsparcie społeczne osób uzależnionych od alkoholu objętych terapią; Niedomagania pomocy postpenitencjarnej wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Specjalne trudności w uczeniu się i zaburzenia rozwojowe oraz sposoby ich przezwyciężania: Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczniów wśród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety. Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych. Charakterystyka procesów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną. Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych. Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie. Neurolingwistyczne programowanie jako metoda wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej. Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu(na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli. Woj. katowickie). Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi. Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce. Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju? Wspieranie rodzin dzieci zdolnych-przykładowe doświadczenia angielskie. II. Stymulacja rozwoju osób upośledzonych umysłowo: Metody nauczania całościowego stosowane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo. Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Rola ćwiczeń logarytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. III. Założenia i realizacja idei integracji dzieci niepełnosprawnych: Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych. Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi. Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych. Integracja a uczenie "bycie człowiekiem". Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu. Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niepełnosprawnych. Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych. Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej. Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profilaktyczno-rehabilitacyjnej szkoły. Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym-próba charakterystyki. Potrzeby terapeutyczno - edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dylematy wyrównywania szans w dostępie do edukacji w świetle jej finansowania : Nierówności edukacyjne : selekcje szkolne i polityka wyrównywania szans, Wyrównywanie szans w dostępie do szkolnictwa wyższego w świetle koncepcji OECD. Instrumenty finansowe, Współpłatność za studia a wyrównywanie Sans edukacyjnych, Skutki zmian struktury finansowania edukacji w Polsce, Wpływ źródeł finansowania uczelni niepaństwowych na rozwój dostępności do wykształcenia wyższego mieszkańców małych miast i środowisk wiejskich. Doświadczenia i stosowane narzędzia wyrównywania szans dostępu do edukacji wyższej : Rola organizacji pozarządowych w procesie wyrównywania szans edukacyjnych, Konkurencja w szkolnictwie wyższym a wyrównywanie szans edukacyjnych, Stypendia jak element wyrównywania szans Funkcjonowanie stypendiów w Polsce - komunikat z badań, Analiza potencjału programów stypendialnych dla studentów i uczniów w zasobach serwisu www.mojestypendia.pl, Stypendia Pomostowe szansą dla młodych ludzi ze wsi i małych miast, Uznaniowość jako najbardziej efektywna forma wsparcia młodzieży dobrze zmotywowanej . Perspektywa organizacji lokalnej , Programy stypendialne organizacji pozarządowych i ich koordynatorzy , Wyrównywanie szans edukacyjnych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu , pomoc finansowa dla studentów w Stanach Zjednoczonych - narzędzia wyrównywania szans edukacyjnych .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej