Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(35)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(33)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(30)
Autor
Kamińska Janina
(3)
Przanowska Małgorzata
(3)
Fijałkowski Adam
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Męczkowska Astrid
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Sztobryn Sławomir
(2)
Witkowski Lech (1951- )
(2)
Wojnar Irena
(2)
Ślęczka Kazimierz
(2)
Baraniak Barbara
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Blandzi Seweryn
(1)
Borowska Teresa
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dehnel Piotr
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Folkierska Andrea
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Gesicki Janusz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gutowski Piotr
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jedynak Stanisław
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kant Immanuel
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojkoł Jerzy
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kubin Jerzy
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Majzner Rafał
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Mendel Maria
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nussbaum Martha Craven (1947- )
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Ratkowska-Pasikowska Justyna
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rosół Adam
(1)
Sajdak Anna
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Starnawski Witold
(1)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(1)
Szewczyk Kazimierz
(1)
Szołtysek Adolf E
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Szymański Mirosław
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Witkowski Lech (1951- ). Tryptyk edukacyjny T. 1
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wrońska Marta
(1)
Zamorska Beata
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
Pedagogika
(24)
Wychowanie
(11)
Nauczyciele
(4)
Wartość
(4)
Filozofia
(3)
Kultura
(3)
Nauczanie
(3)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(3)
Szkolnictwo
(3)
Filozofia nauki
(2)
Filozofia pedagogiki
(2)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(2)
Jakość życia
(2)
Metodologia
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauka
(2)
Nauki społeczne
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Podmiotowość
(2)
Postmodernizm
(2)
Sens życia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczenie się
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Behawioryzm
(1)
Deontologia (etyka)
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dualizm (filozofia)
(1)
Duchowość
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Elias, Norbert (1897-1990)
(1)
Emancypacja
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Filozofia życia
(1)
Fundamentalizm
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta
(1)
Komitet Prognoz "Polska 2000 Plus"
(1)
Konstruktywizm (filozofia)
(1)
Kształcenie
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mentoring
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mirski, Józef (1882-1943)
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mysłakowski, Zygmunt (1890-1971)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Nawroczyński Bogdan (1882-1984)
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oceny szkolne
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika religii
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Postawy
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Praca
(1)
Prawda
(1)
Przestrzeń
(1)
Przeznaczenie
(1)
Płeć
(1)
Rodzina
(1)
Rowid, Henryk 1877-1944)
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Sośnicki, Kazimierz (1883-1976)
(1)
Starość
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Sukces
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szuman, Stefan (1889-1972)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Filozofia i etyka
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Religia i duchowość
(2)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Podmiot - bohater nowoczesności; 1. Oświeceniowa koncepcja podmiotu: Kartezjusz - Kant - Hegel, 2. Oświecenia jako misja Podmiotu: polityczno-społeczne wyzwania Oświecenia dla pedagogiki, 3. Oblicza oświeceniowego Rozumu a problem pedagogiki jako jedności w wielkości, 4. Pedagogika w służbie mitu podmiotowości: Rosseau - Hernart - Hessen - pedagogika socjalistyczna. Cz. II Podmiot - Upadek i odrodzenie: 1. Zdrada Rozumu i kryzys dyskursu podmiotowości, 2. Zdrada pedagogicznego Rozumu, 3. Sanacja pedagogicznego Rozumu: ożywienie dyskursu podmiotowości w filozofii i pedagogice schyłku XX wieku, 4. Restauracja oświeceniowego Podmiotu w myśl pedagogicznej: pedagogia transformacji. Cz. III w poszukiwaniu nowej formuły podmiotowości; 1. Dekonstrukcja Podmiotu w filozofii współczesnej, 2. Pedagogie podmiotu małego, 3. Podmiot mały na ścieżce emancypacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Stosunek pedagogiki do filozofii 2. Historia poglądów pedagogicznych w epoce klasycznej i średniowieczu 3. Historia myśli pedagogicznej w czasach nowożytnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Założenia metodologiczno-poznawcze. 1. Fundament poznawczy - doświadczenie człowieka. 2. Teoretyczny i praktyczny aspekt pedagogii. 3. Metoda pedagogii - aspekt poznawczy. Część II: Doświadczenie wychowania jako źródło pedagogii. 1. Ontyczno-antropologiczne implikacje doświadczenia wychowania. 2. Wychowanie integralne. 3. Charakterystyka doświadczenia wychowania. Część III: Filozoficzne wymiary prawdy. 1. Prawda poznawcza, ontyczna i absolutna. 2. Doświadczalny aspekt prawdy. 3. Osobowy aspekt prawdy. Część IV: Moc prawdy. 1. Poznawcza moc prawdy. 2. Normatywna moc prawdy. 3. Osobowa moc prawdy - świadectwo. 4. Siła fałszu. 5. Milczenie prawdy. Część V: Prawda jako czynnik wyzwalający. 1. Związek prawdy i wolności w osobie - zniewolenie i wyzwolenie. 2. Człowiek jako byt zadany sobie - doskonalenie. 3. "Prawdziwość osoby". 4. "Zniewolenie" przez prawdę. Część VI: Prawda jako zasada wpływu wychowawczego. 1. Charakter wpływu wychowawczego. 2. Metafizyczne ujęcie wpływu. 3. Osobowe ujęcie wpływu. 4. Spotkanie - dynamiczny aspekt wpływu. 5. Subiektywne warunki efektywności wpływu. 6. Zasada prawdy a przymus w wychowaniu. Część VII: Wychowanie prawdziwościowe. 1. Podstawy wychowania prawdziwościowego. 2. Naśladowanie jako metoda pedagogii. 3. Wychowanie prawdziwościowe we wspólnocie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Pamięć symboliczna w edukacji i w pedagogice PRL-u; O czytaniu i pisaniu historii myśli pedagogicznej; Powrót w trosce o odnowę znaczeń dla przyszłości; Konteksty teoretyczne podjętych lektur i rekonstrukcji historycznych; W obronie Wielkiego Pokolenia w pedagogice polskiej; Geneza książki i wyrazy wdzięczności. Kluczowa teza książki - zapoznany przełom: Wstęp; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice międzywojennej?; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice po II wojnie światowej?; Co się stało z pedagogiką kultury w Polsce? O genezie, rozkwicie, degradacji i degeneracji pedagogiki kultury - nowe otwarcie; Słowo o charakterze realizacji zadań badawczych; Jeszcze słowo o filozoficznej aktualności i zasadności wysiłku. Cz. I Norbert Elias i przemiany cywilizacji w kontekście metodologii dwoistości procesów (ilustracje i implikacje): Wstęp; Zmiana stylu rozumienia jako warunek nowej jakości wyjaśniania; O złożoności dynamiki „procesu cywilizacji”; W stronę ontologii relacyjnej; Zagubione tropy jako szansa, dominujące tropy jako przeszkoda; O dwoistości kanonu norm moralnych; Wielowarstwowość i ambiwalencja powiązań wobec redukcyjnego charakteru „systemu”; Paradygmat dwoistości na przykładzie realizacji zaangażowania versus neutralność; Dwoistość geniuszu jako przesłanka socjologii… geniusza; Zakończenie. Cz. II Problem obecności i nieobecności kategorii dwoistości w dyskursie pedagogicznym: Wstęp; Symptomy otwarcia na dwoistość w najnowszej pedagogice; O barierze słownikowej myślenia; O problemach z recepcją klasyki - pytanie o kulturę czytania; Zwiastuny otwarcia na ambiwalencję i dwoistość; Zakończenie. Cz. III Od „różnojedni” do unitas multiplex w trosce o związki i syntezy w przeciwieństwach: poszukiwania Henryka Rowida w sprzężeniu pedagogicznej tradycji i nowoczesności: Wstęp; W stronę pytania o strukturę złożoności; Wątki psychologii pedagogicznej - tropy metodologiczne; Dziedzictwo Bronisława Ferdynada Trentowskiego i jego współczesna waga dla pedagogiki; Idee „Chowanny” jako źródła „szkoły twórczej” Henryka Rowida; Między dramatem osobowości i tragizmem współczesności; Problemat rozbrojenia duchowego i jego dwoiste rozwiązania; Zakończenie. Cz. IV O Wyższy poziom autonomii w syntezie - Bogdan Nawroczyński w trosce o dwoistość jako pełnię zagadnień pedagogicznych w relacji splotu z kulturą i życiem: Wstęp; O dwoisty stosunek do tradycji; Przeciw antagonizmom teoretycznym w podstawach organizacji klasy szkolnej; Dwoistość jako antynomia w perspektywie pionowej; Dwoiste tropy w życiu duchowym - pochwała splotu i oscylacji twórczej; Dwoiste ufundowanie duchowości i bycie „między”; Przypadek Jerzego Kerschensteinera - rewitalizacja; Zakończenie. Cz. V Wyzwania „obiektów niemych kulturowo” - Zygmunta Mysłakowskiego odniesienia do perspektywy dwoistości jako niezbędnej i podstawowej dla zadań w pedagogice: Wstęp; Dwoiste znamiona kryzysu cywilizacyjnego - „totalizm” w latach 30. XX wieku i dziś; Akcenty metodologiczne; Kultura i specyfika dynamicznej z nią relacji w wychowaniu oraz jej ograniczenia; tropy dwoistości w mechanizmie sprzężenia, splotu i styczności - tradycja i jednostka; O dwoistości funkcji społecznej wychowania poprzez wartościowe i groźne zarazem zdwojenia oblicza; Obecność oscylacji i jej ograniczenia; Nadmiar jako dyktat groźnej jednostronności; Zakończenie - o potrzebie wyjścia poza ideologiczne zawężenia. Cz. VI Refleksyjność i refleksywność - Kazimierz Sośnicki i jego zmagania z dwoistością w poszukiwaniu syntezy złożoności procesu pedagogicznego: Wstęp; Przedwojenna odsłona lwowska; Odsłona końca lat 40. Aż do początku lat 60. XX wieku; Odsłona lat 60. W analizie pedagogiki zachodniej; Istota, cele i środki wychowania w rozwoju pedagogiki; Ostatnia odsłona lat 70. XX wieku; Zakończenie. Cz. VII Józef Mirski o „immanentnym polaryzmie” wychowania i „integralnie dwustronnej” złożoności zadań pedagogiki: Wstęp; Pochwała i krytyka rozwoju w stronę postkonwencjonalności w szkole „wspólnoty”; O podstawowej antynomii pedagogicznej; Idea „integralnej dwustronności” funkcji wychowania; Otwarcie pedagogiki na kulturę jako postulat metodologiczny; Gra dystansem jako sedno trosk wychowawczych; Pułapka harmonii; Zakończenie. Cz. VIII [Przeciw wyradzaniu się wychowania]. Antynomie wychowania i dialektyczny charakter pedagogiki w ujęciu Sergiusza Hessena: Wstęp; [Trzy główne motywy dwoistości u Sergiusza Hessena]; [Dialektyka poprzez dynamiczne rozumienie struktury]; [Krytyczny rys pedagogiki Hessenowskiej jako krytyki spuścizny marksizmu i komunizmu]; Troistość i dwoistość jako dwa typy dynamiki w koncepcji Sergiusza Hessena; [Ontologia bycia-między w działaniach pedagogicznych - dwoistość albo zwyrodnienie: zabawa, autorytet i inne zjawiska w wychowaniu]; O dualizmie szkolnym i o trudnościach w jego przezwyciężaniu; Johna Deweya i Jerzego Kerschensteinera dynamiczne ujęcie biegunowości wychowania i kształcenia; Zamiast zakończenia: złożoność, biegunowość, napięcia, jednia, pełnia, tragizm, czyli… Cz. IX Stefan Szuman i przejawy złożoności rozwoju w wychowaniu i uczeniu się - z ambiwalencją w tle: Wstęp; Życie jako oscylacja i równoważenie przeciwstawnych stron - o dwoistości zdrowia; Mierzenie się z dualizmami jako mechanizm rozwojowy dorastania; Dojrzewanie do nadziei i odkrycie dwoistości nadziei jako zjawiska trzeciej fazy rozwoju; Inteligencja, wyobraźnia i humor w dwoistych strukturach i funkcjach; Typologie psychologiczne jako bariera dla rozumienia dwoistości; O zmaganiach z ambiwalencją i o „wewnętrznym rozdwojeniu” w człowieku; O substytucie dwubiegunowości - dwukierunkowość i dwunurtowość linii rozwoju; Zakończenie. Cz. X [Między rozdrożami a dwoistością] Historyczne zakorzenienia i niekonsekwencje w pracach pedagogicznych Bogdana Suchodolskiego: Wstęp; Teza; Zastrzeżenia i inne uwagi metodologiczne; Perspektywa dwoistych pytań, wąskich granic i oksymoronicznych ideałów; [Unieważnienie jednostronności przyszłości w pedagogice i życiu]; Różnice w statusie… różnic; Akcenty historyczne - dwoistości odrodzenia, oświecenia i XIX wieku; Akcenty historyczne - dwoistości w dziejach kultury polskiej; Akcenty historyczne - dwoistość człowieka jako wyzwanie nowożytne; Dwoistość człowieka jako wyzwanie dla nowoczesności; Dwoistość onkologiczna życia i poznania jako przesłanka metodologiczna dla pedagogiki; O rygorystycznych i głębokich dualizmach; Przekraczanie dualizmu; Obecność oscylacji i trop ambiwalencji; Próba syntezy typów dwoistości; Zamiast zakończenia. Zamiast podsumowania książki - nowe otwarcie: O wizję edukacji - przeciw zawężeniu i opóźnieniu; Dwoistość w modelu elipsy między samorealizacją i poświęceniem; Dwoistość w poszukiwaniu języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filozofia kultury i edukacja)
Część I: Obowiązek a odpowiedzialność. 1. Dyskredytacja obowiązku. 2. Obowiązek a posłuszeństwo. 3. Odpowiedzialność. Część II: Świat w pedagogice Sergiusza Hessena. 1. Wartości. 2. Metoda. 3. Dialektyka. Część III: Włączanie we wspólnotę - zadanie odpowiedzialnej edukacji i wychowania. 1. Wspólnota a osobowa indywidualność. 2. Dwuznaczność biologicznie pojmowanego życia. 3. Włączanie w byt społeczny. 4. Wprowadzanie w kulturę duchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stygmat społeczny / Elżbieta Czykwin. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2007. - 455 s. ; 22 cm.
1. Stygmtyzacja społeczna. Wprowadzenie, 2. Cechy stygmatu, 3. Wymiary stygmatyzacji, 4. Skutki stygmatyzacji dla Ja osoby, 5. Obrona Ja przed skutkami stygmatyzacji, 6. Stygmat a kultura masowa, 7. Stygmatyzacja jako ponaddyscyplinarana perspektywa badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Tryptyk edukacyjny / Lech Witkowski ; T. 1)
Cz. I Decentracja - podmiotowość - Ambiwalencja: Wyzwanie decentracji w rozwoju jednostki i kultury; Decentracyjne dylematy w edukacji; W stronę edukacji (dla) pogranicza. Pedagogiczne "Bachtinalia"; Radykalne wizje podmiotu w dramacie współczesności; Podmiot jako humanistyczne wyzwanie dla pedagogiki; Kwadratura aksjologicznego AIDS w pedagogice; Chytrość zła: między deficytem i uwiedzeniem; Problem uniwersalizacji tożsamości; Ambiwalencje tożsamości z pogranicza kulturowego; Ambiwalencja i sacrum; Ambiwalencja jako kategoria dla socjologii edukacji; Cztery estetyki sytuacji edukacyjnych. Cz. II Inspiracje, rozmowy, spory, recenzje: Liberalizm, lewica i mądrość powieści; Przygodność, ironia, solidarność i ů?; W stronę ponowoczesnej teorii i praktyki edukacji; wokół debaty postmodernistycznej; Co po pedagogice; Koniec pedagogiki w kulturze?; Edukacja wobec wyzwania demokracji; Szkoła i walka o sferę publiczną; Wokół teorii i praktyki rytuałów szkolnych; Pedagogika amerykańska jako laboratorium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej / pod red. Lotar Rasiński)
R. 1 Sokratejskie badanie siebie: Sokratejskie dociekanie; Sokrates i edukacja wyzwolona: stoicy; Sokratejski rozum i jego wrogowie; Sokrates we współczesnym programie kształcenia. R. 2 Obywatele świata: Idea światowego obywatelstwa w starożytnej Grecji i starożytnym Rzymie; Światowe obywatelstwo w edukacji współczesnej. R. 3 Wyobraźnia literacka: Fantazja i zaduma; Literatura i współczująca wyobraźnia; Współczucie w programie kształcenia. Pogram polityczne?; Światowe obywatelstwo, relatywizm i polityka tożsamości. R. 4 Studia nad kulturami niezachodnimi: Błędy opisu: szowinizm i romantyzm; Błędy wartościowania: szowinizm, arkadyzm, sceptyzm; Wolność i indywidualność; Cele i ograniczenia kształcenia międzykulturowego. R. 5 Studia afroamerykańskie: Rasa, kultura i wstyd: przypadek Harvardu; Wstyd, szacunek do samego siebie oraz studia nad Afryką; „Wierność marzeniu”: studia afroamerykańskie na współczesnym uniwersytecie amerykańskim; Rasa i akademia: napięcia i konflikty. R. 6 Women’s studies: Women’s studies a kwestia wykluczenia kobiet; Women’s studies i inne dyscypliny; Women’s studies na Sali wykładowej: indoktrynacja?; Myśl feministyczna, zniekształcone wybory i demokracja. R. 7 Studia nad ludzką seksualnością: Seksualność i „konstrukcja społeczna”; Seksualność: starożytna Grecja i współczesna Ameryka. R. 8 Sokrates na uniwersytecie wyznaniowym: Notre Dame: pluralizm i życie poddawane badaniu; Brigham Young: objawienie za sprawą rozumu?; Notre Dame i Brigham Young: dwie drogi do obywatelstwa. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.174)
Pedagogika pracy wobec problemu wartości: Wartości podstawą określania celów edukacji we współczesnej szkole; Istotność treści kształcenia z pedagogiki pracy; Praca jako wartość w pedagogice pracy; Aksjologiczne problemy pedagogiki pracy; Pedagogika pracy w cywilizacji bitowej; Jakość jako jedna z wartości w pedagogice pracy; Badania biograficzne i ich aplikacje w pedagogice pracy; Zawodowe samookreślenie, zawodowa identyczność, identyfikacja; ukierunkowanie na przyszły zawód jako problem badawczy pedagogiki pracy; 2. Praca w kręgu wartości: Etyczny wymiar pracy ludzkiej- inspiracja myślą Józefa Tischnera; Wartość pracy w świadomości młodzieży; Praca jako wartość ze wzglądu na zaspokajanie ludzkich potrzeb; Postrzeganie wartości pracy w zróżnicowanych środowiskach społecznych; Aretologiczny wymiar pracy człowieka; Homo laborans- personalistyczne inspiracje pedagogiki pracy; 3. Edukacja zawodowa miejscem upowszechniania wartości: Aksjologia podstawą odbudowy i rozwoju teorii edukacyjnej; Etyka pedagogiczna; Aksjologiczny wymiar kwalifikacji i ich struktur; Kształtowanie kompetencji podmiotowych poprzez edukacją; Kształcenie ustawiczne przeciw marginalizacji i wykluczeniu; Od etosu pracy do społeczeństwa wiedzy; Wartości towarzyszące wyborom dróg edukacyjnych absolwentów liceów profilowanych; 4. Wartość- kryterium kształtowania postaw zawodowych i pracowniczych: Wartości w pedagogice pracy nauczyciela akademickiego: współczesność i przyszłość; O kulturze pracy i odpowiedzialności nauczyciela akademickiego- mistrza; Wychowanie pracownicze- możliwości kształtowania sylwetek pracowników; Zdrowie jako wartość; Wypalenie zawodowe zagrożeniem współczesnego miejsca pracy; Kształtowanie postaw twórczych w ramach kształcenia formalnego, pozaformalnego i nieformalnego na przykładzie Akademii Młodych Twórców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w procesie zmiany- od Historii szaleństwa Michaela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy; Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych; 1. Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością: Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego; Szkoła w dynamicznej fazie przejścia- zaniechania i absurdy; Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej; Wychowanie- pedagogika specjalna w odwrocie; 2. Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień: Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej; Zdiagnozowana odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu; Paradygmaty a uzgodnienia społeczne na temat niepełnosprawności; Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej; 3. Paradygmaty pedagogiki specjalnej: Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej; Paradygmatyczne dezaktualizacje- biologizm i rehabilitacja; Paradygmatyczne kłopoty z integracją; Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej: Paradygmat społeczny niepełnosprawności; Paradygmat normalizacji środowiska; Paradygmat emancypacyjny; Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychować człowieka mądrego : zarys etyki nauczycielskiej / Kzimierz Szewczyk. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013. - 174, 2] s. ; 21 cm.
1. Wartości moralne i ich konflikt. Wprowadzenie do etyki normatywnej; 2. Pojęcie człowieka mądrego. Wprowadzenie do etyki nauczycielskiej; 3. Podstawowe stanowiska etyczne. Absolutyzm i utylitarym; 4. Odpowiedzialność i sprawiedliwość jako wartości etyki nauczycielskiej; 5. Pojęcie godności. Godność nauczyciela i godność ucznia; 6. Moralne aspekty relacji nauczyciel-uczeń; 7. Tolerancja i wyrozumiałość; 8. Jednostka i społeczeństwo. Wprowadzenie do etyki społecznej; 9. Moralne aspekty ochrony przyrody żywej. Wprowadzenie do etyki ekologicznej; 10. Dziecko i śmierć. Wprowadzenie do tanatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Przemiany filozofii edukacji w Polsce i na świecie; 2. Kierunki badań na strukturami poznawczymi; 3. Nowe spojrzenie na struktury poznawcze i obrazowanie językowe; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Analiza wyników badań; 6. Podsumowanie i wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej