Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(30)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(20)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Szlosek Franciszek (1943- )
(3)
Godawa Grzegorz
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Palka Stanisław
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Głogowska Renata
(1)
Hallada Marek
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krans Michał
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Lulek Barbara
(1)
Michońska-Stadnik Anna
(1)
Musiał Emilia
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Nowak Marian
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Stopolska Joanna
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wilczyńska Weronika (1948- )
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Wężyk Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Temat
Pedagogika
(20)
Metodologia
(8)
Badania naukowe
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Kształcenie
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Metody badawcze
(3)
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
E-learning
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pokolenie Z
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Samokształcenie
(2)
Statystyka
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania jakościowe
(1)
Barwy
(1)
COVID-19
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Fonoholizm
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Licea
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Medycyna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Nauka i badania
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Podstawowe elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym 2. Etapy postępowania badawczego 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne 4. Metody badań pedagogicznych 5. Techniki zbierania materiałów 6. Podstawowe zasady opracowania materiałów badawczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poidstawy badań naukowych. Pojęcie nauki i badań naukowych; Koncepcja wiedzy; Cele poznania naukowego; Etyczne problemy badań naukowych; Metodologia i jej rola w badaniach. 2. Teoretyczne aspekty badań naukowych. Pojęcia i terminy; Funkcje i zadania teorii; Schemat poznania naukowego - metoda naukowa. 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne. Badania ilościowe i jakościowe; Charakterystyka badań ilościowych; Charakterystyka badań jakościowych; Podobieństwa i różnice. 4. Podstawowe czynności postępowania badawczego. Czynności procesu badawczego; Motywy wyboru problematyki badawczej; Przedmiot badań a problematyka badawcza; Hipotezy badawcze; Zmienne w badaniach naukowych; Wskaźniki, ich rodzaje i uzasadnienie; Pomiar i jego rola w badaniach naukowych; Próba badawcza i zasady jej doboru. 5. Metody badań pedagogicznych. Metody badawcze i jej rodzaje; Metoda monograficzna; Metoda indywidualnych przypadków; Metoda porównawcza; Metoda sondażowa; Metoda eksperymentalna; Metoda socjometryczna. 6. Techniki zbierania danych. Techniki badawcze; Techniki obserwacyjne; Techniki wywiadu; Technika ankiety; Analiza dokumentów i wytworów działania. 7. Podstawy opracowania i analizowania materiałów badawczych. Przygotowanie zebranych materiałów badawczych; Sposoby prezentacji wyników badań; Rozkład jednej zmiennej; Analiza dwuzmiennowa; Analiza wielozmiennowa; Elementy wnioskowania; Weryfikacja hipotez.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowania (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Metodyka empirycznych badań pedagogicznych: Pedagogika w świetle filozofii nauki; Język pedagogiki; Przedmiot i metody badań pedagogicznych; Pojęcie empirycznej metody badawczej; Metody jakościowe badań pedagogicznych; Analiza dokumentów/treści; Narzędzia/ techniki stosowane w badaniach pedagogicznych; Przykłady narzędzi badań; 9. Kilka uwag o badaniach ilościowych; 10. Proces badawczy- ujęcie systemowe; R. II. Tworzenie tekstu- pisanie pracy: 1. Praca dyplomowa: licencjat, magisterium; 2. Styl naukowy; 3. Problem badawczy jako temat pracy; 4. Analiza materiałów źródłowych; 5. Standardy (merytoryczne, warsztatowe, estetyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wybrane zagadnienia prawne i organizacyjne w pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych: Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w systemie środków oddziaływania resocjalizacyjnego wobec nieletnich; Diagnoza w procesie resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; Indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; Indywidualizacja procesu resocjalizacji wychowanków w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; Warunki organizacyjne procesu resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; Struktura i dynamika przyczyn umieszczania objętych badaniami nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. 2. Opieka w procesie resocjalizacji nieletnich: Założenia teoretyczne opieki w procesie resocjalizacji nieletnich; Potrzeby opiekuńcze nieletnich wynikające z problemów środowiskowych i zaburzeń zdrowia psychofizycznego; Warunki realizacji opieki w procesie resocjalizacji wychowanków w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; Przejawy indywidualizacji oddziaływań opiekuńczych wobec objętych badaniami wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. 3. Wychowanie specjalne w procesi resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: Założenia teleologiczne i metodyczne wychowania specjalnego w procesie resocjalizacji nieletnich; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą wpływu osobistego; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przekonywania; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przykładu własnego; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą doradzania wychowawczego; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą organizowania doświadczeń; Założenia i warunki realizacji oddziaływania dyscyplinującego; Przejawy indywidualizacji oddziaływań wychowawczych przez objętych badaniami wychowawców. 4. Terapia w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym: Wprowadzenie; Koncepcja i warunki realizacji terapii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej; Koncepcja psychodynamiczna i warunki realizacji psychoterapii indywidualnej; Koncepcja i warunki realizacji socjoterapii; Koncepcja i warunki realizacji Treningu Zastępowania Agresji; Koncepcja i warunki realizacji Metod Twórczej Resocjalizacji: Metoda resocjalizacji przez sport; Muzykoterpia; Terapia przez sztukę; Przejawy indywidualizacji oddziaływań terapeutycznych przez objętych badaniami wychowawców. 5. Zakończenie i wnioski praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań pedagogicznych: Epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne podstawy badań pedagogicznych; Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych; Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych; 2. Ogólne rodzaje badań pedagogicznych: Strategia badań ilościowych; Badania jakościowe- przewodnik po labiryncie; Hermeneutyka i fenomenologia a pedagogika; Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe; 3. Tok postępowania w badaniach ilościowych: Modelowanie w badaniach pedagogicznych; Tok przygotowania badań; Tok realizacji badań oraz opracowanie wyników; Uogólnienia i wnioski z badań. Prawidłowości i wiedza pedagogiczna; 4. Szczegółowe rodzaje badań pedagogicznych: Badania opisowe i badania diagnostyczne; Badania wyjaśniające. Badania weryfikacyjne; Podejście biograficzne (biograficzność) w naukach o wychowaniu. Trzy perspektywy dyskursu; Badania projektujące i prognostyczne w pedagogice; Historiografia edukacyjna i jej metodologia. Wybrane zagadnienia; Badania porównawcze. Wprowadzenie; Badanie w działaniu; Badania z pogranicza pedagogiki i innych nauk; 5. Cechy badań pedagogicznych: Etyka badań naukowych; Racjonalność w badaniach pedagogicznych; Efektywność badań pedagogicznych; 6. Uwarunkowania badań pedagogicznych: Psychologiczne uwarunkowania badań pedagogicznych; Społeczne uwarunkowania badań pedagogicznych (na przykładzie badań z dziedziny pedagogiki resocjalizacyjnej); Kulturowe uwarunkowania badań pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terapia w teorii i praktyce wychowania resocjalizującego, 2. Agresja nieletnich jako problem terapeutyczny, 3. Cele, metody i organizacja badań, 4. Weryfikacja programów terapii ograniczającej agresywność i zwiększającej skłonności prospołeczne u skrajnych agresorów z zakładu poprawczego, 5. Weryfikacja programu terapii sprzyjającej rozwijaniu zdolności empatycznych u skrajnie agresywnych nieletnich z zakładu wychowawczego, 6. Weryfikacja programu pomocy terapeutycznej ofiarom agresji w zakładzie wychowawczym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD; 2. Diagnoza i terapia dziecka z zespołem ADHD; 3. Sytuacja rodzinna i szkolna dziecka z ADHD; 4. Metodologia badań własnych; 5. Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców; 6. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD; 7. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Praktyki pedagogiczne w procesie kształcenia nauczycieli; 4. Metodologia analizy desk-research przeprowadzonej w ramach projektu; 5. Wyniki analizy desk-research programu praktyk pedagogicznych; 6. Wnioski z analizy programów praktyk pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Cz. I Procedura w badaniach pedagogicznych, Cz. II Statystyka opisowa, Cz. III Procedura wnioskowania statystycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Cz. I Procedura w badaniach pedagogicznych, Cz. II Statystyka opisowa, Cz. III Procedura wnioskowania statystycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne podstawy uwarunkowań wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej: 1. Wybrane koncepcje pedagogiki, 2. Teoria pedagogiczna a teoretyczna wiedza pedagogiczna, 3. Tworzenie teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 4. Charakterystyka elementów teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 5. Teoretyczna wiedza pedagogiczna a praktyka edukacyjna. Cz. II Metodologiczne podstawy badań własnych: 6.Metodologia badań własnych. Cz. III Analiza wyników badań własnych: 7. Stan wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej, 8. Uwarunkowanie wykorzystywanie teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z drogą przekazu tejże wiedzy do praktyki, 9. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z samokształceniem i aktywnością zawodową nauczycieli, 10. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z postawami nauczycieli i teoretyków tej wiedzy, 11. Model efektywniejszego wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 5)
1. Codzienność jako fenomen i kategoria badacza: Codzienność - niecodzienność- święto; Wydziedziczenie z codzienności. Esej o pedagogicznych implikacjach twórczości Herty Muller; Życie codzienne jako kategoria interdyscyplinarna; Emancypacja w codzienności i przez codzienność. Egzemplifikacje edukacyjne; Innowacyjność w codzienności szkolnej i badawczej; Badacz w szkole - o rekonstruowaniu edukacyjnej codzienności; Codzienność ucznia niepełnosprawnego - perspektywa badacza; Pat socjalizacyjny? Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości. 2. Kategorie analityczne w badaniu codzienności: Esej o codzienności szkolnej z perspektywy metafory; Codzienność szkolna w optyce rytuałów (codzienne rytuały szkolne w perspektywie common sense); Zmienne koleje teorii stylów życia; Szkoła jako przestrzeń praktyki oporu codziennego; Dzień jak co dzień. O barierach zmiany kultury szkoły. Szkolny habitus. Rzecz nie tylko o mundurkach szkolnych. 3. Z badań codzienności: Rozmowa jako relikt w codzienności szkolnej; Pokój nauczycielski jako przestrzeń dyskursu edukacyjnego; Przerwa lekcyjna jako fragment codzienności szkolnej uczniów; Współcześni licealiści. Badanie sposobów bycia w roli ucznia (z wykorzystaniem koncepcji Floriana Znanieckiego); Strategie licealistów. Badanie szkolnej codzienności z wykorzystaniem koncepcji Roberta K. Merona; Anarchista w szkole. Buntownik, konformista czy outsider?; Empiryczne typologie stylów życia młodzieży po 1989 roku; Rekreacyje uczniowskie, czyli o tym, co robili dawni uczniowie poza nauką i modlitwą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Pojecie i twórczości, zdolności i postawy twórczej, 2. Elektroniczne media, 3. Nauczyciele i twórczość, 4. Problemy i metoda badań, 5. Wyniki badań ilościowych, 6. Wyniki badań jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej