Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1206)
IBUK Libra
(29)
ebookpoint BIBLIO
(10)
Forma i typ
Książki
(1166)
Publikacje dydaktyczne
(212)
Publikacje naukowe
(176)
Publikacje fachowe
(165)
E-booki
(39)
Czasopisma
(24)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje informacyjne
(14)
Druki ulotne
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(901)
dostępne
(595)
wypożyczone
(36)
nieokreślona
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(639)
Czytelnia
(909)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(30)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(29)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(25)
Hinz Magdalena
(17)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Stępień Barbara
(17)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(16)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(16)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Kojs Wojciech (1940- )
(15)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(14)
Pilch Tadeusz (1939- )
(14)
Sałamacha Przemysław
(13)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(13)
Gajdzica Zenon (1970- )
(12)
Gepert Bożena
(12)
Głuchowska Hanna
(12)
Kubik Monika
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Krzywoń Danuta (1973- )
(11)
Petkowicz Helena
(11)
Matusek Beata (1975- )
(10)
Pelc Maria
(10)
Bielenica Krystyna
(9)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(9)
Bura Maria
(9)
Dudek Sandra
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(9)
Krukowska Małgorzata
(9)
Kwil Małgorzata
(9)
Spychał Krzysztof
(9)
Łukasik Stanisława
(9)
Klasińska Barbara
(8)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Grabowska Tatiana
(7)
Górska Milena
(7)
Kaliszewska Małgorzata
(7)
Karpińska Anna
(7)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(7)
Kuć Małgorzata
(7)
Markiewicz-Patkowska Julita
(7)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(7)
Różycka Ewa
(7)
Łuszczuk Władysława
(7)
Badora Sylwia
(6)
Borowska Teresa
(6)
Czarnik Barbara
(6)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(6)
Graboś Anita
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Jeruszka Urszula (1952- )
(6)
Kochanowska Ewa
(6)
Kowalewski Michał
(6)
Kubinowski Dariusz
(6)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(6)
Lewowicki Tadeusz
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Morbitzer Janusz
(6)
Pachociński Ryszard (1930- )
(6)
Palka Stanisław
(6)
Piekarski Jacek
(6)
Plieth-Kalinowska Izabela
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Staszkiewicz Ewa
(6)
Widawski Krzysztof
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Wrońska Marta
(6)
Żabiński Dawid
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Białoszewski Dariusz
(5)
Cudak Henryk
(5)
Cudak Sławomir
(5)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Dudzikowa Maria
(5)
Gawlik Ewa
(5)
Gawrońska Beata
(5)
Gerlach Ryszard (1955- )
(5)
Godawa Grzegorz
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Guz Sabina
(5)
Hetmańczyk Hewilia
(5)
Kabat Małgorzata
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Kirenko Janusz (1954- )
(5)
Kisiel Mirosław
(5)
Kocór Maria
(5)
Korabiewska Izabela
(5)
Kosek-Nita Bogumiła
(5)
Krajewska Anna (1956- )
(5)
Kraus Ewa (1971- )
(5)
Krause Amadeusz
(5)
Lewandowska Monika
(5)
Lulek Barbara
(5)
Mastalski Janusz
(5)
Mańka Aleksander (1966- )
(5)
Morańska Danuta (1963- )
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(159)
2010 - 2019
(480)
2000 - 2009
(551)
1990 - 1999
(46)
1980 - 1989
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(254)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1231)
Niemcy
(12)
Wielka Brytania
(2)
Węgry
(1)
Język
polski
(1224)
niemiecki
(14)
angielski
(7)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(34)
6-8 lat
(29)
Dzieci
(27)
0-5 lat
(25)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Przedszkola
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
9-13 lat
(11)
Szkoły specjalne
(9)
Klasa 1.
(8)
Klasa 2.
(8)
Klasa 3.
(8)
Nauczyciele
(8)
Logopedzi
(7)
Rodzice
(7)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
14-17 lat
(2)
Chorzy z afazją
(2)
Szkoły policealne
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika
(242)
Wychowanie
(117)
Nauczanie początkowe
(108)
Pedagogika resocjalizacyjna
(103)
Nauczyciele
(91)
Nauczanie
(86)
Pedagogika specjalna
(82)
Szkolnictwo
(80)
Kształcenie
(72)
Szkolnictwo wyższe
(64)
Wychowanie przedszkolne
(57)
Nauczanie zintegrowane
(51)
Pedagogika społeczna
(50)
Oświata
(46)
Młodzież
(44)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(44)
Dziecko
(43)
Korekcja mowy
(43)
Rodzina
(41)
Język polski
(40)
Patologia społeczna
(36)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(35)
Wychowanie w rodzinie
(34)
Opieka społeczna
(32)
Uczniowie
(32)
Niedostosowanie społeczne
(31)
Niepełnosprawni
(31)
Pedagogika pracy
(30)
Metodologia
(29)
Wymowa
(29)
Uczenie się
(28)
Pedagogika opiekuńcza
(27)
Studenci
(27)
Dzieci
(26)
Spółgłoski
(26)
Metody nauczania
(25)
Zaburzenia mowy
(24)
Agresywność
(23)
Edukacja medialna
(23)
Nauczanie języków obcych
(23)
Terapia logopedyczna
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(20)
Niepowodzenia szkolne
(20)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(20)
Więźniowie
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(19)
Młodzież trudna
(19)
Wsparcie społeczne
(19)
Kształcenie integracyjne
(18)
Kształcenie ustawiczne
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Historia wychowania
(17)
Internet
(17)
Metody wychowawcze
(17)
Oświata dorosłych
(17)
Pedagodzy
(17)
Pedagogika medialna
(17)
Pedagogika penitencjarna
(17)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Dziecko autystyczne
(16)
Dziecko z niepełnosprawnością
(16)
Praca
(16)
Autyzm
(15)
Badania naukowe
(15)
Język dziecka
(15)
Język niemiecki
(15)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(15)
Pisanie
(15)
Psychologia
(15)
Rodzina zastępcza
(15)
Socjalizacja
(15)
Dziecko trudne
(14)
Efektywność nauczania
(14)
Komunikacja społeczna
(14)
Myślenie twórcze
(14)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(14)
Społeczeństwo informacyjne
(14)
Terapia zajęciowa
(14)
Uczucia
(14)
Wartość
(14)
Ludzie starzy
(13)
Nauczanie na odległość
(13)
Pedagogika kultury
(13)
Rynek pracy
(13)
Dziecko niewidome
(12)
Edukacja międzykulturowa
(12)
Muzykoterapia
(12)
Nieletni przestępcy
(12)
Osoby z niepełnosprawnością
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Psychoterapia
(12)
Rodzice
(12)
Szkolnictwo zawodowe
(12)
Gry i zabawy
(11)
Kultura
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Pedagogika rodziny
(11)
Percepcja wzrokowa
(11)
Przemoc w szkole
(11)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(156)
1989-2000
(56)
1901-2000
(38)
1989-
(13)
1901-
(10)
2001-0
(10)
1801-1900
(9)
1945-1989
(7)
1801-
(5)
1701-
(3)
1701-1800
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(187)
Europa
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Wielka Brytania
(5)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Ukraina
(3)
Włochy
(3)
Austria
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Chiny
(2)
Czechy
(2)
Górny Śląsk
(2)
Hiszpania
(2)
Japonia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Litwa
(2)
Olkusz (woj. małopolskie)
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Szwajcaria
(2)
Szwecja
(2)
Słowacja
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Zagłębie Dąbrowskie
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Dania
(1)
Egipt
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Malta
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(150)
Praca zbiorowa
(148)
Ćwiczenia i zadania
(118)
Opracowanie
(115)
Materiały pomocnicze
(77)
Poradnik
(50)
Monografia
(49)
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały konferencyjne
(41)
Scenariusz zajęć
(25)
Czasopismo naukowe
(24)
Czasopismo pedagogiczne
(24)
Raport z badań
(24)
Encyklopedia
(12)
Księga pamiątkowa
(12)
Ćwiczenia logopedyczne
(12)
Case study (studium przypadku)
(8)
Książka do wypełniania
(6)
Komentarz do ustawy
(5)
Gry i zabawy
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Sprawdziany i testy
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Esej
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Kalendarium
(1)
Komentarz prawny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rap
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Synteza
(1)
Szkic
(1)
Szkic literacki
(1)
Słownik
(1)
Varia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(751)
Socjologia i społeczeństwo
(132)
Psychologia
(74)
Językoznawstwo
(69)
Medycyna i zdrowie
(28)
Nauka i badania
(24)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(24)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(18)
Historia
(15)
Matematyka
(15)
Kultura i sztuka
(13)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(11)
Zarządzanie i marketing
(11)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(5)
Filozofia i etyka
(5)
Ochrona środowiska
(3)
Religia i duchowość
(3)
Transport i logistyka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
1245 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu rozwiązań dla profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością: Działania profilaktyczne wczesnej interwencji w kształtowaniu prawidłowych relacji społecznych dorosłych osób niepełnosprawnych; Drama jako rodzaj twórczej terapii pedagogicznej w rozwijaniu kompetencji językowej u dzieci z zespołem Aspergera; Próba wykorzystania programu TEACCH we wspomaganiu psychospołecznego rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym w wieku lat 5; Aktywność artystyczna a kształtowanie się samooceny osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Rozwojowe i edukacyjne uwarunkowania współpracy jako umiejętności składającej się na kompetencje społeczne niepełnosprawnych uczniów; Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie- stereotypy i wyzwania; Autyzm a efekty rozwoju funkcji komunikacyjnych u dzieci objętych programem wieloprofilowego ich usprawniania; Wspomaganie zaburzonej zdolności komunikacyjnej dziecka metodą symultaniczno-sekwencyjną. Studium przypadku; 2. I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?: Czy nauczyciele szkół specjalnych i ogólnodostępnych identyfikują się z wykonywanym zawodem?; Kto profesjonalnie wspiera rozwój osób z niepełnosprawnością, czyli rzecz o pedagogach specjalnych w pierwszym dziesięcioleciu XXI w.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Wybrane zagadnienia prawne i organizacyjne w pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych: 1.1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w systemie środków oddziaływania resocjalizacyjnego wobec nieletnich; 1.2. Diagnoza w procesie resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.3. Indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.4. Indywidualizacja procesu resocjalizacji wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych; 1.5. Warunki organizacyjne procesu resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.6. Struktura i dynamika przyczyn umieszczania objętych badaniami nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Rozdział 2 Opieka w procesie resocjalizacji nieletnich: 2.1. Założenia teoretyczne opieki w procesie resocjalizacji nieletnich; 2.2. Potrzeby opiekuńcze nieletnich wynikające z problemów środowiskowych i zaburzeń zdrowia psychofizycznego; 2.3. Warunki realizacji opieki w procesie resocjalizacji wychowanków w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 2.4. Przejawy indywidualizacji oddziaływań opiekuńczych wobec objętych badaniami wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Rozdział 3 Wychowanie specjalne w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 3.1. Założenia teleologiczne i metodyczne wychowania specjalnego w procesie resocjalizacji nieletnich; 3.2. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą wpływu osobistego; 3.3. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przekonywania; 3.4. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przykładu własnego; 3.5. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą doradzania wychowawczego; 3.6. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą organizowania doświadczeń; 3.7. Założenia i warunki realizacji oddziaływania dyscyplinującego; 3.8. Przejawy indywidualizacji oddziaływań wychowawczych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 4 Terapia w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Koncepcja i warunki realizacji terapii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej; 4.3. Koncepcja psychodynamiczna i warunki realizacji psychoterapii indywidualnej; 4.4. Koncepcja i warunki realizacji Socjoterapii; 4.5. Koncepcja i warunki realizacji Treningu Zastępowania Agresji; 4.6. Koncepcja i warunki realizacji Metod Twórczej Resocjalizacji; 4.7. Przejawy indywidualizacji oddziaływań terapeutycznych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 5 Zakończenie i wnioski praktyczne. Bibliografia. Aneks: Załącznik 1 Podstawa programowa wychowania resocjalizacyjnego dla młodzieżowych ośrodków wychowawczych; Załącznik 2 Kwestionariusz analizy dokumentów osobowych wychowanka młodzieżowego ośrodka wychowawczego; Załącznik 3 Kwestionariusz oceny warunków organizacyjnych realizacji procesu resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; Załącznik 4 Kwestionariusz ankiety dla wychowawców młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wymiary doświadczenia i myślenia: Kilka uwag o przestrzeni; L'utopie Est morte! Vive la utopie!; Świadectwo listów; Wzory kultury a transfer wiedzy; "Etyka" jako antropologia polityczna; Człowiek Globalny a społeczeństwo i naród przyszłości. 2. Filozofia jako metahumanistyka i życie: Gra w nieśmiertelność; Humanistyka, życie i inne marzenia; Po cóż nam humanistyka?; Filozof, albo wędrowny sztuk-mistrz. Dywagacje o istocie filozofowania; Philosophia perennis jako filozofia interkulturowa; Filozofia edukacji Lecha Witkowskiego w perspektywie inkontrologiczno-politycznej. 3. Walka i uniwersytet: Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne było bardziej polityczne);Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty; Uniwersytet - czy jest jeszcze wspólnotą nauczających i uczących się? 4. Dialog - czytanie i dwoistość relacji: Humanistyka i pedagogika. Dekalog (dziesięć przesłań) odczytamy z prac; Warto czytać dzieła Witkowskiego; Lech Witkowski: pochwała ambiwalencji; humanistyczny terrorysta. Moja "fenomenologia czytania" Lecha Witkowskiego; Odpowiedź na "wezwanie do współmyślenia". Autonarracja okolicznościowa; List z nieistniejącego świata; W nawiązaniu do kategorio dwoistości - analiza z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego; Na spotkanie kultur i dyscyplin (nauki z Lecha Witkowskiego); Czytanie Witkowskiego - moje solikwium. 5. Tożsamość i pogranicza rozwoju: Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości; Szkic do portretu przywódcy transformacyjnego; Oswajanie materii pogranicza Lecha W. inspiracje praktycznych działań na Łotwie; Życiodajność pogranicza, czyli Lecha Witkowskiego postscriptum do nowoczesności. 6. Próby pedagogicznej wrażliwości: Nurty pedagogii współczesnych; Niewyraźne wychowanie; Pedagogia Rediviva; "Nie puszczę Cię, dopóki mi nie pobłogosławisz" - modele relacji wiary i rozumu we współczesnej pedagogice; Filozoficzno-pedagogiczne aspekty współczesnego fundamentalizmu; Ochrona macierzyństwa oraz opieka nad matką i małym dzieckiem w II Rzeczypospolitej. 7. Pytania, dociekania i dylematy: Dziesięć powodów pedagogicznej wagi Lacana; Kilka pytań Lecha Witkowskiego: zamiast pochwał; Rozważania na temat autorytetu w środowisku akademickim; Dylematy roli wychowawcy; Dylematy polskiego szkolnictwa wyższego; Socjologiczny wymiar aktywności człowieka w pracy na morzu. 8. Edukacyjne troski: Edukacja obywatelska i europejska - zaniedbane obszary wychowania; Pułapki izonomii rozwojowej, ich źródła i rodzaje; Edukacja w trosce o nadzieję człowieka; Nauczyciel uczniów zdolnych; "11 minut: Paulo Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości erotycznej. 9. (L)echa spotkania: Oda do Lecha; Spotkania z Mistrzem. Profesor Lech Witkowski na Letnich Szkołach Młodych Pedagogów KNP PAN; Inspiracje, prowokacje, dekonstrukcje - nasze spotkania z profesorem Lechem Witkowskim; Pomiędzy mistyfikacją, maskaradą a demistyfikacją i demaskacją - mity wychowania i edukacji; Z wdzięcznością; Garść wspomnień o Profesorze; Moje spotkania z Lechem W.; Od zwątpienia do zrozumienia Lecha W. lekcja czytania Thomasa Merona; O Spinozie. Notatki do rozmowy z promotorem. 10. Świadectwa i wizje: Polskie reminiscencje wobec wyzwania rytuału w szkole; Przyrost naturalny Tadeusza Różewicza od wizji dramatu do wizyjnego widowiska; Helena Modrzejewska jako zjawisko kultury; (W) Ramy(ach) tekstu i jego interpretacji; "Moja śmierć" - próba analizy; Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozwój praktyki przedszkolnej w ujęciu historycznym; Organizacja środowiska przedszkolnego; Organizacja przestrzeni przedszkola - aspekty teoretyczne i praktyka; Planowanie działań pedagogicznych w przedszkolu; Poczytaj mi, mamo! O potrzebie czytania dzieciom; Zabawa jako forma wspierania rozwoju dziecka; Prawne aspekty organizowania niepublicznych placówek przedszkolnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane dokumenty podkreślające tożsamość Jubilata: Akt mianowania na stanowisko profesora zwyczajnego; Pismo Polskiego Związku Filatelistycznego; Pismo Prof. Tadeusza Lewowickiego – przewodniczącego KNP PAN w latach 1993-2007; Kopia dyplomu doctora honoris causa Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy; Akt nadania tytułu Honorowego Obywatela Miasta i Gminy Zagórów; Decyzja Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego o przyznaniu Medalu „Unitas Durat Palatinatus Cuiaviano – Pomeraniesis”; Postanowienie Prezydium Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy o przyznanie Medalu im. Grigorija Skowogrody; Uchwała Rady Miasta Ciechocinek o nadaniu godności Honorowego Obywatela Miasta Ciechocinka. Część I. O Nestorze polskich pedagogów w kontekście Jego 90-lecia: Profesor Zygmunt Wiatrowski – wyjątkowa osobowość naukowca, mistrza i przyjaciela; Profesor Zygmunt Wiatrowski – niedościgniony wzór człowieka pracy i aktywności społecznej; Pedagogika pracy naukowym powołaniem Profesora Zygmunta Wiatrowskiego; Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, mentor i przyjaciel. Część II. Życzenia jubileuszowe: adresy. Część III. Problemy współczesnej edukacji w szerokim kontekście potrzeb społecznych i gospodarczych: Diagnoza i prognoza polityki oświatowej III RP; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Y; Konieczność wzmocnienia intelektualizacji edukacji zawodowej; Poradnictwo zawodowe: układ – system – sieć; Praca – Zatrudnienie – przydatność zawodowa – zatrudnialność: pedagogiczne założenia dyskursu; Aksjosfera pracy ludzkiej; Między duchowością a marzeniami i ich kreacjonistycznym charakterem; Potencjał zawodowy i profesjonalizm w kontekście przygotowania zawodowego pracowników; Edukacja dla bezpieczeństwa i jej miejsce w naukach społecznych. Powrót do problemów; Profesjologiczne i profesjonalne problemy zarządzania oświatą; Refleksje nad związkami pedagogiki pracy i pedagogiki medialnej; Zasady kształcenia w procesie przygotowania specjalistów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy; Pracoholizm i niewolnictwo jako formy zniewolenia przez pracę; Takt pedagogiczny w pracy nauczyciela szkoły zawodowej; Rozwój edukacji mechatronicznej na przykładzie Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczyciela i Kształcenia Praktycznego; Aspiracje zawodowe nauczycieli w procesie ich rozwoju zawodowego; Wartość pracy w życiu człowieka; Obszary badawcze pedagogiki pracy w wybranych pracach dyplomowych studentów APS; Przedmiot badań i zainteresowań pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych. Część IV. Ważniejsze odznaczenia, nagrody i wyróżnienia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. Część V. Wybrane pozycje bibliograficzne Jubilata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Seminarium w Tijuana. 2. Program nauczania jaskiniowców. 3. Szkoła Prawdziwego Tygrysa. 4. Paleolityczne szkolnictwo wyższe. 5. Edukacja a ład paleolityczny. 6. Problemy z paleolityczną młodzieżą. 7. Profesor Pidwell ulega dezintegracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Prolog. Początek szkoły; Zajęcia główne i zasada cykliczności; Pierwszy rok nauki szkolnej; Rodzice i nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy; Drugi rok nauki; Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy; Trzeci rok nauki szkolnej; Czwarty rok nauki szkolnej; Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie; Piaty rok nauki; Szósty rok nauki szkolnej; Siódmy rok nauki szkolnej; Ósmy rok nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne konteksty myślenia o pracy; 2. Praca człowieka w ujęciu różnych dyscyplin naukowych; 3. Przygotowanie człowieka do pracy; 4. Funkcjonowanie człowieka w procesie pracy- wyzwania i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I.: Próba refleksji nad kształceniem do pracy socjalnej: O dwoistości autorytetu pracownika socjalnego (w kształceniu profesjonalnym i jako wyzwania praktycznego); Proces kształcenia pracowników socjalnych na Ukrainie; Szkolenia szansą na rozwój pracowników socjalnych - rzeczywistość czy utopia?; Kształcenie pracowników socjalnych do pracy z rodziną; Uniwersytecka oferta kształcenia pracowników socjalnych na terenie Lublina; Cz. II.: Praca socjalna - w stronę aktywnej polityki społecznej: Pracownik socjalny wobec wyzwań aktywnej polityki społecznej; Wielosektorowość w polityce społecznej i jej implikacje dla pracy socjalnej; Polityczne konteksty pracy socjalnej w Polsce; Praktyka pracy socjalnej w kontekście aktywnej polityki społecznej; Współdziałanie sektora pozarządowego i władz samorządowych Miasta Lublin w zakresie pracy socjalnej; Partnerstwo lokalne na rzecz osób wykluczonych społecznie w opinii pracowników socjalnych; Praca socjalna w projektach systemowych ośrodków pomocy społecznej w województwie śląskim; Cz. III.: Innowacyjne rozwiązania w obszarze pracy socjalnej: Stare i nowe wyzwania pracy socjalnej; Interwencja kryzysowa jako nowa forma pomocy i wsparcia społecznego; Film dokumentalny jako narzędzie pracy socjalnej; Nowe spojrzenie na pracę socjalną zorientowaną na rodzinę z perspektywy teorii systemowej i konstruktywizmu; Rodzina migracyjna jako nowa przestrzeń pracy socjalnej- doświadczenia pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Andrychowie; Działania społeczne w społeczności wielokulturowej; Cz. IV.: Praca socjalna- analizy wielokontekstowe: Praca socjalna - kolonizacja, etnizacja i trans nacjonalizacja; Przestrzeń wymiany doświadczeń między teoretykami a praktykami pracy socjalnej. Możliwości i bariery; Potrzebne i niechciane obszary pracy socjalnej w polskim systemie pomocy społecznej. Nowe obszary w diagnozowaniu problemów społecznych w pomocy społecznej; Wykluczenie społeczne i marginalizacja mieszkańców bloków socjalnych a lokalna działalność pomocowa; Bezdomność jako wyzwanie dla współczesnej pracy socjalnej; Rodzina jako swoista przestrzeń w pracy socjalnej -aktualność i perspektywy; Pedagogiczny wymiar aktywności pracowników socjalnych; Formy przeciwdziałania zjawisku wykluczenia społecznego na przykładzie Centrum Integracji Społecznej "INTEGRO"w Lublinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problemy i metody badań; 2. Zdrowie jako problem pedagogiki; 3. Zdrowie w kontekście różnych perspektyw poznawczych; 4. Przekonania zdrowotne: orientacje, typy, podtypy i modele; 5. Typy i modele przekonań zdrowotnych orientacji pato-alutocentrycznej; 6. Czynniki socjodemograficzne a typy przekonań zdrowotnych; 7. Preferencje wartości Schelerowskich a typy i podtypy przekonań zdrowotnych; 8. Problematyka przekonań zdrowotnych jako obszar teoretyczno-badawczy pedagogiki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywność twórcza dzieci w ujęciu teoretycznym; Wprowadzenie do części praktycznej; Zabawy integracyjne na dobry początek; Słowo ma moc - zabawy wspierające aktywność językową dzieci; Kolorem malowane - zabawy wspierające aktyność plastyczną dzieci; Aktywność twórcza dzieci w świetle badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Standardy kształcenia nauczycieli - pół wieku doświadczeń w Polsce; Standardy edukacji nauczycielskiej w kontekście reformy oświatowej; Przemiany doktryn kształcenia nauczycieli; Nauczyciel (wciąż, ale inaczej?) refleksyjny; Nauczyciele i ich edukacja na przełomie XX i XXI wieku - ewolucja czy rewolucja? Modele kształcenia nauczycieli a współczesne potrzeby edukacji i rynku pracy; Problemy teorii i praktyki zawodu nauczycieliskiego - pedeutologiczna "kwadratura koła"; Przemiany ustrojowe a etyka i powinności nauczycieli; Dylematy aksjologii i telogii społecznej (i edukacyjnej) a kompetencje zawodowe nauczycieli; Marzernia o wyzwolonym nauczycielu. O emancypacji i odpowiedzialności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cieszyńska szkoła badań pogranicza; Problematyka wielokulturowości oraz edukacji międzykulturowej w działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej Zakładu i Katedry Pedagogiki Ogólnej Uniwersytetu Śląskiego na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie (1989-2009). I. Czas społeczny a pedagogika i edukacja międzykulturowa: Idea postępu w czasie społecznym Katedry Pedagogiki Ogólnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w ośrodku akademickim w Cieszynie; O stawaniu się pogranicznym - refleksji kilka na okoliczność 20-lecia spotkań Cieszyńskich badaczy Pogranicza; Twórcze kreowanie się tożsamości problemem współczesnej edukacji międzykulturowej; Europejska tożsamość a kultura symboliczna antyku w pedagogice międzykulturowej; "Nowy nieporządek świata" a kształtowanie (się) tożsamości globalnej. Ku pedagogice odpowiedzialności w XXI wieku; Edukacja kulturowa we współczesnej pedagogice. Wielokulturowość i konteksty lokalne; Turystyka kulturalna - zagrożenie czy szansa dla edukacji międzykulturowej?. II. Więzi społeczne w sytuacji wielokulturowości: Konflikt - bariery czy szansa w kształtowaniu pozytywnych relacji międzykulturowych; Rzecz o możliwych polach konfliktów w środowiskach zróżnicowanych etnicznie i zadaniach edukacji międzykulturowej; Więzi społeczne w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - droga ku (prze)trwaniu; Wybrane mechanizmy wpływu społecznego - ich rola w edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa - szansą na budowanie "kultury zaufania"; Więzi społeczne i identyfikacja społeczna w perspektywie społeczeństwa informacyjnego. III. Historia i współczesność mniejszości narodowych i etnicznych na pograniczach: Wiejskie szkolnictwo elementarne na Górnym Śląsku po zakończeniu wojny trzydziestoletniej (na przykładzie wiosek położonych na północ od Rybnika, w późniejszym dekanacie dębieńskim); Polskie gimnazjum w Orłowej jako środowisko kształtowania tożsamości polskiej mniejszości narodowej na Zaolziu - w stulecie jego powstania; Wyzwania współczesności wobec edukacji regionalnej i międzykulturowej; Tożsamość na pograniczu jako kategoria do badania: łotewskie implikacje - cieszyńskie inspiracje. IV. Wielo- i międzykulturowość w kształtowaniu świata: Przeobrażenia systemu aksjo-normatywnego a problemy edukacji; W poszukiwaniu dialogu, współpracy i jedności. Nauczanie Kościoła katolickiego dotyczące ekumenizmu; Edukacja międzykulturowa - drogą kształtowania wrażliwości na Innego; Edukacja międzykulturowa w kontekście teorii rozwoju Lwa S. Wygotskiego; Tematyka gender i queer w ujęciu edukacji międzykulturowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań w obszarze teorii wychowania, Cz. II Etapy postępowania badawczego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Praktyki studenckie w kształceniu akademickim: Praktyka pedagogiczna jako przedmiot kształcenia uniwersyteckiego. Między założeniami a osiąganymi kompetencjami; Metoda projektów w konstruktywistycznym modelu praktycznego kształcenia przyszłych nauczycieli; Ocena jakości praktyk pedagogicznych w zakresie przygotowania nauczycieli do współpracy z rodzicami; Reprezentacje społeczne praktyk pedagogicznych- konstruowanie profesjonalizmu wykładowców, nauczycieli i studentów; Wymiary przygotowania praktycznego w zakresie pedagogiki opiekuńczej; Praktyka opiekuńczo-wychowawcza w kształceniu pedagogicznym przyszłych nauczycieli; 2. Praktyki pedagogiczne w procesie przygotowania do zawodu nauczyciela: Motory zmian na rynku pracy a kształtowanie pożądanych kompetencji w toku kształcenia akademickiego; Praktyka pedagogiczna w szkole- diagnoza i propozycje doskonalenia; Praktyki pedagogiczne- obszary zaniedbane i możliwości doskonalenia; Osobliwości praktyk pedagogicznych w szkole- studium krytyczne; praktyki pedagogiczne w kształceniu nauczycieli; 3. Projekty i ich realizacja- egzemplifikacje: Rozwijanie refleksji pedagogicznej studentów podczas praktyki pedagogicznej w przedszkolu i szkole w świetle doświadczeń z realizacji projektu "Poznać-Zrozumieć-Doświadczyć. Praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela wczesnej edukacji"; Praktyczne przygotowanie nauczycieli edukacji elementarnej. O roli współpracy wyższej uczelni z interesariuszami zewnętrznymi. Tworzenie sieci wspólnych działań; Model kształcenia nauczycieli w Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach; Pomiędzy rzeczywistością a wyobrażeniem studentów- propozycje zmian w zakresie odbywania praktyk pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. I Pomoc postpenitencjarna - idea, teoria, podstawy prawne: Początki pomocy postpenitencjarnej w Polsce; Idea wsparcia postpenitencjarnego - wymiar resocjalizacyjny; Wsparcie skazanego po wyroku - zagadnienia prawne. R. II Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Szczegółowe pytania badawcze i hipotezy; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. R. III Pomoc postpenitencjarna - empiryczny obraz zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Podstawowe zagadnienia związane z pomocą postpenitencjarną; Regulacje i formalne przesłanki pomocy postpenitencjarnej; Idea pomocy postpenitencjarnej a przyszłość osadzonych; Metodyczne aspekty oddziaływań postpenitencjarnych; Skuteczność pomocy postpenitencjarnej. Podsumowanie; Zakończnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Irena Wojnar- wykład monograficzny; 1. Pierwsza połowa stulecia- perspektywa europejska: Pedagogika twórczej aktywności; Pedagogika twórczych dokonań; 2. Druga połowa stulecia- perspektywa globalna: Zmieniona mapa świata. Ideał UNESCO; Kryzys cywilizacji; nadzieje kontestatorów; Nowa problematyka jakości człowieka i jego odpowiedzialności za świat; Świat i człowiek w perspektywie różnic i jedności; Kultura i edukacja- nowe współzależności; Zakończenie. U progu XXI wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek wobec wyzwań globalizacji i transformacji ustrojowej w Polsce, 2. Przestępczość w Polsce na tle tendencji integracyjnych z Unią Europejską, 3. Dwa światy "Wielkiego Brata", czyli wychowanie na ponowoczesnej wyspie pokus, 4. Dziecięca interpretacja dobroci w świecie pełnym przemocy, 5. Między szansą a zagrożeniem, czyli o sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej, 6. Lęk, wolność i nadzieja. Poszukiwania aksjologiczne, 7. Samotność i osamotnienie jako wyzwanie dla dzisiejszej edukacji, 8. Interwencja pedagogiczna jako forma programu profilaktycznego w zwalczaniu przemocy wobec dzieci i młodzieży, 9. Doświadczenie jakości życia po przeszczepie organu, 10. Możliwość terapii uczniów stosujących agresję, 11. Próba pedagogicznej terapii w zakresie emocji dysfunkcyjnych uczniów klas niższych szkół podstawowych, 12. Edukacyjne przygotowanie młodych ludzi do pokonywania zagrożeń w Polsce i w wybranych krajach Unii. Czy w wychowaniu dzisiejszego człowieka najbardziej istotny staje się rozwój, czy też...?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej