Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(59)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
tylko na miejscu
(35)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(43)
Czytelnia
(35)
Autor
Brzezińska Anna
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Appelt Karolina
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kud Marzena
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Piontek Franciszek
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Bakalarz Dariusz
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Butcher James N
(1)
Błaż Agata
(1)
Carson Robert C
(1)
Cataluccio Francesco M
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czerny Janusz
(1)
Depko Andrzej
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Dweck Carol S. (1946- )
(1)
Enkelmann Nikolaus B. (1936- )
(1)
Fontana David
(1)
Forthomme Pierre
(1)
Gajda Jolanta
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(1)
Grzegorczyk Jan
(1)
Grzegorczyk Justyna
(1)
Górski Hubert
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Huget Patrycja
(1)
Illeris Knud
(1)
Janiszewska-Rain Joanna
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Jerzak Marta
(1)
John Oliver P
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kasprzysiak Stanisław
(1)
Kincel Adam
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krasowska Aleksandra
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Ludwiczak Stanisław
(1)
Majczyna Beata
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
McCrae Robert R
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Milska-Wrzosińska Zofia
(1)
Mineka Susan
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Myers David G
(1)
Nail François
(1)
Nierenberg Gerard I
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Nowak Antoni J
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Orski Marek
(1)
Pantalon Michael
(1)
Pawłowska Hanna E
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pervin Lawrence A
(1)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan (1935-2014)
(1)
Schulz von Thun Friedemann
(1)
Siek Stanisław (1930- )
(1)
Smolec Bożena
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Szopiński Józef
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Tyszkowa Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Valles Carlos G
(1)
Wachowski Jacek
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Włodyga Piotr
(1)
Yeung Rob
(1)
Zarębski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Temat
Osobowość
(50)
Młodzież
(15)
Rozwój osobowości
(13)
Dziecko
(12)
Psychologia
(10)
Psychologia rozwojowa
(10)
Uczucia
(7)
Motywacja
(6)
Mowa
(6)
Myślenie
(6)
Samorealizacja
(6)
Uczenie się
(6)
Rozwój społeczny
(5)
Wartość
(5)
Metodologia
(4)
Psychologia osobowości
(4)
Twórczość
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko trudne
(3)
Kształcenie
(3)
Podmiotowość
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samopoznanie
(3)
Sukces
(3)
Uczniowie
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy
(2)
Kobieta
(2)
Małżeństwo
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poznanie
(2)
Praca
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Publicystyka polska
(2)
Samokształcenie
(2)
Samowychowanie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Temperament
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zawód
(2)
Agresywność
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Brzezińska, Anna (1949- )
(1)
Charakter
(1)
Charyzma (cecha osobowości)
(1)
Coaching
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
Gwałt
(1)
Hospicja
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kariera
(1)
Kazirodztwo
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(1)
Kultura masowa
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Lecznictwo
(1)
Mentoring
(1)
Metody badawcze
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Obraz siebie
(1)
Pamięć
(1)
Paranoja
(1)
Pedagogika
(1)
Pedofilia
(1)
Postawy
(1)
Postęp
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychopatologia
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Reklama
(1)
Reklama internetowa
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Literatura
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Wstęp. 2. Dzieciństwo XXI wieku. 3. Raj utracony. 4. Wrażliwość opiekuna. 5. Kiedy dzieci zaczynają nas rozumieć? 6. Dokąd prowadzi zabawa? 7. Meble z gałganków, klocki lego czy gry komputerowe? 8. Dziecięce kryzysy. 9. Zbuntowane trzylatki. 10. Kłębki energii. 11. Moment intelektualny. 12. Układy ryzyka. 13. Co to jest ufność? 14. Trudne rozmowy. 15. Następna szansa. 16. Edukacja. 17. Epizody wspólnego zaangażowania. 18. Nauczyciel jako organizator. 19. Dzieci nadpobudliwe. 20. Raz jeszcze o organizacji. 21. Trudny wiek. 22. Tożsamość. 23. Wypuszczanie dzieci w świat. 24. Zegary życia. 25. O stałym centrum i płynnych peryferiach. 26. Czy aby się rozwijać, trzeba się cofać? 27. W gorsetach ról. 28. Uwolnienie. 29. Intymność. 30. Lider - jaki jest? 31. Bunt (nie przemija...). 32. Jesień życia. 33. Dziadkowie, rodzice i dzieci. 34. Wspomnienia. 35 Aneks: osiem etapów rozwoju osobowości według Erika. H. Eriksona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie uczenia się, procesy uczenia się i różne ich wymiary. 2. Poznawczy wymiar uczenia się. 3. Refleksja, metauczenie się i uczenie się transformatywne. 4. Uczenie się a emocje. 5. Rozwój osobowy i refleksyjność. 6. Kiedy intencjonalne uczenie się nie zachodzi? 7. Interakcja, społeczne uczenie się i socjalizacja. 8. Uczenie się przez doświadczenie. 9. Sekwencja uczenia się, przeskoki, stadia, modele. 10. Przestrzenie uczenia się. 11. Uczenie się, motywacja i wiek uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu / red. Magdalena Goik ; Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ; 2)
1. Depozyt wartości w alternatywnych, globalnych koncepcjach rozwoju, 2. Technologie w urzeczywistnianiu "rozwoju" w procesie globalizacji - przesłanie dla człowieka i depozytu wartości, 3. Człowiek w świecie i specyfika jego bytowania, 4. Osoba a system wartości - ich znaczenie dla urzeczywistniania rozwoju, 5. Osoba-kryterium dobra i zła w urzeczywistnianiu rozwoju, 6. Rozwój w służbie osoby
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wycisnąć z siebie, ile się da; 2. Dociekliwość; 3. Odporność; 4. Kontaktowość; 5. Sumienność; 6. Wrażliwość; 7. Głód wiedzy; 8. Motywacja; 9. Przechodzenie na wyższy poziom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Co i jak bada psychologia rozwoju?: Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego – obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju; Status teorii i perspektywy badawcze; Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka; Nowe podejście w psychologii rozwoju; Zadania psychologii rozwoju. 2. Zmiana a rozwój: Pojęcie rozwoju; Rodzaje zmian rozwojowych; Dynamika zmian rozwojowych; Interakcje czynników rozwoju; Etapy rozwoju i zadania rozwojowe. 3. Badania nad procesem i efektami rozwoju: Podejścia badawcze w psychologii rozwoju; Problemy badawcze psychologii rozwoju; Strategie prowadzenia badań. 4. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym: Struktura i ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów poznawczych; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II. 5. Rozwój w okresie dzieciństwa: Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów psychicznych; Zabawa i nauka; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III. 6. Rozwój w okresie dorastania: Istota III ery rozwoju; Zadania okresu adolescencji; Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji; Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej; Istota kryzysu adolescencyjnego; Kształtowanie się tożsamości; Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju; Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania; Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom; efekty rozwojowe – z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV. 7. Rozwój w okresie dorosłości: Istota IV ery rozwoju; Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane; Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość; Zmiany okresu dorosłości; Kryzysy dorosłości i ich źródła; od debiutanta do mistrza – o uczeniu się roli osoby dorosłej; Ewolucja roli pracownika w dorosłości; Życie rodzinne w okresie dorosłości; Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości; Efekty rozwojowe ery IV. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Co i jak bada psychologia rozwoju?: Zmiany społeczne oraz ich skutki dla rozwoju indywidualnego – obszary zapotrzebowania na badania psychologii rozwoju; Status teorii i perspektywy badawcze; Różnorodność sposobów opisywania i wyjaśniania rozwoju człowieka; Nowe podejście w psychologii rozwoju; Zadania psychologii rozwoju. 2. Zmiana a rozwój: Pojęcie rozwoju; Rodzaje zmian rozwojowych; Dynamika zmian rozwojowych; Interakcje czynników rozwoju; Etapy rozwoju i zadania rozwojowe. 3. Badania nad procesem i efektami rozwoju: Podejścia badawcze w psychologii rozwoju; Problemy badawcze psychologii rozwoju; Strategie prowadzenia badań. 4. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym: Struktura i ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów poznawczych; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Zagrożenia dla rozwoju dziecka w I erze; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy I erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze II. 5. Rozwój w okresie dzieciństwa: Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów; Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne; Rozwój procesów psychicznych; Zabawa i nauka; Rozwój społeczny i rozwój osobowości; Przebieg i skutki kryzysów w rozwoju dziecka; Efekty rozwojowe – z czym dziecko kończy II erę rozwoju i do czego jest gotowe w erze III. 6. Rozwój w okresie dorastania: Istota III ery rozwoju; Zadania okresu adolescencji; Społeczne środowiska rozwoju w okresie adolescencji; Zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej; Istota kryzysu adolescencyjnego; Kształtowanie się tożsamości; Tożsamość negatywna i jej znaczenie w procesie rozwoju; Zaburzenia rozwoju w okresie dorastania; Źródła i istota wsparcia udzielanego nastolatkom; efekty rozwojowe – z czym dorastający kończy III erę rozwoju i do czego jest gotowy w erze IV. 7. Rozwój w okresie dorosłości: Istota IV ery rozwoju; Podział okresu dorosłości na etapy i zadania z nimi związane; Rozwiązanie kryzysu okresu adolescencji a proces wchodzenia w dorosłość; Zmiany okresu dorosłości; Kryzysy dorosłości i ich źródła; od debiutanta do mistrza – o uczeniu się roli osoby dorosłej; Ewolucja roli pracownika w dorosłości; Życie rodzinne w okresie dorosłości; Wybrane problemy zdrowotne okresu dorosłości; Efekty rozwojowe ery IV. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek a religia, 2. Spotkania z Biblią : Poznajemy Boga, Poznajemy siebie, Pokonujemy własną słabość, Między ludźmi, Sprawy codzienne, Przekraczamy siebie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 201)
1. Współczesny stan wiedzy o dorastaniu, dorosłości i starości człowieka; 2. Działalność zawodowa człowieka jako dominujący przejaw jego aktywności i tożsamości; 3. Problem kariery w całożyciowym rozwoju zawodowym człowieka; 4. Dorastanie do dorosłości i ról zawodowych współczesnego człowieka; 5. Dorosłość w okresie aktywności zawodowej; 6. Starość człowieka z perspektywy czasu minionego i aktualnego ludzi trzeciego wieku; 7. Dorastanie, dorosłość i starość człowieka jako problem interdyscyplinarny- refleksja końcowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój poznawczy, 2. Rozwój emocjonalny, 3. Rozwój społeczny, 4. Rozwój moralny, 5. Rozwój osobowości, 6. Róznice indywidualne w rozwoju psychicznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomiędzy potrzebą, możliwością, ochotą i wolą - jak coaching wspiera klienta w motywowaniu się. CZĘŚĆ 1. TEORIE MOTYWACJI A COACHING: Motywacja w coachingu - Model Warstw Motywacyjnych oraz narzędzia coachingowej praktyki z teorii potrzeb, neuronauk i grywalizacji; Coaching i autodeterminacja; Zastosowanie koncepcji flow w coachingu; Motywacja a emocje. CZĘŚĆ 2. MOTYWACJA POPRZEZ COACHING W DZIAŁANIU - NARZĘDZIA: Zaczyna się od wymówki; Wzmacnianie motywacji w procesie coachingu poprzez zwiększanie świadomości preferencji behawioralnych; Rola ćwiczeń coachingowych pomiędzy sesjami z coachem w podtrzymywaniu wewnętrznej motywacji w procesie coachingowym. CZĘŚĆ 3. WZROST MOTYWACJI POPRZEZ COACHING -OBSZARY ZASTOSOWAŃ: Budowanie motywacji wewnętrznej poprzez przywództwo oparte na empatii; Współpraca i motywacja w zespole -jak budować poprzez coaching; Coaching a motywacja pracowników sektora kreatywnego; Coaching a wewnętrzna motywacja kluczowego aktora w fazie przed adaptacją innowacji marketingowych; Szybciej, dalej, mocniej - coachingowo o motywacji w sporcie. CZĘŚĆ 4. FILOZOFIA COACHINGU - REFLEKSJE: Filozoficzne uwarunkowania motywujące coacha do pracy nad sobą; Użyteczne dopasowanie motywatorem w osiąganiu celów własnych i organizacji. CZĘŚĆ 5. MOTYWACJA W COACHINGU OKIEM PRAKTYKA -TEKSTY NIERECENZOWANE: Autentyczne życie w chaotycznym świecie. W drodze ku wewnętrznej motywacji; Transformujące podejście do życia i pracy - odkrywając drogę do motywacji wewnętrznej; Coachingjako metoda wspierająca motywację w skutecznej zmianie pracy; Autosabotaż w czasach sukcesu. Rozważania coacha praktyka; Pokonaj swoje wewnętrzne gremliny. Cztery sposoby sabotowania samego siebie i jak z nimi wygrać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odwieczne pytania. 2. Niezależność, autonomia, wolność. 3. Kiedy się nie układa. 4. Kobieta, mężczyzna i dziecko. 5. Zakazana miłość. 6. Na przekór stereotypom. 7. Czy inny znaczy gorszy? 7. Bez kwestii wieku. 8. Choroba, śmierć, utrata. 9. Kłopoty z nałogami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Adam i Ewa, 2. Kobieta, 2. Mężczyzna, 3. Dokąd razem?, 4. Poznawanie samego siebie, 5. Nasz świat, 6. Mój świat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Książka
W koszyku
1. Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży: Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych; Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku; Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji; Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczonych przez studentów pierwszego roku; Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców; Komunikacja rodziców z młodzieżą- przegląd badań nad zagadnieniem; Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu; 2. Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu: Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych; Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży- próba rozwiązania problemu; Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej- diagnoza i korygowanie; Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń- nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Okres prenatalny, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkoly, 4. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, 5. Adolescencja, 6. Wczesna dorosłość, 7. Średnia dorosłość. Wiek średni, 8. Późna dorosłość. Wiek starzenia się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 235 s. : rys., rab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Rozdział 1. Coaching i psychologia 1. Rozumienie coachingu 2. Psychologia jako źródło podstaw dla modelu coachingowego 3. Psychologia jako źródło wiedzy użytecznej dla coachów Rozdział 2. Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów 1. Definiowanie celów i dążenie do ich realizacji 2. Wspieranie samokontroli i wytrwałości 3. Stwarzanie przestrzeni dla motywacji autonomicznej 4. Zmiana strategii działania: wycieczka w stronę psychologii twórczości Rozdział 3. Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się 1. Rozwijanie samoświadomości: identyfikacja obszarów do rozwoju 2. Organizacja procesu uczenia się umiejętności 3. Uczenie się jako zmiana nawyków 4. Uczenie się z wykorzystaniem treningu wyobrażeniowego Rozdział 4. Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów 1. Podstawowe charakterystyki emocji 2. Inteligencja emocjonalna 3. Rola coacha we wspieraniu zarządzania emocjami Rozdział 5. Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów 1. Podstawowe pytania w psychologii osobowości 2. Zmiana osobowości w coachingu: praca ze schematami 3. Myślenie o sobie, schematy Ja i samoocena Dodatek 1. Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej 1. Ograniczenia coachingu i kompetencji coachów 2. Ocena możliwości podjęcia coachingu 3. Rezygnacja z coachingu i dalsze kroki Dodatek 2. Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka? Literatura cytowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość jako zjawisko, wartość, proces, 2. Twórcza postawa w narracji osobowości kreatywnej, 3. Koncepcja twórczych orientacji życiowych, 4. Przestrzeń kształtowania orientacji życiowych, 5.Próba empirycznej egzemplifikacji koncepcji, 4.Edukacyjne konsekwencje twórczego paradygmatu myślenia, 5. Wokół idei człowieka poszukującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 432)
Cz. I Kompetencja moralna: Człowiek - istota kulturowa; Przedmiot kompetencji moralnej - moralność; Kompetencja kulturowa jako paradygmat kompetencji moralnej; Kompetencja moralna. Cz. II Psychologiczne i pedagogiczne aspekty badań nad kompetencja moralną dzieci: Rozwój moralny w ujęciu Lawrence'a Kohlberga; Dylematy związane z rozwojem moralnym; Charakterystyka wybranych składników świadomości moralnej dzieci; Intuicyjna i kontekstowa wiedza moralna dzieci; Kultura - moralność - wychowanie. Cz. III Kompetencja moralna dzieci siedmioletnich: Metoda badania kompetencji moralnej dzieci; Wyniki badania kompetencji moralnej dzieci siedmioletnich; Wnioski pedagogiczne i oceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Małżeńskie i rodzinne uwarunkowania rozwoju człowieka: Miłość jak wyznacznik jakości małżeńskiej; Jakość małżeństwa a zdrowie partnerów; Koncepcja małżeństwa własnego i obraz małżeństwa rodziców u młodzieży o różnym poziomie poczucia bezpieczeństwa; Systemowa diagnoza rodziny z perspektywy psychologicznego konstruktywizmu; Specyficzna problematyka życia rodziny rozbitej; Psychologiczne aspekty edukacyjnej funkcji rodziny; Rozwój tożsamości osobowej u młodzieży w świetle koncepcji Wima Meeus'a; Wybrane zmienne osobowościowe a kształtowanie się tożsamości u młodzieży w zakresie relacji z rodzicami; Status tożsamości a wybory ideologiczne kobiet; Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a style komunikacji wewnątrzrodzinnej; 2. Psychologiczne determinanty aktywności zawodowej człowieka: Stres i wsparcie w środowisku rodzinnym i zawodowym; Rozwojowe i osobowościowe uwarunkowania kariery zawodowej człowieka; Cechy osobowości nauczycieli a ich predyspozycje zawodowe; Wybrane determinanty agresji nauczycieli; Osobowościowe uwarunkowania zachowań komunikacyjnych przedstawicieli handlowych; Kształtowanie postaw pracowników wobec zmian zachodzących w środowisku pracy; Atrybucja przyczyn pozostawania bez pracy a poczucie dobrostanu osób bezrobotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej