Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(48)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(25)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(39)
Autor
Horyń Wojciech
(3)
Maciejewski Jan
(3)
Bednarczyk Henryk
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Nizińska Adrianna
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Boczukowa Beata
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derda Ahata
(1)
Draus Jan
(1)
Dusza Bożena
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Glomb Dominika
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Griese Hartmut M. (1944- )
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Habura Miłosz
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Hallada Marek
(1)
Holton Elwood F.III
(1)
Horbowski Adam
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Janina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kargul Józef
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Knowles Malcolm S
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Kurzępa Irena
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Malach Josef
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Musiał Emilia
(1)
Ober-Łopatka Kinga
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pięta Jan
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Pryszmont-Ciesielska Martyna
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pyrzyk-Kuta Aleksandra
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Rongies Witold
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Temat
Oświata dorosłych
(47)
Kształcenie ustawiczne
(12)
Nauczanie dorosłych
(11)
Andragogika
(5)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(5)
Czas wolny od pracy
(4)
Nauczyciele
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Gerontologia
(3)
Kobieta
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Samokształcenie
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uniwersytety trzeciego wieku
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie dorosłych
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Bezrobocie
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Kształcenie
(2)
Ludzie starzy
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Odpoczynek
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Psychologia starości
(2)
Rodzice
(2)
Rynek pracy
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Starzenie się
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Wolontariusze
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zawód
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy kultury
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emisja głosu
(1)
Escape rooms
(1)
Ewaluacja
(1)
Fonoholizm
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Harcerstwo
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Instytucje artystyczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(3)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Podręcznik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Zjawisko czasu wolnego, 2. Znaczenie zdrowotne odpoczynku, 3. Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze zabawy, 4. Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze pracy nad sobą jako funkcji czasu wolnego, 5. Historia problematyki czasu wolnego, 6. Współczesne formy spędzania wolnego czasu najczęściej praktykowane, 7. Korzystanie z instytucji kulturalnych jako współczesna forma pożytecznego zagospodarowania wolnego czasu, 8. Formy spędzania wolnego czasu o ograniczonej popularności, 9. Przejawy niewłaściwego spędzania czasu wolnego, 10. Pedagogika i jej metody badawcze, 11. Wychowanie do wczasów, 12. Rola środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, 13. Harcerskie wzory spędzania wolnego czasu, 14. Edukacja permanentna i elementy andragogiki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja kulturalna wyzwaniem czasu wielkich przyspieszeń i zmian, 2. Aktywność kulturalna jako składnik stylu życia, 3. Działalność kulturalna w trudnym dziale klasyfikacji systemu wartości, 4. Rozumienie i funkcje upowszechniania kultury, 5. Animacja kulturalna i animator kultury w dziel aktywizacji jednostki środowiska, 6. Psychologiczne i pedagogiczne implikacje paradygmatu edukacji kulturalnej, 7. Czas wolny istotnym czynnikiem jakości życia i wyzwania dla edukacji kulturalnej, 8. Zaniedbywane obszary permanentnej edukacji, 9. Autoedukacja warunkiem pełni indywidualnego rozwoju człowieka, 10. Człowiek dorosły współlokatorem swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, 11. Dom kultury. Ewolucja instytucji i jej współczesna przydatność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. Pedagogika pracy jako subdyscyplina pedagogiczna 2. Człowiek w środowisku pracy 3. Globalizacja a kariery zwodowe 3. Kształcenie przedzawodowe 4. Edukacja prozawodowa 5. Edukacja zawodowa 6. Edukacja dorosłych 7. Problemy rynku pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Akcenty jubileuszowe: 90 lat życia i 66 lat pracy naukowo-badawczej Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Humanista i idee humanizmu spełnione w pedagogice pracy; O pracach naukowych Tadeusza Nowackiego; 2. 30 lat pedagogiki pracy- dawniej- dziś- jutro; O potrzebie badań obszarów pedagogiki pracy; Pedagog pracy w procesie humanizacji; Elementy strategii rozwoju edukacji ustawicznej; Analiza współpracy międzynarodowej w zakresie pedagogiki pracy; Pedagogika pracy- 30 lat później; Podstawowe pojęcia pedagogiki pracy; Andragogika pracy w ujęciu Tadeusza W. Nowackiego; Wspólna problematyka socjologii pracy i pedagogiki pracy w kontekście uprzemysłowienia; Tendencje i kierunki rozwoju edukacji w Europie a reforma systemu edukacji w Polsce; Wybrane aspekty badań w dziedzinie pedagogiki pracy; 3. Kształcenie przedzawodowe i pro zawodowe- instrumenty, uwarunkowania i możliwości rozwoju: Jakość radzenia komuś a jakość radzenia sobie w codziennym życiu; Poradnictwo zawodowe w kształtowaniu kariery zawodowej; Wychowanie przez pracę- czy wciąż aktualne?; Nauczyciele techniki w edukacji przedzawodowej. Szanse zatrudnienia; Prozawodowe marzenia dzieci 6-letnich; Założenia, formy organizacyjne i rzeczywistość kształcenia zawodowego; Doświadczenia projektu Leonardo da Vinci- ewaluacja kształcenia pro zawodowego w liceum profilowanym o profilu mechatronicznym; Wychowanie do bezpieczeństwa w świetle wyników badań; 4. Edukacja zawodowa i edukacja ustawiczna dorosłych wobec europejskiego rynku pracy: Gospodarka oparta na wiedzy wyzwaniem dla edukacji zawodowej i ustawicznej dorosłych; Edukacja zawodowa z perspektywy rynku pracy; Globalizacja, rynek, edukacja; Nowa Klasyfikacja Zawodów i Specjalności w świetle standardów europejskich; Programy Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia zawodowego; Idea i rzeczywistość dualnego systemu kształcenia zawodowego; Współczesne polskie doświadczenia w zakresie dokształcania i doskonalenia kadr; Zadania edukacji ustawicznej w dokumentach strategicznych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu; Edukacja ustawiczna procesem kształtowania gotowości pro zawodowej; Przezwyciężanie zjawiska bezrobocia wśród osób niepełnosprawnych; Refleksje o edukacji menedżerskiej w kontekście integracji z Unią Europejską; Problemy przygotowania zawodowego na studiach inżynierskich w kontekście integracji europejskiej; Jakość w doskonaleniu zawodowym w wersji Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika społeczna. Edukacja dorosłych. Pedagogika pracy. Pedagogika opiekuńcza. Pedagogika resocjalizacyjna. Pedagogika mediów. Pedagogika specjalna. Pedagogika zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 7/2012)
Rocznik
1. Pedagogika wczoraj i dziś: Stan i kierunki zmian w polskiej pedagogice ostatniego półwiecza; 2. Praktyka edukacyjna- wyzwania i problemy współczesnego nauczyciela: "Klucz do uczenia się"- innowacyjność czy renesans teorii?; Rozwijające walory teatru- inspiracje metodyczne; Mutyzm wieku dziecięcego na podstawie doświadczeń własnych; O emisji głosów kilka; 3. Komunikat: Fundacja SPINA szansą na lepszy start.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Postawy - wybrane aspekty teoretyczne 1.1 Pojęcie postawy - główne stanowiska 1.2 Struktura, cechy i typy postaw 1.3 Mechanizmy kształtowania postaw 1.4 Postwy wobec edukacji a poznawcze ujęcia osobowości człowieka II. Postawy edukacyjne osób straszych jako problem społeczny i indywidualny 2.1 Teorie wyjaśniające źródła starści biologicznej i psychospołecznej 2.2 Społeczno-demograficzne skutki starzenia się społeczeństw 2.3 Starość w wymiarze indywidualnym 2.4 Starość a proces rozwoju człowieka 2.5 Znaczenie edukacji w życiu osób starszych 2.6 Aktywność edukacyjna ludzi starszych - przegląd badań III. Metodologiczne postawy badań własnych 3.1 Przedmiot, cele badań i problemy badawcze 3.2 Metoda i techniki badawcze 3.3 Dobór próby, organizacja i przebieg badań IV. Carakterystyka badanych osób i ich sytuacji życiowej 4.1 Struktura społeczno-demograficzna badanej zbiorowości 4.2 Warunki materialno-bytowe 4.3 Inne składniki sytuacji życiowej respondentów V. Postawy osób starszych wobec edukacji w świetle przeprowadzonych badań 5.1 Sfera emocjonalno-oceniająca postwa wobec edukacji 5.2 Płaszczyzna poznawcza postaw edukacyjnych 5.3 Sfera behawioralna postaw wobec edukacji 5.4 Próba typologii postaw edukacyjnych osób starszych VI. Uwarunkowania postaw edukacyjnych badanych osób starszych 6.1 Społeczno-demograficzne zróżnicowanie postaw wobec edukacji 6.2 Sytuacja materialno-bytowa a postawy wobec edukacji 6.3 Inne składniki sytuacji życiowej respondentów a ich postawy edukacyjne 6.4 System wartości i poziom samoakceptacji a postawy edukacyjne badanych osób VII. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historyczny rys waloryzacji pracy, Modele karier zawodowych w przedsiębiorstwach-propozycja badawcza, Współczesne funkcje zakładów pracy, Wyznaczniki i szanse bycia współczesnym pracownikiem, Zakład pracy jako organizacja ucząca się, Pedagogika pracy-kształtowanie przedsiębiorczości pracowników, Kilka refleksji o edukacji ustawicznej, Ambiwalentność doświadczenia zawodowego, Komunikowanie się w procesie pracy w kontekście wiedzy,umiejśtności i cech psychofizycznych pracowników, Kompetencje informacyjne w kształceniu zawodowym, Samowychowanie-formacja-kultura w procesie pracy ludzkiej, Pracownicy wobec współczesnych problemów aksjologicznych, Kultura pracy a poziom bezpieczeństwa pracowników, Konflikty międzyludzkie w zakładzie pracy i sposoby zapobiegania im, Doskonalenie zawodowe właścicieli i pracowników mikroprzedsiębiorstw, Kwalifikacje kluczowe w świetle oczekiwań mazurskich pracodawców, Kompetencje pracowników organizacji wirtualnych, Technologie e-learning w doskonaleniuzawodowym na odległość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 4)
Wstęp; Korzenie polskiej edukacji dorosłych – andragogiczne narracje historyczne; Kto, jak i gdzie się uczy? Aktywność szkoleniowo-rozwojowa w Polsce w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego; Współczesne procesy demograficzne jako wyzwanie dla edukacji dorosłych; Z jakich powodów Polacy zaczęli przedłużać moratorium psychospołeczne? O przemianach warunkujących funkcjonowanie młodych dorosłych w okresie transformacji ustrojowej; Rola internetu w upowszechnianiu edukacji dorosłych; Współczesne wyzwania edukacji obywatelskiej dorosłych w Polsce; Coaching, tutoring, mentoring – nowe formy edukacji i wspierania rozwoju dorosłych; Dojrzali studenci i ich potrzeby, czyli powroty do edukacji formalnej; Uniwersytety ludowe – edukacyjny skansen czy skuteczne remedium na współczesne wyzwania cywilizacyjne?; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Gry w szkoleniach wewnętrznych – uwarunkowania mechanizmów rozgrywki; Gry dydaktyczne w przestrzeni społecznej – escape room; Ewaluacja w edukacji dorosłych. Nowe trendy, wyzwania, oczekiwania; W poszukiwaniu katalizatora refleksyjnego uczenia się dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Profesor Stanisław Kaczor; 2. Uczony, który uprawia poezję; 3. Stanisław Kaczor - człowiek, naukowiec, pedagog, mistrz; 4. Słucham ludzi - życiowe credo profesora Stanisława Kaczor; 5. Człowiek rozległej myśli i wielostronnego działania - wielki humanista; 6. Recenzje i listy o pisarstwie pozanaukowym Stanisława Kaczora; 7. Profesor Stanisław Kaczor a "Wszechnica Roztoczańska"; 8. Szkoły Szczebrzeszyńskie; 9. Wokół seminarium nauczycieli badaczy; 10. Staszicowski ruch intelektualno-etyczny; 11. Seminarium dla kadry kierowniczej oświaty makroregionu Pomorza Zachodniego; 12. Z doświadczeń Zamojskiego Uniwersytetu Trzeciego wieku; 13. Stowarzyszenia Oświatowców Polskich - sprawy i ludzie; Inspiracja dla Stowarzyszenia Oświatowego Sycyna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Podstawy metodologiczne i koncepcje teoretyczne edukacji dorosłych. Wartość w andragogice; Pedagogika dorosłych i jej wskazania dla edukacji ustawicznej; W poszukiwaniu teorii uczenia się ludzi dorosłych; Od nauczania dorosłych do całożyciowego uczenia się; Wartości i ich przydatność w refleksji nad edukacją dorosłych; Andragogika w systemie nauk pedagogicznych; Znaczenie teorii andragogicznych dla wyjaśnienia i prognozowania aktywności edukacyjnej dorosłych; Europejskie idee i inspiracje edukacji dorosłych; Usamodzielnienie się teorii oświaty dorosłych jako nauki społecznej; Andragogika a perspektywy badań biograficznych; Różne wymiary refleksji nad edukacją dorosłych; Poradnictwo andragogiczne. Konsekwencje paradygmatycznego przesunięcia; O potrzebie refleksji i działań na polu wychowania obywatelskiego dorosłych. Część II: Inspiracje w andragogice. Edukacja dorosłych w strategii kształcenia ustawicznego. Polska a Europa; Uczenie się koniecznym warunkiem funkcjonowania człowieka w "społeczeństwie ryzyka"; Emancypacja kobiet - poza nurtem pedagogiki emancypacyjnej; Edukacja międzykulturowa jako obszar refleksji andragogicznej; Spotkania międzykulturowe jako obszar uczenia się; U źródeł andragogiki polskiej - refleksja Heleny Radlińskiej. Nurty podjęte i zaniechane; Pionierzy instytucjonalnej refleksji andragogicznej; Andragogika w działaniu - perspektywa równoważenia wiedzy; Refleksje nad tradycjami i perspektywami popularyzacji wiedzy w uczelniach wyższych; Aktualność myśli Bohdana Suchodolskiego o wychowaniu w warunkach kryzysu cywilizacyjnego i edukacji ustawicznej; Edukacja dorosłych w dobie globalizacji i wielokulturowości; Sparten - kulturelle und sozialintegrative Angebote der Erwachsenenbildung; Edukacja dorosłych wobec depersonalizacyjnych procesów kulturowych; Część III: Andragogika w służbie praktyki edukacyjnej. Praca zawodowa jako stymulator aktywności edukacyjnej dorosłych; Perspektiven der Sicherung von Qualitat in der Erwachsenenbildung; Teorie andragogiczne i ich znaczenie w praktyce edukacyjnej oficerów; uczestnictwo w kulturze czy kulturowe uwarunkowania uczestnictwa. Refleksja na pograniczu andragogiki i kulturoznawstwa; Lifelong education as a support for social inclusion of people with disabilities; Nowe style życia młodzieży koniecznością kształcenia w nowych zawodach. Od wolontariatu do asystenta osoby niepełnosprawnej; Nauczyciele akademiccy i ich przygotowanie metodologiczno-pedagogiczne w opinii studentów zaocznych wyższych szkół niepaństwowych; Pluralizm kulturowy wyzwaniem dla andragogiki? Osobowość nauczyciela andragoga. Prolegomena do zagadnień ogólnych; Promowanie refleksyjnego i autonomicznego uczenia się w instytucjach kształcenia wyższego. Wprowadzenie w problematykę międzynarodowego projektu Socrates-Grundtvig; Kompetencje osobiste w refleksji nad akademicką edukacją pedagogów i nauczycieli; Wychowanie w warunkach pluralistycznego społeczeństwa; Refleksje wokół kształcenia dorosłych w zakresie ekologii; Człowiek dorosły współtwórcą własnej edukacji - od nauczania do autoedukacji. Część IV: Praktyczne aspekty edukacji dorosłych. Działalność katolickich uniwersytetów ludowych po roku 1989. Między tradycją a wyzwaniami współczesności; Uczenie się w codzienności - narracje studentów z małych miasteczek i wsi rejonu przygranicznego; W poszukiwaniu tożsamości andragogiki - próba organizacji wiodących pojęć oświaty dorosłych; Niestandardowe formy zatrudnienia jako element integrujący rynek pracy oraz edukację zawodową dorosłych; Pomiędzy procesami lokalizacji, de-lokalizacji i relokalizacji małych społeczności w perspektywie transformacji społeczno-politycznych; Edukacja wobec logiki reklamy i rynku; Rozwój refleksji nad edukacją dorosłych osób niepełnosprawnych; Odkrywanie nowych obszarów uczenia się dorosłych osób niepełnosprawnych; Bariery przeciwko aktywizacji edukacyjnej seniorów; Najstarsze pokolenie jako kapitał edukacyjny. Rola dziadków w przekazie dziedzictwa kulturowego wśród Polaków na Grodzieńszczyźnie; Dorośli jako rodzice - zagrożenia wychowania XXI wieku; Postawy żołnierzy wojsk międzynarodowych wobec życia w pokoju; Student jako człowiek dorosły; Dorosły uczeń jako użytkownik wiedzy - czyli jak przyjemnie doświadczać nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Późna dorosłość jako szansa rozwoju z perspektywy teorii przywiązania. 2. Mądrość w okresie późnej dorosłości jako efekt indywidualizacji rozwoju. 3. Regulacja emocji w okresie późnej dorosłości. 4. Miłość i bliskie związki w okresie późnej dorosłości. 5. Współcześni dziadkowie i ich znaczenie dla rozwoju wnuków. 6. Wspólna opowieść dziadków i wnuków - o roli wzajemnych powiązań w systemie rodzinnym. 7. Zaangażowanie w działalność społeczności lokalnej. 8. Potrzeby edukacyjne kobiet w okresie późnej dorosłości. 9. Uczenie się od nauczyciela i od rówieśników w procesie edukacji artystycznej podejmowanej w okresie późnej dorosłości. 10. Psychologiczne wyznaczniki programowania jakości środowiska życia osób w podeszłym wieku. 11. Wspomaganie rozwoju czy opieka w okresie późnej dorosłości? 12. Wspomaganie rozwoju osób starszych na miarę nowoczesnego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja jako pomoc w rozwoju w andragogice i gerontologii. 2. Dylematy andragogiki. Między nauczaniem, uczeniem się a autoedukacją. 3. Andragogika a perspektywy badań biograficznych. 4. Funkcja nauczyciela akademickiego - andragoga. 5. Od badań biograficznych do dydaktyki. 6. Edukacyjna funkcja dydaktyki biograficznej na przykładzie seminariów licencjackich i magisterskich. 7. Wokół projektu polsko-francuskich badań biograficznych. Wydarzenia osobiste, wydarzenia globalne. 8. Wydarzenia globalne i osobiste starszego pokolenia Polaków w świetle badań biograficznych. 9. Drogi edukacyjne osób starszych, ich początki. 10. Warsztaty biograficzne a rynek edukacyjny. 11. Edukacyjna funkcja badań biograficznych. Wydarzenia globalne i wydarzenia osobiste trzech generacji. 12. Edukacyjne dylematy pamięci. 13. Pamięć szkoły w badaniach andragogicznych. 14. Podróż i jej andragogiczny wymiar. 15. Podróż w pamięci ludzi starszych. 16. Instytucje drugiej szansy w badaniach biograficznych. 17. Nowe instytucje oświaty dorosłych we Włoszech. 18. Oświata dorosłych wobec emigrantów we Włoszech. 19. Prasa dla seniorów na przykładzie francuskich miesięczników. 20. Trzydziestolecie Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Założenia i tendencje rozwoju. 21. Nowe tendencje na UTW.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Podstawy filozoficzno-socjologiczne; R.2 Pedagogika społeczna/praca socjalna; R.3 Edukacja polityczna; R.4 Edukacja dorosłych/Andragogika; R.5 Pytania o przyszłość pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Boom edukacyjny w dwóch odsłonach; 1. Odsłona pierwsza: popyt; 1.1. Wzrost aspiracji edukacyjnych Polaków po przełomie ustrojowym. Wiara w wartość wykształcenia; 1.2. Wyż demograficzny jako jeden z czynników „polskiego cudu edukacyjnego”; 2. Odsłona druga: podaż; 2.1. Nowe realia prawne i nowi aktorzy na rynku edukacyjnym; 2.2. (Niekontrolowany) rozwój niepublicznego sektora szkolnictwa wyższego, jego rola i wewnętrzne zróżnicowanie; 2.3. Państwowe wyższe szkolnictwo zawodowe; 2.4. Lata tłuste, lata chude; 2.5. Współczesny portret szkolnictwa wyższego; 3. Wyzwania dla sektora. Czy spełni się czarny scenariusz?; Rozdział II Kształcenie dorosłych w ramach sektora szkolnictwa wyższego; 1. Dorosły w procesie edukacji i edukacja w procesie życia. Labirynt pojęciowy...; 2. Kształcenie dorosłych w Polsce wczoraj i dziś; 2.1. Dwudziestolecie międzywojenne; 2.2. Polska Rzeczpospolita Ludowa; 2.3. Lifelong learning dzisiaj. Harvard dla każdego?; 3. Miejsce lifelong learning w polityce edukacyjnej na szczeblu międzynarodowym; 4. Kształcenie ustawiczne w ramach sektora akademickiego w Europie; 5. Polskie dokumenty strategiczne w obszarze kształcenia całożyciowego; 6. Polak (nie)uczący się. Uczestnictwo w kształceniu całożyciowym w świetle statystyk; 7. Studia podyplomowe w polskim systemie edukacji. Ramy ustawowe, skala i dynamika rozwoju, główne motywacje uczestników; Rozdział III Uniwersytet przedsiębiorczy. W kierunku profesjonalnego zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego; 1. Tło przemian – reformy w sektorze publicznym; 2. Uniwersytet przedsiębiorczy – geneza i charakterystyka; 3. Geneza i specyfika zarządzania strategicznego w szkolnictwie wyższym; 4. Ogólna struktura procesu strategicznego; 5. Planowanie strategiczne – słaba (jak na razie) strona polskich uczelni; Rozdział IV Teoria zależności od zasobów (resource dependence theory) – narodziny, założenia i przegląd zastosowań w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; 1. Od analizy procesów biznesowych do badań nad szkolnictwem wyższym – geneza i rozwój koncepcji Jeffreya Pfeffera i Geralda R. Salancika; 2. Organizacje, otoczenie, współzależności. Podstawowe pojęcia i kluczowe założenia teorii zależności od zasobów; 2.1. Zasoby jako źródło władzy; 2.2. Współzależność (interdependence); 3. Przegląd aktywnych strategii i zachowań organizacyjnych w odpowiedzi na presję otoczenia; 4. Uzupełniające podejścia teoretyczne; 4.1. Teoria instytucjonalna; 4.2. Ekologia populacyjna; 5. Zastosowanie teorii zależności od zasobów (resource dependence theory) w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; Rozdział V Miejsce lifelong learning w strategicznych dokumentach szkół wyższych; 1. Strategie uczelni niepublicznych; 2. Strategie publicznych uniwersytetów szerokoprofilowych; 3. Strategie publicznych uczelni zawodowych; 4. Podsumowanie; Rozdział VI „Strategie w działaniu”. Szkoły wyższe wobec kształcenia dorosłych; 1. Uczelnie niepubliczne; 1.1. Idea lifelong learning jako szansa na rozwój oferty kształcenia; 1.2. Opłacalność jako kryterium prowadzenia działalności; 1.3. Kultura organizacyjna – u nas student jest numerem jeden; 1.4. Podsumowanie. Kształcenie dorosłych jako forma dywersyfikacji przychodów uczelni niepublicznych; 2. Publiczne uniwersytety szerokoprofilowe; 2.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 2.2. Rozwój oferty studiów podyplomowych – pracownicy jako „wyspy” nieskoordynowanej przedsiębiorczości; 2.3. Kultura organizacyjna – słuchacz (nie zawsze) na pierwszym miejscu; 2.4. Podsumowanie; 3. Publiczne uczelnie zawodowe; 3.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 3.2. Oferta studiów podyplomowych w publicznych uczelniach zawodowych; 3.3. Kultura jakości i orientacja na klienta; 3.4. Podsumowanie; Zakończenie; Strategie uczelni w obszarze kształcenia dorosłych w świetle teorii zależności od zasobów; Bibliografia; Nota metodologiczna; Aneks; Analiza SWOT: perspektywy ekspansji w obszarze kształcenia podyplomowego dla różnych typów uczelni; Załączniki; Streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2101)
1. Paradygmatyczne ramy rozwoju teorii, 2. Teorie empiryczne, 3. Teorie "wymyślone", 4. Teorie nieformalne (praktyczne), 5. Dysycplinowa tożsamość a teoretyczność andragogiki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Od przeszłości do przyszłości. Narodziny międzynarodowej współpracy w kształceniu dorosłych; 2. Instytucje pomocy osobom starszym; 3. Kształcenie ustawiczne jako element przygotowania do starości; 4. Od ag izmu- negatywnych stereotypów do dobrej babuni- emocjonalnego wzoru ludzi starych; 5. Projekt "Senior-Seniorowi" jako forma aktywizacji osób starszych w środowisku lokalnym; 6. Społeczne konsekwencje procesu starzenia się ludności; 7. Perspektywa gen derowa- aktualne wyzwanie dla andragogiki i gerontologii; 8. Ludzie starzy w kulturze indywidualizmu; 9. Konceptualizacja kształcenia osób starszych- płaszczyzna komunikacji andragogiki z gerontologią; 10. Poczucie alienacji u osób starszych; 11. Geragogiczne aspekty w kształceniu asystentów osób starszych; 12. Obszary aktywności seniorów - mity i rzeczywistość; 13. Wolontariat- aktywizacja osób starszych; 14. Elementy psychoanalizy starości na podstawie dzieła Charlotte Herfray "Starość: interpretacja psychoanalityczna"; 15. Aktywność zawodowa osób starszych a warunki bytu i jakość życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dylematy andragogiki. Między nauczaniem, uczeniem się a autoedukacją, 2. "Środowisko niewidzialne" w andragogice. Środowisko z punktu widzenia andragogiki humanistycznej, 3. Historie życja jako edukacja, 4. Szkolenie i doskonalenie kompetencji wolontariuszy, 5. Przyjaźnie ludzi dorosłych, 6. Czas w życiu człowieka dorosłego, 7. Wpływ przemian społecznych w Poslce na czas wolny dorosłych, 8. Czas wolny w starości a jakość życia, 9. Wokół "Przekroju". "Przekrojowe" przesłanie dla czasu wolnego, 10. Funkcje wolnoczasowe Słodkiego Radia Retro, 11. Od opowieści w odcinkach do serialu telewizyjnego. Przyczyny popularności gatunków we współczesnej kulturze, 12. Udział osób dorosłych w zespołach amatorskich w regionie opoczyńskim, 13. Edukacyjna rola Teatru Rapsodycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej