Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(6)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Nałęcz Sławomir
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Pactwa Bożena
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Piechota Grażyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Kształcenie
(2)
Oświata
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Aspiracje
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Śląsk, Górny
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Postmodernism as a XXIst Century Phenomenon from the Value Perspective Part I. Teachers as a Leaders of School Education Creating the Image of School - A New Teacher's Competence Pre-school and Lower-Primary School Teachers, Grades 1-3, in the Face of Changes in Contemporary Education Multicultural Challenges at the Door of Polish Schools. How Polish Teachers are Competent to Intercultural Dialog? Ways to Identity Individual Learning Needs of the Students and the Organization of Support in Pedagogical and Educational Process on School Grounds Strategies for Con!ict Resolution and Stress Handling Employed by Teachers in Di"cult Situations. Survey Report Part II. Pre-school Upbringing and Integrated Education as a Basis of Later Education Process of Constructive Con!ict Resolution in Middle and Late Childhood .........................85 Freinet Inspiration in Kindergartens Use of Illustrations and Pictures by a Teacher in Pre-school and Lower-primary School Education The School of Tomorrow as a Space for the Child's Interrogative Thinking Development Physical Education in Integrated Teaching Part III. Upbringing and Education in School Life Media in Education - an Opportunity or a Hazard? Olympism as a School of Intercultural Education Challenging Xenophobia in Polish Formal Education - the Present State and Possible Sources of Inspiration Motivation to Learn English as a Foreign Language. A Social Perspective Relationship Between Cognitive Appraisal and Strategy of Coping with Di"culty Social Situation among Junior High School Students Part IV. The Quality of Teaching in Higher Education Planning an Improvement in the Quality of Teacher's Education for the School of Tomorrow Qualification, Education and Assessment Standards for the Area of Adult Educators The Quality of Teaching Practice Pursued at the University School of Physical Education in Wrocław - Study Report Part V. Non-Public High Schools in Searching of Identities Private Ukrainian University. Descriptive Marks and Developing Private Universities as a Development Factor of Competitive Environment in Higher Education Comparative Description of the State and Private Higher Education of Ukraine Cheating at Universities and the Commercialization of Academic Teaching Part VI. Diversity as a Challenge for Education of Tomorrow Backpaper Tourism among Polish Seniors Foreigner in a Correctional Institution - in the Borderlands of Customs and Tradition Pedagogical Accents of Musical Lviv. Context of Ukrainian and Polish Co-operation (1852-1944) The Methodological Aspects of Education within the Context of 21st Century Artistic Pedagogy The Characteristics of the Moral Development of Children Concept on the Example of the Lawrence Kohlberg and Carol Gilligan Theories The In!uence of De"ning Itself on the Individual Behavior in a Period of Growing and Adult Life in the Light of Achievements of the Carol Gilligan and Lawrence Kohlberg Theories of Moral Development Edukacja Jutra Wychowanie i kształcenie w systemie edukacji szkolnej Postmodernizm jako zjawisko XXI wieku w perspektywie wartości Część I. Nauczyciele jako liderzy edukacji szkolnej Kreowanie wizerunku szkoły - nowa kompetencja nauczycielska Nauczyciele przedszkoli i klas I-III w obliczu zmian we współczesnej edukacji Wielokulturowość na progu polskiej szkoły. Zakres kompetencji międzykulturowej polskich nauczycieli Sposoby rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia i organizacja jego wsparcia w procesie wychowawczo-dydaktycznym Strategie rozwiązywania kon%iktów oraz radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli w sytuacjach trudnych. Komunikat z badań Część II. Wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa dalszej edukacji Proces konstruktywnego rozwiązywania kon"iktów w okresie średniego i późnego dzieciństwa Freinetowskie inspiracje w przedszkolach Wykorzystywanie przez nauczycieli ilustracji i obrazków w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Szkoła jutra jako przestrzeń rozwijania myślenia pytajnego dziecka Edukacja 'zyczna w kształceniu zintegrowanym 129 Część III. Wychowanie i kształcenie w życiu szkolnym Media w wychowaniu - szansa czy zagrożenie? Olympism jako szkoła edukacji międzykulturowej Ksenofobia jako wyzwanie dla polskiej edukacji - sytuacja obecna i możliwe źródła inspiracji Motywacja do nauki języka angielskiego jako języka obcego. Perspektywa społeczna Ocena poznawcza a obronne strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych Część IV. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym Projektowanie poprawy jakości kształcenia nauczycieli dla szkoły jutra Kwali'kacje, kształcenie i ocena standardów w edukacji nauczycieli Jakość praktyk zawodowych realizowanych w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu - raport z badania Część V. Uczelnie niepubliczne w poszukiwaniu tożsamości Niepubliczne szkolnictwo wyższe na Ukrainie. Próba opisu i wyznaczenia perspektyw rozwoju Uczelnie niepubliczne jako czynnik rozwoju środowiska konkurencyjnego w szkolnictwie wyższym Charakterystyka porównawcza państwowego i niepublicznego szkolnictwa wyższego na Ukrainie Oszustwo akademickie a urynkowienie edukacji akademickiej Część VI. Różnorodność wyzwaniem dla edukacji jutra Turystyka backpackingowa polskich seniorów Cudzoziemiec w warunkach więziennych jako sytuacji trudnej Pedagogiczne akcenty muzycznego Lwowa w kontekście ukraińsko-polskiej współpracy w latach 1852-1944 Metodologiczne aspekty edukacji muzycznej w kontekście założeń edukacji artystycznej XXI w. Charakterystyka rozwoju moralnego dzieci na przykładzie koncepcji Wpływ de(niowania samego siebie na funkcjonowanie jednostki w okresie dorastania oraz w dorosłym życiu w świetle osiągnięć teorii rozwoju moralnego Carol Gilligan i Lawrence'a Kohlberga
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Informacje i opracowania statystyczne - Główny Urząd Statytyczny ISSN 1506-056X)
Oświata i wychowania w roku szkolnym 2009/2010. 1. Tablice przeglądowe (1990/1991-2009-2010); 2. Wychowanie przedszkolne; 3. Szkoły podstawowe; 4. Gimnazja; 5. Licea ogólnokształcące; 6. Szkoły zawodowe i licea profilowane; 7. Szkoły zawodowe i licea profilowane; 8. Szkoły policealne; 9. Nauczanie języków obcych; 10. Opina nad dziećmi i młodzieżą; 11. Nauczyciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Szkolnictwo ponadgimnazjalne w województwie śląskim za szczególnym uwzględnieniem obszaru GZM; 3. Charakterystyka badanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych; 4. Analiza zgromadzonego materiału empirycznego: Plany życiowe oraz aspiracje badanych uczniów; Wybór zawodu, poradnictwo i doradztwo zawodowe; Przyszła praca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Postawy - wybrane aspekty teoretyczne 1.1 Pojęcie postawy - główne stanowiska 1.2 Struktura, cechy i typy postaw 1.3 Mechanizmy kształtowania postaw 1.4 Postwy wobec edukacji a poznawcze ujęcia osobowości człowieka II. Postawy edukacyjne osób straszych jako problem społeczny i indywidualny 2.1 Teorie wyjaśniające źródła starści biologicznej i psychospołecznej 2.2 Społeczno-demograficzne skutki starzenia się społeczeństw 2.3 Starość w wymiarze indywidualnym 2.4 Starość a proces rozwoju człowieka 2.5 Znaczenie edukacji w życiu osób starszych 2.6 Aktywność edukacyjna ludzi starszych - przegląd badań III. Metodologiczne postawy badań własnych 3.1 Przedmiot, cele badań i problemy badawcze 3.2 Metoda i techniki badawcze 3.3 Dobór próby, organizacja i przebieg badań IV. Carakterystyka badanych osób i ich sytuacji życiowej 4.1 Struktura społeczno-demograficzna badanej zbiorowości 4.2 Warunki materialno-bytowe 4.3 Inne składniki sytuacji życiowej respondentów V. Postawy osób starszych wobec edukacji w świetle przeprowadzonych badań 5.1 Sfera emocjonalno-oceniająca postwa wobec edukacji 5.2 Płaszczyzna poznawcza postaw edukacyjnych 5.3 Sfera behawioralna postaw wobec edukacji 5.4 Próba typologii postaw edukacyjnych osób starszych VI. Uwarunkowania postaw edukacyjnych badanych osób starszych 6.1 Społeczno-demograficzne zróżnicowanie postaw wobec edukacji 6.2 Sytuacja materialno-bytowa a postawy wobec edukacji 6.3 Inne składniki sytuacji życiowej respondentów a ich postawy edukacyjne 6.4 System wartości i poziom samoakceptacji a postawy edukacyjne badanych osób VII. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komunikowanie się w kryzysie: Komunikowanie się wobec rozwoju mediów; Definicje i klasyfikacja sytuacji kryzysowych; Wystąpienie kryzysu w organizacji- kryzys w mediach; Przebieg sytuacji kryzysowej w szkole; Komunikacja niewerbalna; Narzędzia w komunikowaniu kryzysowym; Podsumowanie; 2. Relacje z mediami w praktyce: Zarządzanie relacjami medialnymi w szkołach publicznych na przykładzie katowickich szkół podstawowych, gimnazjów i zespołów szkół specjalnych; 3. Przyczyny kryzysów w praktyce: Agresja w szkole; Segregacja w szkole; Komunikacja międzykulturowa w szkole; Narkotyki i alkohol w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej