Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(46)
Forma i typ
Książki
(45)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(38)
Autor
Rottermund Jerzy
(5)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Antonów Kamil
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dykas Kamil
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Hajn Zbigniew
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jaskulska Jagoda
(1)
Jaworska Katarzyna
(1)
Jelonek Ireneusz
(1)
Karaś Marta
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kałużny Tomasz
(1)
Kilian Marlena
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Kogut Anna
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalczyk Aneta
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Książek Daniel
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kumor-Jezierska Ewelina
(1)
Lach Daniel Eryk
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Ludera-Ruszel Agata
(1)
Maciejko Wojciech
(1)
Mikołajczyk-Lerman Grażyna
(1)
Mitrus Leszek
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Nahotko Sławomir
(1)
Napiórkowska Anna
(1)
Naumowicz Kamila
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Palicka Dorota
(1)
Paroń Łukasz
(1)
Paszkowicz Maria Agnieszka
(1)
Patulski Andrzej
(1)
Piasecki Marek
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilecki Jan
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Piątkowski Jan (1951- )
(1)
Plak Joanna
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Przywora Bogusław (1982- )
(1)
Płażek Stefan
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rutkowska Beata
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Sierocka Iwona
(1)
Sierpowska Iwona
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Sobczyk Arkadiusz
(1)
Sowa Józef
(1)
Speck Otto
(1)
Stankowski Adam
(1)
Steczek-Byczek Dorota
(1)
Storczyński Jarosław
(1)
Syniow Wiktor M
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Niepełnosprawni
(29)
Rehabilitacja (med.)
(18)
Pedagogika specjalna
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Rehabilitacja zawodowa
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Rynek pracy
(4)
Biblioterapia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Głusi
(2)
Kadry
(2)
Ludzie starzy
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niewidomi
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Prawo pracy
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Diagnoza
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
(1)
Fundusz Pracy
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Geragogika
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Kalectwo
(1)
Klauzula zasad współżycia społecznego
(1)
Kobiety
(1)
Koszty pracy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Ochrona danych
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwowa Inspekcja Pracy
(1)
Pedagika specjalna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Postawy
(1)
Pośrednictwo pracy
(1)
Praca
(1)
Praca czasowa
(1)
Praca przymusowa
(1)
Pracownicy ochrony mienia i osób
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prakseologia
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo socjalne
(1)
Prawo urzędnicze
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Płaca
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sens życia
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 552)
1. Znaczenie zmysłu wzroku w psychomotorycznym rozwoju dziecka; 2. Deficyt wzrokowy- problemy klasyfikacji i diagnozy; 3. Ograniczenia w realizacji potrzeb dziecka niewidzącego; 4. Rozwój emocjonalno-uczuciowy i społeczny dziecka niewidzącego; 5. Kompetencje społeczne i relacje interpersonalne; 6. Percepcja świata przez dziecko niewidzące; 7. Rozwój intelektualny i rozwój mowy dziecka niewidzącego; 8. Wczesna interwencja interdyscyplinarna; 9. Rehabilitacja przez wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Status osoby niepełnosprawnej w polskim systemie prawa / Iwona Sierpowska, Anna Kogut. - Stan prawny na 17.08.2010 r. - Wrocław : Gaskor Sp. z o.o., 2010. - 443, [1] s. : tab. ; 24 cm.
1.Problematyka niepełnosprawności w prawie międzynarodowym, europejskim i krajowym; 2. Pojęcie niepełnosprawności i procedury orzekania o niepełnosprawności; 3. Instytucje realizujące zadania na orzeczenia osób niepełnosprawnych; 4. Edukacja osób niepełnosprawnych; 5. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych. Sytuacja osób niepełnosprawnych. Sytuacja osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy; 6. Pozycja osoby niepełnosprawnej w wybranych regulacjach prawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk)
1. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną; 2. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej; 3. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela; 4. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych; 5. Samorzutna aktywność twórcza dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wiadomości ogólne: Turystyka ludzi niepełnosprawnych - wiadomości ogólne; Rekreacja osób niepełnosprawnych. Cz.II Turystyka osób z dysfunkcją narządu ruchu; Rekreacja ruchowa osób z dysfunkcją narządu ruchu poruszających się na wózku inwalidzkim; Turystyka i krajoznawstwo w środowisku ludzi niewidomych; Rekreacja ruchowa chorych o wyrównanej cukrzycy; Turystyka osób upośledzonych umysłowo; Rekreacja fizyczna osób z upośledzeniem umysłowym; Turystyka i krajoznawstwo w środowisku osób z uszkodzonym słuchem; Mozliwości uprawniania turystyki przez osoby z chorobami układu krążenia; Turystyka ludzi w starszym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność w dzieciństwie- zagrożenie biedą i wykluczeniem społecznym; 2. Modele wyjaśniania niepełnosprawności i sposoby konceptualizacji niepełnosprawnych; 3. Prawne aspekty edukacji osób niepełnosprawnych; 4. Uczeń niepełnosprawny- warunki życia i nauki w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; 4. Integracja społeczna i kształcenie integracyjne uczniów niepełnosprawnych w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych; 5. Formy wsparcia osób niepełnosprawnych studiujących w łódzkich uczelniach wyższych; 6. System wsparcia osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 7. Funkcjonowanie organizacji pozarządowych na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady i metody pracy z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 2. Wczesna pomoc dziecku głębiej upośledzonemu umysłowo i jego rodzinie; 3. Rewalidacja dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym; 4. Edukacja szkolna uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim; 5. Wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania społecznego osób dorosłych głębiej upośledzonych umysłowo; 6. Terapia i edukacja dziecka autystycznego; 7. Metody pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i współistniejącym upośledzeniem umysłowym; 8. Komunikowanie się z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 9. Edukacja osób głębiej upośledzonych umysłowo w ujęciu Thomasa Felixa; 10. Propozycja wykorzystania skali ocen i metody treningu uczenia się percepcyjno-motorycznego N.C. Kepharta w pracy z dzieckiem głębiej upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 2)
Poczucie jakości życia niepełnosprawnych jako czynnik determinujący rozwój jednostki i jej postepy w zakresie rehabilitacji społeczno-zawodowej; Pozytywne postawy społeczne warunkiem skutecznej rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Zapomniani niepełnosprawni pacjenci; Czy dzieci mają prawo do prawdy o chorobie?; Psychologiczne wyznaczniki skutecznego zmagania się z chorobą i niepełnosprawnością; Choroba i uzdrowienie w wybranych fragmentach Biblii; Odwaga przezwyciężania cierpienia, rozpaczy i defetyzmu w postawie osób niepełnosprawnych; Fenomenologiczny aspekt niepełnosprawności; Poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Rola wychowawcza środowiska integracyjnego; Status osoby niepełnosprawnej; Rola pediatry we wczesnym wykrywaniu zaburzeń rozwoju mowy; Zabawy słuchowe w rehabilitacji dzieci niesłyszących; Zdrowie jako wartość w edukacji i socjalizacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualna; Metody terapii stosowane wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce szkolnej. Propozycje programów stymulujących; W kręgu sztuki i arteterapii. Słowa, które mają uzdrawiająca moc; Socjodrama sposobem na przekroczenie barier
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność w świetle nauk społecznych: Koncepcje człowieka punktem wyjścia do rozważań na temat osób niepełnosprawnych; Wybrane pojęcia związane z niepełnosprawnością; Wybrane koncepcje niepełnosprawności; Definicje i klasyfikacje osób niepełnosprawnych; Rehabilitacja osób niepełnosprawnych; Prawa człowieka i prawa osób niepełnosprawnych; 2. Jakość życia osób niepełnosprawnych: Osoba niepełnosprawna i jej otoczenie; Modele jakości życia; Determinanty jakości życia osób niepełnosprawnych; 3. Praca zawodowa osób z niepełnosprawnościami: Osoba niepełnosprawna w sytuacji pracy; Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami: determinanty, bariery i propozycje ich przełamywania; Systemy zatrudniania osób niepełnosprawnych; Programy zatrudniania osób niepełnosprawnych na współczesnym rynku pracy; 4. Wsparcie techniczne osób niepełnosprawnych: Technika w zaspokajaniu potrzeb osób mniej sprawnych; Technika w procesie komunikowania się; Technika w procesie przemieszczania się; Technika w zaopatrzeniu ortopedycznym; Technika w okulistyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 1)
Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku; Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagog aga specjalnego; Droga Metody Dobrego startu do Republiki Czeskiej; Wybrane zagadnienia edukacji społecznej w działalności profesora Wiktora Degi; Turystyka osób niepełnosprawnych; Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta; Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych); Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej; Warsztaty arte- i muzykoterapeutyczne- działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga socjalnego; Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995-2005); Różni wychowawcy- różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych; Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażeniem mózgowym; Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych- źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 1)
Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku; Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagog aga specjalnego; Droga Metody Dobrego startu do Republiki Czeskiej; Wybrane zagadnienia edukacji społecznej w działalności profesora Wiktora Degi; Turystyka osób niepełnosprawnych; Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta; Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych); Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej; Warsztaty arte- i muzykoterapeutyczne- działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga socjalnego; Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995-2005); Różni wychowawcy- różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych; Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażeniem mózgowym; Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych- źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem
Książka
W koszyku
I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej: Skuteczne stawiane celów w edukacji specjalnej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o paradygmat lingwistyczny; Asymetria funkcjonalna dynamiczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (próba analizy); Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w warunkach integracji; Empowerment - szansa czy zagrożenie dla społecznej adaptacji dorosłych osób upośledzonych umysłowo; Młodzież wobec eksperymentowania z narkotykami. Kontekst pedagogiczny: między permisywnością a restryktywnością; Modele niepełnosprawności (medyczny, społeczny, kulturowy) a studia nad niepełnosprawnością (disability studies); II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych: Umiejętności - zdolności adaptacyjne człowieka jako kryterium w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej; Dziecko autystyczne a wczesna diagnoza i organizowanie systemu wsparcia rozwoju; Neuropoznawczy mechanizm "czytania umysłu" u dzieci z autyzmem; Łagodny kraniec autystycznego spektrum - specyfika pracy z dobrze funkcjonującymi dziećmi z autyzmem i dziećmi z zespołem Aspergera; Psychospołeczne funkcjonowanie chłopców z zespołem kruchego chromosomu X; Ujęcie różnicujące autyzm i zatrucie rtęcią; Charakterystyka psychopedagogiczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Etiologia głuchoślepoty a specyfika funkcjonowania dziecka z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży: Wybrane metody oraz formy rehabilitacji i wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych; Refleksje nad możliwościami wykorzystania muzykoterapii w pedagogice specjalnej; Możliwości wykorzystania biblioterapii w pracy z osobami przewlekle chorymi; Wykorzystanie metody Knillów w terapii dzieci z głębokimi deficytami rozwoju - autyzm; Niewerbalne sposoby porozumiewania się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rewalidacyjne funkcje wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wobec wyzwań współczesności; Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym - jego specyficzne potrzeby edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy zdrowotne warunkiem lepszego funkcjonowania osób niepełnosprawnych: Zespół rehabilitacyjny. Specyficzne oraz niespecyficzne cele i działania; Poziom rozwoju morfologicznego i funkcjonalnego dzieci lekko oraz głębiej upośledzonych umysłowo w percepcji personelu medycznego; Wizje przyszłego życia dzieci przewlekle chorych na cukrzycę; Wychowanie zdrowotne wobec niepełnosprawności; Promocja zdrowia a niepełnosprawność; 2. Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia osób po urazie rdzenia kręgowego; Style radzenia sobie w sytuacjach trudnych a jakość życia osób z niepełnosprawnością narządu ruchu; Seks po urazach rdzenia kręgowego; Nasilenie trudności związanych z deficytem intelektualnym a jakość życia młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przyczyny i następstwa ignorowania seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie; Zagadnienie molestowania seksualnego jako paradygmat zignorowany w edukacji dzieci z wadą słuchu; 3. Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych: Role edukacji aksjologicznej w kształtowaniu postaw studentów fizjoterapii; Moralne dylematy zawodów nastawionych na pomaganie w świetle poglądów Anthony’ego de Mello; Postawy rodzi leskie a zachowanie przystosowawcze dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego; Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych- projekt programu kształtującego postawy dzieci i młodzieży; Źródła i mechanizmy kształtowania się postaw wobec osób niepełnosprawnych- analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje; „Auxilium Sociale- Wsparcie Społeczne” czyli nowe czasopismo polskich pedagogów; 4. Sztuka w rozwoju osoby niepełnosprawnej: Percepcja sztuki jako wątek nie w pełni wykorzystywany w wychowywaniu osób z niepełnosprawnością; Techniki parateatralne w procesie rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Działalność animacyjna wśród niepełnosprawnych; Wykorzystanie muzyki w Metodzie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim; Czas wolny w procesie rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne i tendencje rozwojowe pedagogiki rewalidacyjnej: Z podstaw pedagogiki rewalidacyjnej niepełnosprawności w życiu kobiety; Pedagogika specjalna - rys historyczny; Bariery w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ich uwarunkowania i przezwyciężanie; Zwielokrotniona nierówność - sytuacja osób niepełnosprawnych; Integrowanie edukacji; Aksjologia w rewalidacji; Zadania pedagoga w pracy wobec osób niepełnosprawnych; Pedagogika rewalidacyjna wobec integracji społecznej ludzi w starszym wieku. II. Doświadczenia praktyki edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych: Usprawnianie osób niepełnosprawnych wybrane zagadnienia z fizjoterapii; Terapia kreatywna w rewalidacji upośledzonych umysłowo; E-learning kształceniu osób niepełnosprawnych; Rewalidacja dzieci z wadą słuchu - współczesne tendencje; Komputery i Internet jako narzędzie w walce z dysleksją; niepełnosprawność w oczach dzieci; Autyzm wczesnodziecięcy - diagnoza terapia; Dziecko z zespołem Aspergera w szkole powszechnej. III. Doświadczenia w Polsce i za granicą: System kształcenia specjalnego w Polsce; Wybrane konteksty niepełnosprawności dorosłych w Stanach Zjednoczonych; Rewalidacja i jej wybrane aspekty w Republice Federalnej Niemiec
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych w świetle badań naukowych: Społeczna percepcja osób niepełnosprawnych; Bariery w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością; Psychospołeczne uwarunkowania powodzenia osób niepełnosprawnych w telepracy; Strategie radzenia sobie z obciążeniem psychicznym w pracy u osób niepełnosprawnych jako jeden z wyznaczników powodzenia w telepracy; Przebieg rehabilitacji ustawicznej jako element doradztwa zawodowego; Praca zawodowa osób niepełnosprawnych jako element rehabilitacji kompleksowej; Sport w aktywizacji społecznej osób niepełnosprawnych; 2. Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych w aspekcie prawodawstwa polskiego i międzynarodowego: Status prawny osoby niepełnosprawnej jako pracownika w aktach prawnych Unii Europejskiej; Wsparcie pracodawców zatrudniających osoby niepełnosprawne w Polsce (stan prawny na czerwiec 2008r.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera / red. Aneta Kordek ; Scientific Publishing Group)
1.Ekonomiczne problemy bezrobocia, 2.Teoretyczne podstawy zarządzania kosztami pracy w przedsiębiorstwie, 3.Struktura kosztów pracy w przedsiębiorstwie, 4.Model kosztów pracy, 5.Analiza porównawcza kosztów pracy, 6.Metody zarządzania kosztami pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1. Problemy zatrudnienia osób niepełnosprawnych w przepisach międzynarodowych w kontekście idei społeczeństwa zintegrowanego. 2. Polskie programy i strategie rozwiązywania kwestii zatrudnienia osób niepełnosprawnych a koncepcja równoprawnego uczestnictwa. 3. Zatrudnienie i rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych jako cele działań nowych podmiotów polityki społecznej państwa. 4. Aktywność ekonomiczna osób niepełnosprawnych w Polsce. 5. Rynek pracy osób niepełnosprawnych - pracujący i bezrobotni. Rynek pracy chronionej i wolny rynek pracy. 6. Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania zatrudniania osób niepełnosprawnych na otwartym i chronionym rynku pracy. 7. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych w zakładach pracy - pozytywne i negatywne skutki dla pracodawcy i pracownika. 8. Dochody osób niepełnosprawnych ze świadczeń społecznych i z pracy jako czynnik aktywności zawodowej tej grupy ludności. 9. Społeczny wymiar zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Integracja osób niepełnosprawnych w miejscu pracy. 10. Ocena dostępności i efektywności instytucji rynku pracy dla aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych. 11. Podsumowanie i wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej