Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(46)
Forma i typ
Książki
(45)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(38)
Autor
Rottermund Jerzy
(5)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Antonów Kamil
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dykas Kamil
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Hajn Zbigniew
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jaskulska Jagoda
(1)
Jaworska Katarzyna
(1)
Jelonek Ireneusz
(1)
Karaś Marta
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kałużny Tomasz
(1)
Kilian Marlena
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Kogut Anna
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalczyk Aneta
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Książek Daniel
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kumor-Jezierska Ewelina
(1)
Lach Daniel Eryk
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Ludera-Ruszel Agata
(1)
Maciejko Wojciech
(1)
Mikołajczyk-Lerman Grażyna
(1)
Mitrus Leszek
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Nahotko Sławomir
(1)
Napiórkowska Anna
(1)
Naumowicz Kamila
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Palicka Dorota
(1)
Paroń Łukasz
(1)
Paszkowicz Maria Agnieszka
(1)
Patulski Andrzej
(1)
Piasecki Marek
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilecki Jan
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Piątkowski Jan (1951- )
(1)
Plak Joanna
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Przywora Bogusław (1982- )
(1)
Płażek Stefan
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rutkowska Beata
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Sierocka Iwona
(1)
Sierpowska Iwona
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Sobczyk Arkadiusz
(1)
Sowa Józef
(1)
Speck Otto
(1)
Stankowski Adam
(1)
Steczek-Byczek Dorota
(1)
Storczyński Jarosław
(1)
Syniow Wiktor M
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Niepełnosprawni
(29)
Rehabilitacja (med.)
(18)
Pedagogika specjalna
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Rehabilitacja zawodowa
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Rynek pracy
(4)
Biblioterapia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Głusi
(2)
Kadry
(2)
Ludzie starzy
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niewidomi
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Prawo pracy
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Diagnoza
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
(1)
Fundusz Pracy
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Geragogika
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Kalectwo
(1)
Klauzula zasad współżycia społecznego
(1)
Kobiety
(1)
Koszty pracy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Ochrona danych
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwowa Inspekcja Pracy
(1)
Pedagika specjalna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Postawy
(1)
Pośrednictwo pracy
(1)
Praca
(1)
Praca czasowa
(1)
Praca przymusowa
(1)
Pracownicy ochrony mienia i osób
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prakseologia
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo socjalne
(1)
Prawo urzędnicze
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Płaca
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sens życia
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja osób niepełnosprawnych w społeczeństwie i bariery ich aktywności: Percepcja osób niepełnosprawnych; Bariery aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych; Ochrona praw pacjenta z niepełnosprawnością- współczesne uwarunkowania i możliwości realizacji; 2. Rozwiązania identyfikowane na rynku pracy i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych: Rynek pracy jako czynnik determinujący dostęp osób niepełnosprawnych do zatrudnienia najemnego; Wsparcie osób z niepełno sprawnościami w poszukiwaniu i utrzymywaniu się w zatrudnieniu poprzez usługi rynku pracy; Zatrudnienie wspomagane- specjalna forma aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Biografie zawodowe osób niepełnosprawnych- dysfunkcje instytucjonalnego wsparcia; Usługi społeczne i aktywizacja studentów z niepełnosprawnością na przykładzie działań podejmowanych na Uniwersytecie Zielonogórskim; Wykorzystanie nowoczesnej techniki w kompensacji niepełnosprawności; Osoby głuchoniewidome i działania Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym; Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych w środowisku wiejskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
I. W kierunku edukacji inkluzyjnej: 1. Aktualne problemy rozwoju teorii i praktyki nauczania dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na Ukrainie; 2. Oświata inkluzyjna jako kwestia społeczno-pedagogiczna; 3. Społeczno-pedagogiczne warunki integracji dzieci z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego w ogólnoświatową przestrzeń Ukrainy; 4. Indywidualizacja zajęć szansą na postęp edukacyjny dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; II. Miejsce i rola rodziny w życiu dziecka niepełnosprawnego: 1. Właściwości rodzinnego wychowania dziecka z niepełnosprawnością psychofizyczna; 2. Rodzice dzieci niepełnosprawnych: szanse i zagrożenia w relacjach małżeńskich; 3. Rodzina w procesie wychowania dziecka niepełnosprawnego; 4. Organizacja działalności zabawowej dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 5. Niepełnosprawność intelektualna jako wynik zaburzeń w rozwoju ontogenetycznym; 6. Wsparcie psychologiczne dziecka z zaburzeniami rozwoju; III. Działania twórcze a rozwój dzieci niepełnosprawnych intelektualnie: Wykorzystywanie metody arteterapii w edukacji specjalnej; 2. Rola dramy i teatralnych gier fabularnych w rozwijaniu dzieci niepełnosprawnych; 3. Wykorzystanie dorobku L.S. Wygotskiego w pracy korekcyjnej szkoły specjalnej; 4. Historie z życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wprowadzenie do pedagogiki upośledzonych umysłowo, 2. Rozwój opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce, cz. III Rozwój opieki i edukacji specjalnej w niektórych krajach europejskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
1. Przedmiot psychopedagogiki korekcyjnej; 2. Metodologiczne i teoretyczne podstawy psychopedagogiki korekcyjnej; 3. Dzieci z deficytami rozwoju intelektualnego jako uczestnicy procesu korakcyjno-pedagogicznego; 4. System specjalnych usług edukacyjnych dla osób z zaburzeniami rozwoju intelektualnego. Kierowanie dzieci do instytucji edukacyjno-korekcyjnych; 5. Uwarunkowanie pedagogicznego procesu korekcyjnego w placówkach specjalnych dla osób z deficytami rozwoju intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Rehabilitacja zawodowa i zatrudnianie osób niepełnosprawnych; Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych - wyzwania współczesności; Współczesne problemy rehabilitacji i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Aktywizacja zawodowa i zatrudniania osób niepełnosprawnych w nowych państwach Unii Europejskiej; Wpływ sposobu stanowienia prawa na sprawność funkcjonowania systemu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Rola PERON w aktywizowaniu zawodowym i wspieraniu zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Udział pozarządowych organizacji biznesowych w rozwiązywaniu problemów osób niepełnosprawnych w Polsce na przykładzie Krajowej Izby Gospodarczo-Rehabilitacyjnej (case study); Rola organizacji pozarządowych w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych a problem ich podmiotowości; style życia wobec wariantów zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Perspektywy rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Doradztwo zawodowe na rzecz osób niepełnosprawnych; Problemy edukacji zawodowej młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Nauczyciel niepełnosprawny na rynku pracy - szanse i zagrożenia; Osoby niepełnosprawne na otwartym rynku pracy (na przykładzie Radomia); Sytuacja osób niepełnosprawnych na lubuskim rynku pracy; Szanse i bariery zatrudniania niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych; Niepełnosprawni zarejestrowani w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie; Cz. II Technika w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Zaspokajanie potrzeb osób niepełnosprawnych a technika; Projektowanie ergonomiczne dla osób niepełnosprawnych - projektowanie środowiska pracy i życia bez barier; Twórcze podejście do przełamywania barier na przykładzie wybranej metody heurystycznej; Bydgoszcz - przyjazne miasto? Dostępność przestrzenna wybranych funkcji dla osób niepełnosprawnych; Zagadnienia przewozu osób niepełnosprawnych w transporcie publicznym i prywatnym; Analiza oferty Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze pod katem potrzeb osób niepełnosprawnych; Cz. III Wybrane aspekty rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych; Użyteczność teorii pola K. Lewina w rozwoju dyscyplin zajmujących się Teoretycznymi i praktycznymi aspektami udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym; Nowe formy rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Rosji; Media i komunikowanie masowe w życiu osób z uszkodzonym narządem słuchu; Przeciw społecznemu wykluczeniu. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób z niepełnosprawnością - przykład Dolnośląskiego Stowarzyszenia na rzecz Autyzmu; Potrzeby dziecka niewidomego i jego orientacja w przestrzeni; Środowiskowa oferta pomocy i wsparcia dla osób niepełnosprawnych na przykładzie Głogowa; Między muzyką a terapią; Wykorzystanie wielotonu nieharmonicznego w stymulacji akustycznej dzieci autystycznych; Rola podkładu muzyczno-dźwiękowego w treningach wizualizacyjnych stosowanych w rehabilitacji osób niepełnosprawnych Cz. IV Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych; Geragogika specjalna - moralnym obowiązkiem naszych czasów; Aktywność osób starszych mieszkających w domu pomocy społecznej a zakres realizowanych przez nie potrzeb; Poczucie jakości życia a aktywność społeczna ludzi starych - czy zawsze korelacja?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja i wsparcie społeczne w doskonaleniu się I. Edukacja i wsparcie społeczne w doskonaleniu się dzieci i młodzieży dotkniętych niepełnosprawnością: 1. Edukacja medialna w wyrównywaniu szans życiowych osób z objawamiwielopostaciowej niepełnosprawności; 2. Rodzice w szkole integracyjnej - wątek konieczny współczesnej edukacji; 3. Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci z wadą słuchu w poradniachpsychologiczno-pedagogicznych- raport z badań pilotażowych; 4. Autyzm a zaburzenia współwystępujące. Dylematy diagnostyczne; 5. Wpływ zdeterminowania językowego romskich uczniów na proces edukacji; 6. Praca dydaktyczna nauczyciela historii na lekcjach kształtowania pojęć historycznych u uczniów klas III gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 7.Personalizm i personalizm chrześcijański jako podstawa dialogu nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w nauczaniu wczesnoszkolnym; 8. Wsparcie społeczne młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 9. Wsparcie społeczne udzielane rodzinom adopcyjnym i zastępczym wychowującym dziecko z niepełnosprawnością; 10. Rozumienie swojej niepełnosprawności przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną; 11. Praca na rzecz osób niepełnosprawnych II. Wybrane terapie poprawiające jakość życia osób z ograniczonymi sprawnościami: 1. Metoda ośrodków pracy - rzeczywistość czy fikcja; 2. Wczesne wspomaganie rozwoju w praktyce Ośrodka Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczego w Ustroniu; 3.Terapia neuro-odruchowa Temprana jako nowatorski sposób rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Z doświadczeń; 4.Praca fizjoterapeuty z chorymi z problemami w komunikowaniu się; 5. Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej osób z niepełnosprawnością; 6. Działalność Beskidzkiego Zrzeszenia Sportowo-Rehabilitacyjnego "Start"jako przykład rehabilitacji, edukacji i socjalizacji przez sport; 7. Młodzi dorośli na rynku pracy - szanse i barier samorealizacji; 8. Prawo do godności niepełnosprawnych intelektualnie mieszkańców domów pomocy społecznej; 9. A special needs youth support club as a form of psychological and educational.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ: 1. Niepełnosprawność - wybrane problemy, 2. Orzekanie o niepełnosprawności dla celów rehabilitacji zawodowej, 3. Psychospołeczne problemy niepełnosprawności. REHABILITACJA ZAWODOWA: 1. Cele i załozenia rehabilitacji kompleksowej, 2. Organizacja rehabilitacji zawodowej, formy zatrudnienia osób niepełnosprawnych, 3. Wspracie społeczne osób niepełnosprawnych w aktywizacji zawodowej. POŚREDNICTWO ZAWODOWE: 1. Metody poradnictwa zawodowego w kontekscie rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych, 2. Telepraca jako nowa forma zatrudnienia dla osób niepełnosprawnych. POŚREDNICTWO PRACY: 1. Gromadzenie informacji o poszukujących pracy, 2. Rekrutacja pracownika niepełnosprawnego. PRACA ZAWODOWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNCH: 1. Kompetencje pracownika, 2. Stymulacja rozowju zawodowego osób niepełnosprawnych. ORGANIZACJA STANOWISKA PRACY: 1. Szczególne uprawnienia niepełnosprawnych pracowników i obowiązki pracodwaców (stan na dzień 1.01.2008), 2. Wspracie pracodawców zatrudniających niepełnosprawnych pracowników (stan prawny na 1.01.2008), 3. Ergonomia zatrudniania osób niepełnosprawnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Udział środowiska lokalnego w rewalidacji i edukacji specjalnej - w stronę społecznego modelu rewalidacji. Udział środowiska lokalnego w rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych; Nie izolować, ale czy integrować?; Bariery i zagrożenia integracji osób niepełnosprawnych; Wspólnoty Muminków jedną z szans społecznej integracji; Stosunek do niepełnosprawności dzieci pełnosprawnych uczęszczających do przedszkola integracyjnego; Potrzeba rozwijania asertywności u wychowanków grup integracyjnych; W stronę środowiska lokalnego. Ośrodek opiekuńczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym; Wykorzystanie Kwestionariusza Wsparcia Społecznego w badaniu osób niepełnosprawnych; Pomoc rodzino w przezwyciężaniu problemów związanych z niepełnosprawnością dziecka; Społeczne wsparcie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Wsparcie społeczne osób z głębszą niepełnosprawnością umysłową i ich rodzin; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z astmą oskrzelową i alergią oraz ich rodzin; Wspierająca rola wybranych stowarzyszeń rodziców dzieci niepełnosprawnych; Koła pomocy dzieciom i młodzieży z cukrzycą jako grupa wsparcia; Sytuacja społeczna osób z niepełnosprawnością w świetle opinii studentów pedagogiki. Część II: Aktualne problemy resocjalizacji i rewalidacji. Analiza zachowania nieletnich w czasie rozprawy sądowej; Atmosfera wychowawcza w interwencyjnym schronisku dla nieletnich; Problem narkomanii w opinii młodzieży; Asertywność a zaburzenia zachowania młodzieży zagrożonej patologią społeczną; Stopień sprawności fizycznej a nasilenie potrzeb psychicznych u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Możliwości dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) w organizacji schematu ciała i orientacji przestrzennej; Poczucie osamotnienia i poziom lęku u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Z badań nad sugestywnością osób z upośledzeniem umysłowym; Determinanty rozwoju sprawności fizycznej dzieci z upośledzeniem umysłowym; Rehabilitacja psychiczna niewidomych i słabo widzących uczniów klas maturalnych jako element przygotowania do trudnych sytuacji egzaminacyjnych; Możliwości edukacyjne dzieci niewidomych - w opinii ich rodziców; Kształtowanie podstawowych pojęć geometrycznych w nauczaniu dzieci niewidomych; Z badań nad samooceną młodzieży z bocznym skrzywieniem kręgosłupa, leczonej operacyjnie; Preferencja wartości osób przewlekle chorych - w świetle badań empirycznych; Teatroterapia jako forma pracy z osobami niepełnosprawnymi; Diagnoza dysleksji - jej psychospołeczne konsekwencje; Pomoc terapeutyczna dziecku dyslektycznemu; Wybrane uwarunkowania niskiego poczucia własnej wartości uczniów dyslektycznych; Syndrom Deficytu Uwagi i Nadruchliwości u uczniów klas V.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Proces rehabilitacji jako wyznacznik skuteczności kształcenia specjalnego, 2. Kształcenie specjalne w kontekście konwencjonalnych oddziaływań rehabilitacyjnych na dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim, 3. Metodologia badań własnych, 4. Metoda ośrodków pracy w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rehabilitacja a proces edukacji. 1. Niepełnosprawność człowieka. 2. Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności - kryteria, kategorie, tendencje. 3. Aksjologiczne i prakseologiczne aspekty procesy rehabilitacji. 4. Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesie rehabilitacji. 5. Ekologiczny i edukacyjny kontekst procesu rehabilitacji. 6. Życie człowieka z niepełnosprawnością - stereotypy i oczekiwane standardy. Część II: Struktura i dynamika procesu rehabilitacji. 1. Swoiste problemy kształtowania się zadań rehabilitacyjnych. 2. Systemowe ujęcie procesu rehabilitacji. 3. Podstawowe strategie i procedury w procesie rehabilitacji. 4. Zasady procesu rehabilitacji. 5. Postępowanie w procesie rehabilitacji. 6. Przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością. Część III: Specyfika procesu rehabilitacji różnych kategorii osób. 1. Dobór treści w procesie rehabilitacji i edukacji. 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i niedosłyszących. 4. Rehabilitacja osób niewidomych i niedowidzących. 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 6. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi. Część IV: uwarunkowania, komponenty i ewaluacja procesu rehabilitacji. 1. Diagnoza podstawą procesu rehabilitacji. 2. Funkcja poradnictwa i doradztwa w toku rehabilitacji. 3. Podmiotowa rola rodziców w procesie rehabilitacji. 4. Instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji. 5. Prawne podstawy procesu rehabilitacji i wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia wobec współczesności. Podstawy psychologii)
Cz.I Źródła i kierunki rozwoju psychologii rehabilitacji: 1. Historia idei "psychologii rehabilitacji", 2. Aktualny stan psychologii rehabilitacji jako wiedzy teoretycznej i praktyki społecznej, Cz.II Psychologiczna charakterystyka problemów osób niepełnosprawnych: 1. Wyznaczniki funkcjonowania osób niepełnosprawnych, 2. Relacja: uszkodzenie organizmu - wymagania sytuacji, 3. Relacja: wymagania sytuacji - aktywność osoby niepełnosprawnej, 4. Relacja: uszkodzenie organizmu - stan świadomości osoby niepełnosprawnej, 5. Relacja: aktywność - stan świadomości osoby niepełnosprawnej. CZ.III Rehabilitacja jako pomoc w rozwiązywaniu problemów życiowych osób niepełnosprawnych: 1. Pozapsychologiczne regulatory działalności psychologów w rehabilitacji, 2. Psychologiczne modele procesu rehabilitacji, 3. Dziedziny rehabilitacji - zadania dla psychologa. Cz.IV Problemy osób niepełnosprawnych w rehabilitacji instytucjonalnej: 1. Ból osób niepełnosprawnych jako problem psychologiczny, 2. U szkodzenie ciała osób niepełnosprawnych jako problem psychologiczny, 3. Zamartwianie się o własną przyszłość: jako problem osób niepełnosprawnych. Cz.V Problemy osób niepełnosprawnych w rehabilitacji środowiskowej: 1. Związki intymne osób niepełnosprawnych, 2. Dochodzenie do niezależności życiowej poprzez pracę, 3 .Integracja społeczna osób niepełnosprawnych. CZ.VI Perspektywy rozwoju psychologii rehabilitacji: 1. Dylematy teoretyczne psychologii rehabilitacji, 2. Utrudnienia w rozwoju praktyki psychologicznej w rehabilitacji i możliwość ich przezwyciężania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXI. Zeszyt specjalny [I])
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013, Półrocznik, 2014-2019
Autor
Forma i typ
Część ogólna: 1. O idei pracy, prawie pracy i pracy przymusowej w Związku Sowieckim - uwagi wybrane (1917-1945); 2. Między pracą najemną a zniewoloną. Dylematy doktrynalno-polityczne na przykładzie ZSRR; 3. Podstawowe zasady prawa pracy - nadmiar kodeksowej regulacji czy zasadności ich wyodrębnienia? 4. Ryzyko pracodawcy jako zasada prawa pracy; 5. Konstytucyjne prawo dostępu do służby publicznej na jednakowych zasadach a kwestia zatrudniania pracownika samorządowego na czas zastępstwa; 6. The subjectivity of work and the nature of employment-based work; 7. Warunki rozwoju i wpływ sztucznej inteligencji na pracę, zatrudnienie i inne niektóre prawnie nieuregulowane w Unii Europejskiej zagadnienia społeczne, technologiczne i gospodarcze; 8. Europejska autonomiczna definicja pracownika. Przyczynek do dyskusji nad rozwojem prawa zatrudnienia; 9. O zasadności wykorzystania w prawie zatrudnienia teorii zarządzania personelem; 10. Elastyczne formy zatrudnienia. Panorama zagadnień z perspektywy prawa pracy; 11. Prakseologiczny wymiar prawa pracy; 12. O pojęciu zasad współżycia społecznego - uwagi na tle wybranych przepisów kodeksu pracy; 13. O funkcji modyfikacyjnej zasad prawa pracy na gruncie art. 300 k.p. 14. Zasady prawa; 15. Koncepcja „prawa zatrudnienia” w świetle kompetencji Państwowej Inspekcji Pracy; 16. Wiodąca rola prawa statutowego uczelni w kształtowaniu sytuacji prawno-pracowniczej nauczycieli akademickich; 17. Regulacja zatrudnienia niepracowniczego czy prawo zatrudnienia? Indywidualne prawo pracy: 18. Równy dostęp osób z niepełnosprawnościami do zatrudnienia w administracji publicznej - realna możliwości czy fikcja? 19. Spółdzielcza umowa o pracę jako podstawa nawiązania stosunku pracy; 20. Prawne podstawy zatrudnienia tymczasowego; 21. Wpływ zrzeczenia się mandatu przez wójta na sferę stosunku pracy jego zastępcy; 22. Założenia ogólne charakteryzujące zatrudnienie w samorządzie terytorialnym (porównanie z zasadami funkcjonowania korpusu służby cywilnej); 23. Pracownicy socjalni w polskim systemie pomocy społecznej. Kilka uwag w kontekście ewolucji systemu; 24. Status prawny pracowników ochrony. Wybrane problemy; 25. Przetwarzanie danych osobowych pracowników a zwolnienia grupowe; 26. Kilka uwag w sprawie realizacji obowiązków pracowniczych w domu pracownika; 27. „Przekształcenie” stosunku służbowego celnika w stosunku pracy; 28. Ochrona trwałości stosunku pracy członków zarządu zakładowej i międzyzakładowej organizacji związkowej po nowelizacji; 29. Równe prawa pracujących małżonków i innych osób pełniących obowiązki rodzinne a zachowanie równowagi między życiem zawodowym i rodzinnym; 30. Swoboda umów a umowy dodatkowe stron stosunku pracy; 31. O podstawach aksjologii polskiego prawa pracy w rozporządzeniu dotyczącym umowy o pracę pracowników umysłowych; 32. Ustanie stosunku pracy nauczyciela akademickiego; 33. Uprawnienie do wypowiadania umów o zakazie konkurencji w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19. Uwagi de lege lata i de lege ferenda; 34. Zatrudnienie nauczycieli na czas określony; 35. Rodzicielskie świadczenie uzupełniające - MAMA 4+ - oczekiwania i realia; 36. Przekształcenia podmiotowe stosunku pracy nauczyciela akademickiego; 37. Równowaga między życiem zawodowym i prywatnym pracownika świadczącego pracę zdalnie - stan polskich regulacji Kodeksu pracy; 38. O istocie umowy o pracę na czas określony; 39. Prawo pracowników zdalnych do bycia offline - rozważania prawnoporównawcze; 40. Czy przepisy regulujące warunki zatrudnienia pracowników delegowanych, jako przepisy wymuszające swoje zastosowanie, zapewniają ochronę pracownika? Zbiorowe prawo pracy: 41. O układach zbiorowych pracy zawieranych dla osób świadczących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy; 42. Pojęcie zakładowej organizacji związkowej obejmującej zakresem działania cały zakład pracy; 43. Porozumienie zbiorowe w tarczy antykryzysowej. Procesowe prawo pracy: 44. Kształtowanie się systemu sądowej kontroli orzeczeń dyscyplinarnych w stosunkach służbowych; 45. Roszczenie funkcjonariusza formacji zmilitaryzowanej o dopuszczenie do służby; 46. Sądownictwo polubowne - nowa jakość rozstrzygania sporów. Ubezpieczenia społeczne: 47. Prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej jako tytuł ubezpieczeń społecznych - wybrane zagadnienia; 48. Kilka uwag o powoływaniu Prezesa ZUS; 49. O ustalaniu ustawodawstwa właściwego w przypadku jednoczesnego wykonywania pracy na terytorium więcej niż jednego państwa członkowskiego w koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego; 50. Jednorazowe odszkodowanie przysługujące członkom rodziny z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej; 51. W poszukiwaniu modelu zabezpieczenia finansowego na wypadek starości; 52. O rencie rodzinnej, uposażeniu rodzinnym i o proporcjonalności świadczenia - słów kilka; 53. Zasada (nie)kumulacji, czyli o zbiegu prawa do świadczenia emerytalnego z systemu powszechnego i wojskowego; 54. COVID-19 a świadczenia z ubezpieczenia chorobowego (wybrane zagadnienia); 55. Prawnoteleologiczne aspekty funkcji ochronnej norm proceduralnych ubezpieczeń społecznych. Varia: 56. Ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop policjanta. Problemy orzecznictwa organów Policji związane z konstytucjonalnością art. 115a ustawy o Policji; 57. Centra usług społecznych - nowe jednostki organizacyjne gminy; 58. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w aspekcie prawnym i praktycznym na przykładzie miasta Bielsko-Biała i powiatu bielskiego - wybrane zagadnienia; 59. Charakter prawny zatrudnienia w ramach stosunku służbowego na przykładzie wybranej kategorii podmiotów zatrudnionych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 552)
1. Znaczenie zmysłu wzroku w psychomotorycznym rozwoju dziecka; 2. Deficyt wzrokowy- problemy klasyfikacji i diagnozy; 3. Ograniczenia w realizacji potrzeb dziecka niewidzącego; 4. Rozwój emocjonalno-uczuciowy i społeczny dziecka niewidzącego; 5. Kompetencje społeczne i relacje interpersonalne; 6. Percepcja świata przez dziecko niewidzące; 7. Rozwój intelektualny i rozwój mowy dziecka niewidzącego; 8. Wczesna interwencja interdyscyplinarna; 9. Rehabilitacja przez wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Status osoby niepełnosprawnej w polskim systemie prawa / Iwona Sierpowska, Anna Kogut. - Stan prawny na 17.08.2010 r. - Wrocław : Gaskor Sp. z o.o., 2010. - 443, [1] s. : tab. ; 24 cm.
1.Problematyka niepełnosprawności w prawie międzynarodowym, europejskim i krajowym; 2. Pojęcie niepełnosprawności i procedury orzekania o niepełnosprawności; 3. Instytucje realizujące zadania na orzeczenia osób niepełnosprawnych; 4. Edukacja osób niepełnosprawnych; 5. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych. Sytuacja osób niepełnosprawnych. Sytuacja osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy; 6. Pozycja osoby niepełnosprawnej w wybranych regulacjach prawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk)
1. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną; 2. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej; 3. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela; 4. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych; 5. Samorzutna aktywność twórcza dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wiadomości ogólne: Turystyka ludzi niepełnosprawnych - wiadomości ogólne; Rekreacja osób niepełnosprawnych. Cz.II Turystyka osób z dysfunkcją narządu ruchu; Rekreacja ruchowa osób z dysfunkcją narządu ruchu poruszających się na wózku inwalidzkim; Turystyka i krajoznawstwo w środowisku ludzi niewidomych; Rekreacja ruchowa chorych o wyrównanej cukrzycy; Turystyka osób upośledzonych umysłowo; Rekreacja fizyczna osób z upośledzeniem umysłowym; Turystyka i krajoznawstwo w środowisku osób z uszkodzonym słuchem; Mozliwości uprawniania turystyki przez osoby z chorobami układu krążenia; Turystyka ludzi w starszym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej