Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(47)
Forma i typ
Książki
(46)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(24)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(39)
Autor
Rottermund Jerzy
(5)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Antonów Kamil
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dykas Kamil
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Hajn Zbigniew
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jaskulska Jagoda
(1)
Jaworska Katarzyna
(1)
Jelonek Ireneusz
(1)
Karaś Marta
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kałużny Tomasz
(1)
Kilian Marlena
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Kogut Anna
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalczyk Aneta
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Książek Daniel
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kumor-Jezierska Ewelina
(1)
Lach Daniel Eryk
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Ludera-Ruszel Agata
(1)
Maciejko Wojciech
(1)
Mikołajczyk-Lerman Grażyna
(1)
Mitrus Leszek
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Nahotko Sławomir
(1)
Napiórkowska Anna
(1)
Naumowicz Kamila
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Palicka Dorota
(1)
Paroń Łukasz
(1)
Paszkowicz Maria Agnieszka
(1)
Patulski Andrzej
(1)
Piasecki Marek
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilecki Jan
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Piątkowski Jan (1951- )
(1)
Plak Joanna
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Przywora Bogusław (1982- )
(1)
Płażek Stefan
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rutkowska Beata
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Shaw Magdalena
(1)
Sierocka Iwona
(1)
Sierpowska Iwona
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Sobczyk Arkadiusz
(1)
Sowa Józef
(1)
Speck Otto
(1)
Stankowski Adam
(1)
Steczek-Byczek Dorota
(1)
Storczyński Jarosław
(1)
Syniow Wiktor M
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Temat
Niepełnosprawni
(30)
Rehabilitacja (med.)
(18)
Pedagogika specjalna
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Rehabilitacja zawodowa
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Rynek pracy
(4)
Biblioterapia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Głusi
(2)
Kadry
(2)
Ludzie starzy
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niewidomi
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Prawo pracy
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Diagnoza
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
(1)
Fundusz Pracy
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Geragogika
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Kalectwo
(1)
Klauzula zasad współżycia społecznego
(1)
Kobiety
(1)
Koszty pracy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Ochrona danych
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwowa Inspekcja Pracy
(1)
Pedagika specjalna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjlana
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Postawy
(1)
Pośrednictwo pracy
(1)
Praca
(1)
Praca czasowa
(1)
Praca przymusowa
(1)
Pracownicy ochrony mienia i osób
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prakseologia
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo socjalne
(1)
Prawo urzędnicze
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Płaca
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sens życia
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: 1. Cele; 2. Metody i formy pracy; 3. Organizacja zajęć; 4. Diagnozowanie i ocena postępów dziecka; 5. Oczekiwane efekty. Rozdział II. CHARAKTERYSTYKA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: 1. Żywioły; 2. Materiał przyrodniczy; 3. Sylwoterapia; 4. Aromaterapia; 5. Chromoterapia; 6. Litoterapia; 7. Narzędzia i sprzęt ogrodniczy. Rozdział III. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Układ treści; 2. Budowa zajęć; 3. Propozycje aktywności (3.1. Wiosna; 3.2. Lato; 3.3. Jesień; 3.4. Zima); 4. Przykłady scenariuszy zajęć (4.1. Wiosna; 4.2. Lato; 4.3. Jesień; 4.4. Zima). WYKAZ ŹRÓDEŁ I TEKSTÓW WYBRANYCH PIOSENEK według numerów scenariuszy; TEKSTY PIOSENEK do wykorzystania według kolejności na płycie CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Misja Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Całościowe zaburzenia rozwojowe w ujęciu DSM-5; Nauka zabawy jako element wspierania rozwoju społecznego dzieci z autyzmem; Komunikacja alternatywna i wspomagająca w życiu osób autystycznych; Zaburzenia integracji sensorycznej u osób z autyzmem, w tym ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - z doświadczeń Polski i innych krajów europejskich; Osoba z autyzmem - to co ją wspiera w rozwoju ku dorosłości; Terapia czaszkowo-krzyżowa wspierająca rozwój osób z autyzmem i innymi zaburzeniami sprzężonymi,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundusze Strukturalne UE)
1.Funkcjonowanie funduszy strukturalnych Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Funduszu Społecznego, 2.Podmioty uprawnione do skłądania wniosków wraz z uwzględnieniem typów projektów w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Rozwój Zasobów Ludzkich, 3.Podmioty bezpośrednio korzystające z wdrażanej pomocy w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Rozwój Zasobów Ludzkich, 4.Skwantyfikowane wskaźniki realizacji celów projektu, 5.Zasady wyboru projektów, 6.Zasaday kwalifikalności poniesionych kosztów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika w Życiu / Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie)
Współzależność jakości życia, jakości pracy i jakości wychowania. Obszar dla dalszych badań w kierunku osób z niepełnosprawnością; Problem dowartościowania osób z niepełnosprawnością; Niepełnosprawność człowieka w ujęciu społecznym, edukacyjnym i wychowawczym; Praca zawodowa osób niepełnosprawnych jako czynnik rehabilitacji zawodowej; Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla osób niepełnosprawnych wyznacznikiem wykonywanej pracy; Asystent osoby z niepełnosprawnością - nowy zawód wyzwaniem dla prawników i pedagogów; Rola międzynarodowego ruchu sportowego niepełnosprawnych w procesie wyrównywania szans osób z niepełnosprawnością; Kształcenie integracyjne w mikroregionie - teoria i praktyka; Sprawie na rzecz niepełnosprawnych - doświadczenia Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w pracy ze studentem niepełnosprawnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności; 2. Podstawowe założenia badań własnych; 3. Program badań własnych; 4. Zróżnicowanie wartościowania indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań; 5. Korelaty osobowościowe indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań; 6. Czynniki kształtujące indywidualny i społeczny model niepełnosprawności: analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paradygmat interakcyjny w rehabilitacji zawodowej osób z upośledzeniem umysłowym - przestrzeń teoretyczna. 2. Osoby z upośledzeniem umysłowym jako podmiot praktyki rehabilitacyjnej. 3. Doświadczenia zawodowe osób upośledzeniem umysłowym - czynnik kontekstualny. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Psychometryczna charakterystyka zmiennych podmiotowych - wyniki, istotności różnic, związki. 6. Zróżnicowanie zmiennych podmiotowych ze względu na ilość i jakość doświadczeń zawodowych badanych (zmienna kontekstualna). 7. Interakcja zmiennych niezależnych (podmiotowych i kontekstualnych) wykazujących związki z poziomem kompetencji zawodowej badanych. 8. W kierunku syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2008. - 125, [3] s. : rys.; schem.; tab. ; 24 cm.
I. Część teoretyczno-praktyczna: 1. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością: Dziecięce porażenie mózgowe- definicje i klasyfikacja; Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami- metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym; Muzykoterapia w teorii i praktyce; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3 do 6 roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych- terapia śpiewem; II. Część praktyczna: 1. Repertuar piosenek i propozycje aktywności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ortopedagogika- system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo- ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagigicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I. Wyzwania rehabilitacyjno-opiekuńcze wobec osób w okresie późnej dorosłości: Geragogika specjalna w starzejącym się społeczeństwie – potrzeby i możliwości; Wychowanie do godnej „złotej jesieni życia” w stadium integralności / „bilansowania drogi życiowej” – pedagogiczne implikacje koncepcji cyklu życia Erika H. Eriksona. Część II. Terapie niespecyficzne: Technologie wspomagające dla osób starszych z niepełnosprawnością; Wpływ fizjoterapii na sprawność fizyczną i psychiczną osób w podeszłym wieku. Część III. Terapie specyficzne: Zaburzenia mowy w chorobie Parkinsona; Wsparcie seniorów z niepełnosprawnością – na przykładzie terapii logopedyczno-psychologicznej osób z chorobą Parkinsona; Charakterystyka mowy osób z chorobą Alzheimera na przykładzie opowiadania historyjki obrazkowej; Metoda walidacji w opiece nad starszą osobą z demencją; Wspieranie seniora z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach instytucjonalnych; Rehabilitacja optyczna osób starszych. Część IV. Z frontu badań i doświadczeń opiekuńczych: Paradygmat starości w percepcji współczesnego społeczeństwa w kontekście wypowiedzi seniorów, ich postaw, planów i oczekiwań; Działania w zakresie sportu, rekreacji oraz turystyki realizowane przez ośrodki pomocy społecznej w Polsce, skierowane do osób wykluczonych-seniorów; Percepcja czasu a doświadczenie lęku przez osoby w okresie późnej dorosłości – analiza wyników badań własnych; Praca z osobami starszymi z demencją – doświadczenia praktyczne opiekuna. Część V. Wkład seniorów do jakości życia społecznego: Ludzie starzy – strażnicy pamięci i nadziei; Osoba starsza jaką wartość w rodzinie. Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja osób niepełnosprawnych w społeczeństwie i bariery ich aktywności: Percepcja osób niepełnosprawnych; Bariery aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych; Ochrona praw pacjenta z niepełnosprawnością- współczesne uwarunkowania i możliwości realizacji; 2. Rozwiązania identyfikowane na rynku pracy i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych: Rynek pracy jako czynnik determinujący dostęp osób niepełnosprawnych do zatrudnienia najemnego; Wsparcie osób z niepełno sprawnościami w poszukiwaniu i utrzymywaniu się w zatrudnieniu poprzez usługi rynku pracy; Zatrudnienie wspomagane- specjalna forma aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Biografie zawodowe osób niepełnosprawnych- dysfunkcje instytucjonalnego wsparcia; Usługi społeczne i aktywizacja studentów z niepełnosprawnością na przykładzie działań podejmowanych na Uniwersytecie Zielonogórskim; Wykorzystanie nowoczesnej techniki w kompensacji niepełnosprawności; Osoby głuchoniewidome i działania Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym; Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych w środowisku wiejskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
I. W kierunku edukacji inkluzyjnej: 1. Aktualne problemy rozwoju teorii i praktyki nauczania dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na Ukrainie; 2. Oświata inkluzyjna jako kwestia społeczno-pedagogiczna; 3. Społeczno-pedagogiczne warunki integracji dzieci z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego w ogólnoświatową przestrzeń Ukrainy; 4. Indywidualizacja zajęć szansą na postęp edukacyjny dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; II. Miejsce i rola rodziny w życiu dziecka niepełnosprawnego: 1. Właściwości rodzinnego wychowania dziecka z niepełnosprawnością psychofizyczna; 2. Rodzice dzieci niepełnosprawnych: szanse i zagrożenia w relacjach małżeńskich; 3. Rodzina w procesie wychowania dziecka niepełnosprawnego; 4. Organizacja działalności zabawowej dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 5. Niepełnosprawność intelektualna jako wynik zaburzeń w rozwoju ontogenetycznym; 6. Wsparcie psychologiczne dziecka z zaburzeniami rozwoju; III. Działania twórcze a rozwój dzieci niepełnosprawnych intelektualnie: Wykorzystywanie metody arteterapii w edukacji specjalnej; 2. Rola dramy i teatralnych gier fabularnych w rozwijaniu dzieci niepełnosprawnych; 3. Wykorzystanie dorobku L.S. Wygotskiego w pracy korekcyjnej szkoły specjalnej; 4. Historie z życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wprowadzenie do pedagogiki upośledzonych umysłowo, 2. Rozwój opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce, cz. III Rozwój opieki i edukacji specjalnej w niektórych krajach europejskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
1. Przedmiot psychopedagogiki korekcyjnej; 2. Metodologiczne i teoretyczne podstawy psychopedagogiki korekcyjnej; 3. Dzieci z deficytami rozwoju intelektualnego jako uczestnicy procesu korakcyjno-pedagogicznego; 4. System specjalnych usług edukacyjnych dla osób z zaburzeniami rozwoju intelektualnego. Kierowanie dzieci do instytucji edukacyjno-korekcyjnych; 5. Uwarunkowanie pedagogicznego procesu korekcyjnego w placówkach specjalnych dla osób z deficytami rozwoju intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Rehabilitacja zawodowa i zatrudnianie osób niepełnosprawnych; Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych - wyzwania współczesności; Współczesne problemy rehabilitacji i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Aktywizacja zawodowa i zatrudniania osób niepełnosprawnych w nowych państwach Unii Europejskiej; Wpływ sposobu stanowienia prawa na sprawność funkcjonowania systemu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Rola PERON w aktywizowaniu zawodowym i wspieraniu zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Udział pozarządowych organizacji biznesowych w rozwiązywaniu problemów osób niepełnosprawnych w Polsce na przykładzie Krajowej Izby Gospodarczo-Rehabilitacyjnej (case study); Rola organizacji pozarządowych w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych a problem ich podmiotowości; style życia wobec wariantów zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Perspektywy rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Doradztwo zawodowe na rzecz osób niepełnosprawnych; Problemy edukacji zawodowej młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Nauczyciel niepełnosprawny na rynku pracy - szanse i zagrożenia; Osoby niepełnosprawne na otwartym rynku pracy (na przykładzie Radomia); Sytuacja osób niepełnosprawnych na lubuskim rynku pracy; Szanse i bariery zatrudniania niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych; Niepełnosprawni zarejestrowani w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie; Cz. II Technika w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Zaspokajanie potrzeb osób niepełnosprawnych a technika; Projektowanie ergonomiczne dla osób niepełnosprawnych - projektowanie środowiska pracy i życia bez barier; Twórcze podejście do przełamywania barier na przykładzie wybranej metody heurystycznej; Bydgoszcz - przyjazne miasto? Dostępność przestrzenna wybranych funkcji dla osób niepełnosprawnych; Zagadnienia przewozu osób niepełnosprawnych w transporcie publicznym i prywatnym; Analiza oferty Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze pod katem potrzeb osób niepełnosprawnych; Cz. III Wybrane aspekty rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych; Użyteczność teorii pola K. Lewina w rozwoju dyscyplin zajmujących się Teoretycznymi i praktycznymi aspektami udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym; Nowe formy rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Rosji; Media i komunikowanie masowe w życiu osób z uszkodzonym narządem słuchu; Przeciw społecznemu wykluczeniu. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób z niepełnosprawnością - przykład Dolnośląskiego Stowarzyszenia na rzecz Autyzmu; Potrzeby dziecka niewidomego i jego orientacja w przestrzeni; Środowiskowa oferta pomocy i wsparcia dla osób niepełnosprawnych na przykładzie Głogowa; Między muzyką a terapią; Wykorzystanie wielotonu nieharmonicznego w stymulacji akustycznej dzieci autystycznych; Rola podkładu muzyczno-dźwiękowego w treningach wizualizacyjnych stosowanych w rehabilitacji osób niepełnosprawnych Cz. IV Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych; Geragogika specjalna - moralnym obowiązkiem naszych czasów; Aktywność osób starszych mieszkających w domu pomocy społecznej a zakres realizowanych przez nie potrzeb; Poczucie jakości życia a aktywność społeczna ludzi starych - czy zawsze korelacja?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja i wsparcie społeczne w doskonaleniu się I. Edukacja i wsparcie społeczne w doskonaleniu się dzieci i młodzieży dotkniętych niepełnosprawnością: 1. Edukacja medialna w wyrównywaniu szans życiowych osób z objawamiwielopostaciowej niepełnosprawności; 2. Rodzice w szkole integracyjnej - wątek konieczny współczesnej edukacji; 3. Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci z wadą słuchu w poradniachpsychologiczno-pedagogicznych- raport z badań pilotażowych; 4. Autyzm a zaburzenia współwystępujące. Dylematy diagnostyczne; 5. Wpływ zdeterminowania językowego romskich uczniów na proces edukacji; 6. Praca dydaktyczna nauczyciela historii na lekcjach kształtowania pojęć historycznych u uczniów klas III gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 7.Personalizm i personalizm chrześcijański jako podstawa dialogu nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w nauczaniu wczesnoszkolnym; 8. Wsparcie społeczne młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 9. Wsparcie społeczne udzielane rodzinom adopcyjnym i zastępczym wychowującym dziecko z niepełnosprawnością; 10. Rozumienie swojej niepełnosprawności przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną; 11. Praca na rzecz osób niepełnosprawnych II. Wybrane terapie poprawiające jakość życia osób z ograniczonymi sprawnościami: 1. Metoda ośrodków pracy - rzeczywistość czy fikcja; 2. Wczesne wspomaganie rozwoju w praktyce Ośrodka Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczego w Ustroniu; 3.Terapia neuro-odruchowa Temprana jako nowatorski sposób rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Z doświadczeń; 4.Praca fizjoterapeuty z chorymi z problemami w komunikowaniu się; 5. Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej osób z niepełnosprawnością; 6. Działalność Beskidzkiego Zrzeszenia Sportowo-Rehabilitacyjnego "Start"jako przykład rehabilitacji, edukacji i socjalizacji przez sport; 7. Młodzi dorośli na rynku pracy - szanse i barier samorealizacji; 8. Prawo do godności niepełnosprawnych intelektualnie mieszkańców domów pomocy społecznej; 9. A special needs youth support club as a form of psychological and educational.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej