Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(176)
IBUK Libra
(20)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(171)
E-booki
(24)
Czasopisma
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(146)
dostępne
(90)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Czytelnia
(147)
Autor
Bartoszewski Jakub
(6)
Borski Maciej (1975- )
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Koczur Wiesław
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Palak Zofia
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Dykcik Władysław
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Klinik Anna
(3)
Kosek-Nita Bogumiła
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Zawiślak Aleksandra
(3)
Baran Jolanta
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Kalisz Anna
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Komorska Marta
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kołaczek Bożena
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Lityński Adam (1940- )
(2)
Majewski Kamil
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Paluszkiewicz Magdalena
(2)
Pisula Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Raś Danuta
(2)
Rączaszek Andrzej
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Szafrańska Anida
(2)
Szczęch Norbert
(2)
Wojciechowski Franciszek
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Śliwak Jacek
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Alexová Milena
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antonów Kamil
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barnes Colin
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bernat Rafał
(1)
Białas Marcin
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bokajło Wiesław
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Burek Wojciech
(1)
Błaszczak Anna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborowska Agnieszka
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Domańska Monika
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(124)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(200)
Język
polski
(199)
angielski
(1)
Temat
Niepełnosprawni
(103)
Pedagogika specjalna
(40)
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Rehabilitacja (med.)
(18)
Rodzina
(15)
Niepełnosprawni umysłowo
(14)
Ludzie starzy
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Kształcenie integracyjne
(11)
Dziecko
(10)
Opieka społeczna
(10)
Rynek pracy
(10)
Patologia społeczna
(8)
Rehabilitacja zawodowa
(7)
Szkolnictwo
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Bezrobocie
(6)
Dziecko głuche
(6)
Młodzież
(6)
Młodzież niepełnosprawna
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Alkoholizm
(5)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Nauczanie
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Polityka społeczna
(5)
Społeczeństwo
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Agresywność
(4)
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Głusi
(4)
Integracja społeczna
(4)
Internet
(4)
Muzykoterapia
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Oligofrenopedagogika
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Praca
(4)
Studenci niepełnosprawni
(4)
Świadczenia społeczne
(4)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(3)
Biblioterapia
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Jakość życia
(3)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagogika
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Pracodawcy
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo pracy
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Socjologia
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Aspiracje
(2)
Demografia
(2)
Dyskryminacja
(2)
Dyskryminacja religijna
(2)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Homoseksualizm
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inwalidztwo
(2)
Kadry
(2)
Kalectwo
(2)
Komputery
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Macierzyństwo
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Narkomania
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Niewidomi
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Podmiotowość
(2)
Temat: czas
1989-
(12)
2001-0
(9)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czechy
(1)
Dolnośląskie, województwo
(1)
Francja
(1)
Jagielnica (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. czortkowski ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
200 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 5/2011.)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka.)
1.Uwarunkowania prawne; 2. Projektowanie uniwersalne- zalecenia i dobre praktyki; 4. Wyniki badań i kontroli; 5. Podsumowanie- zalecenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundusze Strukturalne UE)
1.Funkcjonowanie funduszy strukturalnych Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Funduszu Społecznego, 2.Podmioty uprawnione do skłądania wniosków wraz z uwzględnieniem typów projektów w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Rozwój Zasobów Ludzkich, 3.Podmioty bezpośrednio korzystające z wdrażanej pomocy w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Rozwój Zasobów Ludzkich, 4.Skwantyfikowane wskaźniki realizacji celów projektu, 5.Zasady wyboru projektów, 6.Zasaday kwalifikalności poniesionych kosztów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Zagadnienia ogólne: O niejednoznaczności sukcesów edukacyjnych; Współczesne dzieci - sukcesy i porażki; Ochrona praw dziecka; Sukcesy i porażki dziecka w percepcji własnej i dorosłych opiekunów; Tajemnice sukcesu edukacyjnego. Rola przywództwa; Dzieciństwo nierównych szans; Radzenie sobie z niepowodzeniami szkolnymi przez uczniów - strategie obronne; Perspektywa Innego w nauczycielskiej relacji z dzieckiem; Rozwijanie kreatywności - zadanie współczesnej edukacji; Cz.II Badania: Długotrwałe slady szkolnego dzieciństwa; Typ myslenia a sukces szkolny dziecka; Kształcenie zintegrowane - szansa czy zagrożenie dla optymalnego rozwoju uczniów klas niższych?; Praca domowa - krok do samokształcenia w klasie III; Twórczośc językowa dziecka w okresie wczesnoszkolnym; Kompetencje matematyczne uczniów kończących pierwszych etap kształcenia - rzeczywistość a oczekiwania nauczycieli; Diagnoza umiejętności arytmetycznych dzieci 6-7-letnich; Niepowodzenia we współpracy nauczycieli z rodzicami - samospełniająca sie przepowiednia?; Szkoła w opinii uczniów; Typy inteligencji uczniów uzdolnionych twórczo; Dzieci nonkonformistyczne i działające dywergencyjnie - w zespole klasowym; Cz.III Wychowanie przedszkolne: Szanse edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym; Jakość edukacji przedszkolnej - wyzwanie czy nadawanie znaczenia; Przedszkole - wstęp do kariery edukacyjnej?; Wpływ pobytu w oddziale przedszkolnym na społeczno-emocjonalny rozwój dziecka; Rola mężczyzny w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym; Interakcyjne uwarunkowania rozwijania kompetencji dialogowej dziecka w wieku przedszkolnym; Edukacja przedszkolna jako warunek nabycia przez dzieci 6-letnie umiejętności radzenia sobie z sytuacją trudną; Relacje rówieśnicze w przedszkolu - niepowodzenia i sukcesy; Diagnostyczna zabawa w przedszkolu jako narzędzie poznania wielorakich uzdolnień; Cz.IV Edukacja w społeczeństwie informacyjnym: Konstruktywistyczne ujęcie procesu kształcenia jako warunek powodzenia szkolnego w społeczeństwie informacyjnym; Znaczenie kształcenia informacyjnych kompetencji uczniów; Psychospołeczne aspekty sukcesów i porażek edukacyjnych współczesnego ucznia w społeczeństwie informacyjnym; Sytuacja życiowa dzieci wiejskich - wyzwanie dla edukacji medialnej; Dziecko w wirtualnym świecie gier komputerowych; Uczniowie wczesnej edukacji wobec przekzaów reklam telewizyjnych; Cz.V Dziecko niepełnosprawne: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie - sukcesy i porażki; Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - sukces czy porażka?; Dziecko niepełnosprawne intelektualnie; Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych w środowisku wiejskim - rzeczywistość czy fikcja?; Obniżona sprawność intelektualna a początki kształcenia matematycznego; Cz.VI Refleksje, doświadczenia, propozycje: Integracja sensoryczna - radość dziecka w naturalnym odkrywaniu świata; Relacje ojciec - dziecko jako czynnik sukcesu wychowawczego; Relacje uczniów klas młodszych z innymi uczestnikami procesu edukacyjnego; Wpływ kodu językowego używanego w szkole na sukcesy i porażki ucznia; Nauczyciel edukacji elementarnej jako człowiek budujący; Rola nauczyciela w pokonywaniu uczniowskich trudności w uczeniu się matematyki; Mnemotechnika jako alternatywa w nauczaniu i uczeniu się na szczeblu kształcenia zintegrowanego; Wspomaganie rozwoju dzieci z trudnościami edukacyjnymi; Pedagogika Celestyna Freineta - poszukiwanie optymalnej koncepcji edukacyjnej; Dzieciństwo bez przyszłości?; Poczucie własnej wartości jako efekt edukacji przez sztukę; Czasopiśmiennictwo uczniowski jako wartościowy wzorzec kulturowy; Drama jako metoda wspomagająca szanse rozwojowe i sukces dziecka; Świat wartości dziecka kreowany w piosenkach religijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Part I. The organization of the education system: How to creatively manage a school. Leadership in a school management; Ethics of care in school organization; Part II. The role of the teacher in the education of tomorrow: Motivational factors hierarchy in the teaching profession Unravelling the paths of teaching and learning a teacher's fascination and illusions; Organization of free time for primary and secondary school students; Part III. Teaching aspects in integrated learning: Contemporary children's experiences in contacts with nature; The conditions of the pro-health education process regarding development of rational eating habits; Part IV. Forms of aid for children with disabilities and their families; Theoretical context of social exclusion of not fully abled people - selected areas; Weak support system for families with disabled children and its impact on the directions of family model modi!cations; The essence of occupational therapy and its application in the social rehabilitation of people with disabilities; Part V. The concept of diversity in the education of tomorrow: The essence of dialogue in upbringing process Education for children with foreign backgrounds in Sweden - a general view of the situation and a case.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika w Życiu / Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie)
Współzależność jakości życia, jakości pracy i jakości wychowania. Obszar dla dalszych badań w kierunku osób z niepełnosprawnością; Problem dowartościowania osób z niepełnosprawnością; Niepełnosprawność człowieka w ujęciu społecznym, edukacyjnym i wychowawczym; Praca zawodowa osób niepełnosprawnych jako czynnik rehabilitacji zawodowej; Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla osób niepełnosprawnych wyznacznikiem wykonywanej pracy; Asystent osoby z niepełnosprawnością - nowy zawód wyzwaniem dla prawników i pedagogów; Rola międzynarodowego ruchu sportowego niepełnosprawnych w procesie wyrównywania szans osób z niepełnosprawnością; Kształcenie integracyjne w mikroregionie - teoria i praktyka; Sprawie na rzecz niepełnosprawnych - doświadczenia Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w pracy ze studentem niepełnosprawnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Aktywność w życiu osoby niepełnosprawnej: Wybrane obszary aktywności społecznej niesłyszących; Międzypokoleniowa edukacja, integracja i aktywizacja osób niepełnosprawnych intelektualnie; Ubezwłasnowolnienie- rozwiązania prawne, problemy psychologiczne, dylematy moralne; 2. Choroba a niepełnosprawność: Przykłady wsparcia udzielanego osobom z rzadkimi chorobami chromosowymi i ich rodzinom w wybranych krajach Europy; Funkcjonowanie społeczne osób z chorobą Parkinsona; Zalety sygnaturowe młodzieży niepełnosprawnej somatycznie, czyli spojrzenie na osobowość człowieka w sytuacji choroby lub dysfunkcji z perspektywy psychologii pozytywnej; Stan zdrowia osób niepełnosprawnych intelektualnie a proces socjalizacji na przykładzie pracy w warsztacie terapii zajęciowej; 3. Wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne): Wieloznaczność socjalizacji w kontekście edukacji niesłyszących; Rozwój osobowości, samoświadomości i wyobraźni dziecka głuchoniewidomego w świetle poglądów Aleksandra Suworowa; Postawy studentów i absolwentów specjalności "asystent osoby niepełnosprawnej" Uniwersytetu Śląskiego wobec niepełnosprawności; Socjalizacja osób niepełnosprawnych słuchowo jako determinanta socjalizacji społecznej; 3. Rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej: Ojciec w wychowaniu i rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością; Zachowania seksualne osób niepełnosprawnych seksualnie w aspekcie uwarunkowań rodzinnych; Problemy emocjonalne współmałżonków osób po udarze mózgu; Wsparcie społeczne rodziny w kontekście specyfiki rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym; Rodzinne uwarunkowania bezradności versus zaradności dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową; 4. Osoba niepełnosprawna w życiu codziennym: Zajęcia z tańca towarzyskiego dla osób niewidomych i niedowidzących i niedowidzących- forma socjalizacji, rehabilitacji oraz element przeciwdziałania ograniczeniom wynikającym z niepełnosprawności; Rola fizjoterapeuty w procesie socjalizacji osób niepełnosprawnych; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych szansą na lepszą edukację i socjalizację osób z niepełnosprawnością; Jak nie szkodzić osobie z niepełnosprawnością; Perspektywy i ograniczenia w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych na podstawie literatury oraz programów celowych i unijnych; Przestrzeń życiowa funkcjonowania osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja przedszkolna a integracja społeczna / Danuta Al-Khamisy. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2006. - 397, [3] s. : rys.; tab.; wykr. ; 21 cm.
1. Dziecko w instytucjonalnej strukturze społecznej: Socjalizacja dziecka; Struktura warunków socjalizacji; Przedszkole jako instytucja socjalizacji dziecka; Społeczność dziecięca w procesie interakcji; Proces komunikacji w zachodzących interakcjach; Wychowanie interpersonalne; Doświadczenie interpersonalne a wrażliwość na drugiego człowieka; 2. Rozwój społeczny jako oddziaływanie kontekstu zewnętrznego: Kontekst społeczny a uczenie się społecznego zachowania; Kontekst społeczny a wiedza dziecka; Rozwój a uczenie się; Poznawanie innych w interakcjach z rówieśnikami; Zamierzony wpływ dorosłych; Kompetencje społeczne regulujące zachowania człowieka; 3. Integracja społeczna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych- podstawy teoretyczne: Istota integracji; Integracja jako proces wielowymiarowy; Edukacja integracyjna a integracja społeczna; Dziecko niepełnosprawne w wieku przedszkolnym; Integracja społeczna w edukacji przedszkolnej w Polsce; 4. Metodologia badań własnych: Przedmiot badań; Cele badań; Integracja instytucjonalna; Integracja interpersonalna; Integracja interpsychiczna; Metody i narzędzia badawcze; Teren badań; 5. Edukacja przedszkolna w wymiarze instytucjonalnym: Architektura i wyposażenie; Regulacje prawne; Instytucje wspomagające edukację przedszkolną w procesie integracji społecznej; Wybrane problemy edukacji przedszkolnej a problemy integracji społecznej; Prointegracyjne działania nauczycieli przedszkoli; Kształcenie nauczycieli w procesie integracji społecznej; 6. Edukacja przedszkolna w wymiarze interpersonalnym: Gotowość nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje nauczyciela gotowego do edukacji integracyjnej; Rodzina jako kontekst społeczny; Kontekst społeczny grupy a wiedza dziecka o osobie niepełnosprawnej; 7. Edukacja przedszkolna w wymiarze interapsychicznym: 1. Empatia wśród nauczycieli przedszkoli integracyjnych i masowych; Poziom empatii u dzieci pełnosprawnych w przedszkolach masowych i integracyjnych; Deklarowane zachowania prospołeczne u dzieci; Zachowania prospołeczne rzeczywiste wśród dzieci; Tolerancja wśród dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych wobec niepełnosprawnego kolegi; Wnioski z badań i postulaty praktyczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wychowanie przedszkolne w polityce oświatowej: Wychowania przedszkolne w polityce edukacyjnej Unii Europejskiej; Problem upowszechniania wychowania przedszkolnego w świetle raportów oświatowych; Dzieciństwo jako wartość- dylematy, rozstrzygnięcia końca XX wieku, propozycje; Polityka oświatowa gmin wobec edukacji przedszkolnej na początku lat dziewięćdziesiątych. Demistyfikacja mitów i złudzeń; Przedszkole elementem polityki społecznej; II. Nauczyciele przedszkola- kształcenie i doskonalenie zawodowe: Od ochroniarki do profesjonalnego wychowawcy przedszkolnego; Samokształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku; Działalność informacyjno-edukacyjna przedszkola w kształtowaniu postaw wychowawczych rodziców; III. Edukacja przedszkolna dzieci niepełnosprawnych: Kształcenie dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach specjalnych; Integracyjna edukacja w przedszkolu; IV. Rozwój i wychowanie dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Rozwój i wychowanie umysłowe: Znaczenie metody Marii Montessori dla rozwoju integracji sensoryczno-motorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym; Innowacyjne działania przedszkola w zakresie wprowadzania dziecka trzyletniego w świat pisma; 2. Osiągnięcia dzieci w rozwoju społecznym: Przystosowanie dzieci trzyletnich do przedszkola; Współpraca i wzajemna pomoc w kontaktach dzieci pięcioletnich; Obraz własnej osoby a kompetencje poznawcze i funkcjonowanie społeczne dzieci kończących edukację przedszkolną; Preorientacja zawodowa dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Rozwój i wychowanie estetyczne i techniczne dzieci: Animacja społeczno-kulturalna w edukacji przedszkolnej; Rola nauczyciela w inspirowaniu twórczości plastycznej dzieci przedszkolnych w świetle opinii nauczycieli; Uzdolnienia, zainteresowania i umijetności muzyczne dzieci sześcioletnich; Komputer w przedszkolu; 4. Diagnozowanie rozwoju dzieci: Poznawanie rozwoju dziecka- możliwości diagnostyczne i profilaktyczne przedszkola.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Wspólnota dla profilaktyki i resocjalizacji. Osłabienie więzi społecznej i zróżnicowanie kulturowe jako źródła patologii społecznej; Przeciwko "wychowaniu do agresji" - czyli o potrzebie i sposobach działania na rzecz zapobiegania agresywności młodego pokolenia; Sowing the Seeds of Peace in School: an Antidote for a Violent World?; Wspólnota działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w warunkach reformowanej kurateli sądowej; Współpraca sądowego kuratora dla dorosłych z instytucjami świadczącymi pomoc na rzecz osób objętych dozorem kuratorskim; Rola biegłego psychologa sądowego w ochronie praw osób poszkodowanych w przestępstwach na tle seksualnym; Rodzice, uczniowie, nauczyciele - wspólnota dla szkolnej profilaktyki uzależnień; Myśl globalnie, działaj lokalnie - współdziałanie młodzieży we wspólnocie lokalnej w ramach lokalnego systemu resocjalizacji; Wsparcie rodzicielskie spostrzegane i oczekiwane przez młodzież szkolną w wieku 13-15 lat a intensywność picia alkoholu - prezentacja wyników badań własnych. Część II: Ku społeczeństwu dla wszystkich. Edukacja na rzecz tworzenia społeczeństwa dla wszystkich. Kontekst niepełnosprawności...; Dialog edukacyjny z osobami niepełnosprawnymi; Profilaktyka niepełnosprawności - wczesne wsparcie dzieci zagrożonych w rozwoju; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych jako działania profilaktyczne; Powstawanie więzi społeczno-emocjonalnych wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących - autobiograficzne studium przypadku; Procedury i standardy usamodzielniania wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (na podstawie badań własnych); Troska o środowisko naturalne w wymiarze globalnym fundamentem edukacyjnej wspólnoty; Edukacja do zdrowia - szansa i wyzwanie; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży w świetle dokumentów WHO i UE. Część III: Wspólnota rodziny. Europejskie i polskie obszary pracy socjalnej - identyfikacja wybranych kwestii społecznych; Wspólnota wychowawcza rodziny w perspektywie ponowoczesnej; Wspólnota rodziny, szkoły, społeczności lokalnej; Marginalizacja szkolna dzieci z rodzin nisko stratyfikowanych ekonomicznie - fikcja czy rzeczywistość?; Przestrzeń rozwoju uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem; Wspólnota i jednostka - rodzina dysfunkcjonalna w przestrzeni życiowej adolescenta (prezentacja badań własnych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 126)
R.I. Kształcenia integracyjne dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - kontekst teoretyczny i dotychczasowe dokonania badawcze: 1. Podejście systemowe w badaniu kształcenia integracyjnego, 2. Zjawisko kształcenia integracyjnego, 3. Badania nad kształćeniem integracyjnym w literaturze przedmiotu, 4. Systemowe badania powodzenia w kształceniu integracyjnym w ujęciu własnym. R.II Uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - wybrane pojdejścia badawcze: 1. Wybrane koncepcje uwarunkowań powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska rodzinnego dziecka, 3. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska szkolnego dziecka, 4. Uwarunkowania pochodzące od osoby dziecka. R.III Metodologia badań własnych: 1. Model i problematyka badań, 2. Opis badanych grup, 3. Narzędzia pomiaru zmiennych i sposób przeprowadzania badań, 4. Metody statystycznej analizy wyników badań. R.IV Opis oraz podstawowe analizy wyników badan własnych: 1. Konstrukcja czynnikowych wskaźników powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Powodzenie w kształceniu integracyjnym w badanej grupie, 3. Zmienne psychospołeczne w badanej grupie. R.V Psychospołeczne uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - próba syntezy i wyjaśnienia oraz wnioski praktyczne: 1. Związki relacji równieśniczej ze zmiennymi psychospołecznymi, 2. Związki zadowolenia nauczyciela wspomagajacego oraz nauczyciela proawdzącego ze zmiennymi psychospołecznymi w badanej grupie, 3. związki powodzenia w kształceniu integracyjnym ze zmiennymi psychospołecznymi - próba syntezy, 4. Weryfikacja hipotez, dyskusja wyników oraz wnioski płynące z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne : Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, ISSN 2083-8611 ; 110)
Motywowanie polskich pracowników a założenia marketingu personalnego; Kapitał ludzki w koncepcji zarządzania 2.0; Kapitał ludzki jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa; Rola i znaczenie wykształcenia w procesach innowacyjnych; Walidacja kompetencji jako element holistycznego podejścia do programu long life learning; Efektywność gospodarowania czynnikiem pracy ludzkiej w towarowych gospodarstwach rolnych; Zasoby pracy w rolnictwie oraz ich wydajność; Finansjeryzacja gospodarki a problem bezrobocia; Podmioty nowej ekonomii społecznej w przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu z tytułu bezrobocia; Problemy aktywizacji zawodowej osób starszych; Równowaga między praca a życiem osobistym pracowników jako istotny czynnik wpływający na kapitał ludzki; Internet i nowoczesne technologie w kształtowaniu nowych trendów na rynku pracy; Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa w kontekście stałych indywidualnych cech osobowości pracowników; zatrudnialność – definicje, ewolucja koncepcji i ramy do analiz; Kapitał ludzki jako dźwignia innowacyjności i rozwój firm w fazie startowej; e-usługi na rynku pracy; Zjawisko lobbingu w organizacjach; Wpływ gospodarowania zasobami ludzkimi na rentowność przedsiębiorstwa na przykładzie wybranej cukrowni; Sposoby oceny pracowników niepełnosprawnych w świetle badań własnych; Analiza aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych w warunkach chronionych i niechronionych; Wartość oczekiwania jako metoda pomiaru efektywności kształcenia w odniesieniu do rynku pracy; Dyskryminacja kobiet na rynku pracy – rzeczywistość czy mit?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ergonomia osób niepełnosprawnych / Aleksandra Jasiak, Dariusz Swereda. - Wyd. 2 rozszerz. i popr. - Poznań : Politechnika Poznańska, 2009. - 192 s. : rys.; tab. ; 24 cm.
1. Podstawy teoretyczne; 2. Praca ludzi niepełnosprawnych; 3. Projektowanie stanowisk pracy z uwzględnieniem wymogów osób niepełnosprawnych; 4. Projektowanie i dostosowanie mieszkań oraz budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych; 5. Transport osób niepełnosprawnych; 6. Elementy systemu edukacyjnego osób niepełnosprawnych; 7. Struktura projektu; 8. Wybrane projekty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Formy opieki i pomocy rodzinie: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny; 2. Instytucje wsparcia; 3. Instytucje interwencji kryzysowej; Cz. II. Formy opieki nad dziećmi dziećmi młodzieżą: 1. Placówki wsparcia dziennego; 2. Rodzinne formy opieki; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego; 6. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego; Cz. III. Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi: 1. Formy kreacyjne; 2. Formy wsparcia i opieki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; nr 8/2012)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; nr 4.)
1.Zagadnienia wstępne; 2. Gwarancje korzystania z czynnego prawa wyborczego przez osoby z niepełno sprawnościami i osoby starsze- regulacja; 3. Gwarancje korzystania z czynnego prawa wyborczego przez osoby z niepełno sprawnościami i osoby starsze w praktyce wyborów parlamentarnych 2011 roku- wybrane zagadnienia; 4. Wnioski; 5. Rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne dyskursy dotyczące teleologii pedagogiki specjalnej: Wstęp do opisania terapii przez twórczość- terapia spotkania- terapia dialogu; Kształcenie pedagogów specjalnych w Polsce. Dyskursy dotyczące działów pedagogiki specjalnej; Odsłanianie brakujących ogniw w historii rehabilitacji; Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężona w kontekście historycznym i stan aktualny; Rozwój tyflopedagogiki; Historyczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju wychowania, edukacji, diagnozy i rehabilitacji wobec jednostek niepełnosprawnych intelektualnie; Historia wychowania i edukacji głuchych z perspektywy surdopedagogiki początku XXI wieku; Wsparcie logopedyczne w ujęciu historycznym w wybranych obszarach i zakresach działalności specjalistycznej; Historia resocjalizacji nieletnich; Rozwój opieki nad ciężko chorym i umierającym; Opieka nad ludźmi słabymi w kościele; 2. Dyskursy nad wspomaganiem rozwoju: Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz; Metoda ruchu rozwijającego w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym; Terapia Knillów- Rys historyczny; Terapia muzyką- geneza i rozwój zjawiska; Snoezelen- geneza i pionierskie działania na świecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności; 2. Podstawowe założenia badań własnych; 3. Program badań własnych; 4. Zróżnicowanie wartościowania indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań; 5. Korelaty osobowościowe indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań; 6. Czynniki kształtujące indywidualny i społeczny model niepełnosprawności: analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w ręce Czytelników kolejny numer czasopisma „Informatyka Ekonomiczna”. Jak każdy wcześniejszy zeszyt również ten ma unikatowy charakter. Głównymi przesłankami dla stworzenia tego zbioru była chęć zaprezentowania różnorodności poglądów oraz przemyśleń Autorów, wynikających z doświadczeń zdobytych w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem oraz implementacją nowoczesnych technologii w organizacjach. Wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej” opracowania otrzymały pozytywne recenzje. Redaktor niniejszego wydania pragnie wyrazić wdzięczność wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składa podziękowania Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej