Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(36)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(21)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(30)
Autor
Bałandynowicz Andrzej
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Opora Robert
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Pytka Lesław
(2)
Urban Bronisław
(2)
Bednarkowa Wiga
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Burczyk Irena
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Deptuła Maria
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gulla Bożena
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krans Michał
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Osik Danuta
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skibska Joanna
(1)
Stanik Jan M
(1)
Stankowski Adam
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Vašek Štefan
(1)
Waluś Roman
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Żmichrowska Maria Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(22)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Temat
Niedostosowanie społeczne
(31)
Pedagogika resocjalizacyjna
(25)
Młodzież trudna
(12)
Patologia społeczna
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Dziecko trudne
(6)
Młodzież
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Dziecko
(4)
Nieletni przestępcy
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Agresywność
(3)
Kuratela
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika penitencjarna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Rodzina
(3)
Uczniowie
(3)
Więźniowie
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Narkomania
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Postawy
(2)
Prawa dziecka
(2)
Probacja (prawo)
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Więziennictwo
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zachowanie
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia kryminalna
(1)
Biblioterapia
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Etanol
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
HIV
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Jakość życia
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kibice
(1)
Korupcja
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kryminologia
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Pedeutologia
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Policja
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Prostytucja
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Przestępstwo
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(3)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Encyklopedia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
2.Historia pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Modele naukowe pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Wybrane koncepcje pedagogiki zaburzeń zachowania, 5. Diagnozowanie zaburzeń zachowania, 6. Działania wychowawcze podejmowane w przypadku występowania zaburzeń zachowania, 7. Instytucje pomocy wychowawczej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, 8.Agresja, nadpobudliwość, lęk i inne rodzaje zaburzeń, 9. Perspektywy pedagogiki zaburzeń zachowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba wychowanka jako podmiot wychowania 2. Młodzież niedostosowana społecznie 3. Powstanie, rozwój i zadania kurateli sądowej 4. Powstanie metody casework oraz jej zastosowanie w pracy kuratora 5. Koncepcja i metody badań 6.Rozmowa wychowawcza 7. Rozmowa kuratora z nieletnim na podstawie badań 8. Kontrakt i związane z nim problemy 9. Praktyczne zastosowanie kontraktu w prowadzonych badaniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej; 2. System probacji - kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania; 3. Modernizacja więzień jako próba reformowania systemu karania; 4. Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym; 5. Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej; 6. Odpowiedzialność karna a środki probacyjne; 7. Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania; 8. Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo- cywilizacyjnej; 9. Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji; 10. Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji; 11. Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki; 12. Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej; 13. Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii; 14. Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa; 15. Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji; 16. Kuratela dla dorosłych - pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Dążenie ku prawdzie kształtowaniem sumienia człowieka i prawa: 1. Odkrywanie rzeczywistości na poziomie sceptycznym lub postprawdy; 2. Rozwój antynauki, która dla ludzkości nie stanowi wartości, a jedynie jej paliatywy; 3. Strategia ochrony „sumienia jednostkowego” i „sumienia wspólnotowego” w dobie powszechnej postprawdy; 4. Metafizyczny, psychologiczny i ontologiczny wymiar sumienia; 5. Sumienie jako proces formowania prawdy o człowieku i świecie, w którym żyje; 6. Dotykanie wartości prawdy. 2. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej: 1. Profilaktyka przestępczości nieletnich; 2. Reifikacja i postantropologia środków probacyjnych dla nieletnich; 3. Filozofia probacji – ogólna prezentacja zagadnienia; 4. Działalność probacyjna jako kontrola, opieka i zmiana społeczna będące resocjalizacją wspierającą z udziałem społeczeństwa. 3. System probacji – kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania: 1. Wykorzystanie sankcji karnych; 2. Konwergencja; 3. Odrodzenie orzekania na podstawie reguł sprawiedliwości formalnej; 4. Polityka karna oparta na podejściu systemowym; 5. Uniwersalizm; 6. Dywergencja; 7. Władza wykonawcza a reformy; 8. Ograniczenia fiskalne i prawne; 9. Lokalna polityka karna źródłem systemu sprawiedliwego karania. 4. Modernizacja więzień jako próba reformowania systemy karania: 1. Cele i funkcje systemu penitencjarnego; 2. Więzienia w perspektywie aglomeracji miejskich; 3. Kolonizacja przestępczości; 4. Więzienia a infrastruktura społeczna; 5. Technologie izolacji więziennej; 6. Organizacja cel więziennych; 7. Czas trwania izolacji więziennej. 5. Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym: 1. Scena karania; 2. Odosobnienie więźniów; 3. Internowanie więźniów; 4. Więzienia niepoddające się reformie; 5. Więzienia a brutalizacja obyczajów; 6. Więzienia a ideał braterstwa ludzi. 6. Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej: 1. Kara pozbawienia wolności jako sytuacja deprywacyjna; 2. Wpływ nieformalnej organizacji skazanych na efektywność procesów resocjalizacyjnych; 3. Dehumanizacja instytucji penitencjarnych; 4. Ograniczony zakres środków oddziaływania wychowawczego; 5. Zakwestionowanie kary pozbawienia wolności jako środka poprawczego; 6. Reperkusje niespójności poszczególnych stadiów polityki karnej; 7. Efektywność kary pozbawienia wolności w świetle ważniejszych badań empirycznych; 8. Współczesne niewolnictwo więźniów w zakładach karnych; 9. Krytyczna analiza prawa normatywnego w ustawie o Służbie Więziennej z 2010 roku. 7. Odpowiedzialność karna a środki probacyjne: 1. Polityka karania – jej mankamenty; 2. Znaczenie kar pośrednich; 3. Rozbudowany system odpowiedzialności karnej; 4. Teoria zasłużonej kary. 8. Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania: 1: Prawo karne i prawo penitencjarne pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek; 2. Wykluczenie społeczne przestępców standardem kulturowo-normatywnym zdehumanizowanej władzy karania; 3. Diagnoza środowisk wychowawczych recydywistów; 4. Stadium prekryminalne w dynamicznym ujęciu dewiacyjnych zachowań recydywistów; 5. Kariera kryminalna badanych osób; 6. Postawa pracownicza badanych recydywistów; 7. Postawy recydywistów wobec własnych środowisk rodzinnych; 8. Postawy recydywistów w miejscach publicznych; 9. Postawa wobec prawa recydywistów w okresie badań katamnestycznych; 10. Środki alternatywnego karania badanych osób; 11. Konkluzje. 9. Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo-cywilizacyjnej: 1. Przedzałożeniowe myślenie aksjologiczne dotyczące procesu reintegracji społecznej 2. Diagnozowanie społeczne a teorie naukowe; 3. Funkcjonalność struktur społecznych; 4. Reintegracja wsparta na wartościach; 5. Synkretyzm w miejsce scjentyzmu poznawczego w myśleniu o readaptacji społecznej jako systemie kulturowym. 10. Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji: 1. Podmiotowość a przedmiotowość osoby w procesie reintegracji; 2. Autonomia i godność osoby a reintegracja społeczne; 3. Wzmacnianie procesu destygmatyzacji eksdewianta jako warunek reintegracji społecznej. 11. Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji: 1. Funkcjonalność systemu reintegracji a stopień jego koherencji; 2. Terapia indywidualna, na rzecz grupy i środowiska oraz podejście rezydencjalne; 3. Dekalog praktycznych oddziaływań pomocowych w systemie reintegracji i probacji; 4. Terapia środowiskowa i rezydencjalna jako kierunek pomocy, zmiany i kontroli społecznej 5. Proces integracji społecznej dewiantów w ujęciu terapii systemów; 6. Inkluzja, faworyzacja i integracja społeczna podstawą przeciwdziałania wykluczeniu i marginalizacji jednostki. 12. Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki – ujęcie historyczne: 1. Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań; 2. Uniwersalna wymowa obozów dyscyplinujących; 3. Stanowe obozy dyscyplinujące dla dorosłych; 4. Cechy obozu dyscyplinującego; 5. Obozy dyscyplinujące dla dorosłych prowadzone przez władze lokalne; 6. Obozy dyscyplinujące dla więźniów federalnych; 7. Obozy dyscyplinujące dla nieletnich; 8. Ocena funkcjonowania obozów dyscyplinujących. 13. Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej: 1. Określenie problemu; 2. Ekonomiczna efektywność kar; 3. Program społecznego karania na przykładzie stanu Arizona; 4. Organizacja wykonywania kary średniej mocy na przykładzie stanu Arizona; 5. Badania nad ekonomiczną efektywnością aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem. 14. Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii w XX wieku: 1. Historia rozwoju stosunków między sędziami pokoju a urzędem kuratora. 15. Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa: 1. Casework jako podstawowa strategia i procedura oddziaływania resocjalizacyjnego w warunkach probacji; 2. Terapia grupowa, praca środowiskowa i opieka rezydencjalna; 3. Praktyka pracy resocjalizacyjnej w warunkach probacji oparta na podejściu systemowym. 16. Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji: 1. Fazy oddziaływania wychowawczego; 2. Potrzeby podopiecznych, których zaspokojenie stanowi warunek powodzenia procesu resocjalizacji; 3. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków. 17. Kuratela dla dorosłych – pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie: 1. Interwencje w sytuacji kryzysowej a praca długoterminowa; 2. Oddziaływanie na środowisko rodzinne; 3. Praca terenowa i etapy procesu adaptacyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczny status pojęcia niedostosowania społecznego w kontekście historycznym; 2. Środowiskowe uwarunkowania niedostosowania społecznego; 3. Biologiczne i psychologiczne uwarunkowania niedostosowania społecznego; 4. Przejawy niedostosowania społecznego; 5. Od niedostosowania społecznego do demoralizacji i przestępczości- perspektywa polskiego i międzynarodowego prawa; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Przejawy niedostosowania społecznego wyj stepujące u objętych badaniami uczniów; 8. Warunki socjodemograficzne rodzin badanych uczniów; 9. Środowisko wychowawcze rodzin objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie; 10. Rozwój psychoruchowy uczniów niedostosowanych społecznie na podstawie badań empirycznych; 11. Osobowość uczniów niedostosowanych społecznie w świetle prowadzonych badań; 12. Sytuacja szkolna objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie; 13. Postulaty pedagogiczne dla nauczycieli i wychowawców w postępowaniu z dzieckiem/uczniem niedostosowanym społecznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Profilaktyka społeczna i resocjalizacja , ISSN 2300-3952 ; T. 21.)
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego ; T. 21)
1. Artykuły i rozprawy: Kazirodztwo a prawno karna ochrona rodziny w Polsce; Prawne aspekty przesłuchania dziecka w postępowaniu sądowym; Między opieką a kontrolą. Świadczenia socjalne jako narzędzie kontroli społecznej; 2. Z badań: Problem bezpieczeństwa personelu zakładów poprawczych dla nieletnich w kontaktach z wychowankami. Socjologiczna analiza czynników wewnętrznych; Inwentarz źródeł stresu w zawodzie kuratora: opis konstrukcji i własności psychometryczne; Operacjonalizacja zachowania nieuczciwego w badaniach psychologicznych; Czynniki ryzyka sprzyjające niedostosowaniu społecznemu i przestępczości nieletnich; Patologie instytucji państwa w prawa w posttotalitarnej Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Resocjalizacja jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, 2. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w świetle współczesnych wyników badań, 3. Diagnozowanie niedostosowania społecznego i asocjalności, 4. Współczesne systemy resocjalizacyjne, 5. Resocjalizacja w ujęciu pedagogicznym, 6. Resocjalizacja w zakładach karnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zastosowanie teorii poznawczo-behawioralnych w pracy resocjalizacyjnej; 2. Skuteczność interwencji resocjalizacyjnych; 3. Znaczenie relacji wychowawczej w pracy pedagoga resocjalizacyjnego; 4. Złożoność prospołecznego modelowania; 5. Rozpoczęcie pracy resocjalizacyjnej; 6. Motywowanie podopiecznych; 7. Cechy skutecznego wychowawcy; 8. Umiejętności diagnostyczne i psychokorekcyjne; 9. Zakończenie pracy z podopiecznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno prawne aspekty resocjalizacji: System probacji - resocjalizacja z udziałem społeczeństwa; Zachowania patologiczne młodego pokolenia; Przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w rodzinie - uwagi krytyczne wobec obecnego i postulowanego stanu prawnego; Aspekty prawne bullyingu/lobbingu: ujęcie komparatystyczne; Społeczne uwarunkowania udziału społeczeństwa w świadczeniu pomocy postpenitencjarnej; Ułatwienia i trudności na drodze do readaptacji społecznej po karze pozbawienia wolności; Uczestnictwo społeczeństwa w wykonywaniu orzeczeń oraz pomoc w społecznej readaptacji skazanych. 2. Resocjalizacja penitencjarna: Paradygmatyczne podstawy współczesnej resocjalizacji penitencjarnej; W stronę readaptacji społecznej skazanych; Kultura fizyczna jako środek oddziaływania penitencjarnego - założenia systemowe a możliwości ich realizacji; Możliwości resocjalizacji sprawców zabójstw; Postawy rodzicielskie skazanych matek oraz ich uwarunkowania; Przestępczość kobiet - wybrane teorie etiologiczne; Aspiracje życiowe osób skazanych; Rola alkoholu w genezie zachowań przestępczych dorosłych skazanych; Człowiek stary w placówce penitencjarnej. 3. Niedostosowanie społeczne - uwarunkowania i terapia: Socjoterapia - twórcza metoda oddziaływań resocjalizacyjnych wobec jednostek niedostosowanych społecznie; Sztuka resocjalizacji - terapeutyczne aspekty twórczości plastycznej; Rodzina jako podstawowe środowisko socjalizacyjno-wychowawcze a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Sytuacja rodzin nieletnich sprawców czynów karalnych i świadczących o demoralizacji, wobec których orzeczono środek poprawczy; Zmiany funkcjonowania współczesnej rodziny jako determinanty demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich; Nieletni jako sprawcy przestępstw przeciwko mieniu; Metody i formy oddziaływań resocjalizacyjnych wobec n nieletnich w schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych; Resocjalizacja nieletnich w warunkach młodzieżowego ośrodka wychowawczego - teraźniejszość i przyszłość; Sekta jako środowisko zagrożenia- postulaty i działania w zakresie profilaktyki; Zachowania dorosłych a utrwalanie agresywnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym - komunikat z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Analiza i interpretacja danych w badaniach o charakterze jakościowym, 2. O badaniach zagrożeń dla przebiegu procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej w konfrontacji z rzeczywistością wychowawczą, 3. Wyzwania dla edukacji zdrowotnej dorosłych, 4. O potrzebie relatywizacji oceny szkolnej w procesie fizycznej edukacji, 5. Znaczenie aspektów społecznych podczas oceniania osiągnięć uczniów niedostosowanych społecznie, 6. W poszukiwaniu współczesnego modelu kształcenia nauczycieli, 7. Stowarzyszenia nauczycielskie jako środowisko samokształcenia pedagogicznego i działalności na rzecz edukacji, 8. Nauczyciele w procesie reformowania polskiej szkoły; zmiany zakładowe a rzeczywiste, 9. Kształcenie kompetencji praktyczno-moralnych studentów pedagogiki specjalnej, 10. Wioski Dziecięce SOS jako jedna z form opieki nad dziećmi trudnymi, 11. Różnorodność systemów i form opieki w świecie nad dziećmi trudnymi i zaniedbanymi wychowawczo, 12. Alternatywy dla pomocy psychologicznej. E-psychoterapia. charakterystyka zajawiska i postaw wobec pomocy psychologicznej przez Internet, 13. Humanistyczne i narodowe aspekty w kształceniu uczniów romskich, 14. Z pedagogiki ukraińskiej. Analiza poglądów pedagogicznych A Makarenki i W. Schumolińskiego, 15. Wychowawcza rola turystyki w ujęciu Karola Wojtyły, 16. Projkety edukacyjne w systemie doskonalenia zawodowego nauczycieli, 17. Stowarzyszenia nauczycielskie enklawą pracy twórczego nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Socjalizacja i jej zaburzenia; R.2 Wykolejenie społeczne jako efekt wadliwej integracji wartości i postaw; R.3 Metodologiczne podstawy badań własnych; R.4 System wartości nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego; R.5 Postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia; R.6 Interpretacja i dyskusja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Specjalne trudności w uczeniu się i zaburzenia rozwojowe oraz sposoby ich przezwyciężania: Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczniów wśród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety. Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych. Charakterystyka procesów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną. Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych. Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie. Neurolingwistyczne programowanie jako metoda wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej. Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu(na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli. Woj. katowickie). Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi. Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce. Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju? Wspieranie rodzin dzieci zdolnych-przykładowe doświadczenia angielskie. II. Stymulacja rozwoju osób upośledzonych umysłowo: Metody nauczania całościowego stosowane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo. Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Rola ćwiczeń logarytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. III. Założenia i realizacja idei integracji dzieci niepełnosprawnych: Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych. Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi. Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych. Integracja a uczenie "bycie człowiekiem". Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu. Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niepełnosprawnych. Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych. Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej. Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profilaktyczno-rehabilitacyjnej szkoły. Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym-próba charakterystyki. Potrzeby terapeutyczno - edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Sprawcy przestępstw: modele i formy oddziaływań resocjalizacyjnych: 1. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków; 2. Warunki efektywnych programów resocjalizacyjnych w ujęciu ekologii społecznej; 3. Dobre praktyki w zakresie sprawiedliwości naprawczej w USA i Europie; 4. Poziom aktywności fizycznej a zaburzenia depresyjne wśród mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności; 5. Wykształcenie jako czynnik inkluzji społecznej skazanych; 6. Praca wychowawcy penitencjarnego ze zbiorowością osób zdegradowanych w społeczności więziennej; 7. Przewidywanie przestępczości jako element składowy procedury resocjalizacji; 8. Diagnoza penitencjarna i jej rola w projektowaniu oddziaływań penitencjarnych; 9. Grupy ryzyka powrotu do przestępstwa na gruncie Kodeksu karnego wykonawczego. Rola i zadania kuratora wykonującego orzeczenia w sprawach karnych; 10. Analiza preferencji wartości kobiet skazanych za zabójstwo. Część druga. Resocjalizacja osób niedostosowanych i wykluczonych społecznie: 1. Wykorzystanie konfliktu motywacyjnego w procesie resocjalizacji; 2. Rozmowa indywidualna wychowanka z wychowawcą w placówce resocjalizacyjnej; 3. Złe dzieci czy źli rodzice? Rodzina pochodzenia a funkcjonowanie nieletniego w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 4. Obawy i oczekiwania w zakresie usamodzielniania wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Szczecinie; 5. Poczucie bezpieczeństwa chłopców niedostosowanych społecznie przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 6. Metoda Balinta – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i wsparcie oddziaływań kadry pedagogicznej; 7. Poczucie koherencji osób uzależnionych od narkotyków; 8. Teatr jako narzędzie adaptacji społecznej; 9. Wykorzystanie metod, technik i narzędzi psychologicznych w pracy resocjalizacyjnej; 10. Bezdomność kobiet z dziećmi a możliwości profilaktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika resocjalizacyjna jako nauka - jej przedmiot i funkcje, 2. Przystosowanie społeczne - proces socjalizacji, 3. Nieprzystosowanie społeczne. Proces desocjalizacji i jego fazy, 4. Wykolejenie społeczne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania i korelaty osobowościowe, 5. Strategia i procedura postępowania resocjalizującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej