Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(56)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(47)
dostępne
(32)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(47)
Autor
Urban Bronisław
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(2)
Deptuła Maria
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Opora Robert
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Pytka Lesław
(2)
Stankowski Adam
(2)
Andrzejewski Marek (1959- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Burczyk Irena
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Gulla Bożena
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krans Michał
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
McWhirter Anna M
(1)
McWhirter Benedict T
(1)
McWhirter Ellen Hawley
(1)
McWhirter Jeffries J
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Osik Danuta
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rosiński Dariusz
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skibska Joanna
(1)
Stanik Jan M
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Vašek Štefan
(1)
Walancik Marek
(1)
Waluś Roman
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Żmichrowska Maria Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(39)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Temat
Niedostosowanie społeczne
(51)
Pedagogika resocjalizacyjna
(25)
Młodzież trudna
(15)
Patologia społeczna
(14)
Młodzież
(10)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(10)
Dziecko trudne
(9)
Zachowanie
(7)
Dziecko
(6)
Nieletni przestępcy
(6)
Rodzina
(6)
Agresywność
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Uczniowie
(5)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Kuratela
(3)
Młodociani przestępcy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nałóg
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika penitencjarna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przestępczość
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolnictwo
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
AIDS
(2)
Alkoholizm
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
HIV
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Narkomania
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Probacja (prawo)
(2)
Samobójstwo
(2)
Subkultura
(2)
Uczucia
(2)
Wartość
(2)
Więziennictwo
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zapobieganie
(2)
Antropologia kryminalna
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyganie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Empatia
(1)
Etanol
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy społeczne
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Jakość życia
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kibice
(1)
Korupcja
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kryminologia
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Nauczanie
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Nieplanowana ciąża
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(3)
2001-0
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Raport z badań
(2)
Encyklopedia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Resocjalizacja jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, 2. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w świetle współczesnych wyników badań, 3. Diagnozowanie niedostosowania społecznego i asocjalności, 4. Współczesne systemy resocjalizacyjne, 5. Resocjalizacja w ujęciu pedagogicznym, 6. Resocjalizacja w zakładach karnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zastosowanie teorii poznawczo-behawioralnych w pracy resocjalizacyjnej; 2. Skuteczność interwencji resocjalizacyjnych; 3. Znaczenie relacji wychowawczej w pracy pedagoga resocjalizacyjnego; 4. Złożoność prospołecznego modelowania; 5. Rozpoczęcie pracy resocjalizacyjnej; 6. Motywowanie podopiecznych; 7. Cechy skutecznego wychowawcy; 8. Umiejętności diagnostyczne i psychokorekcyjne; 9. Zakończenie pracy z podopiecznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno prawne aspekty resocjalizacji: System probacji - resocjalizacja z udziałem społeczeństwa; Zachowania patologiczne młodego pokolenia; Przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w rodzinie - uwagi krytyczne wobec obecnego i postulowanego stanu prawnego; Aspekty prawne bullyingu/lobbingu: ujęcie komparatystyczne; Społeczne uwarunkowania udziału społeczeństwa w świadczeniu pomocy postpenitencjarnej; Ułatwienia i trudności na drodze do readaptacji społecznej po karze pozbawienia wolności; Uczestnictwo społeczeństwa w wykonywaniu orzeczeń oraz pomoc w społecznej readaptacji skazanych. 2. Resocjalizacja penitencjarna: Paradygmatyczne podstawy współczesnej resocjalizacji penitencjarnej; W stronę readaptacji społecznej skazanych; Kultura fizyczna jako środek oddziaływania penitencjarnego - założenia systemowe a możliwości ich realizacji; Możliwości resocjalizacji sprawców zabójstw; Postawy rodzicielskie skazanych matek oraz ich uwarunkowania; Przestępczość kobiet - wybrane teorie etiologiczne; Aspiracje życiowe osób skazanych; Rola alkoholu w genezie zachowań przestępczych dorosłych skazanych; Człowiek stary w placówce penitencjarnej. 3. Niedostosowanie społeczne - uwarunkowania i terapia: Socjoterapia - twórcza metoda oddziaływań resocjalizacyjnych wobec jednostek niedostosowanych społecznie; Sztuka resocjalizacji - terapeutyczne aspekty twórczości plastycznej; Rodzina jako podstawowe środowisko socjalizacyjno-wychowawcze a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Sytuacja rodzin nieletnich sprawców czynów karalnych i świadczących o demoralizacji, wobec których orzeczono środek poprawczy; Zmiany funkcjonowania współczesnej rodziny jako determinanty demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich; Nieletni jako sprawcy przestępstw przeciwko mieniu; Metody i formy oddziaływań resocjalizacyjnych wobec n nieletnich w schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych; Resocjalizacja nieletnich w warunkach młodzieżowego ośrodka wychowawczego - teraźniejszość i przyszłość; Sekta jako środowisko zagrożenia- postulaty i działania w zakresie profilaktyki; Zachowania dorosłych a utrwalanie agresywnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym - komunikat z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Europesjkie systemy resocjalizacji nieletnich: 1. Geneza i rozwój instytucji resocjalizacyjnych dla osób nieprzystosowanych społecznie, 2. Resocjalizacja nieletnich w wybranych krajach Unii Europejskiej, 3. Problematyka resocjalizacyjna młodzieży nieprzystosowanej społęcznie w wybrnaych krajach przyjętych do Unii europejskiej 1 maja 2004 r., 4. Postępowanie z nieletnimi w oparciu o przespisy prawa międzynarodowego. Cz.II Międzynarodowa działalność o charakterze prawnym i psychologiczno-pedagogicznym: 1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia, 2. Współpraca Polski z państami europejskimi i pozaeuropejskimi w zakresie opieki, postępowania prewencyjno-resocjalizującego i penitencjarnego. Cz.III Resocjalizacja nieletnich w wybranych krajach pozaeuropejskich: 1. Postępowanie z nieletnimi w Ameryce Północnej, 2. Resocjalizacja nieletnich w krajach Bliskiego Wschodu i Dalekiego Wschodu. Cz.IV Światowe tendencje w działalności opiekuńczej, profilaktycznej i resocjalizacyjnej na początku XXI wieku: 1. Teoretyczne podstawy resocjalizacji, 2. Współczesne kierunki i tendencje w opiece nad dzieckiem, zapobieganiu jego demoralizacji i resocjalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Analiza i interpretacja danych w badaniach o charakterze jakościowym, 2. O badaniach zagrożeń dla przebiegu procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej w konfrontacji z rzeczywistością wychowawczą, 3. Wyzwania dla edukacji zdrowotnej dorosłych, 4. O potrzebie relatywizacji oceny szkolnej w procesie fizycznej edukacji, 5. Znaczenie aspektów społecznych podczas oceniania osiągnięć uczniów niedostosowanych społecznie, 6. W poszukiwaniu współczesnego modelu kształcenia nauczycieli, 7. Stowarzyszenia nauczycielskie jako środowisko samokształcenia pedagogicznego i działalności na rzecz edukacji, 8. Nauczyciele w procesie reformowania polskiej szkoły; zmiany zakładowe a rzeczywiste, 9. Kształcenie kompetencji praktyczno-moralnych studentów pedagogiki specjalnej, 10. Wioski Dziecięce SOS jako jedna z form opieki nad dziećmi trudnymi, 11. Różnorodność systemów i form opieki w świecie nad dziećmi trudnymi i zaniedbanymi wychowawczo, 12. Alternatywy dla pomocy psychologicznej. E-psychoterapia. charakterystyka zajawiska i postaw wobec pomocy psychologicznej przez Internet, 13. Humanistyczne i narodowe aspekty w kształceniu uczniów romskich, 14. Z pedagogiki ukraińskiej. Analiza poglądów pedagogicznych A Makarenki i W. Schumolińskiego, 15. Wychowawcza rola turystyki w ujęciu Karola Wojtyły, 16. Projkety edukacyjne w systemie doskonalenia zawodowego nauczycieli, 17. Stowarzyszenia nauczycielskie enklawą pracy twórczego nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Subkultury chuligańsko-przestępcze w perspektywie badań nauk humanistycznych: 1. Subkultury a system wartości młodzieży, 2. Złe przystosowanie, czyli o wykolejeniu, 3. Subkultury chuligańsko-przestępcze jako efekt zaburzonej socjalizacji, 4. Geneza wykolejenia chuligańsko- przestępczego. Cz.II Subkultury chuligańsko-przestępcze w sytuacji dysfunkcyjnych oddziaływań środowisk wychowawczych : 1. Dzieci ulicy a przemoc, 2. Przemoc seksualna, 3. Drugie życie w szkole i w wojsku, 4. Media a subkultury przemocy. Cz.III Subkultury chuligańska-przestępcze jako wyraz izolacji i ucieczki od społeczeństwa : 1. Subkultury izolacji i ucieczki, 2. Chuligańsko-przestępcze zachowania młodzieży, 3. Przemoc totalitarna a subkultury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terminologia i problematyka niedostosowania społecznego w literaturze przedmiotu, 2. Środowiska socjalizacji w etiologii niedostosowania społecznego, 3. Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży w świetle wyników badań, Program profilaktyczny. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym wśród młodzieży
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Socjalizacja i jej zaburzenia; R.2 Wykolejenie społeczne jako efekt wadliwej integracji wartości i postaw; R.3 Metodologiczne podstawy badań własnych; R.4 System wartości nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego; R.5 Postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia; R.6 Interpretacja i dyskusja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1: Holocaust Romów w edukacji szkolnej, Współczesne koncepcje edukacji etnicznej dzieci romskich w teorii i praktyce, Wielokulturowość jako problem w dobie globalizacji, Zwiększenie szans edukacyjnych uczniów romskich poprzez realizację zadań z „Programu na rzecz społeczności romskiej” w PSP Nr 1w Kędzierzynie -Koźlu, Kulturowe uwarunkowania stosunków Romów do edukacji szkolnej dziewcząt, Miejsce profilaktyki społecznej w edukacji międzykulturowej. Rozdział 2: Zaburzenia w zachowaniu ucznia a niepowodzenia a nauce, Psychoterapia a prawa dziecka w edukacji, Nauczanie filozofii w szkole jako profilaktyka niedostosowania społecznego młodzieży, Szkolna profilaktyka zaburzeń zachowania po stracie rodzica, Media - odbiór - edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Specjalne trudności w uczeniu się i zaburzenia rozwojowe oraz sposoby ich przezwyciężania: Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczniów wśród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety. Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych. Charakterystyka procesów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną. Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych. Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie. Neurolingwistyczne programowanie jako metoda wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej. Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu(na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli. Woj. katowickie). Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi. Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce. Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju? Wspieranie rodzin dzieci zdolnych-przykładowe doświadczenia angielskie. II. Stymulacja rozwoju osób upośledzonych umysłowo: Metody nauczania całościowego stosowane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo. Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Rola ćwiczeń logarytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. III. Założenia i realizacja idei integracji dzieci niepełnosprawnych: Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych. Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi. Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych. Integracja a uczenie "bycie człowiekiem". Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu. Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niepełnosprawnych. Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych. Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej. Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profilaktyczno-rehabilitacyjnej szkoły. Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym-próba charakterystyki. Potrzeby terapeutyczno - edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Sprawcy przestępstw: modele i formy oddziaływań resocjalizacyjnych: 1. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków; 2. Warunki efektywnych programów resocjalizacyjnych w ujęciu ekologii społecznej; 3. Dobre praktyki w zakresie sprawiedliwości naprawczej w USA i Europie; 4. Poziom aktywności fizycznej a zaburzenia depresyjne wśród mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności; 5. Wykształcenie jako czynnik inkluzji społecznej skazanych; 6. Praca wychowawcy penitencjarnego ze zbiorowością osób zdegradowanych w społeczności więziennej; 7. Przewidywanie przestępczości jako element składowy procedury resocjalizacji; 8. Diagnoza penitencjarna i jej rola w projektowaniu oddziaływań penitencjarnych; 9. Grupy ryzyka powrotu do przestępstwa na gruncie Kodeksu karnego wykonawczego. Rola i zadania kuratora wykonującego orzeczenia w sprawach karnych; 10. Analiza preferencji wartości kobiet skazanych za zabójstwo. Część druga. Resocjalizacja osób niedostosowanych i wykluczonych społecznie: 1. Wykorzystanie konfliktu motywacyjnego w procesie resocjalizacji; 2. Rozmowa indywidualna wychowanka z wychowawcą w placówce resocjalizacyjnej; 3. Złe dzieci czy źli rodzice? Rodzina pochodzenia a funkcjonowanie nieletniego w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 4. Obawy i oczekiwania w zakresie usamodzielniania wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Szczecinie; 5. Poczucie bezpieczeństwa chłopców niedostosowanych społecznie przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 6. Metoda Balinta – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i wsparcie oddziaływań kadry pedagogicznej; 7. Poczucie koherencji osób uzależnionych od narkotyków; 8. Teatr jako narzędzie adaptacji społecznej; 9. Wykorzystanie metod, technik i narzędzi psychologicznych w pracy resocjalizacyjnej; 10. Bezdomność kobiet z dziećmi a możliwości profilaktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika resocjalizacyjna jako nauka - jej przedmiot i funkcje, 2. Przystosowanie społeczne - proces socjalizacji, 3. Nieprzystosowanie społeczne. Proces desocjalizacji i jego fazy, 4. Wykolejenie społeczne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania i korelaty osobowościowe, 5. Strategia i procedura postępowania resocjalizującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I: Zachowania dewiacyjne współczesnej młodzieży. 1. Tendencje we współczesnej przestępczości młodzieży. 2. Główne interpretacje teoretyczne. Rozdział II: Temperamentalne uwarunkowania zróżnicowań zaburzeń w zachowaniu. 1. Biopsychiczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i niedostosowania społecznego. 2. Współczesne badania nad uwarunkowaniami biopsychicznymi. 3. Teoretyczne i operacyjne ujęcie zaburzeń w zachowaniu. 4. Zróżnicowania typologiczne zaburzeń: zachowania eksternalizacyjne i internalizacyjne. 5. Emocjonalność i kontrola wewnętrzna a typy zaburzeń. 6. Predyspozycje temperamentalne i wczesne oddziaływania rodzicielskie jako predyktory zaburzeń w zachowaniu. 7. Geneza zachowań agresywnych. 8. Empiryczna weryfikacja uwarunkowań zachowań agresywnych. Rozdział III: Grupowe uwarunkowania zjawisk dewiacyjnych. 1. Rola grupy rówieśniczej w etiologii zachowań dewiacyjnych. 2. Odrzucenie a wycofanie. Powiązania z problemami internalizacyjnymi. 3. Znęcanie się i wiktymizacja. 4. Negatywna socjalizacja w grupie rówieśniczej. 5. Procesy pośredniczące w oddziaływaniu czynników grupowych na indywidualne zachowania dewiacyjne. 6. Dewiacyjne grupy rówieśnicze a przestępczość. 7. Relacje w grupie rówieśniczej a przystosowanie społeczne w życiu dorosłym. 8. Zorganizowane grupy dewiacyjne w środowisku lokalnym. Rozdział IV: Odrzucenie dzieci z zaburzeniami w zachowaniu przez grupę rówieśniczą. 1. Reakcje rówieśników na przejawy zaburzeń w zachowaniu. 2. Zachowania agresywne i przemocowe jako efekt agresji wewnątrzrodzinnej i rówieśniczej. 3. Percepcja odrzucenia a rodzaje zaburzeń w zachowaniu. 4. Motywy zachowań agresywnych dzieci odrzuconych. 5. Agresja i odrzucenie przez grupę jako predyktory chronicznych zachowań dewiacyjnych. 6. Przyjaźń i przejawy agresji. 7. Samotność jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu i odrzucenia przez grupę rówieśniczą. Rozdział V: Pozytywny wpływ grupy rówieśniczej na readaptację dzieci agresywnych i odrzuconych. 1. Akceptacja w grupie rówieśniczej jako przeciwwaga negatywnych doświadczeń rodzinnych. 2. Grupa rówieśnicza jako wsparcie dla ofiar przemocy ze strony środowiska lokalnego. 3. Modyfikujący wpływ grupy rówieśniczej na skuteczność strategii adaptacyjnych stosowanych przez dzieci zaburzone w sytuacji stresu i wiktymizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Destruktywne zachowania: Destrukcja wobec świata zewnętrznego; Destrukcja wobec własnej osoby; 2. Destabilizacja systemu kształtowania i zaspokajania potrzeb- zachowania kompulsywne: Uzależnienie od środków psychoaktywnych- tradycyjnych i nowych; Zachowania kompulsywne związane z czynnościami życia codziennego; Zachowania kompulsywne związane z używaniem mediów elektronicznych; Uzależnienia na podłożu psychopatologii seksualnej; Uzależnienie od ryzyka; Uzależnienie od ryzyka; Uzależnienie od władzy jako specyficzne postać zachowań kompulsywnych; 3. Dehumanizacja więzi międzyludzkich: Desensytyzacja w kontaktach interpersonalnych; Instrumentalizacja relacji międzyludzkich w cywilizacji konsumpcjonizmu; Dehumanizacja relacji miedzy lidzkich w dziedzinie współczesnej opieki zdrowotnej i opieki społecznej; Psychospołeczne mechanizmy biurokratyzacji i instrumentalizacji relacji organizacja- jednostka; Prostytucja jako skrajna forma dehumanizacji; Alienacja jednostki w stechnicyzowanym i dehumanizującym się społeczeństwie; Upublicznianie intymności oraz wirtualizacja kontaktów interpersonalnych; 4. Dezorientacja w świecie wartości i norm: Erozja norm moralnych w relacjach interpersonalnych; Atrofia postaw obywatelskich i prawnych we współczesnym społeczeństwie; Postawy nietolerancji i ksenofobii w relacjach społecznych; Postawy eskapistyczne we współczesnym świecie; 5. Dezorganizacja życia społecznego i polityczne: Wykluczenie społeczne uwarunkowane ekonomicznie; Wykluczenie społeczne uwarunkowane kulturowo; Społeczne reakcje na nierówność i niesprawiedliwość; Cyberterroryzm w zglobalizowanym świecie; Sport jako arena zjawisk patologii społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Dzieci i młodzież podwyższonego ryzyka: ekologia problemów: 1. Wprowadzenie na obszar zagrożenia; 2. społeczno-środowiskowe uwarunkowania zagrożenia; 3. Kwestie prawne i etyczne. II. Rodzice, szkoła i umiejętności: 4. Problemy rodzinne zagrożonych dzieci i młodzieży; 5. System oświaty a zagrożone dzieci i młodzież; 6. Cechy indywidualne zagrożonych i niezagrożonych dzieci i młodzieży. III. Kategorie zagrożeń: 7. Porzucanie szkoły; 8. Alkohol, narkotyki, uzależnienia; 9. Ciąże nieletnich i ryzykowne zachowania seksualne, 10. Zachowania aspołeczne, przestępczość i gangi młodocianych; 11. Samobójstwa młodzieży. IV. Zapobieganie, interwencja i metody terapeutyczne: 12. Profilaktyka - wczesna interwencja - terapia - i inne rozważania na temat środowiska; 13. Podstawowa składniki programów profilaktyki i wczesnej interwencji; 14. Interwencje adresowane do dziecka i grupy rówieśniczej; 15. Interwencja rodzinna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej