Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(56)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(47)
dostępne
(32)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(47)
Autor
Urban Bronisław
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(2)
Deptuła Maria
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Opora Robert
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Pytka Lesław
(2)
Stankowski Adam
(2)
Andrzejewski Marek (1959- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Burczyk Irena
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Gulla Bożena
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krans Michał
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
McWhirter Anna M
(1)
McWhirter Benedict T
(1)
McWhirter Ellen Hawley
(1)
McWhirter Jeffries J
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Osik Danuta
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rosiński Dariusz
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skibska Joanna
(1)
Stanik Jan M
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Vašek Štefan
(1)
Walancik Marek
(1)
Waluś Roman
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Żmichrowska Maria Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(39)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Temat
Niedostosowanie społeczne
(51)
Pedagogika resocjalizacyjna
(25)
Młodzież trudna
(15)
Patologia społeczna
(14)
Młodzież
(10)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(10)
Dziecko trudne
(9)
Zachowanie
(7)
Dziecko
(6)
Nieletni przestępcy
(6)
Rodzina
(6)
Agresywność
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Uczniowie
(5)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Kuratela
(3)
Młodociani przestępcy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nałóg
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika penitencjarna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przestępczość
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolnictwo
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
AIDS
(2)
Alkoholizm
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
HIV
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Narkomania
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Probacja (prawo)
(2)
Samobójstwo
(2)
Subkultura
(2)
Uczucia
(2)
Wartość
(2)
Więziennictwo
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zapobieganie
(2)
Antropologia kryminalna
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyganie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Empatia
(1)
Etanol
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Grupy społeczne
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Jakość życia
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kibice
(1)
Korupcja
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kryminologia
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Nauczanie
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Nieplanowana ciąża
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(3)
2001-0
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Raport z badań
(2)
Encyklopedia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Osobowość antyspołeczna / Mieczysław Radochoński. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2009. - 250, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Geneza i rozwój zaburzeń osobowosci: Definicje i podejścia do zaburzeń osobowości; Ogólne i szczegółowe kryteria diagnostyczne; Trudności w dianozowaniu zaburzeń osobowości; 2. Czynniki determinujące rozwój zachowania antyspołecznego: Definicyjne i klasyfikacyjne problemy zaburzeń antyspołecznych; Rozwój zaburzeń antyspołecznych w cyklu życiowym; Zapobieganie antyspołecznym zaburzeniom osobowości; Terapia pacjentów z osobowością antyspołeczną i psychopatią; 3. Postacie zaburzeń antyspołęcznych w cyklu życiowym: Wczesne czynniki ryzyka wystąpienia zachowania antyspołecznego; Zespół deficytu uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej- ZDUNP; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze- ZOB; Zaburzenia kontroli zachowania- ZKZ; Osobowość antyspołeczna- OA; 4. Metodologiczne problemy badań własnych: Koncepcyjne tło broblemu badań; Problemy badawcze i hipotezy; Opis zastosowanych technik badawczych; Organizacja badań; Charakterystyka badanych grup; 5. Analiza porównawcza wyników badań: Właściwości temperametu badanych osób; Funkcjonowanie szkiolne badanych; Występowanie zachowań antyspołecznych we wczesnym okresie życia; Wpływ umiejętności wychowawczych rodziców; Charakterystyka systemów rodzinnych badanych osób; Rola relacji z rówieśnikami; Współwystępowanie specyficznych zaburzeń osobowości w grupie recydywistów; Zależności między zmiennymi występującymi w badanaich; 9. Podsumowanie i uwagi końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczny kontekst pedagogiki resocjalizacyjnej, 2. Nieprzystosowanie społeczne dzieci i młodzieży, 3. Wybrane problemy resocjalizacji, 5. Dylematy kontroli społecznej i autonomii osobistej młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczny kontekst pedagogiki resocjalizacyjnej, 2. Nieprzystosowanie społeczne dzieci i młodzieży, 3. Wybrane problemy resocjalizacji, 5. Dylematy kontroli społecznej i autonomii osobistej młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Zawiera: Wstęp. Część I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej: ROZDZIAŁ 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej: 1.1. Pedagogika specjalna a medycyna – wybrane problemy; 1.2. Pedagogika specjalna a psychologia – wybrane problemy; 1.3. Pedagogika specjalna prawo – wybrane problemy; 1.4. Pedagogika specjalna a socjologia – wybrane problemy; 1.5. Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje – wokół pojęcia „niepełnosprawność". ROZDZIAŁ 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej – klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności: 2.1. Niepełnosprawność wzroku; 2.2. Uszkodzenia słuchu; 2.3. Niepełnosprawność intelektualna; 2.4. Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu; 2.5. Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży. Część II. Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej: ROZDZIAŁ 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej. ROZDZIAŁ 4. Specjalne potrzeby edukacyjne – między pedagogiką a pedagogiką specjalną: 4.1. Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność; 4.2. ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych; 4.3. Uczeń zdolny – uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi; 4.4. Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji – między segregacją a włączaniem. ROZDZIAŁ 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej: 5.1. Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości; 5.2. Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy – uwarunkowania, rzeczywistość, szanse; 5.3. Subiektywne poczucie jakości życia; 5.4. Starość dla osób z niepełnosprawnością – wyzwanie dla pedagogiki specjalnej. ROZDZIAŁ 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej: 6.1. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością; 6.2. Komunikacja zapośredniczona – możliwości i zagrożenia; 6.3. Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność – agresja elektroniczna. Bibliografia. Źródła internetowe. Indeks rzeczowy. Indeks osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Podstawy teoretyczno-metodologiczne. Geneza i rozwój pedagogiki społecznej; Strategie badawcze i funkcje utylitarne badań w pedagogice społecznej; Diagnostyka w pedagogice społecznej; Walory praktyczności pedagogiki społecznej; Pedagogika społeczna wobec zmian w myśleniu o kształceniu i wychowaniu; Teoretyczne podstawy pracy socjalnej; Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej. Część II: Podstawowe środowiska wychowawcze; Rodzina w świecie współczesnym - jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa; Środowisko lokalne - struktura, funkcje, przemiany; Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze; Środowisko społeczno-wychowawcze szkoły; Funkcje organizacji i stowarzyszeń społecznych w środowisku lokalnym; Zakład pracy jako środowisko wychowawcze. Część III: Metody i problemy pracy społeczno-wychowawczej. Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadków; Metoda grupowa w pracy socjalnej; Metoda organizowania środowiska; Animacja społeczno-kulturalna; Kształcenie ustawiczne; Poradnictwo w teorii i praktyce. Część IV: Człowiek w sytuacji zagrożenia. Ubóstwo jako zjawisko społeczne oraz przedmiot pracy socjalnej; Bezrobocie - nowa kwestia społeczna; Dziecko w szpitalu - środowiskowe aspekty zagrożeń; Wielowymiarowa geneza zaburzeń przystosowanie społecznego; Agresja i nietolerancja jako mechanizmy zagrożenia ładu społecznego; Bezdomność - obraz zjawiska i populacji ludzi bezdomnych. Część V: Pedagogika społeczna poszukująca. Hospicjum w służbie umierających; Organizacje pozarządowe w instytucjonalnej strukturze państwa. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
2.Historia pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Modele naukowe pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Wybrane koncepcje pedagogiki zaburzeń zachowania, 5. Diagnozowanie zaburzeń zachowania, 6. Działania wychowawcze podejmowane w przypadku występowania zaburzeń zachowania, 7. Instytucje pomocy wychowawczej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, 8.Agresja, nadpobudliwość, lęk i inne rodzaje zaburzeń, 9. Perspektywy pedagogiki zaburzeń zachowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba wychowanka jako podmiot wychowania 2. Młodzież niedostosowana społecznie 3. Powstanie, rozwój i zadania kurateli sądowej 4. Powstanie metody casework oraz jej zastosowanie w pracy kuratora 5. Koncepcja i metody badań 6.Rozmowa wychowawcza 7. Rozmowa kuratora z nieletnim na podstawie badań 8. Kontrakt i związane z nim problemy 9. Praktyczne zastosowanie kontraktu w prowadzonych badaniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej; 2. System probacji - kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania; 3. Modernizacja więzień jako próba reformowania systemu karania; 4. Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym; 5. Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej; 6. Odpowiedzialność karna a środki probacyjne; 7. Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania; 8. Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo- cywilizacyjnej; 9. Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji; 10. Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji; 11. Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki; 12. Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej; 13. Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii; 14. Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa; 15. Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji; 16. Kuratela dla dorosłych - pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Dążenie ku prawdzie kształtowaniem sumienia człowieka i prawa: 1. Odkrywanie rzeczywistości na poziomie sceptycznym lub postprawdy; 2. Rozwój antynauki, która dla ludzkości nie stanowi wartości, a jedynie jej paliatywy; 3. Strategia ochrony „sumienia jednostkowego” i „sumienia wspólnotowego” w dobie powszechnej postprawdy; 4. Metafizyczny, psychologiczny i ontologiczny wymiar sumienia; 5. Sumienie jako proces formowania prawdy o człowieku i świecie, w którym żyje; 6. Dotykanie wartości prawdy. 2. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej: 1. Profilaktyka przestępczości nieletnich; 2. Reifikacja i postantropologia środków probacyjnych dla nieletnich; 3. Filozofia probacji – ogólna prezentacja zagadnienia; 4. Działalność probacyjna jako kontrola, opieka i zmiana społeczna będące resocjalizacją wspierającą z udziałem społeczeństwa. 3. System probacji – kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania: 1. Wykorzystanie sankcji karnych; 2. Konwergencja; 3. Odrodzenie orzekania na podstawie reguł sprawiedliwości formalnej; 4. Polityka karna oparta na podejściu systemowym; 5. Uniwersalizm; 6. Dywergencja; 7. Władza wykonawcza a reformy; 8. Ograniczenia fiskalne i prawne; 9. Lokalna polityka karna źródłem systemu sprawiedliwego karania. 4. Modernizacja więzień jako próba reformowania systemy karania: 1. Cele i funkcje systemu penitencjarnego; 2. Więzienia w perspektywie aglomeracji miejskich; 3. Kolonizacja przestępczości; 4. Więzienia a infrastruktura społeczna; 5. Technologie izolacji więziennej; 6. Organizacja cel więziennych; 7. Czas trwania izolacji więziennej. 5. Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym: 1. Scena karania; 2. Odosobnienie więźniów; 3. Internowanie więźniów; 4. Więzienia niepoddające się reformie; 5. Więzienia a brutalizacja obyczajów; 6. Więzienia a ideał braterstwa ludzi. 6. Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej: 1. Kara pozbawienia wolności jako sytuacja deprywacyjna; 2. Wpływ nieformalnej organizacji skazanych na efektywność procesów resocjalizacyjnych; 3. Dehumanizacja instytucji penitencjarnych; 4. Ograniczony zakres środków oddziaływania wychowawczego; 5. Zakwestionowanie kary pozbawienia wolności jako środka poprawczego; 6. Reperkusje niespójności poszczególnych stadiów polityki karnej; 7. Efektywność kary pozbawienia wolności w świetle ważniejszych badań empirycznych; 8. Współczesne niewolnictwo więźniów w zakładach karnych; 9. Krytyczna analiza prawa normatywnego w ustawie o Służbie Więziennej z 2010 roku. 7. Odpowiedzialność karna a środki probacyjne: 1. Polityka karania – jej mankamenty; 2. Znaczenie kar pośrednich; 3. Rozbudowany system odpowiedzialności karnej; 4. Teoria zasłużonej kary. 8. Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania: 1: Prawo karne i prawo penitencjarne pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek; 2. Wykluczenie społeczne przestępców standardem kulturowo-normatywnym zdehumanizowanej władzy karania; 3. Diagnoza środowisk wychowawczych recydywistów; 4. Stadium prekryminalne w dynamicznym ujęciu dewiacyjnych zachowań recydywistów; 5. Kariera kryminalna badanych osób; 6. Postawa pracownicza badanych recydywistów; 7. Postawy recydywistów wobec własnych środowisk rodzinnych; 8. Postawy recydywistów w miejscach publicznych; 9. Postawa wobec prawa recydywistów w okresie badań katamnestycznych; 10. Środki alternatywnego karania badanych osób; 11. Konkluzje. 9. Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo-cywilizacyjnej: 1. Przedzałożeniowe myślenie aksjologiczne dotyczące procesu reintegracji społecznej 2. Diagnozowanie społeczne a teorie naukowe; 3. Funkcjonalność struktur społecznych; 4. Reintegracja wsparta na wartościach; 5. Synkretyzm w miejsce scjentyzmu poznawczego w myśleniu o readaptacji społecznej jako systemie kulturowym. 10. Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji: 1. Podmiotowość a przedmiotowość osoby w procesie reintegracji; 2. Autonomia i godność osoby a reintegracja społeczne; 3. Wzmacnianie procesu destygmatyzacji eksdewianta jako warunek reintegracji społecznej. 11. Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji: 1. Funkcjonalność systemu reintegracji a stopień jego koherencji; 2. Terapia indywidualna, na rzecz grupy i środowiska oraz podejście rezydencjalne; 3. Dekalog praktycznych oddziaływań pomocowych w systemie reintegracji i probacji; 4. Terapia środowiskowa i rezydencjalna jako kierunek pomocy, zmiany i kontroli społecznej 5. Proces integracji społecznej dewiantów w ujęciu terapii systemów; 6. Inkluzja, faworyzacja i integracja społeczna podstawą przeciwdziałania wykluczeniu i marginalizacji jednostki. 12. Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki – ujęcie historyczne: 1. Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań; 2. Uniwersalna wymowa obozów dyscyplinujących; 3. Stanowe obozy dyscyplinujące dla dorosłych; 4. Cechy obozu dyscyplinującego; 5. Obozy dyscyplinujące dla dorosłych prowadzone przez władze lokalne; 6. Obozy dyscyplinujące dla więźniów federalnych; 7. Obozy dyscyplinujące dla nieletnich; 8. Ocena funkcjonowania obozów dyscyplinujących. 13. Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej: 1. Określenie problemu; 2. Ekonomiczna efektywność kar; 3. Program społecznego karania na przykładzie stanu Arizona; 4. Organizacja wykonywania kary średniej mocy na przykładzie stanu Arizona; 5. Badania nad ekonomiczną efektywnością aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem. 14. Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii w XX wieku: 1. Historia rozwoju stosunków między sędziami pokoju a urzędem kuratora. 15. Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa: 1. Casework jako podstawowa strategia i procedura oddziaływania resocjalizacyjnego w warunkach probacji; 2. Terapia grupowa, praca środowiskowa i opieka rezydencjalna; 3. Praktyka pracy resocjalizacyjnej w warunkach probacji oparta na podejściu systemowym. 16. Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji: 1. Fazy oddziaływania wychowawczego; 2. Potrzeby podopiecznych, których zaspokojenie stanowi warunek powodzenia procesu resocjalizacji; 3. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków. 17. Kuratela dla dorosłych – pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie: 1. Interwencje w sytuacji kryzysowej a praca długoterminowa; 2. Oddziaływanie na środowisko rodzinne; 3. Praca terenowa i etapy procesu adaptacyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczny status pojęcia niedostosowania społecznego w kontekście historycznym; 2. Środowiskowe uwarunkowania niedostosowania społecznego; 3. Biologiczne i psychologiczne uwarunkowania niedostosowania społecznego; 4. Przejawy niedostosowania społecznego; 5. Od niedostosowania społecznego do demoralizacji i przestępczości- perspektywa polskiego i międzynarodowego prawa; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Przejawy niedostosowania społecznego wyj stepujące u objętych badaniami uczniów; 8. Warunki socjodemograficzne rodzin badanych uczniów; 9. Środowisko wychowawcze rodzin objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie; 10. Rozwój psychoruchowy uczniów niedostosowanych społecznie na podstawie badań empirycznych; 11. Osobowość uczniów niedostosowanych społecznie w świetle prowadzonych badań; 12. Sytuacja szkolna objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie; 13. Postulaty pedagogiczne dla nauczycieli i wychowawców w postępowaniu z dzieckiem/uczniem niedostosowanym społecznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Profilaktyka społeczna i resocjalizacja , ISSN 2300-3952 ; T. 21.)
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego ; T. 21)
1. Artykuły i rozprawy: Kazirodztwo a prawno karna ochrona rodziny w Polsce; Prawne aspekty przesłuchania dziecka w postępowaniu sądowym; Między opieką a kontrolą. Świadczenia socjalne jako narzędzie kontroli społecznej; 2. Z badań: Problem bezpieczeństwa personelu zakładów poprawczych dla nieletnich w kontaktach z wychowankami. Socjologiczna analiza czynników wewnętrznych; Inwentarz źródeł stresu w zawodzie kuratora: opis konstrukcji i własności psychometryczne; Operacjonalizacja zachowania nieuczciwego w badaniach psychologicznych; Czynniki ryzyka sprzyjające niedostosowaniu społecznemu i przestępczości nieletnich; Patologie instytucji państwa w prawa w posttotalitarnej Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych; nr 68)
Różnorodność zjawisk patalogii społecznej: -Psychospołeczne aspekty patalogii społecznych w Pol sce u progu trzeciego tysiąclecia; -Zjawiska patalogii społecznej w Polsce. Diagnoza i profilaktyka. Wartości a zdrowie człowieka: -Rola Kościoła i wartości religijnych w proflilaktyce uzależnień; -Znaczenie harcerstwa w kształtowaniu postaw prozdrowo tnych dzieci i młodzieży; - Wartości a zdrowie człowieka w aspekcie akulturacji; -Style reagowania na stres przez młodzież z zespołem pogranicznym. Diagnoza i psychoprofilaktyka; -Wartościowanie perspektywy czasu a style reagowania na stres przez młodzież o predyspozycjach do uzale żnień; -Rola wartości w utrzymywaniu abstynencji anonimowych alkoholików. Przegląd programów zapobiegania patalogii społecznej: -Zagrożenia ze strony nowych ruchów religijnych. Zarys programu profilaktycznego; -Pedagogika ulicy jako inicjatywa profilaktyczna wobec dzieci i młodzieży zagrożonej patalogią; -Dysfunkcjonalna rodzina jako jedna z przyczyn uzale żnień i współuzależnień; -Zastosowanie psychodramy w profilaktyce uzależnień dzieci i młodzieży; - Wychowanie do miłości formą psychoprofilaktyki społe cznej; -Zastosowanie metod terapii kognitywnej w leczeniu osób z problemem alkoholowym; -Grupa terapeutyczna jako sposób leczenia uzależnień; -Praca profilaktyczna w centrum Adaptacyjnym Dzieci i Młodzieży w Mińsku; -Model opiek nad pacjentami uzależnionymi w Ośrodku Diagnostyki i terapii AIDS w Chorzowie; -Terapia indywidualna w Katolickim Ośrodku Wychowania i Resocjalizacji Młodzieży "Nadzieja" w Bielsku-Białej -Sposoby zapobiegania uzależnieniom w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Adaptacja społeczna - jej powodzenie i zaburzenie 2. Zachowania przestępcze i dewiacyjne w świetle wybranych doktryn etiologii kryminalnej 3. Cel, problematyka, metoda i organizacja badań własnych 4. Cechy demograficzne, aktywność kryminalna i poziom agresywności badanych 5. Stany napięcia psychicznego a przestępcza adaptacja 6. Poczucie nieegalitarności a przestępcza adaptacja badanych 7. Wybrane komponenty kontroli społecznej a przestępcze przystosowanie 8. Zróżnicowane powiązania a przestępcza adaptacja badanych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Aleksandra Szymków: Był bystry i na pewno miał wąsy! Efekty zapamiętywania informacji związane z przetwarzaniem treści sprawczych i wspólnotowych [Memory effects of processing agentic and communal information], doi: 10.7366/1896180020163701, s. 124–135; Maria Baran, Paweł Boski: Czy „Inny” zawsze musi być obcy? Wpływ dystansu kulturowego na postawy etnicznych Polaków wobec osób czarnoskórych i ich kategoryzację [Does “the Other” always have to be an out-group? The influence of cultural distance on attitudes of ethnic Poles towards Blacks and their categorization], doi: 10.7366/1896180020163702, s. 136–159; Katarzyna Jabłońska, Monika Wróbel: Wpływ kontekstu na rozpoznawanie mimicznych ekspresji negatywnych emocji a płeć [The role of context in the recognition of facial expressions of negative emotions in relation to gender], doi: 10.7366/1896180020163703, s. 160–169; Monika Obrębska, Paweł Kleka: Wpływ aktywizacji schematu płci i potrzeby dostosowania interpersonalnego na wybory leksykalne kobiet i mężczyzn [Influence of gender schema activation and need for interpersonal accommodation on lexical choices of men and women], doi: 10.7366/1896180020163704, s. 170–182; Wojciech Kulesza: (Nie)świadomy kameleon. Analiza związku między stosowaniem niewerbalnej mimikry, uległością wobec tego procesu a (nie)świadomością [The (Un)aware Chameleon. The relationship between nonverbal mimicry, getting in by mimicry, and (un)awareness of the process], doi: 10.7366/1896180020163705, s. 183–195; Elżbieta Kluska, Piotr Łabuz, Aleksandra Mrugalska, Piotr Oleś: Kwestionariusz przełomu połowy życia (KPPŻ) – konstrukcja i charakterystyka psychometryczna [Mid-Life Transition Questionnaire (MTQ) – Design and psychometric properties], doi: 10.7366/1896180020163706, s. 196–210; Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala przywiązania do miejsca – polska adaptacja The Measure of Place Attachment D. Williamsa i J. Vaske’a (2003) [Place Attachment Scale – Validation of the Polish adaptation of The Measure of Place Attachment by D. Williams and J. Vaske (2003)], doi: 10.7366/1896180020163707, s. 211–222.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Nieprzystosowanie społeczne oraz zaburzenia w zachowaniu jako zjawiska interdyscyplinarne. 2. Zachowania problemowe i ryzykanckie a nieprzystosowanie społeczne. 3. Przystosowanie w naukach psychologicznych. 4. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarach osobowościowym i emocjonalnym. 5. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarze seksualnym. Zaburzenia seksualne. 6. Zaburzenia w zachowaniu, zaburzenia osobowości oraz zaburzenia emocjonalne w twórczości filmowej. 7. Środowisko społeczne a nieprzystosowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Resocjalizacja jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, 2. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w świetle współczesnych wyników badań, 3. Diagnozowanie niedostosowania społecznego i asocjalności, 4. Współczesne systemy resocjalizacyjne, 5. Resocjalizacja w ujęciu pedagogicznym, 6. Resocjalizacja w zakładach karnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zastosowanie teorii poznawczo-behawioralnych w pracy resocjalizacyjnej; 2. Skuteczność interwencji resocjalizacyjnych; 3. Znaczenie relacji wychowawczej w pracy pedagoga resocjalizacyjnego; 4. Złożoność prospołecznego modelowania; 5. Rozpoczęcie pracy resocjalizacyjnej; 6. Motywowanie podopiecznych; 7. Cechy skutecznego wychowawcy; 8. Umiejętności diagnostyczne i psychokorekcyjne; 9. Zakończenie pracy z podopiecznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno prawne aspekty resocjalizacji: System probacji - resocjalizacja z udziałem społeczeństwa; Zachowania patologiczne młodego pokolenia; Przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w rodzinie - uwagi krytyczne wobec obecnego i postulowanego stanu prawnego; Aspekty prawne bullyingu/lobbingu: ujęcie komparatystyczne; Społeczne uwarunkowania udziału społeczeństwa w świadczeniu pomocy postpenitencjarnej; Ułatwienia i trudności na drodze do readaptacji społecznej po karze pozbawienia wolności; Uczestnictwo społeczeństwa w wykonywaniu orzeczeń oraz pomoc w społecznej readaptacji skazanych. 2. Resocjalizacja penitencjarna: Paradygmatyczne podstawy współczesnej resocjalizacji penitencjarnej; W stronę readaptacji społecznej skazanych; Kultura fizyczna jako środek oddziaływania penitencjarnego - założenia systemowe a możliwości ich realizacji; Możliwości resocjalizacji sprawców zabójstw; Postawy rodzicielskie skazanych matek oraz ich uwarunkowania; Przestępczość kobiet - wybrane teorie etiologiczne; Aspiracje życiowe osób skazanych; Rola alkoholu w genezie zachowań przestępczych dorosłych skazanych; Człowiek stary w placówce penitencjarnej. 3. Niedostosowanie społeczne - uwarunkowania i terapia: Socjoterapia - twórcza metoda oddziaływań resocjalizacyjnych wobec jednostek niedostosowanych społecznie; Sztuka resocjalizacji - terapeutyczne aspekty twórczości plastycznej; Rodzina jako podstawowe środowisko socjalizacyjno-wychowawcze a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Sytuacja rodzin nieletnich sprawców czynów karalnych i świadczących o demoralizacji, wobec których orzeczono środek poprawczy; Zmiany funkcjonowania współczesnej rodziny jako determinanty demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich; Nieletni jako sprawcy przestępstw przeciwko mieniu; Metody i formy oddziaływań resocjalizacyjnych wobec n nieletnich w schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych; Resocjalizacja nieletnich w warunkach młodzieżowego ośrodka wychowawczego - teraźniejszość i przyszłość; Sekta jako środowisko zagrożenia- postulaty i działania w zakresie profilaktyki; Zachowania dorosłych a utrwalanie agresywnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym - komunikat z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej