Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(14)
Autor
Pąchalska Maria
(4)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Harciarek Michał
(2)
Herzyk Anna (1946- )
(2)
Sadowski Bogdan (1932- )
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Szepietowska Ewa Małgorzata
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Binder Marek
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Daniluk Beata
(1)
Delahooke Mona
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dzierżak Ewa
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jodzio Krzysztof (1968- )
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Kaczmarek Bożydar L.J
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna (1973- )
(1)
Kropotov Juri D
(1)
Lindenberg Barbara
(1)
Lindstrom Martin
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Myers David G
(1)
Rostowski Jan (1935-2014)
(1)
Sacks Oliver
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Spitzer Manfred
(1)
Sunderland Margot
(1)
Underhill Paco
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Zawadzka Ewa
(1)
Zielińska Magdalena
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Zyzik Radosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Temat
Neuropsychologia
(23)
Mózg
(10)
Psychologia
(6)
Fizjologia człowieka
(5)
Uczenie się
(5)
Neuropsychologia dziecięca
(4)
Psychofizjologia
(4)
Zachowanie
(4)
Neurobiologia
(3)
Pamięć
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Psychoterapia
(3)
Stres
(3)
Stres pourazowy
(3)
Uczucia
(3)
Układ nerwowy
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Kultura
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia sądowa
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Psychopatologia
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Umysł
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(2)
Zachowanie się zwierząt
(2)
Zmysły
(2)
Świadomość
(2)
Życie
(2)
Choroby psychiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Hormony
(1)
Język
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Lęk
(1)
Marketing
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Osobowość
(1)
Oświadczenie woli
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Popyt
(1)
Poznanie
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Regulacja emocji
(1)
Reklama
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Spostrzeganie
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Wrażenia
(1)
Współczucie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia świadomości
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Biologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wyd. 3 - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2009. - 584, [2] s. : il. ; 24 cm.
1. Zachowanie jako przedmiot badań, 2. Dynamiczna struktura organizmów żywych. Dziedziczenie cech, 3. Rozwój i budowa układu nerwowego, 4. Czynności neuronów i przekaźnictwo synaptyczne, 5. Ogólne właściwości układów sensorycznych, 6. Czucie somatyczne i czucie równowagi, 7. Układ wzrokowy, 8. Układ słuchowy, 9. Zmysły chemiczne, 10. Ból, 11. Czynności ruchowe, 12. Rytmika czynności fizjologicznych, 13. Czuwanie i sen, 14. Regulacja homeostazy wewnątrzustrojowej, 15. Zachowania popędowe i instynktowne. Regulacja nastroju, 16. Pobieranie pokarmu i gospodarowanie energią, 17. Czynności ochronne, 18. Czynności rozrodcze, 19. Uczenie się i warunkowanie, 20. Pamięć, 21. Środowisko życia. Życie społeczne, 22. Myślenie, mowa, inteligencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zachowanie jako przedmiot badań, 2. Dynamiczna struktura organizmów żywych. Dziedziczenie cech, 3. Rozwój i budowa układu nerwowego, 4. Czynności neuronów i przekaźnictwo synaptyczne, 5. Ogólne właściwości układów sensorycznych, 6. Czucie somatyczne i czucie równowagi, 7. Układ wzrokowy, 8. Układ słuchowy, 9. Zmysły chemiczne, 10. Ból, 11. Czynności ruchowe, 12. Rytmika czynności fizjologicznych, 13. Czuwanie i sen, 14. Regulacja homeostazy wewnątrzustrojowej, 15. Zachowania popędowe i instynktowne. Regulacja nastroju, 16. Pobieranie pokarmu i gospodarowanie energią, 17. Czynności ochronne, 18. Czynności rozrodcze, 19. Uczenie się i warunkowanie, 20. Pamięć, 21. Środowisko życia. Życie społeczne, 22. Myślenie, mowa, inteligencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; przekł. Anna i Marek Binderowie ; red. nauk. polskiego wydania Michał Harciarek. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - XXIV, 749, [3] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Komórki; 2. Synapsy; 3. Anatomia i metody badawcze; 4. Genetyka, ewolucja, rozwój i plastyczność; 5. Wzrok; 6. Inne układy sensoryczne; 7. Ruch; 8. Sen i czuwanie; 9. Regulacja wewnętrzna; 10. Zachowania reprodukcyjne; 11. Zachowania emocjonalne; 12. Uczenie się, pamięć i inteligencja; 13. Funkcje poznawcze; 14. Zaburzenia psychiczne; A. Chemia w skrócie; B. Zasady postępowania w badaniach z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience; Bibliografia; Indeks rzeczowy/Słowniczek; Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część pierwsza - Zrozumieć zachowania Rozdział 1. Poznawanie ukrytych korzyści adaptacyjnych związanych z zachowaniem Rozdział 2. Z góry na dół czy z dołu do góry? Zanim zareagujemy na zachowania musimy zrozumieć jego źródła Rozdział 3. Różnice indywidualne Część druga - Rozwiązania Rozdział 4. Poczucie bezpieczeństwa to punkt wyjścia Rozdział 5. Zająć się tym co leży u podstaw zachowania: oddolna praca nad trudnościami Rozdział 6. Praca nad trudnościami: od oddolnej do odgórnej Część trzecia - Neuroróżnorodność, trauma i spojrzenie w przyszłość Rozdział 7. Zachowania w przypadku autyzmu i neuroróżnorodności: Ostrożnie! Rozdział 8. Wsparcie w przypadku trudności behawioralnych u dzieci doświadczających toksycznego stresu i traumy Rozdział 9. Nadzieja na przyszłość. Teraz mnóstwo pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Era neurokonektomiki – krótka historia, długa przeszłość; 2. Trudności w neuropsychologicznej diagnozie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Rozpoznanie fałszywie ujemne; 3. Reprezentacja ciała w badaniach neuropsychologicznych – problemy i wyzwania; 4. Diagnoza neuropsychologiczna funkcji somatognostycznych u dzieci; 5. Skargi na własne funkcjonowanie poznawcze – nowa perspektywa w diagnozie neuropsychologicznej?; 6. Neuropsychologiczna ocena wglądu pacjentów po udarze mózgu we własne funkcjonowanie poznawcze i emocjonalno-społeczne; 7. Zastosowanie Kwestionariusza do Pomiaru Depresji w badaniu chorych na depresję wielką oraz osób zagrożonych zaburzeniami nastroju; 8. Wsparcie psychiczne a pomaganie osobie z dysfunkcją mózgu; 9. Zastosowanie nowoczesnych technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kto myśli, że naukę można przedstawiać jedynie w nudny sposób, z pewnością nie czytał jeszcze żadnej z książek Manfreda Spitzera! Wszyscy wiemy, że nadmiar cukru ma negatywny wpływ na obwód naszego pasa, ale czy wiedzieli Państwo, że cukier pomaga nam planować przyszłość? Albo że także ojcowie cierpią na depresję poporodową i że testosteron nie czyni nas automatycznie agresywnymi ludźmi? Dlaczego nastolatków tak bardzo interesuje seks i agresja oraz w jaki sposób seks i agresja zmieniają nasze myślenie? Czy konsumenci świadomie kupujący ekologiczne produkty w innych dziedzinach życia także postępują wzorowo? Dopamina i sernik to porcja solidnych badań naukowych przyprawiona szczyptą humoru. Smacznego!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Podstawy Jacek Kielin: Rozdział 1. Osobowość nauczyciela; Rozdział 2. Praca zespołowa i proces grupowy; Rozdział 3. Superwizja; Rozdział 4. Cele pracy; Rozdział 5. Między behawioryzmem a humanizmem; Rozdział 6. Jak pracować niedyrektywnie? Rozdział 7. Strefa najbliższego rozwoju; Rozdział 8. Wykorzystanie w praktyce teorii Jeana Piageta; Rozdział 9. Naśladownictwo odroczone; Rozdział 10. Mowa i alternatywne sposoby komunikowania; Rozdział 11. Zabawa symboliczna; Rozdział 12. Rysunek dziecka; Rozdział 13. Jak prawidłowo stawiać wymagania? Rozdział 14. Zachowania trudne; Rozdział 15. Jak konstruować program pracy? Rozdział 16. Jak postawić diagnozę funkcjonalną? Rozdział 17. Rodzice. Część 2. Spojrzenie neuropsychologiczne Katarzyna Klimek-Markowicz: Rozdział 18. Neuropsychologia; Rozdział 19. Badanie eksperymentalne - podstawowe założenia; Rozdział 20. Bloki funkcjonalne; Rozdział 21. Tonus - poziom aktywności; Rozdział 22. Odbiór danych – receptory; Rozdział 23. Interpretacja bodźców Rozdział 24. Przetwarzanie i planowanie – uwaga; Rozdział 25. Przetwarzanie i planowanie – myślenie; Rozdział 26. Przetwarzanie i planowanie – pamięć; Rozdział 27. Przetwarzanie i planowanie - funkcje przestrzenne; Rozdział 28. Wykonanie; Rozdział 29. Analiza funkcjonowania poznawczego; Rozdział 30. Terapia neuropsychologiczna – podsumowanie; Załącznik 1; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Metapoznanie – metapamięć: stary problem w nowszym ujęciu, 2. Struktura i działanie metapamięci, 3. Poznawcze i afektywne aspekty metapamięci, 4. Metapamięć – metody diagnozy, 5. Mózgowe mechanizmy metapamięci, 6. Determinanty metapmięci, 7. Zaburzenia metapamięci – modele wyjaśniające. Metapamięć w grupach klinivznych, 8. Skutki deficytów metapamięciowych. Treningi metapamięci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Straty; 2. Nadmiary; 3. Uniesienia i powroty; 4. Świat prostych umysłów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady otwarte UMCS ; 32)
I. „To już nie ten Gage” - dlaczego tak się zmienił? Przyczynek do zrozumienia funkcji płatów czołowych; II. Działanie mózgowych systemów emocjonalnych i ich dysfunkcje; III. Mózgowa asymetria w regulacji emocji:: Prawa półkula - dominująca? IV. Mózg emocjonalny i mózg racjonalny:: struktura i funkcja; V. Schorzenia umysłu czy mózgu? Epilog - czy my mamy mózg czy mózg ma nas?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Rozdział 1: Zastosowanie neuronauki: 1. Nauka praktycznej neuronauki. Rozdział 2: Promowanie zdrowia mózgu: 1. Pierwsze „S” z nasion SEEDS: Wsparcie społeczne; 2. Pierwsze „E” z nasion SEEDS: Ćwiczenia fizyczne; 3. Drugie „E” z nasion SEEDS: Edukacja przez całe życie; 4. Litera „D” z nasion SEEDS: Zdrowa dieta; 5. Drugie „S” z nasion SEEDS: Zdrowy sen. Rozdział: 3: Powstawanie układów pamięciowych: 1. Układy pamięciowe. Rozdział 4: Zaburzenia związane z autostresem (stresem subiektywnym): 1. Stres somatyczny i stres umysłowy. Rozdział 5: Jak powstaje lęk uogólniony: 1. Utrzymywanie w równowadze autonomicznego układu nerwowego. Rozdział 6: Lęk zognioskowany: 1. Stawianie czoła strachowi i unikaniu; 2. Fobie; 3. Zaburzenia paniki. Rozdział 7: Zespół stresu pourazowego: Faza 1: Stabilizacja; Faza 2: Integracja pamięci; Faza 3: Powrót do zdrowia po urazie. Rozdział 8. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne: 1. Opisywanie obwodu OCD w mózgu; 2. Porządek, czyli mnemotechnika ORDER; 3. Obsesje na punkcie zdrowia. Rozdział 9: Depresja: 1. Płeć i depresja; 2. Rola stanu zapalnego w depresji; 3. Lek w depresji; 4. Przejście do działania; 5. Wyjście z depresji dzięki kontaktom społecznym; 6. Tryb domyślny i rozmyślanie; 7. Aranżowanie metody o szerokim zasięgu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp – Jak korzystać z tej książki? Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki: Neuropedagogika, czyli co?; Teoretyczne podstawy badań pedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education). Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego. Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci: Z historii neuromitów; Teoria inteligencji wielorakich; Teoria stylów uczenia się; Kinezjologia edukacyjna; Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu; Okresy krytyczne w rozwoju i mit 3 lat; Wielozadaniowość. Rozdział 4. Neuro fakty w nauczaniu: Neurofakt, czyli co?; Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli; Mózg filtruje informacje – kluczem do sukcesu jest motywacja; Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję; Płeć ma znaczenie – o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn; Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia; Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością. Zamiast podsumowania. Spis rysunków i tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 15)
Zawiera: Czego metody neurobrazowania funkcjonalnego nie wyjaśniają psychologom procesów poznawczych?; Czy dysocjacja automatycznego i kontrolowanego przetwarzania informacji jest nadal aktualna?; W sprawie tworzenia i używania w neuropsychologii eksperymentalnej i klinicznej „ekologicznie” niezawodnych miar funkcji wykonawczej; Płaty czołowe mózgu a odrębność oraz integracja procesów uwagi; Rola móżdżku w powstawaniu afektu i niektórych psychoz; Kora mózgowa a jaźń; Mózgowe systemy pamięci z perspektywy historycznej i współczesnej; Neuropsychologiczne podejście do inteligencji; Od doznania do poznania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Autorzy porządkują tu najnowsze osiągnięcia teoretyczne i kliniczne neuropsychologii. Przyjęty przez nich nowy paradygmat pracy mózgu oparty na teorii mikrogenetycznej umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w sposób dynamiczny. Oznacza to nowe pojmowanie neuropsychologii klinicznej jako nauki. Główna część podręcznika poświęcona jest analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów. Dzięki temu wprowadza nas ona, w profesjonalny a zarazem przystępny sposób, w złożone problemy, z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniem mózgu. Każdy rozdział wzbogacono analizą przypadków z praktyki autorów lub nową interpretacją przypadków klasycznych. Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii i innych, pokrewnych kierunków, a także specjalistów, którzy zajmują się badaniami naukowymi i opieką chorych z uszkodzeniami mózgu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Neuropsychologia kliniczna wobec zjawisk świadomości i nieświadomości / Anna Herzyk. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 269, [1] s. : il. ; 21 cm.
Zawiera: R. 1 Istota ujęcia zjawisk świadomości i nieświadomości w neuropsychologii klinicznej: Zjawiska świadomości i nieświadomości jako przedmiot analiz w neuropsychologii klinicznej – założenia teoretyczne i pragmatyczne; Charakterystyka organizacji procesów świadomości i nieświadomości oraz relacji między nimi; Neuronalne korelaty organizacji procesów świadomych i nieświadomych; Neuropsychologiczne propozycje taksonomii i klasyfikacji mózgowych zaburzeń świadomości i nieświadomości; Podsumowanie. R. 2 Globalne i przetrwałe zaburzenia świadomości w schorzeniach mózgu – taksonomia, klasyfikacja, wielorakość objawów a rodzaj patologii neuronalnej: Wstępna charakterystyka globalnych zaburzeń przytomności i świadomości z perspektywy neuropsychologii klinicznej; Założenia taksonomii i klasyfikacja przejawów GZŚ; Wskaźniki behawioralne globalnych zaburzeń świadomości – zasady i narzędzia oceny stanu pacjentów; Mózgowe mechanizmy globalnych zaburzeń przytomności i świadomości; Podsumowanie. R. 3 Anozognozja jako selektywne zaburzenia świadomości w różnych deficytach neuropsychologicznych: Rozwój badań, kształtowanie się poglądów, próby określenia istoty anozognozji; Charakterystyka anozognozji – obraz kliniczny; Wielopłaszczyznowe interpretacje zjawiska anozognozji w ujęciu neuropsychologii; Podsumowanie. R. 4 Opis zaburzeń neuropsychologicznych w kategoriach dysocjacji i dyskoneksji: Zasady wyodrębnienia cech dysocjacji w różnych deficytach neuropsychologicznych; Neurpsychologiczne interpretacje dysocjacji procesów świadomych i nieświadomych; Zespoły dyskoneksji – rozdwojenie świadomości; Podsumowanie. R. 5 Neuronalne podłoże procesów świadomych i nieświadomych a rozwój wiedzy o związkach między mózgiem i psychiką w neuropsychologii klinicznej: W kierunku systemowych ujęć wyjaśniających neuronalne uwarunkowania i organizację psychologiczną procesów świadomych i nieświadomych; Implikacje kliniczne wiedzy neuropsychologicznej o neuronalnych korelatach procesów świadomych i nieuświadamianych; Badania zaburzeń świadomości w neuropsychologii klinicznej a nowe osiągnięcia z dziedzin biotechnologicznych. Epilog.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce : Można powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że podręcznik spełnia właściwe dla tej kategorii książek standardy, zawiera reprezentatywne dla neuropsychologii klinicznej zagadnienia w ich wymiarze uniwersalnym i jednocześnie wzbogaca je o wymiar aplikacyjny dotyczący funkcjonowania osób z urazami mózgu, teoretycznego objaśniania mechanizmów patologii i mechanizmów wychodzenia z patologii. (z recenzji prof. Danuty Kądzielawy)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce: Nierzadko to klinicysta musi objąć całokształt życia pacjenta, zanim okaże się skuteczny jakikolwiek, nawet najlepszy program rehabilitacji. [...] Żadna znana mi książka na temat rehabilitacji pacjentów po urazach mózgu nie traktuje tej tematyki tak efektywnie, z tak głęboką znajomością problemu, jak niniejszy podręcznik profesor Marii Pąchalskiej. (z Przedmowy prof. Jasona W. Browna)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. preliminaria: 1. Neuronauka poznawcza, 2. Neuroprawo. Pola zastosowań, 3. Pytania metateoretyczne, Część II. Rekonstrukcja obrazu człowieka w prawie cywilnym: Osoba fizyczna a człowiek, Model podejmowania decyzji, czyli teoria oświadczeń woli, 3. Wady oświadczenia woli, 4. W poszukiwaniu podstaw teorii oświadczenia woli; teoria działania Rudolfa von Iheringa, 6. Psychologiczne podstawy teorii działania. Część III. Człowiek z perspektywy neuronauki poznawczej: 1. Wprowadzenie, 2. Trylogia psychiczna, 3. Model(e ) podejmowania decyzji. Część IV. Ku nowej teorii oświadczeń woli: 1. Wprowadzenie, 2. Model konsumenta. Analiza pojęciowa, 3. Perspektywy wypracowania nowej teorii oświadczeń woli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej