Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(25)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(18)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Szlosek Franciszek (1943- )
(3)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Apanowicz Jerzy
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Dziuban Agata
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grobler Adam
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kossakowska Anna
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kvale Steinar
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mangione Thomas W
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Miotk Anna
(1)
Mynarski Stefan
(1)
Nachmias David
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Piłatowska Mariola
(1)
Rucińska Monika
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Silverman David
(1)
Sobczak Jacek (1946 - )
(1)
Stefański Ryszard Andrzej (1944- )
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Zechmeister Eugene B
(1)
Zechmeister Jeanne S
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Łazarska Aneta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Metodologia
(15)
Metody badawcze
(10)
Nauki społeczne
(9)
Pedagogika
(7)
Badania naukowe
(6)
Nauka
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Socjologia
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Ankieta
(2)
Badania jakościowe
(2)
Opinia publiczna
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Wiedza
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Agresywność
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania operacyjne
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Epidemie
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Marketing
(1)
Medycyna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki empiryczne
(1)
Nauki empiryczne -- metodologia
(1)
Netnografia
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obserwacja nieuczestnicząca
(1)
Obserwacja uczestnicząca
(1)
Odchudzanie
(1)
Osobowość
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Podmiotowość
(1)
Policjanci
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Prawnicy
(1)
Prawo
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychoterapia
(1)
Public relations
(1)
Rak piersi
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Shadowing (metoda nauczania)
(1)
Socjotechnika
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Statystyka
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zogniskowany wywiad grupowy
(1)
Zwłoka (psychologia)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(16)
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedmowa; Wprowadzenie; Układanie pytań; Dobór próby; Jak skłonić respondentów do odpowiedzi na ankietę; Kilka dodatkowych sposobów nakłonienia respondentów do odpowiedzi; Korzyści z dobrego zarządzania i dbałości o estetykę; Przygotowanie danych do analiz; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Wprowadzenie: Różnorodność metod i narzędzi w badaniach: 1. Studium przypadku; 2. Obserwacja; 3. Nowe techniki badań terenowych: shadowing; 4. Podejście biograficzne; 5. Wywiad w badaniach jakościowych; 6. Badania fokusowe; 7. Analiza dokumentów zastanych; 8. Analiza dyskursu; 9. Etnografia wizualna; 10. Technika identyfikacji konstruktorów osobistych; 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania w public relations : wprowadzenie / Anna Miotk. - Warszawa : Difin , 2012. - 231, [1] s. : rys. ; 23 cm.
1. Badania w public realtions; 2. Prowadzenie badań; 3. Praktyczne aspekty realizacji badań; 4. Metody i techniki badawcze stosowane w public relations; 5. Jak zmierzyć efekty działań PR; 6. Mierzenie skuteczności różnych narzędzi PR; 7. Dlaczego pomiar Pr sprawia tyle problemów?; 8. Jak robią to inni? Rozwiązania stosowane na rynkach zagranicznych; 9. Jak to się robi w Polsce?; 10. Nowe trendy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 268)
Część I. 90-lecie urodzin współtwórcy pedagogiki pracy. Część II. O badaniu jakościowych w tradycyjnym i nowym ujęciu. 30. Paradygmatyczność naukowości badań jakościowych; 31. Badanie w działaniu – między empiryzmem a hermeneutyką; 32. O niezbędności badań jakościowych; 33. Etnografia przestrzeni wirtualnej, czyli o jakościowych badaniach Internetu; 34. Osobliwości organizacji i jakościowej analizy wyników badań pedagogicznych w Ukrainie; 35. Statystyka w badaniach jakościowych; 36. O jakości badań jakościowych w ustawicznej edukacji zawodowej; 37. Analiza jakościowa danych ilościowych w badaniach orientacji społecznych; 38. Metody badań jakościowych twórców i użytkowników przestrzeni medialnej; 39. Perspektywy teoretyczne i procedury w badaniach jakościowych; 40. Badania biograficzne – zastosowania w pedagogice pracy; 41. Między badaniami jakościowymi i ilościowymi; 42. System ochrony ludności w Polsce. Próba analizy jakościowej; 43. Rozumienie i interpretacja podstawowymi kategoriami w dyskursie metodologii jakościowej; 44. Metoda biograficzna w andragogice; 45. O możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego w badaniu jakości edukacji dzieci; 46. Badania biograficzne w pedeutologii; 47. Specyfika prowadzenia badań jakościowych w środowisku trudnym; 48. Studium indywidualnego przypadku jako strategia w badaniach jakościowych. Część III. Badania jakościowe w szerokim kontekście edukacyjnym. 49. Kształtowanie współczesnego patriotyzmu wymogiem naszych czasów; 50. Kariera naukowa jako droga do elity społecznej; 51. Warsztat badacza społeczności lokalnej. O tym, co (zazwyczaj) nie trafia do raportu z badań; 52. Efekty uczenia się w kontekście czynników warunkujących kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania – uczenia się; 53. Badania jakościowe w pracach historyczno-pedagogicznych; 54. Badania jakościowe jako metoda „obserwacji świata zewnętrznego” 55. Badania jakościowe w pedagogice; 56. Badania jakościowe; 57. Działalność opiekuńczo-wychowawcza domów dziecka jako przykład obszaru badań jakościowych; 58. Przygotowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej, wychowanków internatu do samodzielnego życia; 59. Wspomagane zatrudnianie osób z niepełnosprawnością – wyzwaniem dla badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Przedmowa; Rozdział I. Ogólna problematyka metodologii badań naukowych (Brunon Hołyst): Pojęcie metodologii badań; Podział nauk; Wpływ logiki na metodologię badań; Hipotezy naukowe; Obserwacja; Eksperyment; Badania testowe; Metody statystyczne; Metody subiektywne; Kryterium metody naukowej. Rozdział II. Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora: Kształtowanie się statusu doktora; Uzyskiwanie stopnia doktora w świetle przepisów ustawy z 2003 r.; Czynności poprzedzające wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora; Rola promotora w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora; Postępowanie doktorskie po wszczęciu postępowania; Podstawowe trudności związane ze stosowaniem nowych rozwiązań. Rozdział III. Dysertacja doktorska – istota, cel i metodologia: Dysertacja doktorska – istota i cel; Trzy warunki konieczne: oryginalność, fachowość i znajomość metodologii; Co? Dlaczego? Jak? Jakie wnioski? Po co?; Twórczy charakter pracy doktorskiej; Postępowanie zgodne z metodami pracy naukowej; Terminologia naukowa i styl oraz struktura rozprawy doktorskiej; Przedstawienie twierdzeń i praw naukowych; Proces myślowy i jego zasady; Krytyczne poznanie; Uzasadnienie twierdzeń i obiektywizm naukowy; Ocena rozprawy doktorskiej. Rozdział IV. Metody myślenia, badania prawa i systematyzacji wiedzy w naukach prawnych: Uwagi w punkcie wyjścia; 2.1. Metodologiczna odrębność nauk prawnych; 2.2. Ogólne metody myślenia i porządkowania wiedzy a metody badania prawa; 2.3. Ważne cechy i postawy badacza; Ogólne metody myślenia stosowane w naukach prawnych; 3.1. Metoda analizy; 3.2. Metoda syntezy; 3.3. Metoda argumentacyjna; Metody badania prawa; 4.1. Metoda formalno-dogmatyczna; 4.2. Metoda hermeneutyczna; 4.3. Metody socjologiczne badania prawa; 4.4. Metody aksjologicznego badania prawa; 4.5. Metody ekonomicznego badania prawa; 4.6. Metoda historyczno-opisowa badania prawa; 4.7. Metody komparatystyczne; Metody systematyzacji wiedzy naukowej; Rozdział V. Metodyka przygotowania rozprawy doktorskiej: Rozprawa doktorska; Charakter rozprawy; Wybór tematu rozprawy; Zebranie literatury; Podstawowe założenia i koncepcja rozprawy; 6.1. Problem naukowy; 6.2. Cel rozprawy; 6.3. Teza badawcza; 6.4. Hipoteza badawcza; 6.5. Metody badawcze; Konstrukcja (kompozycja) rozprawy; 7.2. Rozwinięcie tematu; 7.3. Wnioski; Strona formalna rozprawy; 8.1. Język; 8.2. Objętość; 8.3. Części składowe; Współpraca z promotorem; Rozdział VI. Etyka badań naukowych: Wstępne uwagi terminologiczne; Geneza i wyodrębnienie etyki badań naukowych; Współczesne modele etyki badań naukowych; Multicentryczny system standardów etycznych badań naukowych; Podstawowe funkcje etyki badań naukowych; Dobre praktyki w badaniach naukowych; 6.1. Dobre praktyki w zakresie postępowania z danymi naukowymi; 6.2. Dobre praktyki w zakresie procedur badawczych; 6.3. Dobre praktyki autorskie i wydawnicze; 6.4. Dobre praktyki w zakresie recenzowania i opiniowania; 6.5. Dobre praktyki w kształtowaniu młodej kadry i studentów; 6.6. Dobre praktyki w zakresie relacji ze społeczeństwem; 6.7. Dobre praktyki w zakresie ujawniania konfliktu interesów; Nierzetelności naruszające etos badań naukowych; 7.1. Rażące przewinienia pracownika naukowego; 7.2. Wysoce naganne przewinienia pracownika naukowego; 7.3. Inne niewłaściwe zachowania; 7.4. Odpowiedzialność pracownika naukowego; Rozdział VII. Prawo autorskie w pracy naukowej i badawczej: Pojęcie utworu; Utwory zależne, inspirowane, zbiory i utwory zbiorowe; Utwory naukowe; Autorskie prawa osobiste; Autorskie prawa majątkowe; Plagiat; Przytaczanie i cytowanie utworów; Rozdział VIII. Metodyka poszukiwania, analizy i wykorzystania orzecznictwa Sądu Najwyższego w prawniczej pracy naukowej: Zadania i kompetencje Sądu Najwyższego; Właściwość izb Sądu Najwyższego; Postępowanie przed Sądem Najwyższym; Rodzaje orzeczeń Sądu Najwyższego. Składy Sądu Najwyższego; 5.1. Składy powiększone Sądu Najwyższego; Moc wiążąca wyroków i uchwał; 6.1. Uchwały o mocy zasad prawnych; 6.2. Przykłady uchwał Sądu Najwyższego podjętych w składach powiększonych, mających moc zasady prawnej; 6.3. Wytyczne (powszechnie obowiązująca wykładnia ustaw); Techniczna strona orzeczeń Sądu Najwyższego; Sygnatury akt rozpoznawanych przez Sąd Najwyższy; 8.1. Izba Cywilna; 8.2. Izba Karna; 8.3. Izba Pracy i Ubezpieczeń Społecznych; 8.4. Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych; Publikowanie orzeczeń Sądu Najwyższego; 9.1. Oficjalne zbiory orzeczeń; 9.2. Publikacje orzeczeń poza oficjalnymi zbiorami orzecznictwa; Funkcje uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Dostęp do akt w celu prowadzenia badań aktowych; Konstrukcja uzasadnień orzeczeń sądowych; 12.1. Postępowanie cywilne, pierwsza instancja; 12.2. Postępowanie cywilne, druga instancja; 12.3. Postępowanie karne, pierwsza instancja; 12.4. Postępowanie karne, druga instancja; 12.5. Różnice w konstrukcji uzasadnień orzeczeń sądów pierwszej i drugiej instancji; 12.6. Konstrukcja uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Co jest najważniejsze w uzasadnieniach orzeczeń Sądu Najwyższego?; Teza jako ostateczny efekt wykładni; Na co zwracać uwagę przy korzystaniu z orzecznictwa Sądu Najwyższego w pracy naukowej?; Jak czytać orzeczenia Sądu Najwyższego?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia nauk / Jerzy Apanowicz. - Toruń : TNOiK "Dom Organizatora", 2003. - 189, [25] s. ; 20 cm.
1. Istota i pojęcie metodologii nauk, 2. Istota i pojęcie wiedzy (nauki), 3. Pojęcie, istota i zasady badań naukowych, 4. Istota i uwarunkowania problemów badawczych, 5. Geneza, istota i znaczenie metod badawczych, 6. Organizacja i etapy badań naukowych, 7. Istota i pojęcie pomiaru w badaniach naukowych, 8. Prace naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metodologia nauk / Adam Grobler. - Kraków : Wydawnictwo Aureus : Znak, 2006. - 343 s. ; 25 cm.
Część I: Indukcja i wyjaśnianie. 1. Problem indukcji: rys prawie historyczny. 2. Nauka jako wiedza prawdopodobna. 3. Falsyfikacjonizm i jego trudności. 4. Czy istnieje "logika nauki"? 5. Wyjaśnienie a ocena hipotez. Część II: Struktura nauki. 1. Pojęcie teorii naukowej. 2. Problem redukcji terminów teoretycznych a definiowanie pojęć. 3. Operacjonizm, definicje operacyjne i pojęcie pomiaru. 4. Definicje częściowe. 5. Terminy klasyfikacyjne i typologiczne. 6. Pojęcie prawa. 7. Idealizacje i warunki ceteris paribus. 8. Teorie a modele. 9. Koncepcja niezdaniowa teorii naukowych. 10. Dziedziny a teorie. 11. Identyfikacja dziedziny w ujęciu logiki pytań. 12. Problem redukcji i jedności nauki. Część III: Typy nauk i ich odmienności metodologiczne. 1. Nauki dedukcyjne i empiryczne. 2. Nauki przyrodnicze i społeczne.. 3. Psychologia. 4. Nauki nomotetyczne i idiograficzne. Część IV: Status poznawczy nauki. 1. Realizm a instrumentalizm. 2. Konstruktywizm i relatywizm. 3. Między realizmem a relatywizmem. 4. Relatywizm pluralistyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym 2. Etapy postępowania badawczego 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne 4. Metody badań pedagogicznych 5. Techniki zbierania materiałów 6. Podstawowe zasady opracowania materiałów badawczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań empirycznych, 2. Plany badawcze i struktura procesu badawczego, 3. Zbieranie danych, 4. Przetwarzanie i analizowanie danych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Zagadnienia ogólne: 1. Wprowadzenie, 2. Etyka badań psychologicznych, Cz.II: 3. Obserwacja, 4. Badania korelacyjne, 5. Nieinwazyjne pomiary zachowania, Cz.III Metody eksperymentalne: 6. Plany grup niezależnych, 7. Plany z powtarzanymi pomiarami, 8. Złożone plany eksperymentalne, Cz.IV Badania stosowane: 9. Plany badań pojedynczych przypadków, 10. Plany quasi-eksperymentalne oraz ocena programów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowania (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Charakterystyka niestacjonarnych procesów ekonomicznych, 2.Identyfikacja niestacjonarnych procesów ekonomicznych, 3.Modelowanie zależności między niestacjonarnymi procesami ekonomicznymi - podejście teoretyczne, 4.Skutki błędnej identyfikacji procesów niestacjonarnych w średniej dla własności moedelu ekonometrycznego - analiza symulacyjna, 5.Skutki błędnej identyfikacji procesów niestacjonarnych w wariancji dla własności modelu ekonometrycznego - analiza symulacyjna, 6.Alternatywne podejścia do modelowania zależności między procesami niestacjonarnymi - analiza empiryczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Wprowadzenie do badań: 1. Działalność badawcza człowieka a nauka, 2. Paradygmaty, teoria i badania społeczne, 3. Etyka i polityka w badaniach społecznych. Część II. Struktura procesu badawczego: 4. Plan badań, 5. Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar, 6. Indeksy, skale i typologie, 7. Logika doboru próby. Część III Typy obserwacji: 8. Eksperyment, 9. Badania sondażowe, 10. Jakościowe badania terenowe, 11. Badania niereaktywne, 12. Badania ewaluacyjne. Część IV. Analiza danych: 13. Analiza danych jakościowych, 14. Analiza danych ilościowych, 15. Badania społeczne - jak o nich czytać, jak o nich pisać. Załączniki: Zał. A. Jak korzystać z biblioteki, Zał. B Liczby losowe, Zał. C Rozkład ch-kwadrat, Zał. D. Powierzchnie pod krzywą normalną, Zał. E Szacunkowy błąd z próby, Zał. E. Podręcznik SPSS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy badań społecznych / Earl Babbie ; tłum. Witold Betkiewicz, [i in.]. - Wyd. 1 - 2 dodruk - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 577 s. : il. tab. ; 24 cm.
Część I. Wprowadzenie do badań: 1. Działalność badawcza człowieka a nauka, 2. Paradygmaty, teoria i badania społeczne, 3. Etyka i polityka w badaniach społecznych. Część II. Struktura procesu badawczego: 4. Plan badań, 5. Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar, 6. Indeksy, skale i typologie, 7. Logika doboru próby. Część III Typy obserwacji: 8. Eksperyment, 9. Badania sondażowe, 10. Jakościowe badania terenowe, 11. Badania niereaktywne, 12. Badania ewaluacyjne. Część IV. Analiza danych: 13. Analiza danych jakościowych, 14. Analiza danych ilościowych, 15. Badania społeczne - jak o nich czytać, jak o nich pisać. Załączniki: Zał. A. Jak korzystać z biblioteki, Zał. B Liczby losowe, Zał. C Rozkład ch-kwadrat, Zał. D. Powierzchnie pod krzywą normalną, Zał. E Szacunkowy błąd z próby, Zał. E. Podręcznik SPSS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej