Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(53)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(44)
Czasopisma
(9)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(31)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Czytelnia
(46)
Autor
Borski Maciej (1975- )
(7)
Baran Krzysztof Wojciech
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Lekston Mariusz (1975- )
(4)
Majewski Kamil
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Bosak-Sojka Maria
(3)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(3)
Duraj Tomasz
(3)
Dörre-Kolasa Dominika
(3)
Gondzik Erwin
(3)
Gredka-Ligarska Iwona
(3)
Kil Jan
(3)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Krasuń Aneta
(3)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(3)
Kumor-Jezierska Ewelina
(3)
Lach Daniel Eryk
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lis Artur
(3)
Lityński Adam (1940- )
(3)
Musiała Anna
(3)
Sierocka Iwona
(3)
Szlachta-Kisiel Katarzyna
(3)
Ćwiertniak Bolesław Maciej (1952- )
(3)
Żołyński Janusz
(3)
Adamus Rafał
(2)
Antonów Kamil
(2)
Baran Beata
(2)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Bomba Katarzyna
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grześków Małgorzata
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Góral Zbigniew
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Hajn Zbigniew
(2)
Hallada Marek
(2)
Jaskulska Jagoda
(2)
Jęcek Zuzanna
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kosicki Tomasz
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Książek Daniel
(2)
Kucharski Olgierd
(2)
Kuczkowski Przemysław
(2)
Latos-Miłkowska Monika
(2)
Ludera-Ruszel Agata
(2)
Majewska Patrycja
(2)
Michałkiewicz Anna
(2)
Moras-Olaś Kinga
(2)
Myl Małgorzata
(2)
Napiórkowska Anna
(2)
Patulski Andrzej
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pisarczyk Łukasz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Radecka Ewa
(2)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Sakowska-Baryła Marlena
(2)
Sobczyk Arkadiusz
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szewczyk Helena
(2)
Tomanek Artur
(2)
Ura Elżbieta (1957- )
(2)
Walczak Krzysztof
(2)
Wentkowska Aleksandra
(2)
Witkowski Jarosław (1963- )
(2)
Wypych-Żywicka Alina (1957- )
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łaguna Łukasz
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Balcarek Szymon
(1)
Baran Barbara
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartoszewicz Małgorzata
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Biskup-Grabowska Katarzyna
(1)
Bocheńska Aleksandra
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bąba Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(56)
angielski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele akademiccy
(39)
Nauczyciele
(16)
Szkolnictwo wyższe
(11)
Nauczanie
(9)
Prawo pracy
(8)
Studenci
(8)
Kształcenie
(7)
Uczniowie
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Pedagogika
(5)
Wychowanie
(5)
COVID-19
(4)
Ochrona danych osobowych
(4)
Postępowanie dyscyplinarne
(4)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(4)
Rodzina
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dyskryminacja
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(3)
Podmiotowość
(3)
Pracownicy samorządowi
(3)
Prawa dziecka
(3)
Prawo Unii Europejskiej
(3)
Prawo urzędnicze
(3)
Praworządność
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Stosunek pracy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(3)
Whistleblowers
(3)
Wolność pracy
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Zakładowa organizacja związkowa
(3)
Zatrudnienie niepracownicze
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Algorytmy
(2)
Autorytet
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dowód sądowy
(2)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Godność ludzka
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Ochrona przyrody
(2)
Parki narodowe
(2)
Państwowa Inspekcja Pracy
(2)
Polityka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Postępowanie cywilne
(2)
Praca czasowa
(2)
Praca zdalna
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawo cywilne
(2)
Prawo karne procesowe
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Prawo ochrony środowiska
(2)
Prawo ubezpieczeń społecznych
(2)
Prawo wyborcze
(2)
Programy nauczania
(2)
Płaca minimalna
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rzecznik praw obywatelskich
(2)
Spółdzielcza umowa o pracę
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Sąd Najwyższy (Polska)
(2)
Sądy przysięgłych
(2)
Uchodźcy
(2)
Umowa o pracę
(2)
Umowy międzynarodowe gospodarcze
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wójt
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zawód
(2)
Zbiorowe stosunki pracy
(2)
Ława przysięgłych
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja samorządowa
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aksjologia prawa
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alternatywny fundusz inwestycyjny (AFI)
(1)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Konstytucja Polski (1921)
(1)
Konstytucja Polski (1935)
(1)
Konstytucja Polski (1952)
(1)
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(5)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1914-1918
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Francja
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Ukraina
(2)
Wielka Brytania
(2)
ZSRR
(2)
Arktyka (region)
(1)
Austria
(1)
Borzykowa (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Żytno)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Irlandia
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Słowacja
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(9)
Czasopismo prawnicze
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Podręcznik
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Nauka i badania
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Zawiera: Dział II. Szkolnictwo wyższe: 5. Pracownicy uczelni; Dział V. Stopnie i tytuł w systemie szkolnictwa wyższego i nauki: 2. Stopień doktora. Oddział 1. Nadawanie stopnia doktora. Oddział 2. Kształcenie doktorantów. Oddział 3. Tryb eksternistyczny. 3. Stopień doktora habilitowanego; 4. Tytuł profesora. VII. Odpowiedzialność dyscyplinarna: 1. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich. Dział XIV. Przepisy szczególne: 3. Przepisy uchylające, przejściowe, dostosowujące i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady i instytucje indywidualnego prawa pracy: Prawo pracy jako wartość uniwersalna; Zasady równości i niedyskryminacji jako podstawa orzekania Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej; Ochrona przed nierównym traktowaniem i dyskryminacją we względu na religię oraz przekonania w prawie wspólnotowym oraz prawie polskim; Do dyskusji o definiowaniu nietypowych form zatrudnienia; Kary z tytułu pracowniczej odpowiedzialności porządkowej; Konstrukcja prawna normy i wymiaru czasu pracy; 2. Pragmatyczne stosunki zatrudnienia: Stosunki pracy w służbie cywilnej- wnioski de lege ferenda i postulaty de lege ferenda na tle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego; Wygaśnięcie stosunku pracy nauczyciela akademickiego w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; Ograniczenia szeroko pojętej aktywności zawodowej osób zajmujących stanowisko sekretarza jednostki samorządu terytorialnego; O odpowiedzialności pracowniczej pracowników samorządowych w związku z ustawą o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.; Odpowiedzialność funkcjonariusza publicznego w ustawie o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenia prawa a inne rodzaje odpowiedzialności; 3. Z zagadnień zbiorowego prawa pracy: O zakresie podmiotowym zbiorowego prawa pracy de lege ferenda i de lege lata; Normy kolizyjne zbiorowego prawa pracy; Uprawnienia sędziów sądów powszechnych do zrzeszania się w związkach zawodowych; Dopuszczalność zwolnienia się z postanowień ponadzakładowego układu zbiorowego pracy przez pracodawców indywidualnych; Obowiązek złożenia pracodawcy informacji o łącznej liczbie członków zakładowej (międzyzakładowej) organizacji związkowej; Pozycja prawna Państwowej Inspekcji Pracy w sporze zbiorowym; 4. Z zagadnień polityki społeczne: Nowe wyzwania i paradygmaty w polityce społecznej- w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań; Społeczna odpowiedzialność biznesu, empatia, altruizm- wyrafinowane narzędzie marketingu czy socjotechnika; Umowa jako forma współdziałania administracji z adresatem działania na przykładzie pomocy społecznej; Z kart historii: Administrowanie pracą przymusową w Rosji radzieckiej i ZSRR
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Szczególne stosunki zatrudnienia: Funkcje norm organizacyjnych dodatkowe zatrudnienie nauczycieli akademickich; Charakter prawny zgody rektora na podjęcie dodatkowego zatrudnienia przez nauczyciela akademickiego; Przyczyny wypowiedzenia stosunku pracy nauczycielowi akademickiemu zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; Kryteria formalne dostępu do służby publicznej w świetle przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych- stan obecny i postulaty zmian; Z problematyki czasu pracy pracowników samorządowych; Ustanie stosunku pracy z wójtem; Niedostateczna ocena kwalifikacyjna jako przesłanka zwolnienia ze służby cywilnej w ustawodawstwie polskim w latach 1918-1975. Wybrane aspekty; Ograniczenia działania umownego zakazu konkurencji wobec lekarzy według ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty; Konwencja o pracy na morzu z 2006 r.- stan po ratyfikacji; Zatrudnienie skazanych pozbawionych wolności na podstawie umowy o pracę, ze szczególnym uwzględnieniem procedury zawarcia umowy o pracę; Zatrudnienie na okres próbny w organizacji międzynarodowej; Charakterystyka umowy o pracę absolwencką; Prace interwencyjne; 2. Z zagadnień procedur sądowych i administracyjnych w prawie pracy: Mediacja jako przykład pokojowej metody rozwiązywania sporów zbiorowych; Polubowne rozwiązywanie sporów między pracownikiem i pracodawcą przed komisją pojednawczą; Z problematyki wykonalności ugód zawieranych w sprawach z zakresu prawa pracy; Ciężar dowodu w administracyjnoprawnej sferze prawa pracy; Państwowa Inspekcja Pracy oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna jako organy nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy; Rejestracja zakładowego układu zbiorowego pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Autorytet nauczyciela: Składniki autorytetu; Poziomy rozwoju autorytetu; Metoda pomiaru, oceny i samooceny autorytetu; 2. Przewodnik skalowy do oceny i samooceny autorytetu: Autorytet intelektualny; Autorytet światopoglądowy; Autorytet naukowy; Autorytet moralny; Autorytet społeczny; Autorytet kulturalny; Autorytet polityczny; Autorytet dydaktyczny' Autorytet metodyczny; Autorytet wychowawczy; 3. Kwestionariusz do poznawania, oceny i samooceny autorytetu: Instrukcja dla wypełniającego kwestionariusz; Składniki i stopnie oceny autorytetu; Metryczka osobowa nauczyciela; "Klucz" do oceny i samooceny autorytetu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka ogólna jako nauka pedagogiczna. 2. Istota i charakterystyka współczesnego procesu kształcenia. 3. Cele kształcenia. 4. Treści kształcenia. 5. Zasady kształcenia. 6. Metody kształcenia. 7. Formy organizacyjne kształcenia. 8. Infrastruktura i środki dydaktyczne. 9. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia. 10. Niepowodzenia szkolne. 11. Uczeń. 12. Nauczyciel we współczesnej edukacji. 13. Główne problemy edukacyjne XX i XXI wieku. 14. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Jakość kształcenia, a wartości wynikające z idei uniwersytetu: Parametryzacja szkoły wyższej a efekty kształcenia; Niektóre problemy jakości kształcenia w edukacji jutra; Miejsce dydaktyki ogólnej w przygotowaniu pedagogicznym nauczycieli akademickich; 2. Opinie studentów o edukacji w aspekcie kreacji ich przyszłości: Wdrażanie Krajowych Ram Kwalifikacji w odbiorze studentów; Reformowanie szkolnictwa wyższego w opinii studentów studiów doktoranckich; Osobowość nauczycieli akademickich wobec wyzwań cywilizacyjnych; Wizje kariery zawodowej studentów kończących studia magisterskie a ich poziom optymizmu; Sylwetka absolwenta Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie jako przejaw kultury organizacyjnej; 3. Kształcenie zawodowe przyszłych nauczycieli: Kształcenie nauczycieli w nowej rzeczywistości edukacyjnej- oczekiwania i realia; Zmiany w kształceniu pedagogicznym- świadomość ich założeń i możliwych rezultatów; Potrzeba wartości a program kształcenia pedagogów w uczelni niepublicznej; 4. Doskonalenie zawodowe nauczycieli i nauczycieli akademickich: Kierunki zmian w doskonaleniu zawodowym nauczycieli; Aktywizacja edukacyjna współczesnego nauczyciela; Problem samooceny nauczycieli akademickich; 5. Kapitał ludzki a edukacja jutra. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Droga satysfakcji "na własną rękę"; Edukacja do sukcesu narzędziem rozwoju kapitału ludzkiego; Niewydolność poradnictwa zawodowego i jego skutki. Zapomniane doświadczenia z okresu Polski Ludowej; Poziom wiedzy studentów fizjoterapii na temat ergonomii pracy; 6. Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki: Plany emigracji zarobkowej młodzieży kończącej studia wyższe a ich nadzieja na sukces; Młodzi emigranci polscy o swoim zadowoleniu z życia; 7. Oświata w obliczu problemów osób starszych: Wpływ andragogiki Europy Zachodniej i Ameryki Północnej na rozwój teorii i praktyki kształcenia dorosłych w Galicji na przełomie XIX i XX wieku; Postawy osób starszych wobec własnej starości; Seniorzy w Polsce jako użytkownicy technologii informacyjno-komunikacyjnych; Edukacyjne oddziaływanie osób starszych na dzieci w wieku przedszkolnym- możliwości, zadania, formy działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Zawiera: Wstęp: Pola rozważań teoretycznych, badawczych i praktycznych nad edukacją jutra. Cz. I Wiedza i edukacja w społeczeństwie i systemie kształcenia: Zadania edukacji - między indywidualizmem a wspólnotą; Współczesna szkoła wyższa (zmierzch czy rozwój akademickości); Epizodysta naukowy - portret współczesnego nauczyciela akademickiego; Badania w działaniu - kontrowersje semantyczno-metodologiczne; Szkoła jako instytucja badana i badająca - szansą czy barierą edukacji jutra? Cz. II Wiedza w kształceniu i aktywności zawodowej nauczyciela: Dydaktyka szkolna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących; Znaczenie wiedzy ogólnej w systemie profesjonalnej wiedzy nauczyciela; Pasja i zaangażowanie w zawodzie nauczyciela; Wpływ umiejętności zarządzania na profesjonalizm nauczyciela jutra. Cz. III Edukacja zawodowa w egzystencji dorosłego człowieka: Dyskurs przyszłości nie tylko kształcenia zawodowego, ale i edukacji zawodowej; Edukacja jako praca w nowoczesnych organizacjach; Pozytywne i negatywne uwarunkowania procesów edukacji w Akademii Sztuki Wojennej - stan obecny i przesłania na przyszłość; Tożsamość dydaktyki wojskowej; Teoretyczno-praktyczne ujęcie konektywizmu w dydaktyce wojskowej. Cz. IV Wielowymiarowość edukacji wczesnoszkolnej: Próba aplikacji wartości i celów inspirowanych dorobkiem pedagogicznym Celestyny i Elizy Freinetów do programu klas I-III szkoły podstawowej; Pamięć w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Ocenianie kształtujące w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Funkcjonowanie dzieci 6-letnich po roku nauki w opiniach ich rodziców; Edukacja wczesnoszkolna - czy, jak i dlaczego rozmawiać z dziećmi o pracy i aspiracjach zawodowych? Cz. V Szkolne i pozaszkolne możliwości edukacji: Nauczanie - uczenie się chemii a modalność sensoryczna z myślą o edukacji jutra; Style uczenia się, czyli wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk i dotykowiec w tej samej rzeczywistości szkolnej; „Złap bakcyla nauki”, czyli o roli Bydgoskiego Festiwalu Nauki we włączaniu się w proces edukacji; Wymiary edukacji poza ławką szkolną. Cz. VI Cyfrowy świat wyzwaniem dla instytucji edukacyjnych: Cyfrowy świat - szanse i dylematy współczesnej edukacji; Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej - założenia a rzeczywistość; Edukacja medialna w podstawie programowej dla I etapu kształcenia; Wybrane aspekty uczenia się z programów multimedialnych. Cz. VII Język a edukacja ucznia-cudzoziemca: Język w edukacji i rozwoju młodego człowieka - relacja pomiędzy aktem mowy a stanem psychologicznym; Działania diagnostyczno-pomocowe wobec uczniów-cudzoziemców w polskiej szkole; Opinie studentów Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i Uniwersytetu Warmińsk-Mazurskiego w Olsztynie dotyczące przyjmowania uchodźców do Polski. Cz. VIII Wiedza o zdrowiu w życiu człowieka: Ocena wiedzy dorosłych użytkowników forów o zdrowiu na temat żywieniowej prewencji chorób neurodegeneracyjnych - potrzeba edukacji dotyczącej żywienia neuroprotekcyjnego w społeczeństwie polskim; Knowledge of judokas competitors on proper nutrition; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji kobiet w podeszłym wieku. Cz. IX Problemy egzystencji człowieka poza instytucjami edukacyjnymi: Marzenia i potrzeby osób z dysfunkcją wzroku; Rodzina w obliczu niepełnosprawności intelektualnej dziecka; Piecza zastępcza nad dzieckiem: pomoc - wsparcie - wyzwania; Karać czy nagradzać w kontekście resocjalizacji osadzonych - w paradygmacie naukowego behawioryzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wychowanie przedszkolne w polityce oświatowej: Wychowania przedszkolne w polityce edukacyjnej Unii Europejskiej; Problem upowszechniania wychowania przedszkolnego w świetle raportów oświatowych; Dzieciństwo jako wartość- dylematy, rozstrzygnięcia końca XX wieku, propozycje; Polityka oświatowa gmin wobec edukacji przedszkolnej na początku lat dziewięćdziesiątych. Demistyfikacja mitów i złudzeń; Przedszkole elementem polityki społecznej; II. Nauczyciele przedszkola- kształcenie i doskonalenie zawodowe: Od ochroniarki do profesjonalnego wychowawcy przedszkolnego; Samokształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku; Działalność informacyjno-edukacyjna przedszkola w kształtowaniu postaw wychowawczych rodziców; III. Edukacja przedszkolna dzieci niepełnosprawnych: Kształcenie dzieci niepełnosprawnych w przedszkolach specjalnych; Integracyjna edukacja w przedszkolu; IV. Rozwój i wychowanie dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Rozwój i wychowanie umysłowe: Znaczenie metody Marii Montessori dla rozwoju integracji sensoryczno-motorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym; Innowacyjne działania przedszkola w zakresie wprowadzania dziecka trzyletniego w świat pisma; 2. Osiągnięcia dzieci w rozwoju społecznym: Przystosowanie dzieci trzyletnich do przedszkola; Współpraca i wzajemna pomoc w kontaktach dzieci pięcioletnich; Obraz własnej osoby a kompetencje poznawcze i funkcjonowanie społeczne dzieci kończących edukację przedszkolną; Preorientacja zawodowa dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Rozwój i wychowanie estetyczne i techniczne dzieci: Animacja społeczno-kulturalna w edukacji przedszkolnej; Rola nauczyciela w inspirowaniu twórczości plastycznej dzieci przedszkolnych w świetle opinii nauczycieli; Uzdolnienia, zainteresowania i umijetności muzyczne dzieci sześcioletnich; Komputer w przedszkolu; 4. Diagnozowanie rozwoju dzieci: Poznawanie rozwoju dziecka- możliwości diagnostyczne i profilaktyczne przedszkola.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Między ciągłością z zmianą, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Pedagodzy/nauczyciele a kariera zawodowa/praca zawodowa, 4. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi, 5. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci, 6. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzinność, 7. Pedagodzy/nauczyciele akdemiccy - specyfika zawodu a rodzina, 8. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim, 9. "Pierwsze skojarzenia" - między zadowoleniem, samorealizacją a "pruskim konceptem" (suplement)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pokrewieństwo i obcość. 2. Moje podróże. 3. Nauka jako przygoda. 4. Uczucia. 5. Moje domy, ulubione przedmioty, ukochane zwierzęta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
Część I: Umiejętności komunikacyjne nauczyciela akademickiego w różnorodnych kontekstach. Pułapki komunikacyjne związane z treścią, procesem i cechami nadawcy w relacjach akademickich; Komunikacja społeczna - refleksje pedagoga na przełomie wieków; Osobowość nauczyciela akademickiego w perspektywie jego kompetencji; Autentyczność ludzi nauki a autentyzm wyznawanych przez nich wartości; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela-uczonego; Rozwijanie kompetencji społecznych nauczyciela akademickiego; Socjolingwistyczne determinanty kompetencji i sprawności komunikacyjnej nauczycieli akademickich; Wieloaspektowość kompetencyjna nauczyciela w komunikowaniu interpersonalnym (przegląd teorii); Teoretyczne implikacje koncepcji człowieka założonej w proksemice i ich wpływ na proksemiczne strategie komunikowania w sytuacjach edukacji; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela i ich przejawy w procesie kształcenia w szkole wyższej; Od kompetencji komunikacyjnych nauczyciela akademickiego ku edukacji dialogowej; Kompetencje nauczyciela akademickiego XXI wieku. Część II: Działania komunikacyjne nauczyciela w interakcjach edukacyjnych. Komunikacja interpersonalna a podmiotowość kształcenia wyższego; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opiniach studentów animacji kultury; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w kontaktach interpersonalnych ze studentami; O kompetencjach zawodowych nauczycieli akademickich w sondażu studentek i studentów krakowskiej AWF; Bariery komunikacyjne w procesie badań empirycznych; Komunikowanie jako obszar autoedukacji studentów; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych przyszłych nauczycieli; Wypalenie zawodowe jako determinant zaburzonej kompetencji interpersonalnej; Przeniesienie jako przeszkoda komunikacyjna w dyskursie edukacyjnym; Wirtualne komunikowanie się jako element przygotowania zawodowego nauczycieli; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w świetle informacji zwrotnej od studentów; Ocena kompetencji komunikacyjnych kandydatów na studentów pedagogiki, jako forma kreowania nauczyciela przyjaznego uczniowi; Znaczenie technik autoprezencyjnych w komunikacji społecznej nauczycieli języków obcych; Konflikt relacji a niewerbalna komunikacja nauczyciela z uczniami; Treść dowcipów a ocena ich zabawności w odniesieniu do komunikowania; Komunikacja w edukacji i relacjach lekarz-pacjent, błędy i możliwości; Komunikowanie społeczne w edukacji - doniesienie z prowadzenia zajęć fakultatywnych; Zamiast zakończenia - materiał do przemyślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacyjne wyzwania wobec kształcenia na poziomie akademickim: Społeczna rola uniwersytetu: siedlisko rozumu czy szkoła fachowców?; Kompetencje absolwenta szkoły wyższej- model teoretyczny; Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji; Absolwent szkoły wyższej- humanista na rynku pracy; Studia doktoranckie jako element Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Humanistyczny kontekst edukacji akademickiej: Osoba i rozwój. Podejście Gestalt w edukacji akademickiej; Odkrywanie nadziei- wybranej kompetencji pedagogicznego działania; Znaczenie kompetencji autokreacyjnych w procesie kształcenia akademickiego; Kompetencje kluczowe studentów w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kompetencje edukacyjne z perspektywy zarządzania wiedzą; Aksjologiczne aspekty kształcenia studentów w szkole wyższej; Obywatelskość w procesie kształcenia studentów; Kompetencje międzykulturowe absolwenta szkoły wyższej; Kompetencja kreowania zdrowia jako komponent wykształcenia na poziomie wyższym; 3. Nauczycielskie kompetencje: Nauczyciel jako "aktor społeczny"- możliwości teoretycznego wyjaśnienia profesjonalizacji; Różne modele i kategorie przygotowania zawodowego współczesnego nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli- rzeczywistość a oczekiwania; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opinii studentów; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich- przyszłych nauczycieli; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich do współpracy z rodzicami uczniów; 4. Kompetencje zawodowe studentów wybranych kierunków: Wyzwania cywilizacyjne a kompetencje zawodowe studentów pedagogiki- rozważania o pewnym rozdźwięku; Autoedukacja studentów pedagogiki w perspektywie przygotowania do zawodu; Potencjał zawodowy absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej; Ocena jakości kształcenia oraz przygotowania do zawodu pedagoga w opinii absolwentów krakowskich uczelni pedagogicznych; Wiedza o kulturze jako niezbędny komponent edukacji akademickiej pielęgniarek, lekarzy i nauczycieli; Standardy kształcenia dla kierunku lekarskiego w Polsce; Absolwent Wydziału Prawa i jego przyszłość w kontekście projektu zmian ustaw samorządowych radcowskiej i adwokackiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Instytucjonalizacja edukacji 2. Podstawy dydaktyki menadżerskiej 3. Metody kształcenia menedżerów 4. Podnoszenie efektywności edukacji menedżerskiej 5. Rola nauczyciela akademickiego 6. Praca dydaktyczno- wychowawcza 7. Pomoce dydaktyczne wspomagające efektywność nauczyciela 8. Łączenie procesu dydaktycznego z procesem wychowawczym 9. Funkcje dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela w kształceniu menedżerów 10. Narzędzia wirtualne - infostrady
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Kultura organizacyjna w świecie organizacji: Charakterystyka pojęcia kultury organizacyjnej; Definiowanie kultury organizacyjnej; Tożsamość kulturowa uczelni. Rozdział 2. Modele kulturowe, typy kultur organizacyjnych oraz rodzaje orientacji kulturowych: Model kultury organizacyjnej Deale'a i Kennedy'ego; Model kultury organizacyjnej Bleichera; Model kultury organizacyjnej według Ouchiego; Typologie psychologiczne Handy'ego; Model Petersa; Typologia kultur według Hofstedego; Podejście typologiczne Sikorskiego; Orientacje kulturowe Harrisona - Handy'ego; Cechy kultury organizacyjnej. Rozdział 3. Komunikacja w mediach społecznościowych a kultura organizacyjna uczelni: Pojęcie komunikacji i jej główne wymiary; Komunikacja i internet; Web 2.0 a kultura organizacyjna uczelni. Rozdział 4. Kultura organizacyjna i komunikacja w wybranych uczelniach wyższych na podstawie badań: Założenia badawcze; Struktura badanych; Kultura organizacyjna uczelni w opiniach badanych; Postrzeganie systemu komunikacji oraz wykorzystywane formy komunikacji; Wykorzystywane formy komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ewolucja koncepcji funkcjonowania uczelni wyższych; 2. Zmiany w mediach i zmiany kulturowe; 3. Oblicze nowych mediów; 4. Instrumentarium mediów społecznościowych; 5. Komunikacja jako podstawa kształtowania wizerunku uczelni i tworzenia relacji z otoczeniem; 6. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji na uczelniach w świetle badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Autorytet nauczyciela; 2. Przewodnik skalowy do pomiaru, oceny i samooceny autorytetu: Autorytet intelektualny; Autorytet światopoglądowy; Autorytet naukowy; Autorytet moralny; Autorytet społeczny; Autorytet kulturalny; Autorytet polityczny; Autorytet dydaktyczny; Autorytet metodyczny; Autorytet wychowawczy; 3. Kwestionariusz do poznawania, oceny i samooceny autorytetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej