Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(30)
Forma i typ
Książki
(27)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(24)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Świerk Małgorzata
(2)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartoszewicz Małgorzata
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Boczukowa Beata
(1)
Buczek Katarzyna
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Chmielewski Witold
(1)
Christoph Monika
(1)
Cichoń Seweryn
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duc Nguyen
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dyrda Beata
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gołek Bartłomiej
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gulińska Hanna
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hallada Marek
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Januszewska Edyta
(1)
Juříková Jana
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kempińska Katarzyna
(1)
Kincel Adam
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Koczoń-Zurek Sabina
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalkowski Stanisła
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Izabela
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Majzner Rafał
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Mink Joanna
(1)
Molenda Tadeusz
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Nowak Hanna
(1)
Nowak-Kluczyński Konrad
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Paprotna Gabriela
(1)
Perzycka Elżbieta
(1)
Petlák Erich
(1)
Pierzchała Kazimierz
(1)
Pituła Beata
(1)
Polcyn Sylwia
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Przecławska Anna (1929-2010)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Temat
Nauczyciele
(19)
Zawód
(9)
Nauczyciele zawodu
(5)
Studenci
(4)
Dziecko
(3)
Kształcenie
(3)
Multimedia
(3)
Nauczanie
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Agresywność
(2)
Matematyka
(2)
Menedżerowie
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Oświata
(2)
Pedeutologia
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Biolodzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Erasmus (program)
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hospicja
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Inżynierowie
(1)
Karmienie piersią
(1)
Kobieta
(1)
Kołłątaj, Hugo (1750-1812)
(1)
Kultura
(1)
Lekarze
(1)
Leonardo da Vinci (program)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mechanika
(1)
Mechanika stosowana
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niemowlę
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Pracownicy biurowi
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Robotnicy
(1)
Rodzice
(1)
Rolnicy
(1)
Rynek pracy
(1)
Socrates (program)
(1)
Staż zawodowy
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Twórczość
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczucia
(1)
Udar mózgu
(1)
Unia Europejska
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Urzędnicy
(1)
Uznawalność wykształcenia i kwalifikacji zawodowych
(1)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zarządzanie
(1)
Zawody medyczne
(1)
Śliwińska, Teresa (1935-2015)
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Edukacja dorosłych. 1. Edukacja dorosłych i poradnictwo zawodowe wobec wyzwań rynku pracy. 2. Autorefleksja zawodowa nauczycieli dorosłych a ich funkcjonowanie w roli ucznia i nauczyciela. Część II: Doradca zawodowy. 1. Doradztwo zawodowe jako profesjonalna pomoc psychologiczna. 2. Rola nauczyciela w systemie orientacji zawodowej. 3. Empatia jako podstawowa umiejętność doradcy zawodowego. Część III: Rynek pracy. 1. Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w systemie obsługi rynku pracy (na przykładzie doświadczeń gmin w kraju). 2. Kobieta na współczesnym rynku pracy. 3. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Zawiera: Cz. I Cyfrowy świat we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej: Tożsamość i nastawienie do życia młodzieży akademickiej w dobie popkultury; Wspomaganie procesu nauczania i uczenia się - utrwalenie i sprawdzanie osiągnięć ucznia w epoce cyfrowej; Korzystanie z Internetu przez nauczycieli i uczniów w celach edukacyjnych; Nowe media w kształceniu medycznym. Cz. II Formalne i nieformalne wymiary edukacji artystycznej: Jakiej muzyki słuchasz? Preferencje muzyczne młodzieży akademickiej; Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w świecie muzyki; Schola przyparafialna środowiskiem nieformalnego kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży; Performans w edukacji chemicznej - teoria i praktyka; Koncepcja swobodnej ekspresji w sztuce i edukacji plastycznej w ujęciu Anny Trojanowskiej-Kaczmarskiej. Cz. III Zorganizowane formy edukacji fizycznej: O potrzebie pedagogiki sportu w edukacji jutra; Miejsce i rola edukacji fizycznej w działalności statutowej szkoły; Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu - kultura fizyczna i edukacja w zmieniających się realiach społecznych. Cz. IV Znaczenie zdrowia w życiu współczesnego człowieka: Środowiskowe aspekty kształtowania nawyków żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym; Konwledge of pregnant women about nutririon of new-borns; Wiedza na temat bólów krzyża jako istotny element edukacji zdrowotnej młodzieży; Ergonomia pracy nauczyciela zawodu - na kierunku technik masażysta; Wiedza na temat udaru mózgu wśród studentów uczelni medycznej i niemedycznej - potrzeba edukacji prozdrowotnej w społeczeństwie polskim. Cz. V Wielowymiarowość współczesnej edukacji: Obraz kariery zawodowej z perspektywy młodzieży akademickiej z wybranych kierunków studiów uczelni wrocławskich wchodzącej na rynek pracy; Możliwość wykorzystania kształcenia przez badanie w edukacji na rzecz równoważnego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Zawiera: Wstęp: Pola rozważań teoretycznych, badawczych i praktycznych nad edukacją jutra. Cz. I Wiedza i edukacja w społeczeństwie i systemie kształcenia: Zadania edukacji - między indywidualizmem a wspólnotą; Współczesna szkoła wyższa (zmierzch czy rozwój akademickości); Epizodysta naukowy - portret współczesnego nauczyciela akademickiego; Badania w działaniu - kontrowersje semantyczno-metodologiczne; Szkoła jako instytucja badana i badająca - szansą czy barierą edukacji jutra? Cz. II Wiedza w kształceniu i aktywności zawodowej nauczyciela: Dydaktyka szkolna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących; Znaczenie wiedzy ogólnej w systemie profesjonalnej wiedzy nauczyciela; Pasja i zaangażowanie w zawodzie nauczyciela; Wpływ umiejętności zarządzania na profesjonalizm nauczyciela jutra. Cz. III Edukacja zawodowa w egzystencji dorosłego człowieka: Dyskurs przyszłości nie tylko kształcenia zawodowego, ale i edukacji zawodowej; Edukacja jako praca w nowoczesnych organizacjach; Pozytywne i negatywne uwarunkowania procesów edukacji w Akademii Sztuki Wojennej - stan obecny i przesłania na przyszłość; Tożsamość dydaktyki wojskowej; Teoretyczno-praktyczne ujęcie konektywizmu w dydaktyce wojskowej. Cz. IV Wielowymiarowość edukacji wczesnoszkolnej: Próba aplikacji wartości i celów inspirowanych dorobkiem pedagogicznym Celestyny i Elizy Freinetów do programu klas I-III szkoły podstawowej; Pamięć w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Ocenianie kształtujące w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Funkcjonowanie dzieci 6-letnich po roku nauki w opiniach ich rodziców; Edukacja wczesnoszkolna - czy, jak i dlaczego rozmawiać z dziećmi o pracy i aspiracjach zawodowych? Cz. V Szkolne i pozaszkolne możliwości edukacji: Nauczanie - uczenie się chemii a modalność sensoryczna z myślą o edukacji jutra; Style uczenia się, czyli wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk i dotykowiec w tej samej rzeczywistości szkolnej; „Złap bakcyla nauki”, czyli o roli Bydgoskiego Festiwalu Nauki we włączaniu się w proces edukacji; Wymiary edukacji poza ławką szkolną. Cz. VI Cyfrowy świat wyzwaniem dla instytucji edukacyjnych: Cyfrowy świat - szanse i dylematy współczesnej edukacji; Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej - założenia a rzeczywistość; Edukacja medialna w podstawie programowej dla I etapu kształcenia; Wybrane aspekty uczenia się z programów multimedialnych. Cz. VII Język a edukacja ucznia-cudzoziemca: Język w edukacji i rozwoju młodego człowieka - relacja pomiędzy aktem mowy a stanem psychologicznym; Działania diagnostyczno-pomocowe wobec uczniów-cudzoziemców w polskiej szkole; Opinie studentów Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i Uniwersytetu Warmińsk-Mazurskiego w Olsztynie dotyczące przyjmowania uchodźców do Polski. Cz. VIII Wiedza o zdrowiu w życiu człowieka: Ocena wiedzy dorosłych użytkowników forów o zdrowiu na temat żywieniowej prewencji chorób neurodegeneracyjnych - potrzeba edukacji dotyczącej żywienia neuroprotekcyjnego w społeczeństwie polskim; Knowledge of judokas competitors on proper nutrition; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji kobiet w podeszłym wieku. Cz. IX Problemy egzystencji człowieka poza instytucjami edukacyjnymi: Marzenia i potrzeby osób z dysfunkcją wzroku; Rodzina w obliczu niepełnosprawności intelektualnej dziecka; Piecza zastępcza nad dzieckiem: pomoc - wsparcie - wyzwania; Karać czy nagradzać w kontekście resocjalizacji osadzonych - w paradygmacie naukowego behawioryzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcje kształcenia nauczycieli z lat 1939-1944. 2. Trudności kadrowe szkolnictwa po 1944 roku. 3. Wznowienie kształcenia nauczycieli. 4. Stanowisko zjazdu łódzkiego i konferencji krakowskiej w 1945 roku. 5. Umacnianie organizacyjne i rozwój szkolnictwa nauczycielskiego. 6. Ofensywa ideologiczna w oświacie a kwestwia kształcenia nauczycieli. 7. Doskonalenie systemu kształcenia nauczycieli szkół podstawowych. 8. Dokształcanie nauczycieli niewykwalifikowanych. 9. Troska o wyniki nauczania. 10. Ideologizacja egzaminów dojrzałości. 11. Szkoły ćwiczeń, praktyka pedagogiczna i społeczna.. 12. Stanowisko ZNP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej); Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów; Młodziez akademicka wobec wyznawców innych religii; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia; Postawy i wartości - zarys problematyki; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna ch-ka (problem do dyskusji); Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek; Oczekiwania studentów kierunku peięgniarstwa wobec nauczycieli zawodu; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Hugo Kołłątaj i edukacja / Katarzyna Buczek. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2007. - 194, [2] s. : fot. ; 24 cm.
1. "Edukacyjna" biografia Hugona Kołłątaja, 2. Kołłątajowska koncepcja szkoły wyższej, 3. Edukacja-naród-polityka, 4. Rola szkoły wyższej w społeczeństwie, 5. Nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka ucznia dorosłego; 2. Metodyka pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem dorosłym; 3. Między teorią a praktyką andragogiczną; 4. Uczyć się w terenie- turystyka edukacyjna w procesie kształcenia, samokształcenia, wychowania i samowychowania dorosłych; 5. Kształcenie umiejętności uczenia się; 6. Nauczyciel andragog w roli kreatora myśli i działania dorosłego człowieka o przyszłości; 7. Wybrane aspekty organizacji procesu kształcenia i wychowania dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie nauczycieli, 2. Droga do szkoły, 3. Lekcje, 4. Dyscyplina, 5. Prace administracyjne, 6. Rady pedagogiczne i konfrontacje, 7. Koledzy, 8. Rodzice, 9. Zdrowie psychiczne, 10. Plan czy improwizacja? Zasady pracy w domu, 11. Gabinet do pracy i wyposażenie, 12. Przygotowania do lekcji, 13. Klasówki i sprawdziany, 14. Wycieczki szkolne, 15. Dokształcanie się, 16. Podstawowe zasady gospodarowania czasem, 17. Najważniejsze zasady, 18. Komputer dla progresywnego nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Parlamentarzyści, wyżsi urzędnicy i kierownicy; 2. Specjaliści; 3. Technicy i inny średni personel; 4. Pracownicy biurowi; 5. Pracownicy usług osobistych i sprzedawcy; 6. Rolnicy, ogrodnicy, leśnicy i rybacy; 7. Robotnicy przemysłowi i rzemieślnicy; 8. Operatorzy i monterzy maszyn i urządzeń; 9. Pracownicy przy pracach prostych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instytucjonalizacja edukacji 2. Podstawy dydaktyki menadżerskiej 3. Metody kształcenia menedżerów 4. Podnoszenie efektywności edukacji menedżerskiej 5. Rola nauczyciela akademickiego 6. Praca dydaktyczno- wychowawcza 7. Pomoce dydaktyczne wspomagające efektywność nauczyciela 8. Łączenie procesu dydaktycznego z procesem wychowawczym 9. Funkcje dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela w kształceniu menedżerów 10. Narzędzia wirtualne - infostrady
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Proces zmian w edukacji: Wstęp, Rola edukacji w gospodarce rynkowej; Nowe tendencje polityki oświatowej w Deklaracji Bolońskiej; Europejski wymiar edukacji; 2. Nauczyciel w procesie kształcenia: Wstęp; Teoria rozwoju zawodowego nauczyciela ze względu na jego cechy zawodowe; Nauczyciel w dążeniu do właściwej jakości kształcenia studenta; Nauczyciel- jednostka trwale dążąca do rozwoju intelektualnego; 3. Proces kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela: Wstęp; Rola metodyki nauczania w kształceniu nauczycieli zawodu; Przykładowa budowa konspektu lekcji; Specyfika pracy studenta podczas praktyk miesięcznych w szkole średniej; Najczęstsze błędy popełniane przez studentów podczas prowadzenia zajęć; 4. Proces projektowania zajęć dydaktycznych: Wstęp; Cele kształcenia- istota i główne założenia; Metody kształcenia- istota, kwalifikacje; Wybrane przykłady metod kształcenia; Przykładowe projekty zajęć dydaktycznych; 5. Projektowanie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem doświadczeń własnych: Wstęp; Proces nauczania przedmiotu: ocena jakości świadczonych usług; Przykładowa budowa scenariusza lekcji; Przygotowanie merytoryczne do przedmiotu; 6. Ewaluacja procesu kształcenia jako badanie krytyczne jego celów, programu, metod i efektów: Wstęp; Badania ankietowe jako technika badań sondażowych; Uzyskane wyniki ich interpretacja; 7. Wybrane problemy związane z pracą wychowawczą nauczyciela: Wstęp; Stres w nauczaniu; Metody utrzymania dyscypliny podczas zajęć dydaktycznych; Jak przeciwdziałać lobbingowi w szkole?; Jakość kształcenia w szkole średniej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Meandry dorosłości. Od konwencji do temporalnego projektu. 2. Dylematy andragogicznych praktyk edukacyjnych. 3. Metodologia badań własnych. 4. Strategie konstruowania tożsamości profesjonalnej andragogów i ich dynamika. Raport z badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Historyczne konteksty edukacji nauczyciela jutra; Zawód nauczyciel w poszerzonym znaczeniu; Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości - dylematy i nadzieje; Rola nauczyciela w perspektywie przyszłości; O zadaniach "nauczyciela jutra" w edukacji szkolnej; Nauczyciel jutra w perspektywie kognitywnej; A w ten ósmy dzień podróży... - Działać, doświadczać i uczyć się; Rola nauczyciela w edukacji najmłodszych dzieci; Nauczyciel wychowania przedszkolnego w perspektywie jutra; Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we współczesnej szkole - perspektywa nauczyciela; Twórczość nauczycieli w kontekście mediów - stan badań w polskiej pedagogice; Wymagania stawiane nauczycielom a projektowanie i wykorzystywanie multimedialnych materiałów dydaktycznych; Nauczyciel dorosłych dla społeczeństwa informacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Kształcenie nauczyciela kompetentnego, Cz. II Nauczyciel kompetentny w działaniu, Cz. III Nauczyciel wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozumiejące bycie-w-świecie, 2. Zadomowienie w języku, 3. O metodzie badań, ich uczestnikach i badaczu, 4. Społeczność pokoju nauczycielskiego, 5. Świat edukacji w dyskusjach nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Materiały okolicznościowe: Wprowadzenie; meandry jednego akademickiego życia; Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel - przyjaciel; Profesor Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel akademicki, działacz, bydgoszczanin; Moja przyjaźń z profesorem Zygmuntem Wiatrowskim; 70 lat życia i 25 lat przyjaźni; Kilka myśli o pedagogice pracy i pedagogu tworzącym tę dyscyplinę; Człowiek pracy, dla pracy, po pracy; W kręgu pracy organicznej; Wielce szanowany Jubilacie, czcigodny panie profesorze, drogi Zygmuncie; Refleksja okolicznościowa; Mojemu Mistrzowi; Profesor Zygmunt Wiatrowski - wizytówka na co dzień - wielostronne, sprawne i skuteczne działanie; Zygmunt Wiatrowski - zapis w nowym słowniku pedagogicznym. Cz. II 25 lat pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Szkic do historii pedagogiki pracy; Aktualne i perspektywiczne spojrzenie na pedagogikę pracy; Przyszłość kształcenia zawodowego a badania naukowe; Dojrzewanie naukowe poprzez seminarium pedagogiki pracy; Zespół pedagogiki pracy komitetu nauk pedagogicznych PAN; Pedagogika pracy w środowisku bydgoskim; Ośrodek kształcenia i doskonalenia kadr instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu; Działalność pracowni doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli; Udział związku Zakładów Doskonalenia Zawodowego w realizacji idei pedagogiki pracy; Nowa generacja pytań i obszarów badawczych w pedagogice pracy; Filozofia pracy jako nauka współdziałająca z pedagogiką pracy; Idea pracy a wychowanie człowieka w nowożytnych dziejach myśli pedagogicznej. Cz. III Biogramy twórców i współtwórców pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Tadeusz Wacław Nowacki; Zygmunt Wiatrowski; Stanisław Kaczor; Wanda Rachalska; Stanisław Szajek; Kazimiera Korabiowska-Nowacka; Tadeusz Wieczorek; Stefan Michał Kwiatkowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
Rocznik
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej